W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
Gadał dziad do obrazu, a obraz doń ani razu… Bo czy ktoś widział i słyszał, aby postacie z obrazu kiedykolwiek przemówiły? A jednak obrazy mówią, chociaż nie zawsze wprost. I podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. W dodatku nie tylko rozmawiają z widzami, lecz także dyskutują między sobą. W Rozmowach obrazów Grażyna Bastek prezentuje intrygujące dialogi pomiędzy dawnymi i nowoczesnymi obrazami. Malowidła Tycjana, Diega Velázqueza i Hansa Memlinga spotykają się tu z obrazami Édouarda Maneta, Francisa Bacona i Andy’ego Warhola, dzieła Johannesa van Eycka z płótnami Davida Hockneya. Artyści często odwołują się do twórczości innych mistrzów, a to kopiując, a to naśladując kompozycje lub rozwiązania artystyczne. Sztuka żywi się sztuką od zawsze. Zarówno wtedy, gdy powtarza dotychczasowe osiągnięcia, jak i wtedy, gdy im zaprzecza. Rozmowy obrazów to doskonała zachęta do słuchania obrazów i przysłuchiwania się ich rozmowom. Mosty pomiędzy dziełami z odległych epok albo dyskretne dialogi malowideł, które powstały w podobnych czasach, to inspiracje do tego, aby patrzeć i czerpać przyjemność ze skojarzeń i własnych interpretacji.A jeśli obraz do dziada nie zagada, to może chociaż mrugnie doń okiem.
Jeszcze jeden tekst o Sycylii? Komu to potrzebne? Kto to będzie czytał? Jest tyle świetnych książek na temat tej wyspy. Ograniczając się tylko do wydań „Austerii” z ostatnich lat – wznowienie Jarosława Iwaszkiewicza, bardzo przydatna książka Joanny Olkiewicz, Jarosław Mikołajewski, Bogdan Frymorgen. A zagarniając nieco szerzej, ale w dalszym ciągu ograniczając się do naszych (moich) czasów – Lampedusa, Sciascia, Bufalino (też polskie wydanie „Austerii”) i było, nie było, Andrea Camilleri. A ileż było dobrych, bardzo dobrych i wspaniałych filmów o Sycylii: Salvatore Giuliano Francesca Rosiego, Rozwód po włosku Pietra Germiego, ważne wątki Ojca Chrzestnego Coppoli, Cinema Paradiso i Malena Giuseppe Tornatore i całe mrowie odcinków ukazujących przygody komisarza Montalbano, stojących znacznie wyżej od przeciętnej produkcji kryminałów. No i górujący nad całą resztą Lampart Luchina Viscontiego. Jak zmierzyć się z tekstami Adama Wodnickiego i Dariusza Czai, nie o Sycylii wprawdzie, ale wyznaczającymi najwyższy standard intelektualnej periegezy krajów śródziemnomorskich? A różne świetne teksty w „Zeszytach Literackich”, czy ostatnio w „Przeglądzie Politycznym”? Czy to nie naiwność, może wręcz bezczelność, by próbować do tych przebogatych obrazów dorzucić swój własny? Czy można zauważyć coś, czego nie zauważyli i nie zinterpretowali poprzednicy? A co z ryzykiem ośmieszenia się?
The early years of the fashion icon
The beginnings of Chanel's fashion brand lie in the French seaside resorts. In 1912, Coco—then still Gabrielle—Chanel opened her first boutique in Deauville; shops in Biarritz, Monte Carlo and Cannes soon followed. There, her simple, sporty designs met with a cosmopolitan clientele who carried her fashion back to the capital, Paris. In the 1920s, the Chanel brand thus experienced its first heyday, driven by the artistic and social upheaval of those years, the Roaring Twenties. This lavishly illustrated catalogue documents in drawings and photographs the extraordinary productivity of the designer who maintained friendships with artists such as Jean Cocteau, Pablo Picasso and others. In the 1920s, Serge Diaghilev's Ballets Russes were performing on the Riviera. The book reveals the Slavic influence in Chanel's creations, highlighting a network of correspondences with female artists close to Diaghilev's circle, such as Natalia Goncharova and Sonia Delaunay. The book also features La Pausa, Gabrielle Chanel's dream villa built in 1929 near Monaco.
GABRIELLE CHANEL erased all traces of her childhood. The only known fact is that she was born in Saumur (France) on August 19, 1883. In 1910, she opened a hat store in Paris, which was followed by boutiques in Deauville, Biarritz, Cannes and Monte-Carlo. Her line of jersey sportswear for
PARYŻ – obiekt wielu fantazji. Podziwiany przez turystów z całego świata. Dający inspirację wielu powieściom oraz setką filmów. Niezależnie od tego czy obserwowany ze szczytu Montmartre'u czy z tarasu jednego ze słynnych barów bistro, wciąż pozostaje nieustannym źródłem odkryć i zachwytu. Miasto można zrozumieć przemierzając jego dwadzieścia dzielnic i trzy okalające je departamenty. Pomogą ci w tym: przejrzyste mapy dzielnic z zaznaczonymi kluczowymi atrakcjami, strony tematyczne, które pozwolą poznać charakter miasta, zestawienia miejsc, których nie możesz pominąć podczas swojej wizyty, trasy spacerowe prowadzące przez najciekawsze zakątki każdej dzielnicy. · Zjedz posiłek w paryskim bouillon · Obejrzyj spektakl w Opéra Garnier · Zrozum architekturę haussmannowską · Wypij herbatę w Wielkim Meczecie w Paryżu · Pospaceruj w parku Buttes-Chaumont · Odkryj słynne muzea francuskiej stolicy · Pomyszkuj na stoiskach bukinistów rozsianych po obu brzegach Sekwany
Doceń potęgę świadomego snu, w którym drzemie moc odmieniająca życie.Człowiek śpi codziennie. Dlaczego nie robić tego świadomie, tak aby sen miał na nas korzystny wpływ?Tybetańska joga snu i śnienia zawiera dokładne instrukcje pokazujące, jak za dnia wpłynąć na jakość snu i sprawić, żeby stał się on jeszcze jednym elementem prowadzącym do wyzwolenia. Europejczycy nie doceniają potęgi snu, nie wiedzą, że drzemie w nim moc, która potrafi odmienić życie. Książka zainteresuje każdego, szczególnie zaś tych, którzy lubią śnić.
This inspiring collection covers the work, the lives, and the enduring impact of five key Impressionists, in one volume that’s a primer and a celebration of probably the most popular artistic genre of all time. Each featured artist broke boundaries in different ways, astounding late 19th-century society with their boldness of vision and technique.
Edgar Degas explored movement and the human form with masterly style and innovative compositions, most famously of dancers, racehorses, and busy streetscapes. Claude Monet was a maestro of light and atmosphere, capturing the fleeting moment with his iconic water lilies and series paintings. Pierre-Auguste Renoir celebrated beauty and sensuality, bringing vibrancy to everyday scenes with lush brushwork and a radiant palette. Paul Gauguin sought inspiration in the exotic, using bold colors and symbolism, often to unsettling effect. Finally, Vincent van Gogh’s highly emotive use of color and vigorous brushstrokes conveyed his private turmoil and did much to lay the groundwork for Expressionism.
Together, these five creative masters redefined what art dared to achieve, emphasizing personal expression alongside their exploration of light, color, and perspective. Their output marked a pivotal shift to modern artistic freedoms and expectations.
This collection looks beyond their most famous works and includes an extensive text on each artist’s oeuvre, alongside a detailed biography and more than 400 high-quality color illustrations.
Saliny, złociste plaże i ukryte laguny- Z czego słynie Tavira?- Gdzie w Algarve można skosztować najlepszej oliwy?- Skąd w Portugalii wzięła się sztuka azulejo?- Który fragment Szlaku Siedmiu Wiszących Dolin robi największe wrażenie?Podczas podróży z Pascalem odkryjesz różne oblicza Algarve!Moje Algarve to spokojne zachodnie wybrzeże Costa Vicentina, gdzie nie ma tłumów ani ogromnych hoteli, są za to szerokie plaże i zapierające dech w piersiach widoki. Bardzo popularne jest podróżowanie kamperem, który można zaparkować na klifie, oczywiście w specjalnie wyznaczonych miejscach, i obudzić się z magicznym widokiem wschodu słońca nad oceanem. Na Praia da Amoreira w pobliżu Aljezur zdarza mi się wypożyczyć deskę SUP i pływać po spokojnych wodach Ribeira de Aljezur - nie ma nic bardziej relaksującego!Anna Maria SzostekFlor de salPortugalski "kwiat soli" to naturalna sól morska, która jest zbierana ręcznie z powierzchni wody w solankowych stawach. Jest to najczystsza, najdelikatniejsza część soli, która tworzy się na powierzchni wody, gdy słońce i wiatr odparowują wodę morską, pozostawiając kryształy. Flor de sal charakteryzuje się subtelnym, lekko słodkawym smakiem. Jest bogaty w minerały, takie jak magnez, wapń i żelazo, które nadają mu wyjątkowych właściwości zdrowotnych.
Paul Valery zauważył kiedyś trafnie i błyskotliwie, że jest ogromna różnica pomiędzy widzeniem czegoś bez ołówka w ręce a widzeniem podczas rysowania. Każdy rysujący potwierdzi, ile odkryć dokonuje się podczas rysowania! Czasami zdarzają się momenty prawdziwego zdumienia ach, jak wcześniej mogłem nie zauważyć, że tu jest taki czy inny motyw, jeszcze taki detal
W 18. książeczce z cyklu Nauka dla Ciekawych autor Marek Łodziński zabiera nas na wyprawę w poszukiwaniu mineralogicznych skarbów środkowego Kazachstanu. Razem z nim przemierzymy stepy i bezdroża tego bardzo ciekawego, a jednocześnie tak trudnego, wręcz nieprzyjaznego, mało zbadanego i ogromnego obszaru. Zajrzymy do szurfów oraz starych sztolni, poeksplorujemy złoża i wychodnie żył, pospacerujemy hałdami kopalni (także tych nieczynnych), przejdziemy się plażami malowniczych jezior, poznamy zakątki masywów Kent, Kuu i Bektauata, a także zboczymy na tereny byłego poligonu radzieckiego. A wszystko po to, by znaleźć wymarzone minerały, które znajdują się tu w obfitości, a z których warto wymienić choćby dioptazy, turkusy, opale mszyste i prazowe, kryształy, ametysty, malachity i szmaragdy. Niezwykłe znaleziska zrekompensują trudy podróży w palącym słońcu, w czasie której poruszamy się off road pancernym uazem, z rzadka tylko odwiedzając miasta (Karagajły, Karagandę czy Saryszagan), śpimy w namiotach, myjemy wodą wypełniającą granitowe nisze, żywimy m.in. złowionymi w jeziorach rybami i unikamy spotkania z kryjącymi się pod kamieniami skorpionami. Poznamy ciekawych przewodników i ich sposoby na przetrwanie w trudnym terenie, malownicze, choć surowe tereny, a przede wszystkim survival w czystej, choć tak naprawdę brudnej postaci. A gdy już skarby znajdziemy, autor pomoże nam rozpoznać co znaleźliśmy, czy warto konkrecje rozbijać, ryzykując uszkodzenie, czy może lepiej cały okaz przewieźć w cywilizowane miejsce i rozciąć piłą diamentową. Nowicjuszom przybliży sztukę kolekcjonowania, podpowie, gdzie także w Polsce skarbów szukać (i jak szukać, żeby je znaleźć), jak je odspajać od skały (czy kilofem, czy młotkiem), jak traktować w czasie transportu, w końcu jak tworzyć etykiety z opisem naszych eksponatów. Bardziej zaawansowanym poda chemiczne wzory, barwy i nazwiska odkrywców minerałów (tu świetnie sprawdzi się opracowany na potrzeby książeczki słowniczek). A na koniec zaprosi na pokaz fantastycznych zdjęć z ekspedycji, ujętych w formie dokumentalnej prezentacji umieszczonej w chmurze. To jak? Gotowi na wyprawę? [Książeczka dokumentuje zdobycze odnalezione w takich miejscach, jak: Ałtyn Tube (obwód karagandyjski), Siemizbugy (obwód karagandyjski), Czok-Pak (obwód pawłodarski), Sarykułbołdy (obwód karagandyjski), Karagajły złoże miedzi Oziernoje (obwód karagandyjski), Szarły (obwód karagandyjski), masyw Kent (obwód karagandyjski), Nuratałdy (obwód karagandyjski), masyw Kuu złoże akwamarynów Skorpion i złoże szmaragdów Jużnoje (obwód karagandyjski), masyw Bektauata (obwód karagandyjski), Akczatau złoże wolframu, molibdenu i miedzi (obwód karagandyjski), Saryszagan (Prioziersk) (obwód żambylski), okręg górniczy Żezkazgan złoża miedzi (obwód ułytauski), Aktasz złoże kwarcu (obwód ułytauski). Do książeczki dołączone są encyklopedyczny wykaz pojawiających się w tekście minerałów i skamieniałości, a także e-prezentacja z dodatkowymi informacjami i blisko 200 fotografiami z wyprawy]
Wydarzenia Sierpnia 1980 roku w Polsce miały ogromne znaczenie historyczne i polityczne. Strajki, które rozpoczęły się w Stoczni Gdańskiej, doprowadziły do podpisania porozumień sierpniowych między robotnikami a władzami komunistycznymi. Na ich mocy zezwolono na powstanie niezależnych związków zawodowych, w tym "Solidarności" - pierwszego legalnego związku zawodowego w bloku wschodnim, który zapoczątkował procesy prowadzące do upadku systemu komunistycznego w Polsce i w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Ten szczególny czas - czas prawdziwych bohaterów, pokazujemy w niniejszym minialbumie, stworzonym na bazie dużego albumu "Solidarność. Sierpień/August 1980". Przedstawiamy sierpniowe wydarzenia okiem fotografa, ówczesnego robotnika stoczni, Stanisława Składanowskiego, będącego w samym sercu historycznych zdarzeń. Na fotografiach widać tych, którzy wystąpili w naszym imieniu i walczyli dla nas o wolność, tych, którzy zmienili nie tylko Polskę, lecz także mapę świata.Solidarność. Sierpień/august 1980 - miniatura albumu
Mojżesz Kisling (wł. Mose Kisling; 1891-1953). Był polsko-francuskim malarzem żydowskiego pochodzenia, nazywany "Księciem Montparnasse", związanym z paryską bohemą artystyczną w dzielnicy Montparnasse. Kisling wyemigrował do Francji w 1910 roku, gdzie szybko stał się częścią środowiska artystycznego cole de Paris. Był bliskim znajomym wielu znanych twórców, m.in. Amedeo Modiglianiego i Marca Chagalla. Tworzył głównie portrety, martwe natury i akty - jego prace cechuje intensywna kolorystyka i ekspresyjny styl, łączący wpływy fowizmu, kubizmu i klasycyzmu. Podczas II wojny światowej, jako ochotnik armii francuskiej i Żyd, musiał opuścić okupowaną Francję. Udał się do Stanów Zjednoczonych, gdzie kontynuował działalność artystyczną. Po wojnie wrócił do Francji, gdzie mieszkał do śmierci. Kisling jest dziś uznawany za jednego z ważniejszych przedstawicieli cole de Paris i jednego z wybitniejszych malarzy żydowskiego pochodzenia XX wieku. Minisalbum prezentuje blisko 60 prac malarza.
James Dean, ikona popkultury, kanoniczny wzór romantycznego i wrażliwego buntownika, obiekt kultu fanów na całym świecie. Każdy chciał być jak on, ale wszystkim chodziło o obraz ekranowego giganta, a nie chłopaka z Marion w Indianie. Krótkie życie aktora obrosło legendą, skrywając na dekady prawdę o człowieku, który nie chciał pogodzić się z wykreowanym na potrzeby mas wizerunkiem i 30 października 1955 roku pędził swoim Porsche 550 Spyder, by od niego uciec. Jaką tajemnicę skrywał idol wszech czasów? Jason Colavito odpowiada na to pytanie w swojej książce.
Nowa publikacja w serii "Malarstwo" poświęcona jest twórczości Józefa Hałasa (1927-2015), nazywanego klasykiem nowoczesności, jednego z najwybitniejszych przedstawicieli polskiego malarstwa awangardowego.Hałas ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych we Wrocławiu, broniąc dyplomu w pracowni Eugeniusza Gepperta. Przez wiele lat wykładał na macierzystej uczelni. Był silnie związany z wrocławskim środowiskiem artystycznym - współtworzył Grupę X i należał do Grupy Wrocławskiej. Jego dzieła znalazły się między innymi w słynnej kolekcji Centre Pompidou w Paryżu.Jedną z najważniejszych inspiracji Hałasa była natura, której prostotę i harmonię starał się odzwierciedlić w swojej twórczości. Jego prace charakteryzują się silną geometryzacją i zrytmizowaniem, subtelnymi zestawieniami kolorystycznymi oraz intrygującą fakturą. Istotny w sztuce malarza był również motyw drogi skonstruowanej z trójkąta równoramiennego, uznany przez krytyków za niezwykle nowatorskie przedstawienie pejzażu.Minialbum, opracowany przez Urszulę Kozakowską-Zauchę, zawiera najważniejsze prace artysty, w tym dzieła z cykli: Droga, Przeciwstawienia i Podziały.
This book aims to commemorate and honor people and events in Polish and Ukrainian theater at a time when people-to-people solidarity is especially important and should rise above nationalistic prejudices, historical resentments or political interests. For Polish and Ukrainian theater artists, 2014 and the beginning of the Russian military intervention in Ukraine marked a period when distant poetics and theatrical traditions, as well as artists who had no creative or social ties to each other, began to work together. They began to discover themselves and their theater in the face of an enemy that, for some, was real and a threat, destroying their country, and for others a potential danger.The ambition of the book is to present artistic activities in a broad social and political context. For theater in the face of war never functions in an abstract vacuum, it happens "here" and "now," created by people for whom art is both a form of artistic expression, but also a struggle for independence.Professor Piotr Horbatowski's scholarly work focuses on the study of the history of the theatrical activity of Poles abroad, with particular emphasis on the East and Far East. He is the author of monographs devoted to Polish theatrical life in Ukraine. In the field of glottodidactics, he is interested in innovative, unconventional teaching methods. He is the author of the method of teaching Polish language through theater, as well as the use of student newspaper editorials to teach Polish language and culture. He has worked abroad as a Visiting Professor at: University of Connecticut, Central Connecticut State University, Indiana University (USA), Tokyo University of Foreign Studies (Japan), Hankuk University of Foreign Studies (South Korea), Guangdong University of Foreign Studies (China). From 2005 to 2009 and 2011 to 2012, he served as director of the School of Polish Language and Culture at the Jagiellonian University. From 2012 to 2016, he was director of the Center for Polish Language and Culture in the World at the Jagiellonian University. Since 2021, he has been the director of the Institute of Polish Studies Glottodidactics at UJ.
Włochy południowe. Rzym, Neapol, Bari. Travelbook. Wydanie 2 Travelbook to Twój niezastąpiony towarzysz podróży. Wskaże Ci najważniejsze atrakcje, podpowie, czego szukać poza głównymi szlakami, i wprowadzi w świat miejscowych obyczajów. Znajdziesz w nim opisy najciekawszych regionów i miast, a sprawdzone informacje praktyczne umożliwią staranne zaplanowanie podróży. Włochy południowe Południe Półwyspu Apenińskiego to w znacznym stopniu kraina wciąż do odkrycia. Podróż po niej warto rozpocząć w Rzymie, jednym z najciekawszych miast całej Europy, pełnym najwspanialszych zabytków wszystkich epok. A potem można odwiedzić Kampanię, która jest tak odmienna od północy Włoch, że zdaje się leżeć w innym kraju! Pełen kolorów Neapol otaczają prawdziwe skarby - jak wydobyte z popiołów Wezuwiusza Pompeje czy rajskie wyspy Capri i Ischia. Apulia, Kalabria i Bazylikata to już prawdziwe, egzotyczne południe Italii, ze spaloną słońcem ziemią i błękitem morskich wód, z gajami oliwnymi i urokliwymi miasteczkami, wśród których wyróżniają się nadzwyczajne Matera i Alberobello. Zapraszamy na niezwykłą wyprawę z Rzymu aż na kraniec włoskiego "buta"! Niewyczerpane bogactwo Rzymu Malownicze zaułki Neapolu Pompeje, Herkulanum i Wezuwiusz Malownicze miasteczka na wzgórzach Wody trzech mórz i wypoczynek na plażach Wyśmienita kuchnia
Zaspokojenie rosnącego popytu na usługi społeczne oraz deinstytucjonalizacja - świadczenie ich w najbliższym odbiorcy środowisku - skłaniają jednostki organizacyjne pomocy społecznej do poszerzania współpracy z innymi instytucjami, testowania różnych modeli kooperacji, współtworzenia usług z innymi sektorami, w tym pozarządowym i prywatnym. Jak jednak wskazują badania, rozwijanie współpracy i świadczenie usług w modelu wielosektorowym napotyka na różne bariery instytucjonalne, formalne, mentalne i kulturowe. W jaki sposób je zmniejszać? Jak otwierać i tworzyć przestrzeń zaufania i skutecznej lokalnej współpracy? Z jakich modeli skorzystać, by współpraca była efektywna i trwała? Jak tworzyć długofalowe, korzystne partnerstwa oraz integrować lokalnie usługi? Jak zmienia się charakter i zakres pracy pracowników socjalnych i innych profesji społecznych? Jak się do tych nowych wymogów przygotować? Autorzy - teoretycy i praktycy - przedstawiają dobre praktyki, rozwiązania i rekomendacje w tych obszarach. Publikacja jest podsumowaniem XXXII Zjazdu Polskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej i towarzyszącej mu konferencji naukowej "Partnerstwo między profesjami społecznymi. Współpraca, współdziałanie, integracja w pracy socjalnej".
Transhumanizm jest konglomeratem idei i poglądów filozoficznych związanych z poszukiwaniem nieśmiertelności. Postuluje użycie nauki i techniki do poprawy psychicznej i fizycznej kondycji człowieka. Badania nad ulepszaniem i przemianą człowieka prowadzone są w ramach różnych dyscyplin naukowych. Jednym z istotnych obszarów są badania nad procesem cyborgizacji, czyli wzmacniania człowieka technologią [...].Marcin Pomarański uczynił przedmiotem swoich badań myśl, która staje się i jest coraz bardziej interesująca, a nawet intrygująca. Nie zawsze jednak uznawana jest za poważną. Tym bardziej należy się Autorowi szacunek za to, że problemy badawcze związane z tym nurtem myślowym wziął na warsztat, odważnie je potraktował i sprostał niełatwemu zadaniu dogłębnej analizy transhumanizmu jako utopijnej myśli politycznej. Bo to właśnie utopie i śmiałe wyobrażenia przyszłości napędzają świat, zasadniczo przyczyniają się do postępu, dynamizują życie społeczne i rozwój gospodarczy, a świat czynią możliwym do egzystencji w czasach jakże trudnych, choć niepozbawionych wizji pięknych i szlachetnych albo kiczowatych i brutalnych. Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Pawła Malendowicza
Ricardo Bofill is one of the 20th century’s most unique architects and radical visionaries. His visions for urban and communal life challenged preconceived notions of shared space and proposed alternative styles of living.
This monograph explores his revolutionary approach by profiling his greatest projects like La Fábrica, Walden 7, La Muralla Roja or Abraxas. Spectacular new photography by Salva López, texts by experts like Nacho Alegre and Douglas Murphy as well as by Bofill himself are complemented with sketches and floor plans. Bofill’s fantastic creations satisfy a longing for originality, personality and progressive ideals.
Meskalina substancja o właściwościach halucynogennych, występująca w naturze w niektórych gatunkach kaktusów, np. w pejotlu, znana była Indianom od stuleci. W laboratorium wytworzono ją pod koniec XIX wieku, ale jej działanie długo jeszcze pozostawało dla naukowców zagadką. Aldous Huxley (18941963) brytyjski powieściopisarz, poeta i eseista postanowił osobiście poznać skutki jej zażycia i wyruszyć w najdalszą podróż wgłąb własnego umysłu, do świata wizji i znaczeń ukrytych przed naszym codziennym wzrokiem. Co wynikło ze zderzenia niezwykle wrażliwego umysłu pisarza z halucynogenną substancją? Owocem tego eksperymentu stały się eseje Drzwi percepcji (1954) i Niebo i piekło (1956). Huxley dokładnie opisał i zinterpretował swoje wizje. Wyciągnął z nich daleko idące wnioski, a samo psychodeliczne doświadczenie na zawsze odmieniło jego sposób patrzenia na otaczającą go rzeczywistość, religię, sztukę i innych ludzi. Bowiem czy drzwi percepcji, które raz zostaną uchylone, można będzie całkowicie zamknąć? Tekst ten stał się biblią hippisów, a Jim Morrison pod wpływem jego lektury postanowił nazwać swój zespół The Doors. Zatem weźmy tę książkę do rąk i uchylmy raz jeszcze za Aldousem Huxleyem owe tajemnicze drzwi percepcji...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?