Diagnoza choroby nowotworowej u dziecka powoduje wiele zmian w życiu małego pacjenta i jego rodziców, rodzeństwa, a nawet dalszych członków rodziny. To, jak radzą sobie rodzice w obliczu trudnej sytuacji, jest niezmiernie ważne, ponieważ decyduje o radzeniu sobie ich chorego dziecka.Negatywne emocje rodziców: lęk, smutek, niepokój - wywołują podobne odczucia u dziecka. Z kolei pozytywne nastawienie do leczenia, nadzieja na wyzdrowienie, wzajemne wsparcie w rodzinie i towarzyszenie dziecku w trudnych chwilach są niezbędne dla jego lepszego samopoczucia w czasie długotrwałej hospitalizacji i uciążliwych zabiegów.Mimo że psychologia systemów rodzinnych wnikliwie odnosi się do wzajemnych zależności i wpływów wszystkich członków rodziny, to jednak badania dotyczące rodziców zmagających się z chorobą nowotworową dziecka i znaczenie jakości ich relacji dla radzenia sobie z trudami leczenia małego pacjenta są słabo eksplorowane na gruncie polskim.Głównym celem monografii była ocena jakości relacji rodziców w procesie zmagania się z chorobą nowotworową dziecka. Izabela Socha i Iwona Janicka w przeprowadzonych badaniach uwzględniły również czynniki, które mogą w sposób pozytywny bądź negatywny wpływać na relację między rodzicami.Mamy nadzieję, że rezultaty uzyskane z badań, zasygnalizowane implikacje związane z ich wykorzystaniem, a także opisane w monografii narzędzia do diagnozowania opiekunów osób chorych i planowania oddziaływań terapeutycznych mogą być pomocne dla psychologów, psychoterapeutów, lekarzy, pielęgniarek i innych specjalistów, którzy opiekują się małym pacjentem i jego rodzicami.Z tekstuMonografia ta jest niezmiernie cennym wkładem do wiedzy odnoszącej się do psychoonkologii, klinicznej, zdrowia jak i psychologii rodziny. Niewątpliwie praca ta jest pożądana i będzie wartościową pozycją dla specjalistów różnych dziedzin: m.in. psychologów, socjologów, lekarzy, pracowników socjalnych, terapeutów.Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan
Autorzy zaprezentowali w swojej monografii wyniki badań poświęconych fenomenowi homoseksualizmu. Przeanalizowali dwa obszary funkcjonowania osób homoseksualnych: indywidualny - dotyczący ich charakterystyki psychologicznej i relacyjny - poświęcony intymnym związkom emocjonalnym, jakie te osoby tworzą, a także pokazujący ich w roli rodziców.
Tematyka epidemii cholery była już wielokrotnie podejmowana tak przez lekarzy, jak i historyków medycyny. Mimo to nadal kryje w sobie wiele wątków i zagadnień, które czekają na pogłębione opracowanie. Niniejsza monograa pod wieloma względami wypełnia to zadanie. Skoncentrowano się w niej na terenach sześciu litewskich i białoruskich guberni, przez które w ciągu XIX wieku przeszły cztery pandemie cholery, zbierając tu potężne żniwo w postaci setek tysięcy ludzkich istnień. Przedstawienie statystycznej strony działania tej zaraźliwej choroby jest jednym z walorów książki. Autorka czyni nowe ustalenia w tym zakresie, koryguje dotychczasowe, pokazuje trudności, z jakimi borykała się podczas zbierania danych. Prezentuje, w jaki sposób w czasie epidemii tworzono system opieki nad zdrowiem publicznym, z jakich elementów się on składał, jak funkcjonował, jakie były jego niedostatki. Przedstawiono tu również mało w sumie znane kwestie działania kordonów sanitarno-wojskowych oraz kwarantann. Działania podejmowane przez rosyjskie władze w tej materii porównano z tymi, jakie przeprowadzano w tym czasie w innych krajach europejskich, a także na wspólnej, międzynarodowej arenie. Walorem publikacji, oprócz szerokiego tła i licznych opisanych zagadnień, jest też jej strona graczna zamieszczone mapy, zdjęcia, plany, karykatury i aneksy. Praca nad książką trwała kilka lat i jak napisał w swojej recenzji prof. dr hab. Adam Szarszewski z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego:Jest to cenna i dobrze udokumentowana źródłowo monografia, wpisująca się w nurt badań interdyscyplinarnych szeroko rozumianego zdrowia publicznego nad zjawiskami choroby w jej wymiarze populacyjnym. Autorka przedstawia zarówno rozwój koncepcji pochodzenia cholery, przebieg poszczególnych pandemii, statystykę zachorowań i zgonów, jak i podejmowane działania przeciwepidemiczne, wynikające z rozmaitych poglądów etiologicznych choroby na przykładzie północno-zachodnich guberni Cesarstwa Rosyjskiego w XIX wieku. Koncepcja rozprawy jest spójna i została konsekwentnie zrealizowana. Stanowi przykład klasycznej monografii historycznej, ujmującej badane zagadnienie całościowo, w oparciu o dane szczegółowe.
Monografia naukowa z zakresu psychologii rodziny. Zaprezentowano w niej zagadnienia dotyczące problematyki wartości rodzinnych. Obejmuje weryfikację empiryczną zróżnicowanych wymiarów wartości rodzinnych oraz ich psychologicznych korelatów.
*
Rodzina zajmuje centralne miejsce w każdym społeczeństwie. Nie jest istotne, czy ma charakter formalny – zinstytucjonalizowany czy nie. Zaproponowana w publikacji uniwersalne i ponadkulturowe ujęcie rodziny wpisuje się w obserwowane obecnie przemiany życia rodzinnego. Rodzina stanowi wartość dla wszystkich. Jej specyficzne walory sprawiają, że jest celem życiowym, dążeniem, pragnieniem. Być w rodzinie i mieć rodzinę to naturalna i najważniejsza potrzeba każdego człowieka.
Nowa edycja 20202022Zeszyt ćwiczeń Wczoraj i dziś do historii dla 7 klasy szkoły podstawowej pomaga utrwalać wiedzę i kształcić umiejętności historyczne.Zachęca do wykonywania kolejnych zadań za pomocą ćwiczeń Na dobry początek.Wzbudza zainteresowanie przedmiotem poprzez zadania do Tajemnic sprzed wieków.Umożliwia zapoznanie się z dodatkowymi ćwiczeniami i samouczkami dzięki kodom QR zamieszczonym w publikacji.
„Dziś i jutro” to podręcznik do wiedzy o społeczeństwie dla szkoły podstawowej, który w przystępnej formie przedstawia informacje dotyczące zagadnień społecznych, ustroju Rzeczypospolitej, samorządu terytorialnego, praw człowieka i spraw międzynarodowych.
Wzbudza zainteresowanie przedmiotem dzięki atrakcyjnym rozwiązaniom graficznym oraz dużej liczbie infografik i schematów.
Kształtuje aktywną postawę obywatelską poprzez różnorodne ćwiczenia zamieszczone po każdym temacie.
Rozwija umiejętność pracy ze źródłami za pomocą ćwiczeń, testów oraz elementu Fakty i opinie.
Ułatwia samodzielne powtarzanie wiadomości dzięki Podsumowaniom po każdym rozdziale.
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione – dobre lub złe – wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: · funkcjonowania systemu rodzinnego – funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej · nietradycyjnych form życia rodzinnego – rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych · problemów życia rodzinnego – choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy · współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego. Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?