KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CB

Okładka książki Nóż. Requiem dla szpiega

46,60 zł 34,25 zł


Powieść Nóż. Requiem dla szpiega jest osadzona w drugiej połowie lat 80. XX wieku w szczytowym okresie tzw. zimnej wojny. ?wczesna Polska i jej służby specjalne też były chcąc nie chcąc uczestnikiem tej wojny. Tylko ludziom naiwnym wydaje się, że walka wywiadów ma ściśle określone reguły, a przeciwnicy mogą się łatwo rozpoznać. Nigdy tak nie było i nie będzie. Dobrze to rozumie Henryk Piecuch, który blisko 40 lat służył w Wojskach Ochrony Pogranicza i w Straży Granicznej, przeczytał tysiące poufnych dokumentów i rozmawiał z setkami oficerów, którzy działali na tajnym froncie. Losy tej powieści są tak powikłane, jak afera, którą próbuje opisać autor. Dzieło pierwotnie zatytułowane Requiem dla szpiega miało ukazać się w 1990 roku. Podobno nawet wydawca odebrał z drukarni cały nakład, ale zaraz potem ? dziwnym trafem ? zakończył swoje istnienie. Autor na pocieszenie (?) dostał kilkanaście tzw. egzemplarzy autorskich powieści (i ani grosza honorarium...). Mijały lata... Henryk Piecuch najpierw miał poważne kłopoty ze zdrowiem (istnieje podejrzenie, że ktoś, kto go nie lubił, miał w tym swój udział), a potem zajął się innymi projektami pisarskimi. Niedawno dał się namówić na wydanie niefartownej powieści z lekko zmienionym tytułem. Postawił jednak warunek, że po każdym rozdziale dopisze tzw. oniriady zawierające refleksje i skojarzenia, jakie nawiedzały go, gdy spał. Zainteresowani akcją powieści nie mają obowiązku ich czytać, ale czas poświęcony oniriadom będzie ciekawym ćwiczeniem wyobraźni.
Okładka książki Epidemie na ziemiach polskich i ich skutki społeczne, polityczne i religijne

38,20 zł 28,07 zł


Trąd, dżuma, ospa - epidemie m.in. tych schorzeń nękały Europę w ubiegłym stuleciach. Nowa książka Szymona Wrzesińskiego rzeczowo opisuje ich pojawianie się na terytorium Królestwa Polskiego. Ukazuje okoliczności wybuchu poszczególnych zaraz i przesądy z nimi związane. Wpływ ciał niebieskich, obecność innowierców w państwie czy kara boża jako przyczyny moru - to tylko niektóre z nich. Autor sporo uwagi poświęca także skutkom, jakie przyniosły Polsce epidemie. Książka uświadamia, jak wielki wpływ na funkcjonowanie poszczególnych organów państwa - sejmu, dworu królewskiego, sądów - miały szerzące się zarazy. Wyjaśnia także, jak próbowano leczyć masowe choroby i dlaczego sposoby te nie były skuteczne. Wrzesiński podejmuje się także opisu - nieraz makabrycznych i prowadzących do samookaleczenia - praktyk religijnych, którymi próbowano przebłagać Boga, by cofał zsyłane pomory.
Okładka książki Syrena samochód popularny FSO

79,00 zł 58,06 zł


Prezentujemy pierwszą tak obszerną i szczegółową monografię kultowego samochodu osobowego okresu Polski Ludowej. Autor opisu proces podejmowania decyzji o zaprojektowaniu i rozpoczęciu produkcji Syreny, opisuje przedprototypy i prototypy tego samochodu, analizuje pracochłonność, koszty produkcji i sprzedaży, podaje dane o nakładach inwestycyjnych niezbędnych dla rozpoczęcia produkcji. Opisuje kolejne wersje samochodu Syrena (100, 101, 102, 103, 104 i 105) oraz silniki stanowiące jego napęd. Przedstawia próby opracowania wersji specjalnych Syreny (mikrobus, Syrena Sport, Syrena kombi/furgon, furgon dostawczy, Syrena "Laminat"). Pisze o problemach związanych z przeniesieniem produkcji Syren z FSO w Warszawie do Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku. Opisuje konstruowane na bazie Syreny samochody dla rolnictwa: Syrena R-1, Syrena R-2, Syrena R-20, a także projektowane w Poznaniu w oparciu o podwozie Syreny samochody: Warta, Tarpan i Transporter TR 4x2/1 (zmotoryzowana furmanka). Książkę ilustruje ok. 300 niepublikowanych dotychczas zdjęć i rysunków technicznych.
Okładka książki Nóż. Requiem dla szpiega

39,00 zł 28,66 zł


Powieść Nóż. Requiem dla szpiega jest osadzona w drugiej połowie lat 80. XX wieku w szczytowym okresie tzw. zimnej wojny. Ówczesna Polska i jej służby specjalne też były chcąc nie chcąc uczestnikiem tej wojny. Tylko ludziom naiwnym wydaje się, że walka wywiadów ma ściśle określone reguły, a przeciwnicy mogą się łatwo rozpoznać. Nigdy tak nie było i nie będzie. Dobrze to rozumie Henryk Piecuch, który blisko 40 lat służył w Wojskach Ochrony Pogranicza i w Straży Granicznej, przeczytał tysiące poufnych dokumentów i rozmawiał z setkami oficerów, którzy działali na tajnym froncie. Losy tej powieści są tak powikłane, jak afera, którą próbuje opisać autor. Dzieło pierwotnie zatytułowane Requiem dla szpiega miało ukazać się w 1990 roku. Podobno nawet wydawca odebrał z drukarni cały nakład, ale zaraz potem – dziwnym trafem – zakończył swoje istnienie. Autor na pocieszenie (?) dostał kilkanaście tzw. egzemplarzy autorskich powieści (i ani grosza honorarium...). Mijały lata... Henryk Piecuch najpierw miał poważne kłopoty ze zdrowiem (istnieje podejrzenie, że ktoś, kto go nie lubił, miał w tym swój udział), a potem zajął się innymi projektami pisarskimi. Niedawno dał się namówić na wydanie niefartownej powieści z lekko zmienionym tytułem. Postawił jednak warunek, że po każdym rozdziale dopisze tzw. oniriady zawierające refleksje i skojarzenia, jakie nawiedzały go, gdy spał. Zainteresowani akcją powieści nie mają obowiązku ich czytać, ale czas poświęcony oniriadom będzie ciekawym ćwiczeniem wyobraźni.
Okładka książki Wehrmacht Heer odznaki szturmowe 1939-1945

30,00 zł 22,05 zł


Książka Grzegorza Grześkowiaka Wehrmacht Heer odznaki szturmowe 1939-1945 jest rodzajem przewodnika, w którym autor opisał jedne z najbardziej masowo nadawanych odznak bojowych armii niemieckiej w okresie II wojny światowej. By taką odznakę otrzymać, oficerowie i żołnierze musieli spełnić ściśle określone kryteria. W oparciu o materiały archiwalne, źródłowe i własną interpretację faktów z historii bojowej Wehrmachtu – Heer (Wojska Lądowe) autor wyjaśnia symbolikę odznak szturmowych, które były noszone na lewej stronie kurtki mundurowej. Opis odznak, przedstawionych na dobrej jakości zdjęciach, został ograniczony do najważniejszych informacji o wymiarach, materiale, z jakiego je wykonywano, sposobie wykonania, producentach i autorach projektów. Za podstawę wizerunku i opisu autor przyjął generalnie te odznaki, które udostępnili mu europejscy i amerykańscy kolekcjonerzy. Od 1945 roku opisane w tej publikacji odznaki są gromadzone w muzeach i kolekcjach prywatnych jako eksponaty okazowe, dlatego są to najczęściej wyroby renomowanych firm grawerskich. Z racji tego, że nabrały one charakteru muzealnego, ważne stało się ustalenie w miarę możliwości pełnego katalogu producentów. Zamieszczone w książce opisy odznak szturmowych i ich wizerunki siłą rzeczy nie wyczerpują tematu z powodu różnorodności odmian tej samej odznaki, wymiarów, masy i materiału, z jakiego je wykonano. Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona miłośników falerystyki i militariów. Jestem przekonany że moje opracowanie przybliży początkującym kolekcjonerom temat niemieckich odznak szturmowych, jak również wzbogaci wiedzę średnio zaawansowanych zbieraczy. Najbardziej wytrawni kolekcjonerzy zapewne też znajdą w tym opracowaniu informacje, które poszerzą ich wiedzę. Czas, jaki upłynął od I wydania (2007), pozwolił autorowi zgromadzić nowy materiał, który posłużył do uzupełnienia książki zarówno w części opisowej, jak i ilustracyjnej.
Okładka książki 16 Pułk Ułanów Wielkopolskich im. gen. dyw. Gustawa Orlicza-Dreszera 1918-1939

56,00 zł 41,15 zł


Historia legendarnego już 16. Pułku Ułanów Wielkopolskich rozpoczęła się 29 grudnia 1918 roku. Wtedy to właśnie w miasteczku Lwówek i majątku Posadowo utworzono oddział jazdy, którego żołnierzami byli Polacy rekrutujący się z byłych kawalerzystów armii niemieckiej. Już kilka dni później plutonowy W. Świerczyk zameldował oddział w sile 33 szabel dowódcy Frontu Zachodniego, pułkownikowi M. Milewskiemu. Pod koniec stycznia formację przemianowano na Szwadron Jazdy Okręgu II. To był zalążek formowanego od końca maja w Biedrusku pod Poznaniem 2. Pułku Ułanów Wielkopolskich. Dnia 18 listopada 1919 roku pułk otrzymał sztandar, który został ukryty po klęsce kampanii wrześniowej, a obecnie znajduje się w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. W styczniu 1920 roku pułk w pełnym składzie wkroczył do Bydgoszczy. Miasto to stało się odtąd jego miastem garnizonowym. Formacja stacjonowała w koszarach przy ul. Szubińskiej. Kiedy wojska wielkopolskie połączono z siłami zbrojnymi II Rzeczpospolitej, pułkowi nadano nową numerację, ową słynną "szesnastkę".
Okładka książki Samolot bombowy Bristol Blenheim Mk I-IV

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji i odmian brytyjskiego dwusilnikowego szybkiego samolotu bombowego Bristol Blenheim Mk I – Mk IV, używanego podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samolot bombowy Dornier Do 17

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji i odmian niemieckiego dwusilnikowego szybkiego samolotu bombowego Dornier Do 17, używanego podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samochody terenowe FSO

57,40 zł 42,18 zł


Samochody terenowe FSO to efekt wieloletniej, benedyktyńskiej wręcz pracy Sławomira Drążkiewicza, znanego historyka motoryzacji epoki PRL, który postanowił przypomnieć niemal w ogóle nieznane wysiłki podejmowane w latach 1958-1990 w celu zaprojektowania i wdrożenia do podukcji seryjnej samochodów z napędem 4x4. Bazą do konstrukcji samochodów terenowo- osobowych były produkowane masowo (jak na warunki polskie) samochody osobowe: Warszawa, PF 125p i FSO Polonez. Próbowano je dostosować do eksploatacji poza drogami utwardzonymi. Autor ograniczył się do przedstawienia pojazdów kołowych, przeznaczonych do przewozu małej liczby osób i ładunków do 1000 kg po drogach gruntowych i bezdrożach (powstały także prototypy innych pojazdów, ktore autor zaprezentuje w kolejnej monografii). W książce Czytelnik znajdzie opisy prac badawczych i konstrukcyjnych prototypów wykonywanych w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie i w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji (PIMot). Autor chciał uzmysłowić, przed jakimi problemami stawali konstruktorzy i badacze, ile czasu trwało opracowywanie dokumentacji prototypowej, budowa prototypu, ile czasu poświęcano na badania i co z tych badań wynikało, jakie były koszty tego typu prac. Książka powstała na podstawie materiałów zebranych przez autora w okresie jego pracy w działach konstrukcyjnym i badawczym PIMot. Wiele dokumentów i materiałów udostępnili koledzy z PIMot oraz współpracownicy z byłej FSO, zwłaszcza kierownik Działu Studiów FSO J. Dembicki. Unikalne zdjęcia udostępnił Zakład Dokumentacji Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (Wydział Wzornictwa ASP brał udział w projektowaniu karoserii i wnętrza opisywanych pojazdów). Większość zamieszczonych w książce informacji, zdjęć i dokumentacji technicznej jest udostępniana szerszemu gronu czytelników po raz pierwszy.
Okładka książki Z lotu ptaka

39,00 zł 28,66 zł


Publikacja albumowa "Z lotu ptaka. Bydgoszcz na fotografiach lotniczych 1911-1945" to kolejna publikacja przygotowana przez młodego, ale już mającego pokaźny dorobek bydgoskiego pasjonata historii Krzysztofa Drozdowskiego. Autor kolejny raz podjął się opracowania tematu, który do tej pory nie znalazł uznania w środowisku akademickim. Zebrał ponad 50 zdjęć lotniczych do tej pory nieznanych i nie publikowanych. Wiele z nich autor odnalazł podczas żmudnej kwerendy archiwalnej, kilkanaście udostępnili prywatni kolekcjonerzy. Książka została podzielona na 5 rozdziałów, co nie tylko ułatwia opis okoliczności wykonania prezentowanych zdjęć, ale pozwala na także na chronologiczne postrzeganie zmian urbanistycznych w Bydgoszczy. Do książki dołączona została płyta CD zawierająca wszystkie opublikowane zdjęcia, co pozwoli zainteresowanym osobom powiększyć ich obraz na komputerach i dokładniej analizować wybrane fragmenty zabudowy miasta.
Okładka książki Samolot bombowy Jer-2

22,90 zł 16,83 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji i odmian sowieckiego samolotu bombowego dalekiego zasięgu Jermołajew Jer-2, używanego podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samolot bombowy Savoia-Marchetti SM.79

22,90 zł 16,83 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji i odmian włoskiego samolotu bombowego i torpedowego Savoia-Marchetti SM.79 Sparviero, używanego podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samolot myśliwski Spitfire Mk IX-XVI

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji IX-XVI jednego z najsłynniejszych samolotów myśliwskich II wojny światowej, skonstruowanego w Wielkiej Brytanii samolotu Supermarine Spitfire.
Okładka książki Szybowiec/samolot transportowy Me 321/323 Gigant

22,90 zł 16,83 zł


W publikacji przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, przykłady malowania i oznakowania, zastosowanie oraz dane techniczne niemieckiego szybowca Messerschmitt Me 321 Gigant oraz będącego jego rozwinięciem samolotu transportowego Me 323. Obie konstrukcje opracowano i produkowano podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samolot bombowo-rozpoznawczy Arado Ar 234

22,90 zł 16,83 zł


W publikacji przedstawiono historie rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie przykłady malowania i oznakowania, zastosowanie oraz dane techniczne pierwszego w świecie niemieckiego samolotu bombowo-rozpoznawczego Arado Ar 234 z okresu II wojny światowej. Opisano także jego wszystkie wersje i odmiany.
Okładka książki Samolot myśliwski Messerschmitt Me 262

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku opisano historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie i dane techniczne pierwszego, użytego bojowo, odrzutowego samolotu myśliwskiego, zastosowanego pod koniec II wojny światowej przez Luftwaffe. Jego konstruktorem był Willy Messerschmitt, dyrektor i współwłaściciel zakładów lotniczych noszących jego nazwisko. Pierwszy prototyp Me 262V3 wyposażony w silniki odrzutowe Junkers Jumo 004 został oblatany 18 lipca 1942 roku. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1944 roku i do końca wojny ukończono 1433 egz. Ponadto w różnych fazach montażu znajdowało się 497 egz.
Okładka książki Tajne bronie III Rzeszy

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, dane techniczne i zastosowanie niektórych typów tajnych broni III Rzeszy z końca II wojny światowej. Część pierwsza poświęcona jest zespołom dwóch samolotów, stanowiących pierwowzór kierowanych broni lotniczych. System zwany Mistel składał się z większego bezzałogowego samolotu wypełnionego materiałem wybuchowym, połączonego z pilotowanym, naprowadzającym na cel mniejszym samolotem myśliwskim. W pobliżu celu, np. mostu na Odrze, samolot pełniący rolę latającej bomby był odczepiany i samodzielnie zmierzał do atakowanego obiektu. W drugiej części opisano pilotowany samolot-pocisk "Reichenberg", zbudowany w oparciu o bombę latającą V-1. Ostatnim przedstawionym systemem uzbrojenia jest myśliwiec rakietowy Bachem Ba349 Natter.
Okładka książki TBiU 198 Samolot wielozadaniowy Fiesel Fi 156 Storch

24,00 zł 17,64 zł


W publikacji opisano historie rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie oraz dane techniczne i osiągi znanego niemieckiego samolotu wielozadaniowego Fieseler Fi 156 Storch. Przedstawiono także wszystkie jego wersje i odmiany produkowane w Niemczech i w innych krajach prze wybuchem II wojny światowej, a szczególnie podczas jej trwania i w latach powojennych. Ogółem wyprodukowano 3079 samolotów Fi 156 Storch i jego odmian. W Polsce w latach 1848-1952 lotnictwo wojskowego eksploatowało 14 samolotów tego typu, zaś w latach 1847-1963 lotnictwo cywilne użytkowało 6 maszyn.
Okładka książki TBiU 191 Samolot rozpoznawczy Focke-Wulf FW UHU

24,00 zł 17,64 zł


W tomiku przedstawiono historię rozwoju, konstrukcję, wyposażenie, uzbrojenie, sposoby malowania, dane techniczne oraz zastosowanie wszystkich wersji i odmian niemieckiego samolotu rozpoznawczego Focke-Wulf Fw 189 Uhu, używanego podczas II wojny światowej.
Okładka książki Samolot bombowy Short Stirling

22,90 zł 16,83 zł


W tomiku opisano historię rozwoju, wersje i odmiany produkowane seryjnie, budowę, dane techniczne i osiągi jednego z najbardziej znanych brytyjskich ciężkich bombowców czterosilnikowych z okresu II wojny światowej. Razem z samolotami Halifax i Lancaster stanowił on podstawowe uzbrojenie Bomber Command RAF (Dowództwo Lotnictwa Bombowego RAF). W publikacji umieszczono szczegółowy przekrój aksonometryczny samolotu z opisem, dokładne rysunki tablicy przyrządów pilotów i inżyniera pokładowego, rysunki wieżyczek strzeleckich i podwozia.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj