Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Czuję, więc jestem Dlaczego bywamy smutni? Skąd biorą się radość i żal? Jak radzić sobie z gniewem i zazdrością? Czy ten, kto urodził się optymistą, zostanie optymistą do końca życia? Instrukcja obsługi emocji tak w skrócie można nazwać nową opowieść o losach Alicji. Tym razem mała bohaterka prowadzi czytelnika przez rozmaite stany uczuciowe, których codziennie doświadczamy. Doktor Ewa Woydyłło-Osiatyńska we wciągający zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych sposób opowiada o tym, jak nauczyć dziecko samodzielnie rozpoznawać emocje, zrozumieć siebie, swoich przyjaciół i otaczający nas świat. Bo dziecku, które zna swoje uczucia, łatwiej stać się szczęśliwym dorosłym. Porada dla rodzica Czytanie z dzieckiem buduje relacje. Przeżyj razem z nim fascynującą podróż po uczuciach. Poznaj lepiej emocje swojego dziecka, a przy okazji własne. Przeczytaj także inne bestsellerowe książki o przygodach Alicji: Sen Alicji, czyli jak działa mózg Alicja w krainie przyszłości, czyli jak działa sztuczna inteligencja Alicja przeżywa dziecięce smutki, radości, frustracje i ekscytacje. I jak każde dziecko bywa niekiedy zagubiona w świecie swoich przeżyć. Dociekliwa i rezolutna dziewczynka zaczyna lepiej rozumieć siebie dzięki rozmowom z babcią Ewą, która potrafi prostymi słowami opisywać skomplikowane tajniki ludzkiej psychiki. Ta mądra, lecz bardzo przystępna i kolorowa książka pozwoli również innym dzieciom dołączyć do Alicji i lepiej poznać swój wewnętrzny świat. Profesor Dominika Dudek Co kieruje naszymi zachowaniami i emocjami przedstawione w najprostszej formie, oczami dziecka. Obrazkowy klucz do poznania siebie. Must have w każdej biblioteczce. Wiola Wołoszyn, autorka bloga matkawariatka Żeby mieć szczęśliwe życie należy dobrze poznać siebie. Warto zacząć naprawdę wcześnie, najlepiej w dzieciństwie. Jak rozpoznać swoje emocje? Kiedy ból staje się naszym przyjacielem? Jaki wpływ mają na nas geny, a jaki wychowanie? Gdyby rozpocząć edukację na temat delikatnej natury człowieka odpowiednio wcześnie, zawód psychoterapauty nie byłby już potrzebny. Ta książka jest doskonałym wstępem do takiego działania. Monika Szubrych, neurologopeda, dziennikarka
Kto z nas nie lubi rymowanek? Ortograficzne rymowanki z labiryntamisprawiają, że dziecko zapamiętuje proste wierszyki.Analizuje ich treść, by poprawnie zbudować wynikające z niej zdanie.Luki w tekście skłaniają do zastanowienia się nad prawidłową pisownią wyrazów,a zabawa z labiryntem ćwiczy zręczność i koordynację.Urszula Piasta-Kuszewska
W domu, w przedszkolu, w podróży z mamą, tatą lub dziadkamiwszędzie samemu i z pomocądziecko może ćwiczyć zasady pisowni i ortografii.Nie koncentrując się na nauce, poprzez zabawę, utrwala poprawnąpisownię wyrazów i poznaje nowe.140 zagadek ortograficznych to nieoceniona pomoc w rozwijaniusłownictwa dziecka i doskonaleniu umiejętności prawidłowej pisowni.Urszula Piasta-Kuszewska
Kim oni są dla siebie? to pomoc edukacyjna, która posłuży dziecku w nauce i utrwalaniu nazw relacji, jakie tworzą się między ludźmi w różnych sytuacjach społecznych. Publikacja jest zbiorem zdjęć przedstawiających osoby w przestrzeni publicznej. Do każdej fotografii dołączono quiz, który sprawdzi wiedzę dziecka w zakresie terminologii opisującej relacje. Analiza pytań będzie dla najmłodszych ćwiczeniem w rozumieniu, jakie role pełnią ludzie w zależności od sytuacji społecznej. Przedstawione pytania stanowią jedynie punkt wyjścia do rozmów z dzieckiem na temat zawodów, a także jego własnych doświadczeń. Pomoc adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz rodziców małych dzieci.
Zmiany wywołane pandemią COVID-19 – konieczność izolacji i dostosowania się do nowych wymogów sanitarnych, odstępstwa od ustalonego planu dnia, a także zamknięcie szkół i placówek opiekuńczych oraz nauka zdalna – stanowią wyzwanie dla wszystkich. W szczególnej sytuacji znalazły się osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodziny. Książka Autyzm w czasie pandemii zawiera praktyczne porady i wskazówki, które przydadzą się w tym trudnym okresie, a także w wielu innych sytuacjach życiowych. Autorami poszczególnych rozdziałów publikacji są światowej sławy eksperci w dziedzinie autyzmu, integracji sensorycznej i terapii, między innymi: • Temple Grandin – Temple w izolacji; • Carol Stock Kranowitz – Zabawy sensoryczne pomagające dzieciom radzić sobie z zamknięciem w domu; • Tony Attwood – COVID-19 a autyzm; • Carol Gray – Klub historyjek pandemicznych; • Barbara Sher – Aktywności według Sher; • Ellen Notbohm – 13 kroków, które należy wykonać, gdy przywódcy nie spełniają oczekiwań; • Sean Barron – Jak sobie radzić w izolacji; • Sheila Wagner – Edukacja domowa i praca domowa – jak je realizować bez problematycznych zachowań; • Raun Melmed – Narzędzia do radzenia sobie ze stresem; • Jed Baker – Radzenie sobie z nową normalnością; • Jim Ball – Organizacja warunkuje lepsze zachowanie.
Klocki Dienesa Przewodnik metodyczny to nowa publikacja adresowana głównie do tych nauczycieli, terapeutów, jak i rodziców, którzy w pracy z dziećmi korzystają z Klocków Dienesa. Zainteresuje ona jednak także psychologów, historyków oświaty, matematyków, ale i studentów. Sięgnąć po nią może również każda osoba, której zależy na wspomaganiu uczniów w rozwijaniu precyzyjnego rozumowania, a przez to na zapewnieniu im sukcesów w nauce.Klocki Dienesa Przewodnik metodycznynosi podtytuł Jak wspomagać rozwój logicznego myślenia uczniów. Publikacja poświęcona jest wspieraniu rozwoju intelektualnego dzieci w zakresie klasyfikowania i wiązania przyczyny ze skutkiem. Przedstawiono w niej prawidłowości w kształtowaniu się klasyfikacji w umysłach dzieci. Na przykładzie Klocków Dienesa pokazano, dlaczego i jak należy tę umiejętność kształtować.Przewodnik metodycznydo klocków Dienesa składa się z trzech części. Część I i II napisana została przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską. Autorką części III jest Małgorzata Zambrowska.O burzliwej historii stosowania Klocków Dienesa w edukacji matematycznej polskich dzieci.O konieczności wspomagania dzieci w rozwoju klasyfikacji, nim zastosuje się Klocki Dienesa w doskonaleniu tej ważnej umiejętności.Jak stosować Klocki Dienesa w doskonaleniu umiejętności klasyfikowania u starszych uczniów, studentów i dorosłych.Autorki przewodnika wyjaśniają:Pisząc tę książkę, świadomie umieściłyśmy w niej rozdziały, w których omawiamy ważniejsze problemy modernizacji edukacji matematycznej. Zależy nam bowiem na tym, aby nauczyciele stosujący Klocki Dienesa uniknęli pułapek, które spowodowały wycofanie tej znakomitej pomocy z edukacji matematycznej. () Zależy nam na tym, aby jak najwięcej nauczycieli i pedagogów szkolnych korzystało z tej znakomitej pomocy dydaktycznej, wspierając uczniów w rozwoju precyzyjnej klasyfikacji i wiązaniu przyczyny ze skutkiem. Takie sprawności intelektualne są bowiem zaliczane do nośników człowieczej inteligencji. Jeżeli pomoże się uczniom je rozwinąć, będzie się im lepiej wiodło w szkole i w codziennych sytuacjach.
Gry i zabawy znane i lubiane - Matematyka to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki, które adresujemy przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób popularne i znane gry można wzbogacić w treści edukacyjne. Podpowiadają także, jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka. Gry i zabawy znane i lubiane - Matematykapodobnie jak każdy z pozostałych tomów tej serii, zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania gier edukacyjnych. W niektórych przypadkach należy wykonać tylko wybrane elementy, ale są i takie, w których trzeba przygotować nawet całe gry. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność współdziałania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Wspólny cel, jakim jest gotowa do rozegrania gra, wzmacnia motywację wewnętrzną. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Zabawy ogólnorozwojowe to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie oraz umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości. Przewodniki z serii Gry i zabawy znane i lubiane przygotowane zostały z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych, przy realizacji programów wychowawczych, podczas zajęć świetlicowych, w pracy w specjalistycznych poradniach, w domu.
Gry i zabawy znane i lubiane. Środowisko społeczno-przyrodnicze to część nowej serii obejmującej 4 praktyczne przewodniki adresowane przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne, a także jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy oraz rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodnikówzachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów lub nawet całych gier. Już ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze myślenie, jak również umiejętność działania w zespole. Ważne jest przy tym, aby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów.Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu
Gry i zabawy znane i lubiane. Język polski to część nowej serii 4 praktycznych przewodników kierowanych głównie do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, pedagogów, jak i rodziców. Przewodniki te pokazują, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne oraz jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy i rozwijania umiejętności dziecka.Każdy z przewodników zachęca do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania niektórych elementów, a nawet całych gier. Już sam ten etap przygotowań mocno angażuje dzieci, wzmacnia ich kreatywność i twórcze podejście do problemu, jak również rozwija umiejętność współdziałania w grupie. Ważne jest przy tym, żeby dobrze zaplanować pracę i przydzielić dzieciom zadania odpowiednie do ich możliwości i talentów. Przewodniki z seriiGry i zabawy znane i lubiane przygotowano z myślą o zabawie z dziećmi w różnych miejscach i okolicznościach: w czasie zajęć szkolnych przy realizacji programów wychowawczych podczas zajęć świetlicowych w pracy w specjalistycznych poradniach w domu.
W książce Kreatywne szkoły Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji.
Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata.
Książka Kreatywne szkoły – pełna przykładów, przełomowych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.
Co możesz zrobić? Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, nauczycielem, rodzicem, dyrektorem placówki czy decydentem, jeśli w jakikolwiek sposób jesteś zaangażowany w edukację, możesz być częścią zmiany.
Ken Robinson, Kreatywne szkoły
„Obowiązkowa lektura dla każdego, komu zależy na tym, by dzieci przestały tracić swoje talenty. Zmusza nas do przemyślenia na nowo, co tak naprawdę oznacza szkolnictwo, uczenie i kreatywność”.
Malala Yousafzai, laureatka Nagrody Nobla, autorka książki To ja, Malala
„Zapomnij cały ten jazgot o destruktywnym wpływie zmian technologicznych i gospodarczych na edukację. Ken Robinson i Lou Aronica doskonale opisują wstrząs, jakiego potrzebujemy, jeśli mamy mieć dziś wartościową edukację”.
Howard Gardner, autor Inteligencji Wielorakich
Publikacja jest zbiorem kilkudziesięciu zdjęć przedstawiających spokrewnione osoby. Do fotografii dołączone są pytania, które sprawdzą wiedzę dziecka w zakresie terminologii pokrewieństwa, a także pokażą, w jak wielu rolach występują członkowie najbliższej rodziny. Analiza zdjęć będzie dla dziecka treningiem i wspaniałą zabawą w nazywaniu związków, jakie mają miejsce między ludźmi w najbliższej rodzinie. Opisywanie bohaterów fotografii może być okazją do rozmowy z dzieckiem o jego własnej rodzinie. Pomoc ta polecana jest nauczycielom i rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
Księga zajęć dla najmłodszych to zbiór ponad 700 zabaw i ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci do 18. miesiąca życia. Stanowi znakomitą pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą być pewni, że w pełni wykorzystują kluczowe chwile w rozwoju malucha. W książce znajdą oni opisy setek łatwych do przeprowadzenia i wesołych zajęć, które wspierają nabywanie umiejętności językowych, ruchowych, emocjonalno-społecznych oraz poznawczych. Rodzice mogą wybrać, czy chcą wprowadzać zabawy pojedynczo, czy pracować nad rozwojem konkretnych umiejętności, skupiając się na czynnościach z jednej grupy tematycznej. Dla ułatwienia korzystania z książki na końcu zamieszczono aneks z tekstami wierszyków i piosenek oraz innymi przydatnymi materiałami.
Eksperyment Nowej Edukacji to inicjatywa mająca na celu wprowadzenie reformy szkolnictwa w Chinach. Polega ona na realizacji programu nauczania według zasad, które dopiero mają być wprowadzone, dokładnie w jednej, eksperymentalnej szkole. Jeżeli proces ewaluacji osiągnięć uczniów i nauczycieli tej jednostki przyniesie pożądane rezultaty, wówczas zmiany w niej wprowadzone zostają rozszerzone na pozostałe placówki. Wydawnictwo Adam Marszałek wraz z China Renmin University Press prezentują książkę autora opisywanej inicjatywy, w której nie tylko omawiane są założenia reformy i przebieg tytułowego eksperymentu, ale też odkryte zostają niuanse praktycznego funkcjonowania chińskiego systemu politycznego.
Niewinny? Bzdura! Klaps zawsze jest winny.Nikt nie może przewidzieć wszystkich jego konsekwencji.Nie wdajemy się w polemikę czy klaps to bicie, przemoc, czy metoda wychowawcza. Chcemy pokazać, że pułapki mogą czyhać tam, gdzie nikt się ich nie spodziewa.Przedstawiamy wstrząsającą historię dziewczynki, dla której klapsy, wymierzane przez ojca, stały się fetyszem towarzyszącym jej w dorosłym życiu; ukształtowały jej tożsamość seksualną i wpłynęły na postrzeganie samej siebie..Ta książka to ważny głos w sporze o bicie dzieci. Autorka mówi nie róbcie tego dzieciom, klapsy są dla dorosłych i ma rację.Anna Golus, inicjatorka kampanii Kocham. Nie daję klapsów""Ta książka pozwoli czytelnikowi zrozumieć, jakie odległe konsekwencje na życie dorosłej kobiety wywiera doświadczanie w dzieciństwie przemocy usankcjonowanej przykrywką dobrego wychowania.dr n. med. Andrzej Depko, Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny SeksualnejMoim zdaniem już najwyższa pora, by to oprawcy zaczęli czuć wstyd, a nie ofiary. Ta książka jest krokiem właśnie w tę stronę.Kamil Nowak, Blog OjciecTo ostrzeżenie dla rodziców - przemoc niszczy dziecięcą psychikę, zwłaszcza jeśli jest to przemoc seksualna. A klaps nie jest niewinny.Jadwiga Samolińska, psycholożka, psychoterapeutkaKsiążka ta wypełnia ogromną lukę na polskim rynku wydawniczym, obalając wciąż żywe tabu w dziedzinie relacji, przemocy fizycznej, psychicznej i seksualnej, rozwoju psychoseksualnego dziecka oraz jego integralności. Według mnie, to lektura obowiązkowa.Magdalena Widłak-Langer, psycholożkaPo przeczytaniu tej relacji, żaden troszczący się o dobro dziecka rodzic nie wymierzy mu więcej klapsa, ani w pupę, ani gdzie indziej.Anna Jachim, coach rodzinny i autorka bloga Wychowanietoprzygoda.plJedna z najważniejszych książek tego roku ukazująca, jak bicie w pośladki może kształtować seksualność naszych dzieci.Diana Nowek, Institute of Nonverbal CommunicationO AUTORCE:Laura Priestess to pseudonim. Autorka nie chce zdradzać swojej tożsamości, co nie znaczy, że jest osobą anonimową. Jest twoją matką, sąsiadką, koleżanką, córką Może być każdą kobietą mijaną codziennie na ulicy. Jednak ani w jej oczach, ani w jej uśmiechu nie dostrzeżesz nawet cienia traum, które nosi głęboko w sobie.Napisałam tę książkę nie tylko dla innych, ale też dla samej siebie. Jednak te dwa cele ściśle łączą się ze sobą. Powinnam mówić, mówić bardzo głośno, tak żeby mój głos przebił się przez tłum. Po to, by ochronić inne osoby, by pomóc tym, które doznały tego samego zła i potrzebują wsparcia.
Z pomocą misia API Wasze dzieci zaczną poprawnie mówić! Jeśli jeszcze nie znacie misia API, to koniecznie zajrzyjcie do tej książki! API to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, wesoły, pluszowy urwisek, który przeżywa liczne przygody ze swoimi przyjaciółmi. Towarzysząc dziecku przy każdej bajce, pomoże wytrenować narządy artykulacyjne, wyćwiczyć wszystkie głoski tak, że w szybkim czasie mowa dziecka stanie się poprawna. W tej części książki miś API jest trochę starszy, książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Starszaki mogą doskonale wyćwiczyć konkretne głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, tak by żadne słówko nie stanowiło już problemu. W środku znajduje się mnóstwo ćwiczeń, zadań i propozycji dodatkowych aktywności, które pomogą dziecku opanować daną głoskę lub poprawić wymowę. Dodatkowo autorki podpowiadają, kiedy warto wybrać się do specjalisty. Bajki logopedyczne sprawdzą się w domu, w gabinecie logopedycznym, w przedszkolu.
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej.Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak:zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości;planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły;zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty;zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły.Adresaci:Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
Dzieci i młodzież chętnie angażują się we wszelkie przedstawienia. Odkrywają dzięki nim swoje możliwości i zdolności, ale też nabierają przekonania, że warto szerzyć chrześcijańską kulturę życia, którą kształtują ewangeliczne wartości. Ponadto różnorakie formy teatralne ubogacają i dynamizują życie parafialne oraz jednoczą członków wspólnoty parafialnej.
Wspólnota „Koinonia św. Pawła” w Kielcach od lat pracuje w tym zakresie z młodymi ludźmi. Powstało wiele scenariuszy, które zebrane zostały w tej książce. Mogą one być wykorzystane zarówno w parafiach, jak też w szkołach, czy w różnego typu świetlicach.
Żywimy nadzieję, że okażą się pomocne i przydatne wszystkim tym, którzy zechcieli nabyć niniejszą pozycję.
Książka zawiera scenariusze zarówno dla dzieci jak i młodzieży na różne okresy roku liturgicznego oraz wybrane okazje, dla wielu grup odbiorców.
Gdybym miała przekazać treść tej książki w dwóch zdaniach, ten tekst brzmiałby następująco: Pomimo tego, co mówimy ("wszystko gra") i konwencji społecznych ("skoro nie chce o tym rozmawiać daj mu spokój; "nic mu nie jest") nierozmawianie z synem na temat zachodzących w nim zmian fizycznych, emocjonalnych oraz społecznych jest największą pułapką czyhającą na rodziców. Jeśli bowiem nie prowadzisz tych rozmów, zrobi to ktoś inny: kolega, który nie wszystko dobrze zrozumiał; członek rodziny, który niekoniecznie podziela twoją ideologię, lub Internet ze swoją nieskończoną skarbnicą treści opartych na obrazach prezentujących zdjęcia i filmy, których obejrzenie odciśnie trwałe piętno na twoim synu."
Cara Natterson, MD
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?