Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Andrzej Glass CAŁE ŻYCIE POD WIATR – to tytuł najnowszej książki wydanej przez NWH. Autobiografia Andrzeja Glassa, wybitnego instruktora harcerskiego, konstruktora samolotów i popularyzatora historii lotnictwa. Andrzej Glass, syn jednego z twórców harcerstwa - Henryka Glassa, wnuk znanego polityka Stanisława Grabskiego, połączył swój lotniczy fach z działalnością społeczną, stając się współtwórcą harcerskich drużyn lotniczych. W swej autobiografii, obejmującej czasy od kilku ostatnich lat przed wojną, opowiada o rzeczach wielkich i małych, czasem bardzo drobnych, we wszystkim ukazując czytelnikowi jak nie zmarnować życia.
Propozycja dla rodziców i specjalistów mających na co dzień styczność z osobami z zaburzeniami autystycznymi.Książka dostarcza wiedzy o sposobach radzenia sobie z dzieckiem autystycznym w życiu codziennym oraz zapewnienia jemu i sobie radości ze wspólnego funkcjonowania przez wzajemnego osiągania sukcesów.Zawiera analizę indywidualnych przypadków, z którymi autorka spotkała się podczas swojej pracy terapeutycznej, m.in.- opis i analizę przypadku chłopca autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,- analizę indywidualnego przypadku chłopca z zaburzeniami przystosowania społecznego.
Szybko minęło 10 lat od poprzedniego wydania „Kalendarium” i świętujemy jubileusz stulecia powstania Harcerstwa w Toruniu. W stosunku do poprzedniego to jest rozszerzone o te ostatnie 10 lat. W innych rozdziałach największe uzupełnienia dotyczą Ruchu Przyjaciół Harcerstwa. Inne to pojedyncze dopiski czy/i uściślenia, oraz jedno zdjęcie – najstarsze znane druhów z „Jedynki”. Nadal nie udało się dotrzeć do brakujących rozkazów, które zapewne wniosłyby wiele nowych wiadomości, ale to zostawiam przyszłym historykom naszego Harcerstwa.
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby – nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. • Co oznacza ta diagnoza? • Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? • Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? • Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? • Jakie cele zawodowe są realne? • Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
Książka ta powstała w celu propagowania praktycznej wiedzy o zespole Aspergera, aby ułatwić zrozumienie osób dotkniętych tym zaburzeniem zarówno ich otoczeniu, szczególnie zaś terapeutom, jak i im samym. Christine Preißmann dzięki swoim doświadczeniom zawodowym (terapeutki) i osobistym (osoby cierpiącej na zespół Aspergera) proponuje konkretne rozwiązania problemów, które pojawiają się w terapii i w życiu codziennym chorych. Terapeutów uwrażliwia na specjalne potrzeby pacjenta autystycznego, wskazuje tematy warte omówienia i charakteryzuje bardzo złożoną rolę, jaką psychoterapeuci mają do odegrania w jego życiu. Osobom z zespołem Aspergera zaś doradza, jak ułatwiać sobie codzienne funkcjonowanie, a także namawia ich do podejmowania wyzwań stawianych przez rzeczywistość. Podkreśla przy tym ogromne znaczenie wcześnie rozpoczętej terapii, która z braku innych metod leczenia zespołu Aspergera może wyraźnie pomagać w zdobywaniu coraz większej samodzielności i satysfakcji z życia na miarę własnych możliwości.
Tematem książki jest fenomen komplementowania, a w szczególności reakcje na komplementy jako strategie grzecznościowe. Analizie poddano ok. 4500 reakcji zebranych zarówno od polskich, jak i niemieckich studentek oraz studentów.
W swojej książce Autorka wskazuje m.in. na problemy z definicją komplementu, a następnie omawia dotychczas powstałe klasyfikacje reakcji na komplementy, zwracając przy tym uwagę na ich podobieństwa, różnice oraz problemy wynikające z ich złożoności. W trakcie analizy omawiane są strategie pojawiające się po otrzymaniu kilku komplementów. Hipotezę pracy stanowi przypuszczenie, że duży wpływ na językową realizację reakcji ma kontekst sytuacyjny, socjolingwistyczne oraz kulturowe czynniki. Tak więc niniejsza książka stanowi źródło informacji dotyczące m.in. roli płci osoby komplementowanej i komplementującej w doborze środków językowych, różnic w ujęciu polsko-niemieckim oraz wpływu różnych obiektów komplementowanych na reagowanie na komplementy.
Nasza książeczka to zbiór wesołych wierszyków, których czytanie będzie dla Ciebie i Rodziców wspaniałą zabawą i nauką. Będziesz mógł uczyć się poprawnego wymawiania sylab, wyrazów i zdań.Każdy z wierszyków logopedycznych pomoże Ci w ćwiczeniu wymowy dotyczącej innego problemu fonetycznego. Czytając o wesołych przygodach bohaterów wspólnie z Rodzicami, masz okazję do utrwalania wyodrębnionych głosek w różnych trudnych słowach. Zapraszamy do świata wierszyków logopedycznych i życzymy Ci dobrej zabawy!
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Nikt tak nie wpłynął na mój gust, jak Francuzki. Nauczyły mnie, że nie ma seksowniejszej fryzury, niż potargane włosy i że perfekcyjność jest wrogiem dobrego stylu. W tej książce zawarłam wszystkie porady, jakich udzieliły mi koleżanki z Poitiers, gdzie studiowałam, oraz przyjaciółki z Paryża. Wszystko przetestowałam na sobie. Kilka wniosków może Cię zaskoczyć, bo będą znacząco różnić się od tego, co przeczytasz w magazynach czy poradnikach o stylu.
Moja książka to nie zbiór sztywnych zasad, jak być trendy. To raczej zabawne anegdoty, prawdziwe historie z (mojego) życia, a także szczere opinie rodowitych paryżanek, które nade wszystko nie chcą być… modne. To także przewodnik po miejscach, dzięki którym odnajdziesz swój własny Paryż w Polsce oraz album o kobietach – również Polkach – które mają w sobie to "coś". Dowiedz się, jak być jedną z nich.
Przewodnik dla nauczyciela stanowi część serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne, w której skład wchodzi również podręcznik oraz karty pracy (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Jest przeznaczony dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami. Publikacja zawiera rozkład zajęć z podziałem na edukacje: polonistyczną, matematyczną i plastyczno techniczną; tematy zajęć; cele oraz sposoby opracowania danej karty. Oprócz ćwiczeń wskazanych w poleceniu na karcie w przewodniku opisano dodatkowe zadania, które można wykorzystać podczas opracowywania danego tematu.
siążka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM(C)). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
Książka zawiera propozycje zabaw i ćwiczeń z przyborami skierowane przede wszystkim do dzieci w młodszym wieku szkolnym, jednakże nie tylko. Przedstawione w niej aktywności, po niewielkich modyfikacjach można wykorzystywać podczas zajęć ruchowych z dziećmi w innych kategoriach wiekowych, na przykład z przedszkolakami, ale również z młodzieżą i dorosłymi.
Książka jest podręcznikiem przeznaczonym przede wszystkim dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, kwalifikowanych nauczycieli wychowania fizycznego, jak również dla nauczycieli pracujących w przedszkolach i wszystkich tych osób, które prowadzą zajęcia ruchowe z dziećmi, np. animatorów sportu. Zawarte w niej propozycje ćwiczeń i zabaw mogą być z sukcesem wykorzystywane w szkołach i przedszkolach w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, na koloniach, podczas obligatoryjnych zajęć ruchowych, a także podczas zajęć wolnych, świetlicowych i festynów sportowo-rekreacyjnych.
Głównym celem monografii jest określenie oczekiwań i potrzeb społecznych dotyczących kształcenia wyższego. Została podzielona na 3 części. W każdej z nich jest on realizowany w innym aspekcie. Pierwsza część prezentuje stanowiska dotyczące tego, jak edukacja akademicka może przyczyniać się do dobrobytu, rozwoju oraz bezpieczeństwa społeczeństw. Część druga jest analizą aktualnych uwarunkowań kształcenia w Polsce i na świecie, a także dotyczy treści i metod kształcenia. Trzecia część jest poświęcona roli i kompetencjom nauczyciela w kształtowaniu oczekiwanych społecznie kompetencji i umiejętności.
Monografia ma charakter multidyscyplinarny. Wykorzystano w niej narzędzia różnych nauk, m.in. ekonomii, filozofii, nauk o zarządzaniu, pedagogiki, a także socjologii. Zawiera ujęcia teoretyczne i aplikacyjne. Niektóre rozdziały są analizą literatury przedmiotu, inne zdają sprawę z autorskich badań empirycznych.
Zaprezentowane rozważania zawierają propozycję odpowiedzi na między innymi następujące pytania:
Jakie społeczne potrzeby powinien zaspokajać uniwersytet?
W jakich kierunkach powinien się zmieniać?
W jakich warunkach edukacja uniwersytecka może zaspokajać te potrzeby?
Jaka jest swoista dla uniwersytetu gospodarczo-społeczna i kulturowa wartość kształcenia?
Do spełniania jakiego typu zadań społecznych powinien przygotowywać uniwersytet?
Czy edukacja uniwersytecka ma być powszechna (egalitarna) czy elitarna?
Jakie kompetencje i umiejętności są społecznie oczekiwanym ‘produktem’ uniwersytetu?
Na czym polega różnica między celami kształcenia ogólnoakademickiego i praktycznego na uniwersytecie?
Czy określony w czasach antycznych ideał kształcenia akademickiego jest wciąż aktualny?
Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi
Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami
Usprawnianie percepcji wzrokowej, słuchowej
Dzielenie wyrazów na sylaby
Ćwiczenia orientacji przestrzennej. Strona lewa i prawa
Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi
Spacer po lesie - ćwiczenia koordynacji ruchów ze szczególnym uwzględnieniem problemów dzieci z zaburzeniami równowagi
Zimowe igraszki - propozycja zajęć dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne.
From the international bestselling expert on dealing with assholes'With cutting-edge research and real-life examples that are thought-provoking and often hilarious, thisis an indispensable resource'Gretchen Rubin, author of The Happiness Project'At last someone has provided clear steps for rejecting, deflecting, and deflating the jerks who blight our lives. Better still, that someone is the great Bob Sutton, which ensures that the information is useful, evidence-based, and fun to read'Robert Cialdini, author of Influence and Pre-Suasion'If only Bob Sutton's book had been available to help me deal with the full complement of 1st-class assholes I've encountered in my 50-year professional life. No names shall be mentioned'Tom Peters, co-author of In Search of ExcellenceBeing around assholes, whether at work or elsewhere, can damage performance and affect wellbeing: having one asshole in a team has been shown to reduce performance by 30 to 40%. And social media has only given rise to further incivility -- 40% of people have experienced harassment online.In The Asshole Survival Guide, Stanford professor Robert Sutton offers practical advice on identifying and tackling any kind of asshole -- based on research into groups from uncivil civil servants to French bus drivers, and 8,000 emails that he has received on asshole behaviour.With expertise and humour, he provides a cogent and methodical game-plan. First, he sets out the asshole audit, to find out what kind of asshole needs dealing with, and asshole detection strategies. Then he reveals field-tested, sometimes surprising techniques, from asshole avoidance and asshole taxes to mind-tricks and the art of love bombing. Finally, he explains the dangers of asshole blindness -- when the problem might be yours truly.Readers will learn how to handle assholes - in the workplace and beyond - once and for all!
W tej głośnej książce Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette'a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad.
Pozycja o wzmacnianiu odporności psychicznej dzieci. Publikacja prezentuje autorski program DZIELNE DZIECI! dotyczący wspierania zdrowia psychicznego dzieci w okresie średniego dzieciństwa. Jest on przeznaczony przede wszystkim dla przedszkolaków, czyli dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Jednak wiele ćwiczeń i zabaw może być proponowanych starszym dzieciom, jak i modyfikowanych wedle potrzeb nauczyciela.Program DZIELNE DZIECI! jest pierwszą polską propozycją obejmującą wiele kompetencji istotnych dla rozwoju odporności psychicznej dziecka. Siła wewnętrzna połączona z optymizmem, zaufaniem do innych i świata oraz wiedzą na temat konkretnych strategii radzenia sobie z trudnościami może stać się dobrym kapitałem na dalszą drogę edukacyjną dziecka. Adresatem naszego programu są przede wszystkim dzieci po 4. roku życia, natomiast wiele ćwiczeń będą mogły wykonać także dzieci młodsze, szczególnie przebywające w grupie mieszanej wiekowo. Podstawowym kryterium dostosowania programu powinien być nie tyle wiek metrykalny, co poziom rozwoju.
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy.
Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
Pomóż dziecku poradzić sobie z napadami lękuLęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić.Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne opatrzone przykładami i poradami dla rodziców z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów.Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców.Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu detektywistycznego myślenia, aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawyNaucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenieZacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjamiRozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczneOpisane tutaj strategie są dobrze znane i poparte znaczącym materiałem naukowym. Dla rodziców książka ta będzie zajmującą i łatwą w odbiorze lekturą, pełną ważnych pomysłów na to, jak najlepiej pomóc dzieciom.dr Thomas H. Ollendick, wykładowca na wydziale psychologii Politechniki i Uniwersytetu Stanowego WirginiiNapisana z nadzieją, optymizmem i szacunkiem dla dziecięcych uczuć, ta książka jest istotnym nowym źródłem informacji zarówno dla rodziców, jak i osób zawodowo pracujących z dziećmi. Autorzy jasno opisują, wyjaśniają i pokazują, jak pomóc dziecku w budowaniu niezbędnej odwagi i pewności siebie potrzebnej do tego, by stawić czoło kłopotliwym obawom i strachom. Ten doskonały poradnik pomoże zmienić na lepsze życie wielu dzieci zmagających się z bólem niepokoju i lęku.dr Debra Whiting AlexanderDr RONALD M. RAPEE, wykładowca na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, i dyrektor tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health). Jeden z doradców tworzących Diagnostyczny i Statystyczny Podręcznik Zaburzeń Psychicznych oraz członek naukowej komisji doradczej szwajcarskich Badań Etiologicznych nad Przystosowaniem i Zdrowiem Psychicznym.Dr psychologii ANN WIGNALL, starszy psycholog kliniczny i dyrektor dziecięcego wydziału zdrowia psychicznego w Służbie Zdrowia Północnego Sydney (Northern Sydney Health Service). Założyła Klinikę Zaburzeń Lękowych Dzieci i Młodzieży (Child and Adolescent Anxiety Clinic).Dr SUSAN H. SPENCE, wykładowca psychologii i rektor na Uniwersytecie Griffitha (Griffith University) w Brisbane, w Australii. Autorka ponad stu książek i artykułów naukowych z dziedziny oceniania, prewencji i leczenia zaburzeń lękowych oraz depresji u dzieci i młodzieży.Dr VANESSA COBHAM pracuje w szkole psychologii przy Uniwersytecie Queensland (University of Queensland) oraz w Służbie Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży Mater (Mater Child and Youth Mental Health Service) w Brisbane, w Australii.Dr HEIDI LYNEHAM, członek zespołu badawczego na wydziale psychologii Uniwersytetu Macquarie (Macquarie University) w Sydney, w Australii, oraz zastępca dyrektora tamtejszego Ośrodka Zdrowia Emocjonalnego (Centre for Emotional Health).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?