Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Autorka podejmuje historyczno-pedagogiczną próbę rozpoznania i rekonstrukcji różnych elementów opieki organizowanej dla dzieci w okresie I wojny światowej w dużym ośrodku miejskim (Łódź) na terenie okupacji niemieckiej. Opieką nad dziećmi zajmowały się wówczas liczne środowiska: władze miejskie, instytucje samopomocy społecznej, organizacje filantropijne, wspólnoty chrześcijańskie, społeczność żydowska. Badania zostały usytuowane w obrębie społecznej koncepcji historii wychowania i historii edukacji. Wyeksponowano w nich znaczenie związków między przebiegiem procesów wychowania a warunkami życia społecznego w określonej rzeczywistości historycznej. Problematyka monografii mieści się także w kręgu historycznych badań regionalnych.
Każdy, kto przestrzega zasad protokołu dyplomatycznego i etykiety, jest zawsze postrzegany jako godny uwagi i zaufania. Dobre maniery bardzo często decydują o sukcesie zawodowym i prywatnym, a ich znajmość pozwala zachować niezależność oraz swobodę w każdych okolicznościach i sytuacjach.Ze Wstępu
Czy tak się może zdarzyć?? to książka o osobach, zwierzętach, rzeczach, miejscach i zachowaniach wyjątkowych, niecodziennych, występujących rzadko. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko dostrzega niesamowitość tego, co zostało przedstawione na zdjęciach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
To książka ucząca dostrzegać i wskazywać nierealność różnych sytuacji i przedmiotów. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, co na zdjęciu nie pasuje, co jest dziwne. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Wzrastająca rola mediów w naszym życiu sprawia, że stały się one nieodłącznym elementem rzeczywistości społecznej i edukacyjnej. Publikacja jest próbą zmierzenia się z postępującymi zmianami w tych sferach życia człowieka. Jej autorzy dostrzegają znaczenie mediów w edukacji i życiu społecznym człowieka – ukazując je jako narzędzia dydaktyczne, coraz atrakcyjniejsze tak dla ucznia, jak i nauczyciela. Prezentują swoje badania, analizy, diagnozy oraz wysuwają konkretne postulaty pedagogiczne związane z edukacją medialną. Poszczególne rozdziały książki poświęcone są edukacji medialnej, w tym kompetencjom medialnym współczesnego człowieka oraz przestrzeni edukacyjnej i społecznej współtworzonej przez nowe technologie. Pokazano w nich, jak tworzyć innowacyjne i przyjazne człowiekowi środowisko, odpowiadające wyzwaniom rzeczywistości cyfrowej. Autorami rozdziałów są specjaliści – praktycy w zakresie pedagogiki i edukacji medialnej. Zaprezentowane idee, badania i poglądy na rzeczywistość cyfrową mogą stać się przyczynkiem do dalszych rozważań i badań w zakresie edukacji medialnej.
Książka przedstawia wiele ciekawych i łatwych do zrealizowania pomysłów, jak mądrze, twórczo i wesoło bawić się z dwulatkiem. Rodzice znajdą w niej propozycje najróżniejszych gier i zabaw: ruchowych, artystycznych, słownych, towarzyskich – do wykorzystania w każdym miejscu i o każdej porze roku. Są tu zabawy, które pozwolą dziecku się wyszaleć, wyśmiać, zrelaksować, a nawet poeksperymentować. Ze „100 zabawami” ani dzieci, ani rodzice z dziećmi nie będą się nudzić.
W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym - definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.
[…] mamy do czynienia z pozycją wielowątkową, ujmującą poszczególne problemy składowe w sposób pogłębiony, a zarazem refleksyjny, przy tym o strukturze w pełni spójnej i czytelnej. […] Autorkę opracowania interesuje cały kompleks zagadnień prowadzących do zbadania codzienności zawodowej nauczycieli przez sposoby przeżywania świata, bowiem to Oni są nie tylko uczestnikami rzeczywistości edukacyjnej, ale przede wszystkim ją tworzą. […] Dokonana przez Autorkę analiza wyników badań autobiograficznych upoważnia do stwierdzenia, że na czele aksjologicznych preferencji nauczycieli znalazło się dążenie do osobowego samookreślenia, do ugruntowania swojej zawodowej tożsamości, czyli nauczyciela jako człowieka o osobowości zintegrowanej wokół preferowanych wartości, o wysokim stopniu dojrzałości osobowej i moralnej. […] Charakterystyczne cechy badanych nauczycieli to: dążenie do samodzielności i autonomii, poszukiwanie sensu podejmowanych działań, odpowiedzialność, wrażliwość moralna, dążenie do wiarygodności, samodzielności. […] podkreślam, że Autorka w zderzeniu z rzeczywistością przedstawia udany obraz subiektywnego odczuwania i postrzegania sfragmentaryzowanej rzeczywistości edukacyjnej. Stąd zaprezentowany sposób badania idiograficznego oparty na hermeneutycznych regułach interpretacji treści stanowi udaną próbę, jedną z propozycji doskonalenia sposobów poznania nauczyciela w warunkach jego codziennego życia.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Parzęckiego
Badacze zajmujący się problemami pedeutologicznymi mają w swoim dorobku szereg badań związanych z różnymi aspektami wykonywania zawodu nauczycielskiego. Pomysł rozpoznania codzienności zawodowej nauczycieli wpisuje się dobrze w ten dorobek. Autorka w swojej książce postanowiła ukazać codzienność tej grupy zawodowej postrzeganą i przeżywaną przez samych nauczycieli. Wielokrotnie ich profesji przypisywana jest triada pasja – misja – powołanie. W opiniowanej książce zarówno moc, jak i słabości poszczególnych składników tej triady, wyrażone w nauczycielskich autorefleksjach związanych z doświadczaniem pracy pedagogicznej w codziennych sytuacjach, miały możliwość ujawnienia się w różnych odcieniach. […] Podjęte problemy, pomimo że nie nowe, są wciąż aktualne i ważne, a ich przedstawienie w opiniowanej książce uważam za oryginalne. […] Książkę polecam przede wszystkim nauczycielom, bowiem wyrażone w niej zostały ważne informacje rzucające światło na funkcjonowanie zawodowe nauczyciela uwikłanego w kolejne dni swojej pracy i życia biegnącego poza nią, ale jak się okazuje – nierozerwalnie z nią związanego. Publikacja ta stanowi więc o nauczycielach i może być cennym źródłem ich refleksji nad własną pracą i życiem. Sądzę też, że warto, aby zapoznali się z nią przedstawiciele władz oświatowych, którzy dzięki niej będą mieli możliwość rozpoznania złożoności funkcjonowania zawodowego współczesnych nauczycieli, co może się przełożyć na doskonalenie warunków ich pracy z uwzględnieniem ich podmiotowości w działaniu zawodowym.
Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława Wołka
Wyjątkowy przewodnik po internetowym z˙yciu przeznaczony dla dzieci i młodziez˙y. W przyste?pny i zabawny sposo´b zgłe?bia tajniki etykiety w sieci, zajmuja?c sie? kultura? wpiso´w na portalach społecznos´ciowych, blogach oraz uz˙ytkowaniem smartfono´w i tableto´w. Porusza temat cyberprzemocy i bezpieczen´stwa w internecie.
Dzie?ki uprzejmos´ci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę ksia?z˙ka zawiera wzo´r umowy pomie?dzy rodzicem a dzieckiem, okres´laja?cej zasady korzystania z internetu przez dziecko.
Praca pomyślana jest i zrealizowana w sposób kompetentny i ciekawy. Tytuł zapowiada ujęcie wielostronne, a zarazem prospektywne, musi więc budzić zainteresowanie wzmocnione nieco intrygującym podtytułem, odwołaniem do „sztuki życia” powiązanej ze sztuką rozumianą konwencjonalnie i pedagogicznie [...].
Pierwsze 15-lecie XXI wieku zostało zaprezentowane w świetle wyważonej strategii badawczej, nie tyle przez pryzmat tęsknoty za wartościami utraconymi czy lęku w obliczu nieznanych zagrożeń, ale z dojrzałą ostrożnością i pedagogiczną rozwagą. Autorka uzasadnia, jak w świetle niepokojów i zagrożeń sztuka, różnie przecież pojmowana, może towarzyszyć człowiekowi w budowaniu jego humanistycznego człowieczeństwa [...].
Recenzowana monografia przewyższa wiele skądinąd cennych, znanych mi publikacji, jest bowiem przykładem ujęcia w wielorakiej perspektywie, historycznej i aktualnej, polskiej i włoskiej, teoretycznej i praktycznej. Stanowi dzieło autorskie w pełni oryginalne.
z recenzji prof. dr hab. Ireny Wojnar
Multimedialny pakiet do prowadzenia nowoczesnych treningów pamięci i koncentracji w instytucjach oraz organizacjach działających na rzecz seniorów.
Seniorzy coraz chętniej wybierają aktywny styl życia. Pragną jak najdłużej zachować sprawny umysł stąd rosnące zainteresowanie i ogromna popularność kurów pamięci.
Dzięki temu, iż pakiet zawiera kompletne materiały, jak: multimedialne programy do treningu umysłu i opracowane przez specjalistów szczegółowe scenariusze zajęć, z łatwością można przeprowadzić pełny kurs pamięci.
W skład pakietu wchodzą następujące materiały:
? 100 skutecznych MULTIMEDIALNYCH ĆWICZEŃ rozwijających pamięć i koncentrację. Programy zapisane są na pendrive, co zapewnia szybką i prostą instalację.
? SCENARIUSZE ZAJĘĆ to gotowe do użycia materiały, umożliwiające zorganizowanie 9-etapowego kursu pamięci. Zeszyt wzbogacono poradami i wskazówkami doświadczonego trenera.
? PORADNIK z PLANAMI TRENINGOWYMI dostarcza wielu cennych informacji
na temat sposobu funkcjonowania mózgu, którymi prowadzący mogą wzbogacać zajęcia.
? CERTYFIKATY potwierdzające uczestnictwo w kursie oraz zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie treningu umysłu.
? LICENCJĘ DOŻYWOTNIĄ – do wyboru na 5,15,25 stanowisk, z możliwością dokupienia kolejnych (w przypadku zwiększenia zasięgu kursów).
Podczas zajęć seniorzy uczestniczą w efektywnym treningu pamięci z wykorzystaniem multimedialnych programów i gier logicznych.
Pakiet może być wykorzystywany podczas zajęć grupowych, jak również w pracy indywidualnej przy komputerze w asyście trenera.
Treningi pamięci z użyciem pakietu mogą być prowadzone przez psychologów, terapeutów, bibliotekarzy, pracowników domów kultury czy domów opieki. Dzięki zawartości gotowych materiałów, zajęcia mogą prowadzić także osoby bez doświadczenia (np. opiekunowie osób starszych czy członkowie rodziny).
Analizując szerokie spektrum oddziaływań prowadzonych przez kuratorów sądowych, które wykracza zdecydowanie poza ramy definicyjne programów resocjalizacyjnych, trudno mi było znaleźć adekwatną propozycję ich ujęcia. Zatem stoję konsekwentnie na stanowisku, że działania kuratorów, które nazwałem wybranymi programami resocjalizacyjnymi, obejmują nie tylko aspekty readaptacji społecznej i resocjalizacji, ale także oddziaływania korekcyjno-edukacyjne, profilaktyczno-wychowawcze oraz terapeutyczno-diagnostyczne i wspierające.
Na całą książkę składa się wiele wartościowych programów, które stanowią zaledwie część propozycji profilowanych działań realizowanych przez Kuratorską Służbę Sądową w Polsce.
Książka została podzielona na 12 rozdziałów dotyczących różnych sposobów oddziaływania na jednostkę i grupę, poprzedzonych kanwą teoretyczną osadzoną na przesłankach skutecznej praktyki resocjalizacyjnej i analizie dotychczasowych doświadczeń empirycznych. Są to propozycje oddziaływań, które zostały stworzone przez praktyków i dla praktyków, ale także wszystkich zainteresowanych skutecznym pomaganiem oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu w warunkach środowiska otwartego. Dzięki przedkładanej Czytelnikowi publikacji możemy dowiedzieć się, jak wiele innowacyjnych działań podejmują kuratorzy sądowi w pracy z podopiecznymi, a także wdrożyć ich propozycje we własną metodykę pracy dzięki czytelnym i praktycznym wskazówkom autorów poszczególnych rozdziałów. Warto dodać, że kuratorzy sądowi, a także inni przedstawiciele służb społecznych znajdą w książce interesującą propozycję refleksji nad własną tożsamością zawodową poprzez program rozwoju poczucia kompetencji.
Na rynku wydawniczym wciąż jest mało propozycji konkretnych rozwiązań metodycznych z punktu widzenia praktyki resocjalizacyjnej. Mam nadzieję, że prezentowana książka pozwoli na szersze wdrożenie interdyscyplinarnej metodyki pracy kuratora sądowego.
Od redaktora
Celem książki jest przedstawienie wybranych aspektów funkcjonowania młodych ludzi, obszarów ochrony i ryzyka, ale przede wszystkim możliwości zastosowania profesjonalnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych, zarówno by potęgować zasoby, jak i pomagać, gdy młodzi ludzie doświadczają problemów osobistych. Praca ma charakter interdyscyplinarny, a poszczególne rozdziały tworzą wielopłaszczyznową narrację dotyczącą szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (od interwencji potęgujących zasoby, poprzez profilaktykę, po psychoterapię), a także socjalizacji, edukacji i wychowania. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera rozważania o charakterze teoretycznym, druga charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie rozwoju i potęgowanie zasobów, trzecia prezentuje wybrane formy interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na profilaktykę i terapię młodzieży w okresie adolescencji.
Czy edukacja – jej istota, cele, proces – wymaga dzisiaj redefinicji? Czy jesteśmy świadkami kolejnych etapów ewolucji, czy też można mówić o bardziej gwałtownych zmianach rewolucyjnych? Czy, myśląc o edukacji, trzeba pójść za głosami, że system wymaga zrównania z ziemią i wybudowania wszystkiego na nowo, albo za tymi, że trzeba trwać przy tradycyjnym modelu, bo tylko on jest naprawdę wartościowy?
Drogi Czytelniku, oddawana do Twoich rąk książka nie stanowi zbioru kompletnych odpowiedzi na powyżej sformułowane pytania. Jest ona raczej wynikiem zatrzymania się w dzisiejszym, szybko pędzącym świecie oraz próbą spojrzenia na trendy i zjawiska dotyczące edukacji i szeroko rozumianych mediów oraz technologii „tu i teraz” – w połowie drugiej dekady XXI wieku. Jest próbą obserwacji i wyciągnięcia wniosków. Dynamika zjawisk w opisywanym obszarze jest tak duża, że eksploracje w tej problematyce są potrzebne cały czas. Jeżeli stanie się dla Ciebie, Szanowny Czytelniku, drogowskazem, który pozwoli na własne poszukiwania (czy to praktyczne, czy teoretyczne) w nakreślonym obszarze, zamysł autorki będzie można uznać za zrealizowany.
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Jeżeli jesteś młodym człowiekiem, który przygotowuje się do tego, aby uczyć innych, lub sam uczysz się, wykorzystując nowości technologiczne, również znajdziesz tutaj coś dla siebie.
Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Nie sposób jednak zastanawiać się nad modelami przyszłej edukacji bez odwołania się do uznanych teorii. Zatem w drugim rozdziale można zapoznać się z zagadnieniami behawioryzmu, konstruktywizmu, kognitywizmu i konektywizmu.
Niniejsza książka traktuje o zakłóceniach w pracy szkoły w postaci zachowań ryzykownych, podejmowanych przez uczniów u progu adolescencji, w dotychczasowej strukturze oświatowej uczęszczających do klas pierwszych gimnazjów. Przedmiotem zainteresowania stały się obok zachowań ryzykownych także warunki im sprzyjające, ujęte tu jako warunki budujące klimaty bezprawia.
Z wprowadzenia
Mamy przyjemność przedstawić Państwu "Savoir vivre na co dzień i od święta" - szeroko opracowany poradnik, w formacie podręcznym - 154 x 111 mm, w którym znajdziecie Państwo szereg rozdziałów dotyczących wielu różnych sytuacji, z jakimi możemy się zetknąć w życiu. Są to m.in: Biznesowy Savoir vivre (prezenty, negocjacje itp.), Gafy i jak z nich wybrnąć (przy powitaniu, związane z ubiorem, w restauracji), internetowa etykieta, Jak się ubierać do różnych okoliczności, Komunijny S.V., Na ulicy, Na uroczystościach pogrzebowych, Przedstawianie, Randkowy S.V., Sądowy S.V., Sąsiedzi, Ślub i wesele, Telefon, W domu, małżeństwie i rodzinie, W kościele, W pracy, W taksówce, samochodzie, W teatrze, kinie, muzeum, W restauracji, Wyrazy wdzięczności, Wizyty, goście i stół, Wręczanie kwiatów, Obyczaje i zwyczaje za granicą. Serdecznie polecamy!
Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi
Wszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna. Dialog oznacza, że przez cały czas musimy dopasowywać się do drugiego człowieka, co nie zawsze jest łatwe dla terapeuty. W realizacji tego zadania pomaga nie tylko specjalistyczna wiedza, lecz także intuicja, która została w tej książce świetnie przedstawiona, choć tak trudno uchwycić ją w słowach.
dr Inge Flehmig
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
Barbara Chrustek-Kusz, terapeutka SI
„Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”.
Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Ze wstępu Temple Grandin
Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami - sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka - i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?