Chcesz zarządzać firmą - opracuj strategię! Uznany na rynku podręcznik akademicki, przedstawiający kompleksowe ujęcie problematyki związanej z zarządzaniem strategicznym w firmie. Opracowany z myślą o polskich studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomicznych i menedżerskich. Oprócz podstaw teoretycznych i metodologicznych zawiera empiryczne prezentacje strategii analiz i planów stosowanych w polskiej praktyce gospodarczej.Książka koncentruje się na zagadnieniach: koncepcja zarządzania strategicznego, typologia strategii zarządzania, wykorzystanie analizy preferencji, analiza strategiczna, planowanie strategiczne, implementacja strategii, kontrola strategiczna.Dodatkowymi walorami podręcznika są: kompleksowe ujęcie tematu, duża liczba przykładów opartych na doświadczeniach polskich firm, duża liczba rysunków i tabeli ilustrujących przedstawiane zagadnienia, bogata bibliografia.
Świat jako wola i przedstawienie to opus magnum Schopenhauera i jedyna całościowa prezentacja systemu filozofa. Projekt ten stanowi pewną kontynuację filozofii Kanta, na tyle jednak osobliwą, a także krytyczną, że w efekcie wykracza poza cały klasyczny nurt myśli europejskiej, nie tylko dlatego, że sięga do kultury Wschodu. Schopenhauer bowiem daje w swym dziele wyraz dramatycznym odkryciom XIX-wiecznej samoświadomości, która dojrzewając, coraz głębiej penetruje i podważa własne fundamenty.
Asztawakragita czyli pieśń Asztawakry to indyjski dydaktyczny poemat filozoficzny, nauczający w duchu systemu adwaita wedanty, że jedyną wartością wyzwalającą człowieka jest poznanie. Poemat ten, skomponowany w stylu humanistycznym, jest równocześnie wysokiej klasy dziełem literackim. Autor poematu jest anonimowy. Utwór pochodzi prawdopodobnie z XIV wieku.
Religijno-filozoficzny poemat został ujęty w postać dialogu między mędrcem Asztawakrą a jego uczniem, legendarnym królem Dżanką. Toczy się wokół dwóch zasadniczych problemów: poznania i wyzwolenia. Poznanie, które osiąga się wraz z odkryciem prawdy, prowadzi do wyzwolenia, jakie daje joga. Wyzwolenie zaś jest specyficznym rodzajem szczęścia.
Czy grozi Ci wypalenie zawodowe?
Jak rozpoznać objawy wypalenia?
W jaki sposób można sobie z nim poradzić?
Czy można go uniknąć?
Emocjonalne wyczerpanie, nadmierny dystans wobec osób i spraw, którym się służy, aż do utraty zaangażowania zawodowego – to powszechnie doświadczane przejawy syndromu wypalenia zawodowego. Jego efektem może być przedmiotowe traktowanie klientów, uczniów, pacjentów czy petentów. Temu właśnie zjawisku poświęcony jest kolejny tom serii Nowe Tendencje w Psychologii, stanowiący wybór najbardziej znaczących tekstów autorstwa wybitnych znawców wypalenia zawodowego. Autorzy przedstawiają koncepcje teoretyczne wyjaśniające ten problem oraz pokazują możliwości zastosowania w praktyce wiedzy o mechanizmach i uwarunkowaniach wypalenia zawodowego.
Książka adresowana do studentów psychologii, pedagogiki, medycyny, pielęgniarstwa i przedstawicieli zawodów szczególnie narażonych na wypalenie (np. nauczycieli, pracowników społecznych, policjantów) oraz do odpowiedzialnych za kształcenie i przygotowanie do pracy profesjonalistów usług społecznych.
Nowe, zmienione i rozszerzone wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychologii rozwoju człowieka.
Książka:
w ciekawy i całościowy sposób przedstawia podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju człowieka w cyklu życia;
zwięźle i przystępnie omawia klasyczne teorie i najnowsze wyniki badań empirycznych;
zawiera nowe treści dotyczące:
- ekologii rozwoju i jego kulturowego zróżnicowania,
- wczesnych relacji społecznych w świetle teorii przywiązania,
- pomiaru inteligencji i rozwoju poznawczego w kontekście społecznym,
- rozwoju moralnego oraz współczesnych badań nad teoriami umysłu;
prezentuje aktualne dyskusje, odnosząc wiedzę o rozwoju do praktyki społecznej.
Książka nadaje się na podręcznik dla osób rozpoczynających studia psychologiczne, pozwala bowiem zapoznać się wstępnie z psychologią rozwojową przed przystąpieniem do zgłębiania jej poszczególnych działów. Przydatna będzie także jako podręcznik psychologii rozwojowej dla studiów nauczycielskich, szkół średnich i policealnych (pomaturalnych) np. wychowawczyń przedszkoli i medycznych.
Poręczny przewodnik zarówno po teoretycznych, jak i praktycznych aspektach wywiadów, czyli jednej z najważniejszych metod badawczych w naukach społecznych. Autor - na podstawie wieloletniej praktyki - pokazuje, jak zaplanować wywiad, przeprowadzić go, a następnie dokonać transkrypcji i właściwej analizy. Podejmuje również kwestie trafności oraz możliwości uogólniania danych pochodzących z wywiadów, wskazując na podstawowe znaczenie jakości zebranego materiału.
Książka zainteresuje nie tylko socjologów, ale także studentów psychologii, antropologii czy kulturoznawstwa.
Przegląd współczesnego stanu wiedzy o naturze ludzkiej seksualności.
Książka:
przystępnie wyjaśnia psychologiczne podstawy seksualności oraz typowe dla każdego wieku zachowania seksualne;
wyczerpująco opisuje przebieg wczesnych stadiów kształtowania płciowości i analizuje ich konsekwencje dla prawidłowego i zaburzonego przebiegu rozwoju seksualnego;
opisuje proces formowania się tożsamości jako ramę dla powstawania tożsamości płciowej;
obala mity na temat aseksualności ludzi starych;
przybliża zagadnienia związane z promocją zdrowia seksualnego i kształtowaniem zachowań prozdrowotnych w obszarze aktywności seksualnej;
przedstawia zagrożenia, jakie niesie dla związku dorosłych zazdrość, miłość i agresja w jego zdrowym i patologicznym wymiarze.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Książka wybitnego amerykańskiego psychologa:-wyjaśnia, czym jest nieśmiałość, jakie są przyczyny i rodzaje nieśmiałości, jaki jest osobisty świat osób nieśmiałych;-łączy psychologiczną analizę nieśmiałości z prezentacją typów osobowości i czynników zewnętrznych sprzyjających jej powstawaniu;-tłumaczy, na czym polega trudność nawiązywania bliskich kontaktów z innymi ludźmi i jaki wpływ może wywierać nieśmiałość na powstawanie problemów społecznych;-pokazuje, jak zrozumieć siebie, swoją nieśmiałość i budować poczucie własnej wartości, oraz podaje proste sposoby i strategie podnoszące efektywność społecznego funkcjonowania;-dokonuje porównań międzykulturowych programów zapobiegania nieśmiałości.Być nieśmiałym to bać się ludzi, szczególnie tych, którzy z jakiegoś powodu są emocjonalnie zagrażający: obcych, posiadających władzę czy osób odmiennej płci. Nieśmiałość jest problemem psychicznym i może okaleczyć człowieka w takim samym stopniu, jak kalectwo fizyczne. Można jednak i należy ją przezwyciężyć!
Opracowanie dotyczące funkcjonowania języka w sieci, z odniesieniem do innych mediów: telefonu, radia i telewizji. Książka omawia związki języka z technologią, typ komunikacji elektronicznej oraz najistotniejsze cechy języka internetowego: słownictwo, pisownię, strukturę zdań i gatunku tekstu.
Pozycja przeznaczona dla studentów polonistyki, dziennikarstwa, socjologii, pedagogiki, marketingu oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniami związanymi z nowymi technologiami.
Analizy komunikacji z użyciem komputera często są przepełnione szczegółami technicznymi. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć, iż nadmierne skoncentrowanie się na kwestiach tego rodzaju może wieść w ślepą uliczkę, i to z dwu powodów. Po pierwsze: same objaśnienia techniczne niewiele wnoszą do zrozumienia nowego narzędzia komunikacji, a po drugie: rozwój technologii jest tak gwałtowny, że wszelkie techniczne objaśnienia szybko tracą aktualność, i to nierzadko w ciągu kilku lat.
Fragment książki
Zespół specjalistów i badaczy z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej podejmuje takie problemy, jak: - neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych - upośledzenie umysłowe - mózgowe porażenie dziecięce - specyficzne zaburzenia językowe u dzieci - specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, w opanowywaniu czytania i pisania - ADHD zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi - psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami mózgu
Wstęp do psychoanalizy to najbardziej znana, klasyczna już książka Freuda, która zapoczątkowała rozwój i popularyzację psychoanalizy jako teorii, metody badawczej i środka terapii. Zawiera cykl wykładów wygłoszonych przez autora w latach 1915-1917 przed audytorium składającym się z lekarzy i "laików obojga płci", którym wyjaśniał podstawowe założenia swej koncepcji. Znając główne zastrzeżenia, jakie wobec niej wysuwano, wykłady te potraktował niezwykle poważnie, przygotowując je w postaci napisanego tekstu.
W pierwszych wykładach Freud analizuje czynności pomyłkowe i marzenia senne, udowadniając istnienie nieświadomości. Przedstawia przede wszystkim te objawy nieświadomości, które występują w życiu codziennym. Pokazuje, że nic w naszej psychice nie jest przypadkowe. Są tylko zjawiska zrozumiałe, które umiemy zinterpretować, i niezrozumiałe, których jeszcze zinterpretować nie potrafimy.
W dalszych wykładach autor wyjaśnia podstawy nauk o nerwicach, prezentuje również 3 zasadnicze wątki teorii psychoanalitycznej: teorię lęku, teorię libido i narcyzmu oraz teorię przeniesienia.
Dzieło Freuda zostało przełożone na 16 języków.
Książka Hanny Olechnowicz- jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie - podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.(Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)
Jedna z kluczowych publikacji z zakresu psychologii dziecka. Piaget poświęcił wiele lat badań teoretycznych i klinicznych, by znaleźć odpowiedź na pytanie, jak dziecko oddziela świat zewnętrzny od świata wewnętrznego, subiektywnego oraz w jaki sposób tworzy wizerunki świata w zależności od swojego rozwoju psychicznego. Jest to jeden z najważniejszych, ale też najbardziej trudnych tematów w psychologii dziecięcej. Omawia zatem "rzeczywistość" dziecięcego świata oraz budowanie przez nie podziału na siebie i świat zewnętrzny. Próbuje także zrozumieć, jak dziecko tworzy rzeczywistość i jej wizerunek oraz w jaki sposób go wyjaśnia. Uwagę poświęca dziecięcemu animizmowi, czyli myśleniu magicznemu o możliwościach oddziaływania na zjawiska naturalne, wierze w skuteczność zaklęć czy możliwości prowadzenia rozmów z roślinami i zwierzętami. Zajmuje się ponadto tematem wyjaśniania świata przez dziecko: genezy przedmiotów, zjawisk przyrodniczych, człowieka i życia w ogóle, w charakterystyczny prosty i magiczny zarazem sposób.
Jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne? Jak wspomagać strategie autoterapeutyczne dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych? Książka przedstawia oryginalną interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Nowe wydanie zawiera zaktualizowaną bibliografię i literaturę polecaną przez autorkę. Pozycja przeznaczona dla terapeutów, wychowawców, rodziców i opiekunów dzieci z głębokimi zaburzeniami rozwoju emocjonalnego, społecznego i umysłowego.
Uważam, że Mowa i myślenie dziecka to interesująca i pożyteczna lektura zarówno dla studenta, jak i dojrzałego naukowca w dziedzinie psychologii, pedagogiki, filozofii, logiki, a nawet matematyki i fizyki.Student znajdzie w niej opis warsztatu badacza, pozna sposób stawiania pytań w badaniach naukowych oraz sposób zbierania materiałów, dowie się o wartości liczb wnikliwych rozważań autora szukającego odpowiedzi na postawione pytania oraz odkryje, jak wiele myśli spisanych w tej książce powraca do dziś w naukowych dyskusjach i badaniach.Z Przedmowy Marii Kielar-Turskiej
Tom 2 obejmuje zaawansowane zagadnienia chemii fizycznej zebrane w rozdziałach: podstawy mechaniki kwantowej i struktura elektronowa atomów; wiązania chemiczne i oddziaływania międzycząsteczkowe; elektryczne, optyczne i magnetyczne właściwości cząsteczek; spektroskopia molekularna; struktura i właściwości ciał stałych i ciekłych kryształów; fotochemia; elementy termodynamiki statystycznej.
Książka zawiera minimum programowe zagadnień związanych z zarządzaniem projektami. Autor kładzie nacisk na interdyscyplinarny charakter tej wiedzy, wyróżnia zarządzanie projektami w sensie instrumentalnym, funkcjonalnym, instytucjonalnym i społecznym. Nie odwołuje się przy tym do projektów z konkretnej dziedziny, np. informatycznych czy budowlanych, lecz skupia się na zarządzaniu projektami organizacyjnymi, związanymi z funkcjonowaniem każdej organizacji.
Praca Beaty Marii Nowak stanowi bez wątpienia znakomity przykład publikacji, która - zachowując wysoki poziom naukowy - jest i oryginalna i uniwersalna oraz zrozumiała nie tylko dla specjalistów. Może ona stanowić naukowy przewodnik w zakresie teorii rozwoju i sposobów funkcjonowania nowoczesnej rodziny. Autorka w sposób błyskotliwy i erudycyjny, interpretując uzyskane wyniki badań i uwzględniając resocjalizacyjny kontekst funkcjonowania rodziny w kryzysie, trafnie wskazuje na potrzebę kreowania systemu rodzinnego ku jego autonomii i pokryzysowej autokreacji tożsamości społecznej.
(Z recenzji prof. zw. dr hab. Zdzisława Kosyrza)
Chciałbym pochlebnie wyrazić się o strukturze publikacji. Zawiera ona wszystkie elementy opisu, warsztatu poznawczego i aplikacji praktycznej uzyskanej wiedzy. To jest bardzo ważna cecha pracy naukowej - ukazanie użyteczności zdobytej wiedzy, przymierzenie jej do ewentualnej naprawy rzeczywistości. I to uważam za cenny wysiłek Pani Beaty Marii Nowak. Mam wrażenie, że na szczególną aprobatę i uwagę krytyczną zasługuje część piąta poświęcona zagadnieniom rozwiązań modelowych. To bardzo wartościowy fragment, który rzadko wieńczy prace badawcze. Tymczasem jest to ogromnie ważny, a może najważniejszy element działalności naukowej.
(Z recenzji prof. zw. dr hab. Tadeusza Pilcha)
Celem podręcznika jest przedstawienie podstawowych zagadnień rachunkowości zarządczej i controllingu jako koncepcji i metod rozwiązywania problemów decyzyjnych w organizacji. Wszystkie rozważania teoretyczne ilustrowane są dobrze dobranymi przykładami o charakterze jakościowym i ilościowym.
Na szczególną uwagę zasługuje dbałość autora o wiązanie wiadomości z zakresu mikroekonomii, rachunkowości i matematyki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?