Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Bazgraki w podróży to wspaniała książeczka dla dzieci w wieku 3-6 lat.Różnorodne ćwiczenia i łamigłówki rozwijają koncentrację i spostrzegawczość, trenują pamięć wzrokową i orientację w przestrzeni, a także przygotowują do nauki pisania.Pogodne ilustracje Poli Augustynowicz zabiorą dzieci w niezwykłą podróż. Przedszkolaki poznają różne środki transportu, znajdą wyjście z labiryntu i zbudują bałwana w krainie lodu.Dzięki dołączonemu do zestawu suchościeralnemu flamastrowi odpowiedzi można zmazywać i poprawiać bez końca, a wygodny, większy format sprawi, że z rozwiązywaniem zadań nie będą miały problemu już trzylatki.Co to za wesoła grupa macha z pokładu statku? Kolorowe Bazgraki wyruszyły w podróż dookoła świata!Bazgraj i baw się z Bazgrakami!
Bazgraki wśród zwierząt to niezwykła książeczka dla przedszkolaków już od 3. roku życia! Różnorodne, pięknie ilustrowane zadania zapewnią dzieciom wiele godzin rozrywki, a dzięki zmywalnym kartom zabawa będzie mogła trwać bez końca!Urozmaicone ćwiczenia i łamigłówki rozwijają koncentrację i spostrzegawczość, trenują grafomotorykę, orientację w przestrzeni i pamięć wzrokową, a także przygotowują do nauki pisania.Sympatyczne ilustracje Poli Augustynowicz zabiorą dzieci do fascynującej krainy zwierząt, gdzie mali odkrywcy poznają różne gatunki i ich środowisko życia, pomogą hipopotamowi znaleźć drogę do wodopoju, połączą żółwie w pary i narysują biedronce brakujące kropki.Dołączony do zestawu suchościeralny flamaster pozwala zmazywać i poprawiać odpowiedzi bez końca, a wygodny, większy format sprawi, że z rozwiązywaniem zadań nie będą miały problemu już trzylatki.Kto tu wygląda zza krzaka? Kto kąpie się w rzece? To futrzasta ekipa Bazgraków w odwiedzinach u swoich zwierzęcych przyjaciół!Bazgraj i baw się z Bazgrakami!
Jak skutecznie zachęcić dziecko do nauki?
Co zrobić, aby dbało o porządek w swoim pokoju?
Jak przekonać je do okazywania wdzięczności?
Co robić, aby dziecku bardziej się chciało?
Joanna Steinke-Kalembka proponuje podejście do wychowania polegające na budowaniu wspierającej relacji z dzieckiem i współdziałaniu. Motywowanie nie musi być przeciąganiem liny między dorosłym a dzieckiem. Zamiast metod opartych na nagrodach i karach, groźbach czy przekupstwach autorka prezentuje sprawdzone sposoby, które powstrzymują potrzebę „naprawiania” dziecka oraz pomagają skutecznie komunikować swoje oczekiwania oraz wprowadzać zasady, które będą wspólnie przestrzegane.
Poradnik podpowiada: w jaki sposób rozwijać potencjał dziecka od najmłodszych lat, jak prowadzić rozmowy nastawione na zmianę zachowania dziecka, tak aby nie kończyły się kolejną awanturą, jak pomóc dziecku radzić sobie z porażką, jak wzmocnić jego wiarę we własne umiejętności, w jaki sposób mądrze chwalić i krytykować, jak pomóc dziecku realizować jego pasje i cele, jak budować emocjonalne zasoby małego człowieka
Joanna Steinke-Kalembka – psycholog, trenerka umiejętności psychospołecznych, absolwentka licznych szkoleń dokształcających z zakresu psychoterapii. Prowadzi własny gabinet psychologiczny. Pracuje z dziećmi, nastolatkami oraz ich rodzicami, pomaga im przezwyciężać problemy i budować lepsze relacje. Założycielka i redaktorka bloga psychologicznego Edukowisko.pl oraz ekspertka z zakresu psychologii, współpracuje m.in. z magazynem „Dziecko”.
Przewodnik po metodzie Montessori, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu! Musiałam pokazać, że istnieją inne wersje metody Montessori, praktykowane w małych mieszkaniach, z nieuczesanymi dziećmi, które nie są ubrane jak do zdjęć na Pintereście. - Beatriz M. Munoz To książka o tym, jak przeprowadzić małą rewolucję w domu i życiu codziennym z pomocą metody Montessori. Autorka wykorzystała teoretyczną wiedzę oraz rodzicielskie doświadczenie do opracowania konkretnych wskazówek i inspiracji pomocnych w wychowaniu małego dziecka, opartym na podążaniu za dzieckiem i wierze w jego umiejętności. Beatriz M. Munoz obala mity związane z metodą Montessori i pokazuje, że można ją stosować we własnym domu, nawet jeśli dziecko uczęszcza do tradycyjnych placówek edukacyjnych. Autorka podpowiada, jak wykorzystać fazy wrażliwe w rozwoju dziecka, gdy zdobywa ono wiedzę i umiejętności szybko i łatwo, a także jak przystosować otoczenie domowe, by wspierać jego samodzielność. Dodatkowo prezentuje mnóstwo pomysłów na aktywności i zabawy montessoriańskie, które pozwolą na samodzielne odkrywanie świata, budowanie wiedzy oraz dziecięcego doświadczenia. Zaprezentowana w tej książce metoda Montessori nie jest ani droga, ani elitarna. Wprowadza natomiast porządek w otoczeniu i relacjach, a także umożliwia dzieciom i rodzicom odkrywanie najlepszej wersji siebie. Jest to nieoceniona pomoc dla rodziców, którzy pragną doskonalić swoje kompetencje i pozwolić małemu człowiekowi na rozwój we własnym tempie, zamiast decydować za niego czy go kontrolować. Zainspiruje również wszystkie osoby pracujące z dziećmi, którym zależy na tym, by potrafiły one prowadzić dialog, negocjować i osiągać porozumienie, by były empatyczne oraz wiedziały, jak wyrazić swoje uczucia, a także potrafiły odnaleźć się w świecie.
Książka zawiera pomysły i wskazówki, które pomogą: zrozumieć zachowania i reakcje dziecka, urządzić dom w taki sposób, aby maluch mógł rozwijać swoją niezależność, wykorzystać każdy dzień, by samemu uczyć się od najmłodszych.
O autorce:
Beatriz M. Munoz – mama czterech córek mająca duże doświadczenie w nauczaniu metody Montessori. Od kiedy zaczęła wykorzystywać metodę we własnym domu, nauczyła się bardziej ufać swoim córkom. W 2013 roku chciała podzielić się z innymi rodzicami zabawami edukacyjnymi, które sama przeprowadzała w domu z córkami – tak powstał blog Tigriteando, który był wielokrotnie nagradzany. Zdobył on m.in. nagrodę dla Najlepszego Bloga Parentingowego w 2016 roku na świecie. Od 2015 roku autorka prowadzi również kursy i warsztaty dla rodzin, które chcą stosować metodę Montessori w domu.
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dzieckaZasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria MontessoriZabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dzieckaMontessori. 80 zabaw z dziećmi to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie.Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko. Autorki prezentują m.in.:aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi;ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego;trening przygotowujący do nauki czytania i pisania;działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania;aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób;zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody;aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje.Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!O autorkach:Beatriz M. Muoz nauczycielka Montessori, edukatorka pozytywnej dyscypliny. Prowadzi blog Tigriteando, na którym prezentuje zabawy edukacyjne realizowane w domu ze swoimi dziećmi. Propaguje nie tylko montessoriańskie aktywności, lecz także własną wizję metody, łącząc ją z pozytywną dyscypliną i wychowaniem pełnym szacunku dla dzieci i dorosłych, którzy się nimi opiekują.Nitdia Aznrez biolożka, nauczycielka w Forest Schools w Szkocji. Mieszka z dwiema córkami, dwoma synami, partnerem, kilkoma zwierzętami i wieloma (zbyt wieloma) roślinami. Miłośniczka natury i wełny. Prowadzi blog 3 Macarrons, na którym promuje ideę świadomego rodzicielstwa.
Książeczka graficzna przygotowująca do nauki pisania i czytania Bazgraki i alfabet (3–6 lat) to idealny zestaw zabaw przygotowujących do nauki liter i pisania. Atrakcyjne zadania o różnym stopniu trudności doskonalą koordynację oko-ręka, spostrzeganie wzrokowe i grafopercepcję, czyli umiejętności, dzięki którym dziecko nauczy się odróżniać litery od innych kształtów występujących w jego otoczeniu oraz samodzielnie je zapisywać.
Tajemnice liter alfabetu Wraz z sympatycznymi Bazgrakami dzieci rozwiązują różnorodne i angażujące zadania graficzne, m.in. zapisują głoski, odczytują literowe szyfry oraz budują wieżę z sylabowych klocków. W ten sposób stopniowo uczą się łączyć dźwięki z ich symbolami graficznymi, rozróżniać litery oraz poprawnie je pisać. Polecenia opracowane przez Monikę Sobkowiak, nauczycielkę i neurologopedkę, zostały tak przygotowane, aby dziecko miało wrażenie, że uczestniczy w przygodach inteligentnych Bazgraków. Przykuwające wzrok ilustracje Poli Augustynowicz wprowadzają przedszkolaki w świat liter i samodzielnego tworzenia wyrazów oraz pobudzają ciekawość i wyobraźnię.
Książeczka „Bazgraki i alfabet” jest przeznaczona do wielokrotnego użytku, ponieważ zamiast zwykłego papieru ma zmywalne karty. Dołączony do niej flamaster suchościeralny pozwala zmazywać odpowiedzi oraz rozwiązywać i poprawiać zadania bez końca. Rozwój nauka czytania, grafopercepcja, spostrzeganie wzrokowe, koordynacja oko–ręka Autorzy: Monika Sobkowiak – nauczycielka edukacji przedszkolnej, neurologopeda Pola Augustynowicz – ilustratorka W serii również • Bazgraki i liczby • Bazgraki w kosmosie • Bazgraki w podróży • Bazgraki w przedszkolu • Bazgraki wśród zwierząt
Bazgraki i liczby (36 lat) to idealne zabawy do nauki liczenia w zakresie 10. Angażujące zadania graficzne o różnym stopniu trudności doskonalą koordynację oko-ręka, spostrzeganie wzrokowe i grafopercepcję, czyli umiejętności niezbędne w rozwijaniu zdolności matematycznych. Rozwiązując zadania, dziecko przygotowuje się do wyzwań wczesnoszkolnych, m.in. uczy się rozróżniać zapisane liczby, rozumieć pojęcie ilości oraz porównywać liczebność zbiorów.Fascynujący świat liczbWraz z sympatycznymi Bazgrakami dzieci rozwiązują różnorodne i angażujące zadania graficzne, m.in. rysują cyfry po śladzie, szukają liczb ukrytych w przedmiotach, grają w domino oraz próbują odczytać godzinę na zegarze. W ten sposób stopniowo poznają liczby i odkrywają, że każda z nich to określony zbiór elementów.Zabawy opracowane przez Monikę Sobkowiak, nauczycielkę i neurologopedkę, oraz świetnie zilustrowane przez Polę Augustynowicz sprawiają, że matematyka staje się fascynującą przygodą, podczas której dzieci poznają świat i doskonalą myślenie logiczne.Książka Bazgraki i liczby przeznaczona jest do wielokrotnego użytku, ponieważ zamiast zwykłego papieru ma zmywalne karty. Dołączony do niej flamaster suchościeralny pozwala zmazywać odpowiedzi oraz rozwiązywać i poprawiać zadania bez końca.Rozwójnauka liczenia, grafopercepcja, spostrzeganie wzrokowe, koordynacja okorękaAutorzy:Monika Sobkowiak nauczycielka edukacji przedszkolnej, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.Pola Augustynowicz ilustratorka i projektantka graficzna. Tworzy plakaty, ilustracje do książek i magazynów, wzory na tkaniny oraz ceramikę.W serii równieżBazgraki i alfabetBazgraki w kosmosieBazgraki w podróżyBazgraki w przedszkoluBazgraki wśród zwierząt
Książka ta powstała, aby zachęcić rodziców i wychowawców do odpuszczenia – konieczności dopilnowania zawsze tej samej godziny snu, dbałości o każdy pełnowartościowy posiłek, zrobienia zadania domowego na czas, świadectwa z piątkami od góry do dołu. Nie twierdzimy, że nie są to ważne sprawy, ale wszystkim żyje się lepiej, jeśli na pierwszym miejscu są relacje, a nie ciągle towarzyszące nam poczucie obowiązku. Życiowy sukces jest mieszaniną pasji i determinacji, niezależnie od jego wymiaru ekonomicznego czy społecznego. Jeśli chcemy, żeby nasze dzieci odnalazły się w przyszłości, stawiajmy na wspólne zabawy, wspólne przeżywanie smutków i złości oraz budowanie relacji bezwarunkowej, w której dzieci nie muszą spełniać naszych oczekiwań, żeby zasłużyć na miłość i akceptację. To wartość ciężkiej pracy i duma z osiągniętego celu dodaje naszym dzieciakom skrzydeł.
Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większą potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a nawet trzylatek może już czytać, liczyć lub mówić w dwóch językach? Do szóstego roku życia mózg kształtuje się aż w 80% właśnie wtedy następuje rozwój możliwości intelektualnych, jakimi człowiek będzie dysponował przez resztę życia. W procesiewspierania rozwoju małego człowiekarodzice mogą odegrać naprawdę ogromną rolę, dlatego jeśli chcesz zapewnić dziecku najlepszy start, koniecznie sięgnij po ten poradnik.Z książki dowiesz się m.in., jak kreatywnie wspomagać rozwój dziecka już od pierwszych miesięcy życia, jak w pełniwykorzystać jego wrodzony potencjał i rozwijać zdolności. Przekonaj się, że nauka czytania, matematyki czy języków obcych to okazja do fantastycznej zabawy i sposób na przyjemne spędzanie czasu.Poznaj unikalne i sprawdzone pomysły wspólnych gier i zabaw, których nie znajdziesz w Internecie.Wskazówki i porady opracowane przez autorów psychologów i rodziców pozwolą ci jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby twojego malucha. Dzięki licznym ćwiczeniom, ciekawostkom oraz przykładom dowiesz się,jak bez presji i stresu zachęcić dziecko do poszerzania wiedzyi jak obudzić w nim pasję małego odkrywcy.Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?- podpowiada, jak wybrać najlepszą, a nie najmodniejszą, metodę wychowawczą dla twojego dziecka- objaśnia, jak w interesujący sposób przekazywać wiedzę dzieciom- uczy, jak wspomagać pamięć i koncentrację oraz rozwój emocjonalny malucha- doradza, jak bez zbędnego wysiłku i dużych nakładów finansowych zorganizować edukacyjne zabawy w domu- przedstawia sprawdzone pomysły na przyjemne i efektywne spędzanie wolnego czasu z dzieckiemO autorach:Natalia i Krzysztof Minge psycholodzy specjalizujący się we wspomaganiu rozwoju intelektualnego najmłodszych dzieci, prowadzą poradnię dla rodziców Hipokampus. Swoje autorskie programy nauczania konstruują w oparciu o doświadczenie takich autorytetów jak Glenn Doman, Edward de Bono czy Gordon Dryden. Są także rodzicami trójki dzieci, które są dla nich niewyczerpanym źródłem inspiracji.
Piszę i zmazuję. Liczby (36 lat) to bogato ilustrowany zestaw zabaw (książka + karty ścieralne + flamaster) do nauki cyfr i liczb, który rozwija umiejętność liczenia oraz wspiera rozwój grafomotoryczny. Dzięki kolorowym łamigłówkom i zadaniom graficznym przedszkolaki uczą się poprawnego kierunku pisania liczb oraz doskonalą umiejętność przeliczania przedmiotów i rozwiązywania prostych działań arytmetycznych. Rozwijają przy tym również zdolność do koncentracji i myślenia logicznego.Do samodzielnej zabawy i naukiZestaw zabaw Piszę i zmazuję. Liczby zawiera różnorodne zadania wspierające kompetencje matematyczne oraz przygotowujące do nauki pisania. Dziecko rozwija swoje umiejętności, malując kolorowanki, przechodząc przez matematyczne labirynty, bawiąc się szyframi, dekodując drogę w poszukiwaniu ukrytego skarbu oraz wykonując działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 110. Dzięki zadaniom graficznym przedszkolak ćwiczy koordynację oko-ręka, orientację przestrzenną oraz precyzję ruchów dłoni.Książeczka zawiera różnorodne, fabularyzowane zagadki kształtujące myślenie matematyczne. Odpowiednio dobrane ilustracje, odnoszące się do najbliższego otoczenia dziecka, ułatwiają stawianie pierwszych kroków w świecie cyfr i liczb.Uzupełnieniem książeczki są kolorowe, dwustronne karty ścieralne, na których znajduje się aż 60 zadań do rozwiązania. Rozpoczynają się od łamigłówek rozwijających umiejętność rozpoznawania liczb wśród innych symboli oraz ćwiczących rękę w rysowaniu prostych szlaczków. Kolejne karty służą nauce pisania liczb od 1 do 25. Dołączony do zestawu flamaster pozwala na zmazywanie i wielokrotne rozwiązywanie zadań.Rozwójgrafomotoryka, nauka liczenia, dodawanie i odejmowanie, myślenie logiczneW serii równieżPiszę i zmazuję. Litery (36 lat)
Piszę i zmazuję. Litery (36 lat) to bogato ilustrowany zestaw zabaw (książka + karty ścieralne + flamaster) do nauki liter. Dzięki kolorowym łamigłówkom i zadaniom graficznym przedszkolaki uczą się poprawnego kierunku pisania liter oraz doskonalą umiejętność zapisu prostych wyrazów. Rozwijają przy tym również zdolność koncentracji i percepcji wzrokowej.Do samodzielnej zabawy i naukiZestaw zabaw Piszę i zmazuję. Litery zawiera różnorodne zadania wspierające kompetencje językowe oraz przygotowujące do nauki pisania. Dziecko rozwija swoje umiejętności, kolorując ilustracje, przechodząc przez literkowe labirynty, rozwikłując szyfry i poszukując liter ukrytych wśród innych symboli. Dzięki zadaniom graficznym przedszkolak ćwiczy koordynację oko-ręka, orientację przestrzenną oraz precyzję ruchów dłoni.Książeczka zawiera różnorodne fabularyzowane zagadki, doskonalące percepcję wzrokową i słuchową. Barwne ilustracje ułatwiają poznawanie alfabetu i odnoszą zagadnienia do świata bezpośrednio znanego dziecku.Uzupełnieniem książeczki są kolorowe, dwustronne karty ścieralne, na których znajduje się aż 60 zadań do rozwiązania. Rozpoczynają się od łamigłówek ćwiczących rękę w rysowaniu prostych szlaczków oraz rozwijających umiejętność pisania liter. Kolejne karty służą do nauki pisania prostych wyrazów. Dołączony do zestawu flamaster pozwala na zmazywanie i wielokrotne rozwiązywanie zadań.Rozwójgrafomotoryka, nauka czytania, koncentracja, spostrzeganie wzrokoweW serii równieżPiszę i zmazuję. Liczby (36 lat)
Pięknie ilustrowany słowniczek i pierwszy przewodnik po świecie dla maluchaGdzie w mieście można spotkać jeża i wiewiórkę? Jak trzeba ubrać się zimą, a jak latem? Gdzie jest statek, a gdzie leżak?100 pierwszych słówek na spacerze to wyjątkowe kompendium wiedzy każdego malucha!Książeczki uczą nazywania przedmiotów z najbliższego otoczenia i wspomagają rozwój mowy u dzieci już od 1 roku życia. Piękne ilustracje zainteresują dziecko fascynującym światem, a także ułatwią zapamiętywanie słów. Nazywajcie zwierzęta będąc na wycieczce w zoo, znajdźcie wiewiórkę w pobliskim parku! Wracajcie do książeczki, żeby wspominać spacery z dzieckiem i powtarzać nowo poznane słowa.Kolorowe rozkładówki prezentują miejsca, które można odwiedzić podczas spaceru: plac zabaw, zoo, łąkę czy pobliski park. Każdy maluch znajdzie tam coś ze swojej okolicy. Podział na kategorie tematyczne porządkuje wiedzę i pomaga w zapamiętaniu nowo poznanych słów. Zabawa z książeczką to doskonały pretekst do wspólnego spędzania czasu z dzieckiem a także mądrej rozmowy.Realistyczne rysunki umożliwiają rozpoznawanie elementów z otoczenia dziecka, a w przyszłości ułatwią naukę czytania.Poręczny przyjazny format pasuje nawet do małej rączki dziecka,a trwała tektura pozwoli cieszyć się książeczką przez długi czas.Czytelna czcionka i wyraźne podpisy zwierząt zainteresują maluchy, a starszym dzieciom pozwolą na pierwsze próby czytania.
Czym jest indywidualizacja? Jak ją wykorzystywać w zajęciach edukacyji wczesnoszkolnej? Czy ma znaczenia w rozwoju zdolności dzieci? To pytania na które współczesnej szkole stawiane są bardzo często...
Dzięki tej atrakcyjnej publikacji poznawczo-edukacyjnej, dziecko pozna wiosnę zarówno w jej wymiarze przyrodniczym, jak i kulturowym. Atrakcyjne ilustracje, teksty i ćwiczenia przybliż najmłodszym miłośnikom wiedzy osiem tematów związanych z nadejściem wiosny: topienie marzanny w pierwszy dzień wiosny, budzenie się roślin, zwierzęta wiosną, przylot ptaków, wiosenne porządki, malowanie jaj i święcenie koszyków wielkanocnych, śniadanie wielkanocne i tradycja polskich świąt, śmigus-dyngus.Na opracowanie każdego tematu składają się: rozdział informacyjny, ilustracja poznawcza do samodzielnej analizy i omówienia z rodzicami czy w grupie klasowej oraz rozdział z zadaniami do samodzielnego wykonania przez dziecko.Książka przeznaczona jest dla dzieci od 6 do 8 lat. Uczniowie zerówki odkryją wiosnę przy pomocy wychowawców i samodzielnie, dzięki niezwykle rozbudowanemu i dopracowanemu materiałowi graficznemu. Zadaniem pierwszoklasistów stanie się dodatkowo samodzielna lektura rozdziałów informacyjnych. Zadania do wykonania przewidziane są dla obu grup wiekowych.
Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923–2010) – klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania.
Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów – dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie – wspólnotę dociekania – można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie.
Parafrazując tytuł książki i łącząc go z serią wydawniczą: edukacja ukierunkowana na myślenie to mądra edukacja – taka, która w przemyślany sposób prowadzi uczniów i nauczycieli ku mądrości.
Dr hab. Iwona Czaja-Chudyba, prof. UP
W serii ukazały się:
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
E. Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania
J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces
Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w edukacji. Metodyka kształcenia w szkole podstawowej
K. J. Szmidt, E. Płóciennik, Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie
W książce przedstawiono e-learning jako proces edukacyjny składający się z następujących po sobie etapów: projektowanie, organizowanie, realizacja i ewaluacja. Wskazano działania, jakie powinny być podjęte na każdym z nich, aby e-learning był skuteczny i pozwolił na osiągnięcie celów edukacyjnych. Autorka wyjaśnia zagadnienia dotyczące metodologii opracowania projektu kursu e-learningowego, skutecznych strategii realizacji procesu nauczania on-line, metod i zasad efektywnej oceny osiągnięć uczestników kursów on-line, opracowania atrakcyjnych materiałów dydaktycznych.W książce znajdują się wskazówki: jak zaprojektować, zorganizować i zrealizować dobry jakościowo kurs on-line, który pozwoli na osiągnięcie celów kształcenia, dotyczące komunikacji i interakcji, organizowania pracy grupowej, orientowania i motywowania uczestników do nauki, jakie strategie i kryteria oceny postępów uczestników należy stosować, aby wesprzeć ich w procesie uczenia się i zachęcić do nauki, w jaki sposób aktywizować uczestników kursów e-learningowych, aby chcieli się uczyć i nabywać nowe kompetencje. Publikacja wskazuje, jak zaprojektować i zrealizować kurs, szkolenie e-learningowe, a także lekcje on-line oraz ocenić ich jakość. Jest atrakcyjna zarówno dla trenerów biznesu, firm szkoleniowych, nauczycieli wszystkich poziomów nauczania, wykładowców akademickich, jak i pracowników odpowiedzialnych za e-learning w firmach.
Książka jest przewodnikiem po zasadach dobrych manier i savoir-vivre'u. Autorka w przystępny sposób opisuje zagadnienia z zakresu protokołu dyplomatycznego i etykiety, a także omawia reguły obowiązujące w sytuacjach codziennych. Informacje teoretyczne wzbogacono rysunkami oraz praktycznymi przykładami.W kolejnym już wydaniu publikacji uwzględniono zmiany we współczesnej etykiecie, będące następstwem nowych sposobów i narzędzi komunikacji, nowych sposobów przemieszczania się oraz różnic międzykulturowych, a także zmiany wprowadzone ustawą z 21.01.2021 r. o służbie zagranicznej.W opracowaniu przybliżono najbardziej istotne tematy z zakresu protokołu dyplomatycznego, etykiety oraz reguł savoir-vivre'u, w tym m.in.: o podstawowe pojęcia stosowane w dyplomacji;o zasadę precedencji i jej następstwa;o przygotowanie wizyt na wysokim szczeblu oraz negocjowanie i podpisanie porozumień międzynarodowych;o podstawy organizacji uroczystości i ceremonii oficjalnych;o protokół dyplomatyczny w organizacjach międzynarodowych (ONZ, NATO, Unii Europejskiej, Radzie Europy);o zasady korespondencji dyplomatycznej i oficjalnej oraz netykiety;o reguły organizacji przyjęć oraz spotkań towarzyskich i etykietę w biznesie. Publikacja jest przeznaczona dla pracowników szeroko pojętej administracji publicznej, dyplomatów oraz przedstawicieli świata biznesu. Zainteresuje również studentów stosunków międzynarodowych, zarządzania, turystyki i hotelarstwa.
Atlas historyczny w przyjazny sposób wyjaśnia zagadnienia poruszane na lekcjach historii w szkole podstawowej oraz uczy, w jaki sposób korzystać z map, by jak najwięcej z nich wyczytać. Cennym uzupełnieniem są osie czasu, na których zaznaczono najważniejsze daty. To doskonała, zgodna z podstawą programową pomoc dydaktyczna zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
The modern world has been increasingly using cutting-edge information technologies based on visual information coding. Their implementation makes the cognition of a visual thinking one of the relevant areas of the modern psychological science. It is worth noting that visual thinking takes an important place in intellectual and creative development of an individual and is the least studied cognitive process in modern psychology science. The study of mechanisms of formation of a visual thinking image (image-concept) as a form of visual thinking as well as the search for and development of effective means of development of the latter are more promising in this sense. [...] Despite a number of existing visual thinking studies in psychological science, the indicated problem cognition is significantly complicated by insufficient development of conceptual approaches that would allow to constructively research the mechanisms and specifics of the mentioned type of reasoning.
Choroby nowotworowe stanowią drugą przyczynę zgonów w Polsce i na świecie. Mimo znacznego postępu medycznego w zakresie leczenia nowotworów w społeczeństwie nadal występują lękowe postawy wobec choroby nowotworowej. Postawy te są wynikiem społecznego podejścia polegającego na utożsamianiu nowotworu ze śmiercią (Cobb, 1959, 1972; Wrona-Polańska, 1985, 1996; Nęcki, Górniak, 1999). Każda choroba, a szczególnie ta o niepewnym rokowaniu, zagraża zdrowiu i życiu człowieka, budzi wiele obaw i wymaga wprowadzenia zmian w zakresie pełnionych ról społecznych czy realizowanych wartości. Diagnoza choroby nowotworowej oraz jej leczenie rzutują na życie pacjenta oraz rodziny i otoczenia; jest to proces, który wymaga gotowości do adaptacji i sprostania wyzwaniom, jakie niesie ze sobą choroba. [...] Książka składa się z 8 rozdziałów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?