W tej strefie proponujemy bardzo szeroką ofertę z dziedziny psychologii oraz dziedzin powiązanych: astronomii i astrofizyki, ekologii, filozofii, kultury, podróżnictwa, religii, socjologii, sztuki. Szczególnie polecamy z tej kategorii bestseller pt. Księga Urantii. Księga Urantii podaje jasną i zwięzłą integracją nauki, filozofii i religii. Ci, którzy ją czytali i zgłębiali, wierzą, że Księga Urantii może wnieść bardzo wiele wartości do religijnej i filozoficznej myśli ludzi tego świata.
More than half a century after their songs were recorded, ABBA still make people the world over dance and sing their hearts out. After interviewing the four members for an article in 2013 – at which time the band had not been interviewed for over thirty years – Jan Gradvall was granted unique access to them for the next decade. In The Book of ABBA, the band share their thoughts and opinions more openly than ever before, while Jan reveals the context in which their sound developed – and shows how the story of ABBA is also the story of Sweden and the globalisation of pop culture.
From their chart-topping ABBA Voyage – their first album in forty years – to the two-million-ticket-selling concert-experience of the same name, it is undeniable that, in the history of pop culture and music, there has never been a group like ABBA. With remarkable intimacy, Gradvall’s book brings readers closer than ever to one of the world’s most notoriously private music icons.
A monumental history of the LGBTQ influence on popular culture, from the award-winning, Sunday Times-bestselling author.
An electrifying look at key moments in music and entertainment history between 1955 and 1979, which helped move gay culture from the margins to the mainstream and changed the face of pop forever – from the ambiguous sexuality of stars such as Little Richard in the 1950s through to David Bowie, glam rock and Sylvester’s ‘You Make Me Feel (Mighty Real)’.
The Secret Public is a searching examination of the fortitude and resilience of the gay community through the lens of popular music and culture; it reflects on the freedom found in divergence from the norm and reminds us of the need to be vigilant against those seeking to roll back the rights of marginalised groups.
K-pop, k-dramy i aromatyczne kimchi - poznajcie kraj, w którym wszystko jest na "k"Przygodę rozpoczniemy w tradycyjnym koreańskim stroju - hanboku, przechadzając się po seulskich pałacach. Następnie wyruszymy śladem idoli z teledysków i seriali. A to dopiero początek!Wpadniemy na wyspę Nami, gdzie kręcono popularną k-dramę Winter sonata. Na wyspie Jeju zdobędziemy najwyższy szczyt Korei Południowej, a potem odpoczniemy na jednej z wielu malowniczych plaż.Na koniec wybierzemy się do Busan - rodzinnego miasta Baby Sharka i chłopców z BTS, gdzie zrobimy sobie zdjęcie z Małym Księciem i przejedziemy się kolorowymi wagonikami wzdłuż wybrzeża.Poznamy zarówno miejsca uwielbiane przez turystów, jak i te odwiedzane głównie przez Koreańczyków.Ewa Białas-Bomba sprawi, że pokochacie Koreę Południową. Na jednej wyprawie się nie skończy. To pewne!
Dlaczego świat pokochał opowieści w odcinkach? Co sprawia, że zakończenie sezonu boli bardziej niż zerwanie? I czemu scenarzyści znów urwali akcję w najciekawszym momencie? Ta książka to podróż przez serialowy wszechświat - od Buffy: Postrach wampirów po Breaking Bad, od Miasteczka Twin Peaks po Sukcesję.Niech pierwszy rzuci pilotem ten,kto nigdy nie maratonował serialu.Konrad Chwast z redaktorską precyzją i fanowskim sercem analizuje, jak seriale przeszły drogę od banalnych sitcomów i oper mydlanych, przez rewolucję nowego złotego wieku telewizji, aż po erę binge-watchingu na platformach streamingowych. Pokazuje, jak zmieniały się tematy, formaty i bohaterowie - oraz jak giganci streamingu zrewolucjonizowali sposób, w jaki oglądamy i przeżywamy fabuły.Uwaga, spoiler! to nie tylko opowieść o serialach. To wyjątkowy portret nas samych - widzów, którzy szukają emocji, eskapizmu i wspólnoty. To książka dla tych, którzy nie tylko oglądają, ale chcą zrozumieć, co za tym wszystkim stoi. Z humorem, dystansem i kulturową świadomością - idealna dla fanów popkultury, binge-watchingu i tych, którzy z serialami dorastali.BIOGRAMKonrad ChwastSzef działu Rozrywka w Spider's Web. Specjalizuje się w analizie seriali, filmów i szeroko pojętej popkultury. Jego dziennikarskie doświadczenie i autentyczna pasja czynią go wiarygodnym przewodnikiem po świecie seriali i ich kulturowego zaplecza.Fragment książki:Większość wspomnianych przeze mnie zwrotów akcji czy istotnych dla fabuły elementów była setki razy omawiana przez dociekliwych krytyków lub zawziętych memiarzy. W kulturze internetowej przyjęło się, aby ostrzegać przed wiadomościami i tekstami, które mogą popsuć komuś przyjemność oglądania, zwłaszcza jeśli ta płynie z zaspokajania ciekawości dotyczącej losów bohaterów. Dlatego uprzedzam lojalnie, że z tej książki dowiesz się, co było dalej, a także co stało się na końcu. W większości przypadków skupiam się jednak nie na omawianiu zakończeń czy streszczaniu wydarzeń, lecz na drodze, jaką musieli przejść twórcy (i bohaterowie), aby ich dzieła i czyny uzyskały status kultowych. Dlatego jeśli seriale oglądasz, bo ciekawi cię samo zakończenie czy zwroty akcji, możesz pominąć rozdziały dotyczące konkretnych tytułów i wrócić do nich, gdy już nadrobisz odcinkowe zaległości. Nie jest to jednak niezbędne, bo omawiane produkcje są tak wypełnione wątkami i historiami, że nawet gdybym chciał (a nie chciałem), nie zmieściłbym ich wszystkich w jednej książce. Żeby nie było, że nie ostrzegałem.
Powieść biograficzna o włoskiej projektantce Elsie Schiaparelli, największej rywalce Coco ChanelElsa, głęboko zraniona zdradą męża, który porzucił ją dla tancerki Isadory Duncan i zostawił samą z córeczką, postanawia opuścić Nowy Jork. Obiecuje sobie, że już nigdy nie będzie zależna od jakiegokolwiek mężczyzny. Przyjeżdża do Paryża i szuka ścieżki życiowej, która pozwoli jej utrzymać siebie i małą Gogo oraz zapewnić dziewczynce - chorej na porażenie dziecięce - specjalistyczne leczenie.Przypadek sprawia, że Elsa odkrywa u siebie talent do projektowania strojów. Dzięki pomocy przyjaciół tworzy pierwszą kolekcję ubrań, a ta staje się zwiastunem rewolucji w powojennej modzie. Schiaparelli szybko zostaje uznana za najoryginalniejszą projektantkę w Paryżu, jej stroje noszą największe gwiazdy Hollywood, a sama Elsa nawiązuje współprace artystyczne z Salvadorem Dalim czy Manem Rayem. Sukces ma jednak swoją ciemną stronę - przez wymagającą pracę, dzięki której Elsa zdobywa środki na leczenie Gogo, cierpi jej relacja z córką. Czy kobiecie uda się pogodzić karierę z opieką nad ukochanym dzieckiem? Elsa musi także zdecydować, czy warto dać miłości kolejną szansęHistoria jednej z najodważniejszych postaci w historii mody XX wieku, autorki wielu słynnych projektów, między innymi sukni z homarem, w której pozowała księżna Windsoru Wallis Simpson, swetra z wydzierganą kokardą, modnych do dzisiaj żakietów z przerysowanymi, watowanymi ramionami, spódnicospodni, szortów, kreacji w kolorze ostrego różu czy lnianych sukienek.Niesamowity portret odważnej i zdeterminowanej wizjonerki. Agns Gabriel oddała ducha międzywojnia i w porywający sposób zobrazowała ówczesną sytuację kobiet we Francji i ogólnie w Europie. Stworzyła naprawdę mądrą powieść.EKZ BibliotheksserviceWzruszająca powieść o kobiecie, która przekuła modę w sztukę i której projekty oczarowały całe Hollywood."Bcher"
Pisma Mesjańskie z Komentarzem Żydowskim - Relacja Matiasa - Przetłumaczone i opatrzone komentarzem Daniela Grubera Otworzy Twoje oczy. Rzuci wyzwanie Twojemu umysłowi. Prawdopodobnie odmieni Twoje serce! Relacja Matiasa to nowy przekład Ewangelii Mateusza, wierny tekstowi żydowsko-greckiemu oraz jego kontekstowi. Autor, Daniel Gruber, w komentarzach i przypisach wykorzystuje różnorodne źródła rabiniczne (Talmud, Misznę, itp.), aby wyjaśnić i pomóc czytelnikowi właściwie zrozumieć Pismo Święte. Daniel Gruber to amerykański teolog, filozof i biblista o żydowskim pochodzeniu. Jest autorem wielu publikacji, które poruszają wątki teologiczne i historyczne w judaizmie rabinicznym oraz chrześcijaństwie. Głównym tematem jego dzieł jest naród Izraela: jego historia, dziedzictwo Bożych obietnic oraz rola wśród innych narodów.
NOWE Karty pracy ucznia dla klasy 2 to NOWOŚĆ z 2025. Publikacja zawiera dostęp do filmów uczących samodzielnego rozwiązywania zadań. Jest skorelowana z podręcznikiem NOWE Odkryć fizykę dla klasy 2 i w pełni dostosowana do aktualnych wymogów MEN. NOWOŚĆ! Filmy pod kodami QR, na których nasi eksperci krok po kroku tłumaczą, jak rozwiązywać różnego typu zdania. Obok filmu zadanie analogiczne, żeby uczeń mógł od razu przećwiczyć w praktyce świeżo zdobytą wiedzęPrzykłady, zadania do każdego tematu, wskazówki, pozwalają lepiej zrozumieć i utrwalić treści przedmiotoweDoświadczenia do każdego działu: zadania i kody do filmów w Dzienniku laboratoryjnym uczą analizowania doświadczeńMapy mentalne Uporządkuj swoją wiedzę oraz karty powtórzeniowe z zadaniami po każdym dziale ułatwiają szybkie powtórki przed sprawdzianem.
NOWE Karty pracy ucznia dla klasy 1 to NOWOŚĆ z 2025. Publikacja zawiera dostęp do filmów uczących samodzielnego rozwiązywania zadań. Jest skorelowana z podręcznikiem NOWE Odkryć fizykę dla klasy 1 i w pełni dostosowana do aktualnych wymogów MEN. NOWOŚĆ! Filmy pod kodami QR, na których nasi eksperci krok po kroku tłumaczą, jak rozwiązywać różnego typu zdania. Obok filmu zadanie analogiczne, żeby uczeń mógł od razu przećwiczyć w praktyce świeżo zdobytą wiedzęPrzykłady, zadania do każdego tematu, wskazówki, pozwalają lepiej zrozumieć i utrwalić treści przedmiotoweDoświadczenia do każdego działu: zadania i kody do filmów w Dzienniku laboratoryjnym uczą analizowania doświadczeńMapy mentalne Uporządkuj swoją wiedzę oraz karty powtórzeniowe z zadaniami po każdym dziale ułatwiają szybkie powtórki przed sprawdzianem
Nowy "Zbiór zadań z maturalnymi kartami pracy" to publikacja skorelowana z podręcznikiem "NOWE Zrozumieć fizykę", dostosowana do nowej matury. Oswaja z formą zadań maturalnych i uczy, jak radzić sobie z różnymi typami zadań. Przykłady, zadania analogiczne i duża liczba zróżnicowanych zadań do samodzielnego rozwiązania umożliwiają efektywną naukę rozwiązywania różnych typów zadań.Skrót najważniejszych wiadomości przed każdym działem aby wygodnie korzystać z publikacji.Zadania maturalne po każdym dziale zbioru oraz maturalne karty pracy pod kodami QR aby stopniowo uczyć się rozwiązywania zadań egzaminacyjnych.
Księga Rekordów Guinnessa 2026 edycja polska to najnowsze i najbardziej aktualne wydanie kultowej publikacji, która od lat zachwyca czytelników na całym świecie.W środku znajdziesz zadziwiające rekordy, spektakularne wyczyny, niezwykłe talenty i fascynujące fakty z dziedzin takich jak sport, nauka, technologia, natura, rozrywka i wiele innych.Edycja 2026 została wzbogacona o setki nowych wpisów, wyjątkowe zdjęcia i dane przygotowane z myślą o polskich czytelnikach. To książka, która bawi, uczy i inspiruje idealna dla młodszych i starszych, ciekawych świata i ludzkich możliwości. Niezastąpiona na półce każdego miłośnika rekordów zarówno tych spektakularnych, jak i całkiem nietypowych!
„Szkicowniki” są rozszerzeniem serii „Szkoła rysowania”. To zestawy, w których znajdują się: książka z teorią rysunku, zeszyt do wypełniania ilustracjami/ćwiczeń oraz ołówek. Zestaw ma poręczny format (dwa zeszyty i ołówek w twardej oprawie) sprawi, że szkicowniki można zabrać ze sobą niemal wszędzie. Można więc rysować kiedy tylko i gdzie tylko napotka nas wena luba zauważymy coś, co jest warte utrwalenia. W serii „Szkoła rysowania” ukazały się cztery tytuły, które przybliżają młodym artystom tajniki rysunku i malarstwa. Dzięki „Szkole rysowania” można nauczyć się, jak rysować i malować od podstaw.
„Szkicowniki” są rozszerzeniem serii „Szkoła rysowania”. To zestawy, w których znajdują się: książka z teorią rysunku, zeszyt do wypełniania ilustracjami/ćwiczeń oraz ołówek. Zestaw ma poręczny format (dwa zeszyty i ołówek w twardej oprawie) sprawi, że szkicowniki można zabrać ze sobą niemal wszędzie. Można więc rysować kiedy tylko i gdzie tylko napotka nas wena luba zauważymy coś, co jest warte utrwalenia. W serii „Szkoła rysowania” ukazały się cztery tytuły, które przybliżają młodym artystom tajniki rysunku i malarstwa. Dzięki „Szkole rysowania” można nauczyć się, jak rysować i malować od podstaw.
Ta książka przenosi nas do portugalskiej Fatimy, gdzie w 1917 roku troje dzieci doświadczyło sześciu objawień Matki Bożej. Poznajemy nie tylko dokładny przebieg tych wydarzeń, ale także głębokie przesłanie, które Maryja skierowała do całego świata. Szczegółowo przedstawione zostały tajemnice fatimskie, ich interpretacje oraz wpływ, jaki wywarły na dzieje Kościoła i świata. Szczególne miejsce w książce zajmuje postać św. Jana Pawła II papieża, którego życie i pontyfikat były w wyjątkowy sposób związane z Fatimą. Autor ukazuje tę duchową więź, sięgając do dramatycznych wydarzeń z 1981 roku oraz papieskich pielgrzymek do miejsca objawień. Lektura ta to nie tylko podróż w przeszłość, ale i zaproszenie do współczesnej Fatimy. Dzięki opisom Sanktuarium Matki Bożej poczujemy atmosferę tego świętego miejsca i zachwycimy się jego pięknem.
Jest takie miejsce, gdzie dobro i zło łączą się w jednoW psychodynamicznej bazie na Alasce czworo psychoterapeutów próbuje pomóc tym, których los wystawił na największe próby. Freud, Kemberg, Róża i Biały Wilk zagłębiają się w najbardziej nieoczywiste rejony ludzkiego umysłu.Każde z nich angażuje się w losy pacjentów – skrzywdzonej Jessi James, Alpinisty czy tajemniczej Księżniczki Wiatru i Arktycznych Terenów – jednak to Wilk staje się kluczową postacią tej opowieści.Pędzi przez wielowymiarową przestrzeń pełną miłosnych napięć oraz pragnienia zemsty, stopniowo przekształcając się w istotę wykraczającą poza sny czy jawę. Zaburza postrzeganie dobra i zła, a jednocześnie prowadzi swoich pacjentów drogą ku uzdrowieniu… albo śmierci.
Niewypowiedziana łaska Chrystusa dała nam większe dobra niż te, których nas pozbawiła zawiść demona.Św. Leon WielkiOpublikowane w książce teksty szczegółowo analizują treści pierwszego tygodnia Ćwiczeń duchowych św. Ignacego Loyoli. Punktem wyjścia dla tego etapu ignacjańskich rekolekcji jest pytanie o przyczyny braku wewnętrznej wolności, tak potrzebnej do odwzajemniania Bożej miłości i wybierania jedynie tego, "co nam więcej pomaga do celu, dla którego jesteśmy stworzeni" (ĆD 23). Jak podkreśla św. Ignacy, ostateczną przyczyną braku owej wolności jest grzech. Stąd kolejne rozmyślania pierwszego tygodnia pomagają rekolektantowi w poznaniu istoty grzechu i stopnia swojej grzeszności. Jednak samo poznanie przyczyn braku wolności nie czyni jeszcze człowieka wolnym. Potrzebuje on większej łaski: doświadczenia Bożego miłosierdzia, przebaczenia i wyzwolenia z niewoli grzechu. To właśnie Chrystus umierający za nas na krzyżu czyni nas prawdziwie wolnymi. Tylko Jezus Miłosierny przywraca nam wolność dzieci Bożych.Książka, która ukazuje się w Roku Świętym ogłoszonym przez papieża Franciszka Rokiem Nadziei - nadziei pokładanej w Jezusie Miłosiernym - jest wyjątkowym komentarzem do tego wielkiego jubileuszu. W Manresie bowiem św. Ignacy Loyola głęboko doświadczył, że źródłem nadziei jest bezgranicznie miłosierny Jezus Chrystus. W naszych czasach przypomniał to także św. Jan Paweł II, który podczas ostatniej wizyty w Polsce mówił, że "Bóg jest bogaty w miłosierdzie", a "dla człowieka nie ma innego źródła nadziei, jak miłosierdzie Boga".
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Jacek Malczewski – dziś jeden z najpopularniejszych polskich malarzy przełomu XIX i XX wieku – pozostawił ogromną i bogatą tematycznie spuściznę, która do dziś jest przedmiotem licznych badań historyków sztuki. Wiąże się to również z ciągłym odkrywaniem jego dzieł, zarówno tych zapomnianych, uważanych za zaginione, jak i tych dotąd nigdzie nieodnotowanych i zupełnie nieznanych.
Twórczość tego na wskroś polskiego malarza była tematem wielu monografii i wystaw, a obrazy uzyskują na aukcjach astronomiczne ceny. Mimo to nie ma opracowań dotyczących jego warsztatu malarskiego. Jak zatem jawi się warsztat Jacka Malczewskiego? Na ile zakorzeniony jest on w XIX-wiecznej tradycji malarstwa, a na ile jest już twórcą nowoczesnym? Czy jest możliwe określenie cech charakterystycznych jego techniki i czy można mówić o specyfice warsztatu malarskiego, wynikającej z właściwej dla Malczewskiego techniki budowania obrazu? Używał przecież produkowanych masowo materiałów i przyborów malarskich.
Niniejsza książka jest próbą odpowiedzi na te pytania, a jednocześnie weryfikuje dzieła oryginalne, dzieła wątpliwe, falsyfikaty i naśladownictwa.
Muzyka była dla niego czymś więcej niż tylko dźwiękami. Była oddechem, pulsem, najczystszą formą istnienia. Przenikała każdy fragment jego duszy, stawała się nieodłącznym echem myśli i emocji. Dziś wciąż zdumiewa geniusz człowieka, który mimo narastającej ciszy wokół siebie, potrafił tworzyć dźwięki, jakby czerpał je nie ze słuchu, lecz z samej istoty wszechświata. Czy zapamiętał harmonie z czasów, gdy jeszcze słyszał? Czy nuty rozbrzmiewały w jego wnętrzu niczym niezniszczalne wspomnienie?
Dla zwykłego, słyszącego człowieka niewyobrażalne jest cierpienie twórcy, który nigdy nie usłyszy swego własnego dzieła, a mimo to z uporem kształtuje je niczym rzeźbiarz formujący kamień, którego struktury nigdy nie dotknie wzrokiem. A jednak Beethoven nie poddał się rozpaczy. Przeciwnie, tkwiła w nim paląca potrzeba, by przelać muzykę na papier, by podzielić się nią ze światem, choć sam mógł jej już nie doświadczać w sposób, w jaki doświadczał jej dawniej.
Jego życie i twórczość stały się symbolem walki, niemym świadectwem triumfu ducha nad ograniczeniami ciała. „Chciałem dowieść, że ten, kto postępuje dobrze i szlachetnie, zdolny jest przez to samo znieść nieszczęście” – pisał w lutym 1819 roku w liście do Magistratu Wiedeńskiego. Pragnął, by jego los, naznaczony bólem i samotnością, stał się podporą dla tych, którzy również cierpią. Chciał pokazać, że człowiek, mimo przeciwności losu, może wznieść się ponad własne słabości i zostawić po sobie coś, co przetrwa wieki.
I tak też się stało. Jego muzyka, potężna, burzliwa, pełna bólu, ale i nadziei, do dziś rozbrzmiewa w sercach ludzi, przypominając, że nawet w największej ciemności można odnaleźć światło.
Gadał dziad do obrazu, a obraz doń ani razu… Bo czy ktoś widział i słyszał, aby postacie z obrazu kiedykolwiek przemówiły? A jednak obrazy mówią, chociaż nie zawsze wprost. I podobnie jak poezja, do każdego mogą przemówić inaczej. W dodatku nie tylko rozmawiają z widzami, lecz także dyskutują między sobą. W Rozmowach obrazów Grażyna Bastek prezentuje intrygujące dialogi pomiędzy dawnymi i nowoczesnymi obrazami. Malowidła Tycjana, Diega Velázqueza i Hansa Memlinga spotykają się tu z obrazami Édouarda Maneta, Francisa Bacona i Andy’ego Warhola, dzieła Johannesa van Eycka z płótnami Davida Hockneya. Artyści często odwołują się do twórczości innych mistrzów, a to kopiując, a to naśladując kompozycje lub rozwiązania artystyczne. Sztuka żywi się sztuką od zawsze. Zarówno wtedy, gdy powtarza dotychczasowe osiągnięcia, jak i wtedy, gdy im zaprzecza. Rozmowy obrazów to doskonała zachęta do słuchania obrazów i przysłuchiwania się ich rozmowom. Mosty pomiędzy dziełami z odległych epok albo dyskretne dialogi malowideł, które powstały w podobnych czasach, to inspiracje do tego, aby patrzeć i czerpać przyjemność ze skojarzeń i własnych interpretacji.A jeśli obraz do dziada nie zagada, to może chociaż mrugnie doń okiem.
Jeszcze jeden tekst o Sycylii? Komu to potrzebne? Kto to będzie czytał? Jest tyle świetnych książek na temat tej wyspy. Ograniczając się tylko do wydań „Austerii” z ostatnich lat – wznowienie Jarosława Iwaszkiewicza, bardzo przydatna książka Joanny Olkiewicz, Jarosław Mikołajewski, Bogdan Frymorgen. A zagarniając nieco szerzej, ale w dalszym ciągu ograniczając się do naszych (moich) czasów – Lampedusa, Sciascia, Bufalino (też polskie wydanie „Austerii”) i było, nie było, Andrea Camilleri. A ileż było dobrych, bardzo dobrych i wspaniałych filmów o Sycylii: Salvatore Giuliano Francesca Rosiego, Rozwód po włosku Pietra Germiego, ważne wątki Ojca Chrzestnego Coppoli, Cinema Paradiso i Malena Giuseppe Tornatore i całe mrowie odcinków ukazujących przygody komisarza Montalbano, stojących znacznie wyżej od przeciętnej produkcji kryminałów. No i górujący nad całą resztą Lampart Luchina Viscontiego. Jak zmierzyć się z tekstami Adama Wodnickiego i Dariusza Czai, nie o Sycylii wprawdzie, ale wyznaczającymi najwyższy standard intelektualnej periegezy krajów śródziemnomorskich? A różne świetne teksty w „Zeszytach Literackich”, czy ostatnio w „Przeglądzie Politycznym”? Czy to nie naiwność, może wręcz bezczelność, by próbować do tych przebogatych obrazów dorzucić swój własny? Czy można zauważyć coś, czego nie zauważyli i nie zinterpretowali poprzednicy? A co z ryzykiem ośmieszenia się?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?