Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Funkcjonowanie zarówno jednostek, jak i poszczególnych grup społecznych jest nierozerwalnie związane z wielowymiarową potrzebą bezpieczeństwa, do której dążą w ciągu całego życia. Na subiektywne postrzeganie tego terminu wpływa wiele różnorodnych determinantów, takich jak: sytuacja osobista, status materialny, stan zdrowia, wiek, przekonania, ocena ryzyka, posiadane wykształcenie, sytuacja polityczna, gospodarcza, społeczna i wiele innych. W opracowaniu odniesiono się do problematyki bezpieczeństwa z punktu widzenia jej społecznych uwarunkowań.
W szkole spotykają się różne typy przemocy - m.in. wpisana w system edukacji i nieusuwalna z niego przemoc symboliczna, czy też ta, wynikająca z funkcjonowania jednostki w rodzinie czy grupie rówieśniczej. Przenikanie się tych sfer czyni zadanie odróżniania przemocy akceptowanej (legalnej i niezbędnej w procesie socjalizacji) od przemocy nieakceptowanej społecznie (nielegalnej i szkodliwej w procesie socjalizacji) zadaniem niezwykle trudnym. Przemożne jest znaczenie przemocy niewidocznej, ukrytej nie tylko przed wymiarem sprawiedliwości, ale i przed spojrzeniami. Jak ją odnaleźć? Zapewne ukrywa się ona właśnie na granicy tego, co akceptowalne i tego, co niedopuszczalne. Pojawi się przede wszystkim tam, gdzie zapomnimy, jako nauczyciele i pedagodzy, zadać sobie w porę bardzo ważne pytania: czy to po prostu końskie zaloty, czy może już molestowanie; czy to nieformalny chrzest pierwszaków, czy może już fala; czy to tylko kolejne stanowcze upomnienie podniesionym głosem, czy już psychiczne znęcanie się nad uczniem
Warto przyjrzeć się całemu systemowi szkolnemu szkoły podstawowej i zweryfikować, na ile przyczynia się do powstawania, a na pewno eskalacji przemocy psychicznej, a także na jakim etapie edukacyjnym uczniowie zaczynają dręczyć i szykanować innych (Daria Modrzejewska, ze Wstępu). W środowisku szkolnym coraz częściej dochodzi do dyskryminacji uczniów, ostracyzmu, prześladowania w różnych formach. Najbardziej groźne i szkodliwe są zjawiska prześladowania psychicznego. Psychiczny terror nierzadko przebiega niepostrzeżenie, chociażby ze względu na trudność w dostrzeżeniu jego subtelnych narzędzi. Warto dodać, iż przemoc psychiczna zwykle nie ma incydentalnego charakteru. Szkolny terror ma tendencję do trwania, co więcej, w stosunku do wciąż tych samych uczniów. I właśnie tak opisywane zjawisko przemocy psychicznej, które zachodzi w relacjach między uczniami, stało się przedmiotem badań Autorki.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o trzylatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy ćwiczeń z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności.W teczce znajduje się 80 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o czterolatkach. Wykonując je, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadań z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Pewny start. Aktywni zawodowo. Ogrodnictwo. Karty pracy 1 to zestaw kart, które zawierają materiał teoretyczny i praktyczny związany z ogrodnictwem. Karty zawierają zadania matematyczne, zadania związane z samodzielnym czytaniem i pisaniem.Tematyka:-ogród miejsce pracy ogrodnika-praca ogrodnika-sprzęt ogrodniczy i jego przeznaczenie-pospolite warzywa uprawiane w ogrodzie-podział warzyw-zbiór warzyw-sposoby przechowywania warzyw-drzewa i krzewy owocowe-jesienne owoce-rozróżnianie warzyw i owoców-zioła: rodzaje, zastosowanie, uprawa ziół w domu-rośliny wieloletnie-sadzenie bylin-gatunki roślin ozdobnych wieloletnich-przygotowanie ogrodu na zimę-popularne chwasty-zwalczanie chwastów-co to jest kompost-co się nadaje na kompost-co się nie nadaje na kompost-zakładanie kompostownika-jesień w ogrodzie-co wyrośnie z cebuli-co wyrośnie z korzenia-uprawa fasoli-co to są rośliny doniczkowe-rodzaje pospolitych roślin doniczkowych-rośliny doniczkowe-pogodowa mapa PolskiZ publikacji mogą korzystać uczniowie:-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczający do branżowych szkół specjalnych-z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym uczący się w starszych klasach w szkole podstawowej oraz uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy.Wiele praktycznych umiejętności nabytych po przerobieni tego materiału pomoże nie tylko w znalezieniu pracy, ale także w codziennym funkcjonowaniu.
Rodzicielstwo bliskości to styl opieki i wychowania, który odpowiada na potrzebę bezpieczeństwa niemowlęcia i małego dziecka. Przynosi ukojenie niespokojnym noworodkom i stroskanym rodzicom, a starszym dzieciom pozwala rosnąć na empatyczne i pewne siebie osoby.Twórcy tego pojęcia (ang. attachment parenting), William i Martha Searsowie, w swojej kanonicznej książce wyjaśniają, jak od pierwszych chwil życia dziecka nawiązywać z nim trwałą i mocną więź, jak rozpoznać i zaspokoić jego potrzeby i jak zadbać o harmonijną codzienność nowej, powiększonej rodziny.Z Księgi Rodzicielstwa Bliskości dowiecie się:- Jak wcześnie stworzona więź pomoże dziecku się usamodzielnić?- Czy noworodek wymusza płaczem noszenie?- Jak duże musi być dziecko, aby być za duże na karmienie piersią?- Jaka jest rola ojca w pielęgnacji noworodka?- Czy przez cały czas musimy być skupieni na dziecku?,,Księga Rodzicielstwa Bliskości"" to kompendium wiedzy dla młodych rodziców oraz wskazówki dotyczące opieki i pielęgnacji małego dziecka. Autorzy oparli porady o własne doświadczenia i przeżycia - są rodzicami ośmiorga dorosłych już dzieci, z którymi wspólnie prowadzą praktykę medyczną oraz razem wydają kolejne poradniki dla młodych rodziców.William Sears praktykował w harwardzkim szpitalu dziecięcym i klinice pediatrycznej w Bostonie. Martha Sears jest dyplomowaną pielęgniarką, prowadziła szkołę rodzenia, jest też doradczynią laktacyjną.
W znanej i niezwykle cenionej przez rodziców serii książek, ukazuje się kolejny tom poświęcony komunikacji z dziećmi. W teorii wszystko jest jasne, tylko praktyka często rozmija się z teorią. Autorki poradnika-po kilkudziesięciu latach współpracy z rodzicami, nauczycielami, pedagogami - przedstawiają w książce niezbędne narzędzia, jak poradzić sobie z nieuniknionymi konfliktami pomiędzy dorosłymi i dziećmi. Część pierwsza książki to jak zwykle praktyczne (również rysunkowe) wskazówki, jak zachowywać się w sytuacjach konfliktowych dorosłych z dziećmi, i to począwszy od przedszkolaków, a na nastolatkach skończywszy. Każdy rozdział kończy się praktycznymi ćwiczeniami. W części drugiej autorki poruszają trudne tematy dotyczące komunikacji międzypokoleniowej, o których poruszenie prosili czytelnicy. Prezentują historie z życia wzięte i na ich podstawie próbują znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące najtrudniejszych wyzwań, jakie postawiły przed dorosłymi dzieci.Książka bardzo pomocna dla każdego dorosłego, który ma kontakt z dziećmi.
SEX EDU to książka o wszystkim, co dzieje się przed seksem, w trakcie seksu, po i pomiędzy. A przede wszystkim o tym, jak się do niego przygotować i jak uprawiać go świadomie i bezpiecznie. Adresatami publikacji są młode nastolatki (12-15 lat), ale biorąc pod uwagę poziom edukacji seksualnej w Polsce, śmiało można założyć, że niejednego dowiedzą się z niej także rodzice i starsze rodzeństwo. Wśród omawianych tematów można wymienić między innymi: - Poznawanie i obserwowanie ciała - jak zmieniają się ciała chłopaków, a jak dziewczyn? - Kwestie tożsamości płciowej i orientacji seksualnej, z uwzględnieniem osób LGBTQ+. - Różne etapy i rodzaje relacji - od przyjaźni, przez przygodne znajomości, aż po pierwsze związki. - Odkrywanie swoich potrzeb i pragnień, zarówno samodzielnie, jak i w relacji z drugą osobą. - Omówienie poszczególnych typów seksu oraz metod antykoncepcji. - Naukę poprawnej komunikacji i dbania o komfort emocjonalny - swój i drugiej osoby- przy nawiązywaniu pierwszych kontaktów romantycznych i seksualnych.
Książka autorstwa M. Doucleff wywraca współczesne pojmowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicowi nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. Ten poradnik "zrzuca" dziecko z rodzinnego piedestału, ale w duchu miłości i rozsądku.
Program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świeciePoruszająca historia Rauna Kaufmana, który został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko w spektrum autyzmu o IQ poniżej 30. Lata później Raun ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna i stał się najlepszym dowodem na to, że wyjście z autyzmu jest możliwe.Kaufman opisuje program Son-Rise opracowany przez swoich rodziców. W jego książce znajdziesz:przełomowe informacje i zasady, dzięki którym każdy rodzic ma szansę dotrzeć do swojego dziecka i nawiązać z nim porozumienie;wyjątkowe metody oparte na bezpieczeństwie emocjonalnym, pomagające stworzyć dziecku z autyzmem przestrzeń, w której może powoli otwierać się na innych i nawiązywać społeczne relacje;sposoby pracy, które przystosowują dzieci w spektrum autyzmu do przebywania wśród ludzi i tworzą grunt pod budowanie w nich pewności siebie;strategie, dzięki którym zniwelowanie stresu, strachu i poczucia wyobcowania u dziecka staje się proste i dostępne dla rodziców, opiekunów i osób pracujących z osobami w spektrum autyzmu.
Współczesność niesie ze sobą nieoczekiwane, często dramatyczne wydarzenia, których nikt wcześniej nie przewidział. Rodzi się wiele pytań związanych z egzystencją człowieka w niestabilnej rzeczywistości zdominowanej pandemią COVID-19. Także system oświaty funkcjonuje od trzech lat w nietypowych warunkach. Niewątpliwie w tych okolicznościach potrzebne są nowe kompetencje, dzięki którym można liczyć na edukacyjny sukces. Głównym celem prezentowanego Czytelnikom opracowania jest dyskurs nad rzeczywistym i/lub wirtualnym wyobrażeniem znanego, jak i jeszcze nie do końca poznanego otoczenia, w którym nauczyciel, uczeń, rodzic oraz przedmioty materialne i niematerialne pozostały lub zmieniły się w ostatnim czasie. Zauważamy konieczność eksplorowania nieznanego potencjału i możliwości partnerów edukacji w tworzeniu sprzyjającego klimatu pozwalającego na indywidualną i społeczną kooperację między podmiotami będącymi blisko, a jednocześnie daleko. Fragment Wstępu
Łapa w łapę i rączka w rączkę
Masz psa i spodziewasz się dziecka? Twoja pociecha marzy o czworonożnym przyjacielu i codziennie zasypia z wizją rozkosznego szczeniaczka? A może jesteś ciocią, wujkiem, babcią czy dziadkiem z czworonogiem u boku i wiesz, że lada dzień zapuka do Ciebie ukochany malec z poduszką pod pachą i powita Cię radosnym okrzykiem: nocowanko! I świetnie, tylko jak na niego zareaguje Twój pies? Czy dziecko będzie z nim bezpieczne? I odwrotnie - czy zwierzakowi nie grożą wyrządzane małą rączką duże przykrości?
Ta książka, napisana przez mamę i psią trenerkę w jednej osobie, jest dedykowana każdemu dorosłemu, który znajduje się, znajdzie lub ma szansę się znaleźć "pomiędzy" psem a dzieckiem. Wspólne wychowywanie się malców i psów może nieść wiele korzyści dla obu stron. Warunek: muszą być ze sobą bezpieczne. By tak się stało, dorosły opiekun zwierzęcia powinien dobrze zrozumieć podstawy jego zachowań i nauczyć dziecko, jak ono ma się zachowywać, by nie wyzwalać u czworonoga niechęci i agresji, a przeciwnie - zaufanie i akceptację, których potencjał drzemie przecież w każdym stworzeniu.
Kim są sensoryczne dzieciaki? To między innymi Tadek niejadek, co lubi tylko to, co mama ugotuje, i Zuzia, którą wszystko drapie. Bohaterów książki Małgorzaty Parchety łączy problem, jaki stanowią dla nich zaburzenia przetwarzania sensorycznego. Dzięki atrakcyjnej dla najmłodszych i ich rodziców formie bajki terapeutycznej autorka w przystępny sposób pokazuje:- jak objawiają się zaburzenia SI,- jakie trudności spotykają "sensoryczne dzieciaki" w codziennym życiu (w przedszkolu, w szkole, na placu zabaw),- jak rozmawiać z dziećmi wymagającymi terapii SI i wspierać je, będąc rodzicem/terapeutą/nauczycielem,- jak rozwijać inteligencję emocjonalną dzieci, oswajając je z trudnymi sytuacjami i emocjami.Na książkę składają się:- 8 opowiadań terapeutycznych pozwalających utożsamić się małym czytelnikom z bohaterami, a przez to zrozumieć własne uczucia i oswoić problemy,- komentarze autorki - pytania do tekstów i propozycje ćwiczeń,- spis przykładowych objawów zaburzeń SI - przydatny rodzicom, którzy zastanawiają się nad konsultacją z terapeutą.MAŁGORZATA PARCHETA - psycholog wychowawczy, trenerka, terapeutka SI. W swojej firmie Kuźnia prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i rodziców oraz zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci. Autorka bajek terapeutycznych Emocjonalki. Jako terapeutka SI pracuje z dziećmi, pomagając lepiej funkcjonować im i ich zmysłom. Sama ma zaburzenia integracji sensorycznej, dlatego doskonale rozumie problemy swoich małych pacjentów i wie, że oprócz pracy ze zmysłami potrzebują też często wsparcia w wyjaśnieniu swojego funkcjonowania i wzmacnianiu samooceny. Stąd pomysł na opowieści, które pomogą im lepiej zrozumieć siebie.
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. "Niezbędnik dziewczyny ze spektrum" to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę - osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube'a i selfików, i dobrze to rozumie.Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon - uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności - na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność!Porady autorki dotyczą przede wszystkim takich obszarów, jak:- akceptacja samej siebie- maskowanie i wyczerpanie społeczne- radzenie sobie z wrażliwością sensoryczną i przeładowaniem sensorycznym- rozumienie własnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne- nawiązywanie przyjaźni i relacji romantycznych- tożsamość płciowa- trudności w szkole- zapewnienie sobie bezpieczeństwa w bezpośrednich relacjach z ludźmi oraz w internecie- celebrowanie neuroróżnorodności.Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12-20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. "Niezbędnik..." będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności."Niezbędnik dziewczyny ze spektrum" to niezastąpiony poradnik, jak przetrwać szalenie ważny etap w życiu. Czytelniczki znajdą tu bardzo potrzebne rozwiązania i odpowiedzi na życiowe wątpliwości.Barb Cook, autorka i redaktorka książki Spectrum Women: Walking to the Beat of AutismTa książka to dar nie tylko dla dziewczyn ze spektrum, ale także dla wszystkich bliskich im osób.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom.
Autorki przedstawiają konkretne przykłady zachowań i język, który jest tak ważny w procesie nauczania. Pokazują rodzicom i nauczycielom, jak wspólnie pomagać dzieciom w rozwiązywaniu problemów, jak motywować dzieci do nauki i osiągania sukcesów w szkole.
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoskę [ć], oraz tych, którzy wymagają utrwalania tejże głoski.Ponad 70 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez:- wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka),- kształcenie słuchu fonemowego,- ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej,- kształcenie słuchowe (rymy),- ćwiczenia gramatycznej warstwy języka,- trening skupiania uwagi,- trening pamięci,- stymulowanie myślenia i spostrzegawczości,- rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni,- rozwijanie sprawności komunikacyjnych.W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych - różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.:- nazywanie ilustracji,- kolorowanie,- rozkodowywanie,- liczenie sylab,- rysowanie brakujących części obrazków,- rozwiązywanie sudoku.Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
Kodowanie na wesoło (4-7 lat) to zestaw edukacyjnych zabaw z bestsellerowej serii Rysuję i zgaduję dla przyszłych programistów i inżynierów. Zawiera ponad 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne), które doskonalą myślenie logiczne i matematyczne, orientację przestrzenną i wyobraźnię. Zagadki stanowią świetne wprowadzenie w podstawy matematyki, robotyki i informatyki. Książka zawiera również wskazówki, jak rozwijać kompetencje cyfrowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Tajniki kodowania w zabawieKodowanie na wesoło to świetna przygoda wprowadzająca przedszkolaki i uczniów klas pierwszych w podstawy programowania. Zawiera mnóstwo łamigłówek, m.in. zabawy z rytmami, sekwencjami i algorytmami, ćwiczenia na kratownicy przygotowujące do pracy z matą do kodowania, a także ćwiczenia na wyznaczanie tras, pisanie kodu i odgadywanie szyfrów. Dla najmłodszych przygotowano zadania na obrazkach, które są bliskie ich zainteresowaniom. Łamigłówki dla starszych dzieci wykorzystują kody na literach, liczbach i symbolach, aby rozwijać myślenie abstrakcyjne, poszerzać zasób słownictwa oraz utrwalać umiejętności matematyczne.Pakiet zawiera ponad 100 wciągających zadań (książka + 30 dwustronnych kart ścieralnych) kształtujących myślenie, orientację przestrzenną, uwagę oraz percepcję wzrokową. Zadania zostały tak przygotowane, aby nauka programowania kojarzyła się z ciekawym wyzwaniem - zgodnie z ideą STEM. To nowe podejście do nauki polegające na rozwiązywaniu problemów metodą prób i poprawek. Integruje ono nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę, by efektywniej myśleć oraz znajdować nowe pomysły.Dzięki flamastrowi suchościeralnemu dołączonemu do zestawu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie, a dzięki temu testować swoje pomysły i rozwijać umiejętności.Rozwójkodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, grafopercepcjaW serii równieżRysuję i zgaduję z mewą Ewą (3-4 lata)Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z kangurem Arturem (4-6 lat)Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką (5-6 lat)Rysuję i zgaduję. Czytanie sylabowe (5-8 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy z liczeniem (4-7 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4-7 lat)Zabawy logopedyczne. Gimnastyka języka (3-6 lat)Rysuję i zgaduję. Koncentracja z detektywem Motywem (6-9 lat)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?