Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto tu informacje na temat produktów spożywczych, składników odżywczych i ich znaczenia dla człowieka, a także związane z obróbką wstępną i cieplną warzyw, owoców, mięsa, drobiu i ryb.Tematyka: warzywa i owoce, mleko i produkty mleczne, jaja, mąka i kasza, mięso, drób i ryby, tłuszcze, czynności kulinarne krok po kroku.
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawarto tu informacje na temat przyborów i urządzeń kuchennych, a także zasad bezpieczeństwa podczas przygotowywania posiłków i korzystania z urządzeń mechanicznych.Instrukcje obsługi urządzeń kuchennych: kuchenka, ekspres do kawy, blender, mikser, wyciskarka do soku, maszynka do mielenia, krajalnica, frytkownica, toster, opiekacz, gofrownica.
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Tematyka: zdobienie potraw, ozdoby z warzyw i owoców, zupy i sosy, przekąski, sałatki i surówki, mięsa, desery.
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Zawiera materiały do wycinania, sklejania, wypychania oraz układania i przeliczania na każdą porę roku.Różnorodne materiały kształtują poczucie estetyki ucznia, rozwijają jego kreatywność i inspirują do dalszych poszukiwań plastycznych. Wzbogacają także wiedzę o otaczającym świecie i usprawniają motorykę małą.
Zaśpiewajmy razem. Śpiewnik z symbolami PSC jest przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Zawiera 20 utworów z zapisem nutowym wraz z propozycjami zabaw i pląsów ruchowych o różnym stopniu trudności. Do publikacji dołączono dwie płyty z nagraniami muzycznymi, karaoke oraz zadaniami interaktywnymi. Dodatkowe materiały można znaleźć także na stronie wydawnictwa. Teksty utworów opracowano z wykorzystaniem symboli PCS (picture communication symbols)Publikacja jest doskonałą pomocą dla nauczycieli i terapeutów do pracy z uczniami posługującymi się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji. Symbole będą pomocne wszystkim uczniom - zastosowanie tego rodzaju znaków stanowi skuteczną i atrakcyjną metodę nauki słów utworów.
Publikacja zawiera karty pracy o zróżnicowanym stopniu trudności z zakresu orientacji przestrzennej, służące ćwiczeniu rozumienia relacji przestrzennych i orientacji na kartce papieru.Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową oraz funkcje poznawcze.
Publikacja zawiera karty pracy o zróżnicowanym stopniu trudności z zakresu percepcji słuchowej.Integralną częścią książki jest płyta CD z nagraniami materiału ułatwiającego wykonanie zadań lub ich weryfikację.Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, orientację przestrzenną, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową oraz funkcje poznawcze.
Pozycja wspiera nauczyciela i terapeutę w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w prowadzeniu różnorodnych zajęć rozwijających kreatywność. Humorystyczne rysunki zainteresują uczniów i wywołują w nich radość i chęć pracy z ćwiczeniami.W publikacji zamieszczono zadania, w których uczniowie będą mieć możliwość ćwiczenia małej motoryki, w tym: rysowania linii prostych i falistych, rysowania wzorów, odwzorowywania rytmów, kolorowania obrazków, w tym kolorowania ich według kodu, łączenia liniami punktów, przekształcania kształtów w obrazki
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w wyrażaniu potrzeb i egzekwowaniu swoich praw.Celem publikacji jest przybliżenie pojęcia asertywności; zapoznanie z przykładowymi sytuacjami, w których można lub trzeba powiedzieć: nie; zaprezentowanie sposobów odmawiania i przepraszania; nauka radzenia sobie z poczuciem wyrządzenia komuś krzywdy.Tematyka:- co to jest asertywność- w jakich sytuacjach można i trzeba odmawiać- jak odmówić, aby nie sprawić omuś przykrości- jak sobie radzić z uczuciami- jak przyznać się do błędu i przeprosić- dlaczego nie należy bać się krytyki
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci i przygotowanie ich do dorosłości.Celem publikacji jest uświadomienie praw i obowiązków związanych z dorosłością, wyjaśnienie pojęć: odpowiedzialność, samodzielność oraz podanie informacji związanych z dowodem osobistym.Tematyka:- co to znaczy być dorosłym- zachowania osób dorosłych- dowód osobisty - co to jest, kto, kiedy i komu go wydaje- PESEL - jak czytać ten numer- samodzielność i plany na przyszłość osób z niepełnosprawnością intelektualną
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci w zakresie higieny osobistej.Celem publikacji jest uświadomienie konieczności dbania o czystość ciała, zapoznanie z rodzajami kosmetyków i przyborów kosmetycznych oraz zasadami ich używania, a także nauka korzystania z toalety publicznej.Tematyka:- zasady dbania o czystość ciała- kosmetyki i przybory do kąpieli, mycia włosów, higieny intymnej, czyszczenia zębów, pielęgnacji twarzy, rąk i stóp- instrukcja korzystania z toalety publicznej krok po kroku
Publikację opracowano z myślą o dzieciach i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Została napisana tekstem do łatwego czytania i zawiera materiał ilustracyjny w formie zdjęć. Może być wykorzystywana jako pomoc w czynnościach dnia codziennego, a jej głównym zadaniem jest zwiększenie samodzielności dzieci i kształtowanie w nich poczucia własnej tożsamości.Celem publikacji jest uświadomienie różnorodności osób, zachowań, cech fizycznych i charakterów; uwrażliwienie na potrzebę ochrony danych osobowych; uświadomienie sobie swoich mocnych i słabych stron oraz niepełnosprawności; poznanie praw osób niepełnosprawnych.Tematyka:- czym się różnimy- co to są dane osobowe i jak je chronić- czym jest RODO- mocne strony jak je rozwijać- słabe strony jak nad nimi pracować- niepełnosprawność jak o niej rozmawiać, jak z nią żyć i odnosić sukcesy
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, którzy mają problemy z rozpoznawaniem i różnicowaniem bodźców wzrokowych, a tym samym deficyty w zakresie orientacji w otoczeniu, poruszania się, oceny odległości, kształtu i wielkości przedmiotów.Materiał zawiera 102 karty z różnymi zadaniami - są wśród nich: wykreślanki, wycinanki, zabawy ze spinnerem, zadania z odnajdywaniem różnic, osią symetrii, kodowaniem, zadania matematyczne.Ćwiczenia są spójne tematycznie z podstawą programową i preferowanymi przez nauczycieli aktywnościami. Zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.Tematyka:- pory roku, miesiące- symbole pogody- święta i ich symbole- owady, rośliny, zwierzęta- przybory szkolne- miasta w Polsce i w Europie- figury i kształty- liczby i działania matematyczne
Publikacja zawiera opisy wybranych instytucji pomocowych, które dbają o sprawy osób z niepełnosprawnościami. Należą do nich instytucje państwowe, instytucje wspierające osoby z niepełnosprawnościami w pobliżu ich miejsca zamieszkania, a także placówki, w których mogą przebywać dorosłe osoby z niepełnosprawnościami po skończeniu szkoły.W publikacji znajdują się także informacje dotyczące chronionego rynku pracy.
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Tematyka: środki spożywcze, surowce, produkty i półprodukty, potrawy i posiłki, metody konserwowania żywności, etapy obróbki wstępnej i cieplnej żywności.
Publikacja jest przeznaczona dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Zamieszczono w niej liczby od 0 do 12 - każdej z nich towarzyszy prezentacja zawierająca: liczbę arabską i rzymską, liczman, zegar z zaznaczoną odpowiednią godziną, linijkę z zaznaczoną odpowiednią miarą, a także nazwy miesięcy ze wskazaniem odpowiedniego miesiąca.Dzięki takiemu przedstawieniu liczb uczeń będzie miał możliwość łatwiejszego ich rozpoznawania, kojarzenia i zapamiętywania.
Publikacja zawiera karty pracy o zróżnicowanym stopniu trudności zawierające zadania związane z tworzeniem wypowiedzi ustnych i pisemnych - od prostych form takich jak SMS, treść kartki pocztowej czy e-maila, do trudniejszych, np. opisu osoby czy krajobrazu.Karty pracy usprawniają również motorykę małą, pamięć, spostrzeganie, koncentrację uwagi oraz funkcje poznawcze, a także poszerzają zasób słownictwa czynnego i biernego.
Odbiorcą publikacji są uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, których uwaga jest krótkotrwała, mało podzielna i łatwo ulega zakłóceniu. Celem publikacji jest poprawienie skupienia uwagi oraz udoskonalenie spostrzegania wzrokowego, koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej.Materiał zawiera 103 karty z różnymi zadaniami. Są wśród nich: sudoku, zadania z osią symetrii, ćwiczenia wspomagające umiejętność klasyfikowania, kratownice z osiami współrzędnych do określania położonych na planszy elementów, wykreślanki, wycinanki, zabawy ze spinnerem i zadania z odnajdywaniem różnic.Ćwiczenia są spójne tematycznie z podstawą programową i preferowanymi przez nauczycieli aktywnościami. Zawierają elementy logicznego myślenia i programowania.Tematyka:pory roku, miesiące, dni tygodniasymbole pogodyświęta i ich symboleowady, rośliny, zwierzętawyposażenie domuPolska, jej sąsiedzi oraz inne państwa europejskiefigury, kształty, kierunkiliczby i działania matematyczne
Pewny start. Aktywni zawodowo. Prace biurowe. Karty pracy 1 to zestaw kart, które zawierają materiał teoretyczny i praktyczny związany z przygotowaniem ucznia do prac biurowych. Część z nich dotyczy zasad BHP w pracy i podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. W publikacji znajdują się zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem.Tematyka:-bhp w pracy biurowej-czynniki uciążliwe w pracy biurowej-wyposażenie biura-organizacja stanowiska pracy biurowej-estetyka wyglądu pracownika biura-zakres obowiązków pracownika biura-akcesoria biurowe i ich przeznaczenie-zasady bhp w trakcie korzystania z urządzeń i akcesoriów biurowych-kalendarz biurowy-nauka korzystania z kalkulatora-sposoby notowania bieżących informacji-schemat obiegu dokumentów-czynności związane z przyjmowaniem i wysyłaniem korespondencji-nauka adresowania kopert-nauka pakowania i adresowania różnych przesyłek-wysyłanie przesyłek funkcjonowanie instytucji pocztowej-nauka wypełniania przekazów i blankietów korespondencyjnych-zabezpieczanie dokumentów przed zniszczeniem-oprawa dokumentów-przechowywanie i oprawa dokumentów-zwroty stosowane w korespondencji-kwestionariusz osobowy-obsługa interesantów-budowa czajnika-obsługa czajnika zasady bhp-budowa ekspresu do kawy.Z publikacji mogą korzystać uczniowie:-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczający do branżowych szkół specjalnych-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczący się w starszych klasach w szkole podstawowej oraz uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy.Wiele praktycznych umiejętności nabytych po przerobieni tego materiału pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także w codziennym funkcjonowaniu.
"Pewny start. Mój dobry rok. Pierwsze kroki w kuchni" to książka kucharska, która zachęci uczniów do samodzielnego lub wspomaganego przygotowywania prostych, codziennych potraw. Publikacja zawiera 8 prostych przepisów, z których każdy składa się z: listy produktów i przyborów kuchennych potrzebnych do przygotowania potrawy, obrazkowej instrukcji przedstawiającej sposób jej wykonania. Książkę otwiera przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa w kuchni, a zamyka wykaz produktów z ich ilustracjami - są to etykiety do wypchnięcia. Do publikacji dołączone są 2 foliowane koperty: w jednej można przechowywać wszystkie etykiety do książki, druga służy do przygotowania listy zakupów, którą można zabrać ze sobą do sklepu. "Mój dobry rok. Pierwsze kroki w kuchni" składa się z: 56-stronnicowej książki, 3 kart z ilustracjami do wypychania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?