KATEGORIE [rozwiń]

Zmitrowicz Karolina

Okładka książki Analiza biznesowa w IT. Lessons learned

89,00 zł 54,07 zł


Analiza biznesowa w IT. Lessons learned O analizie biznesowej praktycznie Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej. Książka Karoliny Zmitrowicz, uznanej specjalistki do spraw analizy biznesowej, inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami, uzupełnia tę lukę. Wprowadzając w temat i kompleksowo go omawiając, autorka czerpie równocześnie z obserwacji, doświadczeń i praktyk - tych, które działają, i tych, które nie sprawdzają się w różnych obszarach analizy biznesowej. Dostarcza tym samym wskazówek dotyczących aspektów i obszarów stanowiących największe wyzwania w pracy analityka, takich jak: Prawidłowe planowanie pracy pod kątem celów i oczekiwanych rezultatów Precyzyjne wyrażanie myśli i przekładanie ich na udokumentowany zapis Uwzględnianie punktu widzenia wszystkich interesariuszy Przykładanie odpowiedniej wagi do inżynierii wymagań Wdrażanie zasad AB w projektach z różnych branż
Okładka książki Inżynieria wymagań Studium przypadków

79,00 zł 61,98 zł


Inżynieria wymagań to kluczowa faza każdego projektu informatycznego. Od jej powodzenia zależy sukces całego przedsięwzięcia. Dobrze przeprowadzony proces zbierania, modelowania i zarządzania wymaganiami pozwala zredukować liczbę problemów z nimi związanych, a w rezultacie znacznie obniżyć koszty projektu. Niniejsza publikacja przedstawia doświadczenia wielu analityków biznesowych z „pierwszej linii frontu” ich walk na rzecz zapewnienia odpowiedniego poziomu jakości wymagań. Zgodnie z założeniami serii „w praktyce”, opisują oni nie tylko swoje sukcesy, ale także poniesione porażki. Informacja o autorze/ redaktorze: Adam Roman pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor habilitowany nauk technicznych w zakresie informatyki. Wieloletni wykładowca oraz trener szkoleń związanych z testowaniem i zapewnianiem jakości oprogramowania. Jego zainteresowania naukowe w tym zakresie to przede wszystkim: techniki projektowania efektywnych testów, optymalizacja suit testowych, doskonalenie procesu testowego, testowanie mutacyjne, testowanie oparte na modelu, modele predykcji defektów. Współpracownik wielu firm w zakresie projektów R&D związanych z zapewnianiem jakości oprogramowania oraz analizy danych (Blackbird, Motorola, Rivet Group, Sabre, Yellow Lab). Autor szeregu artykułów z zakresu kontroli i zapewniania jakości oprogramowania, a także wydanej przez PWN w 2015 roku monografii Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia. Członek Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (współpraca nad międzynarodowymi normami ISO 25000 - System and Software Quality Requirements and Evaluation oraz ISO 29119 - Software Testing Standard) oraz Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych. Certyfikowany tester (ISTQB Full Advanced) oraz inżynier jakości oprogramowania (ASQ Certified Software Quality Engineer). Karolina Zmitrowicz pracuje w branży IT od 10 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zakresie analizy biznesowej i inżynierii wymagań, zarządzania jakością i zarządzania projektami: pracowała dla wiodących organizacji finansowych w Republice Południowej Afryki, Holandii, Austrii, Słowacji, Włoszech i w Polsce. Podczas swojej kariery pełniła różne role, od testera, poprzez analityka i projektanta, po koordynatora projektów, co umożliwiło jej poznanie wielu aspektów realizacji projektów IT i nauczyło postrzegania podejmowanych tematów z różnych punktów widzenia. Praca w międzynarodowych, wielokulturowych zespołach projektowych wykształciła w niej nie tylko umiejętności efektywnego planowania i koordynacji złożonych działań, ale i doskonałe umiejętności interpersonalne. Obecnie pracuje jako niezależny konsultant IT w obszarze biznesu i technologii wspierając organizacje m.in. w planowaniu i realizacji procesów analitycznych oraz czynności zarządzania jakością na przestrzeni całego cyklu życia rozwiązania. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje jako podstawę do rozwoju własnych metod doskonalenia procesów wytwarzania kładąc nacisk przede wszystkim na transparentność, efektywność i spójność procesów z celami biznesowymi przy jednoczesnej elastyczności i uniwersalności zastosowanych rozwiązań. Autorka kilkunastu publikacji z obszaru zarządzania jakością, testowania, analizy biznesowej i zarządzania zespołem oraz książek m.in. Inżynieria wymagań w praktyce (PWN 2014). Wykładowca akademicki na WSB w Gdańsku na studiach podyplomowych na kierunku Tester oprogramowania oraz kierownik studiów podyplomowych na kierunku Inżynieria wymagań w projektach informatycznych.
Okładka książki Analityk systemów. Przygotowanie do egzaminu

69,00 zł 54,14 zł


Analityk systemówKsiążka ułatwi czytelnikowi opanowanie informacji niezbędnych do przygotowania się do egzaminu REQB® Certyfikowany Profesjonalista Inżynierii Wymagań (ang. Certified Professional for Requirements Engineering, CPRE) na poziomie podstawowym. Egzamin ten umożliwia zdobycie uznawanego na całym świecie certyfikatu poświadczającego kwalifikacje w obszarze inżynierii wymagań.W książce omówiono wszystkie tematy wyszczególnione w planie nauczania REQB® dla poziomu podstawowego, wersja 2.1 (2014). Dla ułatwienia nauki i zrozumienia podejmowanych tematów teoretyczne zagadnienia zobrazowano odpowiednio dobranymi przykładami. Po przerobieniu każdego rozdziału książki czytelnik może samodzielnie sprawdzić stan swojej wiedzy, odpowiadając na pytania kontrolne (będące zarazem celami nauczania określonymi przez REQB) do poszczególnych tematów. W celu umożliwienia lepszego przygotowania się do egzaminu, w książce podano również przykładowe pytania egzaminacyjne.Z książki dowiesz się:czym jest inżynieria wymagań według programu REQB® i jakie czynności wchodzą w jej skład;czym są wymagania, jak można je sklasyfikować i jakimi atrybutami powinny się cechować;jakie miejsce w przedsięwzięciu informatycznym zajmuje inżynieria wymagań i jakie ma znaczenie dla sukcesu projektu;jak pozyskiwać, analizować i dokumentować wymagania oraz w jaki sposób zapewnić, że są one odpowiedniej jakości;jaki zakres informacji jest wymagany na egzaminie certyfikacyjnym co musisz zapamiętać, zrozumieć i potrafić wyjaśnić na przykładach oraz co powinieneś umieć wykorzystać w praktyce;jakie pytania egzaminacyjne możesz spotkać podczas egzaminu certyfikacyjnego.Powinieneś wiedzieć:jakie są podstawowe fazy i charakterystyki cyklu życia produktu;jakie procesy zarządcze i wytwórcze składają się na proces wytwarzania produktu;w jaki sposób powstaje koncepcja i projekt rozwiązania informatycznego.
Okładka książki Inżynieria wymagań w praktyce

79,00 zł 61,98 zł


Powodem napisania książki było rosnące zainteresowanie dziedziną inżynierii wymagań i zagadnień z nią bezpośrednio związanych jak modelowanie biznesowe czy zarządzanie projektem. Istniejące książki i publikacje z reguły koncentrują się na wybranych aspektach czy narzędziach inżynierii wymagań, brak jest natomiast publikacji opisujących całościowo proces inżynierii wymagań, jego kontekst w wytwarzaniu produktu, czynności i ich praktyczne zastosowanie, możliwe ryzyka i sposoby ich uniknięcia. Książka skierowana jest do osób zawodowo zajmujących się analizą biznesową i systemową, odpowiedzialnych za jakość oprogramowania i systemów oraz architektów czy kierowników projektów, jak również osób pragnących zrozumieć wyzwania związane z inżynierią wymagań i jej powiązania z innymi procesami w ogólnym procesie wytwarzania produktu. Dowiesz się: · jak zarządzać wymaganiami w rożnych projektach od formalnych po zwinne (ang. Agile) · jak przekładać język i potrzeby biznesu na ich realizację w systemach informatycznych · jak łatwo weryfikować możliwość realizacji wymagań przez rozpoczęciem projektu · jak zadawać pytania klientowi aby uniknąć problemów na końcu projektu Powinieneś znać: · podstawowe zagadnienia inżynierii oprogramowania · podstawowe zagadnienia zarządzania projektami informatycznymi realia pracy z klientami i wyzwania z tym związane
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj