KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

20,99 zł
34,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,15 zł

51,21 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,92 zł

51,21 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,92 zł

17,66 zł
32,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,66 zł

36,40 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,40 zł

25,95 zł
39,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,95 zł

21,54 zł
29,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,40 zł

21,54 zł
29,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,40 zł

55,75 zł
69,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,23 zł

40,00 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,00 zł
Okładka książki Kolekcjoner krzywd

62,00 zł 41,03 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,63 zł

Ludzie pytani o to, z kim kojarzy im się słowo narcyz, zwykle wspominają kogoś ze znajomych, kto zalewa media społecznościowe falą selfie i autopromocji, przesadnie dba o swój wygląd lub bardziej pręży mięśnie przed lustrem na sali treningowej, niż tam ćwiczy. Wiążą je z kimś zapatrzonym w siebie i głodnym podziwu. Ale to mylące uproszczenie. Narcyzm jest pojęciem niejednorodnym, a ludzie o takim stylu osobowości różnią się między sobą. Można spotkać jednostkę narcystyczną i być pod urokiem jej pozornej nieśmiałości, iluzorycznej wrażliwości lub złudnej refleksyjności. I nie przypuszczać nawet, że ma się do czynienia z narcyzem. Miłosny związek z narcyzem zaś jest wyniszczający i potencjalnie niebezpieczny.Jeden z typów narcyzmu to tzw. narcyzm wrażliwy, znany też pod nazwą narcyzm ukryty. Ludzie o takim stylu osobowości są często opisywani jako nieśmiali, uwrażliwieni na ocenę innych, w świecie fantazji i iluzji. Ale także jako obronnie aroganccy, zarozumiali i apodyktyczni. Ta książka poświęcona jest zagadnieniom dotyczącym związku miłosnego z taką właśnie osobą oraz zdrowieniu po rozstaniu. [] W tekście opisuję pełen przekrój narcystycznych wzorców, co obrazuje możliwą skalę zniszczeń wynikających z narcystycznego związku.Fragment książki
Okładka książki Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności opuszczającymi jednostki penitencjarne uzależnionymi

45,00 zł 34,52 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,52 zł

Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Prezentowana książka opiera się na stosowaniu w działaniu różnych metod i narzędzi, np. dialogu motywującego, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, kontraktu czy genogramu. W publikacji zostały wskazane obszary do pracy oraz zasoby, które można wykorzystać w pracy z konkretną osobą potrzebującą wsparcia i pomocy w poradzeniu sobie z trudną sytuacją życiową. Książka adresowana jest do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, streetworkerów oraz innych profesjonalistów pracujących na co dzień z osobami borykającymi się z różnego rodzaju problemami i kryzysami. W serii Metodyka Pracy Socjalnej: 1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty 2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi 3. Praca socjalna z osobami starszymi, z chorobami otępiennymi i ich rodzinami 4. Praca socjalna z osobami z niepełnosprawnościami, bezrobotnymi, z zaburzeniami psychicznymi 5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny
Okładka książki Rodzicielstwo bez awantur. Jak odzyskać spokój w rodzinie i wesprzeć rozwój dziecka

49,90 zł 28,69 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,69 zł

Jak sprawić, aby trudna sytuacja stała się okazją do nauki i rozwoju? Jaki związek ma neurobiologia z naszą reakcją na niepokojące zachowania dziecka?Dr Daniel J. Siegel, psychiatra, i dr Tina Payne Bryson, psychoterapeutka, w swojej bestsellerowej książce wychodzą od pierwotnego znaczenia słowa dyscyplina (łac. kształcenie) i pokazują, jak można przerwać błędne koło trudnych domowych sporów o zachowanie.Rodzicielstwo bez awantur oferuje:fakty dotyczące rozwoju mózgu dziecka,sposoby na spokojną i pełną miłości relację z dzieckiem,wskazówki pomagające w ustalaniu i pokazywaniu granic,porady dotyczące napadów złości,skuteczne strategie pomagające przekierować zachowanie dziecka na właściwe tory.Uzupełniona szczerymi historiami i zabawnymi ilustracjami książka pokazuje, jak pracować z rozwijającym się umysłem dziecka oraz pokojowo rozwiązywać konflikty.
Okładka książki Poczucie koherencji maturzystów a ich zachowania zdrowotne na podstawie badań w makroregionie lubelskim

62,00 zł 35,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,21 zł

Zachowaniom zdrowotnym, rozumianym najczęściej jako świadome i celowe zabiegi oraz czynności, wobec których istnieją dowody naukowe pozytywnego bądź negatywnego wpływu na zdrowie, w ostatnim czasie poświęca się wiele miejsca zarówno w kulturze masowej, jak i nauce. Do czynników podmiotowych, powiązanych z zachowaniami zdrowotnymi, zalicza się poczucie koherencji. Poczucie koherencji jako ogólne nastawienie orientacyjne, mające trwałe i dynamiczne przekonanie o przewidywalności i racjonalności świata i własnego położenia życiowego, należy do zasobów osobistych, które mogą w istotny sposób wpływać na zachowania zdrowotne. Celem pracy jest ustalenie związku poczucia koherencji z zachowaniami zdrowotnymi młodzieży oraz zaprojektowanie działań służących wspieraniu rozwoju poczucia koherencji wśród młodzieży
Okładka książki Nie tylko siłą rzeczy. Doświadczenia emancypacyjne nauczycielek wiejskich

41,10 zł 30,58 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,58 zł

Osiąganie autonomii przez nauczycielki pracujące w wiejskich szkołach podstawowych, które są bohaterkami tej książki, uwikłane jest w wielowymiarową opresję. Jest ona związana z ich osobistą sytuacją życiową i wpływem innych osób, a także szerszą sytuacją ekonomiczną i historyczno-polityczną oraz uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi. Nauczycielki godzą się na opresję w określonych obszarach, w innych natomiast walczą w obronie własnej wolności. Przyczyniają się również do wyzwolenia swoich społeczności i emancypacji poprzez edukację uczniów i uczennic. Szeroki wachlarz ich reakcji na opresję ukazuje ich niejednoznaczność, która wpisuje się w koncepcję dwuznaczności rozwiniętą przez Simone de Beauvoir, umożliwiającą bardziej dokładne dostrzeżenie etycznych zmagań osób i przez to bliższą ich rzeczywistym doświadczeniom.
Okładka książki Edukacja w dialogu

49,00 zł 35,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,18 zł

Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia. W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania. Uczestnictwo w edukacji dialogowej zmienia sposób patrzenia na proces uczenia się i stwarza podstawę rozwoju samodzielnego i krytycznego myślenia, ważnego dla stron tego dialogu – nauczycieli oraz dzieci. Zadaniem nauczyciela jest prowokowanie dyskusji, eksponowanie różnic w opiniach, formułowanie pytań, kwestionowanie opinii, wskazywanie na alternatywne punkty widzenia. W poszczególnych rozdziałach omówiono rolę nauczyciela w kontekście zmian edukacyjnych, modele edukacyjnych relacji nauczyciel–uczniowie w codzienności szkolnej oraz edukację dialogową – jej różne ujęcia i rozwiązania. Autorka pokazuje jak interpretować i wykorzystać dialog w praktyce szkolnej, wskazuje możliwości jego zastosowania w procesie wspierania myślenia, rozwiązywania problemów, krytycznego analizowania zagadnień, współtworzenia myślenia w procesie komunikacji. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, osób kształcących nauczycieli, pedagogów, psychologów, studentów kierunków pedagogicznych. Zainteresuje również rodziców uczniów oraz każdego, kto jest zainteresowany zmianami w polskiej edukacji.
Okładka książki Savoir-vivre XXI wieku Polityka okiem prowincjusza

56,99 zł 40,91 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,91 zł

Obyczaje czy maniery, których przestrzegali nasi dziadowie, nijak się mają do współczesnej rzeczywistości. Jak dziś powinien zachowywać się prawdziwy dżentelmen? Co jeszcze niedawno było pożądanym zachowaniem, a dziś traktowane jest jako gafa? I odwrotnie, nad czym dawniej dobrze wychowany osobnik nie byłby w stanie przejść, nie oburzając się, a obecnie jest to standardem w relacjach między ludźmi? A co jeśli przyjrzymy się reprezentantom naszego państwa? Czy politycy wiedzą, co im przystoi? Autor ma co do tego wątpliwości, a przykładów nie trzeba długo szukać: „Do dobrych obyczajów, jak sądzę, należy także rzeczowe odpowiadanie na zadane pytania. Tej umiejętności nie posiadło wielu polityków”. Trzymasz w rękach zbiór felietonów publikowanych w „Powiatowej Gazecie Drawskiej” przez Michała MICHA Heppnera od 2013 roku. Książka ta to nie tylko opis zasad zachowania się w różnych okolicznościach. To również kronika zdarzeń, których my, Polacy, jesteśmy świadkami każdego dnia.
Okładka książki Profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego: Władysław Chłopicki i Władysław Reiss oraz ich powiązania

36,00 zł 27,66 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,66 zł

Historia mieszkańców domu przy ul. Krupniczej 5 w Krakowie stała się inspiracją do napisania książki, której celem jest przybliżenie dziejów dwóch rodzin przybyłych z różnych stron do Krakowa. Kamienica „Pod Matką Boską” – życiowa przystań licznych pokoleń Reissów i Chłopickich, m.in. profesorów medycyny związanych z Uniwersytetem Jagiellońskim – wiąże się ze znacznie szerszą opowieścią o przeplatających się ludzkich losach. Podczas śledzenia historii bohaterów książki uzmysławiamy sobie, często po raz pierwszy, jak dalece przenikają się i łączą ze sobą losy rodzin. Sięgając w głąb do rodzinnych korzeni, odnajdujemy nie tylko liczne rodowe powiązania, ale też doceniamy ich wagę i znaczenie. Rozumiemy też lepiej to, jak historia wpływa na bieg życia, ale również to, jak decyzje jednostek mogą wpływać na bieg zdarzeń. Na kartach tej książki wspomniano o postaciach znanych i zasłużonych, mających swoje miejsce w dziejach polityki i w historii nauki – lekarzy, wojskowych, polityków… Nie zabrakło też miejsca dla tych, którzy dbali o kwestie rodzinne i publiczne bez rozgłosu, służąc sprawom bieżącym i potocznym, bez których jednak rzeczy wielkie nie mogłyby się spełnić.
Okładka książki Aby dzieci były zdrowe, mądre i szczęśliwe

23,00 zł 16,33 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,57 zł

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie chciał zrobić czegoś zakazanego. I nie chodzi tutaj o napad na bank, ale zwykłe sprawy dnia codziennego. Na przykład pozwolenie dziecku na granie na komputerze przez 14 godzin dziennie, włączeniu mu telewizora, żeby mieć święty spokój, powiedzenie nieradzącemu sobie z emocjami nastolatkowi ,,nie bądź mazgajem"" lub komuś choremu na depresję, że ,,wszystko będzie dobrze"". Normalne rzeczy, nie? Oczywiście, że nie! Jeżeli komukolwiek kiedykolwiek przyszło do głowy któreś z powyższych zachowań, zdecydowanie powinien (a nawet musi!) przeczytać książkę Ewy Nieroby, żeby nie popsuć własnego dziecka. ,,Aby dzieci były zdrowe, mądre, szczęśliwe"" to zbiór konkretnych zaleceń, przewodnik dla tych, którzy gubią się w rodzicielstwie, a bardzo chcieliby, by ich dzieci wyrosły na porządnych, zdrowych, dobrych dorosłych.    Przewodnik dla rodziców, nauczycieli i wychowawców- jak pomagać dzieciom i młodzieży we współczesnych zagrożeniach. Cyfrowe uzależnienia - depresja - zachowania samobójcze Pierwszym złem jest samotność.Rozwój człowieka polega na tym, że ktoś mu towarzyszy.Najpierw mama... później dołącza tata.Dojrzali rodzice nie kierują, lecz pomagają rozeznać własne talenty, pasje, silne i słabe strony, drogę życia i aspiracje. Wiedzą, że ich dziecko nie zostało stworzone na ich obraz i podobieństwo, lecz na podobieństwo Boga. On kieruje na najlepszą drogę. Oni towarzyszą dziecku, żeby uczyło się odkrywać Boże kierownictwo.Podobnie w dorosłym życiu samotność jest zła i niebezpieczna. Potrzebujemy towarzyszy drogi. W różnych aspektach i dziedzinach życia. W szkole - wychowawca, na studiach - tutor czy promotor, w pracy - mistrz czy przełożony, w środowisku - lider. Sponsor dla wychodzących z uzależnień.Potrzeba towarzyszenia także w sferze duchowej.Odkrywanie nas samych, silnych i słabych stron, odczytywanie woli Boga.Ten, kto towarzyszy duchowo, motywuje, podpowiada, ostrzega, stawia wymagania, przyprowadza do Boga.                                                                                                                          ks. Marek Dziewiecki
Okładka książki Rozwój emocjonalny od niemowlęctwa do dorastania

53,00 zł 40,65 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,65 zł

Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania. Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania. Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
Okładka książki Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela

36,00 zł 25,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,11 zł

W książce podjęto próbę ukazania zmienności i niejednoznaczności pojęcia pewności zawodowej nauczyciela, począwszy od budującego doświadczenia wynikającego z osobistego sprawstwa, które daje poczucie pewności w działaniu zawodowym – self-efficacy, aż do stanu ambiwalencji spowodowanej dwoistością własnych doświadczeń w pracy pedagogicznej, przeżywania wielu sprzeczności. Z jednej strony można mówić o pozytywnym wymiarze niepewności stanowiącej przyczynek do innowacyjności nauczycieli i demokratyzacji edukacji. Z drugiej jednak – o niepewności paraliżującej nauczycielską aktywność, powodującej podporządkowanie, prowadzącej do rezygnacji. Może to być zupełne (fizyczne) odejście lub psychiczna nieobecność charakteryzująca się wycofaniem nauczyciela z pełnienia swojej roli zawodowej w sposób twórczy i świadomy. Książka niezbędna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, którzy na co dzień zaangażowani są w sprawy polskiej edukacji. ****** Areas of Uncertainty in Contemporary Teacher’s Work The books attempts to show the changeable and ambiguous notion of professional certainty of teachers, from the building experience gained from personal self-efficacy, which gives confidence in professional activity, to the state of ambivalence caused by the duality of their own experiences and conflicts in pedagogical work. The authors pay heed to the special relation of the described competence to COVID-19 pandemic and new challenges for teachers in this connection.
Okładka książki Wysłuchaj mnie

39,90 zł 22,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,14 zł

Rozpocznij nowy etap rodzinnego życia - wolny od ciągłego upominania dzieci, nakładania kar, krzyków i awantur!Rodzice muszą mierzyć się nie tylko z codziennymi trudnościami wychowawczymi, lecz także z presją otoczenia, które oczekuje od dzieci posłuszeństwa i karności. Jak sprostać tym wymaganiom, nie niszcząc przy okazji dziecięcej spontaniczności, okazując maluchom należny im szacunek oraz przygotowując je do radzenia sobie z emocjami i problemami  w dorosłym życiu?Z pomocą w tym trudnym wyzwaniu przychodzi dr Anna Martin, psycholog kliniczna, która na podstawie własnej wieloletniej praktyki terapeutycznej i doświadczenia rodzicielskiego opracowała trzy sprawdzone metody dyscyplinowania dzieci. Opierając się na badaniach naukowych z dziedziny psychologii rozwojowej, neurologii i pediatrii, rozprawia się z wieloma mitami na temat wychowania. Zdecydowanie odrzuca m.in. popularną metodę ,,karnego jeżyka"" i wszelkie kary, zastępując je sprawdzonymi schematami negocjacyjnymi, które na dłuższą metę okazują się skuteczniejsze niż tradycyjne metody wychowawcze, a przede wszystkim nie doprowadzają do szeregu zaburzeń psychicznych w dorosłym życiu.Niezwykle ważna pozycja na polskim rynku wydawniczym, napisana w przystępny i bardzo interesujący sposób, oparta zarówno na wiedzy teoretycznej, jak i doświadczeniu osobistym autorki. Umiejętnie odnosi się do współczesnych problemów w wychowaniu, z którymi rodzice sobie nie radzą. Nie jest jedynie poradnikiem, ale także doskonałym przewodnikiem w trudnych wychowawczo sytuacjach. dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeuta Dr Anna Martin w swojej książce prezentuje bezprzemocowe podejście do dyscyplinowania dzieci. Stanowczo odchodzi od modelu kar, których nieskuteczności dowodzi w tej pozycji. Autorka podkreśla przede wszystkim wartość bezpiecznej i zdrowej relacji między rodzicami i dziećmi oraz pokazuje, jak można ją stworzyć. Oprócz solidnej bazy teoretycznej autorka podaje konkretne rozwiązania dla różnego rodzaju trudnych sytuacji i dylematów wychowawczych. ,,Wysłuchaj mnie"" to wartościowa lektura zarówno dla rodziców, jak i specjalistów pracujących z dziećmi. Karolina Ligęza, psycholog dziecięcy, terapeuta
Okładka książki Fantastyczne zadania tematyczne Zbiór zadań rozwijających myślenie dla dzieci

33,00 zł 21,95 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,95 zł

W książce znajdują się zadania nie tylko stanowiące doskonałą zabawę, ale także rozwijające spostrzegawczość, pamięć wzrokową, poszerzające zasób słownictwa czy utrwalające poprawną pisownię. Materiał podzielony jest na 20 rozdziałów. Każdy z nich dotyczy innego zagadnienia. Całość dopełniają kolorowe zdjęcia.Zatem bierzmy się do pracy. Ponad 120 zadań tylko czeka, aby ktoś je rozwiązał!
Okładka książki Afatyk w domu Pokój Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych

23,00 zł 15,29 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,29 zł

Zeszyt ćwiczeń przeznaczony jest dla osób cierpiących na zaburzenia funkcji poznawczych spowodowane: afazją, zespołami otępiennymi, chorobą Alzheimera oraz dla osób po incydentach neurologicznych i wypadkach komunikacyjnych. Publikacja będzie również pomocna dla osób starszych chcących ćwiczyć swój umysł, by zachować jego sprawność na dłużej.
Okładka książki Nauczyciel - uczeń w przestrzeniach życia i edukacji - dobre praktyki

48,50 zł 36,09 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,09 zł

„Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – dobre praktyki” to zbiór tekstów traktujących o różnych sytuacjach edukacyjnych, w jakich uczestniczą uczniowie w przestrzeni edukacji i poza nią. Oddziaływania nauczycieli, pedagogów jako kreatorów procesów – dobrych działań – są przedmiotem analiz autorów publikacji zajmujących się edukacją, diagnozą i terapią, by zapewnić uczniom najbardziej optymalne warunki wsparcia, rozwoju, edukacji i wychowania. W monografii wyodrębniono dwie części. Pierwsza, zatytułowana „Nauczyciel i uczeń ważnymi podmiotami w procesie edukacji”, składa się z siedmiu tekstów dotyczących dwóch podmiotów i relacji między nimi – nauczyciela i ucznia. Druga część monografii – „Praktyki edukacyjno-rozwojowe w przestrzeni życia i edukacji” – składa się z sześciu tekstów nawiązujących do rozwiązań metodycznych i dobrych praktyk edukacyjnych. Książka jest kierowana do szerokiego grona czytelników: pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców lub prawnych opiekunów i studentów kierunków pedagogicznych.
Okładka książki Poznaję sekrety zwierząt. Zbiór tekstów i ćwiczeń

23,90 zł 18,06 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,89 zł

Prezentowana publikacja to zestaw tekstów przygotowanych dla uczniów chcących usprawnić umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz zagrożonych dysleksją, którzy na drodze zdobywania tej umiejętności napotkali trudności i niekiedy bardzo niechętnie czytają. Teksty powstały dzięki analizie dziecięcych zainteresowań, abstrahują od czytanek elementarzowych, lektur, wydarzeń szkolnych. Poznając sekrety dzikich zwierząt, spotykamy się na neutralnym gruncie.Każdy tekst został opatrzony zestawem ćwiczeń językowych, ortograficznych, gramatycznych, rozwijających pamięć, koncentrację, mowę i myślenie. Teksty doskonale uzupełnią zajęcia szkolne, terapeutyczne, rewalidacyjne oraz pracę domową uczniów z rodzicami.
Okładka książki Dystynkcje muzyczne

39,90 zł 28,64 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,50 zł

Książka rzuca światło na aktualne dyskusje dotyczące procesów kształtowania się klas społecznych w Polsce, tego, czy i na ile pozycja społeczna wiąże się ze sposobem, w jaki żyjemy: Co lubimy, gdzie bywamy, co nas interesuje? Kto słucha muzyki poważnej, a kto disco-polo? Kto łączy skrajne upodobania? Czy awans społeczny wywołuje zmianę preferencji i nawyków? Czy pochodzenie społeczne ma znaczenie dla tego, co nam się podoba, a może ważniejsza jest szkoła? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdzie czytelnik w tej książce. Lektura adresowana jest do przedstawicieli nauk społecznych z takich dyscyplin jak socjologia, antropologia, kulturoznawstwo, psychologia czy pedagogika i do wszystkich zainteresowanych społecznym życiem muzyki. (…) Mocne strony książki to: solidny warsztat metodologiczny, wszechstronność analiz (od preferencji do praktyk), podejmowanie nowych wątków, takich jak przenikanie się kultur klasowych na skutek ruchliwości społecznej czy wzorów zawierania małżeństw, swoboda w korzystaniu z najnowszych badań z obszaru stratyfikacji kulturowej. dr Michał Cebula, Uniwersytet Wrocławski Autorzy operują kategoriami pojęciowymi dobrze osadzonymi w zebranym materiale badawczym. Wskaźniki operacyjne i ich wykorzystanie są znakomicie statystycznie weryfikowane a wyprowadzane tezy nie budzą zastrzeżeń na poziomie spójności i rzetelności analizy. (…) Zaletą zebranego materiału empirycznego jest losowa reprezentatywność danych zgromadzonych na próbie 2007 osób w wieku od 15 roku życia. dr hab. Adam Bartoszek, prof. Uniwersytetu Śląskiego
Okładka książki Oblicza nudy szkolnej

37,80 zł 27,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,17 zł

Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że zjawisko nudy zasługuje na uwagę i wymaga reakcji zarówno tych, którzy decydują o systemie edukacji, jak i rodziców i opiekunów. Praca powstała na podstawie analizy setek wywiadów przeprowadzonych z uczniami i nauczycielami. To ważny głos w dyskusji o obecnym stanie polskiego szkolnictwa i potrzebie jego zmian w przyszłości. Książka ma bardzo spójną i logiczną strukturę, zarówno w części teoretycznej, jak i empirycznej. Napisana jest komunikatywnym językiem. Autorka ukazuje wielowymiarowość tylko pozornie oczywistego zjawiska nudy i wielość jego uwarunkowań.dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM Iga Kazimierczyk, prezeska Fundacji "Przestrzeń dla edukacji", od 15 lat związana z sektorem pozarządowym i organizacjami działającymi w sektorze edukacji. Prowadzi zajęcia ze studentami na Wydziale Pedagogicznym UW, a także szkolenia dla nauczycieli. Autorka materiałów edukacyjnych na temat wspierania funkcji wychowawczej szkoły. Nauczycielka mianowana, inicjatorka i koordynatorka kampanii społecznych związanych z edukacją.
Okładka książki Opowieści o Czujątkach. Ćwiczenia z empatii dla..

48,00 zł 29,12 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,12 zł

Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi niechcianych uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu.Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia.Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 79 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej.W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia dobre miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje negatywne kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym.Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco:Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty.Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb.W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji.Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: aby twoja złość dawała ci siłę? lub byś potrafił wyjść naprzeciw lękom? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów
Okładka książki Terapia pedagogiczna T.2 Zagadnienia praktyczne

48,00 zł 35,71 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,71 zł

Książka pt. Terapia Pedagogiczna stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD.Książka adresowana jest do pedagogów-terapeutów, rodziców nauczycieli w przedszkolach i szkołach wszystkich szczebli, a także studentów kierunków nauczycielskich.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 87,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 112,93 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,61 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,43 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 69,35 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,28 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj