Tutaj znajdziesz bogaty wybór lektury z zakresu chrześcijaństwa: modlitewniki, teologia, historia religii, żywoty świętych, wiara, cuda, katecheza, islam, judaizm, religie dalekiego wschodu oraz świata starożytnego.
Każdy człowiek rozporządza zdolnością intelektualnego poznania świata i siebie. Rozpoznaje go istniejącym, złożonym, powstającym, ginącym, a zatem kruchym i zmiennym. Ta sytuacja nasuwa myśl o konieczności istnienia bytu trwałego. W myśli europejskiej zaistniał w osobie Kartezjusza błąd poznawczy w postaci skierowania uwagi człowieka ku myśli i świadomości. Błąd ten zaczął oddalać człowieka od Boga (mówi o tym Jan Paweł II). Należy jednak pamiętać, że Kościół Katolicki nigdy nie stracił z oczu Boga; nie straciła go także myśl metafizyki klasycznej, ustawicznie wskazująca człowiekowi drogę poznania Boga od rzeczy tego świata do Bytu, który jest warunkiem istnienia wszystkiego poza Nim.
Oto historia niezwykłej ikony krzyża Pańskiego, która przemówiła i całkowicie odmieniła życie jednego z największych świętych – św. Franciszka. To właśnie w niewielkim kościółku pod wezwaniem św. Damiana w Asyżu słynny Biedaczyna usłyszał głos Pana, który powierzył mu misję odbudowania przeżywającego w owym czasie poważny kryzys Kościoła. Cudowny wizerunek Ukrzyżowanego stał się więc potężnym narzędziem nawrócenia człowieka, który miał na zawsze odmienić oblicze świata i natchnąć go nową wiarą, nadzieją i miłością.
Był to jedynie początek drogi św. Franciszka, a także cudów i łask, których wielu dostąpiło za pośrednictwem pięknej i niezwykłej ikony znanej jako krzyż z kościoła San Damiano. Książka, którą oddajemy do rąk czytelników, opowiada ze szczegółami historię spotkania św. Franciszka z Bogiem, opisuje i objaśnia symbolikę cudownego wizerunku, jak również przybliża późniejsze wydarzenia z nim związane. Cennym uzupełnieniem publikacji jest pokaźny zbiór modlitw i pieśni.
bestseller "New York Timesa" 2011 roku
Książka ta zabiera czytelnika w emocjonującą podróż po jednym z najbardziej niestabilnych ekologicznie i niespokojnych obszarów świata, gdzie chrześcijaństwo i islam ścierają się ze sobą w niezliczonych konfliktach. Eliza Griswold przez siedem lat z odwagą, determinacją i pasją przemierzała gorącą strefę klimatyczną rozciągającą się między równikiem a dziesiątym równoleżnikiem. Odwiedziła najbardziej zapalne rejony Nigerii, Sudanu, Somalii i Rogu Afryki, Indonezji, Malezji i Filipin, aby zobaczyć obie religie, jak sama pisze, w życiu ogromnej rzeszy wyznawców. „Chciałam pojechać tam, gdzie ci ludzie żyją, gdzie wojny w imię religii […] są prawdziwymi wojnami o każdą wieś i każdy róg ulicy. […] Najbardziej zaś chciałam zapisać przeplatające się historie ludzi, którzy zamieszkują ten obszar i na których codzienność wpływ wywiera ich wiara”.
Ale oprócz reporterskiego spojrzenia z bliska Eliza Griswold oferuje nam głęboką refleksję nad historią i obecną sytuacją na tym przeludnionym, zagrożonym katastrofą ekologiczną, a przy tym ogromnym obszarze, którego mieszkańcy zmagają się ze skutkami pustynnienia i klęskami powodzi. Na tym tle przedstawia wnikliwą analizę przemian dokonujących się w obrębie chrześcijaństwa i islamu. Uważa bowiem, że przebudzenie religijne, takie, jakie obecnie ma tam miejsce, skłania obie religie, by postrzegały rozwinięty Zachód jako miejsce bezbożne, odrzucające swoje chrześcijańskie dziedzictwo. Według niej ów niezwykły splot czynników historycznych, demograficznych, ekologicznych i religijnych, który już jest źródłem napięć przeradzających się w konflikty między chrześcijanami a muzułmanami o ziemię, żywność, ropę i wodę, może sprawić, że zmieni się oblicze całego naszego świata.
Łemkowskie cerkwie to pierwsza publikacja, w której autorzy starali się pokazać i opisać wszystkie zabytkowe cerkwie zachowane na terenach Łemkowszczyzny. Przetrwały one tragiczne dla Łemków czasy wysiedleń w latach czterdziestych i zniszczeń dokonywanych w okresie PRL-u. Większość z nich to obecnie kościoły rzymskokatolickie, niektóre stały się obiektami muzealnymi. W albumie przedstawiono 111 cerkwi, w tym kilka zbudowanych współcześnie. Dzięki znakomitym fotografiom możemy podziwiać bogactwo drewnianej i murowanej architektury, piękno ikonostasów, ikon i polichromii. Swą urodą zachwycają również zachowane w naturalnym otoczeniu kaplice, przydrożne kapliczki, figury i krzyże.
ŁEMKOWSKIE CERKWIE to pierwsza publikacja, w której autorzy starali się pokazać i opisać wszystkie zabytkowe cerkwie zachowane na terenach Łemkowszczyzny. Przetrwały one tragiczne dla Łemków czasy wysiedleń w latach czterdziestych i zniszczeń dokonywanych w okresie PRL-u. Większość z nich to obecnie kościoły rzymskokatolickie, niektóre stały się obiektami muzealnymi. W albumie przedstawiono 111 cerkwi, w tym kilka zbudowanych współcześnie. Dzięki znakomitym fotografiom możemy podziwiać bogactwo drewnianej i murowanej architektury, piękno ikonostasów, ikon i polichromii. Swą urodą zachwycają również zachowane w naturalnym otoczeniu kaplice, przydrożne kapliczki, figury i krzyże.
Wykład Listu do Rzymian ks. dr. Marcina Lutra powstał na przełomie 1515/16 roku. Jest on ważnym źródłem interpretacji innych pism reformatorskich i może służyć głębszemu zrozumieniu życia i dzieła reformatora. Jest też wielkim osiągnięciem naukowym i teologicznym Lutra. Przebija z niego nie tylko sprawność intelektualna, znajomość Pisma Świętego i dzieł teologicznych, ale i żarliwa wiara autora.
W wykładzie Listu do Rzymian znajdują odzwierciedlenie próby przewartościowania dorobku myśli średniowiecza, co umożliwia głębsze poznanie rozwoju teologicznej myśli Reformacji.
To nie tylko wykład tekstu listu biblijnego, lecz nowe rozumienie wiary chrześcijańskiej uzyskane na podstawie rozważań nad wypowiedziami i teologią Listu do Rzymian.
W stronę serca jest pierwszą pracą współczesnego sufickiego nauczyciela w języku polskim, która wprowadza czytelnika do zagadnienia i doświadczenia bliskiej relacji nauczyciela-ucznia w mistycznej tradycji islamu: sufizmu.Przebudzenie na ścieżce sufich
W stronę serca jest pierwszą pracą współczesnego sufickiego nauczyciela w języku polskim, która wprowadza czytelnika do zagadnienia i doświadczenia bliskiej relacji nauczyciela-ucznia w mistycznej tradycji islamu: sufizmu. Autor jest sufickim nauczycielem z autentyczną linią przekazu, posiada wiedzę i doświadczenie z pierwszej ręki, co jest dziś dość rzadko spotykane, kiedy widzimy, że wielu autorów piszących o sufizmie są albo nauczycielami akademickimi, albo zwiastunami new age.
Po wstępie opisującym pięć wielkich sufickich bractw i linii przekazu znamienitych sufickich nauczycieli, współczesny suficki mistrz odpowiada na często zadawane i ważne kwestie.
Erudycyjna, jednocześnie przystępna, autorytatywna, ale również skromna, stonowana, ale mocno osadzona w duchowej tradycji, W stronę serca rzuca wyzwanie z góry utartym opiniom na temat islamu. W świecie tak bardzo potrzebującym autorytetów moralnych i przewodniego światła prawdy, łagodny głos Szajcha Hazrata instruuje, informuje, a co najważniejsze inspiruje.
Styl Szajcha jest ciepły i serdeczny, nie zatraca jednocześnie przejrzystości i zwięzłości, w wyczerpujący sposób omawiając ogromny zakres tematów. Większość czytelników po przeczytaniu książki odchodzi z większym zrozumieniem, czym sufizm jest, a czym nie jest, oraz co sufizm może zaoferować współczesnemu człowiekowi.
Wprawdzie książka pisana jest z perspektywy muzułmanina, który kroczy mistyczną drogą islamu, książka ma bardzo uniwersalny oddźwięk, gdyż poruszane kwestie mają zastosowanie również do innych tradycji duchowych, gdzie pielęgnowane cechy i cnoty są dla większości mistycznych ścieżek wspólne.W stronę sercaSpis treści
Przedmowa do wydania polskiego
Biografia autora
Uwagi wstępne
Pytania i odpowiedzi
Część I– Tematy ogólne
Pytanie 1: Sufizm
Czym jest sufizm?
Pytanie 2: Porównanie mistycznych ścieżek
Czym różni się sufizm od innych mistycznych ścieżek,
takich jak buddyzm czy joga?
Pytanie 3: Wybierając ścieżkę
Skąd mogę wiedzieć, że sufizm jest dla mnie odpowiednią ścieżką?
Pytanie 4: Popularność sufizmu na Zachodzie
W ostatnich latach wzrasta zainteresowanie sufizmem na Zachodzie.
Czemu przypisujesz ten wzrost popularności?
Pytanie 5: Uwarunkowania ludzi Zachodu
Jaka jest różnica pomiędzy studentami mieszkającymi na Wschodzie a tymi,
którzy mieszkają na Zachodzie?
Pytanie 6: Osobista transformacja
Nazwałeś sufizm „transformującym”. Czy mógłbyś rozwinąć temat zmian,
jakie przynosi transformacja i jak one przebiegają?
Pytanie 7: Humanizm i humanitaryzm
Czy można uznać sufizm za filozofię humanistyczną?
Czy uczeń na ścieżce angażuje się w działalność humanitarną?
Pytanie 8: Zagadnienia globalne
Czy sufizm zajmuje się zagadnieniami globalnymi,
takimi jak niszczenie środowiska, ubóstwo czy konflikty?
Pytanie 9: Stres, niepokoje i depresja
Jaki wpływ mogą mieć metody sufich na stres,niepokój,
depresje czy nerwice?
Pytanie 10: Psychoterapia
Dzisiaj wielu ludzi skupia się na istocie psychicznego dobrostanu.
Jak sufi traktują psychologię? Czy sufizm można uważać
za religijną formę psychoterapii?
Pytanie 11: Nauki Gurdżijewa
Czy poszukujący mogą osiągnąć doskonałość poprzez nauki Gurdżijewa?
Pytanie 12: Rola kobiet
Wiele się dziś dyskutuje na temat roli kobiet w społeczeństwie.
Czy mógłbyś przybliżyć ten temat w kontekście sufizmu i islamu?
Pytanie 13: Czynniki wpływające na powodzenie w podróży
Które czynniki czy cechy są najistotniejsze, by osiągnąć powodzenie
na drodze sufi?
Pytanie 14: Trudności na duchowej ścieżce
Słyszałem, że ścieżka suficka może być dla wielu dużym wyzwaniem
i wytrwanie na niej jest już osiągnięciem. Czy to sama ścieżka jest trudna,
czy trudności wypływają z innego źródła?
Pytanie 15: Miłość i transformacja
Wiele książek sufickich wspomina miłość jako technikę transformacji.
W jakim stopniu stosujesz tę metodę?
Pytanie 16: Progres
Jak mógłbyś zdefiniować „progres” w kontekście sufickiej ścieżki?
Pytanie17: Suficki styl życia
Czy wymaga się, aby ludzie na ścieżce sufickiej przyjmowali
konkretny styl życia? Na przykład czy muszą odrzucić wszystko,
co posiadają, praktykować samowyrzeczenie lub oderwać się
od wszelkich spraw ziemskich?
Pytanie 18: Osiągnięcia studentów – przeszłość i teraźniejszość
Czy studenci mogą dziś osiągnąć ten sam stopień wglądu jak ci
w poprzednich wiekach?
Pytanie 19: Długość podróży
Jak dużo czasu zajmie podróż?
Pytanie 20: Studia w grupie
Czy twoi studenci zaangażowani są w grupowe praktyki?
Czy możesz zasugerować jakieś wskazówki dla grup?
Pytanie 21: Sufickie praktyki w codziennym życiu
Jak sufickie praktyki przenoszą się na życie codzienne?
Jak dużą wagę się do tego przywiązuje?
Pytanie 22: Cechy rozwijane przez aspiranta
Czy mógłbyś, proszę, opisać cechy człowieka,
który osiągnął cel sufizmu?
Pytanie 23: Przenoszenie sufizmu na Zachód
Czy zetknąłeś się z jakimiś wyzwaniami, przenosząc metody sufickie
z Indii na Zachód?
Część II: Szczegółowe rozważania i wyjaśnienia techniczne
Pytanie 24: Rola islamu na ścieżce sufickiej
Czy niezbędne jest przyjęcie islamu w celu
kontynuowania praktyk? Islam nie tylko jest mi obcy,
ale – jak rozumiem – związany z inną kulturą
i sposobem życia całkowicie odmiennym od mojego.
Pytanie 25: Źródła sufizmu
Jakie są źródła sufizmu? Niektórzy uważają, że wywodzi się on
spoza filozofii i religii islamu. Jakie jest twoje zdanie?
Pytanie 26: Bractwa sufickie (tariki)
Kim byli pierwsi sufi? Wspominałeś o kilku bractwach.
Jak powstały i co stanowi ich istotę?
Pytanie 27: Rola sufizmu w życiu muzułmanina
Co muzułmanin zyskuje, praktykując „tasawwuf”?
Pytanie 28: Inicjacje (bajat)
Czy udzielasz inicjacji rutynowo, nawet początkującym?
Pytanie 29: Relacja nauczyciel-student
Niektórzy uważają, iż mogą studiować sufizm bez nauczyciela.
Czy każdy powinien mieć przewodnika?
Pytanie 30: Akademickie studia sufizmu
Czy akademickie studia sufizmu pomogą podróżującemu na ścieżce?
Czy poleca się studentom czytanie prac sławnych mistrzów sufickich
i uczonych muzułmańskich?
Pytanie 31: Ośrodki świadomości (lata’if)
Mówiłeś kiedyś o „lata’if” jako o „ośrodkach świadomości”.
Czy mógłbyś je bardziej szczegółowo opisać? Czy są tym samym,
co czakramy jogi, czy też mają odniesienie do psychologicznych terminów,
takich jak „id”, „ego” czy „superego”. Jakie jest ich znaczenie?
Pytanie 32: „Tam, gdzie inni kończą, jest nasz początek (indiradż an-nihaja fi’l-bidaja)
Czy zechciałbyś wyjaśnić, na czym polega idea „gdzie inni kończą,
tam jest nasz początek”?
Pytanie 33: Transmisja (tawadżdżuh) i powinowactwo (nisba)
Powiedziałeś, że w twoim bractwie nauka odbywa się poprzez
transmisję („tawadżdżuh”) i powinowactwo między mistrzem
i uczniem („nisba”). Jak te aspekty sufizmu rozwinęły się i dlaczego
są stosowane? Czy stosował je już prorok Muhammad (s.a.w.s.)?
Pytanie 34: Medytacja (murakaba)
Rozumiem, że studenci twojej gałęzi bractwa
Nakszbandijja-Mudżaddidijja wkładają wiele wysiłku
w praktykowanie medytacji („murakaba”). Czy byłbyś łaskaw
wyjaśnić tę praktykę?
Pytanie 35: Obudzenie serca
Co oznacza przebudzone i oświecone serce?
Pytanie 36: Wspominanie (zikr)
Czy mógłbyś, proszę, rozwinąć temat znaczenia określenia „zikr”?
Jak stosuje się tę praktykę i jakie ma znaczenie dla studenta?
Pytanie 37: Znajdowanie czasu na samodoskonalenie
Sądzę, iż wielu ludzi ma problem ze znalezieniem czasu
na duchowe praktyki. Jeśli studenci sufizmu nie są w stanie poświęcić
czasu na medytację, czy istnieją inne drogi samodoskonalenia
w codziennym życiu?
Pytanie 38: Sajjid Abdul Bari Szach
Wnioskuję ze sposobu, w jaki mówisz o Sajjidzie Abdulu Barim Szachu,
że odegrał on znaczącą rolę w twoim bractwie, jednak nigdy wcześniej
o nim nie słyszałem. Kim był i dlaczego jest znany?
Pytanie 39: Urzeczywistnienie na ścieżce
Czy mógłbyś, proszę, podzielić się wiedzą na temat duchowego
spełnienia studentów na ścieżce sufizmu?
Pytanie 40: Sufizm a przyszłość
Jaką rolę może odegrać sufizm w przyszłości ludzkości?
Aneks A.Szadżara (drzewo rodowodu)
bractwa Mudżaddidijja, Nakszbandijja, Kadirijja, Czisztijja i Szazilijja
Aneks B.Szaradża (drzewo rodowodu) mistrzów sufickich z uwzględnieniem dat i lokalizacji
Książka wydobywa z mroków dziejów piękne postacie kapłanów, którzy poświęcili swe siły, zdrowie, a niekiedy nawet i życie w służbie Bogu i Ojczyźnie. Pełnili oni posługę w trudnym czasie pierwszej wojny światowej, która Polaków postawiła po obu stronach frontu, w trzech armiach zaborczych.
Książka uświadamia nam współczesnym wielkość ofiary i poświęcenia pokolenia kapelanów pierwszych dziesięcioleci XX wieku, by zachować wiarę w żołnierskich sercach oraz świadomość bycia Polakiem.
Bp Józef Guzdek
Biskup Polowy Wojska Polskiego
Untitled documentKsiążka zachęca do dokonania pewnych przemyśleń na temat sensu i celu życiu, jego jakości i własnych pragnień. Co rzeczywiście stanowi istotę naszego szczęścia. Zachęca do poszukiwania odpowiedzi na pytania fundamentalne: po co się rodzimy, żyjemy i umieramy? Kim naprawdę jesteśmy? Czy rzeczywiście umieramy? Czym jest śmierć? Jaki cel ma nasze życie na ziemi? Czy Jezus pojawił się po to, by pomóc odnaleźć ludziom odpowiedzi na te pytania i wskazać drogę do odnalezienia Boskiej Jedności w świecie i w samym sobie? Jak tę drogę odnaleźć? Czym są potoczne rozumiane modlitwa i medytacja? Czy nie zgubiliśmy ich funkcji i celu? Część najgłębszego przekazu, trudnego do zrozumienia dla współczesnych, ukryto w różnych metaforach, symbolach, liczbach i pozornie prostych historiach. Uczyniono tak z dwóch powodów. Pierwszy to ten, że ludzie w tamtych czasach nie dorośli w swojej masie do zrozumienia najgłębszych sekretów płynących z przekazu Jezusa. Drugi to obawa, że ludzie, nie rozumiejąc prawdziwego znaczenia tych najtrudniejszych nauk, wykreślą je lub zmienią odpowiednio do swoich możliwości poznawczych. Ewangelia Tomasza, Logion 28:Rzekł Jezus: ,,Stanąłem w środku świata i objawiłem się im w ciele. Znalazłem ich wszystkich pijanych. Nie znalazłem nikogo wśród nich spragnionego, a dusza moja bolała nad synami ludzkimi, gdyż są ślepi w swych sercach i nie przejrzą, że pustymi przyszli na świat i starają się wyjść z tego świata pustymi. Teraz jednak są pijani. Gdy odrzucą swoje wino, wtedy będą pokutować"". Zwróć uwagę, że Jezus mówi: stanąłem w środku. Chodziło Mu o sam środek światów, gdzie styka się świat duchowy z materialnym. To stanięcie w środku umożliwiało Mu bycie w obu naraz.Przez to właśnie staje się łącznikiem ze światem duchowym dla nas, żyjących tylko w świecie materii. Na co dzień jesteśmy pijani, ale niestety nie winem Jezusa, lecz winem życia ziemskiego, po którym jak później zobaczysz, ludzkość będzie miała ogromnego kaca.Człowiek nie zmienił się od wieków. Świat wokół - tak: technika, urbanizacja, medycyna itp. Nauka też stworzyła nowe wartości, ale my w swych umysłach pozostaliśmy dalej, a może nawet bardziej niż kiedyś pijani: pragnieniami, pychą, ignorancją, pożądaniem itp.
Książka zachęca do dokonania pewnych przemyśleń na temat sensu i celu życiu, jego jakości i własnych pragnień. Co rzeczywiście stanowi istotę naszego szczęścia. Zachęca do poszukiwania odpowiedzi na pytania fundamentalne: po co się rodzimy, żyjemy i umieramy? Kim naprawdę jesteśmy? ...Droga do niesmiertelności
Książka zachęca do dokonania pewnych przemyśleń na temat sensu i celu życiu, jego jakości i własnych pragnień. Co rzeczywiście stanowi istotę naszego szczęścia. Zachęca do poszukiwania odpowiedzi na pytania fundamentalne: po co się rodzimy, żyjemy i umieramy? Kim naprawdę jesteśmy? Czy rzeczywiście umieramy? Czym jest śmierć? Jaki cel ma nasze życie na ziemi? Czy Jezus pojawił się po to, by pomóc odnaleźć ludziom odpowiedzi na te pytania i wskazać drogę do odnalezienia Boskiej Jedności w świecie i w samym sobie? Jak tę drogę odnaleźć? Czym są potoczne rozumiane modlitwa i medytacja? Czy nie zgubiliśmy ich funkcji i celu?
Część najgłębszego przekazu, trudnego do zrozumienia dla współczesnych, ukryto w różnych metaforach, symbolach, liczbach i pozornie prostych historiach. Uczyniono tak z dwóch powodów. Pierwszy to ten, że ludzie w tamtych czasach nie dorośli w swojej masie do zrozumienia najgłębszych sekretów płynących z przekazu Jezusa. Drugi to obawa, że ludzie, nie zrozumiejąc prawdziwego znaczenia tych najtrudniejszych nauk, wykreślą je lub zmienią odpowiednio do swoich możliwości poznawczych.
Jakie tajemnice skrywają ewangelie? Autor tej książki pomaga zrozumieć i odkryc na nowo istote przekazu Jezusa.
Książka zawiera tłumaczenia wykładów na temat zen mistrza Foyana Qingyuana (1067-1120), ucznia Wuzu Fayana. Jest powszechnie uznawany za jednego z największych mistrzów odrodzenia zen w czasach dynastii Song. Powracając do nauk pierwotnych i klasycznych mistrzów, Foyan prezentuje wiele prostych ćwiczeń uwagi i myślenia, mających na celu poprowadzenie ucznia ku wglądowi w prawdziwą naturę jaźni.
"Robić z choroby rzeczywistość, uważać ją za coś co się widzi i czuje - a potem usiłować ją leczyć wykorzystując do tego Boga jest myślowym szarlataństwem." Temat ten pogłębił i rozwinął w swej książce Joel S.Goldsmith. Ten uznawany za jednego z największych nauczycieli duchowych XX wieku autor przekazał wizję leczenia i uzdrawiana chorób, niepodobną do żadnej innej - wizję znaną jedynie mistykom. Tak sam o tym napisał: "Jeżeli Bóg ukazuje się jako indywidualna istota, to nie ma Boga oraz człowieka, nie ma Boga i ciebie, a zatem nie może być osoby idącej do Boga po coś. W ciągu lat, kiedy poświęcałem mój czas wyłącznie pracy uzdrawiania, w miarę jak pacjenci przychodzili do mnie, nauczyłem się nie patrzeć na nich jak na istoty ludzkie i nie wyglądać Boga, aby ich uzdrowił. Wiedziałem, że każdy, kto do mnie przychodzi jest Bogiem ukazującym się jako indywidualna istota i ta prawda odsłaniała harmonię i przywracała zdrowie." Sztuka Duchowego Uzdrawiania to coś więcej niż zwykły poradnik na poszczególne dolegliwości. To unikalny przekaz mądrości, który dzięki swej głębi i prostocie ma moc przemiany świadomości i doświadczania zdrowia na zupełnie nowym poziomie.
To książka o wrażliwości serca i zdolności działania w obliczu cudzej krzywdy, biedy i cierpienia. Autor zachęca do pochylenia się ze współczuciem nad sobą, nad tym, co rodzi w nas, często głęboko skrywany, smutek i lęk i zaprasza do otwarcia się na miłość naszego Boga, który jest Bogiem tęskniącym za człowiekiem i współczującym, szczególnie w osobie Jezusa.
Wizyta patriarchy Cyryla I w Polsce była możliwa dzięki jakościowej zmianie, jaka dokonała się w bilateralnych relacjach. Po pierwszym dziesięcioleciu odznaczającym się amorficznym charakterem, stosunków polsko-rosyjskich oraz okresie 1989-1992 życzliwości ze strony rosyjskich demokratów, nastąpiło ich pogorszenie od końca 1993 roku. Wiązało się to z wzrostem nacjonalizmu po stronie rosyjskiej, podjęciem przez Polskę próby zbliżenia z Zachodem poprzez prowadzenie rozmów dotyczących przystąpienia do NATO, powrotem do mocarstwowej retoryki oraz rozpoczęciem w 1994 roku wojny w Czeczenii.
Ze Wstępu
Książka omawia dzieje polskiej organizacji kościelnej do połowy wieku XII - od przyjęcia chrześcijaństwa, założenia biskupstw, organizację kościelną, stosunki ze Stolicą Apostolską, aż po majątek Kościoła i źródła prawa kościelnego. Dodatkowo zawiera rozprawy: "Gniezno i Magdeburg", "Początek biskupstwa i kapituły katedralnej w Krakowie", "Jedyne polskie biskupstwo przed 1000". Książkę kończy posłowie prof. Tadeusza Silnickiego, bibliografia prac prof. Abrahama autorstwa prof. Sawickiego oraz indeks osobowy.
Wielu z nas pragnie dowiedzieć się czegoś więcej o życiu Jezusa Chrystusa, niż tylko to, co zawarte zostało w Nowym Testamencie. Od wieków intryguje ludzkość brak informacji o działalności Najlepszego z ludzi pomiędzy Jego 12 a 30 rokiem życia. Nie do pomyślenia jest, aby człowiek, który już przed swoim narodzeniem wywołał przerażenie króla Heroda i mając zaledwie dwanaście lat wzbudził zachwyt biegłych w prawie kapłanów - przez następnych osiemnaście lat pozostawał w cieniu burzliwych w owym czasie wydarzeń religijnych i społecznych.Odnalezione w Tybecie sensacyjne manuskrypty o życiu i działalności Świętego Issy, spisane w języku pali są dla nas znakomitą okazją zarówno dla bliższego poznania osoby Jezusa Chrystusa, jak i lepszego zrozumienia Jego nieprzemijającej nauki.
Edgar Cayce ujawnia tajemnice z życia Jezusa
Przez wielu uznany za największego nowożytnego mistyka. Obdarzony fenomenalnymi zdolnościami, mógł czerpać tajemną wiedzę z Kronik Akaszy. W ciągu jego życia spisanych zostało ponad czternaście tysięcy przekazów, z czego znaczna ich część poświęcona została nieznanemu okresowi życia Jezusa.
Jest wiele książek o Jezusie. Większość z nich jest powieleniem zdarzeń spisanych w Ewangelii. Spotkać też można książki, które delikatnie mówiąc, daleko odbiegają od prawdy, a niekiedy wręcz wypaczają doniosłe zasługi Mistrza dla całej ludzkości, nadając osobie Jezusa cech zwykłego człowieka. Taką bzdurą napisaną w stylu hollywoodzkiego scenariusza jest z pewnością między innymi „Kod Leonarda da Vinci".
Edgar Cayce dla tych, którzy mieli okazję zapoznać się z jego osiągnięciami, jest najbardziej wiarygodnym mistykiem. Przekazywane przez niego informacje z Kronik Akaszy, były wielokrotnie weryfikowane przez autorytety naukowe. Jego głęboka wiara, nieskazitelny charakter i gorące pragnienie pomocy bliźnim, budzi w nas pełne zaufanie do readingów, które z takim poświęceniem przekazywał, by leczyć wszelkie przypadki chorobowe, a niekiedy nawet ratować życie.
Szczególną cechą Caycego była jego głęboka wiara i religijność. Zarówno w transie jak i w normalnym życiu twierdził niezmiennie, że Jezus jest Drogą, Światłem i Życiem. Z biegiem lat w trakcie seansów otrzymywano coraz to nowe niezwykłe informacje o życiu Mistrza, które często musiały wzbudzać w nim głębokie refleksje i niepokój. Jednak w końcu zawsze okazywało się, że pomagają one nam uświadomić sobie, jak wielkiego dzieła dokonał Chrystus w trudnym procesie nawracania niepokornego człowieka.
Przekazując tę powieść czytelnikom, mam nadzieję, że okaże się ona pomocna dla wszystkich tych, którzy szukają prawdy i chcą lepiej służyć swemu Mistrzowi.
Jerzy M. Łatak
Przewodnik pielgrzyma "Małopolska. Śladami Jana Pawła II" w atrakcyjnej formie prowadzi przez miasta i górskie pasma w Małopolsce, z którymi Jan Paweł II był blisko związany jeszcze jako Karol Wojtyła i o których nie zapomniał jako Papież. Pamięć o Nim jest w tych miejscach wciąż żywa, a jej wyrazem są liczne inicjatywy zmierzające do udostępnienia jak najszerszemu gronu pielgrzymów pamiątek, jakie po Nim zostały, i ocalenia przed zapomnieniem śladów Jego pobytu.
Pod względem ilości i rangi papieskich pamiątek Małopolska jest uprzywilejowana - Karol Wojtyła mieszkał tu aż do 1978 r., tu pracował i wypoczywał. Wśród miast i wsi archidiecezji krakowskiej, wśród karpackich szlaków są jednak miejsca, które stały się szczególnie bliskie Jego sercu. To właśnie ich opisy znajdują sie w wydanym przewodniku.
Omówione miasta, obiekty i pasma górskie to jednocześnie jedne z najatrakcyjniejszych i najpopularniejszych miejsc w Małopolsce, licznie odwiedzanych przez turystów z Polski i świata.
Przewodnik obejmuje przede wszystkim obszar obecnego województwa małopolskiego, ale znalazły się w nim także miejsca poza jego granicami, należące do Małopolski jako krainy historycznej.
Książka przedstawia tłumaczenia listów i wykładów na temat zen wielkiego nauczyciela Dahui Zonggao (1089-1163). Jego spostrzeżenia zebrane w tym tomie kierowane są głównie do osób stanu świeckiego, stąd nacisk położony jest na sposoby, w jakie ludzie pogrążeni w sprawach tego świata mogą uczyć się zen i osiągnąć wyzwolenie obiecywane przez Buddę. Chociaż od czasów Dahui minęło już ponad osiemset lat, istota jego przekazu nie jest przypisana żadnym szczególnym czasom, miejscom czy też środkom wyrazu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?