Na sukces każdej marki składa się wiele elementów, które należy uwzględnić i właściwie powiązać. Książka Davida Taylora - światowej sławy specjalisty w dziedzinie zarządzania marką - w błyskotliwy i przystępny sposób omawia te zagadnienia. Posługując się przykładami wielu znanych firm, autor pokazuje, jak uniknąć niebezpiecznych pułapek i stworzyć zintegrowaną wizję marki opartą na precyzyjnej kompozycji marketingowej.Wizja marki to nowatorski przewodnik, który nie wymaga od czytelnika wielu godzin żmudnej lektury. Taylor unika zbędnego teoretyzowania - podstawą jego metody jest doświadczenie.
Superslogany, czyli wyjątkowe hasła pamiętane jeszcze długo po zakończeniu kampanii, wyróżniają się spośród innych komunikatów reklamowych i sprawiają, że produkt, usługa, firma, kandydat czy organizacja zdobywają przewagę nad konkurencją.
Steve Cone, twórca wielu znanych kampanii reklamowych, analizując doskonale oraz chybione hasła z dziedziny marketingu, polityki i popkultury, w inteligentny i dowcipny sposób zdradza wszystkie tajniki sztuki tworzenia supersloganów.
Odpowiada m.in. na następujące pytania:
* Czym supersiogany różnią się od pozostałych 99% wypowiedzi języka mówionego i pisanego?
* Dlaczego pewne hasta są wieczne, a inne umierają młodo?
* Dlaczego prezydentem zostaje kandydat z najlepszym sloganem wyborczym?
* Jak przyciągnąć uwagę za pomocą muzyki i dżingli?
* Jak skłonić konsumentów, aby uwierzyli w obietnicę marki, czy tego chcą, czy nie?
Książka Superslogany wnikliwie omawia jeden z najważniejszych aspektów budowania wizerunku marki - uczy, jak stworzyć hasło, któremu odbiorcy nie będą w stanie się oprzeć. Jest zatem obowiązkową lekturą dla osób związanych z reklamą, marketingiem i PR.
Prezentowana publikacja powstała z przekonania, że zmieniające się czasy wymagają nowego podejścia do zarządzania w opiece zdrowotnej, w której coraz większą rolę odgrywają rozwiązania rynkowe. W tych nowych warunkach organizacje funkcjonujące w systemie opieki zdrowotnej muszą budować silną pozycję, co oznacza konieczność większego zaangażowania pracowników i wzięcie przez nich odpowiedzialności za zakłady opieki zdrowotnej.
Nauka powinna dostarczać narzędzi, za pomocą których możliwe stanie się rozwiązanie problemów dotykających nas wszystkich. Dlatego w książce położyliśmy szczególny nacisk na pokazanie nie tego, „jak się coś nazywa” i „jak coś jest ważne”, ale „jak to działa” czy „jak to można zrobić”.
Rozwiązując problemy organizacji w systemie ochrony zdrowia, warto pamiętać o kwestiach, które opisano także w niniejszej publikacji:
- jeżeli organizacja sama nie spróbuje zmierzyć się z otaczającymi ją problemami, to nikt za nią tego nie zrobi – problemy nie znikną tylko dlatego, że bardzo tego chcemy;
- ochrona zdrowia nie jest „sektorem wybranym” – jedyną branżą, w której pojawiają się trudności;
- podstawowe zasady zarządzania opierają się na zdrowym rozsądku. Można i trzeba mówić o specyfice sektora, ale wyraz „specyfika” nie może stanowić wytłumaczenia dla nieporadnego zarządzania i niestosowania jego podstawowych narzędzi.
Żywimy nadzieję, że książka pomoże Czytelnikom lepiej rozumieć oraz rozwiązywać problemy, z jakimi stykają się organizacje, w których pracują.
Przedsiębiorstwo dostosowujące się do wymagań dzisiejszego dynamicznego otoczenia może osiągnąć przewagę konkurencyjną jedynie na drodze ciągłych, systematycznych usprawnień. Takie podejście uzasadnia ideę zarządzania procesami przedsiębiorstwa.
Opisywane w tej książce kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka elementów, z których najważniejsze to:
- wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa oraz zestawu celów strategicznych, z których wynikają cele procesów, wyodrębnienie funkcji właściciela procesu, czyli osoby zajmującej odpowiednią pozycję w organizacji, która ma obowiązek dbać o prawidłową realizację procesów i gwarantować podejmowanie działań doskonalących,
- identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów - określenie jednostek funkcjonalnych, przez które proces przebiega, kolejnych działań wykonywanych w procesie oraz zasobów i informacji znajdujących się na wejściu i wyjściu procesu, przygotowanie zestawu mierników służącego do oceny skuteczności oraz efektywności procesów przedsiębiorstwa, czyli określenia w sposób całkowicie mierzalny wyników, jakie generują jego poszczególne procesy,
- prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów służącego ich lepszemu funkcjonowaniu.
Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w innych koncepcjach zarządzania, takich jak zarządzanie jakością, projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.
Niniejsza publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Ukazuje bowiem różne aspekty kontroli pracownika z punktu widzenia przede wszystkim prawa pracy, ale również prawa międzynarodowego i europejskiego, prawa karnego materialnego i procesowego oraz kryminalistyki. Poza opracowaniami typowo prawniczymi w książce znalazły się też teksty przygotowane przez przedstawicieli nauk nieprawniczych, a zwłaszcza psychologii i socjologii. Dopełnieniem rozważań teoretycznych jest prezentacja wyników badań empirycznych.
Kompleksowe ujęcie sprawia, że książka może być użyteczna nie tylko dla wielu środowisk naukowych, ale także dla praktyków, ukazuje bowiem możliwości kontrolowania pracowników, ale też prawne ograniczenia.
Większość opracowań stanowi poszerzoną wersję referatów wygłoszonych podczas konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 3-4 kwietnia 2008 r. w Łodzi.
Książka przeznaczona jest dla menedżerów, którzy po raz pierwszy planują imprezę korporacyjną. Judy Allen poświęca wiele uwagi zagadnieniom, które decydują o powodzeniu i opłacalności takiej imprezy, podkreślając jej rolę w strategii marketingowej firmy. Doradza, jak dopasować rodzaj imprezy do potrzeb biznesowych i wykorzystać w pełni jej potencjał.
Książka zawiera wiele praktycznych, szczegółowych wskazówek dotyczących planowania i realizacji imprez. Opierając się na przykładach eventów zakończonych sukcesem oraz nieudanych, autorka wskazała, na co należy zwracać uwagę przy ich organizacji w każdym aspekcie - osobistym, zawodowym i biznesowym.
Dzisiejszym światem pracy rządzi stres - pracodawcy wymagają coraz większej wydajności, pracownikom brakuje poczucia bezpieczeństwa, coraz poważniejsze stają się problemy złego zarządzania, słabego przywództwa oraz niefunkcjonalnych zachowań w organizacji.Autorzy książki, eksperci w dziedzinie zapobiegania wypaleniu zawodowemu, prezentują skuteczny indywidualny plan działania mającego na celu poprawę relacji z pracą oraz pokonanie codziennego napięcia. Określenie osobistego kierunku zmian poprzedza analiza głównych obszarów, w których pojawiają się oznaki wypalenia.
Spowolnienie gospodarcze, spadki i zachwiania na giełdzie, kryzys, recesja... Prognozy są niepewne i mało obiecujące. Publicyści szukają kozła ofiarnego. Zdaniem niektórych winne są banki, zdaniem innych - rząd i światowe tendencje. W takiej sytuacji trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i chronić swój biznes, a może nawet grać o przetrwanie. W Skutecznych strategiach na trudne czasy Patrick Forsyth i Frances Kay, konsultanci i autorzy książek biznesowych, zdają relację z pola bitwy i pokazują, gdzie trzeba dokonać zmian. Podkreślają, że potrzebne jest działanie na wszystkich frontach: w marketingu, zarządzaniu, finansach, w samej organizacji. Konieczne mogą się też okazać:
?ograniczenie kasztów,
?walka o utrzymanie rynku i rentowności,
?reorganizacja finansów i zatrudnienia,
?zmiany w sposobie pracy.
Bez względu na to, czy odpowiadasz za całą firmę, czy tylko za jej część, rada na początek brzmi: ?Zatrzymaj się i pomyśl!". Skuteczne strategie na trudne czasy pomogą w podjęciu rozważnych decyzji, zasugerują drobną korektę albo skłonią do wprowadzenia większych transformacji.
Hiperskok Toma Hayesa ukazuje świat ?pandemicznej ekonomii? ? nowej gospodarki uwolnionej od przeszkód w rozwoju, funkcjonującej ponad granicami państw oraz ponad podziałami religijnymi, klasowymi i majątkowymi. Zdaniem autora rozwój nowych technologii doprowadzi wkrótce do wielkiego cywilizacyjnego hiperskoku.
Hiperskok inspiruje do zadawania pytań, rewiduje stare założenia i pomaga przemyśleć nowe modele biznesowe. Dzięki temu pozwala przygotować się do skutecznego działania w środowisku zmuszającym producentów i konsumentów do nieustannej i wszechobecnej rywalizacji.
Hiperskok nie jest jednak kolejną książką o przyszłości. Tom Hayes dowodzi, że właśnie wkraczamy w erę wiecznego teraz, i zachęca, aby dołączyć do globalnej gospodarki. Jako prawdziwy guru z Doliny Krzemowej przewiduje, że w grze pozostaną tylko firmy przygotowane na nową dynamikę rynku. Do największych wyzwań zalicza następujące kwestie:
? konsekwencje zbiorowych zachowań na rynku globalnym,
? przyczyny rozpowszechnienia się społeczności internetowych czy wieloosobowych gier online,
? sposoby reagowania na wydarzenia dziejące się w czasie rzeczywistym,
? niebezpieczeństwa związane z ?utajeniem reakcji? i powody, dla których nadmiar informacji może przyczynić się do upadku firmy.
Tom Hayes wzywa do zerwania z bezpieczną rutyną i przestarzałym zestawem rozwiązań biznesowych. Zachęca, aby wykorzystać hiperskok do szybkiego rozwoju firmy.
Książka Kevina Duncana Zaznacz: załatwione! zawiera opis wielu praktycznych technik radzenia sobie z wykonywaniem zadań - niektóre z nich są znane, lecz zwykle nie są konsekwentnie stosowane, inne zaś są nowymi koncepcjami autora. Przykłady rozwiązywania codziennych problemów pozwalają dowiedzieć się:
Jak skutecznie doprowadzać projekty i zadania do końca?
Jak czerpać zadowolenie ze spełniania obowiązków?
Co decyduje o powodzeniu naszych działań?
Jakie znaczenie ma umiejętność tworzenia jednostronicowych planów osobistych?
Tak jak w poprzednich książkach, Start oraz I co z tego? Kevin Duncan z humorem i energią zachęca do doskonalenia umiejętności przydatnych w życiu prywatnym i zawodowym. Jego twórcze pomysły z pewnością okażą się inspiracją dla rozpoczętych już projektów, a szczegółowe wskazówki pozwolą bez trudu zastosować jego rady do konkretnych sytuacji.
Przełom XX i XXI wieku wraz z agresywnym rozwojem gospodarczym i pogłębiającymi sie problemami natury ekologicznej przyniósł ze sobą również dynamiczny rozwój gałęzi prawa ochrony środowiska. Ogrom tej jakże pięknej dziedziny regulacji predestynuje obecnie wręcz do miana mikrokosmosu, którego zgłębienie i uporządkowanie wymaga niebywałego poświęcenia zarówno ze strony organów stanowiących prawo, stosujących je, jak i adresatów norm.
Niniejsza publikacja powstała z zamiarem przedyskutowania części tych dylematów, których istota dla praktyki ochrony środowiska wydaje się być najdonioślejsza. Rozważania sprowadzone zostały do następujących obszarów tematycznych: postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, ochrona przyrody, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami, odpowiedzialność prawna.
Autorzy artykułów, dokonując dogłębnych analiz, podjęli próbę odnalezienia "Gwiazdy Północnej" wskazującej drogę w mikrokosmosie komentowanej regulacji oraz nadającej jej sens. Poza wywodami porządkującymi system norm, publikacja obfituje we wnioski w zakresie wykładni zagadnień problemowych oraz postulaty odnośnie do pożądanych rozwiązań legislacyjnych. Dedykowana jest wszystkim tym, którym prawo ochrony środowiska towarzyszy w pracy zawodowej i naukowej.
Trener bez maski jest książką kierowaną do liderów biznesu, trenerów, specjalistów HR, konsultantów, którzy na co dzień wykorzystują coaching. Autor zaprasza do odbycia wraz z nim sześciu podróży, w czasie których czytelnik będzie mógł odnaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania:
Czym jest coaching?
Jak znaleźć odpowiedniego trenera?
Czym jest autocoaching?
Jaką rolę może odgrywać coaching w budowaniu relacji z ludźmi?
Jakie znaczenie ma coaching w życiu zawodowym i prywatnym?
David Taylor nie napisał tej ksiażki, by skłonić do myślenia, lecz by zainspirować do skutecznego działania. Sugeruje, by przestać myśleć "mogę to zrobić" i zacząć myśleć "zrobię to". Za pomocą konkretnych przykładów i przypowieści pokazuje, jak odrzucić to, co hamuje naszą aktywność, a także jak osiągnąć sukces oraz powtarzalne i trwałe korzyści finansowe.
Ostatni kryzys i skandale finansowe, skupiające na początku XXI wielu uwagę mediów i opinii publicznej, spowodowały drastyczny spadek zaufania do przedsiębiorstw. Aby odzyskać zaufanie swoich interesariuszy, przedsiębiorstwa muszą stać się bardziej wiarygodne. Pomóc im w tym może umiejętnie zarządzanie reputacją.
Choroby układu oddechowego są najczęstszymi schorzeniami wieku dziecięcego. Dlatego umiejętność ich prawidłowego rozpoznania i leczenia jest niezbędna w codziennej pracy lekarzy wielu specjalności.
Podręcznik w kompleksowy sposób omawia różnorodne aspekty chorób układu oddechowego u dzieci. Czytelnik znajdzie tu nie tylko dane na temat poszczególnych jednostek chorobowych, lecz także wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju układu oddechowego, metod diagnostycznych oraz leków stosowanych w terapii chorób układu oddechowego. Obok częstych i szeroko omawianych w literaturze chorób, takich jak astma czy zapalenia płuc, przedstawiono inne bardzo istotne, choć rzadsze schorzenia, takie jak wady rozwojowe układu oddechowego, gruźlica czy śródmiąższowe choroby płuc.
Rozdział omawiający odrębności badań obrazowych u dzieci oraz bogata dokumentacja radiologiczna są cennym uzupełnieniem poruszanych tematów.
"Recenzowaną pozycję pojmuję jako fundamentalną dla procesu budowania profesjonalnej tożsamości psychologa szkolnego. Proces ten sytuują Autorki w rozległym kontekście teoretycznym, który wyznacza ramy dla wyzwań, przed jakimi staje psycholog szkolny oraz określa niezbędne kompetencje i umiejętności, dzięki którym może on sprostać tym wyzwaniom. Odnosi się także do płaszczyzn, możliwości i - niestety - ograniczeń współpracy z instytucjami pozaszkolnymi (...).
Przewiduję, że książka znajdzie licznych odbiorców zarówno w gronie akademickim, jak i wśród psychologów szkolnych. Ma wielkie szanse stać się dla zainteresowanych źródłem inspiracji "środowiskowotwórczych", dostarczycielem heurystyk postępowania zawodowego."
dr hab. Dorota Turska, prof. nadzw.
Instytut Psychologii UMCS
Choroby układu oddechowego na całym świecie stanowią jeden z najważniejszych problemów zdrowotnych, są najczęstszą przyczyną wizyt w ambulatorium i hospitalizacji.
Według danych WHO na choroby układu oddechowego umiera rocznie na świecie ponad 10 mln osób, co stanowi blisko 20% wszystkich zgonów. W ciągu najbliższych kilkunastu lat liczba ta przekroczy 12 mln. W Polsce z powodu chorób układu oddechowego umiera rocznie ponad 15 tys. osób. Rozwój cywilizacji, uprzemysłowienie przyczyniają się do postępującego zanieczyszczenia środowiska, w którym żyjemy, coraz więcej znajduje się w nim szkodliwych cząsteczek i drobnoustrojów, które dostają się podczas każdego oddechu do naszego organizmu, a to sprzyja rozwojowi chorób układu oddechowego.
Podręcznik w kompleksowy sposób omawia różnorodne aspekty chorób układu oddechowego. Czytelnik znajdzie tu nie tylko dane na temat poszczególnych jednostek chorobowych, lecz także wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju układu oddechowego, metod diagnostycznych oraz leków stosowanych w terapii chorób układu oddechowego.
Każde rozwijające się przedsiębiorstwo po pewnym czasie staje przed koniecznością podjęcia przełomowych decyzji. Jak jednak dokonać właściwego wyboru, gdy zamierza się wkroczyć na nowy rynek, połączyć siły z innym przedsiębiorstwem lub dokonać głębokiej wewnętrznej transformacji? W jaki sposób zakomunikować zmianę pracownikom i jak ich w nią zaangażować?
Autorzy tej książki odpowiadają na te pytania, krok po kroku objaśniając zawiłości zarządzania firmą w trakcie transformacji służącej osiągnięciu jak najlepszych rezultatów. Pokazują, że przejście od dobrych pomysłów do doskonałych rezultatów jest możliwe przy spełnieniu określonych warunków. Uświadamiają zagrożenia nie tylko zewnętrzne, lecz także tkwiące w nas samych i firmowych realiach. Podpowiadają zatem między innymi:
jak przygotować się do zmiany,
od czego zacząć, żeby nie stracić po drodze zaangażowania,
czego unikać,
jak delegować władzę,
jak wzbudzić poczucie odpowiedzialności za zmiany.
Michael T. Kazanawa oraz Robert H. Miles stworzyli autorską i, co najważniejsze, sprawdzoną metodę wprowadzania zmian o przełomowym znaczeniu dla firmy. Można ją odkryć dzięki lekturze tej książki.
Książka Wyniki górą! pokazuje, jak stworzyć kulturę korporacyjną dającą przewagę na konkurencyjnym rynku, gdzie produkty i usługi są postrzegane jako wymienne. Randy Pennington, opierając się na własnym doświadczeniu biznesowym i doradczym, przedstawia pomysły, z których skorzystać mogą nie tylko menedżerowie wysokiego szczebla, ale też pracownicy.
Prezentowana publikacja poświęcona jest strategii budowania pozycji rynkowej gabinetów lekarskich oraz placówek medycznych. Przedstawiono w niej miejsce gabinetów lekarskich na rynku usług medycznych, koncepcję marketingowego zarządzania gabinetem, a także elementy konieczne do jego efektywnego wdrożenia, takie jak: wiedza na temat potrzeb i zachowań pacjentów, umiejętność tworzenia oraz zarządzania wizerunkiem i marką placówki, kształtowania cen, komunikowania się z podmiotami otoczenia czy prowadzenia negocjacji.
Książka adresowana jest przede wszystkim do osób prowadzących lub pragnących założyć własny gabinet medyczny, które kierują się zasadą tworzenia partnerskich relacji między gabinetami a pacjentami, a także do wszystkich zajmujących się teorią zarządzania w służbie zdrowia.
Geniusz konsumenta to kolejna książka doświadczonego stratega biznesu Petera Fiska, autora bestsellerów Geniusz marketingu i Geniusz biznesu. Autor analizuje w niej wpływ klientów na rozwój i działalność firm.
Opierając się przykładach marek takich jak Amazon, Boeing, Disney, Camper, Dove, H&M, Facebook czy Harley Davidson, odpowiada na pytania:
Jak zdobyć lojalnych klientów?
Dlaczego zindywidualizowany i emocjonalny przekaz marki jest tak ważny?
Jak zmieniają się klienci i co to oznacza dla firm?
Dlaczego firmy muszą podporządkować działania oczekiwaniom konsumentów?
Co decyduje o sukcesie najbardziej rozpoznawalnych marek?
Peter Fisk wyjaśnia, na czym polega fakt, że dzisiaj to klienci kontrolują firmy, podaje wiele inspirujących przykładów tego zjawiska oraz proponuje praktyczne narzędzia dla menedżerów. Ułatwią one każdemu liderowi odnaleźć się w świecie skoncentrowanym na konsumentach, spojrzeć na własną firmę przez pryzmat ich oczekiwań i dzięki temu odnosić sukcesy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?