ompletny podręcznik chemii leków dla studentów. W książce omówiono wszystkie ważne obszary tej dziedziny w sposób ułatwiający naukę i umożliwiający szybką powtórkę.
Podręcznik akademicki zawierający kompleksową wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Szczególną uwagę poświęcono aspektom jakości, mającym obecnie decydujące znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku usług turystycznych.
Nowe rozszerzone kompendium wiedzy o systemach inteligentnych!
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawiono w nim rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym człowieka oraz prognozę dalszego jej rozwoju.
Omawia szeroki zakres inteligentnych struktur decyzyjnych i algorytmów uczenia maszynowego - przedstawia metody wnioskowania wykorzystujące zbiory przybliżone, zbiory rozmyte, sieci neuronowe oraz algorytmy uczenia propagacji wstecznej, najmniejszych kwadratów, ewolucyjne oraz algorytmy grupowania danych. Autorowi udało się optymalnie wyważyć treść książki uzyskując doskonałą proporcję pomiędzy wysokim poziomem teoretycznym opisu, a łatwością przyswojenia prezentowanych metod. Książka jest napisana przystępnie i klarownie. Zrozumienie i przyswojenie treści znacznie ułatwia wiele przykładów ilustrujących wprowadzane koncepcje teoretyczne.
dr hab. inż. Wojciech Jędruch, Politechnika Gdańska
Walorem dydaktycznym drugiego wydania są dodane przez Autora po każdym rozdziale zadania do samodzielnego rozwiązania.
W niniejszej publikacji autorzy prezentują, uznany za rewolucyjny, system mobilizowania ludzi do wypracowania misji przedsiębiorstwa. Jest to system zarządzania oparty na całościowym pomiarze zrównoważonych zestawień wskaźników, łączący przyszłe tj. strategiczne cele ze wskaźnikami dotyczącymi bieżących zadań.
W Sears skutecznie wdarażamy zasady strategicznej karty wyników, nadając ostateczny kształt procesowi naszej transformacji. Gorąco popieram pomysły Kaplana i Nortona dotyczące przekazywania wizji i realizacji strategii. Wprowadzając je, nasze przedsiębiorstwo będzie mogło skutecznie wkroczyć na nową drogę rozwoju.
Richard T. Quinn, Wiceprezes ds. Jakości Korporacji Sears, Roebuck & Company
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu. Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Następiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych.
Ponadto umieszczeono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zawarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych, a także najważniejsze dokumenty normatywne.
Publikacja jest podręcznikiem do przedmiotu "Przygotowanie produkcji", a także lekturą uzupełniającą dla zarządzania produkcją. Przeznaczona zarówno dla studentów wyższych uczelni na kierunku "Zarządzanie" i "Inżynieria produktu", jak i dla specjalistów zajmujących się zarządzaniem produkcją w praktyce.
Zawiera kompleksową wiedzę na temat procesu przygotowania nowej produkcji rozumianego jako wszelkie działania zmierzające do uruchomienia produkcji przemysłowej nowego wyrobu. Zawarta w niej wiedza ma charakter interdyscyplinarny, wiążący problematykę organizacji i zarządzania z aspektami technicznymi i technologicznymi, podporządkowanymi wymogom ekonomicznym.
Książka podzielona jest na 4 części, w których autor omawia:
techniczne przygotowanie produkcji;
problematykę konstrukcyjno-doświadczalną i technologiczną;
wpływ i wykorzystanie nowoczesnych technik komputerowych;
organizację i planowanie procesu przygotowania nowej produkcji oraz sterowanie nim.
Silnymi atutami podręcznika są:
aktualność prezentowanych treści;
poparcie wiedzy teoretycznej przykładami z praktyki;
klarowna prezentacja zakresu działań, jakie należy podjąć, by właściwie przygotować i zorganizować nowy proces produkcyjny.
Książka omawia:
podstawy fizjologii wysiłku fizycznego;
bioenergetykę ruchu;
skurcz mięśni szkieletowych i jego kontrolę;
adaptacje układów oddechowego i sercowo-naczyniowego do wysiłku fizycznego;
nerwową i hormonalną kontrolę wysiłku fizycznego;
żywienie i środki wspomagające a wydolność wysiłkową;
trening zwiększający wydolność;
wysiłek a stres środowiskowy;
bilans energii, skład ciała i zdrowie;
choroby, ćwiczenia fizyczne i zdrowie;
wpływ wysiłku fizycznego na zdrowie człowieka.
Publikacja w sposób wyczerpujący podejmuje tematykę funkcjonalności systemów informatycznych wspomagających zarządzanie (SIZ). W książce zostały szczegółowo opisane funkcje informatycznych systemów rachunkowości finansowej przeznaczonych dla małych i średnich firm, funkcje kompleksowych zintegrowanych systemów transakcyjnych stosowanych przez duże przedsiębiorstwa oraz funkcje i zastosowania uzupełniających je systemów informacyjno-analitycznych klasy Business Intelligence.
Zagadnienia zawarte w tomie 1 dotyczą systemów, których głównym zadaniem jest prowadzenie ewidencji zdarzeń gospodarczych oraz wspomaganie obsługi bieżącej działalności przedsiębiorstwa, tj. systemów transakcyjnych, nazywanych też systemami ewidencyjno-operacyjnymi. W kolejnych rozdziałach opisano m.in.:
zintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej,
systemy planowania zasobów produkcyjnych MRP II (Manufacturing Resources Planning),
systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa ERP/ERP II (Enterprise Resources Planning),
systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM (Computer Integrated Manufacturing),
systemy zarządzania relacjami z klientem CRM (Customer Relationship Management),
systemy zarządzania magazynem (Warehouse Management),
systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM (Supply Chain Management),
systemy elektronicznych rynków.
Publikacja skierowana jest do:
studentów kierunków zarządzania, którzy poszukują wiedzy na temat zastosowań informatyki w biznesie;
studentów kierunków informatyki zainteresowanych poznaniem funkcjonalności systemów informatycznych i możliwościami ich wykorzystania w zarządzaniu;
wykładowców akademickich prowadzących przedmioty obejmujące zagadnienia informatycznych systemów rachunkowości, systemów informatycznych zarządzania klasy MRP II, ERP, CRM, WMS, SCM i rynków elektronicznych oraz hurtowni danych i systemów Business Intelligence;
kadry zarządzającej przedsiębiorstw poszukującej wiedzy na temat możliwości usprawnienia wspomagania informatycznego bieżącej działalności oraz zastosowania systemów analitycznych klasy Business Intelligence.
Nowe, zmienione wydanie cenionego podręcznika, wprowadzającego w niezwykle dynamicznie rozwijającą się dziedzinę wiedzy - biopsychologię!
Co w zachowaniu człowieka jest specyficznie ludzkie? Co zostało odziedziczone po zwierzęcych przodkach i w jaki sposób uległo modyfikacji w wyniku oddziaływań społecznych?
Autor w usystematyzowany sposób przekazuje aktualną wiedzę o mechanizmach fizjologicznych leżących u podstaw zachowania się ludzi i zwierząt. W 22 bogato ilustrowanych rozdziałach umiejętnie łączy wiedzę z zakresu etologii, neurofizjologii, psychologii porównawczej, socjobiologii, genetyki, neuroanatomii, endokrynologii, histologii, ekologii, biochemii, neurochemii oraz neurobiologii. Prezentuje dorobek wielu pokoleń badaczy, jak również najnowsze osiągnięcia naukowe, nowe koncepcje teoretyczne z dziedziny wyjaśniającej mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt. Logiczny i starannie przemyślany wykład ułatwia przyswojenie nawet najbardziej skomplikowanych treści.
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat:
dziedziczenia cech,
funkcjonowania neuronów,
właściwości układów sensorycznych,
problemów uczenia się i pamięci,
mechanizmów mowy.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów psychologii oraz kierunków przyrodniczych - biologii, medycyny, weterynarii i zootechniki.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych. Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym: podstawy teoretyczne i terminologię, funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich, działalność marketingową na docelowym rynku, badania marketingowe w turystyce, analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce. Do głównych zalet podręcznika należą: dostosowanie do programów nauczania, logiczna struktura i jasność wykładu, liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.
Wznowienie interesującej i ważnej z punktu widzenia teorii i praktyki publikacji, w której przedstawiono:
aktualną klasyfikację antybiotyków,
mechanizmy ich działania,
zagadnienia gwałtownej ewolucji i zmienności lekooporności,
przyczyny narastania lekooporności,
perspektywy chemioterapii,
leki nowej generacji,
rozwiązania alternatywne.
[...] to książka o charakterze nieco encyklopedycznym, w której zainteresowany Czytelnik znajdzie odpowiedzi na nurtujące Go pytania dotyczące konkretnych antybiotyków i sposobów ich działania. Równocześnie uzyska informacje na temat [...] istotnego problemu oporności gronkowców, paciorkowców czy innych bakterii chorobotwórczych na antybiotyki, mechanizmów powstawania tej oporności, a w końcu perspektyw w walce z bakteriami chorobotwórczymi.
(z Przedmowy)
W książce położono główny nacisk na problem świadomego i właściwego stosowania antybiotyków jako leków, dodatków do żywności, środków higieny itp. Skierowana jest do studentów biologii, farmacji, medycyny, weterynarii, a także do mikrobiologów, biologów molekularnych, farmaceutów, epidemiologów, biotechnologów i lekarzy.
Kompendium wiedzy o tym, jak zarządzać sprzedażą, by odnieść sukces na wysoce konkurencyjnym rynku!
Doskonały poradnik dla praktyków, uwzględniający nową sytuację, związaną z wejściem Polski do Unii Europejskiej i postępującą globalizacją.
Książka koncentruje się na takich zagadnieniach, jak:
znaczenie i rola personelu sprzedaży;
formułowanie strategii sprzedaży;
organizowanie procesu sprzedaży;
kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców;
kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców.
Dodatkowymi walorami podręcznika są:
przejrzysta struktura wykładu i przystępny język,
duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm,
liczne rysunki i tabele ilustrujące przedstawiane zagadnienia,
słowniczek ważniejszych terminów,
indeks rzeczowy,
bogata bibliografia.
Podręcznik został opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich.
Podstawowy podręcznik akademicki do przedmiotów: zarządzanie projektami, metody i techniki projektowania, kierowany zarówno do studentów uczelni wyższych na kierunku zarządzanie i marketing, jak i do wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem projektami w praktyce.Zawiera kompleksowe ujęcie zagadnień związanych z zarządzaniem projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi w przedsiębiorstwie. Autor w dwóch częściach umiejętnie łączy podstawy teoretyczne i metodologiczne z praktyką gospodarczą. Część pierwsza poświęcona jest podstawom teoretycznym, takim jak:istota i specyfika zarządzania projektami,formy organizacyjne,metody projektowania,fazy procesu projektowania,ocena projektu.Część druga zaś przedstawia rozwiązania praktyczne, w tym:instrumenty analityczno-decyzyjne,zastosowania projektów ekonomicznych - systemówzarządzania jakością, controllingu, doskonalenia struktury organizacyjnej, systemów organizacji wirtualnej i sieciowej,systemów referencyjnych zarządzania,zastosowania projektów organizacyjnych - programów i planów finansowych, strategii zarządzania przedsiębiorstwem, marketingu, procesów pracy, produktywności, instrumentów cenowych i zarządzaniakosztami, zarządzania ryzykiem, niektóre programy operacyjne UE.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii, finansów i bankowości oraz studiów menedżerskich, zgłębiających wiedzę o tworzeniu grup kapitałowych.
Przedstawia problematykę zarządzania grupami kapitałowymi w sposób kompleksowy, uwzględniający różne aspekty ich funkcjonowania, zróżnicowanie form oraz wszystkie istotne dziedziny zarządzania grupami kapitałowymi.
Książka zaznajamia studentów nauk przyrodniczych i medycznych z najważniejszymi zagadnieniami z dziedziny immunologii.
W nowym wydaniu:
wprowadzono gruntowne zmiany, uaktualnienia i uzupełnienia,
dodano nowe sekcje dotyczące funkcjonowania układu odpornościowego w zależności od wieku i płci,
zamieszczono zestawy pytań z prawidłowymi odpowiedziami.
Treść książki została podzielona na 6 głównych zagadnień:
komórkowe i molekularne składniki układu odpornościowego,
mechanizmy odpowiedzialne za rozwój odporności,
funkcje efektorowe układu odpornościowego - odporność na infekcje i szczepionki,
choroby i niedobory układu odpornościowego - alergia, autoimmunizacja, wrodzone i nabyte niedobory odporności,
odpowiedź immunologiczna na nowotwory i przeszczepy,
wpływ płci i wieku na odpowiedź obronną.
Pierwszy w Polsce podręcznik z zakresu żywienia człowieka prezentujący żywienie w kontekście zdrowia publicznego. Omówiono w nim: miejsce żywienia w ochronie zdrowia społeczeństwa z uwzględnieniem aspektów epidemiologicznych, profilaktycznych i genetycznych; różne czynniki warunkujące sposób żywienia się społeczeństwa - od ekonomicznych, klimatycznych i kulturowych po społeczne i psychologiczne; sposoby racjonalizacji żywienia ludności - od polityki żywieniowej państwa i upowszechniania wiedzy o żywieniu po wzbogacanie żywności i suplementację diety. Książkę uzupełnia syntetyczna prezentacja problematyki ochrony konsumenta przez różnymi zagrożeniami - dziś i w przyszłości. Zagadnienia dotyczące relacji żywienia i zdrowia są przedstawione w taki sposób, aby pomóc czytelnikowi: - identyfikować problemy zdrowia publicznego wynikające z nieprawidłowego żywienia na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym, - określać przyczyny tych problemów, - wybierać metody umożliwiające efektywne ich rozwiązanie. Książka stanowi tom 3 serii popularnych podręczników z zakresu żywienia człowieka wydawanych przez Wydawnictwo Naukowe PWN, z których pierwszy poświęcony jest podstawom nauki o żywieniu, drugi - żywieniu człowieka zdrowego i chorego, a uzupełnia je Słownik terminologiczny. Książka przeznaczona dla studentów uczelni medycznych, przyrodniczych, rolniczych, a także dla żywieniowców, dietetyków i lekarzy.
Uczniowie nie są głupi, nauczyciele nie są leniwi, a nasze szkoły nie są do niczego. Ale coś jest nie tak...
Manfred Spitzer w swojej świetnej książce mówi o wpływie naszych cech osobowości (emocje, motywacja, uwaga) na pracę mózgu. Udowadnia, że nasz umysł uczy się od samego początku (już w okresie prenatalnym) spontanicznie, bez przerwy, nawet we śnie. Że można go stymulować naturalnie – wcale nie przez używki. Znając zasady działania mózgu, poznajemy możliwości zwiększenia jego efektywności i czerpania przyjemności z uczenia się. Mózg „formułuje” sam ogólne zasady i „wyciąga wnioski”, ale potrzebuje konkretów, dlatego autor nauczycielom i rodzicom radzi opowiadać dzieciom rzeczywiste historie, a tłumacząc abstrakcyjne teorie odwoływać się do życie codziennego.
Książka niekiedy zaskakuje wyjaśnieniami, dlaczego niektóre dzieci przejawiają trudności w nauce, dlaczego są agresywne, skąd bierze się przemoc – gdzie szukać wyjaśnienia i rozwiązania tych problemów. Nie są to gołosłowne zapewnienia – autor przywołuje liczne eksperymenty psychologiczne, które potwierdzają jego słowa.
Uczenie zachodzi w głowie (...) Chciałbym, aby dzięki tej książce badania prowadzone nad mózgiem stały się bardziej zrozumiałe, co – mam nadzieję – przełoży się na lepsze zrozumienie uczenia się. Owo zrozumienie nie powinno pozostać hermetyczną wiedzą ekspertów, ponieważ dotyczy nas wszystkich niezależnie bowiem od tego, czy tego chcemy czy nie, wszyscy się uczymy!
Książka Jak uczy się mózg? poświęcona jest problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Zaskakuje przystępnością przekazu. Autor w bardzo ciekawy sposób ukazuje, jak można przenieść wiedzę z badań nad mózgiem na nasze codzienne życie.
Książka przedstawia zjawisko agresywnego zachowania kibiców piłki nożnej, które w ostatnich latach stało się szczególnie ważnym problemem społecznym nie tylko w Polsce.
Autor omawia: ¦ zmiany wizerunku polskich kibiców piłki nożnej ¦ przyczyny chuligańskich zachowań na stadionach ¦ profilaktykę i prewencję futbolowego chuligaństwa ¦ rolę mediów i policji w rozwiązaniu problemu chuligaństwa kibiców.
Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych, specjalistów zajmujących się aktualnymi problemami społecznymi i sportem.
Przemysław Piotrowski, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w psychologii społecznej ze szczególnym uwzględnieniem zachowań zbiorowych, agresji, zachowań dewiacyjnych i przestępczości. Autor m.in.: Szalikowcy. O zachowaniach dewiacyjnych kibiców sportowych (2000), Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne (2003).
Książka Przemysława Piotrowskiego może stanowić kompendium wiedzy i zbiór zasad postępowania w opanowywaniu patologii związanej z futbolem i zmierzających do zapewnienia bezpieczeństwa na polskich stadionach.
Prof. dr hab. Adam Stankowski
Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
W prezentowanej książce autorka wyjaśnia i interpretuje zagadnienia związane z wewnętrzną organizacją działania banku spółdzielczego w obszarze oceny gospodarowania kapitałem własnym. Książka jest pierwszym w polskiej literaturze opracowaniem, w którym do badań nad organizacją działalności banków zostały wykorzystane socjologiczne teorie systemów społecznych, głównie Talcotta Parsonsa oraz Niklasa Luhmanna.
Czytelnik ma możliwość zapoznania się z teoretycznymi podstawami funkcjonowania banku spółdzielczego jako samoorganizującego się systemu, dla którego sposób organizacyjnego działania nakreśla zarówno Nowa Umowa Kapitałowa, jak i krajowe regulacje prawne.
Przedstawiona koncepcja tworzenia systemu zarządzania bankiem, procesu zarządzania ryzykiem oraz modelu szacowania kapitału wewnętrznego umożliwia zapoznanie się z tajnikami wiedzy w zakresie kreowania wewnątrzbankowych zasad oceny adekwatności kapitałowej. Proponowane w naukowych dociekaniach podejście systemowe dostarcza ram pojęciowych dla wiedzy teoretycznej, w którą wpisuje się praktyczne zarządzanie bankiem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?