Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zapewnij swoim dzieciom spokojne dzieciństwo i wolną od lęku dorosłość!
Każde dziecko czegoś się boi – najpierw oddzielenia od rodziców, później ciemności, nowych miejsc i nieznanych osób. Część tych obaw stanowi normalny etap rozwojowy, są jednak i takie, które wynikają z przeżywanych trudności rodzinnych, traum czy niepowodzeń szkolnych. Dr Jodi Richardson i Michael Grose, doświadczeni terapeuci, proponują rodzicom i pedagogom przystępny przewodnik po świecie dziecięcych lęków. Wskazują w nim, które lęki należą do normy rozwojowej, a które mogą stanowić poważne zaburzenia, powodowane na przykład izolacją lub nadmiernym kontaktem z nowymi technologiami. Podpowiadają zarówno, jak wesprzeć dziecko w wypadku zwykłych dziecięcych strachów, jak i zareagować na fobie lub inne niepokojące objawy lęku, w tym dolegliwości somatyczne. Pomagają zrozumieć mechanizm powstawania zaburzeń lękowych u najmłodszych i dają konkretne wskazówki, jak można zmienić rodzinną codzienność, by zapewnić dzieciom wolne od niepokoju dzieciństwo i umożliwić im spokojne wejście w dorosłe życie.
Skorzystaj z rad tego przewodnika, by:
uspokoić codzienne życie swojej rodziny,
zwiększyć odporność fizyczną i psychiczną najmłodszych,
zapewnić dzieciom spokojny sen,
nauczyć dziecko skutecznych sposobów radzenia sobie z lękiem i stresem.
Michael Grose - jeden z najbardziej uznanych australijskich ekspertów od wychowania, autor dziewięciu bestsellerowych poradników dla rodziców; obecnie poprzez swoje programy terapeutyczne wspiera ponad 1500 szkół w Australii i na całym świecie.
dr Jodi Richardson - pedagog, fizjolog sportu i terapeutka; od dwudziestu lat zarówno naukowo, jak i terapeutycznie zajmuje się terapią zaburzeń lękowych, m.in. przez aktywność fizyczną. Autorka programów terapeutycznych i edukacyjnych dotyczących zdrowego stylu życia oraz zdrowia psychicznego.
Tu i teraz rusz do walki o macierzyński spokój!
W świecie, który tak bardzo się ostatnio zmienił, powodów do matczynych zmartwień wciąż przybywa. Jodi Richardson, pedagog, terapeutka i mama, doskonale to rozumie. Sama przez niemal całe swoje życie zmagała się z lękiem. Wie, jak trudno jest funkcjonować w poczuciu ciągłego zagrożenia, i dobrze zna somatyczne objawy zaburzeń lękowych, takie jak np. dolegliwości ze strony układu pokarmowego, niewyjaśnione bóle i zawroty głowy, a także ataki paniki czy zasłabnięcia. Chcąc się w końcu od nich uwolnić, swoją pracę naukową poświęciła m.in. temu zagadnieniu. Po niemal 20 latach zgłębiania wiedzy z pogranicza psychologii, pedagogiki i fizjologii zrozumiała przyczyny kobiecego lęku oraz napędzające go zjawiska zachodzące w organizmie. To dzięki tej wiedzy znalazła sposób na macierzyński spokój.
Pozycja niezwykle ważna i potrzebna. Autorka rozkłada lęk na części pierwsze, pomaga lepiej go poznać i oswoić. Dzieli się swoim doświadczeniem w walce z zaburzeniami lękowymi i pozwala znaleźć własną drogę do życia, nad którym lęk nie ma władzy. Książka wartościowa nie tylko dla mam, które zmagają się z zaburzeniami lękowymi. Zawiera bowiem cały szereg cennych rad na temat poszukiwania równowagi oraz dbania o siebie w roli mamy, partnerki i, wreszcie, kobiety. Serdecznie polecam jako mama i jako psycholożka.
Martyna Filipiak, autorka bloga Mama-psycholog
Dr Jodi Richardson - pedagog, fizjolog sportu i terapeutka; od dwudziestu lat zarówno naukowo, jak i terapeutycznie zajmuje się leczeniem zaburzeń lękowych, m.in. przez aktywność fizyczną. Autorka programów terapeutycznych i edukacyjnych dotyczących zdrowego stylu życia oraz zdrowia psychicznego.
Elementarz młodego Polaka to książka, którą powinno poznać każde polskie dziecko. W przystępnej formie wyjaśnia, co to znaczy być Polakiem. Młody Czytelnik dowie się z niej m.in. jak brzmi dekalog prawdziwego Polaka, jak wygląda podział administracyjny Polski, a także jej flora i fauna: odwiedzi polskie parki narodowe, zapozna się z roślinnością i mieszkającymi tam zwierzętami. Wybierze się również w podróż do przeszłości, aby poznać historię naszego kraju. Znajdują się tu również informacje o polskich skarbach narodowych, strojach, tańcach i zwyczajach...Piękne, kolorowe ilustracje i napisane w przystępny sposób teksty spowodują, że młody Czytelnik zdobędzie wiele interesujących i ważnych informacji dotyczących kraju, który jest naszą Ojczyzną.
Zbiór tekstów przeznaczonych do czytania sylabami. Przedstawione historyjki są proste, zrozumiałe i ciekawe. Sylaby w wyrazach oddzielone zostały kolorami, co z pewnością ułatwi czytanie, a dołączone do tekstów zadania urozmaicą naukę.
Python - prosto, szybko, skutecznie Konstrukcje języka Python Sposoby ich użycia Zadania z rozwiązaniami Python to nowoczesny, potężny i uniwersalny język programowania, który zdobył dużą popularność zarówno wśród zawodowców z branży IT, jak i w szkołach i na uczelniach - jako doskonałe narzędzie do nauki programowania na różnych poziomach. Duże możliwości, prostota i zwartość składni, czytelność kodu, wszechstronność zastosowań i wsparcie wielu paradygmatów sprawiają, że co najmniej podstawowa znajomość Pythona stanowi jedno z najczęstszych wymagań wobec poszukujących pracy programistów i inżynierów, nawet jeśli na co dzień mają oni używać zupełnie innych technologii. Ta książka pomoże nauczycielom, uczniom, studentom i wszystkim zainteresowanym poznaniem Pythona opanować podstawy tego języka i rozpocząć stosowanie go w praktyce. Krok po kroku uczy czytać i pisać kod, przedstawiając zarówno konstrukcje i funkcje języka, jak i możliwości ich praktycznego użycia do rozwiązywania typowych problemów programistycznych. Programowanie interfejsów graficznych, programowanie wielowątkowe, programowanie sieciowe, tworzenie stron WWW, obliczenia numeryczne - w tym wszystkim świetnie sprawdzi się Python. I wszystko to można znaleźć w tej książce! Pisanie i uruchamianie programów w Pythonie Podstawowe typy danych i ich zastosowanie Instrukcje warunkowe, pętle i funkcje Obsługa wyjątków i używanie plików Programowanie obiektowe w Pythonie Graficzny interfejs użytkownika Wielowątkowość, sieci, bazy danych i strony WWW Funkcje wyższych rzędów Iteratory, generatory, koprocedury Programowanie asynchroniczne i współbieżne Programowanie w Pythonie w praktyce
Książka o dobrym wychowaniu autorstwa znanej i cenionej ekspertki z zakresu etykiety i dress code'u, wykładowcy akademickiego dr Ireny Kamińskiej-Radomskiej nie jest typowym poradnikiem poświęconym tematyce wychowania dziecka. To niezwykle przydatna propozycja dla wszystkich, którym leży na sercu mądre i odpowiedzialne wychowanie pociech, z jednoczesnym budowaniem prawdziwej i prawidłowej relacji rodzicdziecko. Autorka przeprowadza rodzica przez proces rozumienia swojego dziecka, opartego na klasycznym, odpowiedzialnym i dobrym wychowaniu, które w przyszłości przyczyni się do sukcesu życiowego dorosłych już ludzi.Umiejętności wychowawcze są ważniejsze niż mogłoby się wydawać. Powielanie, ostatnio modnych, opinii, że każdy rodzic wie najlepiej, czego potrzeba jego dziecku, może okazać się krzywdzące dla rozwoju młodego człowieka. () Dlatego rodzice powinni podchodzić odpowiedzialnie do wychowania swoich dzieci, żeby nie okazało się ono porażką. W tej grze rewanżu nie będzie. (ze wstępu)
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym.
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania i pomaga poznawać rośliny.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga rozwinąć umiejętności zawarte w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku rozmaite zadania z pomocą przemiłych kucyków.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
sprawność grafomotoryczna
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga rozwinąć umiejętności zawarte w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku rozmaite zadania z pomocą domowych zwierzaków.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
sprawność grafomotoryczna
Nasza akademia pomaga maluchom przygotować się do zadań zawartych w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku proste zadania, wykorzystując sprzęty domowe.Zakres dydaktyczny: logiczne myślenie percepcja wzrokowa poszerzanie wiedzy ogólnej wzbogacanie słownictwa
Nasza akademia pomaga rozwinąć umiejętności zawarte w programie nauczania przedszkolnego. Przedstawia dziecku rozmaite zadania, wykorzystując przeróżne pojazdy.
Zakres dydaktyczny:
logiczne myślenie
percepcja wzrokowa
poszerzanie wiedzy ogólnej
sprawność grafomotoryczna
Czytanie sylabami to praktyczne wsparcie dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej, dzięki któremu nauka stanie się łatwiejsza i przyjemniejsza.Zachęca do samodzielnych ćwiczeń.Pozwala utrwalić najważniejsze zasady wymowy i pisowni.Poszerza zasób słownictwa i wiedzę o świecie.Doskonali spostrzegawczość.Kształtuje wyobraźnię.Dzięki barwnym ilustracjom i ciekawym zadaniom uatrakcyjnia naukę.
Mukopolisacharydozy (MPS) to grupa rzadkich genetycznych chorób metabolicznych, w których dochodzi do spichrzania, czyli patologicznego odkładania się cząsteczek w tkankach organizmu. W różnych typach MPS choroba może dotykać innych układów organizmu, mieć odmienne rokowania i przebieg, jednak we wszystkich przypadkach klinicznych tego schorzenia ma charakter postępujący.Niniejsza publikacja dotyczy sytuacji osób i rodzin osób z mukopolisacharydozami we współczesnej Polsce. Wielość aspektów tej sytuacji wpływa na jej specyfikę. Między innymi wspomniany już inny obraz kliniczny i różne rokowania w każdym z typów mukopolisacharydozy oraz występowanie w obrębie danego typu zróżnicowanych wariantów tego schorzenia powoduje znacznie ograniczoną liczbę podobnych przypadków. Wiążą się z tym także trudności w porównaniu przebiegu choroby u różnych osób, z których każda może mieć inne potrzeby oraz wymagać odmiennej rehabilitacji. Z tego powodu pacjenci, jak również ich rodzice i opiekunowie, mogą być szczególnie narażeni na ryzyko pozostawania w niekorzystnej psychologicznie sytuacji osamotnienia. Izolację może pogłębiać odległość geograficzna, która utrudnia spotkania osobiste w celu wymiany doświadczeń, wiedzy, opinii, poglądów, a także dzielenie się emocjami i wzajemne wsparcie w ramach samopomocy. Inicjowanie działań służących realizacji wspólnego celu może jednak odbywać się za pośrednictwem internetu, co z kolei sprzyja budowaniu zasobów przez rodzinę. Kontakt poprzez internetowe grupy pacjentów może ułatwiać dostęp do informacji publikowanych przez inne rodziny pacjentów z MPS, ale również do wszelkich źródeł wsparcia.Książka ma strukturę trójdzielną. W pierwszej części prezentuję podstawy teoretyczne analizowanych zagadnień. Przybliżam pojęcie chorób rzadkich, omawiam rozwój psychospołeczny dziecka z rzadką chorobą progresywną, wyjaśniam pojęcie sytuacji, analizuję sytuację społeczną współczesnej rodziny, jak również omawiam strukturalne uwarunkowania sytuacji społeczno-wychowawczej współczesnej rodziny z osobą niepełnosprawną. Ponadto przybliżam teorię strukturacji Anthonyego Giddensa. Druga część pracy poświęcona jest założeniom metodologicznym. W trzeciej części analizuję wyniki badań własnych, które dotyczą sytuacji społeczno-wychowawczej rodziny i dziecka z mukopolisacharydozą. Przedstawiam postulaty edukacyjne w świetle teorii strukturacji Giddensa oraz prezentuję model interdyscyplinarnego wsparcia osób z MPS i ich rodzin.W szczególności pracę tę kieruję do pedagogów specjalnych oraz do studentów pedagogiki specjalnej, zainteresowanych problematyką niepełnosprawności wynikającej z rzadkiej choroby genetycznej, a także szeroko omawianym w pedagogice specjalnej zagadnieniem inkluzji. Problemy związane z sytuacją osób z chorobami rzadkimi i możliwościami ich społecznego funkcjonowania nie tylko mieszczą się w kręgu zainteresowań pedagogiki specjalnej, ale współcześnie stają się niezwykle istotnym jej obszarem. Ze wstępu
Masz trudności z wyrażaniem uczuć i utrzymywaniem relacjiCzasem nagle wybuchasz i nie wiesz dlaczegoPrzewidujesz najgorsze i nie wierzysz w możliwość zmiany na dobreNie lubisz krytyki i obawiasz się porażkiWidzisz, że źle gospodarujesz czasem, ale nie potrafisz nic z tym zrobićNie potrafisz się całkiem odprężyć i swobodnie się bawićJeśli na część z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, być może należysz do ogromnej grupy mężczyzn, których dr Robert Ackerman nazywa milczącymi synami. Milczący synowie mogą pochodzić z rodzin naznaczonych alkoholizmem, przemocą, perfekcjonizmem, skrajnym chłodem emocjonalnym czy krytycyzmem. Mężczyźni ci rzadko mówią o tym, czego doświadczyli w przeszłości. Wydaje się, że funkcjonują jak wszyscy inni - mają poczucie humoru, są lojalnymi przyjaciółmi i potrafią ciężko pracować - ale tak naprawdę wnoszą swoje cierpienie w każde miejsce, do którego docierają w życiu. Dr. Ackerman jest jednym z nich i jak nikt inny wie, jak pokonać problemy, z którymi się borykają.W tej książce, będącej silnym wsparciem dla mężczyzn, pomaga też kobietom wreszcie zrozumieć, co czują ich partnerzy, synowie czy przyjaciele.Jeśli jesteś mężczyzną, ta książka może być o tobie. Jeśli jesteś kobietą, może ona być o kimś, kogo kochasz.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Oto książka ćwicząca ruch ręką. Wspierają one rozwój motoryki małej dziecka. Propozycje aktywności manualnych krok po kroku pokazują, jak bawić się, żeby rozwijać potrzebne umiejętności.Książka powstała z myślą o wspieraniu rodziców, nauczycieli i opiekunów, jednak przede wszystkim po to, aby dawać RADOŚĆ dzieciom! Zabawy są świetną okazją, by zainspirować dzieci do samodzielnych działań, ćwiczeń manualnych oraz rozwoju zmysłu dotyku.
Książka zawiera pogłębione rozważania nad teoriami, strategiami, metodami oraz narzędziami służącymi do prawidłowej i wielowymiarowej ewaluacji wiedzy i umiejętności geograficznych. Poruszono w niej trzy kluczowe obszary tematyczne. W pierwszym rozdziale zaprezentowano teoretyczne, taksonomiczne oraz praktyczne ujęcia ewaluacji. Scharakteryzowano jej funkcje i modele, rodzaje oceniania oraz przedstawiono rozważania dotyczące dobrych i złych praktyk ewaluacyjnych w geograficznej rzeczywistości szkolnej/akademickiej. Rozdział drugi poświęcono pomiarowi dydaktycznemu. Przedstawiono rodzaje pomiaru, procedurę konstrukcji testów (w tym rodzaje zadań testowych) oraz objaśniono sposoby wykorzystania wyników testów nie tylko do tradycyjnie przypisanej tej formie kontroli oceny sumującej, ale do oceniania kształtującego i orientującego. W trzecim rozdziale zaprezentowano różne teoretyczne oraz praktyczne koncepcje oceniania geograficznych umiejętności. Scharakteryzowano także empirycznie zweryfikowane w toku badań naukowych narzędzia do oceny oraz kształtowania wyróżniającej kompetencji geograficznej, którą jest myślenie przestrzenne. Rozdział ostatni stanowi bogaty zestaw propozycji narzędzi, które tak nauczyciel, jak i uczeń/student może wykorzystać do autorefleksji nad ewaluacją procesu kształcenia. Mają one formułę warsztatów. Mogą być swobodnie selekcjonowane przez nauczyciela/ucznia/studenta w zależności od jego potrzeb, preferowanego stylu samorefleksji czy zagadnienia, które chce zgłębić.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?