Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek: F W M B P T D N K G H S Z C DZ Ś Ź Ć DŹ SZ Ż CZ DŻ J R LUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek:FWMBPTDNKGHSZCDZŚŹĆDŹSZ Ż CZ DŻJRLUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek:F WM B PT D NK G HS Z C DZŚ Ź Ć DŹSZ Ż CZ DŻJ R LUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek:F WM B PT D NK G HS Z C DZŚ Ź Ć DŹSZ Ż CZ DŻJ R LUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek: F W M B P T D N K G H S Z C DZ Ś Ź Ć DŹ SZ Ż CZ DŻ J R LUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Kolorowanki logopedyczne zostały przygotowane z myślą o dzieciach, uczących się poprawnego wypowiadania głosek. Zawierają ilustracje do kolorowania wraz z materiałem wyrazowym do ćwiczeń oraz rymowane wierszyki służące utrwalaniu prawidłowej wymowy. Są uzupełnieniem wcześniej wydanych Rymowanek logopedycznych oraz świetną zabawą dla maluchów.Podzielone zostały według artykulacji głosek: F W M B P T D N K G H S Z C DZ Ś Ź Ć DŹ SZ Ż CZ DŻ J R LUłatwi to dziecku koncentrowanie się dłuższy czas na głoskach, które wypowiada się w podobnym ułożeniu narządów artykulacyjnych.To doskonały trening logopedyczny, opracowany pod nadzorem specjalisty.
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów dowiedzą się, których tematów nie można pominąć poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia O książce: Podejście Michelle Icard do trudnych, ale ważnych rozmów z dziećmi, opisane w modelu BRIEF, jest równie błyskotliwe, co skuteczne. Wszyscy musimy w pewnym momencie przeprowadzić kilka istotnych rozmów z naszymi dziećmi, a Icard pokazuje nam, jak to zrobić. Amy McCready, założycielka portalu PositiveParentingSolutions.com O autorce: MICHELLE ICARD – jest członkinią zespołu zajmującego się sprawami rodzicielstwa w programie Today i serwisu NBC News Learn oraz autorką książki Middle School Makeover. Pisała dla „Washington Post”, „Chicago Tribune”, „The Christian Science Monitor”, „Redbook”, „Time” i „People”. Opracowane przez nią programy kształtowania młodych liderów, Athena’s Path i Hero’s Pursuit, są wdrażane w gimnazjach w Stanach Zjednoczonych, a jej program wakacyjnej szkoły liderów jest realizowany na ponad dwudziestu letnich obozach w całym kraju. Mieszka z rodziną w Charlotte w Karolinie Północnej. Więcej informacji: MichelleIcard.com.
Pakiet 100 rozwijających zabaw dla przedszkolaków
Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4–5 lat) to zestaw 100 zabaw rozwijających kompetencje matematyczne, logiczne i językowe u przedszkolaków. Różnorodne zadania wspomagają naukę liczenia w zakresie 10, porównywanie wielkości i liczebności, klasyfikację przedmiotów, a także ćwiczą spostrzegawczość i myślenie logiczne oraz przygotowują do nauki pisania i czytania.
Podróż na krańce wszechświata W podróż po wszechświecie zabiera dzieci sympatyczny robot Eliot. Dzięki niemu przedszkolaki poznają kosmos, planety i inne roboty. Książka zawiera 40 zabaw pobudzających dziecięcą wyobraźnię i kreatywność. Do rozwiązania zadań można użyć kredek lub kolorowych flamastrów. We wstępie książki znajdują się również wskazówki dotyczące rozwoju 4- i 5-latków. Na 30 dwustronnych, zmywalnych kartach zamieszczono 60 zagadek o różnym stopniu trudności. Dzięki specjalnemu flamastrowi ścieralnemu każde zadanie dziecko może rozwiązywać wielokrotnie. Może też bez obaw poprawić błąd, ćwicząc przy tym precyzję. Łamigłówki opracowane przez pedagogów i nauczycieli są dostosowane do możliwości percepcyjnych i umiejętności przedszkolaków.
Kosmiczną tematykę uzupełniają kolorowe rysunki Danki Fukowskiej. Stworzona przez nią postać przyjaznego robota Eliota rozbudza zainteresowanie nieziemską przestrzenią i bajecznymi planetami, zachęca również do treningu spostrzegawczości i koncentracji. Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4–5 lat) to nowe wydanie bestsellera 100 zabaw z robotem Eliotem. Rozwój nauka liczenia, rozwój mowy, przyroda, grafomotoryka Autorzy: Bożena Dybowska – pedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Anna Grabek – pedagog, matematyczka Danka Fukowska – ilustratorka
„Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką” to wyjątkowy zestaw rozwijających zadań dla pięcio- i sześciolatków, który zapewni wiele godzin wspólnej, twórczej rozrywki. Pakiet otrzymał 1 miejsce w prestiżowym konkursie „Świat Przyjazny Dziecku” organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka oraz wyróżnienie w konkursie „Zabawka Roku”. Zgaduj, rysuj, ścieraj i baw się z koparką Barbarką!
Inspirujące zagadki zawarte w kolorowej książce z zadaniami i na 30 dwustronnych, zmywalnych kartach przybliżą dziecku świat pojazdów, wzbogacą słownictwo i pobudzą dziecięcą wyobraźnię. 100 różnorodnych zadań zostało dostosowanych do zdolności percepcyjnych dzieci w tym wieku. Doskonalą one kompetencje matematyczne, logiczne i językowe (m.in. dzielenie wyrazów na głoski i sylaby), uczą klasyfikowania przedmiotów, pozwalają ćwiczyć precyzję i spostrzegawczość. Ćwiczenia przygotowane przez doświadczonych pedagogów wspierają rozwój grafomotoryczny i przygotowują do nauki pisania, a dzięki specjalnemu, suchościeralnemu flamastrowi dołączonemu do zestawu, można je wykonywać wielokrotnie. Dzięki urozmaiconym zadaniom i ćwiczeniom zaproponowanym w pakiecie, można rozwijać wszystkie sfery dziecięcej aktywności i proponować dzieciom zadania o różnym stopniu trudności, dostosowane do ich aktualnych możliwości i zainteresowań.
Zabawę z kartami uatrakcyjnią piękne ilustracje Danki Fukowskiej, które przyciągną uwagę dzieci i zachwycą rodziców.
„Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką” to fantastyczna rozrywka dla małych odkrywców, a także: dzielenie wyrazów na głoski i sylaby, liczenie w zakresie 10, klasyfikacja przedmiotów, rozwój spostrzegawczości i myślenia logicznego, przygotowanie do nauki pisania.
Rozwój nauka liczenia, rozwój mowy, przyroda, grafomotoryka
Bożena Dybowska – pedagog, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej
Anna Grabek – pedagog, matematyczka
Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4–7 lat) to pakiet zabaw logicznych łączący atrakcyjne ilustracje oraz ciekawą fabułę opowiadającą o świecie zwierząt, przyrodzie i codziennym życiu przedszkolaków. Został przygotowany przez nauczycielkę edukacji przedszkolnej i neurologopedę Monikę Sobkowiak. Zawiera ponad 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne) wspierających rozwój pamięci, uwagi, koncentracji oraz motywujący do samodzielnego myślenia, działania i testowania swoich pomysłów. Książka zawiera również wskazówki nauczycielki, jak rozwijać zdolność myślenia logicznego u dzieci.
Rusz głową, czyli zabawy na logikę Zestaw Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4–7 lat) zawiera różnorodne zadania ćwiczące myślenie logiczne, m.in. uzupełnianie sekwencji, klasyfikacja obiektów ze względu na kolory, kształty i wielkość, porządkowanie przedmiotów w kolejności za pomocą ciągów liczbowych i czasowych, rysowanie możliwych tras przejścia w labiryntach, uzupełnianie tabeli według wzoru czy gra w kółko i krzyżyk. W pakiecie jest ponad 100 wciągających zadań (książka + 30 dwustronnych kart ścieralnych) aktywizujących myślenie, wiedzę o świecie, pamięć uwagę, koncentrację, orientację przestrzenną oraz kreatywność. Dzięki flamastrowi suchościeralnemu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie. W książce znajdują się zadania, które można rozwiązywać kolorowymi kredkami, a także wskazówki dla rodziców, w jaki sposób można stymulować rozwój myślenia u przedszkolaków.
Rozwój myślenie logiczne, pamięć, spostrzegawczość, motoryka mała
Monika Sobkowiak – nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirujący nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.
Beata Żurawska – rysowała od zawsze, a jej najlepszymi przyjaciółmi były kredki i farby. W 2011 roku ukończyła malarstwo i od tej pory zajmuje się ilustracją i projektowaniem graficznym, co tworzy zgrany duet. Nie może żyć bez gór i górskich wędrówek dłużej niż miesiąc, bo z natury czerpie inspiracje i ilustruje ze zdwojonym zapałem. W serii również Rysuję i zgaduję z mewą Ewą (3–4 lata) Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4–5 lat) Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4–5 lat) Rysuję i zgaduję z kangurem Arturem (4–6 lat) Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką (5–6 lat) Rysuję i zgaduję. Czytanie sylabowe (5–8 lat) Rysuję i zgaduję. Koncentracja z detektywem Motywem (6–9 lat) Zabawy logiczne dla ucznia (6–10 lat)
100 rozwijających zabaw logopedycznych dla przedszkolaków
Gimnastyka języka. Zabawy logopedyczne (3–6 lat) to zestaw 100 zabaw wspierających prawidłowy rozwój artykulacji u przedszkolaków. Zadania utrwalają poprawną wymowę głosek sprawiających najczęstsze trudności, pomagają budować prawidłowe nawyki oddechowe oraz rozwijają słuch fonematyczny, który wpływa na wymowę dziecka, a w przyszłości również na umiejętności czytania i pisania. Zabawy usprawniające narządy mowy Zabawy logopedyczne zostały opracowane przez Monikę Sobkowiak, neurologopedę i nauczycielkę edukacji przedszkolnej. Ich celem jest usprawnienie pracy narządów artykulacyjnych: języka, warg i podniebienia, aby zapobiec pojawieniu się wad wymowy lub wesprzeć podjętą już terapię logopedyczną.
Na 30 dwustronnych, zmywalnych kartach znajdują się zagadki i łamigłówki o różnym stopniu trudności, które zachęcają do zabaw artykulacyjnych, oddechowych i słuchowych. Atrakcyjnym poleceniom towarzyszą kolorowe ilustracje Macieja Łazowskiego. Dołączony do zestawu flamaster suchościeralny pozwala wielokrotnie rozwiązywać zadania.
Wskazówki dotyczące rozwoju wymowy u przedszkolaków (3–6 lat) pomagają zrozumieć, jak ważne są sprawne narządy mowy, dzięki którym dziecko będzie mogło precyzyjnie artykułować głoski i składające się z nich słowa i zdania. W książce znajdują się również podpowiedzi, jak pracować z dzieckiem w domu i na co warto zwrócić uwagę podczas wspólnych zabaw.
Rozwój rozwój mowy, grafomotoryka, spostrzegawczość, myślenie logiczne
Monika Sobkowiak – nauczycielka edukacji przedszkolnej, neurologopeda. Autorka bloga Pani Monia, który jest kopalnią inspiracji dla twórczych nauczycieli.
Maciej Łazowski – grafik i ilustrator. Autor komiksów i książek dla dzieci. Absolwent Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Mieszka w Warszawie ze swoją żoną Urszulą i świnką morską Drakulą.
Gryzmołki. Literki (36 lat) to zestaw 60 kreatywnych zadań, które wprowadzą przedszkolaki w świat liter i przygotowują je do nauki czytania i pisania. Różnorodne zabawy opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej pomagają kojarzyć dźwięki mowy z zapisem literowym oraz odczytywać wyrazy. Rozwijają przy tym percepcję wzrokową i słuchową, pamięć oraz wyobraźnię językową.Trening grafopercepcji i grafomotorykiKtóre wyrazy rozpoczynają się głoską a? Ile sylab słyszysz w wyrazie guzik? Które wyrazy rozpoczynają się wielka literą? Gryzmołki. Literki (36 lat) to zestaw dla przedszkolaków, które są gotowe do podjęcia wyzwania, jakim jest nauka czytania i pisania.Zadania polegają m.in. na rozróżnianiu liter spośród innych symboli i znaków, łączeniu pierwszej litery ze słowem, literowaniu ze słuchu, dzieleniu wyrazów na sylaby, odnajdywaniu wyrazów w wykreślance, rozwiązywaniu rebusów wyrazowo-obrazkowych, przechodzeniu przez labirynty z literami czy rysowaniu po śladzie. Ćwiczą w ten sposób grafopercepcję i grafomotorykę.W zestawie znajduje się 60 zadań na kartach zmywalnych oraz flamaster suchościeralny, dzięki czemu ćwiczenia można rozwiązywać wielokrotnie. Wszystkie zadania zostały opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej: Bożenę Dybowską i Justynę Perkuszewską-Staniszewską, oraz zilustrowane przez Monikę Domaradzką, tak aby trenować percepcję wzrokową i zachęcić do zabaw.Rozwój:nauka czytania, rozwój mowy, grafopercepcja, grafomotorykaAutorzy:Bożena Dybowska nauczycielka i pasjonatka edukacji wczesnoszkolnej, prowadzi zajęcia plastyczne i techniczne rozwijające twórcze zdolności dzieci.Justyna Perkuszewska-Staniszewska nauczycielka informatyki i edukacji wczesnoszkolnej. Pasjonuje się programowaniem.Monika Domaradzka ilustratorka książek dla dzieci.W serii również:Gryzmołki CyferkiGryzmołki ZwierzętaGryzmołki Angielski
„Gryzmołki. Zwierzęta” (3–6 lat) to zestaw 60 kreatywnych zadań, które przedstawiają popularne gatunki zwierząt, ich ulubione aktywności, domy i kryjówki oraz pożywienie. Łamigłówki opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej łączą ciekawostki o zwierzętach i przyrodzie z doskonaleniem umiejętności myślenia logicznego, liczenia i pisania. Kolorowe, realistyczne ilustracje pomogą poznać fascynujący świat zwierząt. Wiedza przyrodnicza dla najmłodszych Czyje to rogi i poroża? Które zwierzęta mają tyle samo odnóży? Do kogo należą cętki, a do kogo paski? Gdzie mieszka pingwin? Kto żywi się rybami? Które ptaki zostają na zimę w Polsce?
„Gryzmołki. Zwierzęta” (3–6 lat) to zestaw zabaw, dzięki którym przedszkolaki poznają ciekawostki związane z życiem zwierząt. Zadania polegają m.in. rysowaniu po śladzie, liczeniu gatunków, wskazywaniu, które zwierzę nie pasuje do innych w rzędzie, wykreślaniu nazw gatunków, łączeniu zwierząt z literą, na którą zaczynają się ich nazwy, rozwiązywaniu labiryntów oraz wskazywaniu rodzin zwierząt. Zagadki ćwiczą w ten sposób rozumienie poleceń, myślenie logiczne oraz rozwijają wiedzę przyrodniczą.
W zestawie znajduje się 60 zadań na kartach zmywalnych oraz flamaster suchościeralny, dzięki czemu ćwiczenia można rozwiązywać wielokrotnie. Wszystkie zadania zostały opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej: Bożenę Dybowską i Justynę Perkuszewską-Staniszewską oraz zilustrowane przez Ewę Brzozowską.
Rozwój: poznawanie świata, przyroda, myślenie logiczne, motoryka mała
Autorzy: Bożena Dybowska – nauczycielka i pasjonatka edukacji wczesnoszkolnej, prowadzi zajęcia plastyczne i techniczne rozwijające twórcze zdolności dzieci.
Justyna Perkuszewska-Staniszewska – nauczycielka informatyki i edukacji wczesnoszkolnej. Pasjonuje się programowaniem. Ewa Brzozowska – Surface Pattern Designer, graficzka komputerowa i ilustratorka. Z wykształcenia informatyczka, z pasji – artystka. W serii również: Gryzmołki Literki Gryzmołki Cyferki Gryzmołki Angielski
Gryzmołki. Cyferki (36 lat) to zestaw 60 kreatywnych zadań, które wprowadzą przedszkolaki w świat matematyki poprzez zabawę. Łamigłówki opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej pomogą wprowadzić dzieci w świat liczb w atrakcyjny sposób, tak by matematyka kojarzyła im się pozytywnie. Zadania rozwijają przy tym umiejętność liczenia, dodawania i odejmowania w zakresie 110 oraz myślenia logicznego i grafopercepcji.Trening myślenia matematycznegoGdzie na obrazku ukryła się cyfra cztery? Ile kotków zmieściło się w koszyku? Jaka liczba powstanie przez zapisanie obok siebie cyfr 1 i 0? Jak połączyć kropki, aby powstał robot? Gryzmołki. Cyferki (36 lat) to świetne przygotowanie przedszkolaków do nauki liczenia i wykonywania prostych działań arytmetycznych.Zadania polegają m.in. na pisaniu cyfr po śladzie, liczeniu przedmiotów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 110, porównywaniu obiektów, uzupełnianiu i kontynuowaniu sekwencji, wskazywaniu obiektu niepasującego do pozostałych, zabawie z odbiciami lustrzanymi czy rozpoznawaniu figur geometrycznych. Zagadki ćwiczą w ten sposób rozumienie poleceń, myślenie logiczne oraz grafopercepcję.W zestawie znajduje się 60 zadań na kartach zmywalnych oraz flamaster suchościeralny, dzięki czemu ćwiczenia można rozwiązywać wielokrotnie. Wszystkie zadania zostały opracowane przez nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej: Bożenę Dybowską i Justynę Perkuszewską-Staniszewską, oraz zilustrowane przez Ewę Brzozowską.Rozwój:nauka liczenia, dodawanie i odejmowanie, grafopercepcja, myślenie logiczneAutorzyBożena Dybowska nauczycielka i pasjonatka edukacji wczesnoszkolnej, prowadzi zajęcia plastyczne i techniczne rozwijające twórcze zdolności dzieci.Justyna Perkuszewska-Staniszewska nauczycielka informatyki i edukacji wczesnoszkolnej. Pasjonuje się programowaniem.Ewa Brzozowska Surface Pattern Designer, graficzka komputerowa i ilustratorka. Z wykształcenia informatyczka, z pasji artystka.W serii również:Gryzmołki LiterkiGryzmołki ZwierzętaGryzmołki Angielski
Bazgraki i dinozaury (3–6 lat) to wciągające zabawy z sympatycznymi stworkami, z którymi przedszkolaki poznają świat dinozaurów, a przy okazji ćwiczą spostrzegawczość, koncentrację i myślenie logiczne. Atrakcyjne fabularnie polecenia i różnorodne zadania rozwijają zainteresowania dziecka prehistorycznymi gadami oraz sprawność manualną i koordynację oko-ręka.
Trening koncentracji i przygotowanie do nauki pisania Wraz z sympatycznymi Bazgrakami dzieci rozwiązują zadania, m.in. zagadki logiczne, łamigłówki z elementami kodowania i labirynty, odkrywając przy tym gatunki dinozaurów oraz różnice między nimi. Przedszkolaki dowiedzą się, który z dinozaurów miał najdłuższą szyję, gdzie szukać śladów obecności wielkich gadów i jak narysować triceratopsa. Pogłówkują również, ile pieniędzy potrzeba, by kupić figurkę dinozaura, oraz jak znaleźć wyjście z parku. Będą też ćwiczyć percepcję i pamięć wzrokową, przygotowując się do nauki pisania. Polecenia przygotowane przez Monikę Sobkowiak, nauczycielkę i neurologopedę, wciągają dzieci w przygody ciekawych świata Bazgraków. Kolorowe ilustracje Poli Augustynowicz pobudzają dziecięcą wyobraźnię oraz angażują uwagę.
Książka „Bazgraki i dinozaury” umożliwia niekończącą się zabawę – zmywalne karty i flamaster suchościeralny pozwalają na wielokrotne rozwiązywanie zadań. Rozwój poznawanie świata, grafopercepcja, koncentracja, koordynacja oko–ręka Autorki: Monika Sobkowiak – nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji. Pola Augustynowicz – ilustratorka i graficzka, obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, a także dziennikarstwo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Projektuje książki, tekstylia, opakowania, współpracuje z magazynami. Laureatka licznych konkursów graficznych i biennale. W serii również Bazgraki i alfabet Bazgraki i liczby Bazgraki piszą i czytają Bazgraki w kosmosie Bazgraki w podróży Bazgraki w przedszkolu
Bazgraki piszą i czytają (3–6 lat) to wciągające zabawy z sympatycznymi bohaterami, dzięki którym dzieci nauczą się czytać i pisać proste wyrazy. Różnorodne zadania i zabawna fabuła rozwijają zainteresowania dziecka, a przy okazji ćwiczą wzrok, słuch oraz sprawność manualną, by przedszkolaki przygotowały się do wczesnoszkolnych wyzwań.
Tajemnice liter alfabetu Wraz z sympatycznymi Bazgrakami dzieci rozwiązują fascynujące zadania, m.in. łączą sylaby w wyrazy, próbują złamać szyfr literowy, układają domino i wyszukują litery tworzące ich imię. W ten sposób uczą się nazywać głoski, pisać litery, łączyć dźwięki i symbole w wyrazy oraz je odczytywać i zapisywać. Ćwiczą przy tym percepcję i pamięć wzrokową oraz słuchową. Polecenia opracowane przez Monikę Sobkowiak, nauczycielkę i neurologopedę, zostały tak przygotowane, aby dziecko miało wrażenie, że uczestniczy w przygodach przyjacielskich Bazgraków.
Kolorowe ilustracje Poli Augustynowicz pobudzają dziecięcą ciekawość i wyobraźnię oraz motywują do nauki czytania i pisania. Książka „Bazgraki piszą i czytają” umożliwia niekończącą się zabawę – zmywalne karty i flamaster suchościeralny pozwalają na wielokrotne rozwiązywanie zadań. Rozwój nauka czytania, grafopercepcja, spostrzeganie wzrokowe, koordynacja oko–ręka
Autorki: Monika Sobkowiak – nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirującego nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji.
Pola Augustynowicz – ilustratorka i graficzka, obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, a także dziennikarstwo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Projektuje książki, tekstylia, opakowania, współpracuje z magazynami. Laureatka licznych konkursów graficznych i biennale. W serii również Bazgraki i alfabet Bazgraki i dinozaury Bazgraki i liczby Bazgraki w kosmosie Bazgraki w podróży Bazgraki w przedszkolu
Bazgraki kodują (3–6 lat) to wciągające zabawy z podstaw programowania dla przedszkolaków. Dzięki różnorodnym szyfrom, rebusom i zagadkom dzieci uczą się tworzyć proste algorytmy, uzupełniać sekwencje oraz kodować informacje za pomocą symboli graficznych. Sympatyczne Bazgraki i ich pomysły sprawiają, że kodowanie staje się fascynującą przygodą i wyzwaniem przygotowującym do nauki matematyki, informatyki i robotyki.
Tajniki kodowania offline Wraz z sympatycznymi Bazgrakami przedszkolaki podejmują mnóstwo wyzwań, m.in. odczytują zaszyfrowane hasła, kodują trasy podróży za pomocą symboli, tworzą algorytmy parkowania i zapisują swoje imię w języku maszyny kodującej. Ćwiczą przy tym myślenia logiczne, percepcję wzrokową oraz uważność, która przyda się w pisaniu kodu. Polecenia opracowane przez Monikę Sobkowiak, nauczycielkę i neurologopedę, zostały tak przygotowane, by dziecko w nauce programowania widziało użyteczne możliwości i rozwijało nowy sposób uczenia się zgodnie z ideą STEM. To nowe podejście do nauki polegające na rozwiązywaniu problemów metodą prób i poprawek. Integruje ono nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę, by efektywniej myśleć oraz znajdować pomysły.
Kolorowe ilustracje Poli Augustynowicz pobudzają dziecięcą ciekawość i wyobraźnię oraz motywują do nauki podstaw programowania offline.
Książka „Bazgraki kodują” umożliwia niekończącą się zabawę – zmywalne karty i flamaster suchościeralny pozwalają na wielokrotne rozwiązywanie zadań, zachęcając do rozwijania nowego sposobu uczenia się metodą prób i poprawek. Rozwój kodowanie, myślenie logiczne, grafopercepcja, spostrzeganie wzrokowe Autorki: Monika Sobkowiak – nauczycielka wychowania przedszkolnego, neurologopeda, autorka artykułów, książek i zabaw dla dzieci. Nieustannie poszukuje kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i sposobów na rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prowadzi blog Pani Monia, inspirujący nauczycieli do innowacyjnego działania w edukacji. Pola Augustynowicz – ilustratorka i graficzka, obecnie mieszka i pracuje w Warszawie. Studiowała na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, a także dziennikarstwo na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Projektuje książki, tekstylia, opakowania, współpracuje z magazynami. Laureatka licznych konkursów graficznych i biennale. W serii również Bazgraki. Emocje Bazgraki i alfabet Bazgraki i dinozaury Bazgraki i liczby Bazgraki piszą i czytają Bazgraki w kosmosie
Bazgraki w przedszkolu to doskonała propozycja rozwijającej zabawy dla dzieci w wieku 3-6 lat. Podczas rozwiązywania inspirujących zadań przedszkolaki pomogą puchatym stworkom odszukać takie same klocki, rozwiążą sekretny szyfr i znajdą drogę do przedszkola.Różnorodne ćwiczenia i łamigłówki przygotowują do nauki pisania, rozwijają koncentrację i spostrzegawczość, a także ćwiczą pamięć wzrokową i orientację w przestrzeni.Piękne ilustracje Poli Augustynowicz oswoją maluchy z nowy miejscem albo przypomną znane otoczenie tym, którzy już chodzą do przedszkola. Dzięki dołączonemu do zestawu suchościeralnemu flamastrowi odpowiedzi można zmazywać i poprawiać bez końca, a wygodny, większy format sprawi, że z rozwiązywaniem zadań nie będą miały problemu już trzylatki.Czyja głowa wygląda zza wagonika? Kto zbudował zamek z klocków? Sympatyczne Bazgraki odwiedziły przedszkolaków, by pokazać im swoje ulubione zabawy!Bazgraj i baw się z Bazgrakami!
Bazgraki w kosmosie to wyjątkowa książeczka dla dzieci w wieku 3-6 lat. Pomóż sympatycznym Bazgrakom uniknąć zdarzenia z meteorytem, zaprojektuj pojazd kosmiczny i rozszyfruj tajemnicze wiadomości.Różnorodne ćwiczenia i łamigłówki na 24 stronach trenują koncentrację i spostrzegawczość, ćwiczą pamięć wzrokową i orientację w przestrzeni, a także przygotowują do nauki pisania.Pogodne ilustracje Poli Augustynowicz zabiorą dzieci w niezwykłą wyprawę w kosmos. Dzięki dołączonemu do zestawu suchościeralnemu flamastrowi odpowiedzi można zmazywać i poprawiać bez końca, a wygodny, większy format sprawi, że z rozwiązywaniem zadań nie będą miały problemu już trzylatki.Co tak błyska na niebie? Dokąd leci rakieta? To odważne Bazgraki wyruszają na podbój kosmosu!Bazgraj i baw się z Bazgrakami!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?