Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Zeszyt ćwiczeń do kaligrafii został opracowany z myślą o uczniach zerówki i klasy pierwszej szkoły podstawowej. Zeszyt jest nieodzownym narzędziem na wczesnoszkolnym etapie nauki pisania. Zgodnie z programem nauczania kaligrafii w szkole, zeszyt zawiera ćwiczenia, które krok po kroku pozwolą dziecku rozwinąć umiejętność rysowania po śladzie, rysowania szlaczków, pisania kolejnych liter alfabetu, łączenia liter w sylaby, wreszcie pisania pierwszych wyrazów oraz zdań. Naukę uatrakcyjnią wierszyki opisujące w prosty i zabawny sposób kształt każdej litery.
„Szkoła i ja” – nowa seria dla dzieci rozpoczynających naukę w szkole! Szkoła jest dla was nowym i zupełnie obcym miejscem? Aby pomóc wam poczuć się lepiej i pewniej, zapraszamy do podstawówki, w której uczą się Iga i Filip. Razem z tą sympatyczną dwójką pierwszoklasistów zajrzycie w różne zakamarki i poznacie panujące w szkole zwyczaje. Wierzę, że ta lektura rozwieje wiele obaw i że dzięki niej rozpoczęcie edukacji szkolnej stanie się wyczekiwanym i radosnym wydarzeniem. Trzymam za was kciuki. Powodzenia! Ewa Borowska, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej Ewa Borowska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Autorka bloga www .nauczycielkazpasja.pl. Specjalizuje się we wspieraniu pierwszoklasistów oraz ich rodziców w procesie łagodnej adaptacji szkolnej. Z myślą o nich napisała książkę „Iga i Filip idą do pierwszej klasy”. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Dzielę i łączę litery, sylaby, wyrazy to zbiór różnorodnych ćwiczeń służących usprawnianiu funkcji czytania, pisania oraz mówienia. Dedykowany jest osobom dorosłym z zaburzeniami językowymi, a także dzieciom i młodzieży w starszym wieku szkolnym. Publikacja zawiera 7 typów zadań. Każdy typ zadań posiada wiele przykładów po to, aby dana funkcja mogła być ćwiczona wielokrotnie. Uniwersalność ćwiczeń sprawia, że można je wykorzystywać w różnych celach edukacyjnych i terapeutycznych.Zadania mają na celu usprawnianie:koncentracji uwagi,spostrzegania wzrokowego,analizy i syntezy głoskowej wyrazów,analizy i syntezy sylabowej wyrazów,analizy struktury literowej wyrazów,przepisywania,aktualizacji słów,liczenia do 10,kategoryzowania.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne. Klasa 2 to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 2.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami.Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi.Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori."Umysł dziecka" to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
Wyobraź sobie malucha, który wielokrotnie upuszcza butelkę z krzesełka. Za każdym razem, gdy przedmiot spada na podłogę jest wniebowzięty. Jeszcze nie wie, jak wiele ma wspólnego z Isaakiem Newtonem.Ta książka jest napisana dla każdego dziecka, które uwielbia eksperymentować. Dzięki niej dowie się, czym jest energia, siła, ruch i ukochany przez najmłodszych magnetyzm. Wprowadź swoje dziecko w fascynujący świat fizyki przy użyciu prostych przedmiotów -dostępnych w każdym domu. Wystarczą: słomka, nożyczki, marker, łyżka, płyn do mycia naczyń, folia aluminiowa i bateria.Pytania z cyklu "dlaczego" nie będą już dla Ciebie stresujące. Możesz wręcz mieć pewność, że pojawi się ich więcej.
Kolorowy świat Wiktorii to karty pracy adresowane do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja może stanowić zarówno samodzielny, jak i uzupełniający materiał ćwiczeniowy przeznaczony do pracy na lekcjach lub na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach specjalnych, a także w szkołach z oddziałami integracyjnymi.Kompleksowy zestaw kart pracy zawiera:- teksty do czytania i pisania w liniaturze- krzyżówki z ilustrowanymi hasłami- rozsypanki wyrazowe i sylabowe- teksty z lukami do uzupełnienia- ćwiczenia utrwalające terminy: "litera", "głoska", "sylaba"- zadania kształtujące umiejętność rozróżniania znaków interpunkcyjnych, takich jak kropka, pytajnik i wykrzyknik.W publikacji znajdują się również:- zadania dotyczące monografii liczb- ćwiczenia z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 20 na konkretach i z wykorzystaniem tabeli z ciągiem liczb- ilustrowane zadania z treścią- tematyczne kolorowanki i niedokończone rysunki.
Konflikt z dzieckiem może być bolesnym przeżyciem dla każdego dorosłego, a kłótnie między rówieśnikami źródłem frustracji opiekunów i nauczycieli. Minimediacje to metoda konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, która ma zastosowanie w domu, na placu zabaw, w szkole, a nawet w pracy.
Minimediacje to opowieści o tym, jak być częścią rozwiązania konfliktu, a nie jego przyczyną. Książka obejmuje 20 opowiadań, będących wprowadzeniami do ćwiczeń, a także teorię na temat poszczególnych zagadnień. Książka pomaga zrozumieć, na czym polega rozwiązywanie sytuacji konfliktowych z dziećmi w duchu Porozumienia bez przemocy. Jest kierowana zarówno do rodziców chcących wzmocnić swoją relację z dzieckiem, jak i do nauczycieli, którzy w codziennej pracy ze względu na jej specyfikę wykorzystują rozmaite metody wychowawcze.
Książka zaprasza do własnej wewnętrznej podróży i do towarzyszenia dziecku we wzrastaniu, do budowania świadomości (u siebie i u dziecka), do pokazywania, że zawsze mamy wybór, że możemy dbać o siebie i jednocześnie brać pod uwagę innych. Dowiecie się z niej, dlaczego nie warto łapać cuchnących skarpetek, o co chodzi z przychylnością i wielu, wielu innych rzeczy.
Autorka, Katarzyna Dworaczyk, pokazuje najbardziej aktualne problemy, z którymi się mierzymy, także te związane z pandemią. Mistrzowsko łączy teorię z praktyką daje wiele konkretnych przykładów sytuacji, rozmów, sposobów szukania rozwiązań. Każda porcja, serwowana w przejrzystych rozdziałach, nadaje się do natychmiastowego stosowania bez skutków ubocznych.
Świat byłby zdecydowanie lepszym miejscem, gdybyśmy potrafili ze sobą rozmawiać tak, jak bohaterowie tej książki.
Marzymy, aby nasze dzieci podchodziły do życia z otwartością i ciekawością, a jednocześnie z umiejętnością oceny ryzyka i odwagą do popełniania błędów. Jak sprawić, aby powiedziały światu ""tak"" i przyjmowały to, co życie ma im do zaoferowania?Daniel J. Siegel i Tina Payne Bryson, autorzy bestsellerowych poradników dla rodziców (m.in. ""Rodzicielstwo bez awantur"" i ""Potęga obecności"") przekazują rodzicom zestaw umiejętności, scenariuszy, pomysłów i działań, które mają wprowadzić dzieci w każdym wieku w niezwykle korzystny stan ""tak"". Pokazują, jak wzmacniać u dzieci pozytywne nastawienie, wytyczać jasne granice, a jednocześnie zapewnić mu nieustający dopływ empatii, miłości i wsparcia.""Mózg na tak"" to między innymi:- strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami i emocjami dziecka- sposoby na rozwijanie potencjału rozwojowego- narzędzia, które pozwolą rozpalić wewnętrzną iskrę twojego dzieckaDzięki inspirującym anegdotom oraz zabawnym i pomocnym ilustracjom ""Mózg na tak"" zapewni waszemu dziecku życie bogate w udane relacje, znaczące interakcje ze światem i emocjonalny spokój.*Ta wyjątkowa i ekscytująca książka pokazuje nam, jak pomóc dzieciom radzić sobie ze wszystkimi wyzwaniami i rozwijać się we współczesnym świecie. Łączy badania z zakresu rozwoju społecznego, psychologii klinicznej i neuronauki, tworząc prawdziwą skarbnicę wskazówek i technik rodzicielskich.Carol Dweck, psycholożka, autorka ""Nowej psychologii sukcesu""Każdy rodzic chce wychować silne, odporne i opiekuńcze dziecko. Tyle że nie wiemy dokładnie, jak to zrobić: otwieramy usta i powtarzamy refren naszych rodziców: ""Nie nie nie"". W swojej książce Dan Siegel i Tina Payne Bryson uczą nas, jak pielęgnować chłonny, ciekawski mózg naszych dzieci. Nigdy nie czytałem lepszego, jaśniejszego wyjaśnienia wpływu, jaki rodzicielstwo może mieć na mózg i osobowość dziecka.Michael Thompson, psycholog, współautor ""Wychowując Kaina""
Seria kart pracy dla nastolatków Jak ogarnąć emocje? to sprawdzona i ciekawa pomoc wspierająca trening uważności oraz pracę z emocjami. Dzięki niej młodzież: nauczy się rozpoznawać emocje u siebie i innych lepiej zidentyfikuje własne uczucia zrozumie, jak radzić sobie z trudnymi emocjami dowie się, jak tworzyć prawidłowe relacje z otoczeniem pozna techniki relaksacyjne zadba o swoje zdrowie psychiczne. Karty zawierają elementy sketchnotingu, wykorzystują stonowaną kolorystykę i kreatywne grafiki. Uruchamiają skojarzenia i polisensoryczne spostrzeganie świata emocji, co z kolei pomaga utrwalić poznawane treści. Forma i struktura kart zachęca nastolatków do pracy, pomaga w koncentracji uwagi i wspiera zarówno myślenie logiczne, jak i kreatywne. Spis treści: Złość Z czym kojarzy Ci się złość? Jak wygląda złość? Jak wygląda osoba, która się złości? Co złość robi z ludzkim ciałem? Synonimy złości Termometr złości Język złości Co mówimy, gdy się złościmy? Agresja słowna Konsekwencje agresji słownej Myśli związane ze złością Do kogo kierujemy naszą złość? Czego nie należy robić w złości? Jakie uczucia wywołuje agresja? Jakie zachowania powoduje agresja? Konsekwencje długotrwałej agresji Co Cię złości? Co Cię denerwuje? Jak opanować złość? Kalendarz emocji Emocje i uczucia Kalendarz złości Moja karta uspokajania złości Pokonaj złość oddechem Pokonaj złość rozmową Poćwicz uważność Spójrz na złość z dystansu Wyślij złość w Kosmos Przywołaj pozytywne wspomnienia Siłowanie się ze złością Motywujące zdania Wybiegaj złość Jak reaguję na złość? Co mogę kontrolować? Muzyka relaksuje Kolorowanka relaksacyjna
Niniejsza publikacja zawiera szereg zadań, których zasadniczym celem jest wspieranie procesu integracji obupółkulowej mózgu. Sprzyja ona rozwijaniu zdolności używania prawej i lewej strony ciała w tym samym czasie lub naprzemiennie.
Ćwiczenia zamieszczone w niniejszej książce mają charakter ruchowy. Zadaniem dziecka jest wystukanie na kolorowych „klawiszach” umieszczonych u dołu strony kodu składającego się z kolorowych punktów, podanego u góry strony. Najprostsze zadania składają się z kodów trójkolorowych, najtrudniejsze – siedmiokolorowych. Wraz ze wzrostem stopnia trudności ćwiczeń zmianie ulega także długość kodu.
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Nie ulega wątpliwości, że to podręcznik dla studentów nauk o wychowaniu, ale jestem przekonana, że jego czytelnikami może być znacznie większa grupa osób: studenci innych kierunków studiów w akademiach wychowania fizycznego, w uniwersytetach medycznych (na przykład kierunku zdrowie publiczne) oraz w innych szkołach wyższych. Publikacja może zostać wykorzystana również w szkoleniu podyplomowym zorganizowanym, a także podejmowanym indywidualnie przez osoby z różnymi tytułami zawodowymi. prof. dr hab. Anna Jegier Uniwersytet Medyczny w Łodzi Rozbudowana wersja publikacji prezentuje wszystkie obszary treści związanych z pedagogiką sportu, której podstawy powinni poznać studenci kierunków wychowania fizycznego, rekreacji i turystyki czy pedagogiki. To dobrze przygotowany podręcznik, który może być pomocą dydaktyczną zarówno dla studentów, jak i wykładowców. dr hab. Danuta Umiastowska prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Gdzie książka okaże się niezbędną pomocą? Bale, festyny, mikołajki, wszelkie duże imprezy, na których możesz zrealizować program Podróż dookoła Świata/Europy Półkolonie, ferie kiedy potrzebujesz nadać całą tematykę i spędzasz z tymi samymi dziećmi kilka dni. Każdy dzień możesz budować wokół jednego państwa. Zabawy są różnorodne, dostosujesz je do swoich warunków. Przedszkole jeśli pracujesz w przedszkolu i przygotowujesz dni tematyczne, a nawet tygodnie. Dzięki mapom myśli, ciekawostkom i scenariuszom stworzysz różnorodne, edukacyjne zajęcia. Kluby dla dzieci tutaj również możesz organizować edukacyjne Dni Europejskie. Zabawy indywidualne kiedy jesteś rodzicem i chcesz przez zabawę otworzyć swoje dziecko na świat, zapoznać go z ciekawostkami z innych krajów. W książce znajdziesz szereg propozycji, które możecie wykorzystać we wspólnej zabawie. Co da Ci książka Poznaj Europę przez Zabawę? Zestaw 250 zabaw Ciekawostki o 10 krajach europejskich Zabawy integracyjne, podróżnicze, wyciszające i ewaluacyjne Możliwość budowania różnorodnych scenariuszy i tworzenia własnych zestawów zabaw, dostosowanych do Twoich potrzeb Dzięki książce z łatwością poprowadzisz radosne zajęcia edukacyjne lub animacje, podczas których dzieci uczą się poprzez świetną zabawę Dla kogo jest książka Poznaj Europę przez Zabawę? Nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic Animatorów Właścicieli sal zabaw Wszystkich, którzy chcą zorganizować podróżnicze wydarzenie dla dzieci
W książce znajdziesz: 600 zabaw, dzięki którym stworzysz dni tematyczne z kalendarza świąt (nie)typowych; 10 zabaw integracyjnych; 10 zabaw wyciszających; ręcznie rysowane ilustracje, autorstwa Pauliny Steligi; Książka daje możliwość budowania różnorodnych scenariuszy tematycznych i tworzenia własnych zestawów zabaw, dostosowanych do Twoich potrzeb.Dla kogo jest książka (Nie)typowe Święta: Nauczyciele Przedszkola Nauczyciele klas 1-3 Nauczyciele Świetlicy Animatorzy Pracownicy Domów Kultury Osoby pracujące w Salach Zabaw Kolonie, Półkolonie, Warsztaty, Zimowiska Bibliotekarze Jakie projekty zorganizujesz z książką? Zaplanujesz i zrealizujesz nietypowe święta przez cały rok, np. Dzień Kredki, Dzień Konia. W książce znajdziesz też ważne święta, typu: Wielkanoc, Święto Niepodległości czy Dni Rodziny. Część zabaw ma w sobie walory edukacyjne, dzięki czemu nauczyciele klas 1-3 sięgają po nią równie chętnie, co nauczyciele przedszkola. Stworzysz niezapomniane spotkania rodzinne z okazji Święta Babci, Dziadka, Mamy oraz Taty; Zorganizujesz animacje tematyczne, np. Dzień Postaci z Bajek, Dzień Królewny czy też animacje weselne lub zabawę sylwestrową dla dzieci; Z łatwością stworzysz harmonogram wydarzeń na koloniach, zimowiskach czy warsztatach Kluby dla Dzieci zdobędziesz stałych klientów, jeśli regularnie w Twojej ofercie pojawią się wydarzenia, typu: Nietypowe Święta, np. Dzień Australii, Andrzejki, Święto Dyni, Mikołajki, Dzień Olimpijski Jeśli zacisze biblioteki, jest Twoim miejscem pracy, to co powiesz na rozdziały: Dzień Książki dla Dzieci, Dzień Czerwonego Kapturka czy też Dzień Marzyciela
Poszukiwanie skutecznych metod pracy resocjalizacyjnej jest od zawsze prowadzone i pożądane zarówno z teoretycznego, ale przede wszystkim aplikacyjnego punktu widzenia. Przedłożona do recenzji książka stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, badawczej i aplikacyjnej jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej na gruncie polskim problematyki wykorzystania socjoterapii w pracy z dorosłymi sprawcami przestępstw. Choć socjoterapia na polskim rynku wydawniczym znalazła odzwierciedlenie w ostatnich dziesięciu latach w wielu publikacjach naukowych (...) to zdecydowanie ich głównym podmiotem były dzieci i młodzież, zaś niniejsza publikacja pretenduje do wypełnienia luki w tym zakresie w odniesieniu do osób dorosłych.
Książka wpisuje się w nurt humanistycznego podejścia do resocjalizacji (resocjalizacja kreatywna, twórcza, bazująca na zasobach i potencjale jednostki), którego idee (pomimo teoretycznych wskazań i uzasadnień) wciąż są trudne realizacyjnie. Położenie nacisku na relację wychowawczą w pracy z osobami odbywającymi karę pozbawienia wolności jest ważne z punktu widzenia procesu zmiany, jaka ma zajść pod wpływem tego typu oddziaływań.
Z recenzji dr Ewy Grudziewskiej
Pięknie ilustrowany atlas przeniesie czytelnika w czasy wędrówek ludów. W trakcie lektury można dowiedzieć się jak powstawały wielkie cywilizacje, jak rozwijał się język i kultura przeróżnych plemion, które zasiedlały coraz to bardziej odległe zakątki świata. Dzięki tej wspaniałej książce młody miłośnik wiedzy poszerzy swoją bibliotekę o pozycję pełną interesujących faktów historycznych.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.
Krzyś i Leon to przyjaciele z jednej klasy, których spotykają trudności dobrze znane wszystkim uczniom. Historyjki opowiadające o ich codziennych doświadczeniach pozwolą więc dzieciom zrozumieć i przezwyciężyć różne problemów związane z funkcjonowaniem społecznym. Tematy poruszone w materiałach to między innymi:- nawiązywanie znajomości z nowymi uczniami w klasie- asertywność- ignorowanie- krytykowanie- kompromis- siła plotki- strach.Opowiadania o małych i dużych problemach społecznych Krzysia i Leona zostały przedstawione w formie kart pracy. Historyjki uzupełniają pytania do tekstu oraz ćwiczenia dla uczniów klas 1-6. Dzięki temu ćwiczenia doskonale nadają się do wykorzystania podczas Treningu Umiejętności Społecznych, godziny wychowawczej czy zajęć rewalidacyjnych.Dołączony aneks zawiera z kolei rysunki postaci, które służą do nazywania emocji bohaterów opowiadań. Ilustracje można wyciąć i zalaminować. Dzieci mogą rysować na nich za pomocą suchościeralnego pisaka emocje, które odczuwają bohaterowie historyjek. Mogą to robić podczas słuchania/czytania opowiadań, a także nadać postaciom odpowiednie imiona czy wypisać ich cechy. Korzystanie z suchościeralnego pisaka i zalaminowanych kart pozwoli na ich wielokrotne użycie.Forma historyjek społecznych ułatwia poruszenie problemów, z jakimi dzieci mogą się spotkać w szkole, a z którymi nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Opowiadania pozwalają na zrozumienie tematu, wczucie się w rolę postaci, a także nazwanie emocji, omówienie zachowań dobrych i niewłaściwych, a w konsekwencji - sformułowanie sposobów na rozwiązanie szkolnych problemów!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?