Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kaligrafia dla dzieci to seria zeszytów zawierających ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Poszczególne zeszyty utrwalają znajomość liter i cyfr, uczą samodzielności, stanowiąc doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego. Dołączone arkusze naklejek dostarczają przy okazji również świetnej zabawy!
Kaligrafia dla dzieci to seria zeszytów zawierających ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Poszczególne zeszyty utrwalają znajomość liter i cyfr, uczą samodzielności, stanowiąc doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego. Dołączone arkusze naklejek dostarczają przy okazji również świetnej zabawy!
Kaligrafia dla dzieci to seria zeszytów zawierających ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Poszczególne zeszyty utrwalają znajomość liter i cyfr, uczą samodzielności, stanowiąc doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego. Dołączone arkusze naklejek dostarczają przy okazji również świetnej zabawy!
Kaligrafia dla dzieci to seria zeszytów zawierających ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy cierpliwość i dokładność. Poszczególne zeszyty utrwalają znajomość liter i cyfr, uczą samodzielności, stanowiąc doskonałe wsparcie procesu dydaktycznego. Dołączone arkusze naklejek dostarczają przy okazji również świetnej zabawy!
Monografia stanowi próbę syntetycznego opisania jednego z elementów systemu akredytacji środowiskowej funkcjonującego w Polsce, którym jest Ogólnopolski Program Certyfikacji Szkół Wyższych Uczelnia Liderów, realizowany od 2011 roku przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, wraz z jej partnerem gospodarczym Agencją Kreatywną PRC. Misją Programu Uczelnia Liderów, zwanego przez organizatorów także konkursem akredytacyjnym, jest identyfikowanie i promowanie najlepszych polskich uczelni oraz ich podstawowych jednostek organizacyjnych, kształcących absolwentów przedsiębiorczych, kreatywnych, wyposażonych w umiejętności i kompetencje przywódcze, zdolnych do osiągania sukcesów na rynku pracy. W ramach Programu Uczelnia Liderów Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, poprzez powołaną przez siebie Komisję Akredytacyjną, certyfikuje szkoły wyższe i ich podstawowe jednostki organizacyjne (wydziały, kolegia), które mogą poszczycić się innowacyjnymi działaniami ukierunkowanymi na edukację praktyczną studentów, kreowanie u nich postaw liderskich oraz aktywną współpracę z podmiotami rynku pracy. Certyfikat Uczelnia Liderów otrzymało dotychczas kilkadziesiąt znakomitych polskich szkół wyższych.W monografii przedstawione zostały założenia Programu Uczelnia Liderów, jego funkcje, zadania i cele, jak również dorobek tego konkursu, wypracowany w ciągu dziewięciu edycji. Autor dokonał opisu idei Programu Uczelnia Liderów oraz sposobu jej realizacji w szerszym kontekście, na który złożyła się analiza systemu akredytacji środowiskowej w Polsce, podstaw prawnych i zasad funkcjonowania systemu szkolnictwa wyższego sensu largo, jak i dorobku innych organizacji i instytucji dokonujących ewaluacji funkcjonowania polskich uczelni w obszarze dydaktycznym.
Oświata jest zarówno częścią ogólnego ładu społecznego, jak i ów ład współtworzy i utrwala. Nieustannie budzi szerokie zainteresowanie wielu osób, w tym tych profesjonalnie związanych z edukacją, skłaniając je do refleksji wykraczającej poza doświadczenia potoczne i parcjalne analizy. Stawiane są pytania o głębszy sens dokonujących się transformacji, o istotę zachodzących zmian, ich kierunek, drogi oraz sposoby ich realizacji, a także będące wynikiem tych przekształceń konsekwencje.Niniejsza książka wpisuje się w ten nurt rozważań. Jej Autorka, będąc bacznym obserwatorem edukacyjnej rzeczywistości, śledząc zapowiedzi zmian ustawowych dotyczących pragmatyki zawodowej nauczycieli, pochyliła się nad problemami z jakimi borykają się współcześnie nauczyciele. () Książka umożliwia nie tylko pogłębione zapoznanie się ze specyfiką i zakresem opisanych zmian i nauczycielskich wyzwań, ale również zmusza do refleksji nad kierunkiem i konsekwencjami dokonujących się na naszych oczach permanentnych przekształceń.
Pim i jej piesek Po właśnie wylądowali w dziwnej krainie Tung-La, gotowi na wielką matematyczną przygodę. Dołącz do nich!Policz, ile nóg ma Wielonożna Fikka, pomóż podróżnikom dostać się na tajemniczą wyspę, rozstrzygnij kłótnię glaptaków o jajka, zobacz, który wąż jest najdłuższy, przejdź przez labirynt i zbuduj z kwadratów własną piramidę!Zbiór ciekawych i zabawnych zadań z naklejkami wprowadzających podstawowe pojęcia matematyczne pomoże czterolatkom poznawać liczby od 1 do 10 oraz figury geometryczne, rozumieć relacje w przestrzeni, różnice i podobieństwa, a także poćwiczyć logiczne myślenie oraz koncentrację.Seria Mądrale to pomysłowe zeszyty edukacyjne dla przedszkolaków mnóstwo urozmaiconych zadań, zestaw naklejek i zaproszenie do świetnej zabawy. Dla trzylatków przygotowaliśmy ćwiczenia rysunkowe W królestwie Bazgraju, ćwiczenia matematyczne Biedronka Pi oraz ćwiczenia przyrodnicze Spacer. Czterolatkom polecamy także ćwiczenia przyrodnicze Kajak oraz ćwiczenia rysunkowe Smocza historia. W przygotowaniu zeszyty dla pięciolatków.
Nauczyciele są zazwyczaj dobrze przygotowani merytorycznie do przedmiotu, którego nauczają, natomiast pod względem pracy wychowawczej mającej na celu wspomaganie dzieci i młodzieży w pracy nad sobą znacznie słabiej. Poszukują zatem wiedzy dotyczącej różnych rozwiązań praktycznych. Stąd też książka ta powstała z myślą właśnie o tych, którzy w sposób celowy, świadomy, z zaangażowaniem i wiarą w drugiego człowieka poświęcają swój czas na rzecz jego rozwoju.
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.Publikacja wnosi ważny element do diagnozy zaburzeń rozwojowych, pozwala myśleć o nich jak o jednostkach niehomogenicznych, a zatem często wymykających się diagnozie kategorialnej, bo niespełniających jej wielu warunków. Zaproponowana diagnoza dymensjonalna nie zostawia żadnego dziecka z trudnościami rozwojowymi z niczym, ponieważ dopuszcza istnienie nieprototypowych konfiguracji deficytów, nieprzewidzianych przez dotychczasowe sposoby patrzenia na nie. To kompleksowa ocena każdej jednostki uznająca jej neurobiologiczny bagaż modulowany przez wpływy środowiskowe (zewnętrzne) oraz codzienne doświadczenia lub ich brak.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej. Nota o autorze: Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey (USA), gdzie – dwie dekady temu – zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu
Książka dr. Janusza Ryby stanowi ważny wkład w badania w wielu dziedzinach od filologii klasycznej przez historię polskiej edukacji po studia nad przemianami ustrojowymi. Miejsce i rola języka łacińskiego w szkole średniej główny przedmiot dociekań Autora jest też bowiem swoistym markerem transformacji polskiego społeczeństwa. [...] Nauczanie łaciny to zagadnienie kluczowe dla zachowania idei kształcenia w duchu wolności umysłu i szacunku dla kodu kulturowego, który od niemal trzech tysięcy lat łączy ludzi na całym świecie, zapewniając zarówno długie trwanie, jak i rozwój dzięki przyjmowaniu do tego kodu elementów z innych kultur. Książka dr. Ryby jest w tym kontekście istotna, ponieważ daje czytelnikom możliwość wejrzenia w historię walki o łacinę w polskiej edukacji od czasów po II wojnie światowej do roku 2004, kiedy to wprowadzono zniesione niedawno gimnazjum.Z recenzji prof. dr hab. Katarzyny Marciniak, UWJanusz Ryba filolog klasyczny, doktor językoznawstwa. Wykładowca w Instytucie Filologii Klasycznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz nauczyciel języków klasycznych w I Liceum Ogólnokształcącym im. Bartłomieja Nowodworskiego w Krakowie. Jest współautorem podręczników do nauczania języka łacińskiego Homo Romanus i Cognoscite, autorem programów nauczania, współpracownikiem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, a także przewodniczącym Oddziału Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Filologicznego. Zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami związanymi z metodyką nauczania języków klasycznych oraz historią kształcenia klasycznego w polskiej oświacie.
Dorobek historiografii polskiej skupionej na dziejach dziecka i dzieciństwa nadal jest niezadowalający. Świadczy o tym niedostatek, a niekiedy wręcz brak tej problematyki w syntetycznych opracowaniach, w tym również w podręcznikach historii wychowania. W ostatnich latach daje się jednak zauważyć wzrost zainteresowania tą tematyką, a podejmowane badania dotyczą wielu aspektów życia dziecka w minionych wiekach. Tendencja ta rodzi nadzieję na przełamanie swoistego impasu w tym obszarze dociekań naukowych. Ponadto historyczno-pedagogiczna analiza zagadnień dotyczących rodziny jako środowiska wychowawczego może wnieść istotny wkład do ogólnego dorobku nauk społecznych.Prezentowany tom jest ilustracją wspomnianego, wieloaspektowego ujmowania problematyki rodziny i dziecka. Autorami zamieszczonych w nim tekstów są zarówno historycy wychowania, jak i pedagodzy. Dzięki nakładaniu się na siebie perspektywy pedagogicznej i historycznej problematyka rodziny i dziecka zyskuje głębię ujęcia, a aktualistyczne wnioski z badań pedagogicznych nabierają realnej wartości naukowej na tle uogólnień i refleksji natury historycznej.
Dziennik został przygotowany z myślą o prowadzących zajęcia rewalidacyjne. Zawiera między innymi takie działy, jak: harmonogram zajęć, dane osobowe uczniów, ocena postępów ucznia czy kontrola dokumentacji. Został zaprojektowany na jeden rok szkolny.
Szybciej, więcej, lepiej… Współczesna młodzież często określana jest „pokoleniem instant” bądź „cyfrowych tubylców”. Świetnie poruszają się w mediach społecznościowych i nie wyobrażają sobie bez nich życia. Przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji wypracowali nowe sposoby spędzania wolnego czasu i odreagowania stresu. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań coraz częściej pojawiających się u młodych ludzi. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się m.in.:
- medykalizacja społeczeństwa, szczególnie jego zapotrzebowanie na magiczną pigułkę, która usprawni pracę umysłu czy zapewni stan odurzenia;
- temat neurostymulantów i leków bez recepty – jako że wiele młodych osób traktuje zażywanie tych substancji jako jedną z metod wspomagających pamięć i ułatwiających skupienie w pracy;
- pliki dźwiękowe reklamowane jako e-narkotyki, które mają wpływać na nastrój słuchacza
- czy instagramowalne e-papierosy jako przepis na bycie modnym.
Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych z zakresu uzależnień. Przywoływane wypowiedzi osób dzielących się w Internecie swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a przede wszystkim zatroskanym rodzicom lepiej zrozumieć zachowanie młodzieży.
Prezentowana publikacja obejmuje materiał z ćwiczeniami dotyczącymi odmiany rzeczownika oraz określania, nazywania stosunków przestrzennych, typu: „w”, „za”, „przed”, „nad”, „pod”, „do”. Materiał przeznaczony jest do pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, ze spektrum autyzmu. Można go także wykorzystać jako pomoc w nauczaniu języka polskiego dla obcokrajowców. Z publikacji mogą korzystać zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi;- Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym;- Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci;- Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań;- Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: SMUTEK, STRACH/LĘK I ZŁOŚĆ czy RADOŚĆ. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH, takich jak: DZIĘKOWANIE, PROSZENIE, POMAGANIE, ZAPRASZANIE DO ZABAWY, POCIESZANIE I DZIELENIE SIĘ. Uzupełnieniem kart pracy jest książka pt. Emocje komunikacja akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?