Celem podręcznika jest przedstawienie podstawowych zagadnień rachunkowości zarządczej i controllingu jako koncepcji i metod rozwiązywania problemów decyzyjnych w organizacji. Wszystkie rozważania teoretyczne ilustrowane są dobrze dobranymi przykładami o charakterze jakościowym i ilościowym.
Na szczególną uwagę zasługuje dbałość autora o wiązanie wiadomości z zakresu mikroekonomii, rachunkowości i matematyki.
Podręcznik przeznaczony dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem działającym na współczesnym, globalnym rynku. Przedstawia wybrane zagadnienia, mające obecnie największy wpływ na działalność przedsiębiorstw – globalne strategie, nowe struktury organizacyjne, zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym, elastyczne systemy pracy, e-biznes oraz społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstwa.
Książka stanowi znakomitą pomoc w zdobywaniu wiedzy z zakresu zarządzania i kształtowania odpowiednich umiejętności i postaw menedżerskich, niezbędnych we współczesnym świecie. Podręcznik zawiera również literaturę zalecaną, bibliografię oraz indeks rzeczowy.
Czy uczelnia powinna zarządzać relacjami?
Czy mogą być one źródłem zdobywania przewagi konkurencyjnej?
Co jest ważne, aby osiągnąć sukces na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych?
Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej.
Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością.
Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem.
Oddajemy w Państwa ręce III wydanie książki, która po raz pierwszy ukazała się w 1993 roku i od tamtej pory była ciągle dostępna na rynku. Autorzy wprowadzili zmiany obejmujące ponad 80% pierwotnych treści oraz uwzględnili najnowsze uregulowania prawne, w tym aktualną ustawę o rachunkowości.
Książka w sposób całościowy i usystematyzowany prezentuje podstawowe zagadnienia oceny finansowej przedsiębiorstw. Są to:
ocena bieżącej działalności przedsiębiorstwa (istota i wstępna analiza sprawozdania finansowego, badanie kondycji finansowej przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem jego płynności finansowej, stopień zadłużenia, sprawność działania, zyskowność oraz ocena rynkowa wartości akcji i kapitału, sposoby badania czynników kształtujących wyniki finansowe przedsiębiorstw, przychodów ze sprzedaży oraz kosztów);
ocena jego działalności rozwojowej, w której najważniejsze są decyzje inwestycyjne (metody i techniki uwzględniania czasu w badaniach analitycznych, problematyka kształtowania struktury i kosztów kapitału, metody oceny opłacalności przedsięwzięć inwestycyjnych i związanego z nimi ryzyka).
Podobnie jak poprzednie wydania, podręcznik zawiera wiele tabel, wykresów, rozwiązanych przykładów z analizy finansowej przedsiębiorstwa, co podnosi jego wartość dydaktyczną.
Jest to podstawowy podręcznik do przedmiotu ANALIZA FINANSOWA PRZEDSIĘBIORSTWA oraz pomocniczy do innych przedmiotów dotyczących finansów przedsiębiorstw dla studentów wszystkich uczelni na kierunkach: zarządzanie i marketing, finanse i bankowość, ekonomia, dla studentów studiów podyplomowych oraz dla praktyków.
Omówione zagadnienia stanowią przykłady tematów przybliżających nas do zrozumienia, jaka maszyneria leży u podstaw naszego zachowania i co się w niej psuje lub może popsuć pod wpływem chorób, urazów, wieku i innych czynników wpływających na naszą osobowość. Podręcznik stanowi próbę ukazania współczesnego stanu wiedzy na temat biologicznego podłoża różnorodnych form zachowania oraz psychicznych doznań zwierząt i człowieka w normie i patologii. Omówiono w nim, między innymi, podstawowe właściwości neuronów i sieci neuronowych, funkcje komórek glejowych, interakcje układów nerwowego i odpornościowego, rozwój i starzenie się układu nerwowego, a także neurobiologiczne mechanizmy zachowań ruchowych, emocji, bólu i stresu, percepcji, pamięci, uczenia się i mowy. Obecne, trzecie wydanie zostało uaktualnione na podstawie najnowszych osiągnięć naukowych oraz znacznie poszerzone. Dodano trzy nowe rozdziały: na temat różnic płciowych, procesów starzenia się i neuroplastyczności.
Znakomity podręcznik wprowadzający w problematykę psychologii starościcałościowo ujmuje tematykę wieku starszego przewidzianą programem studiów na kierunku psychologiaprzybliża problemy psychologiczne osób starszych związane z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznegoukazuje potencjalność człowieka w podeszłym wieku jego ciągłą zdolność do zmagania się z problemami życia codziennegopodręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, medycyny oraz dla profesjonalistów i wolontariuszy wspierających osoby starszedr hab. Stanisława Steuden, prof. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (Katedra Psychologii Klinicznej i Osobowości Zakład Psychologii Klinicznej Dorosłych); specjalistka z zakresu psychologii klinicznej i psychologii osobowości.Praca poświęcona jest problematyce, której waga zarówno w Polsce, jak i na świecie systematycznie wzrasta. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą zwiększającej się we wzmożonym tempie liczby ludzi starszych w wysokorozwiniętych krajach, a także z powodu postępu wiedzy w naukach medycznych i społecznych, w tym również psychologii. Monografia Stanisławy Steuden odzwierciedla powyższy fakt i tym samym wpisuje się w jeden z najprężniej rozwijających się nurtów współczesnej nauki o człowieku, do jakich należy psychogerontologia.Z recenzji dr hab. Marii Straś-Romanowskiej, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego
Książka jest owocem wieloletnich doświadczeń autora w zakresie budowy inteligentnych systemów wspomagania decyzji zarówno w wymiarze badawczym, jak i praktycznych zastosowań biznesowych. Przedstawiono w niej historię powstania Business Intelligence, zdefiniowano to pojęcie oraz dokonano przeglądu zastosowań tej koncepcji. Omówiono też problematykę hurtowni danych, która stanowi podstawowy element architektury systemów BI.
Kilka rozdziałów dotyczy analityki biznesowej - szczegółowo omówiono w nich m.in. zastosowanie narzędzi BI do zarządzania procesami biznesowymi i strategią firmy. Dużo miejsca poświęcono także zarządzaniu informacjami strategicznymi, eksploracji danych oraz analizie danych osobowych i jej wykorzystaniu w marketingu bezpośrednim. Podsumowując swoje rozważania, autor przedstawił model pokazujący związki zastosowań systemów BI z potencjalnym wzrostem wartości firmy.
Książkę uzupełniają studia przypadku dotyczące funkcjonowania hipotetycznej sieci sklepów, a także listy polecanych lektur i starannie dobranych adresów stron WWW.
Autor stworzył stronę WWW, na której zamieścił materiały dodatkowe oraz udostępnił forum umożliwiające dyskusję z nim samym oraz z innymi czytelnikami książki.
Jako podręcznik akademicki publikacja jest skierowana głównie do studentów kierunków ekonomicznych i politechnicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich oraz wykładowców. Na pewno jednak zainteresuje również menedżerów, konsultantów i doradców, a także wszystkich, których zajmuje zagadnienie sztucznej inteligencji.
Część pierwsza przedstawia najważniejsze wyzwania i zagrożenia związane z funkcjonowaniem państwa i administracji publicznej w dobie integracji europejskiej.
Część druga prezentuje problematykę organizacji i zarządzania w administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem jakości jej działania.
Część trzecia jest poświęcona zagadnieniom służby cywilnej, profesji urzędniczej, jej specyfice i napięciom, jakim podlega.
Część czwarta wyznacza etyczne standardy dla administracji publicznej, w odwołaniu do koncepcji etosu pracowniczego, wzorów urzędnika funkcjonujących w Polsce oraz brytyjskich doświadczeń.
W niniejszym podręczniku dominuje menedżerskie ujęcie problemu. Wywody, dyskusje, przykłady z życia wzięte pokazują, jak idee i różne koncepcje znajdują zastosowanie w praktyce, a zalety dydaktyczne podręcznika powodują, że może on być wykorzystywany nawet przez osoby, które nie miały dotąd styczności z tą problematyką.
Podręcznik ten przeznaczony jest dla osób, które zamierzają przyswoić sobie podstawowe wiadomości z dziedziny logiki formalnej, a nadto dowiedzieć się, jaki wkład wnosi ta dyscyplina do współczesnej wiedzy o języku. Wykład zagadnień i metod logiki nie różni się tu istotnie od ujęć stosowanych w innych elementarnych podręcznikach. Sposób natomiast, w jaki przedstawiono związki między logiką formalną i językoznawstwem teoretycznym, a także rozwiązania niektórych problemów logicznych, z jakimi musi się uporać opis języka naturalnego, wyrażają stanowisko autorki w tych dyskusyjnych kwestiach. Różni się ono w pewnych punktach nie tylko od poglądów większości językoznawców, lecz także od rozwiązań preferowanych przez wielu logików. Różnice te sygnalizuje ona w odpowiednich miejscach tekstu, nie referuje jednak szczegółowo odmiennych stanowisk w poruszanych sprawach.
Książka omawia:
logiczne własności zdań,
rachunek zdań,
rachunek kwantyfikatorów,
granice logiki - język a komunikacja,
rachunek zbiorów i relacji.
Nowe, rozszerzone wydanie opisuje aktualną w ostatnich dziesięcioleciach problematykę granic logiki i jej rolę w komunikowaniu się:
języki naturalne i sztuczne,
pytania, rozkazy, oceny,
nieekstensjonalność,
wieloznaczność,
okazjonalność,
implikatury konwersacyjne,
interpretacja a znaczenie językowe,
antynomia kłamcy,
problem poprawności wnioskowania.
Mimo, iż semantyka rachunku kwantyfikatorów została wyrażona w terminach struktury, nie zaś w terminach modeli, stosunkowo często używa się tu podstawowych pojęć teorii zbiorów i relacji. Czytelnik nie znający tych pojęć teoriomnogościowych znajdzie ich wyjaśnienie w dołączonym na końcu Dodatku.
Książka polecana studentom nauk humanistycznych i społecznych na zajęcia z logiki.
Podręcznik prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące zastosowania metod analizy ilościowej w zarządzaniu. Przy omawianiu poszczególnych zagadnień autor skoncentrował się przede wszystkim na warstwie aplikacyjnej omawianych metod, technik i narzędzi oraz na możliwościach ich praktycznego wykorzystania przy podejmowaniu decyzji.
Książka przeznaczona dla studentów wszystkich uczelni i wydziałów ekonomicznych do przedmiotu Prognozowanie i symulacje.
Publikacja w sposób wyczerpujący podejmuje tematykę funkcjonalności systemów informatycznych wspomagających zarządzanie (SIZ). W książce zostały szczegółowo opisane funkcje informatycznych systemów rachunkowości finansowej przeznaczonych dla małych i średnich firm, funkcje kompleksowych zintegrowanych systemów transakcyjnych stosowanych przez duże przedsiębiorstwa oraz funkcje i zastosowania uzupełniających je systemów informacyjno-analitycznych klasy Business Intelligence.
Tom 2 książki poświęcono funkcjonalności i zastosowaniom analitycznych systemów klasy Business Intelligence (BI), wykorzystujących technologię hurtowni danych, koncepcję wielowymiarowego przetwarzania analitycznego (OLAP) oraz metody i narzędzia eksploracji danych (Data Mining). Przedstawiono zastosowania systemów BI w zarządzaniu relacjami z klientami, controllingu i rachunkowości zarządczej oraz wskazano na tendencje rozwoju tych systemów.
Publikacja skierowana jest do:
studentów kierunków zarządzania, którzy poszukują wiedzy na temat zastosowań informatyki w biznesie;
studentów kierunków informatyki zainteresowanych poznaniem funkcjonalności systemów informatycznych i możliwościami ich wykorzystania w zarządzaniu;
wykładowców akademickich prowadzących przedmioty obejmujące zagadnienia informatycznych systemów rachunkowości, systemów informatycznych zarządzania klasy MRP II, ERP, CRM, WMS, SCM i rynków elektronicznych oraz hurtowni danych i systemów Business Intelligence;
kadry zarządzającej przedsiębiorstw poszukującej wiedzy na temat możliwości usprawnienia wspomagania informatycznego bieżącej działalności oraz zastosowania systemów analitycznych klasy Business Intelligence.
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne.
Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia.
Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych. Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi. W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.
ompletny podręcznik chemii leków dla studentów. W książce omówiono wszystkie ważne obszary tej dziedziny w sposób ułatwiający naukę i umożliwiający szybką powtórkę.
Podręcznik akademicki zawierający kompleksową wiedzę na temat gospodarki turystycznej. Szczególną uwagę poświęcono aspektom jakości, mającym obecnie decydujące znaczenie w walce konkurencyjnej na rynku usług turystycznych.
Nowe rozszerzone kompendium wiedzy o systemach inteligentnych!
Podręcznik prezentuje nowoczesne podejście do obliczeń inteligentnych. Przedstawiono w nim rys historyczny rozwoju sztucznej inteligencji, jej zastosowania w życiu codziennym człowieka oraz prognozę dalszego jej rozwoju.
Omawia szeroki zakres inteligentnych struktur decyzyjnych i algorytmów uczenia maszynowego - przedstawia metody wnioskowania wykorzystujące zbiory przybliżone, zbiory rozmyte, sieci neuronowe oraz algorytmy uczenia propagacji wstecznej, najmniejszych kwadratów, ewolucyjne oraz algorytmy grupowania danych. Autorowi udało się optymalnie wyważyć treść książki uzyskując doskonałą proporcję pomiędzy wysokim poziomem teoretycznym opisu, a łatwością przyswojenia prezentowanych metod. Książka jest napisana przystępnie i klarownie. Zrozumienie i przyswojenie treści znacznie ułatwia wiele przykładów ilustrujących wprowadzane koncepcje teoretyczne.
dr hab. inż. Wojciech Jędruch, Politechnika Gdańska
Walorem dydaktycznym drugiego wydania są dodane przez Autora po każdym rozdziale zadania do samodzielnego rozwiązania.
W niniejszej publikacji autorzy prezentują, uznany za rewolucyjny, system mobilizowania ludzi do wypracowania misji przedsiębiorstwa. Jest to system zarządzania oparty na całościowym pomiarze zrównoważonych zestawień wskaźników, łączący przyszłe tj. strategiczne cele ze wskaźnikami dotyczącymi bieżących zadań.
W Sears skutecznie wdarażamy zasady strategicznej karty wyników, nadając ostateczny kształt procesowi naszej transformacji. Gorąco popieram pomysły Kaplana i Nortona dotyczące przekazywania wizji i realizacji strategii. Wprowadzając je, nasze przedsiębiorstwo będzie mogło skutecznie wkroczyć na nową drogę rozwoju.
Richard T. Quinn, Wiceprezes ds. Jakości Korporacji Sears, Roebuck & Company
Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.
Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu. Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Następiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych.
Ponadto umieszczeono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zawarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych, a także najważniejsze dokumenty normatywne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?