Książka składa się z zapisków 10 osób – psychologów praktyków – dokonanych podczas pracy z dziećmi w różnych placówkach pedagogicznych lub psychologicznych w całej Polsce. Autorzy dzielą się swoimi doświadczeniami – dobrymi i złymi, ale zawsze autentycznymi. Poszczególne rozdziały opatrzone są komentarzami doc. Hanny Olechnowicz, która równocześnie jest inspiratorką działań terapeutów – pod jej kierunkiem powstały programy terapeutyczne omawiane w książce.
Praca jest świetną pomocą dla osób zajmujących się profesjonalnie dziećmi z zaburzeniami w rozwoju.
Adresowana do nauczycieli publikacja uzasadnia potrzebę wprowadzania przedszkolaków w świat odmienności kulturowych i przedstawia możliwości oraz sposoby dziecięcego poznawania w tym zakresie. Autorka podkreśla, że podstawą działań edukacyjnych związanych z narastaniem zjawiska wielokulturowości powinien być proces oswajania obcości poprzez zacieranie granic między kulturami, łączenie tego, co świadczy o odrębności każdego dziecka, z tym, co zyskuje ono dzięki kontaktom z dziećmi innych kultur.
Książkę zamykają propozycje praktyczne - omówienie metody projektów w pracy z dziećmi w przedszkolu oraz scenariusze zajęć, które służą wprowadzaniu dzieci w inne kultury poprzez różne formy sztuki: plastykę, muzykę, teatr, film.
Publikacja jest podzielona na dwie części. Pierwsza dostarcza wiedzę teoretyczną z zakresu zjawiska stresu i sposobów minimalizacji jego negatywnych skutków. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli, którzy będą wykorzystywali zawarte w niej wiadomości w części drugiej - warsztatowej.
Podręcznik przeznaczony do nauki kosmetologii w zawodzie technik usług kosmetycznych na poziomie szkoły policealnej. Omówiono w nim zagadnienia dotyczące budowy i funkcji skóry i jej przydatków, rodzaje cery i jej pielęgnację, metody diagnostyki skóry, wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych na skórę, a także rodzaje zabiegów przeprowadzanych w gabinecie kosmetycznym. Na końcu znajduje się skorowidz ważniejszych terminów.
Zbiór zawiera 6 zestawów testów przygotowujących do teoretycznego egzaminu zawodowego w zawodzie technik hotelarstwa. Każdy zestaw składa się z 50 zadań o tematyce zawodowej i 20 dotyczących zatrudnienia i działalności gospodarczej, a także zadania praktycznego z przykładowym rozwiązaniem. Na końcu zamieszczono klucz odpowiedzi do wszystkich zadań testowych oraz przykładowe rozwiązania zadań praktycznych wraz z pismami w języku angielskim, rosyjskim, francuskim i niemieckim.
Książka „Jak wytrzymać z ludźmi?” to niezbędna lektura każdego młodego człowieka, która wyjaśnia: - jak porozumiewać się, by żyło się lepiej i szczęśliwiej wśród ludzi i z ludźmi, - co robić, by być lubianym i nadal pozostać sobą – nie ulegać naciskom czy manipulacjom, nie wyrzekać się siebie, - jak budować stabilne, bezpieczne relacje z innymi, jak pozyskać i utrzymać zaufanie. Zawiłości kontaktów międzyludzkich mogą stwarzać problemy niejednemu nastolatkowi. Autor książki ujawnia sekrety relacji – bliskich i dalszych. Młody człowiek dzięki temu łatwiej zrozumie działanie i postępowanie nie tylko rodziców, przyjaciół czy kolegów, ale także własne. Uniknie frustracji, rozgoryczenia czy rozczarowania, a osiągnie satysfakcję i szczęście w swoim życiu.
Dzięki naszym scenariuszom godzin wychowawczych nie tylko przeprowadzicie ciekawe lekcje wychowawcze, ale też skutecznie wpłyniecie na postawy swoich uczniów i na relacje z nimi. Być może uda Wam się przekonać swoich wychowanków, że praca nad własnym charakterem i zachowaniem nie jest wypełnianiem narzuconego, zbędnego obowiązku, ale ich osobistym zyskiem!
Autorki książek - doświadczone psycholożki i matki - radzą, jak rozmawiać z nastolatkiem, jak nawiązać z nim bliską więź, uczulają na zagrożenia i podpowiadają, jak reagować, gdy dzieje się coś złego.
Mirosława Kownacka - zwolenniczka zasady "tyle wolności, ile odpowiedzialności" - w praktyczny sposób pokazuje, w jakich sytuacjach można poluzować cugle, a kiedy czujność i twarde stawianie granic służą dobru dziecka.
Pedagodzy od lat przekonują, że gwarancją sukcesu edukacyjnego jest ścisła współpraca uczniów, nauczycieli i rodziców. Dwie pierwsze grupy są na siebie w pewnym sensie "skazane", natomiast wcale nie jest łatwo przekonać rodziców do współpracy ze szkołą.
Książka doradzi jak dotrzeć do rodziców, jak zachęcić do wzięcia odpowiedzialności za szkolne życie dziecka.
Podręcznik do nauczania przedmiotu ekonomika. Treść podręcznika jest zgodna z podstawą programową i dostosowana do programu nauczania dla zawodu technik ekonomista nr 341[02]/MEN/2008.05.20.
W 2. części podręcznika przedstawiono gospodarowanie zasobami majątkowymi jednostki organizacyjnej, zarządzanie jednostką organizacyjną, planowanie i organizację działalności jednostki organizacyjnej, ubezpieczenia i finanse jednostki organizacyjnej, kontrolę procesu gospodarczego oraz marketing.
Numer dopuszczenia:31/2006
W podręczniku wyjaśniono podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa. Sklasyfikowano i scharakteryzowano bazę noclegową, wyposażenie techniczne hotelu oraz rodzaje usług hotelarskich. Omówiono zadania, organizację i technikę pracy recepcji oraz służby parterowej. Ponadto przedstawiono podstawowe wymagania dotyczące kultury i etyki w hotelarstwie. Treść uzupełniają liczne pytania i zadania do samodzielnego wykonania.
Numer dopuszczenia:11/2011
Podręcznik przeznaczony do kształcenia w zawodach do nauczania zawodu technik ekonomista i technik handlowiec na poziomie technikum i szkoły policealnej.
Numer dopuszczenia: 22/2006
W podręczniku scharakteryzowano rynek usług hotelarskich. Wyjaśniono i omówiono m.in.:
? podstawowe pojęcia z dziedziny marketingu: rynek, produkt, cena, dystrybucja, promocja,
? badania marketingowe, zarządzanie i planowanie,
? mierniki stosowane w działalności hotelarskiej.
Prezentowane zagadnienia zilustrowano licznymi przykładami i ćwiczeniami.
Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka.
Autorki ? na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów ? przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci:
? skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne;
? skutecznego uczenia się wierszy na pamięć;
? uważnego patrzenia i zapamiętywania;
? zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej;
? uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne;
? prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
Podręcznik do nauki przedmiotu projektowanie, przeznaczony dla uczniów technikum i szkoły policealnej, zawód: technik budownictwa. Traktuje o projektowaniu inwestycji, podstawach urbanistyki oraz projektowania architektonicznego, ze szczególnym uwzględnieniem projektowania budynków mieszkalnych.
Niniejsza publikacja zawiera propozycje realizacji godzin wychowawczych odnoszące się do następujących grup zagadnień: nasze postawy, nasze relacje z innymi, nasze problemy, nasze otoczenie. Propozycje tematyczne ujęto w scenariusze przewidziane na 27 lekcji. Każdy scenariusz rozpoczyna się teoretycznym wprowadzeniem; zgłębieniem problemu, który stanie się przedmiotem rozważań z uczniami. Część praktyczna to szczegółowe przedstawienie realizacji; omówienie celów, form i metod pracy, opis ćwiczeń, wskazanie środków dydaktycznych.ma formę poradnika, który; nie wykluczając inwencji własnej nauczycieli; sugeruje pewne rozwiązania metodyczne i merytoryczne.
Zmiana oczekiwań wobec zdających egzaminy czy ubiegających się o pracę młodych ludzi w pewnym sensie wymusza innego rodzaju przygotowanie czy akcentowanie trochę innych umiejętności w procesie nauczania, zwłaszcza w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Pojawia się konieczność zdobycia przez uczniów umiejętności występowania na forum publicznym. a książka ma pomóc uczyć prezentacji. Jest poradnikiem dla wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych oraz nauczycieli, którzy korzystając z przedstawionej propozycji metodycznej mogą zaplanować i przeprowadzić cykl zajęć z młodzieżą.
Książka "Pokochać siebie" jest niezbędną lekturą każdego młodego człowieka, który:
- ma kłopoty z samoakceptacją, ale chce zmienić swój stosunek do siebie,
- pragnie poznać swój autoportret i to, co tak naprawdę wpływa na jego decyzje i zachowania,
- chce dowiedzieć się, jak ładować własne akumulatory,
- pragnie czuć się szczęśliwy i nauczyć kochać siebie, a dzięki temu także innych.
Wielu młodych ludzi ma problem z zaakceptowaniem samych siebie. Poczucie niskiej wartości może wynikać z wielu rzeczy. Autorka przekazuje nastolatkom kilka sposobów, które pomogą zrozumieć, dlaczego tak się dzieje. Pokazuje także, jak poprzez proste ćwiczenia można zbudować poczucie własnej wartości oraz jak chronić się przed jego utratą. Jak sama stwierdza - w każdym brzydkim kaczątku kryje się piękny łabędź.
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów technikum oraz szkoły policealnej, zawód: technik technologii żywności, specjalizacja: produkcja piekarsko-ciastkarska. muje zagadnienia z zakresu technologii i techniki produkcji pieczywa i wyrobów ciastkarskich, wiadomości o surowcach piekarskich, aparaturze oraz planowaniu i organizowaniu produkcji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?