Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Nowe wydanie bestsellera!Gdzie nie spojrzeć, tam zabawy fizyczne tracą na znaczeniu. Ćwiczeń gimnastycznych w szkołach coraz mniej, przerwy między lekcjami coraz krótsze, a niektóre szkoły nie mają nawet placu zabaw! Czy to rzeczywiście dziwne, że w takiej sytuacji dzieci wycofują się w świat smartfonów i gier komputerowych?Anthony T. DeBenedet i Lawrence J. Cohen, lekarz i psycholog, chcą tym wszystkim trochę potrząsnąć (dosłownie!). W Siłowankach pokazują, jak chaotyczna na pozór zabawa może:- pielęgnować bliskie relacje,- rozwiązywać problemy z zachowaniem,- zwiększać wzajemne zaufanie.Czerpiąc inspirację z gimnastyki, sportów walki, baletu, tradycyjnych dyscyplin sportowych, a nawet zachowań zwierząt, autorzy przedstawiają kilkadziesiąt ilustrowanych propozycji wspólnych zabaw dla dzieci i rodziców z obszernym komentarzem na temat ich znaczenia.Te wspaniałe aktywności są nie tylko zabawne i zupełnie darmowe, ale dają też mnóstwo zaskakujących korzyści zdrowotnych dla rodziców. Porzuć więc komputer i telefon i włącz się do zabawy!
Książka, pomyślana jako podręcznik akademicki, składa się z czternastu rozdziałów poświęconych zachowaniom naruszającym normy społeczne lub normy społeczne i prawne. Prezentowane problemy potraktowane zostały w sposób interdyscyplinarny, co niewątpliwie stanowi istotną zaletę publikacji. Ta obszerna praca dotyczy ważnych i budzących nierzadko wiele kontrowersji zjawisk. Choć poruszane kwestie omawiane są wieloaspektowo, książka stanowi zwartą całość i czytelnik nie będzie miał problemów z usytuowaniem ich w określonej strukturze czy porządku normatywnym. Widać, że Autorka wie, o czym pisze i czyni to sprawnie.
prof. dr hab. Zbigniew IzdebskiUniwersytet Zielonogórski
Książka Ireny Pospiszyl stanowi kompetentne i erudycyjne pogłębienie analiz dotyczących patologii i problemów społecznych, których Autorka dokonywała (w mniejszym zakresie) we wcześniejszej swej publikacji Patologie społeczne (WN PWN 2008).
prof. dr hab. Ewa WysockaUniwersytet Śląski
Irena Pospiszyl, profesor Akademii Pedagogiki Specjalnej, kieruje Zakładem Psychopedagogiki Resocjalizacyjnej. Była stypendystką w Instytucie Psychiatrii Uniwersytetu Londyńskiego. Jako pierwsza opisała syndrom Atlasa, zaburzeniowy zespół adaptacyjny do sytuacji trudnych. Jest autorką ponad 80 publikacji, w tym takich jak: Przemoc w rodzinie (1994), Ofiary chroniczne (2003), Patologie społeczne (2008), Syndrom Atlasa. O tych, którzy byli silni zbyt długo (2019). Jest także tłumaczką książki Danyi Glaser i Stephena Frosta Dziecko seksualnie wykorzystywane (1995). Swoją karierę zawodową zaczynała jako wychowawczyni w Sanatorium Neuropsychiatrii Dziecięcej.
Od lat prowadzi badania nad podatnością wiktymizacyjną osób, interesuje się także problemem uprzedzeń społecznych, czemu dała wyraz m.in. w artykułach: Barbarzyństwo potrzebuje społecznej legitymacji (2016), Słoiki, gender i inne demony, czyli kilka refleksji na temat współczesnych uprzedzeń w Polsce (2016), The Loser Syndrome – universality of the strategy of defense of discriminated groups (2020).Pasjonatka powieści sensacyjnych, nart i swojego ogrodu w górach.
Zbiór ponad 160 propozycji aktywności oraz 7 scenariuszy zajęć inspirowanych latem, a także dodatek pomysły na sensoryczne aktywności, które można zaproponować podczas wakacyjnych dyżurów.Mózg trzeba odpowiednio nakarmić to różnorodne bodźce płynące do niego z całego ciała są pożywieniem. Trafiają one do mózgu poprzez nasze zmysły. Integracja sensoryczna składa wszystko w całość, sprawia, że informacje docierające do mózgu współgrają i umożliwiają prawidłową odpowiedź i właściwie zachowanie. Gdy wszystkie zmysły współpracują w odpowiedni sposób mózg nie ma problemu z nauką i adaptacją. Dlatego tak ważne jest, żeby karmić go różnorodnymi bodźcami już od narodzin. Wiek przedszkolny jest tutaj kluczowy. To właśnie dlatego powstała niniejsza książka.
Nowa seria napisana przez doświadczoną logopedkę i animatorkę!Olo, Awa i ich sympatyczna rodzinka zapraszają do wspólnej zabawy. Poznajcie ciekawe historyjki z ich życia i przyłączcie się do wspólnego śpiewania, rysowania, zgadywania i pokazywania.Często nie jesteśmy świadomi, że rozwój językowy i motoryczny dziecka idą w parze. Wykorzystując rączki podczas lektury, maluch aktywizuje elementy kory mózgowej odpowiedzialne za ruch, a tym samym pobudza ośrodek ruchowy mowy.Wspólne czytanie i zadania wspierające rozwój gwarantują, że czas spędzony z książką Moniki Skikiewicz zaprocentuje, a sympatyczne obrazki podbiją serca maluchów.
Pierwszy podręcznik stworzony zarówno dla wykładowców, jak też i słuchaczy podyplomowych studiów z zakresu emisji i higieny głosu. Praca obejmuje zagadnienia teoretyczne związane z budową aparatu głosowego i zjawiskiem impostacji głosu oraz zawiera autorską propozycję praktycznej metody pracy nad głosem. Jest cenną pomocą dydaktyczną na studiach kształcących nauczycieli i logopedów, ale korzystać z niej mogą wszyscy ci, którzy w sposób zawodowy posługują się głosem, a więc mówcy, aktorzy, politycy, piosenkarze, a przede wszystkim pedagodzy. Problem zdrowego głosu dotyczy wszystkich, dla których ten delikatny instrument jest narzędziem pracy lub środkiem wyrazu: nauczycieli i piosenkarzy, śpiewaków i polityków, sprzedawców i prawników. Do nich jest adresowana książka Bogumiły Tarasiewicz, zawierająca autorską metodę pracy nad głosem wykorzystywanym zarówno w mowie, jak i w śpiewie. Narzędziem profilaktyki bądź rehabilitacji jest bowiem świadome kształcenie głosu pozwalające zdobyć umiejętność poprawnego mówienia i śpiewania wolnego od niedociągnięć i manieryzmów, a zarazem umożliwiające pełne rozwinięcie i swobodne wykorzystanie naturalnych możliwości tego instrumentu. Autorka zwraca uwagę na pozornie proste problemy (postawa, uelastycznienie aparatu artykulacji i kontrola napięcia mięśniowego) wpływające jednak znacząco na fonację. Uczy prawidłowego oddechu i uzyskiwania rezonansu. O istotnej wartości książki decyduje dołączony do niej obszerny zestaw praktycznych ćwiczeń opatrzony precyzyjnymi wskazówkami, co czyni ją atrakcyjną również dla logopedów. Książka napisana jest w przystępny sposób, zawiera liczne ilustracje. Prezentowana pozycja funkcjonuje jako podręcznik emisji głosu skierowany do studentów wydziałów pedagogicznych. Bogumiła Tarasiewicz - ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Werki i prof. Bożeny Karłowskiej oraz muzykologię na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod kierunkiem prof. dr hab. Jana Stęszewskiego (1990). W latach 1990-91 uczestniczyła w kursach interpretacji muzyki dawnej w Centre de Musique Ancienne w Genewie. Od 1990 roku jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Instytucie Wychowania Muzycznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Zielonej Górze, obecnie adiunktem w Instytucie Kultury i Sztuki Muzycznej Uniwersytetu Zielonogórskiego. W 1999 roku uzyskała kwalifikacje I stopnia (odpowiednik doktoratu naukowego) w dziedzinie wokalistyki w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 1990 roku podjęła także stałą współpracę z Filharmonią Zielonogórską, w której w latach 1993-98 była szefem artystycznym Filharmonii Młodych. Od 1998 roku jest dyrektorem i szefem artystycznym Lubuskiego Biura Koncertowego. Prowadzi ożywioną działalność koncertową. Występowała w b. ZSRR, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Watykanie, na Litwie, w Czechach i Austrii. Jest solistką zespołu kameralnego Quodlibet Orchestra, współpracuje jako solistka z chórami macierzystego instytutu. Jako muzykolog zajmuje się badaniem kultury muzycznej Łemków. Brała udział w Międzynarodowych Sympozjach Muzykologicznych Muzyka Kresów (w latach 1992-94). Jest autorką artykułów dotyczących tej tematyki.
Czwarta część zeszytu ćwiczeń logopedycznych Zdania obrazkowo- wyrazowe obejmuje swoim zakresem terapię głosek syczących, tj. s, z, c, dz. Tym samym rozpoczynamy blok ćwiczeń dedykowanych trzem szeregom, które, jak wiemy z doświadczenia, sprawiają maluchom wiele trudności. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek syczących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Książka Znajdź na obrazku opracowana została dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Może być wykorzystywana w szkole podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych lub innych zajęć dodatkowych, a także w domu w czasie zabaw edukacyjnych. Na każdej stronie znajduje się duża ilustracja. Dziecko powinno dokładnie jej się przyjrzeć, a następnie znaleźć na niej elementy przedstawione na dole. Może na obrazku otoczyć je pętlami lub pokazać palcem. Dzięki temu ćwiczy percepcję wzrokową oraz koncentrację.
Językowe wygibasy to świetna pozycja dla wszystkich dzieci. Ponad 60 zabawnych rymowanek zachęca do nauki wymowy najtrudniejszych połączeń głosek występujących w języku polskim. Starsze dzieci będą próbować powtarzać usłyszane teksty, młodsze zaś - słuchać i opowiadać, co dzieje się na ilustracjach towarzyszących krótkim wierszykom. Teksty mogą być wykorzystywane podczas terapii logopedycznej w szkole, a także przez rodziców w domu. Podział rymowanek według ćwiczonych głosek ułatwi dobór materiałów do indywidualnych potrzeb dziecka.
Przekazujemy Państwu pierwszą taką w Polsce książkę z bardzo bogatym zestawem ćwiczeń stosowanych w terapii integracji sensorycznej. Książka "Trenuj mózg poprzez ruch" to wyjątkowa pozycja na polskim rynku. Przedstawione ćwiczenia nie tyko są szczegółowo opisane, ale książka zawiera profesjonalne wskazania, czemu mają służyć i co można osiągnąć stosując je. Opis każdego z ćwiczeń zawiera też propozycje ich modyfikacji, co skutkuje tym, że z 236 proponowanych ćwiczeń uzyskujemy ich, co najmniej 500. Publikacja pod redakcją Zbigniewa Przyrowskiego terapeuty i instruktora seniora terapii integracji sensorycznej z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w tej formie terapii gwarantuje profesjonalizm. Ćwiczenia opracowane przez kilkunastu praktykujących od wielu lat w Sensum Mobile terapeutów integracji sensorycznej są, na co dzień sprawdzane podczas kolejnych sesji terapeutycznych, przynosząc sukcesy. Układ książki - każde ćwiczenie na oddzielnej stronie - ułatwia praktyczne jej wykorzystanie. Autorom książki przyświecała głównie myśl by poprzez publikację tych ćwiczenia podnosić profesjonalizm i ujednolicać terapię procesów sensorycznych niosącą pomoc coraz szerszej grupie oczekujących na nią małych pacjentów. Książka pod redakcją
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym.Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori.Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. () mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.Z tekstu
Karty do nauki kształtów pozwalają dziecku samodzielnie odkrywać świat. Karty zapewniają całościowy rozwój dziecka i lepsze przygotowanie go do dorosłego życia, poprzez rozwijanie kreatywności, samodzielności czy indywidualizmu. Każde dziecko rozwija się swoim tempem, a ponadto skrywa w sobie potencjał, który należy jak najwcześniej odkryć, a dzięki tym układankom jest to możliwe. Karty przeznaczone są dla maluszków, które mogą odwzorowywać obrazki, układać kształty kolorami, ale również dla starszaków, którzy mogą układać własne, wymyślone ilustracje. Stymulują one prawidłowy rozwój Twojego dziecka!
Ilość kart w jednym pudełku: 15
Format kart: 175 x 228 mm
Format pudełka: 235,5 mmx 185,5 mm x 43 mm
Format książki: 165 x 235 mm, 16 stron
Karty do nauki kształtów pozwalają dziecku samodzielnie odkrywać świat. Karty zapewniają całościowy rozwój dziecka i lepsze przygotowanie go do dorosłego życia, poprzez rozwijanie kreatywności, samodzielności czy indywidualizmu. Każde dziecko rozwija się swoim tempem, a ponadto skrywa w sobie potencjał, który należy jak najwcześniej odkryć, a dzięki tym układankom jest to możliwe. Karty przeznaczone są dla maluszków, które mogą odwzorowywać obrazki, układać kształty kolorami, ale również dla starszaków, którzy mogą układać własne, wymyślone ilustracje. Stymulują one prawidłowy rozwój Twojego dziecka!
Ilość kart w jednym pudełku: 15
Format kart: 175 x 228 mm
Format pudełka: 235,5 mmx 185,5 mm x 43 mm
Format książki: 165 x 235 mm, 16 stron
Dziesięć Przykazań z punktu widzenia rodzica Jaki jest najtrudniejszy zawód świata? Rodzicielstwo! Dlatego na tej drodze potrzebujesz jasnych i skutecznych wskazówek, które pomogą Ci przeżywać bycie ojcem, matką jak wspaniałą, niesamowitą przygodę. W tej książce znajdziesz swoisty rodzicielski Dekalog, który ułatwi Ci codzienne życie.Konkretne przykłady Autorka książki, pełnoetatowa matka, w swojej książce opiera się nie na teoriach, ale na konkretnych przykładach i świadectwie rodziców, pokazujących dzieciom, jak przestrzeganie przykazań staje się sposobem do lepszego życia rodzinnego. Czerpie garściami z własnego doświadczenia, udowadniając przy tym, że w Dekalogu zawierają się wszystkie problemy, których doświadcza każdy rodzic w relacjach z dziećmi.Przystępny język Atutem tego przydatnego poradnika jest bezpośredni i komunikatywny język, który sprawia, że proponowane rady łatwo zrozumieć i zastosować w swoim własnym życiu.
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori () to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką.Z recenzji dr. Jarosława JendzyMaria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane.Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka - nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat.Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: "Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?", możesz odpowiedzieć: "To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem".
"Wiersze edukacyjne dla dzieci" to zbiór krótkich i rozwijających wyobraźnię historyjek napisanych w formie wierszy. Część z nich powstała na bazie osobistych doświadczeń, a inne z myślą o tym, żeby w przystępny dla dzieci sposób przekazać podstawową wiedzę z różnych dziedzin nauki, jak matematyka, język polski, geografia, plastyka, biologia itp. Te wiersze pobudzają wyobraźnię, angażują do pracy, rozśmieszają i w głowie zostają.
Jak wspierać rozwój dziecka we wszystkich obszarach? Jak dostrzec, co jest najważniejsze w relacji, na czym oprzeć proces wychowania i gdzie szukać wsparcia?"Rozmowy o wychowaniu w szacunku" to unikalna książka, w której założycielki Fundacji Wychowanie w szacunku rozmawiają z czołowymi polskimi przedstawicielkami i przedstawicielami tych nurtów psychologii i pedagogiki, które skupiają się na budowaniu relacji, nauce komunikowania się i uważności oraz na szacunku wobec różnorodności.Wśród osób, które autorki zaprosiły do stworzenia tej książki są między innymi Agnieszka Stein, Natalia Fedan, Małgorzata Musiał oraz Natalia Minge. Tematy, o których rozmawiają, dotyczą samoregulacji emocji, seksualności dzieci, roli ojca w rodzinie, granic, poczucia własnej wartości oraz innych obszarów, które wymagają wsparcia i uwagi rodzica.Agata Frońska - prezeska Fundacji Wychowanie w szacunku, mama dwóch chłopców.Katarzyna Kowalska-Bębas - certyfikowana trenerka Family Lab, trenerka uważności w edukacji, mama dwójki dzieci.Patrycja Frania - trenerka, coachka, terapeutka młodzieży, doradczyni rodzinna, mama dwóch nastolatek.
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów "dziękuję", "proszę", "przepraszam"; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych.W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem.
Publikacja przeznaczona jest dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z autyzmem oraz osób mających trudności w komunikowaniu się, używających komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). Jej celem jest pomoc w zrozumieniu zagadnień związanych z sakramentem pokuty i pojednania oraz w indywidualnym przygotowaniu się do spowiedzi. Może być również wykorzystywana podczas przygotowania do Pierwszej Komunii Świętej. Jej zaletą jest wprowadzenie symboli komunikacji alternatywnej PCS ułatwiających zrozumienie osobom z niepełnosprawnością proponowanych treści, a opiekunom i spowiednikom komunikację z osobami niesłyszącymi i niemówiącymi.W skład zestawu wchodzą:- książka "Spowiednik dla uczniów ze specjalnymipotrzebami edukacyjnymi z symbolami PCS",- przewodnik po "Spowiedniku" przeznaczony dla rodziców, katechetów i kapłanów,- karta z nadrukowanym sercem (do wycięcia), które będzie wykorzystywane podczas sakramentu pokuty i pojednania przez osoby o SPE,- karta z symbolami PCS przedstawiającymi grzechy (do wycięcia),- pisak suchościeralny.Książka przeznaczona jest dla dzieci z niepełnosprawnością i ich rodziców, opiekunów, kapłanów, nauczycieli pracujących w szkołach specjalnych,specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, klasach integracyjnych.
Publikacja poświęcona jest najważniejszym wydarzeniom roku liturgicznego. Ich wyboru autorka dokonała na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Na każdej stronie znajduje się duża ilustracja i opis jednego wydarzenia, a także zaznaczony jest kolor ornatu, jakiego w danym okresie używa ksiądz. Na końcu książki zamieszczono propozycję "zabawy w kolory" - dopasowania poszczególnych wydarzeń do koloru ornatu. Proponowane treści mogą okazać się inspirujące dla rodziców, opiekunów, kapłanów, nauczycieli pracujących w szkołach specjalnych,specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych czy klasach integracyjnych. Książka przeznaczona jest dla uczniów klas młodszych szkoły specjalnej, uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, osób posługujących się komunikacją alternatywną i wspomagającą, w czym pomocne okażą się wykorzystane w publikacji symbole PCS.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?