Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
To bogato ilustrowany zbiór rymowanych wierszyków dla dzieci, wyliczanek i krótkich piosenek.
Wyliczanki, rymowanki towarzyszą dziecku od najmłodszych lat. Przekazywane z pokolenia na pokolenie stanowią niezapomniany element z dzieciństwa – uczymy się ich jako dzieci, pamiętamy jako dorośli.
Rymowanki mają istotny wpływ na kształtowanie się pamięci oraz zasobu słownictwa dziecka, poszerzają je i utrwalają, pobudzając wyobraźnię. Zabawa z wypowiadaniem wyliczanek i rymowanek poprawia wymowę i jest zalecana przez logopedów.
Pierwsza książeczka z serii PUS Wyliczanki – Rymowanki inspiruje do tworzenia własnych, nowych wyliczanek i rymowanek, a zawarty w niej materiał językowy służy doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem oraz poprawnego pisania.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Zestaw Kontrolny "rośnie razem z dzieckiem" i raz zakupiony, służy przez wiele lat do zabawy ze wszystkimi książeczkami PUS.
Jednym z priorytetów nauczania matematyki jest rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w różnych sytuacjach życiowych, w określonym celu oraz posługiwania się liczbami na co dzień. Do realizacji tego celu ma sie przyczynić, między innymi, zbiór tematycznych ćwiczeń zawartych w książeczce PUS ""Matematyka konkretna"". Ćwiczenia dotyczą takich zagadnień z zakresu matematyki praktycznej jak: 1. Symetria i rytm - dostrzegania regularności rytmicznych i symetrycznych oraz ich wykorzystanie w codziennych formach aktywności. 2. Miary, wagi i pieniądze to pojęcia wywodzące się z codziennego życia i odgrywające znaczącą rolę w życiu każdego człowieka. Wprowadzając te pojęcia do ćwiczeń w książeczkach PUS, wiążemy je jednocześnie z materiałem arytmetycznym obowiązującym na I etapie kształcenia. Celem poszczególnych ćwiczeń jest pogłębianie umiejętności nabytych przez uczniów w toku praktycznych doświadczeń, zadań i eksperymentów. 3. Znaki rzymskie - to inny sposób zapisywania liczb, z którym dziecko styka się w różnych sytuacjach życiowych. Dlatego też poprzez ćwiczenia zawarte w tej książeczce dziecko utrwali znajomość poznanych znaków rzymskich od I do XII.
Matematyka na wesoło 3 to zbiór zadań tekstowych, które:
1. ułatwiają wprowadzanie i kształtowanie nowych pojęć matematycznych;
2. wiążą matematykę z życiem i przygotowują do rozwiązywania praktycznych problemów; uczą wytrwałości przy pokonywaniu trudności
3. uczą analizy i rozumienia tekstów matematycznych;
4. sprzyjają wielostronnej aktywności, rozbudzają zainteresowanie, zaciekawiają;
5. rozwijają myślenie i ćwiczą procesy myślowe np. takie jak:
a) analizę i syntezę
b) uogólnianie i abstrahowanie
c) myślenie przez analogię
d) myślenie twórcze i krytyczno - logiczne
6. informują, czy uczniowie potrafią prawidłowo zastosować przyswojone pojęcia w nowej sytuacji;
7. integrują różne obszary edukacyjne
8. stwarzają możliwości i warunki do pracy samodzielnej oraz do poszukiwania rozmaitych strategii rozwiązań na miarę możliwości uczniów
9. rozwijają zdolność do długotrwałego intensywnego wysiłku intelektualnego
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Zestaw Kontrolny "rośnie razem z dzieckiem" i raz zakupiony, służy przez wiele lat do zabawy ze wszystkimi książeczkami PUS.
Matematyka na wesoło4 to zbiór zadań tekstowych mających ułatwić dzieciom : wprowadzanie i kształtowanie nowych pojęć matematycznych; wiązaniumatematyki z życiem i przygotowują do rozwiązywania praktycznych problemów; wytrwałości przy pokonywaniu trudności analizy i rozumienia tekstów matematycznych; sprzyjają wielostronnej aktywności, rozbudzają zainteresowanie, zaciekawiają; rozwijają myślenie i ćwiczą procesy myślowe np. takie jak: a) analizę i syntezę, b) uogólnianie i abstrahowanie, c) myślenie przez analogię, d) myślenie twórcze i krytyczno - logiczne informują, czy uczniowie potrafią prawidłowo zastosować przyswojone pojęcia w nowej sytuacji; integrują różne obszary edukacyjne stwarzają możliwości i warunki do pracy samodzielnej oraz do poszukiwania rozmaitych strategii rozwiązań na miarę możliwości uczniów rozwijają zdolność do długotrwałego intensywnego wysiłku intelektualnegoKsiążeczka Matematyka na wesoło4 to: pytania jako zadanie - ile to jest ? zadania związane z kupowaniem, odpowiedź z luką, zbiory jako ilustracja graficzna zadania tekstowego, zbiory w aspekcie porządkowym, dopełnianie - ile ma? Ile brakuje? zakupy świąteczne, zadania tekstowe - poprawne czy błędne? uzupełnianie teksty zadania, mnożenie, mnożenie i dzielenie - przekształcanie zadań, zadania o przeciwnych warunkach, drzewko jako ilustracja zadania tekstowego, wierszowanki - zadania na mnożenie , dzielenie itp. rozmowa liczb - grafy strzałkowe, ważenie, wskazania zegara - obliczenia zegarowe, zadania tekstowe z błędem.
Książeczka 100 pytań i odpowiedzi jest tytułem skierowanym do dzieci przedszkolnych i szkolnych, tych, które nie potrafią jeszcze samodzielnie czytać i tych, które z czytaniem już dobrze sobie radzą.
Wszystkie ćwiczenia zostały zaprezentowane w formie quizu. Książeczka uczy dzieci formułowania pytań i wyszukiwania odpowiedzi.
Specjalny dobór czarno - białych ilustracji jest zamierzony, ponieważ zmusza dzieci do logicznego myślenia, pobudza ich wyobraźnię, zachęca do samodzielnych obserwacji i doświadczeń. Stanowi dobry materiał wyjściowy do kolorowania, ucząc dzieci posługiwania się kredkami oraz kształci ich sprawność ruchową.
Poszczególne zadania poszerzają wiedzę dziecka o najbliższym otoczeniu, ponieważ oparte są na doświadczeniach z życia codziennego i dotyczą jego najróżniejszych aspektów: zdrowia, higieny, ruchu, właściwego odżywiania, a także świata roślin i zwierząt.
Książeczki PUS służą zawsze w połączeniu z Zestawem Kontrolnym PUS - poręcznym, zamykanym pudełkiem z plastiku w którym znajduje się 12 ponumerowanych klocków, a cyfry na klockach odpowiadają numerom zadań w książeczkach.
Zestaw Kontrolny "rośnie razem z dzieckiem" i raz zakupiony, służy przez wiele lat do zabawy ze wszystkimi książeczkami PUS.
Książka jest kolejnym wydaniem bardzo dobrze przyjętej publikacji o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które „wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają”, w sytuacjach życia codziennego – w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki.
Seria Wielkie problemy naszych dzieci prezentuje historyjki psychoedukacyjne, służące zwerbalizowaniu problemu, a tym samym sprzyjające zrozumieniu lęków, obaw, niepowodzeń oraz pokazujące, jak należy sobie z nimi poradzić.
Serię kierujemy nie tylko do dzieci, ale przede wszystkim do rodziców i nauczycieli. Pozwoli im ona wspierać dzieci i będzie pomocą pedagogiczną w nabywaniu umiejętności rozwiązywania różnych trudności oraz budowaniu relacji z innymi, a uczniów uwrażliwi na potrzeby innych.
Markowi trudno pogodzić się z separacją rodziców. Jest przekonany, że mama i tata rozstają się z jego winy. Rozmowy z dorosłymi nie przynoszą większych rezultatów. Dopiero widok obojga rodziców entuzjastycznie kibicujących mu podczas meczu, przekonuje chłopca o prawdziwości ich słów.
Książka jest podręcznikiem gier i zabaw dla nauczycieli i osób pracujących z dziećmi. Autorka proponuje ćwiczenia, które można dowolnie zestawiać i wykorzystać na lekcjach wychowawczych, przerwach, podczas szkolnych zabaw, na zajęciach pozalekcyjnych. Celem działań jest zwiększenie umiejętności społecznych, poczucia własnej wartości oraz kreatywności pojedynczych uczniów i całej klasy.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.
dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale
Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi,
eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.
dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet Harvarda
Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Balbina z Lublina 2 to druga z serii książeczek, dzięki której dzieci w wieku przedszkolnym uczą się spostrzegawczości, rozróżniania kształtów, kolejności zdarzeń oraz wyciągania wniosków z zaobserwowanych sytuacji jak również prawidłowych zachowań w różnych miejscach jak dom, szkoła, ulica, las.
Książeczki Dreptuś Matematyk to propozycja wspaniałej zabawy dla dzieci wykazujących naturalne zainteresowanie matematyką w początkowym okresie edukacji: w domu, przedszkolu lub szkole.
Zawarte w książeczkach zadania służą:
* utrwaleniu przeliczania i odczytywania liczb kolejno od 0 do 12,
* obliczaniu dowolnym sposobem sumy i różnicy dwóch liczb w zakresie 12,
* utrwaleniu symbolicznego zapisy działań matematycznych,
* porównywaniu liczb: mniejsza – większa,
* szukaniu właściwej liczby w ciągu liczb malejących i rosnących,
* zapoznaniu się z tematyką zbiorów,
* przyporządkowywaniu prostego dodawania i odejmowania odpowiednim ilustracjom.
Zadania mają oryginalna i zabawową formę graficzną.
Postać Dreptusia zachęca dzieci do podejmowania wysiłku przy rozwiązywaniu kolejnych ćwiczeń, co wielostronnie aktywizuje dziecko i pobudza wyobraźnię.
Taki model uczenia sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych u dzieci, wzmacnia ich odporność emocjonalna potrzebną przy pokonywaniu trudności w przyswajaniu abstrakcyjnego materiału oraz przygotowuje do wejścia w jego kolejny, nowy zakres.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu.
Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce.
W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
Rola komunikacji i języka w dialogu kultur
Pojęcia związane z zagadnieniami zróżnicowania kulturowego w edukacji
Rola nauczyciela w edukacji międzykulturowej
Po polsku, czyli po europejsku. Kilka pomysłów na oswajanie Europy na lekcjach języka polskiego
Przykłady projektów "europejskich"
Książeczka Kruk z Kruklanki" zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu.
102 zadań to labirynty, rebusy, znajdowanie podobieństw i różnic, rysowanie według wzoru, dodawanie, poznawanie liter oraz mnóstwo innych, ciekawych zabaw i zagadek a dodatkowo wiele ilustracji do samodzielnego kolorowania!
80 stron wspaniałej zabawy!
* kształcenie umiejętności myślenia i kojarzenia
* ćwiczenie spostrzegawczości
* doskonała pomoc w nauce dodawania i pisania
Dla dzieci w wieku 7-8 lat
Niniejsza publikacja jest pokłosiem merytorycznej dyskusji pracowników naukowych różnych ośrodków akademickich naszego kraju i dotyczy resocjalizacyjnego kontekstu przekraczania kręgu zagubionego człowieczeństwa. Problematyka tomu umocowana na resocjalizacyjnej niwie wymaga znacznej penetracji empirycznej i naukowego rekonesansu. Eksploracja m. in. środowisk przestępczych, kryminogennych, czy finalnie więziennych ma implikować wzbogaceniem stanu wiedzy i rozszerzeniem ram myślowych z omawianego zakresu.
Książka ta jest rezultatem wysiłku wspólnego kilkunastu Autorów i nie jest nastawiona na wyczerpujące zdiagnozowanie zagadnień z obszaru psychokorekcji, lecz raczej idzie, tak o komplementarne zainicjowanie określonych obszarów w kontekście ubóstwa kulturowego danego wycinka rzeczywistości, jak i próbę dostarczenia efektywnych sposobów towarzyszących rozwikłaniu podejmowanych na łamach tejże książki, problemów społecznych. W pracy odnajdziemy szereg zagadnień popartych przeglądem fachowej literatury w połączeniu ze studiami empirycznymi. Oscylują one na szeroko pojętej płaszczyźnie naprawczej. Znakomita część myśli zainicjowanych przez poszczególnych Autorów dotyka problematyki osób nieletnich. Istotne problemy z tą kategorią osób, niejednokrotnie już sygnalizowane w rodzimej literaturze muszą bez wątpienia podlegać częstej rewizji ze względu na przemiany na tej płaszczyźnie oraz uaktualnienie stanu wiedzy i naukowe wzmocnienie, czy nawet ze względu na opracowanie realnych propozycji pracy z nieletnimi.[?]
Sławomir Przybyliński
Matematyka na wesoło 1 to zbiór zadań służących utrwaleniu symbolicznego zapisu podstawowych działań matematycznych oraz doskonaleniu umiejętności pamięciowego dodawania i odejmowania w zakresie 12 w pracy indywidualnej i zespołowej dzieci, które wykazują się już pewną biegłością liczenia. Zadania mają oryginalną i zabawową formę graficzną. Dlatego wysiłek podejmowany przy ich rozwiązywaniu wielostronnie aktywizuje dziecko i pobudza jego wyobraźnię. Kolejność zadań zachowuje zasadę stopniowania trudności. Układ ten pozwala na stosowanie książeczek w nauczaniu zintegrowanym zgodnie z predyspozycjami wszystkich dzieci.
Alicja Borowska - nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi zarówno w wieku szkolnym, jak i przedszkolakami.
Autorka, nauczyciel dyplomowany, pracując z dziećmi w okresie wczesnoszkolnym, zwróciła uwagę na problem diagnozowania i rozwijania zdolności uczniów., Swoje spostrzeżenia, refleksje i propozycje zajęć zawarła w niniejszej publikacji, której adresatem są nauczyciele i rodzice.
"Ojcostwo jest najważniejszą karierą w życiu mężczyzny."
Jacek Pulikowski
Dla wielu patrzących powierzchownie w ojcostwie nie ma nic fascynującego.
Inni czasem po prostu nie wiedzą, że bycie ojcem to dużo więcej niż spłodzenie dzieci i dbanie o to, by miały co jeść.
Są też ojcowie, którzy mocno kochają swoje dzieci, problem w tym, że nie dają im tego, czego potrzebują, bo po prostu nie dysponują rzetelną wiedzą na ten temat.
Tymczasem wiele książek o ojcostwie odstrasza tych, dla których zostały napisane albo przez swój naukowy język, albo też przez zbyt dużą objętość.
Prezentowana książka podaje szereg praktycznych informacji. Stanowić może pomoc dla każdego ojca, nawet tego, który jest po prostu zabiegany i potrzebuje czegoś, co mógłby przeczytać ?za jednym podejściem?.
To swoiste kompendium najważniejszych elementów relacji między ojcem a dzieckiem.
Od gwiazdki do bajki 2 to książeczka, która została opracowana przez doświadczonego pedagoga Panią Halinę Brzazgacz, jest uzupełnieniem i kontynuacją Od gwiazdki do bajki 1 stanowi niezbędną pomoc dla dzieci w pierwszym etapie nauki czytania i pisania.
Dziecko, już w początkowym okresie usprawniania słuchu fonematycznego, w naturalny sposób wyróżnia sylaby w wyrazie i w późniejszym okresie nauki powinno właśnie sylabami odczytywać wyrazy.
Sylabizowanie, bowiem przy czytaniu prowadzi do płynności i dzięki syntetycznemu postrzeganiu układu liter tworzących sylabę eliminuje głoskowanie.
Wypowiadanie sylab zmniejsza również prawdopodobieństwo popełniania błędów w czasie czytania.
Przedstawiona w książeczce metoda doskonalenia umiejętności czytania i pisania opiera się na zabawowych formach ćwiczeń językowych, w których ważną rolę odgrywa właściwie dobrana szata graficzna.
Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS"
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?