Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kodowanie na wesoło (4-7 lat) to zestaw edukacyjnych zabaw z bestsellerowej serii Rysuję i zgaduję dla przyszłych programistów i inżynierów. Zawiera ponad 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne), które doskonalą myślenie logiczne i matematyczne, orientację przestrzenną i wyobraźnię. Zagadki stanowią świetne wprowadzenie w podstawy matematyki, robotyki i informatyki. Książka zawiera również wskazówki, jak rozwijać kompetencje cyfrowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Tajniki kodowania w zabawieKodowanie na wesoło to świetna przygoda wprowadzająca przedszkolaki i uczniów klas pierwszych w podstawy programowania. Zawiera mnóstwo łamigłówek, m.in. zabawy z rytmami, sekwencjami i algorytmami, ćwiczenia na kratownicy przygotowujące do pracy z matą do kodowania, a także ćwiczenia na wyznaczanie tras, pisanie kodu i odgadywanie szyfrów. Dla najmłodszych przygotowano zadania na obrazkach, które są bliskie ich zainteresowaniom. Łamigłówki dla starszych dzieci wykorzystują kody na literach, liczbach i symbolach, aby rozwijać myślenie abstrakcyjne, poszerzać zasób słownictwa oraz utrwalać umiejętności matematyczne.Pakiet zawiera ponad 100 wciągających zadań (książka + 30 dwustronnych kart ścieralnych) kształtujących myślenie, orientację przestrzenną, uwagę oraz percepcję wzrokową. Zadania zostały tak przygotowane, aby nauka programowania kojarzyła się z ciekawym wyzwaniem - zgodnie z ideą STEM. To nowe podejście do nauki polegające na rozwiązywaniu problemów metodą prób i poprawek. Integruje ono nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę, by efektywniej myśleć oraz znajdować nowe pomysły.Dzięki flamastrowi suchościeralnemu dołączonemu do zestawu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie, a dzięki temu testować swoje pomysły i rozwijać umiejętności.Rozwójkodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, grafopercepcjaW serii równieżRysuję i zgaduję z mewą Ewą (3-4 lata)Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z kangurem Arturem (4-6 lat)Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką (5-6 lat)Rysuję i zgaduję. Czytanie sylabowe (5-8 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy z liczeniem (4-7 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4-7 lat)Zabawy logopedyczne. Gimnastyka języka (3-6 lat)Rysuję i zgaduję. Koncentracja z detektywem Motywem (6-9 lat)
Przewodnik po pierwszych 18 miesiącach życia maluszka
Must have dla rodziców czujnych i wrażliwych dzieci
Odkładasz śpiącego malucha, a on nagle otwiera oczy? Zastanawiasz się, jak przekonać go do podróżowania w foteliku samochodowym? A może chcesz, aby twoje dni z nieprzewidywalnym brzdącem były bardziej przewidywalne? Rozwiązania znajdziesz w tym poradniku!
Poznaj prostą, popartą badaniami naukowymi metodę 5 kroków łagodnej zachęty opracowaną przez dr Mary Sheedy Kurcinkę, uznaną na całym świecie wykładowczynię i edukatorkę znaną z podejścia ukierunkowanego na temperament dziecka. Dzięki metodzie 5 kroków łagodnej zachęty: ¦ staniesz się empatycznym i kojącym opiekunem, który zachowuje spokój w trudnych momentach, a także rozumie potrzeby dziecka i na nie odpowiada, ¦ szybko uspokoisz maluszka, gdy marudzi przed spaniem, reaguje płaczem na widok nowej osoby czy pokarmu lub denerwuje się w nieznanym miejscu, dowiesz się, jak wspierać dziecko w zdobywaniu kolejnych umiejętności bez przeciążania układu nerwowego, w twoim domu będzie więcej spokoju i równowagi, bo maluszek będzie czuł się bezpieczny i bez stresu przystosuje się do rytmu życia całej rodziny.
O autorce: dr Mary Sheedy Kurcinka – dyrektorka ParentChildHelp, wykładowczyni i edukatorka, wielokrotnie nagradzana za swoją pracę. Na całym świecie prowadzi warsztaty dla rodziców i specjalistów zajmujących się pomocą temperamentnym dzieciom. Autorka bestsellerowych książek Temperamentne dziecko, Raising YourSpirited Child Workbook, Sleepless in America oraz Kids, Parents and Power Struggles.
O książce:
Książka Mary Sheedy Kurcinki daje to, co najważniejsze: zdejmuje z rodziców poczucie winy! O tym, jak bardzo dojmujące to uczucie, wie każda mama i niejeden tata. Autorka zapewnia: nie robisz nic źle! Wszystko z Wami w porządku! Twój niespokojny maluch, twoje spirited baby jest po prostu wyjątkowe. Wybrane dzieci potrzebują ukierunkowanego wsparcia. Autorka wskazuje, w jakich obszarach i w jaki sposób to wsparcie zapewniać, żeby maluch mógł wzrastać.
Marta Szperlich-Kosmala – filozofka, edukatorka, badaczka i praktyczka zmiany społecznej. Od 2016 r. prowadzi i rozwija Boską Nioskę, promującą świadome rodzicielstwo i inspirującą kobiety do zmian. Jedna z liderek ruchu miejskiego w Starachowicach.
Arteterapia w wąskim znaczeniu obejmuje terapię z użyciem sztuk plastycznych, w szerokim znaczeniu obejmuje natomiast muzykoterapię, biblioterapię, a ponadto działania terapeutyczne z wykorzystaniem teatru, filmu oraz malarstwa, rzeźby, grafiki i innych sztuk plastycznych. Niniejsza książka ma charakter rozważań teoretycznych, ale zawiera cenne wskazówki mogące znaleźć zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Dlatego oprócz założeń teoretycznych w odniesieniu do każdego rodzaju terapii Autorka przedstawiła również część warsztatową oraz materiał utrwalający.Książka ta przeznaczona jest do edukacji przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, animatorów oraz pogłębiania wiedzy przez tych wszystkich, którzy pragną pomagać innym.
Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej - ebook.Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect - kontakt, Obtain - uzyskanie, Reflect - refleksja, Engage - zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału - Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori."Jeśli, będąc z dziećmi, zdołasz choć na chwilę zwolnić, wyciszyć się i naprawdę - ale tak naprawdę - posłuchać, ujrzysz, jak dzieci ujawniają swoje najprawdziwsze "ja". Wszak nie jesteśmy stworzeni, by zachowywać sekrety...."
W niniejszej monografii omówiono cztery testy WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji.Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
Dziecięca złość jest emocją, która przysparza nauczycielom, rodzicom i psychologom najwięcej trudności. Karty powstały po to, by pomóc dzieciom rozpoznawać swoje uczucia, identyfikować przyczyny złości i radzić sobie z nimi bez uciekania się do agresji.Karty pracy przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być używane do pracy indywidulanej jak i grupowej. Karty mogą być używane pojedynczo, w zależności od potrzeb i możliwości dziecka, jednak stanowią integralną całość i najlepsze efekty przynosi stosowanie ich w całości i po kolei.
() chcę pogratulować Autorowi tego pokaźnych rozmiarów dzieła, którego przekaz, obok wielu innych, niesie ze sobą co najmniej takie współczesne ujęcie: rodzice dzieci z niepełnosprawnościami są niezastąpionymi podmiotami w każdym aspekcie życia swoich dzieci, także myślenia o ich przyszłości. Stąd też w naukowym poznawaniu życia osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin cenne jest zastosowanie pozytywnego paradygmatu badawczego. W tym ważne jest skupienie poznawcze na siłach, nadziei i umacnianiu rodziców, a nie tylko na ograniczeniach, wypaleniu, niemożności i utrudnieniach. Znaczenie ma także poznanie ich zapatrywania się na przyszłość dziecka oraz postrzeganie życia rodzinnego w kategoriach nie tyle (i nie tylko) traumatycznych doświadczeń, ile także pozytywnych zmian, wiary w lepsze jutro i afirmowanie życia. W takim zatem ukierunkowaniu myślenia wartość ma poszukiwanie odpowiedzi na pytania o rodzicielskie aspiracje wobec swojego dziecka z niepełnosprawnością, co najmniej w uświadamianiu sobie własnych nadziei i oczekiwań dotyczących edukacji dziecka, przygotowania zawodowego i pełnienia roli zawodowej oraz spełniania się w życiu rodzinnym i towarzyskim.Z pełnym przekonaniem rekomenduję do publikacji monografię Aspiracje rodzicielskie wobec dzieci z niepełnosprawnościami. Struktura i uwarunkowania. Z pewnością będzie ona oryginalnym dziełem wzmacniania dorobku nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie pedagogiki specjalnej, psychologii klinicznej, interdyscyplinarnych studiów nad niepełnosprawnością. Będzie cennym źródłem wiedzy w różnych obszarach wielowymiarowego rozpoznawania fenomenu niepełnosprawności. Posłuży młodym naukowcom do nabywania umiejętności konceptualizowania własnego zamierzenia badawczego i budowania rzetelnego warsztatu metodologicznego. Będzie również wartościowa dla praktyki rehabilitacyjnej, sankcjonując miejsce i znaczenie rodzica oraz ukazując aspiracje rodzicielskie jako istotną wartość w relacji z własnym dzieckiem z niepełnosprawnością oraz w myśleniu o przyszłości dziecka.Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej
Katarzyna Hall przedstawia swoje spojrzenie na szkołę i system edukacji. Wskazuje, jakie zmiany sąpotrzebne i możliwe do wprowadzenia. Książka napisana jest z osobistej perspektywy autorki i jej doświadczeń: uczennicy i nauczycielki, matki i babci, dyrektorki szkoły i działaczki organizacji pozarządowej, a także osoby mającej doświadczenie w pełnieniu służby publicznej. Mam pełne przekonanie, że im więcej wolności i samodzielności w swojej pracy mają nauczyciel i dyrektor szkoły, tym bardziej czują się odpowiedzialni za efekty tej pracy i tym częściej stosują ciekawe i efektywne rozwiązania dydaktyczne i organizacyjne. Aby zajęcia były ciekawe i rozwijające, musi je prowadzić zadowolony ze swojej pracy nauczyciel, odpowiednio doceniony, także finansowo. Samo dołożenie pieniędzy automatycznie nie wpłynie na poprawę jakości pracy, ale jest warunkiem koniecznym, by ta poprawa mogła nastąpić. Do wymogów podstawy programowej warto podchodzić zdroworozsądkowo i elastycznie, kładąc nacisk na takie priorytety: jak samodzielność, współpraca, odpowiedzialność, praca projektowa, odkrywanie i rozwijanie pasji i talentów. Trzeba myśleć, jak uczynić szkołę atrakcyjną i interesującą dla ucznia, jak sprawić, aby każda lub prawie każda szkoła dawała uczniom ciekawe możliwości rozwojowe.
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo. Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze. Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).
Uzupełnianki logiczne zostały przygotowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Mogą z nich korzystać także dzieci starsze rozwijające się nieprawidłowo. Materiały będą pomocą zarówno dla nauczycieli oraz pedagogów, jak i rodziców czy innych osób bawiących się z dzieckiem w domu.W publikacji znajduje się 18 tabel, które dziecko uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu maluch ćwiczy logiczne myślenie, doskonali koncentrację, percepcję wzrokową i umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów: samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie) uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń) rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna). Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Praca z kartami polega między innymi na: nazywaniu zdjęć układaniu/kolorowaniu obrazków rozwiązywaniu zagadek szukaniu różnic między rysunkami określaniu wielkości układaniu rytmów. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in.. Higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in.. Dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in.. Edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Seria kart pracy Śladami pór roku... jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Obejmuje materiał z trzech obszarów:
samoobsługi (m.in. higiena osobista, troska o zdrowie)
uspołecznienia (m.in. dziecko jako klient punktów usługowych, jako uczestnik ruchu drogowego, jako uczeń)
rozwijania sprawności i umiejętności (m.in. edukacja polonistyczna, matematyczna, przyrodnicza, techniczna i plastyczna, muzyczna).
Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Praca z kartami polega między innymi na:
nazywaniu zdjęć
układaniu/kolorowaniu obrazków
rozwiązywaniu zagadek
szukaniu różnic między rysunkami
określaniu wielkości
układaniu rytmów.
Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
Kolorowanka logopedyczna to dwa w jednym. To zbiór zabawnych tekstów, które skutecznie pomogą dzieciom prawidłowo wypowiadać głoski i wyrazy, i jednocześnie wspaniała kolorowanka,
którą dzieci mogą dowolnie kolorować i ozdabiać.
To wyjątkowa książeczka, która łączy zabawę z nauką. Zawiera krótkie, zabawne teksty pomagające dzieciom poćwiczyć prawidłową wymowę głosek,
i jednocześnie jest wspaniałą kolorowanką, którą mogą dowolnie ozdabiać.
Najpierw kontakt a potem wychowanie i nauczanie Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Ta książka to podsumowanie wieloletniej pracy z dorosłymi i dziećmi efekt praktycznego zgłębiania zasad Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?