Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Seria publikacji dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Tematyka: środki spożywcze, surowce, produkty i półprodukty, potrawy i posiłki, metody konserwowania żywności, etapy obróbki wstępnej i cieplnej żywności.
Po Kapitanie Kiwi - Pogromcy Straszków nadszedł czas na Inspektora Kiwi na tropie dobrych manier! Autorka serii - Barbara Supeł w dowcipny i zabawny sposób przedstawia tym razem zagadnienia związane z kulturą i savoir-vivre'em.W tej części Inspektor Kiwi spotka się ze swoimi ptasimi znajomymi na imprezie u Flaminga. Poruszane są tematy zachowania przy stole, spóźniania się, pomocy przy sprzątaniu czy podziękowania.Czytajcie, śmiejcie się, a przy okazji poznajcie dobre maniery!
Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego. Abstrakt Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.
******
Adventure Pedagogy and Scouting. A Theoretical Study
The author attempts to answer the question concerning the relations between adventure pedagogy and scouting. She also asks if equating both of them is justified. She analyses – from a theoretical point of view – the methods of both education systems, including their ideological and organizational background.
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Zarządzanie relacjami to ważny element dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze” rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długotrwałych relacji poprzez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość. Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony zarówno od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową. Oznacza to, że uczelnie chcące skutecznie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym również rozwiązania z obszaru nowoczesnych technologii) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego. Bardzo pomocne w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.
Dziennik uczuć dla młodzieży Wiem, co czuję stanowi przestrzeń dla młodego człowieka, w której może samodzielnie spotkać się ze swoimi emocjami, myślami, przeżyciami, doświadczeniami. Może dostrzec je, spróbować zrozumieć, poddać refleksji, wyciągnąć wnioski. Książka ma formę dziennika, w którym można zanotować, co ważnego wydarzyło się w życiu, a podążając za zamieszczonymi na każdej stronie pytaniami poddać własne przeżycia analizie. Dzięki takim rozważaniom nastolatek rozwija samoświadomość, uczy się rozpoznawać myśli i emocje oraz rozumieć swoje motywacje, zamierzenia, wybory i działania. Uczy się również wyznaczania realnych celów, oceny podejmowanych działań i modyfikacji zachowania. Młody człowiek może spróbować zobaczyć wydarzenia i sytuacje w innym świetle, wprowadzić alternatywne wzorce myślenia i zachowania, chętniej stawiać czoła problemom. Dzięki poszukiwaniu źródeł przyjemniejszych emocji, zrównoważonych, pełnych nadziei myśli, zyskuje poczucie sprawczości i kontroli nad życiem.
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:teatr,restauracja,muzeum,poczta,biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Zabawy ruchowe na 4 poru roku dla przedszkolaka to świetna forma aktywizacji dziecka i rodzica! Różnorodne wyzwania i rodzinne rozgrywki zapewnią wiele śmiechu i satysfakcji, a także wesprą motoryczny rozwój dziecka w ciągu całego roku.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 10. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej zapisu graficznego za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w aspektach: kardynalnym, porządkowym i algebraicznym; pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Kampusy wyższych uczelni stanowią niezwykle istotny element miast. Autor w interesujący sposób, pozbawiony hermetycznego języka, opisuje inwestycje powstałe w latach 2004–2018 w najważniejszych polskich ośrodkach akademickich. Jaka jest (i dlaczego) architektura szkół wyższych? Jaka powinna być? Pod jakimi warunkami kampusy mogą stać się „idealnymi miasteczkami”? To tylko kilka pytań spośród wielu, na które można znaleźć odpowiedź w tej książce.
„Bardzo wysoko należy ocenić zarówno aktualność tematu, jak i ustalenia badawcze autora. (...) To oryginalna i niezwykle cenna praca naukowa cechująca się wysokim poziomem merytorycznym. Piotr Żabicki należy do wąskiego grona badaczy posiadających znaczne doświadczenie praktyczne. W książce podjął skuteczną próbę oceny jakości wprowadzonych rozwiązań, przeprowadził precyzyjną, rzeczową analizę, precyzyjnie zarysował wnioski i postulaty”.
z recenzji
dr. hab. inż. arch. Piotra Marciniaka,
prof. nadzw. Politechniki Poznańskiej
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Do zabawy! Do nauki! Do myślenia!Zestaw składa się z książeczki Wierszyki o zwierzątkach i 4 układanek (każdy obrazek zwierzątka powstaje z 4 puzzli). Zabawa polega na dopasowywaniu odpowiednich elementów. Kolorowe figury na puzzlach to dodatkowa podpowiedź. Dziecko bawi się i nazywa kolory, kształty oraz rozwija spostrzegawczość. Piękne ilustracje, wpadające w ucho wierszyki zachęcają do zabawy. Mały miś dziecięcy bohater zaprasza wszystkie maluchy do zabawy i wzbogacenia wiedzy.Mały miś to lubi!
Do zabawy! Do nauki! Do myślenia!Zestaw składa się z książeczki Dzieci zwierząt i 12-elementowej układanki. Zabawa polega na odpowiednim dopasowaniu małego zwierzątka do jego mamy.Piękne ilustracje gwarantują, że z tą książeczką i układanką dzieci przyjemnie spędzą czas. Dobra i pełna miłości atmosfera zabawy sprawia, że maluchy szybko zapamiętują nazwy zwierząt, uczą się naśladować ich odgłosy, rozwijają spostrzegawczość, porównując zwierzątka i wyróżniając ich charakterystyczne cechy. Mały miś dziecięcy bohater zaprasza wszystkie maluchy do zabawy i wzbogacenia wiedzy.Mały miś to lubi!
Do zabawy! Do nauki! Do myślenia!Zestaw składa się z książeczki i 12-elementowej układanki: 4 postaci w strojach na 4 pory roku. Zabawa polega na dobieraniu odpowiednich elementów garderoby oraz poznawaniu charakterystycznych cech pór roku.Z książeczką i układanką Pory roku dziecko zaobserwuje zmienność pór roku, nauczy się dobierać strój odpowiedni do pogody, rozwinie spostrzegawczość i wzbogaci słownictwo.Mały miś dziecięcy bohater zaprasza wszystkie maluchy do zabawy i wzbogacenia wiedzy.Mały miś to lubi!
Program, który pomógł milionom uczniów i studentów uczyć się mądrze i skutecznie.Jak się uczyć przedstawia rewolucyjny system nauki bogato ilustrowany przykładami dzięki niemu wszyscy, którzy chcą zdobywać wiedzę, poradzą sobie na każdym etapie kształcenia.Jeśli jesteś uczniem starszych klas szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum/technikum.Jeśli jesteś studentem.Jeśli starasz się o stypendium lub chcesz podjąć naukę za granicą.Jeśli po latach przerwy chcesz wrócić do nauki ta książka jest dla ciebie!Dzięki niej poznasz dogłębnie podstawowe elementy procesu uczenia się - czyli czytanie, pisanie, zarządzanie czasem, pamięć i umiejętność zdawania testów i egzaminów po to, żeby niczego nie przegapić w procesie zdobywania wiedzy. Znajdziesz tu wskazówki, jak najlepiej przygotować sobie warunki sprzyjające nauce, jak wyróżniać się w klasie czy grupie, jak prowadzić poszukiwania online i wiele innych.Jak się uczyć:Pomaga uczniom i studentom w każdym wieku od szkoły podstawowej aż do uzyskania dyplomu, nawet tym, którzy po długiej przerwie wracają do nauki.Wpaja umiejętności, które będą przydatne również poza szkołą czy uczelnią i w późniejszym życiu.Zawiera wskazówki, jak pomagać w nauce młodszym dzieciom, zwalczać zmęczenie i znudzenie w trakcie nauki, najwięcej skorzystać z zajęć klasowych i wiele innych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?