Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
"Po polsku? Tak!" to seria przeznaczona dla dzieci uczących się języka polskiego jako drugiego rozpoczynających edukację wczesnoszkolną. Może być wykorzystywana na zajęciach grupowych i indywidualnych. W skład serii wchodzą elementarz i dwa zeszyty ćwiczeń, do wszystkich części dołączone są płyty z nagranymi dialogami, tekstami i piosenkami. Całość w sposób kompleksowy pozwala na ćwiczenie wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania i pisania. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe ilustracje inspirują do podejmowania rozmów na tematy bliskie dzieciom, czemu służy odpowiedni dobór słownictwa z zakresu różnych kręgów tematycznych (np. pierwsze kontakty, przybory szkolne, jedzenie, wygląd, czynności wykonywane w domu, w szkole, latem, zimą) powiązanych z określonymi zagadnieniami gramatycznymi.
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.
Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.
Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy
O autorach książki
Agnieszka Kozak - psycholog, psychoterapeuta, trener. Wierzy, że to, co mówimy i jak mówimy, kształtuje relacje zarówno ze sobą, jak i z innymi. Tworzy programy rozwojowe oparte na idei porozumienia bez przemocy. Wartości, które ceni, to zaufanie, szczerość i akceptacja. Marzy o świecie, w którym ludzie będą umieli się zrozumieć i porozumieć. Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Współautorka książek: Dogadać się z innymi. Porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji, Dogadać się z nastolatkiem. Szacunek i dojrzałość w relacji, W poszukiwaniu siebie. Bajki terapeutyczne dla dorosłych.
Jacek Wasilewski - socjolingwista zajmujący się tym, w jaki sposób język wpływa na ludzi i relacje między nimi. Projektował język do różnych procesów w firmach, tworzył strategie komunikacji, badał wpływ reklam na emocje, a także sposób, w jaki język kształtuje myślenie o sprawiedliwości, zaufaniu, wspólnocie. Pracuje na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Autor książek: Retoryka dominacji, Prowadzeni słowami, Opowieści o Polsce, Baśnie wolnego rynku. Występował na TEDx z tematyką dotyczącą wpływu języka na zdrowie i bezpieczeństwo.
Książka kompetentnie i przekrojowo ujmuje niezwykle ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. [...] Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególnie warta podkreślenia jest umiejętność dobierania przykładów w sposób eliminujący wszelkie wątpliwości co do rodzaju braków i ułatwiająca diagnozowanie funkcjonowania komunikacyjnego ucznia.[...] Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!Książka ta dostarczy niespodzianek, frajdy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 105 zabawnych eksperymentów przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat.Przy okazji mali naukowcy dowiedzą się o koncepcji STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Wszystkie te dziedziny są ze sobą powiązane na wiele sposobów. Projektowanie struktur zawiera w sobie elementy sztuki i inżynierii. Stworzenie robota wymaga znajomości technologii, inżynierii i nauk przyrodniczych, a pomiar wyników dowolnego doświadczenia naukowego nie może się obejść bez narzędzi matematycznych. Ta książka ma być jak prawdziwe życie - pokazywać zależności między wszystkimi dziedzinami STEAM-u.Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń.Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie.Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń.Zapraszamy do eksperymentowania, które - niezależnie od wyników - jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat.Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne.Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy.Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie.Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci.Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
Pełne miłości przywództwo w rodzinie Jak matka i ojciec mogą być wspólnie przywódcami swojego stada? Dlaczego ważna jest godność każdego członka rodziny? Czego możemy nauczyć się od dzieci? Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą? Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko? Cała władza w rodzinie należy do rodziców. Dzieci potrzebują przywództwa, ponieważ brakuje im jeszcze doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć i nie naruszać ich granic? Jesper Juul pokazuje, że kluczowe są tutaj wartości, jakimi kierują się dorośli. Czy ważna jest dla nas autentyczność? Czy uczciwie bierzemy odpowiedzialność za swoje błędy? Czy uważamy dziecko za kogoś równego sobie pod względem godności osobistej? Czy szanujemy jego uczucia, marzenia i granice tak samo jak swoje?
Ile kropek ma biedronka? Które zwierzęta wykluwają się z jaja? Z ilu planet składa się Układ Słoneczny? Jak powstaje cień? Co zrobić, by oszczędzać wodę?Dzieci ciągle zadają pytania, ponieważ są ciekawe świata i chętnie uczą się nowych rzeczy, a przy tym traktują naukę jak zabawę. Pomóż dziecku w odkrywaniu otaczającego je świata, wykorzystując elementy nauki metodą Montessori.W tej książce znajdziesz piękne ilustracje i różnorodne ćwiczenia, które nie tylko poszerzają wiedzę dziecka o przyrodzie, lecz także pomagają w nauce pisania, wzbogacają jego język i rozwijają myślenie matematyczne. Są w niej labirynty, łamigłówki i kolorowanki dostosowane do umiejętności i percepcji przedszkolaków.Bogumiła Zdrojewska jest nauczycielem dyplomowanym i od ponad 30 lat pracuje z dziećmi, wykorzystując metodę Marii Montessori. Cechuje ją innowacyjne podejście do wychowywania i uczenia najmłodszych oraz chęć do stałego poszerzania swoich kompetencji pedagogicznych. Swoją pasją dzieli się z innymi. Jest autorką książek Moje pierwsze literki i cyferki oraz Moje pierwsze wyrazy w serii ""Ćwiczenia z elementami metody Montessori"".
Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie – przepełnionym informacją, która atakuje
nas codziennie i ze wszystkich stron: z telewizji, radia, gazet, Internetu… Jak owa
rzeczywistość wpływa na nasz mózg, umiejętność przyswajania nowej wiedzy, uczenia
się, poszerzana horyzontów myślowych, a także rozumowania i wnioskowania, czyli –
krótko mówiąc – na wzrastanie i rozwój świadomego, inteligentnego człowieka? Jaką
rolę w tym procesie odgrywa system edukacji?
W książce Choroba egzaminacyjna został nakreślony obraz współczesnego świata, w którym
– według badań – człowiek stale podłączony do sieci nie czyta tekstu ze zrozumieniem,
lecz skanuje go jak robot, a już wkrótce zdolność skutecznego przyjmowania skomplikowanych
tekstów, czytania złożonej literatury […] stanie się elitarnym przywilejem, dostępnym
tylko specjalnej kaście ludzi… Okazuje się bowiem, iż pomimo postępującego rozwoju
technologicznego i cywilizacyjnego – niestety – nasza inteligencja spada…
Autor podejmuje wyzwanie i mierzy się z tematem. Wskazuje przyczyny takiego stanu
rzeczy oraz przedstawia receptę na to, jak zahamować proces degradowania ludzkich
umysłów, a także wzmocnić ich potencjał do przyswajania wiedzy oraz korzystania z niej.
Ukazuje rolę poszczególnych elementów nauczania systemowego i dobrze zorganizowanej
samodzielnej nauki w tym procesie. Komentuje także obowiązujący system oceniania,
jednocześnie podpowiadając, jak z łatwością wyeliminować stres towarzyszący egzaminom.
Podsumowując swoje przemyślenia, autor przedstawia propozycję organizacji nowego
systemu kształcenia, który sprostałby wyzwaniu wspierania w rozwoju inteligentnego,
świadomego obywatela. Czy, aby nie zatracić umysłowych zdolności właściwych Homo
sapiens, potrzebna jest nam rewolucja, czy jedynie ewolucyjna zmiana w podejściu do
edukacji? Odpowiedź na to pytanie została zapisana na kartach tej książki.
Mówi się ""nie rozmawiajmy o pieniądzach"". Jeśli jednak nie będziemy o nich mówić, jak je zrozumiemy? Skąd dowiemy się, jak ""pracują"" pieniądze, co to znaczy płacić rachunki, jak zrozumieć kredyty? I dlaczego niektórzy są bogaci, a inni biedni?Oto książka, która w prosty sposób tłumaczy, czym są pieniądze ich początkującym (i nie tylko) użytkownikom.
Poadnik Jak wychować dziecko dwujęzycznenapisany jest z myślą o rodzicach, przyszłych rodzicach, ich krewnych i znajomych. Dosatrcza informacji pomocnych w podjęciu decyzji o dwujęzycznym wychowaniu dzieci. Ta książka jest dla ciebie, jeśli jesteś osobą dwujęzyczną i ten fakt pobudza cię do refleksji; wychowujesz dzieci z myśłą o tym, aby w przyszłości były dwujęzyczne; jesteś ciekaw, w jaki sposób zieci uczą się równocześnie dwóch lub więcej języków.
""Wytnij i dopasuj"" to układanki rozwijające sprawność manualną i percepcję wzrokową. Posłużą uczniom klas I-III do pracy na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, plastycznych, a także w świetlicy i w domu. Kolejne układanki różnią się poziomem trudności.Jak korzystać z publikacji?- Dziecko wybiera z teczki dowolną układankę.- Na kartach z puzzlami do wycięcia odnajduje właściwe elementy (jeśli ma trudności, dorosły może mu pomóc). Bardzo dokładnie rozcina odpowiedni fragment karty, aby uzyskać potrzebne puzzle.- Układa puzzle na pustych miejscach na układance.- Przykleja je w odpowiednich okienkach.- Opowiada, co jest na powstałej ilustracji.
Chcielibyście pracować z maluchami w najbliższym Wam otoczeniu zgodnie z zasadami pedagogiki Montessori?Autorki, doświadczone w pracy z małymi dziećmi, pokażą Wam, jak twórczo spędzać z nimi czas, korzystając z dostępnych przedmiotów i materiałów.Razem ze swoją pociechą możecie przeczytać historyjkę o dziecku odkrywającym świat z rodzicami i na jej podstawie odtworzyć czynności do wspólnego wykonania.Proste wskazówki i pokazanie celów edukacyjnych to atuty tej książki, która pozwoli Wam dobrze i mądrze przebywać z małym dzieckiem.
The sixteen contributions included in the present volume cover a vast area of Oriental studies topics and show different approaches and methodologies applied by the authors. It is hoped that it will contribute to a better understanding of the new phase of Oriental studies.The majority of the texts are based on papers read at the 8th and 9th International Conferences of Oriental Studies organized by the Committee of Oriental Studies of the Polish Academy of Sciences in cooperation with the Faculty of Oriental Studies of the University of Warsaw on November 2526, 2019, and December 56, 2020, and one contribution (by Zuzanna Nabulssi) was additionally included in the volume as thematically relevant.
Literki przedszkolaka z pisakiem"" polecamy do nauki i zabawy! Dołączony pisak i specjalny papier umożliwiają wielokrotne pisanie i zmazywanie. Zróżnicowane zadania pomogą sprawdzić wiedzę i umiejętności dzieci. Forma książki zachęca do ćwiczeń w pisaniu.
Zawarte w tej książce ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych mających problemy z percepcją i pamięcią słuchową oraz automatyzacją artykulacji głosek szeregu szumiącego (sz, ż, cz, dż). Jako logopeda i terapeuta pedagogiczny poszukiwałam rozwiązań, które pozwolą na jednoczesne usprawnianie zaburzonych funkcji słuchowych i utrwalenie wymowy głosek szumiących, aby maksymalnie wykorzystać czas poświęcony na terapię. Na co dzień spotykam uczniów borykających się z obiema tymi trudnościami. Często są to osoby ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które z uwagi na swoje problemy uczęszczają na wiele zajęć dodatkowych. Niewątpliwie przynoszą one korzyści, ale stają się też dużym obciążeniem dla dzieci i młodzieży szkolnej. Niniejszy zbiór ćwiczeń łączy pracę nad korektą wad wymowy z aktywnością korekcyjno-kompensacyjną ukierunkowaną na usprawnianie funkcji słuchowych.
Kodowanki na cztery pory roku. Część 2 to zestaw zadań przydatnych podczas zajęć wyrównawczych z matematyki i rewalidacji indywidualnej. Ćwiczenia sprawdzą się też jako wprowadzenie do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Uczeń ma za zadanie pokolorować pola i narysować kształty na układzie współrzędnych zgodnie z dołączonym kodem.Kodowanki kształtują:- koncentrację- pamięć wzrokową- logiczne myślenie- motorykę małą.Dodatkowo praca z układem współrzędnych i linijką przygotowuje dzieci do nabywania umiejętności matematycznych i informatycznych. Tematyka czterech pór roku doskonale wplata się w całoroczny program zajęć i stanowi punkt wyjścia do rozmowy oraz poszerzania wiedzy o otaczającym świecie.POLECAMY również I część - Kodowanki na cztery pory roku.
Zbiór ponad160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także dodatek z wielkanocnymi inspiracjami. Publikacji towarzyszy wirtualny album z utworami muzycznymi oraz pomocami dydaktycznymi.Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka.Zabawy sensoryczne na każdy dzień to zbiór propozycji aktywności, ćwiczeń i zajęć wspierających integrację sensoryczną. W skład publikacji wchodzą:książka zawierająca ponad 160 propozycji zabaw, 7 scenariuszy zajęć inspirowanych wiosną, a także DODATEK pomysły na wielkanocne aktywności;wirtualny album z dostępem do piosenek, podkładów muzycznych, utworów instrumentalnych, dźwięków oraz pomocy dydaktycznych pojawiających się w publikacji (pomoce będą dostępne w wirtualnym albumie od 09.03.2022 r.).Wiosna to pora roku, na którą czeka każdy z nas. Często traktujemy wiosnę jako nowy początek, szczególny czas, gdy zachodzi bardzo wiele zmian nie tylko w przyrodzie, ale i poniekąd w nas samych. Wzrasta temperatura powietrza, a dni stają się coraz dłuższe. Na drzewach pojawiają się pierwsze pąki, które zaczynają się otwierać, na niektórych gałązkach pojawiają się srebrzyste kotki. Powracają ptaki, zwierzęta budzą się z zimowego snu, spod śniegu zaczynają wyglądać pierwsze wiosenne kwiaty. Po długich, zimowych miesiącach spędzonych głównie w domu, możemy cieszyć się wiosną, która zaprasza nas do zabawy. A my z ogromną radością i ekscytacją zachęcamy Was do przyłączenia się do sensorycznej przygody każdego wiosennego dnia!Zabawy sensoryczne przeznaczone są dla nauczycieli, terapeutów, rodziców, opiekunów i wszystkich tych, którzy pracują z dziećmi: każdy z nich znajdzie w publikacji aktywności dostosowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym!
Sposoby na nudę. Wiosna to zbiór zabaw i piosenek do wykorzystania w dowolnym momencie dnia w przedszkolu. Propozycje te są owocem długoletniego doświadczenia Autorki w pracy nauczyciela, dzięki czemu skupiają się na potrzebach i zainteresowaniach samych dzieci.Załączone tu aktywności nawiązują tematycznie do okresu wiosennego i czynności związanych z tą porą roku, zatem na pewno sprawdzą się podczas wiosennych dni w przedszkolu ? zarówno tych słonecznych, jak i tych przeplatanych typową dla tego czasu kapryśną pogodą.W skład publikacji wchodzą: książka, w której znajduje się ponad 100 propozycji zabaw: ruchowych (w tym zabaw do piosenek), paluszkowych, zabaw w kole, masażyków, zabaw słuchowych, wierszyków do rysowania i innych; płyta CD z 12 piosenkami o tematyce wiosennej (i podkładami do nich)Jest to propozycja przeznaczona dla nauczycieli wychowania przedszkolnego ? przedstawione tu pomysły wykorzystują fakt, że naturalną aktywnością dziecka jest zabawa, a dzięki swojej różnorodności wpływają na jego wszechstronny rozwój.
Opracowanie zawiera analizę regulaminów szkół doktorskich w Polsce, której podjęli się doktoranci różnych polskich podmiotów kształcących doktorantów, w oparciu o aktualny stan prawy. Opierała się ona na przygotowanym przez autorów formularzu dotyczącym oceny regulaminów szkół doktorskich. Jedną z głównych przyczyn podjęcia tej problematyki badawczej była chęć porównania oraz zweryfikowania treści regulaminów szkół doktorskich w Polsce w celu wskazania luk w regulaminach szkół doktorskich i zweryfikowania ich oraz próba określenia wpływu obecnie obowiązujących regulaminów szkół doktorskich na zmiany w systemie szkolnictwa wyższego i nauki. Szczegółowa analiza treści regulaminów umożliwiła opracowanie poniższego zbioru dobrych praktyk, które mogą zostać wykorzystane w celu ulepszenia obowiązujących regulaminów szkół doktorskich. Fragment wstępu Monografia jest przeznaczona dla doktorantów, promotorów oraz praktyków, którzy zajmują się funkcjonowaniem szkół doktorskich. Ze względu jednak na dużą uniwersalność rozważań książka może być skierowana do stosunkowo szerokiego grona odbiorców zainteresowanych omawianą problematyką. Opracowanie to jest dziełem kompletnym, objaśniającym i zaspokajającym wiedzę z zakresu wszystkich zagadnień związanych z wymiarem funkcjonalnym i doktrynalnym szkół doktorskich bez potrzeby sięgania do innych opracowań. Jest to również opracowanie bardzo aktualne, przydatne przedstawicielom doktryny, praktykom w stosowaniu prawa oraz doktorantom.Z recenzji wydawniczej dr hab. Michała Kowalskiego, prof. ALK
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?