Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Logopedia dla Praktyków, czyli jakość, efektywność i terapia oparta na dowodachDzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi wymagają konkretnego wsparcia, dzięki któremu będą mogły poznawać świat i przekazywać wiedzę o sobie i o świecie innym uczestnikom życia społecznego. Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne - procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia - system znaków i reguł o charakterze gramatycznym - za sprawą których będzie posługiwało się mową.Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC.Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC - augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.
Biomedyczne podstawy logopedii to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.
Publikację przygotowano dzięki współpracy wybitnych polskich specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, logopedii i językoznawstwa, co uczyniło ją opracowaniem daleko wykraczającym poza wiedzę podręcznikową. Zebrane w tomie teksty pretendują do miana profesjonalnych opracowań monograficznych, zawierających elementy precyzyjnej ekspertyzy, a także metodologię i wyniki autorskich badań naukowych na temat biomedycznych uwarunkowań rozwoju oraz zaburzeń mowy i języka.
Prezentowana wiedza dotyczy przede wszystkim rozwoju komunikacji człowieka od stanu embrionalnego poprzez zaburzenia artykulacji i mówienia dziecka, potem człowieka dorosłego (m.in. ankyloglosja, mowa rozszczepowa, afazja, dysfagia, choroby nowotworowe głowy i szyi) aż po właściwości mowy i mówienia pacjentów w wieku senioralnym (nurt logopedii senioralnej). Co bardzo ważne, teksty odznaczają się precyzją anatomicznego i neurobiologicznego opisu, a wiele kwestii omówiono w kontekście najnowszych badań z zakresu psychologii dynamicznej oraz ostatnich osiągnięć neurolingwistyki.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do studentów logopedii, psychologii, medycyny, kierunków filologicznych oraz wszystkich osób zainteresowanych biomedycznymi uwarunkowaniami rozwoju i zaburzeń mowy.
Autorzy i redaktorzy naukowi oddają w ręce Czytelnika niniejszy tom z przekonaniem, że jego lektura pozwoli dostrzec ogromną rolę połączenia wiedzy z zakresu nauk humanistycznych oraz biologiczno-medycznych w badaniach nad językiem, mową i komunikacją na różnych etapach życia człowieka.
LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Praca jest monografią autorską stanowiącą efekt wieloletniego doświadczenia dydaktycznego (ale również badawczego) w zakresie wykorzystania i wdrażania e-learningu w kształceniu akademickim. W publikacji Autorka łączy trzy perspektywy: osobistego doświadczenia, refleksyjnej praktyki i badawczego namysłu. Te perspektywy odzwierciedla również struktura monografii oraz zawartość poszczególnych rozdziałów. [] publikacja prof. Lidii Pokrzyckiej stanowi swoiste kompendium na temat e-learningu akademickiego. Z recenzji wydawniczej dr. hab. Grzegorza Ptaszka, prof. AGH
Książka jest dojrzałą i starannie opracowaną propozycją wydawniczą potrzebną na rynku książek naukowych. Godne upowszechnienia są rezultaty wykonanych badań empirycznych i dokonane analizy. Dość szeroki wachlarz podjętych zagadnień odzwierciedla wszechstronne ujęcie tematyki świadomego kształcenia sprawności językowych i kulturowych, i w takiej formie może posłużyć Czytelnikom jako inspiracja do przemyśleń i twórczych poszukiwań w toku studiów i pracy zawodowej w szerokich i coraz bardziej złożonych kontaktach z osobami z dysleksją rozwojową przejawiających trudności w posługiwaniu się językiem. Zawarta problematyka umożliwi szerokie wykorzystanie publikacji w uczelniach kształcących specjalistów edukacji. dr hab. Anna Jakubowicz-Bryx, prof. uczelniUniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Monografia Placówka leśna jako miejsce łączenia dzieci z naturą jest dziełem oryginalnym, powstałym dzięki pasji i wieloletniemu doświadczeniu naukowemu Autorki, która na podstawie pogłębionych studiów nad literaturą zagadnienia, z dużym znawstwem tematyki, uważnością doświadczonej badaczki utrwaliła i poddała pedagogicznej analizie obraz codzienności i doświadczeń dzieci, rodziców i pedagogów w przedszkolu leśnym, jednym z niewielu takich przedszkoli w Polsce. Monografia ma wartość poznawczą dzięki profesjonalnie zaplanowanym i zrealizowanym badaniom, ich obiektywnej prezentacji i naukowej analizie. Dostrzegam też jej ogromną wartość metodyczną. Zawiera bowiem wiele cennych obserwacji, zapisów, uwag i refleksji oddających specyfikę placówki i inspirujących do podjęcia wysiłku tworzenia podobnych placówek w innych miejscach w Polsce.
The monograph Forest educational facilities as places connecting children with nature is an original work, a child of the author’s passion and many years of scientific experience. The author’s in-depth studies of the literature on the subject, a broad knowledge thereof, and her attention of an experienced researcher allowed her to record and subject to pedagogical analysis the image of everyday life and experience of children, parents, and teachers in a forest kindergarten, one of the few such kindergartens in Poland. The monograph is cognitively valuable because of its professionally planned and conducted research, objective presentation, and scientific analysis. I also see its great methodological value. It contains many valuable observations, quotations, comments, and reflections presenting the specificity of the facility and inspiring others to create similar places elsewhere in Poland.
Fragment recenzji prof. UAM dr hab. Kingi Kuszak
"Autor jasno wskazuje na cel pedagogii tolerancji, który lokuje w kształtowanie myślenia, postaw i zachowań dotyczących drugiego człowieka, opartych na poszanowaniu jego godności bez wykluczania, kategoryzowania i wartościowania na lepszych i gorszych, swoich i obcych, bez względu na kolor skóry, religię, przynależność narodową czy społeczną, kulturę, światopogląd, orientację seksualną, czy stopień zamożności. Na sposób teoretyczny i praktyczny zarazem prezentuje wartość pedagogii tolerancji Jana Pawła II w procesie formowania człowieka wewnętrznie silnego, świadomego wartości, na których buduje własną tożsamość, rozumiejącego „inność” w drugim człowieku. Wskazuje na nieodzowność interpersonalnego spotkania, opartego na partnerskim dialogu, jako istotnego narzędzia budującego relacje społeczne w oparciu o zasadę wzajemnego poszanowania."
Ks. prof. dr hab. Zygfryd Glaeser, Uniwersytet Opolski
Autorka po raz kolejny przygotowała publikację, która wprowadza w świat wartości, uczuć, budowania relacji, szacunku i etyki w wychowaniu młodego człowieka. Ten cenny materiał w postaci konspektów lekcji dla klas IV-VIII skierowany jest do nauczycieli, wychowawców i pedagogów i ma pomóc w pracy z uczniem w zakresie kształtowania kompetencji społecznych, rozpoznawania i nazywania emocji, radzenia sobie w trudnych dla ucznia sytuacjach. Jako polonistka, autorka proponuje do wykorzystania przykłady bohaterów literackich, metodę dramy i umiejętnie łączy je z rzeczywistymi sytuacjami.
Czułość jest najpotężniejszą więzią, jaka istnieje. Elementem niezbędnym do stworzenia silnych i zdrowych relacji z innymi, ponieważ pomaga budować zaufanie, intymność i połączenie. Niniejsza książka pełna jest propozycji aktywności wspierających dawanie czułości sobie i innym; czułości dla i poprzez ciało, dla i poprzez zmysły, a także czułości dla siebie, w trudnych i miłych momentach życia, dla dużych i małych. Bycie czułym wobec siebie zwiększa szanse na: zbudowanie pozytywnego obrazu siebie i rozpoznawanie swoich mocnych stron i zdolnościzmniejszanie stresu i niepokoju oraz poczucie się bardziej zrelaksowanymdobre relacje z innymi, bo w ten sam sposób możesz traktować innychradzenie sobie w trudnych sytuacjach z większą odpornością i optymizmem Praktyka uważności i czułości może być przygodą dla całej rodziny. Ta książeczka pełna jest przygód związanych z uważnością, z których mogą skorzystać zarówno dzieci, jak i dorośli, samodzielnie lub razem, indywidualnie bądź w grupie. Są tu aktywności ruchowe, dźwiękowe, smakowe i zapachowe oraz miejsca bezpieczne, szczęśliwe i spokojne. Bo w praktyce uważności wcale nie chodzi o to, żeby siedzieć spokojnie i nieruchomo. Chodzi o ćwiczenie zwracania, utrzymania i kierowania uwagi na to, co się teraz dzieje w nas i wokół nas. Zarówno w ćwiczeniach, jak i w naszej codzienności. A gdy skupiasz się lepiej, prościej ci przenieść i zatrzymać uwagę tam, gdzie chcesz. Przez cołatwiej będzie zasnąć wieczorem i zmniejszyć niepokój w ciągu dnia. Agnieszka Jankowska-Figaj to nauczycielka uważności oraz praktyczka NVC. Towarzyszy małym, średnim i dużym w odkrywaniu ich świadomości w programach MBSR, Eline Snel, Mindful Schools oraz Growing up Mindful. Mama trójki chłopców. Autorka książki Przygody psa i sowy oraz współautorka kart mindfulness dla dzieci Magiczna chwila. Szydełkuje, rysuje oraz tworzy ilustracje, w tym do niniejszej książki.
How to Talk so Kids Will Listen and Listen so Kids Will Talk is the go-to guide designed to transform your relationship with your child.
- Learn how to set clear boundaries and engage your child's co-operation
- Find out how to overcome a pattern of arguments
- Swap ineffective punishment for positive parenting
- Prioritise a respectful and sympathetic approach to conflict resolution
Including accessible and helpful case studies, How to Talk So Kids Will Listen and Listen So Kids Will Talk is packed with practical advice for parents and carers.
Karty pracy przeznaczone są dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel mógł zastosować je na wiele sposobów, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Niniejsza książka wesprze cię w tym. Autorzy proponują podejście oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, które pomaga dzieciom radzić sobie z lękiem, w elastyczny sposób podchodzić do trudności i rozwinąć skrzydła.
Z tego poradnika dowiesz się, jak pomóc dziecku:
rozpoznać niepomocne myśli i zachowania, które podtrzymują przytłaczające
emocje;
mierzyć się z nowymi, także nieprzyjemnymi sytuacjami i wyzwaniami zamiast ich unikać;
traktować wszelkie niepowodzenia jako okazje do rozwoju.
Z tą książką przekażesz swojemu dziecku dar odporności psychicznej - zdolności reagowania na przeciwności losu w przystosowawczy sposób, ze spokojem i pewnością siebie. Przedstawione w niej umiejętności nie tylko ułatwią mu radzenie sobie w trudnych chwilach, ale także pozwolą przejść przez życie z poczuciem mocy i sprawczości. Pozwolą mu żyć z pasją. Książka zawiera także porady i strategie, które pomogą i tobie radzić sobie z lękiem. Jako rodzic odgrywasz ważną rolę w życiu swojego dziecka - jesteś dla niego wzorem do naśladowania i twoje reakcje kształtują jego zachowania. Dlatego tak ważne jest dla ciebie przyswojenie umiejętności opisanych w tym poradniku. Znajdziesz w nim konkretny plan działania, który pozwoli ci wesprzeć dziecko w budowaniu pewności siebie i poczucia kompetencji w obliczu życiowych wyzwań.
Książka opiera się na programie „Zaradny Kot". Problem lęku dotyczy wszystkich dzieci. Lęk może dopaść dziecko w szkole, w par- ku linowym czy w czasie towarzyskiego spotkania. I niestety może sprawić, że ono zacznie unikać wyzwań, a z jego życia zniknie wiele magicznych chwil. Że przestanie doświadczać sukcesów. Ta książka to mądry poradnik o tym, jak wspierać swoje dziecko w radzeniu sobie z lękiem, w pokonywaniu go i w zdobywaniu odporności pozwalającej przezwyciężać codzienne trudności. Bo sposoby radzenia sobie z lękiem zawarte w programie Zaradny Kot" można stosować też na co dzień.
Trzecia część Matematycznych kart pracy, podobnie jak pierwsza i druga, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Część trzecia zawiera zadania dotyczące:dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych;mnożenia i dzielenia w zakresie tabliczki mnożenia;zapisywania i odczytywania liczb trzycyfrowych. Niektóre zadania, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, dotyczą obliczeń pieniężnych i jednostek miar:mierzenie długości;mierzenie masy;mierzenie temperatury;mierzenie czasu.
Aneta Gromanowska opiekuje się szkolnym kołem teatralnym, dla którego pisze własne scenariusze, lekkie, zabawne, z przymrużeniem oka, pokazujące ważne dla młodych ludzi sprawy, takie jak miłość, akceptacja czy relacje rodzinne. Bo szkolny teatr to nie tylko poważne akademie i konkursy recytatorskie, to także zabawa pozostawiająca na twarzy uśmiech i pobudzająca do refleksji. Inscenizacje, które powstaną na podstawie zgromadzonych w książce scenariuszy, na pewno ubarwią szkolną rzeczywistość i dostarczą wielu pozytywnych emocji widzom oraz aktorom.
Do zabawy wystarczą paluszki! Zabawy paluszkowe to wyjątkowa książka dla dzieci i rodziców, która udowodni, że do zabawy wcale nie są potrzebne zabawki. Wystarczą jedynie dziecięce rączki i chwytliwe rymowanki! Książeczka jest szczególnie polecana dla dzieci w wieku od roku do trzech lat. Opisane w niej zabawy świetnie wpływają na rozwój dziecka.Znane rymowanki w nowej odsłonie W książce zebrano znane rymowanki, którym towarzyszą gesty i zabawy związane z dłońmi. Te kochane przez pokolenia wierszyki wielu z nas pamięta z dzieciństwa, powtarzane przez mamy i babcie. Teraz dostały zebrane, uzupełnione pięknymi ilustracji, komentarzami i grafikami, które krok po kroku przeprowadzą przez każdą zabawę paluszkową.Wierszyki, komentarze, schematy dłoni Zabawy paluszkowe zawierają takie rymowanki jak Idzie rak nieborak..., Sroczka kaszkę warzyła, Idzie kominiarz po drabinie... czy Tańcowały dwa Michały. To bardzo znane utwory będące częścią polskiej kultury, bez których trudno wyobrazić sobie dzieciństwo. Każdej rymowance towarzyszą nie tylko kolorowe ilustracje, ale również czytelne schematy dłoni wraz z komentarzami, które dokładnie wyjaśnią, ja należy się bawić, by wykorzystać w stu procentach potencjał rymowanki. Są to oczywiście jedynie sugestie dla czytającego - możliwości zabawy są nieskończone!Pożegnaj nudę i zadbaj o rozwój Czasem nawet kolorowe i nowoczesne zabawki się nudzą. Oczekiwanie w poczekalni u lekarza, podróż pociągiem czy samochodem mogą potwornie się dłużyć. Warto zaradzić coś na nudę! W Zabawach paluszkowych można znaleźć gotowe pomysły na świetnie spędzony czas. Dla dziecka to nie tylko ciekawa i kreatywna zabawa, ale także możliwość budowania relacji z opiekunem i efektywne ćwiczenia motoryki małej. Dzieci już w pierwszych miesiącach życia zaczynają interesować się własnymi dłońmi, wpatrują się w nie, wsadzają je do buzi - chcą je poznać. Warto zadbać o motorykę małą już w początkowym okresie rozwoju dziecka. Ćwiczenie paluszków i rączek będzie ciekawą i wciągającą zabawą, która zaprocentuje w przyszłości, kiedy dziecko rozpocznie naukę pisania, trzymania nożyczek czy wiązania butów.Nie tylko zabawy paluszkowe - masażyki Książeczka zawiera nie tylko znane zabawy paluszkowe, ale również kilka tzw. wierszyków-masażyków. To specjalne rymowanki, które można łączyć z masażem. Należą do nich na przykład utwory takie jak Lata osa koło nosa czy Pisze pani na maszynie. Zabawy z tego typu wierszykami to rewelacyjny sposób na pogłębianie relacji z dzieckiem, rozwijanie jego zmysłu dotyku i poznawanie schematu budowy ciała. Wierszyki są rymowane, dzięki czemu można przy ich pomocy kształtować poczucie rytmu.Zabawa i rozwój w jednym Zarówno każda babcia, jak i mama zgodnie przyznają, że zabawy paluszkowe to wyjątkowy sposób na wspólne spędzanie czasu. Praktyczne ćwiczenia dziecięcych dłoni połączone z ciekawymi wierszykami to niezawodny sposób na nudę. Książka Zabawy paluszkowe jest związana z serią Ładnie i składnie. Wchodzące w jej skład książeczki logopedyczne pomogą w nauce poprawnej wymowy. Bajki logopedyczne misia API, Bubu uczy się mówić lub na przykład Jama gębowa ćwiczy słowa to bestsellery Wydawnictwa GREG, które cieszą się zaufaniem zarówno rodziców, jak i specjalistów.
Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Połącz punkty to czwarta część zestawu Terapia ręki Składa się z 14 kart z ćwiczeniami. Zadaniem dziecka jest łączenie punktów w kolejności, zaczynając od tego oznaczonego cyfrą 1. Dziecko na początku może tylko wskazywać palcem poszczególne cyfry i liczby, a następnie przy użyciu mazaka, pisaka, ołówka, kredki może połączyć wszystkie kropki ze sobą. Połączone punkty utworzą obrazek, który maluch może pokolorować. Celem ćwiczenia jest kształtowanie prawidłowej postawy, polepszenie chwytu u dziecka, poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, dostosowanie siły chwytu do narzędzia pisarskiego, poprawa rotacji w przedramieniu oraz usprawnienie wyizolowanych ruchów palców, a także doskonalenie liczenia, kształtowanie wyobraźni oraz poszerzanie słownictwa.
To pomoc dydaktyczna przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami oraz mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane do pracy w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych oraz w przedszkolach i szkołach masowych – w nauczaniu początkowym. Układ kart dostosowano do rozkładu materiału nauczania, tematyka jest związana z porami roku, świętami, ważnymi wydarzeniami, począwszy od rozpoczęcia roku szkolnego aż do wakacji. Publikacja została opracowana tak, aby nauczyciel mógł z niej korzystać ze wszystkimi uczniami w grupie, niezależnie od zróżnicowanego poziomu ich umiejętności. Zamieszczony materiał można dowolnie modyfikować i wszechstronnie wykorzystywać.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej.
Czy wiesz, jak zdolne może być Twoje dziecko? Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większa potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a trzylatek może czytać, liczyć i mówić w dwóch językach? Pierwsze lata życia są kluczowe dla rozwoju dziecka i umożliwiają uwolnienie jego ogromnego potencjału. Dlatego jeśli chcesz zapewnić mu dobry start bez presji i stresu, sięgnij po ten poradnik. Autorzy doświadczenie psycholodzy i rodzice pokazują, jak rozwijać i kształtować nowe zdolności w codziennej zabawie. Dzięki licznym wskazówkom przekonasz się, że nauka czytania, matematyki czy języków obcych może być okazją do fantastycznej zabawy i sposobem na przyjemne spędzenie czasu. A uważność na emocje i indywidualne potrzeby malucha nie tylko obudzi w nim pasję odkrywcy, lecz także zapewni mu szczęśliwe dzieciństwo.W nowym wydaniu m.in.: nowe pomysły na zabawy, których nie znajdziesz w internecie podpowiedzi, jak przygotować dziecko do życia w cyfrowym świecie wskazówki, jak zatroszczyć się o siebie i swoje potrzeby, by uniknąć rodzicielskiego wypalenia
Monografia jest kontynuacją rozważań Autorki dotyczących świąt o charakterze państwowym obchodzonych w szkołach Komisji Edukacji Narodowej zawartych w publikacji „Nadawać duszom kształt narodowy”. Święta o państwowym charakterze w czasach Komisji Edukacji Narodowej (WUW, Warszawa 2021). Święta i ich celebrowanie służyły nie tylko upamiętnieniu czy uczczeniu danej osoby lub wydarzenia. Miały także walor dydaktyczny, wychowawczy i poznawczy oraz społeczny i kulturotwórczy. Kształtowały postawy patriotyczne i obywatelskie, uczyły szacunku do własnej historii, tradycji i religii. Utrwalały pamięć o wydarzeniach istotnych z punktu widzenia całego państwa i narodu, jak również o zasięgu bardziej lokalnym, kształtując przywiązanie do „małej ojczyzny” oraz integrując społeczności lokalne i mniejsze wspólnoty, np. szkolne. To cenna pozycja dla badaczy, przede wszystkim historyków różnej specjalności, zwłaszcza historyków wychowania, nauczycieli i wychowawców oraz dla szerszego grona czytelników zainteresowanych tą tematyką. Niezbędna lektura dla studentów pedagogiki.
******
All Kinds of Holidays Always Worthy of Due Celebration. School Ceremonies in the Times of the Commission of National Education
A continuation of the author’s deliberations from To Give Souls a National Form… Holidays and their celebration served not only to commemorate or honour a person or event. They also had an educational, formative and cognitive value as well as a social and culture-forming one. They engendered patriotic and civic attitudes, taught respect towards one’s history, tradition and religion, and helped preserve memory of the events that were significant, both for the nation and the state and locally, forming an attachment to the “little homeland” and integrating local populations and smaller communities, including school communities.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?