W podręczniku Przeszłość i dziś dla klasy 4 omówione są najważniejsze nurty, zjawiska i dzieła literackie na tle przełomowych wydarzeń historycznych po roku 1956 i w kontekście istotnych kierunków filozoficznych i estetycznych.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te – na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w „naturalnym” porządku i w różnych kontekstach.
Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.
W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.
Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.
Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.
Lektury przeznaczone do czytania w całości mają – oprócz obudowy fragmentów – tzw. Przewodniki po lekturze.
Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).
Autor porusza kluczowe kwestie nie tylko estetyki przekazów multimedialnych, ale również diagnoz szeroko pojętej cyberkultury. Podkreśla, że obecnie sztuka nie ogranicza się tylko do wymiaru artystycznego (...) ma bowiem wpływ na procesy diagnozowania zachowań społecznych w kontekście szerokiego funkcjonowania nowych mediów. Poszczególne części publikacji tworzą swoiste spektrum ważnych punktów odniesienia, które pomagają nam zrozumieć przemiany dokonujące się w obrębie współczesnej kultury.
Podręcznik do klasy 3 obejmuje 5 działów:
Elektrostatyka.
Prąd elektryczny.
Elektromagnetyzm.
Fizyka atomowa.
Fizyka jądrowa.
Każdy z 5 działów składa się z rozdziałów. W każdym rozdziale znajdziemy następujące elementy:
spis zagadnień, które będą omawiane w danym temacie,
sekcję Przypomnij sobie – informacje o zagadnieniach, które uczeń powinien przypomnieć przed lekcją,
tekst główny rozdziału,
doświadczenia,
przykłady,
wyróżnione definicje i wzory,
treści Wiedzieć więcej – ciekawostki poszerzające wiedzę ucznia,
w każdym dziale dwustronna infografika, która w interesujący sposób pokazuje zastosowanie fizyki w życiu codziennym,
podsumowanie rozdziału,
pytania i zadania.
Każdy rozdział zakończony jest Podsumowaniem przypominającym najważniejsze treści z danego tematu oraz Pytaniami i zadaniami. Z kolei na końcu każdego działu umieszczono Powtórzenie działu, składające się z części teoretycznej i z części zadaniowej. Na końcu podręcznika znajdują się Scenariusze doświadczeń, które uczniowie będą mogli samodzielnie wykonać w domu lub na lekcji.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W każdym podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, które nauczyciel może realizować na jednej lub kilku godzinach lekcyjnych (w zależności od przydziału godzin zakresu rozszerzonego w danej klasie). Każdy dział kończy ćwiczeniowy materiał powtórzeniowy. Liczne, zróżnicowane polecenia służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.Omówienie każdej epoki historycznej poprzedza rozdział źródłoznawczy prezentujący specyfikę źródeł historycznych do danego okresu dziejów.W podręczniku Historia. Zakres rozszerzony. Klasa 3 znajdują się następujące działy:Europa i świat w epoce restauracji i rewolucji (pierwsza połowa XIX w.)Polacy i ziemie polskie w pierwszej połowie XIX w.Europa i świat w epoce rozwoju cywilizacji przemysłowej (od połowy XIX w. do 1914 r.)Polacy i ziemie polskie w drugiej połowie XIX i na początku XX w.Polska, Europa i świat w okresie Wielkiej Wojny.Europa i świat w okresie międzywojennym.
Materiał nauczania w podręczniku został uporządkowany chronologicznie. W podręczniku zostały wyodrębnione działy. Każdy dział obejmuje zamknięty okres z historii powszechnej lub Polski albo zintegrowane treści z historii powszechnej i Polski (w zależności od specyfiki omawianej epoki). W ramach działów wyodrębnione zostały tematy, z których każdy odpowiada jednej jednostce lekcyjnej. Każdy dział kończy lekcja powtórzeniowa. Liczne polecenia towarzyszące różnym elementom podręcznika służą kształceniu umiejętności wskazanych w celach ogólnych podstawy programowej.
Podręcznik Historia. Zakres podstawowy. Klasa 3 obejmuje następujące działy:
Europa i świat od 1815 r. do połowy XIX wieku.
Polacy i ziemie polskie w 1. Połowie XIX wieku.
Europa i świat od połowy XIX w. do 1914 roku.
Polscy i ziemie polskie w 2. połowie XIX wieku i na początku XX wieku.
Polska, Europa i świat w okresie Wielkiej Wojny.
Europa i świat w okresie międzywojennym.
Polska w dwudziestoleciu międzywojennym.
Chemia. Podręcznik. Liceum i technikum. Klasa 3. Zakres podstawowy został opracowany z myślą o wszystkich uczniach, którzy kontynuują poznawanie tej dziedziny wiedzy. Podstawy te ułatwiają poznawanie świata, zrozumienie wielu zjawisk, procesów oraz pozwalają lepiej i bezpieczniej żyć.
Podręcznik do klasy 3 zawiera 2 działy:
Związki organiczne o znaczeniu biologicznym.
Chemia w naszym życiu.
Uczniowie pracując z podręcznikiem:
poznają aktualny stan wiedzy chemicznej i jej zastosowanie w życiu codziennym i w przemyśle,
utrwalą swoją wiedzę i rozwiną umiejętności dzięki podsumowaniom umieszczonym po lekcjach i po działach,
rozwiążą różnego typu zadania na końcu tematu i wykonają polecenia Sprawdź czy potrafisz na końcu działu, dzięki czemu będą mieli okazje przeprowadzenia weryfikacji swoich osiągnięć,
uzyskają dodatkowe wiadomości i poznają kierunki rozwoju wiedzy – w bloku informacyjnym Warto wiedzieć,
dowiedzą się, jak uczyć się skutecznie i efektywnie,
łatwiej zrozumieją i zapamiętają nowe treści dzięki zawartym infografikom,
nauczą się sztuki obserwacji i analizy – w bloku z doświadczeniami zapoznają się z opisem, obserwacjami i wnioskami, a także zobaczą zdjęcie istotnego momentu reakcji wraz ze schematycznym rysunkiem oraz oznaczenia substancji niebezpiecznych.
Autorki książek z serii "Trudne rozmowy z nastolatkiem" - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Podano w niej technikę wykonywania form odzieży lekkiej stosowaną w krawiectwie miarowo-usługowym, z uwzględnieniem typowych form spódnic, spodni, bluzek, sukienek. Zamieszczono też przykłady modelowania kołnierzy, odzieży raglanowej i kim
Podręcznik dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych, zawód stolarz. Zawiera podstawowe wiadomości dotyczące drewna, jego budowy, właściwości, gatunków i wad oraz produkcji półfabrykatów z drewna i tworzyw drzewnych. Ponadto omówiono akcesoria stolarskie, suszenie i konserwację drewna oraz różne rodzaje jego obróbki. W podręczniku znajdują się również przykłady procesów produkcyjnych prostych wyrobów z drewna. Wydanie jedenaste.
Podręcznik do nauki zawodu opiekun osoby starszej. W części pierwszej zawiera wiadomości z zakresu podstaw prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kompetencji personalnych i społecznych. Część druga omawia problematykę opieki nad osobą starszą, chorób wieku starszego oraz fizjologii starzenia się organizmu człowieka. Znaleźć tam można również zagadnienia związane z rehabilitacją, podstawami żywienia, psychologii i pielęgnowania osób starszych. Całość uzupełnia rozdział poświęcony systemowi pomocy społecznej w Polsce. Podręcznik ma ciekawą szatę graficzną, zawiera liczne ilustracje, rysunki, tabele i wykresy.
Autorki książek - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów technikum rolniczego, ogrodniczego, technologii żywności, żywienia i gospodarstwa domowego, weterynarii i hodowli koni; klas IV technikum na podbudowie szkoły podstawowej; klasy III technikum na podbudowie szkoły zasadniczej oraz dla słuchaczy III i IV semestru szkoły policealnej.
Zawiera informacje dotyczące struktury przedsiębiorstwa i jego celów, kadry kierowniczej i personelu. Omówiono w nim rachunkowość, sposoby finansowania oraz strategię i planowanie w przedsiębiorstwie.
Doskonała pomoc w przeprowadzeniu diagnozy gotowości szkolnej dzieci, które w kolejnym roku rozpoczną naukę w klasie pierwszej. Publikacja zawiera 18 perforowanych kart do diagnozy jesiennej i 18 perforowanych kart do diagnozy wiosennej, a także arkusz wyników diagnozy dojrzałości szkolnej z interpretacją wyników.Informacje o sprawdzanych umiejętnościach oraz kryteria oceniania na każdej karcie ułatwią przeprowadzenie diagnozy. Czytelny arkusz wyników, podzielony zgodnie z obszarami podstawy programowej, pozwala w prosty sposób sprawdzić przyrost wiedzy i umiejętności dziecka, a profilogram i interpretacja wyników ułatwiają komunikację z rodzicami dzieci.Uzupełnieniem Kart jest przewodnik metodyczny oraz elektroniczny formularz do zliczania wyników i generowania cenzurki zgodnej z aktualnym rozporządzeniem MEN.
Mit links! to sprawdzony kurs do języka niemieckiego dla uczniów klas VII-VII., który zapewnia 100% realizacji nowej podstawy programowej dla drugiego języka obcego.Składa się z 2 tomów rocznych umożliwiających pracę z grupami rozpoczynającymi naukę języka niemieckiego w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Każdy podręcznik zawiera 5 rozdziałów tematycznych po 7 lekcji każdy.Przejrzysty układ 1 strona=1 lekcja ułatwia wartkie prowadzenie lekcji i oszczędza czas na przygotowanie do zajęć.Każda lekcja koncentruje się na jednym aspekcie z zakresu leksyki lub gramatyki, dzięki czemu uczniowie łatwiej zapamiętają materiał lekcyjny.Małe łatwo przyswajalne partie materiałów, co pomaga w opanowaniu kluczowych umiejętności językowych oraz gramatyki, leksyki i fonetyki.Lekcje i zadania związane ze współczesnym życiem i zainteresowaniami nastolatków.Wyjątkowa budowa kursu, która zachęca do nauki, porządkuje wiedzę, sprzyja zrozumieniu istoty nauki języka obcego i skłania do pogłębiania wiedzy:1. Kommunikationslink czyli Wortschatzkiste oraz Nützliche Wendungen zawiera najważniejsze słownictwo w danym rozdziale przeznaczone do aktywnego opanowania przez uczniów, teraz wraz z tłumaczeniami na język polski.2. Grammatiklink prowadzi do reguł, które pozwalają na usystematyzowanie wiedzy na temat poznanych zagadnień gramatycznych.3. Strategielink do wskazówek do nauki słownictwa i gramatyki oraz skutecznego rozwijania sprawności językowych.4. Englischlink nawiązujący do znajomości języka angielskiego, ułatwia naukę, pokazuje podobieństwa i różnice języka niemieckiego oraz angielskiego oraz pozwala na uniknięcie najbardziej typowych błędów wynikających z interferencji obu języków.5. Aussprachelink do ćwiczeń wymowy zintegrowanych ze słownictwem danej lekcji.6. Projektlink do zadań o charakterze projektowym do wykonania przez uczniów w grupach.7. Weblink do zadań zachęcających uczniów do korzystania z technologii informatycznych.8. Zestawienia aktywnego słownictwa Wortschatzkiste wraz z tłumaczeniami na język polski.9. Grammatik kompakt – zestawienia zagadnień gramatycznych w formie tabel ułatwiających zapamiętanie niezbędnych struktur.10. NOWOŚĆ! Kulturlink - Lekcje przybliżające uczniom elementy kultury krajów niemieckojęzycznych w kontekście lokalnym, europejskim i światowym.11. NOWOŚĆ! Schreiblink- Lekcje poświęcone reagowaniu z wykorzystaniem słownictwa i elementów gramatyki zaprezentowanych w rozdziale oraz tworzeniu samodzielnych wypowiedzi pisemnych (wpisy na blogu, notatki, ogłoszenia).
Kalejdoskop ucznia. Informatyka z CD do klasy 2 to publikacja, która w ciekawy i przystępny sposób uczy, jak pracować i bawić się z komputerem.To 30 inspirujących i rozwijających kreatywne myślenie lekcji , które zostały ułożone w przemyślany sposób.Każda lekcja składa się z części teoretycznej i dwuetapowej ćwiczeniowej poleceń do wykonania zawartych w podręczniku i ćwiczeń z komputerem oraz na płycie, doskonalących i utrwalających poznane zagadnienia.Oprócz lekcji z edytora grafiki i tekstu, na których uczeń wykonuje operacje zmiany rozmiaru, kopiowania, wklejania i usuwania elementów, są również lekcje poświęcone bezpieczeństwu w internecie, umiejętności wykorzystywania kalkulatora na lekcjach matematyki oraz umiejętności korzystania z prezentacji multimedialnej.Zgodnie z obowiązującą podstawą programową, w publikacji znajdują się lekcje poświęcone programowaniu, wykorzystujące postacie z lektur. Programowanie rozwija m.in. myślenie przyczynowo - skutkowe oraz wyobraźnię uczniów, a zagadki i łamigłówki są drogą do odkrywania algorytmów.Zaletą publikacji jest quiz wiedzy To już wiem!, który pozwala sprawdzić, w jakim stopniu uczniowie opanowali materiał.Kalejdoskop ucznia. Informatyka do kl.2 jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego pod względem treści i wymagań, poszerza również umiejętności o kompetencje medialne, czyli umiejętności wyszukiwania, sprawnego selekcjonowania, przetwarzania i twórczego wykorzystania informacji.Publikacja z takim układem treści będzie dużą pomocą dla nauczyciela w prowadzeniu zajęć z informatyki. Teoria przedstawiana jest krok po kroku, w skondensowanej formie, wszystkie ważne elementy zostały zaznaczane na zrzutach, dzięki czemu uczeń bardzo szybko orientuje się, co powinien zrobić. Ćwiczenia ułożone są według stopnia trudności. Lekcje z programowania są tak przygotowane, żeby mógł je poprowadzić każdy nauczyciel, nawet bez specjalistycznego przygotowania.Płyta, która wchodzi w skład zestawu jest ściśle skorelowana z zeszytem ćwiczeń. Zawiera ponad 100 ciekawych i różnorodnych ćwiczeń, w tym quizy, zagadki i gry, memory, które nie znudzą uczniów, a będą dla nich świetną zabawą.Większość bloków ćwiczeniowych jest oparta na zasadzie stopniowania trudności. Dzięki temu uczeń zdolniejszy ma możliwość pogłębienia wiedzy, a pracujący trochę wolniej powtórzy w swoim tempie te zagadnienia, które sprawiają mu kłopot. Uczniowie mają możliwość rozwijania swojej kreatywności.Nauczyciel dysponujący płytą z tak dużą liczbą ćwiczeń może indywidualizować pracę z uczniami, co bardzo ułatwi prowadzenie lekcji, jak również przyczyni się do poprawy wyników nauczania, nie tylko z informatyki, lecz także z jęz. polskiego czy matematyki, gdyż dzięki zadaniom z tych właśnie dziedzin edukacji można ćwiczyć oraz powtarzać różne zagadnienia z tych przedmiotów. Ćwiczenia na płycie są bardzo przydatnym narzędziem dla nauczyciela w tym zakresie. Dzięki quizom po I i II semestrze nauczyciel ma możliwość szybkiego sprawdzenia stopnia opanowania materiału przez uczniów.
Komplet dwóch płyt audio dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, na których znalazły się:
dziecięce przeboje (np. Woogie-boogie; Ogórek wąsaty);
utwory dobrane do tematyki poruszanej w scenariuszach zajęć (np. Dżungla, Już blisko kolęda, Lot kosmiczny, W bibliotece, Łąka, Piosenka do walizek i plecaków);
piosenki odpowiednie do pór roku (np. Jesienny walczyk, Zima przyjdzie jutro, Pracowita Pani Wiosna, Piosenka na kolorowe lato);
akompaniamenty;
tradycyjne utwory do śpiewu i zabawy (np. Ojciec Wirgiliusz, Moja Julijanko, Bawmy się w konopki, Mało nas);
pieśni patriotyczne (np. Mazurek Dąbrowskiego).
Materiał jest uzupełnieniem scenariuszy opisanych w czterech częściach przewodnika metodycznego Tropiciele.Pięciolatek.
omowe ćwiczenia. Czytam to znakomita publikacja dla 7–8-latków wprowadzająca je w świat literatury.
O wyjątkowości tej pozycji świadczą zebrane w jednym miejscu utwory prezentujące różne gatunki literackie, są tu m.in. wiersze Joanny Papuzińskiej, Joanny Kulmowej, Jana Brzechwy, Wandy Chotomskiej, fragmenty książek Gianniego Rodariego, Astrid Lindgren, Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, bajki perskie i buddyjskie, inscenizacje Doroty Gellner, komiksy Tadeusza Baranowskiego i Bohdana Butenki, a także teksty użytkowe. Dzięki przemyślanemu doborowi tekstów dzieci mogą rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem, interpretowania, wnioskowania na podstawie treści oraz – co bardzo ważne – wyrażania własnego zdania.
Wszystkie teksty przeznaczone do czytania przez dzieci wydrukowano większą czcionką. Utwory zostały pięknie zilustrowane przez polskich artystów grafików. Atrakcyjności dodają tak lubiane przez dzieci nalepki.
Na końcu publikacji w ramach cyklu „Porozmawiajmy” zamieszczono zestawy pytań i poleceń pomocnych w poprowadzeniu rozmów po przeczytaniu wybranych tekstów.
Publikacje z serii „Domowe ćwiczenia” opracowali eksperci WSiP z wieloletnim doświadczeniem metodycznym.
Plastyka. Zeszyt ćwiczeń to publikacja ściśle skorelowana z podręcznikiem Plastyka do klasy 6. W części pierwszej zawiera ćwiczenia plastyczne oraz starannie przygotowane miejsce do ich wykonania, a także propozycje ciekawych projektów i działań plastycznych do wykonania poza zeszytem, wzbogacone o szczegółowe wskazówki, które ułatwiają pracę.
W drugiej części znajdują się cztery rozdziały poświęcone powtórzeniu i utrwaleniu wiadomości z dziejów sztuki, obejmujących barok, klasycyzm, XIX wiek i sztukę współczesną, skorelowane z wkładkami do podręcznika Plastyka.
W ostatniej części zeszytu zamieszczono zadania, krzyżówki i testy powtórzeniowe utrwalające wiedzę o pojęciach, dziedzinach plastyki, artystycznych środkach wyrazu, warsztacie artysty, technikach plastycznych oraz dziejach sztuki z trzech lat nauki w szkole podstawowej (klasy 4–6).
Klucz do muzyki. Zeszyt ćwiczeń to publikacja ściśle skorelowana z podręcznikiem do klasy 6. Aktywizuje uczniów dzięki licznym ćwiczeniom muzycznym, krzyżówkom, rebusom i zadaniom sprawdzającym wiadomości, zawiera także dodatkowy repertuar do śpiewania i grania.
W zeszycie znajdują się również zadania pozwalające zapamiętać ważne utwory z literatury muzycznej, a zamieszczone na końcu zeszytu puste pięciolinie pozwalają zapisywać przykłady muzyczne bez potrzeby korzystania z dodatkowego zeszytu do muzyki.
Znakomita pomoc dla osób przygotowujących się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji A.30. Organizacja i monitorowanie przepływu zasobów i informacji w procesie produkcji, dystrybucji i magazynowania.Pigułka wiedzy i doskonały sposób powtórzenia materiału! Repetytorium systematyzuje wszystkie wiadomości, których znajomość jest wymagana na egzaminie. Omawia m.in. zagadnienia związane z procesem produkcji, organizacją i harmonogramem prac, gospodarką zapasami, procesem magazynowania, dystrybucją. W skondensowanej formie przedstawia procesy informatyczne w logistyce, koszty i ich kalkulację, dokumentację w procesie logistycznym.Dzięki testom i zadaniom praktycznym zawartym w publikacji absolwenci kierunków technik logistyk i technik spedytor rzetelnie powtórzą wiadomości i sprawdzą swoje przygotowanie do egzaminu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?