W książce kompleksowo przeanalizowano sytuację polskich miast w kontekście prowadzonej polityki europejskiej, określonej w takich dokumentach jak Strategia Europa 2020. W opracowaniu zostały przedstawione sposoby kształtowania przestrzeni, które mogą pobudzać kreatywność użytkowników w środowisku miejskim. Omówiono m.in. takie zagadnienia, jak:
- inteligentny rozwój i planowanie zintegrowane jako instrumenty odnowy przestrzeni miejskiej,
- zarządzanie procesami społeczno-gospodarczymi w przestrzeni i skuteczne pobudzanie innowacyjnej gospodarki,
- ramy działania inteligentnego rozwoju w technologiach informatycznych,
- percepcja potrzeb we współczesnej przestrzeni miejskiej,
- predyspozycje psychofizyczne człowieka do kreatywności.
W pierwszej części opracowania skupiono się na możliwości zaadaptowania proinnowacyjnych strategii w miastach europejskich, z rozróżnieniem prawdopodobnych ścieżek rozwoju dla Europy Zachodniej i Polski. W dalszej części poddano ocenie skuteczność strategii inteligentnego rozwoju na przykładach konkretnych miast oraz omówiono uwarunkowania pobudzania kreatywności człowieka w kontekście ich stosowania.
W książce została przedstawiona idea inteligentnej przestrzeni, czyli takie sposoby kształtowania przestrzeni, które mogą stymulować kreatywność użytkowników w środowisku miejskim. Prace nad konceptem inteligentnej przestrzeni są prowadzone w Mackintosh School of Architecture, Glasgow School of Art. Polegają na sprawdzeniu teoretycznych podstaw w wybranych miejscach Wielkiej Brytanii. Kolejnym, planowanym w najbliższej przyszłości krokiem będą badania porównawcze w polskich miastach.
Tematem książki są stosowane współcześnie rozwiązania z zakresu zarządzania ryzykiem w organizacjach non profit. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na ważne pytania:
W jaki sposób pojmują ryzyko osoby zarządzające organizacjami pozarządowymi?
Z jakimi kategoriami ryzyka spotykają się w swojej działalności?
Jakiego rodzaju działania związane z zarządzaniem ryzykiem podejmują polskie organizacje non profit?
Autor porusza również problematykę ubezpieczeń jako narzędzia zarządzania ryzykiem. Przedstawia dane dotyczące stosowanych na świecie produktów ubezpieczeniowych przeznaczonych dla organizacji non profit i konfrontuje je z potrzebami i zwyczajami podmiotów działających w Polsce. Monografia zawiera też autorską propozycję modelu zarządzania ryzykiem w tym sektorze.
W monografii przedstawiono relacje między spółką dominującą w ramach holdingu (lub w ramach innego rodzaju ugrupowania integracyjnego przedsiębiorców o strukturze koncernowej) a pracownikami spółek zależnych. Prowadzone w niej rozważania koncentrują się na problemach związanych z odpowiedzialnością za zobowiązania spółek zależnych wynikające ze stosunku pracy. Autor omawia koncepcję unoszenia zasłony osobowości prawnej (ang. piercing the corporate veil) i możliwość jej zastosowania w prawie pracy. Analizuje związki między odpowiedzialnością pracodawcy a zaangażowaniem socjalnym państwa. Rozważa znaczenie rozwoju partycypacji pracowniczej na szczeblu spółek dominujących dla problemu odpowiedzialności tych spółek za zobowiązania spółek zależnych wobec osób w nich zatrudnionych. W książce zawarto wątki teoretycznoprawne i interdyscyplinarne.
Dziennikarstwo gospodarcze uznawano jeszcze całkiem niedawno za dziedzinę marginalną bądź mało interesującą dla ogółu odbiorców. Obecnie zdarza się, że wiadomość ze świata biznesu jest newsem dnia. Przede wszystkim jednak odbiorcy informacji chcą wiedzieć, jak na co dzień funkcjonują przedsiębiorstwa i co jest przyczyną ich sukcesów bądź porażek.
Niniejszy przewodnik zawiera praktyczne wskazówki dla każdego, kto chciałby się dowiedzieć, jak współpracować i skutecznie komunikować się z mediami - zarówno podczas kryzysu, jak i w czasie prosperity. Czytelnik dowie się, w jaki sposób funkcjonują media, a więc między innymi:
co stanowi motywację dla prasy,
dlaczego dziennikarze zajmują się określonymi rodzajami wydarzeń,
w jakim celu dziennikarze zadają poszczególne pytania,
w jaki sposób media decydują o wyborze materiału.
Umiejętność kontrolowania relacji z mediami i skutecznego przekazywania im wiadomości może zadecydować o istotnej przewadze konkurencyjnej firmy. Korzystając z rad zawartych w tym przewodniku, przedstawiciele kadry zarządzającej, właściciele firm, pracownicy działów marketingu i wszyscy zainteresowani funkcjonowaniem mediów przekonają się, że umiejętności tej można się nauczyć.
Coaching koaktywny to model transformacyjnego procesu porozumiewania się, który pozwala jednostkom na wszystkich poziomach organizacji budować silne, oparte na współpracy relacje. W najnowszym wydaniu książki autorzy proponują rozszerzenie swojego pionierskiego modelu coachingu koaktywnego, podkreślającego partnerstwo klienta i coacha, o kwestię zarządzania organizacją przez liderów. Nowe wydanie książki zostało wzbogacone o: - przykłady rozmów pomiędzy coachem i klientem w ramach sesji coachingowych zaczerpnięte z osobistego doświadczenia autorów, - najnowszą terminologię coachingową, - zestaw narzędzi coacha dostępny online. Autorzy Coachingu koaktywnego wyjaśniają, na czym polega proces prowadzący do głębokiej zmiany, i uczą, jak można go uruchomić poprzez budowanie relacji partnerskich. W ich wizji umiejętności coachingowe powinni wykorzystywać nie tylko profesjonalni trenerzy, lecz także menedżerowie i nauczyciele, pomagając swoim współpracownikom i podopiecznym wieść satysfakcjonujące życie oraz w pełni realizować swój potencjał w ramach organizacji. Publikacja dostarcza narzędzi i technik wspomagających coacha w odnoszeniu sukcesów oraz wspierających pracowników każdego szczebla w firmie w odkrywaniu i wykorzystywaniu tego, co w nich najlepsze, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Znajdź klucz do indywidualnego rozwoju liderów, pracujących z zespołami i umacniających całą organizację dzięki podejściu koaktywnemu!
Komunikacja kryzysowa omawia strategie radzenia sobie z kryzysami, takimi jak wypadki i katastrofy, które zawsze były częścią świata biznesu. Redaktor, Peter Frans Anthonissen, z wykształcenia prawnik, założyciel agencji doradczej ASA oraz prezes IPREZ, jednej z największych organizacji zrzeszających niezależne agencje PR, zgromadził w tej książce wypowiedzi ekspertów w dziedzinie komunikacji z całego świata. Doradzają oni, jak ograniczyć szkody dzięki szybkim i właściwym działaniom, jakie komunikaty przekazywać mediom, jak informować opinię publiczną oraz jak zarządzać reputacją przedsiębiorstwa podczas kryzysu.
W tej książce znajdziesz informacje o:
• odpowiedzialności,
• planowaniu komunikacji kryzysowej,
• budowaniu wizerunku firmy,
• katastrofach naturalnych i wypadkach,
• kryzysach finansowych i prawnych,
• kryzysach w sektorze spożywczym,
• radzeniu sobie ze złymi wiadomościami w prasie,
• szkoleniach medialnych.
Opisano tu przypadki z całego świata, zamieszczono listy kontrolne komunikacji kryzysowej i przykłady dokumentów potrzebnych w przypadku kryzysu. Jest to pozycja niezbędna dla prezesów, dyrektorów, specjalistów do spraw marketingu i komunikacji, osób zajmujących się PR i studentów PR. Ta wszechstronna książka wyjaśnia przystępnie, jak przekształcić kryzys w szansę.
„Jest to książka świetna, a zarazem w swojej warstwie narracyjnej nietypowa dla nauk o zarządzaniu.(…) Dostarcza intelektualnych przeżyć, a także zapewnia, według starannie zaplanowanej marszruty, praktyczna wędrówkę po koncepcjach zarządzania organizacjami i postrzegania ich rozwoju. Myślę, że m.in. z tego powodu każdy doktorant czy student, aby lepiej zrozumieć złożony świat współczesnych organizacji, oraz menedżer, aby sprawniej nimi zarządzać, winien się z nią zapoznać.”
Prof. dr hab. Bogdan Nogalski – Uniwersytet Gdański
Przewodniczący Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN
Publikacja stanowi omówienie najistotniejszych zagadnień związanych z zarządzaniem kancelarią prawną. Autorka - zajmująca się od kilkunastu lat doradztwem zarówno dla małych i średnich kancelarii, jak i dużych międzynarodowych korporacji prawniczych - zawarła tu odpowiedzi na pytania zadawane przez prawników uczestniczących w prowadzonych przez nią krajowych i zagranicznych konferencjach, seminariach i warsztatach.
"Zarządzanie kancelarią prawną - 100 najważniejszych pytań" to książka, która będzie przydatna nie tylko dla prawników prowadzących własne kancelarie, ale również dla wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty w zakresie komunikacji, tworzenia relacji międzyludzkich, obsługi klienta, zarządzania czasem własnym i współpracowników, rachunkowością zarządczą i technikami przetwarzania informacji.
Komentarz stanowi pierwsze - tak na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym - kompleksowe omówienie wszystkich konwencji UNESCO w dziedzinie kultury. Stanowi on tym samym kompendium wiedzy na temat zobowiązań międzynarodowych, a także praktycznych aspektów ich realizacji w Polsce. Przyjęta formuła sprawia, że publikacja obejmuje bardzo szerokie spektrum zagadnień. Odnosi się ona zarówno do problematyki ochrony dóbr kultury w konfliktach zbrojnych, przed ich nielegalnym przywozem, wywozem i przenoszeniem ich własności, jak i zachowania światowego dziedzictwa przyrodniczego oraz kulturowego, w tym dziedzictwa podwodnego i niematerialnego. Przedstawione rozważania obejmują również kwestie związane z ochroną różnorodności kulturowej.
Autorami komentarza są doświadczeni eksperci zajmujący się problematyką zarządzania dziedzictwem oraz aspektami prawnymi jego ochrony. Połączenie wiedzy akademickiej z wieloletnią praktyką sprawia, że w opracowaniu znaleźć można zarówno rozważania teoretyczne na tle analizowanych konwencji, jak i propozycje odpowiedzi na pytania występujące w związku z ich stosowaniem.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy - wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego - dzielą się z czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów. Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych, uzupełnione przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi m.in. mediacji cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, publicznych (w tym z udziałem organów administracji publicznej). Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej prawdopodobnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i Internetem. Interesującym uzupełnieniem lektury jest film ukazujący przebieg mediacji w sprawie gospodarczej i zastosowanie różnych technik mediacyjnych, wraz ze szczegółowym omówieniem.
W komentarzu przedstawiono system refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.
W publikacji omówiono m.in.:
- najważniejsze instytucje systemu refundacyjnego t.j. całkowity budżet na refundację, payback, kategorie dostępności refundacyjnych, wskazania refundacyjne, substytucję apteczną, preskrypcję leków off-label;
- relacje pomiędzy uczestnikami systemu np.: podczas postępowania kontrolnego prowadzonego przez Narodowy Fundusz Zdrowia wobec aptek, świadczeniodawców oraz lekarzy, czy procedury obejmowania produktu refundacją, w tym etap negocjacji z Komisją Ekonomiczną;
- problemy pojawiające się w praktyce np. zakaz reklamy aptek, zakaz dokonywania darowizn, ceny leków w szpitalnictwie, sztywne ceny i marże, stosowanie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej;
- trendy w interpretacjach przepisów dokonywanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia oraz Głównego Inspektora Farmaceutycznego, w orzeczeniach sądów, a także zachowaniach rynkowych.
Autorzy kompleksowo przybliżają Czytelnikowi mechanizmy, które współtworzą system refundacji w polskim systemie ochrony zdrowia. W komentarzu wskazano na interakcje pomiędzy tymi mechanizmami, zdefiniowano walory przyjętych rozwiązań oraz wskazano przyczyny utrudniające ich efektywne funkcjonowanie.
Konkurs „Liderzy zmian w ochronie zdrowia” to wspólna inicjatywa wydawnictwa Wolters Kluwer oraz Uczelni Łazarskiego. Celem konkursu jest promowanie najwyższych standardów zarządzania podmiotami leczniczymi, w tym upowszechnianie najlepszych praktyk i rozwiązań w zakresie zarządzania bezpieczeństwem pacjentów, finansami, infrastrukturą i kapitałem ludzkim.
Komentarz stanowi jedyne dostępne na rynku kompleksowe opracowanie prawnych zagadnień opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech. Zawiera on szczegółowe omówienie wszystkich przepisów ustawy z dnia 4 lutego 2011 r., ze szczególnym naciskiem na kwestie związane z podejmowaniem i wykonywaniem działalności gospodarczej w formie żłobka i klubu dziecięcego, zatrudnianiem niani i dziennego opiekuna oraz finansowaniem tych form opieki. Unormowania te zostały przedstawione na tle całego dotychczas opublikowanego orzecznictwa organów administracji i sądów administracyjnych w tej materii. W publikacji omówiono także zagadnienie prawidłowego wydawania aktów prawnych (uchwał rad gmin, statutów, regulaminów) na podstawie przepisów analizowanej ustawy.
Komentarz zawiera użyteczne rozważania doktrynalne, krytykę obecnych stanowisk interpretacyjnych oraz postulaty de lege ferenda.
Opracowanie jest przeznaczone przede wszystkim dla pracowników administracji rządowej i samorządowej, dyrektorów żłobków i osób kierujących pracami klubów dziecięcych, a także przedstawicieli stowarzyszeń, fundacji i przedsiębiorców je zakładających. Może również zainteresować sędziów, radców prawnych i adwokatów oraz pracowników naukowych i studentów prawa, administracji oraz polityki społecznej.
Książka zawiera ponad 200 wzorów z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Każdy wzór został opatrzony komentarzem przedstawiającym kwestie budzące największe wątpliwości w praktyce oraz stanowisko doktryny w zakresie problemów pojawiających się na tle tworzenia i wprowadzania w życie aktów wewnątrzzakładowych.
W publikacji zawarto wzory pism dotyczące m.in.:
– umów o pracę,
– wykonywania pracy w warunkach telepracy,
– wypowiadania lub rozwiązywania stosunku pracy,
– regulaminów,
– zakładowego układu zbiorowego pracy,
– procedury nakładania kar porządkowych,
– współpracy pracodawcy ze związkami zawodowymi,
– prawa pracy w administracji publicznej i stosunków pracy w szkolnictwie wyższym.
Opracowanie przeznaczone jest dla radców prawnych, adwokatów, sędziów, aplikantów tych zawodów prawniczych, pracowników działów HR i pracodawców.
Książka zawiera kompleksowe omówienie wszystkich najważniejszych zagadnień związanych z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak:
- budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami,
- kompetencyjne opisy stanowisk,
- rekrutacja i selekcja pracowników pod kątem kompetencji,
- szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników,
- zarządzanie talentami oraz budowanie ścieżek kariery.
Specjaliści i menedżerowie HR znajdą tu informacje i wskazówki dotyczące tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Kadra menedżerska może skorzystać szczególnie z tych części, które pokazują, w jaki sposób rozwój kompetencji przyczynia się do wzrostu efektywności pracowników. Sami pracownicy natomiast mogą być zainteresowani zagadnieniami związanymi z rozwojem i karierą zawodową. Wszystkich powinno zaciekawić nowoczesne widzenie organizacji, w której paradygmat rozwoju i efektywności decyduje o niemal wszystkich aspektach funkcjonowania.
Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Jej opracowanie nie jest łatwe, gdyż wymaga od kadry zarządzającej dużych umiejętności analitycznych i wiedzy z zakresu zarządzania. Efektem procesu formułowania strategii finansowej jest średnio- i długookresowy plan finansowy przedsiębiorstwa. Planowanie strategii finansowania umożliwia określenie potrzeb kapitałowych, źródeł pokrycia tych potrzeb i struktury kapitałowej w powiązaniu ze strukturą majątkową przedsiębiorstwa.
Książka składa się z części teoretycznej, w której zaprezentowano wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw związaną z formułowaniem strategii finansowania działalności, oraz praktycznej, zawierającej studia przypadków. Omówiono między innymi:
- podstawowe elementy strategii finansowania: cele, zasady, metody i determinanty,
- główne kryteria, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu rodzaju strategii finansowania działalności,
- charakterystyczne cechy najważniejszych rodzajów strategii finansowania: agresywnej, umiarkowanej i konserwatywnej,
- trudności związane z planowaniem strategii finansowania działalności przedsiębiorstw,
- sposób tworzenia strategii finansowania działalności na podstawie modeli wzrostu,
- metody sporządzania sprawozdań finansowych pro forma.
Management Matters is addressed to learners who want to improve their communication skills in English within the field of management. It was inspired by Podstawy zarządzania, a handbook written by Andrzej K. Koźmiński and Dariusz Jemielniak for management students. The book is an attempt to use content-and-language integrated learning (CLIL) which allows working professionals and university students to improve their language competence and to concentrate on professional issues. It contains sections aiming at developing both the form and the use of the language in a meaningful management-related context. The book helps to: - develop communication skills vital for success in business careers, - enrich professional vocabulary, - revise grammar.
Partnerski HR to nowe ujęcie istoty działań z zakresu human resources. To spojrzenie na pracę i pracowników w sposób przystosowany do realiów współczesnego świata, którego zmienność i płynność jeszcze nigdy nie były tak oczywiste. Wskazuje na konieczne przewartościowania, których dokonać powinni nie tylko zarządzający firmami, lecz także menedżerowie i szeregowi pracownicy.
Zarządzanie zmianą i świadomość kierunku, w którym zmierza przedsiębiorstwo, to tylko dwa z wielu aspektów nowoczesnej firmy, na które kładzie nacisk nowoczesne HR, umożliwiające efektywne poruszanie się w rynkowej rzeczywistości.
W książce zawarto wiele cennych rad dla specjalistów ds. HR, w tym odpowiedzi na pytania:
jak przeprowadzić dobrą rekrutację,
jak utrzymać najlepszych pracowników,
jak ich oceniać,
jak ich szkolić.
Autor przekonująco wskazuje na konieczność uznania kapitału ludzkiego jako równego kapitałowi finansowemu. To ludzie bowiem i tkwiący w nich potencjał mają decydujący wpływ na to, czy praca będzie wykonana tak, jak należy, i czy wpłynie korzystnie na rozwój przedsiębiorstwa. Ich morale i zaangażowanie, otwartość i gotowość do współpracy określają jakość biznesowego wyniku, który pozwoli nie tylko przetrwać, lecz także śmiało patrzeć w przyszłość.
Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytuacyjne - narzędzie pomiarowe z powodzeniem stosowane w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników - opierają się na serii dylematów, zaprojektowanych tak, aby skutecznie mierzyć jakość sądów osoby badanej w sytuacjach związanych z określonym stanowiskiem pracy. W książce zaprezentowano zarówno doświadczenia firm i organizacji stosujących kompetencyjne testy sytuacyjne w codziennych działaniach, jak i wyniki badań prowadzonych przez kilkadziesiąt lat w tym zakresie. Zawiera ona praktyczne wskazówki związane z tworzeniem i wdrażaniem kompetencyjnych testów sytuacyjnych w organizacji oraz szczegółowe omówienie zagadnień takich jak:
- cechy kompetencyjnych testów sytuacyjnych, ich historia, argumenty przemawiające za ich wykorzystaniem w codziennej praktyce organizacji,
- problematyka pomiaru w diagnozie kompetencji - pojęcia efektywności pracy, trafności i rzetelności narzędzi pomiaru,
- proces tworzenia kompetencyjnych testów sytuacyjnych - elementy ich projektowania, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów, które mogą się pojawić w złożonym środowisku biznesowym,
- dokładne omówienie kolejnych kroków projektowania testu,
- zagadnienie wdrażania kompetencyjnych testów sytuacyjnych oraz związane z tym wyzwania i rekomendacje.
Książka łączy cechy profesjonalnej monografii i podręcznika. Skierowana jest raczej do osób już zaawansowanych w problematyce ZZL niż do początkujących. W obecnym, trzecim, zaktualizowanym i rozszerzonym wydaniu tej książki szczegółowo omówiono następujące zagadnienia: - podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach, - zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy, - kształtowanie, racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia, - motywowanie w organizacji, - systemy wynagradzania i zasady ich budowy, - wymiarowanie pracy i ocena pracowników, - kultura i etyka organizacji w kontekście ZZL, - najważniejsze wyzwania ZZL ? także w kontekście globalizacji i wniosków ze światowego kryzysu. Autorowi udało się pogodzić szerokie i głębokie ujęcie z przystępną formą i klarownością wywodu przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL, umieszczony na końcu książki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?