Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Prezentowana publikacja powstała z myślą przede wszystkim o dzieciach ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu z klas IIII. Książka składa się ze zbioru opowiadań i dłuższych utworów wierszowanych oraz opracowanych do nich ćwiczeń językowych. Dzięki nim uczniowie doskonalą pamięć słuchową, trenują koncentrację uwagi, rozwijają zasób słownictwa i umiejętność tworzenia wypowiedzi. Zadania zostały tak opracowane, by uczyć przez zabawę, na przykład w odgrywanie ról, szukanie wyrazu w wyrazie, odszyfrowywanie słów. A co najważniejsze, w pełnej wyzwań wędrówce po Zwierzaczkowie dzieciom towarzyszą przesympatyczni zwierzęcy bohaterowie, których przygody poruszają wyobraźnię, bawią, zaskakują, a przy okazji nieustannie zachęcają do wykonywania ćwiczeń.
Prezentowana publikacja została stworzona z myślą o uczniach, u których nie rozwija się prawidłowo teoria umysłu, czyli umiejętność odczytywania myśli, zamiarów i preferencji innych osób. Pomoc ta jest przeznaczona szczególnie dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Można ją wykorzystać do ćwiczeń polegających na odczytywaniu stanów mentalnych i intencji innych osób. Opracowane materiały mają prostą formę graficzną przede wszystkim po to, by uczniom, zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, łatwiej było zrozumieć, czym są myśli innych osób.
Program terapeutyczny Języczek-Podróżniczek i cztery pory roku skierowany jest do dzieci cztero- i pięcioletnich,u których proces rozwoju mowy przebiega z opóźnieniem. Program składa się z czterech części, których tematyka dotyczy kolejnych pór roku: jesieni, zimy, wiosny, lata.Każda część, czyli pora roku, zawiera 12 scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy. Scenariusze mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem.
Publikacja jest propozycją pomocy dydaktycznej w formie kart pracy dla nauczycieli, opiekunów oraz rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Przybliża wybrane postaci świętych i błogosławionych Kościoła katolickiego. Każdy temat poświęcony konkretnemu świętemu zilustrowany jest dużymi zdjęciami i rysunkami, zawiera łatwy do czytania tekst wprowadzający oraz tekst do czytania uczestniczącego z symbolami komunikacji alternatywnej PCS. Wykorzystanie tych unikatowych symboli pomaga uczniom lepiej zrozumieć treść lekcji oraz samodzielnie wypowiadać się na omawiany temat. Teczka zawiera ponadto propozycje zadań do wykonania, puzzle, kolorowanki, rebusy, wycinanki quizy itp. Pomagają one utrwalić wydarzenia z życia świętych i ich przesłanie. Nauczyciel może korzystać z gotowych poleceń i zadań lub je wybierać i modyfikować.Część 1 zawiera materiały dotyczące: św. Teresy z Kalkuty, św. Stanisława Kostki, św. Teresy od Dzieciątka Jezus, św. Franciszka z Asyżu, św. Faustyny Kowalskiej, św. Jana Pawła II, św. Mikołaja (biskupa), św. Jana Bosco, św. Dominika Savio, św. Wojciecha, bł. Carla Acutisa, bł. Jerzego Popiełuszki, bł. Karoliny Kózkówny.
Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole
Książka prezentuje autorski model pracy psychologa w szkole, który zakłada, że praca psychologa w szkole powinna obejmować monitoring procesu wychowawczego i edukacyjnego dokonującego się w szkole, a następnie szeroko zakrojone działania promocyjne, profilaktykę i – w przypadku zaistnienia problemów – interwencję. Model pozwala na całościowe ujęcie aktywności psychologa w środowisku szkolnym, w tym na zaplanowanie i sprawdzenie skuteczności podejmowanych przez niego działań, które zostały opisane z odwołaniem się do realiów szkolnych.
******
The book presents the authorial model of the psychologist's work at school which assumes that this work should include monitoring of the educational process taking place at school, followed by extensive promotional activities, prevention and, in the event of problems, intervention. The model allows holistic approaches to the psychologist's activity in the school environment, including planning and checking the effectiveness of his/her actions, which were described with reference to school realities.
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych.Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.W życiu małego dziecka szczególną rolę przypisuje się jego umiejętności poznawania otaczającego świata, rozumienia go, dostrzegania związków w nim zachodzących i współdziałania. Nie każde dziecko przebywa tę trudną i pełną wyzwań drogę w taki sposób, jak byśmy tego oczekiwali. Przyczyny są różne. Dziecko może znajdować się pod wpływem różnych czynników patogennych, takich jak:1. Geny (zaburzenia programu genetycznego).2. Czynniki szkodliwe, działające na dziecko w okresie prenatalnym: niedotlenienie; zatrucie; wirusowe zakażenia płodu; awitaminozy i niedotlenienie matki w czasie ciąży; wylewy śródczaszkowe w czasie porodu i po porodzie; bezpośrednie urazy czaszki.3. Przedwczesny poród.4. Infekcje i choroby zakaźne przebyte we wczesnym dzieciństwie: zapalenie mózgu; zapalenie opon mózgowych; zaburzenia gruczołów dokrewnych.
Metoda, w ramach której dzieciom opowiada się lub czyta historyjki czy bajki w języku obcym, wizualizując jednocześnie ich treść, to metoda narracyjna. Celem niniejszej monografii jest przybliżenie Czytelnikowi założeń teoretycznych właśnie tej metody [...], ukazanie, jak w praktyce wygląda nauczanie języków obcych metodą narracyjną na etapie przedszkolnym [...], zaprezentowanie instrumentów pomiaru sprawności językowych, które pozwolą na zmierzenie za jej pomocą nabytych przez dzieci sprawności językowych [...], a także przedstawienie wyników badań empirycznych nad efektywnością jej stosowania w nauczaniu języka obcego na etapie przedszkolnym [...]. Monografia ma stanowić przede wszystkim zachętę oraz inspirację dla wszystkich osób, które zajmują się nauczaniem języków obcych na etapie przedszkolnym, a więc nauczycieli czy lektorów, lub które będą trudniły się tym zajęciem w przyszłości, a więc studentów kierunków filologicznych o specjalności nauczycielskiej. Ponadto ma także pomóc w obaleniu powszechnie panującej opinii, że aby uczyć języka obcego w przedszkolu, nie trzeba legitymować się obszerną wiedzą z zakresu metodyki nauczania języka obcego na etapie przedszkolnym.Fragment Wstępu
Niepełnosprawność intelektualna wydaje się uzasadniać nieograniczone przyzwolenie na zajmowanie się jedynie niepełnosprawnością w programowych i prawnych wysiłkach, które najczęściej ograniczają autonomię w imię swoistego paternalizmu. To, co istotne z punktu widzenia tak seksualności, jak i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, to nadal mocno osadzone w społecznym dyskursie myślenie o dorosłych osobach z niepełnosprawnością jako nie-dorosłych. Książka stanowi ważny głos tak w pedagogicznym, jak i społecznym postrzeganiu niepełnosprawności w sensie mówienia o jednostkach jako o istotach sprawczych, prezentując istotną metodologicznie i empirycznie perspektywę oddania głosu samym osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego. Zagadnienia te omawiane są zarówno z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców.Ico_Gray_21.gif [502 B] Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania:- jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania wykorzystaniem czasu i przestrzeni?- czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni?- jakie działania są możliwe do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły?Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych. Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.
W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole.Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych. Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być bodźcem chroniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów oraz jak z niej korzystać?Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą pozwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji?Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.
Waluty wirtualne, ale zyski - jak najbardziej realne!Kryptowaluta - ten termin brzmi nieco tajemniczo, ale i niezwykle obiecująco. Wielu inwestorów nadal nie w pełni pojmuje mechanizm funkcjonowania kryptowalut, jednak niemal każdy rozważa, czy warto się nimi zainteresować. Czy te cyfrowe waluty są prawdziwą, nową nadzieją na duży zarobek? Szansą na uwolnienie się od dyktatury banków? A może jest to tylko kolejna bańka spekulacyjna? Czy porównywanie obrotu kryptowalutą z piramidą finansową ma jakiekolwiek podstawy? Czy można zaufać walutom, za którymi nikt nie stoi, które nie mają żadnej centrali ani emitenta? Czy to początek rewolucji ekonomicznej, demokracji pieniądza niezależnego od banków? Tylko czy warto ryzykować i inwestować w coś, czego się do końca nie rozumie? Absolutnie nie warto i dlatego, nim wkroczysz na nowy, wspaniały rynek kryptowalut, dowiedz się o nich jak najwięcej!Wraz z autorem tej książki prześledź historię powstania bitcoina i mechanikę jego działania, a także rozeznaj się wśród młodszych kryptowalut, zwanych altcoinami. Na podstawie najpopularniejszych portfeli bitcoina i portfeli wielowalutowych dowiedz się, krok po kroku, jak założyć własny portfel kryptowalutowy. Naucz się zakładać i obsługiwać konta na giełdach kryptowalutowych i przekonaj się, jak przebiegają na nich transakcje. Spośród giełd wybierz tę, na której chcesz grać. Poznaj sprawdzone metody i miejsca właściwe do poszukiwania informacji, naucz się je interpretować. Przyjrzyj się historii kursu bitcoina i spróbuj wyciągnąć z niej wnioski. Zastanów się, jakie scenariusze na przyszłość można kreślić w odniesieniu do kryptowalut. Jakie miejsce mogą one zająć w ekonomicznym krwiobiegu? Czy bitcoin ma rzeczywistą wartość? Opanuj zasady analizy technicznej na rynku kryptowalut i sekrety miningu, czyli ich wydobywania. Poznaj specyficzny żargon i terminologię, bez których nie można zrozumieć kryptowalutowej niszy internetu. Dowiedz się, jak wyglądają regulacje prawne wirtualnych walut w Polsce. Uzbrojony w tę wiedzę, możesz ruszyć na podbój rynku kryptowalut.Pamiętaj: rynek kryptowalut opiera się na wolności, ale nie ma wolności bez odpowiedzialności!Pierwsze wydanie otrzymało nominację do nagrody ECONOMICUS 2019!
Uwaga, polecamy nowe wydanie V. 2022!Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.Autorka
Jeśli twoje dzieci znowu wyprowadzają cię z równowagi i nie wiesz, jak reagować na kolejne kłótnie, koniecznie przeczytaj, jakie rady i strategie ma dla ciebie Nicola Schmidt.Nowa książka autorki bestsellerowego poradnika Jak nie ranić własnego dziecka? to kolejny etap wtajemniczenia w rodzicielstwo i gwarancja, że w twoim domu zapanuje przyjazne współistnienie.Czego dowiesz się z tej książki?Dlaczego dzieci walczą o pierwszeństwo, o uwagę i dlaczego się kłócą.Jak poradzić sobie z chaosem i destabilizacją życia rodzinnego po pojawieniu się kolejnego dziecka i nie oszaleć.Jak wspomagać harmonijny rozwój swoich dzieci.Jak z nimi rozmawiać, jak i kiedy odpowiednio reagować, a kiedy zwyczajnie dać im spokój.Jak wspierać nie tylko dzieci, ale też samych siebie, by stworzyć zgrany zespół.Nicola Schmidt uwzględnia różne rodzinne układy i nie unika opisywania także tych trudniejszych, takich jak rodziny patchworkowe czy rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością.Ta książka nie tylko ocali twoje życie rodzinne wskaże ci również genialnie proste drogi do tego, by w twojej rodzinie zagościł spokój, dzieci zaczęły ze sobą współpracować i w końcu stworzyły zgodny team.
Emocje dziecka 1to nowa książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być przydatna także w pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Głównym celem tej książeczki jest pomoc dzieciom w nauce rozpoznawania emocji własnych i cudzych oraz adekwatnego reagowania na nie. Ma ona także wspierać ich rozwój umiejętności społecznych, które są niezbędne do właściwego odnalezienia się i funkcjonowania zarówno w grupie rówieśniczej, jak również w innych grupach społecznych. Właściwie rozwinięte kompetencje społeczne oraz umiejętność dostrzegania, nazywania i rozumienia własnych emocji są fundamentalne dla ogólnego rozwoju człowieka i mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami. PUS Emocje dziecka 1Ponieważ nauka przez zabawę jest sprawdzoną metodą nabywania i utrwalania wiedzy, zastosowaliśmy ją i w tej książeczce. Dlatego też zawarte w niej zadania i ćwiczenia mają zróżnicowaną, ale opartą zawsze na zabawie, formę, która w niewymuszony sposób pozwala dzieciom zdobywać wiedzę o emocjach. Ćwiczenia ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności mają formę zarówno obrazkową, obrazkową-tekstową, jak również wyłącznie tekstową. Dzięki nim dzieci: doskonalą umiejętność aktywnego słuchania i rozumienia innych, rozwijają umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji, kształtują empatię i zdolność do wczuwania się w emocje innych osób. Książeczka Emocje dziecka 1.można wykorzystywać w ramach edukacji wczesnoszkolnej realizowanej w szkole systemowej, jak również w edukacji domowej. Z pewnością powinna się znaleźć w gabinetach szkolnych pedagogów, a także w gabinetach psychologicznych i terapeutycznych, w których pracuje się z dziećmi.Wśród tytułów dotyczących rozpoznawaniai nazywania emocji polecamy również: książeczkę PUS pt. Emocje i umiejętności społeczne, grę planszową Emocje. Nazywam, rozumiem, wyrażam, grę planszową Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.
Każde dziecko jest istotą mającą swój język, uczucia oraz niepowtarzalną osobowość i jako takie zasługuje na szacunek.
Tracy Hogg
Tym razem Tracy Hogg, konsultantka w dziedzinie opieki nad małymi dziećmi, założycielka firmy Baby Technique, podejmuje zagadnienia i dylematy rodzicielskie właściwe dla okresu przed-przedszkolnego. Magiczny świat dwuletniego dziecka wymaga odpowiedniego postępowania. Autorka proponuje rodzicom rozwiązania, które zakładają, że każde dziecko jest inne i niepowtarzalne:
ZPOP - zastanowienie, pouczenie, ograniczenie, pochwała - zwrócenie uwagi, które nie zaburza poczucia bezpieczeństwa.
MSW - mówienie, słuchanie, wyjaśnianie - pozwala zrozumieć sposób myślenia dziecka.
PiR - porządkowanie i rytualizacja - każdy dzień staje się dzięki temu przewidywalny i spokojny.
Trening umiejętności - nowe doświadczenia dla dziecka i więcej swobody dla rodziców.
Świadoma dyscyplina - nauka właściwych zachowań i kontrolowania emocji z pełną odpowiedzialnością, że wychowujemy głównie poprzez przykład.
Melinda Blau - dziennikarka, zajmująca się problemami dotyczącymi relacji międzyludzkich. Autorka i współautorka wielu książek i artykułów.
Książka ta może stać się niezawodną przyjaciółką rodziców i towarzyszką w tym niełatwym i pełnym niespodzianek okresie rodzicielstwa, gdyż jest napisana mądrze, z energią i entuzjazmem.
Publikacja uwzględnia nowatorskie podejście do problemu skuteczności procesu resocjalizacji. Prezentując rozwiązania w zakresie oddziaływań socjoterapeutycznych, Autorka w oparciu o uzyskane wyniki przeprowadzonych badań wskazuje na liczne czynniki psychospołeczne oraz czynności terapeutyczne, które mają istotne znaczenie w podnoszeniu skuteczności oddziaływań resocjalizacyjnych organizowanych w instytucji izolacyjnej. W monografii opisano wyniki badań z udziałem grupy skazanych długoterminowych, za zabójstwo. Uczestniczyli oni w autorskim programie socjoterapeutycznym, stanowiącym nową propozycję na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej.Z recenzji dr hab. Anny Fidelus, prof. UKSW
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu kontekstach, wpisanych w paradygmat zarówno medycznej percepcji niepełnosprawności, jak i społecznego podejścia do potrzeb tej kategorii osób. Książka może pomóc w poznaniu istoty, złożoności, możliwości generowanych przez równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawność, przyczynić się do promowania wiedzy o osobach doświadczających jej konsekwencji oraz ukierunkować działania dążące do budowania społeczeństwa wrażliwego na potrzeby osób głuchoniewidomych, potrafiącego je zaspokajać na możliwie najwyższym poziomie jakościowym i ilościowym. Z kolei osoby z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością może zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa i konstruowania własnego wkładu w rozwój ludzkiej cywilizacji.Ferie zimowe 2022
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Publikacja jest propozycją pomocy dydaktycznej w formie kart pracy dla nauczycieli, opiekunów oraz rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Przybliża wybrane postaci świętych i błogosławionych Kościoła katolickiego. Każdy temat poświęcony konkretnemu świętemu zilustrowany jest dużymi zdjęciami i rysunkami, zawiera łatwy do czytania tekst wprowadzający oraz tekst do czytania uczestniczącego z symbolami komunikacji alternatywnej PCS. Wykorzystanie tych unikatowych symboli pomaga uczniom lepiej zrozumieć treść lekcji oraz samodzielnie wypowiadać się na omawiany temat. Teczka zawiera ponadto propozycje zadań do wykonania, puzzle, kolorowanki, rebusy, wycinanki quizy itp. Pomagają one utrwalić wydarzenia z życia świętych i ich przesłanie. Nauczyciel może korzystać z gotowych poleceń i zadań lub je wybierać i modyfikować.Część 2 zawiera materiały dotyczące: św. Józefa, św. Floriana, św. Stanisława (biskupa i męczennika),św. Andrzeja Boboli, św. Jadwigi Królowej, św. Antoniego, św. Alberta (Chmielowskiego), św. Kingi,św. Krzysztofa, św. Maksymiliana Marii Kolbego, św. Jacka, bł. Piotra Frassatiego, bł. Stefana Wyszyńskiego.
Rozwijanie kreatywności u dziecka można i warto rozpocząć jak najwcześniej. To bardzo ważna i potrzebna w życiu umiejętność. Przekonujemy się o tym na co dzień. Myślenie kreatywne prowadzi do nowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań. Człowiek myślący twórczo potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, obce są mu nuda i rutyna.Rodzice mogą w swoich dzieciach rozwijać kreatywność na wiele sposobów, m.in. przez: zabawy, różne zadania do wykonania, stawianie mniejszych i większych problemów do rozwiązania, pytanie oraz udzielanie odpowiedzi, zachęcanie dzieci do pomocy w rozmaitych czynnościach czy pracach. Można również w tym celu zastosować opracowane przeze mnie zestawy ćwiczeń. Są to przede wszystkim ćwiczenia plastyczne, lubiane przez większość dzieci. Zadania zachęcają do wymyślania kształtów, form, zestawiania i używania dowolnych kolorów. Polegają na dokańczaniu rysunków według własnego pomysłu, projektowaniu przedmiotów, mebli, pojazdów, strojów itp. Dzieci mogą też wymyślać własne gry i ich zasady, tworzyć nowe wzory, układy przedmiotów i figur. Ćwiczenia te nawiązują do różnych dziedzin życia człowieka, takich jak: przyroda, matematyka, geometria, technika.Zachęcam do zastosowania zamieszczonych w tej książce ćwiczeń oraz do wymyślania innych, a także do tego, by dać się ponieść własnej fantazji. Im bardziej kreatywni są rodzice, tym bardziej kreatywne będą ich dzieci, które najłatwiej uczą się przez obserwację i naśladowanie. Chwalmy i nagradzajmy dzieci za ich inicjatywę, poszerzajmy ich horyzonty myślowe, dodajmy im wiary we własne siły i możliwości. Motywujmy do próbowania i podejmowania działań przy każdej nadarzającej się okazji. Wspólnie z nauczycielami przygotujmy nasze dzieci do tego, aby były operatywne, odważne i samodzielne w dorosłym życiu.Niech żyje kreatywność, bo niesie ze sobą radość i satysfakcję, budzi ciekawość świata!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?