Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
-
Autor: Wasilewska-Kamińska Ewa
- ISBN: 9788323525554
- EAN: 9788323525554
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
- Format: 163x235x12mm
- Język: polski
- Liczba stron: 242
- Rok wydania: 2022
- Wysyłamy w ciągu: 24h
-
Brak ocen
-
25,13złCena detaliczna: 35,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,34 zł
x
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia.
Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:
Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:
- Czym jest myślenie krytyczne?
- Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych?
- W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju?