W podręczniku przedstawiono wszystkie istotne aspekty marketingu, m.in.:
* współczesne zagadnienia i konteksty marketingu,
* elementy marketing-mix,
* główne obszary, na których kadra techniczna spotyka się z marketingiem: opracowywanie nowych produktów, jakość rynkowa oraz plany marketingowe.
Dzięki książce czytelnik zrozumie istotę i cele marketingu pozna różnice między marketingiem produktów a marketingiem usług oraz zdobędzie umiejętność sporządzania planów marketingowych,
Aby przedsiębiorca mógł czerpać zyski z wartości swojej oferty, musi umieć przekonująco wykazywać i dokumentować jej przewagę nad najlepszymi nawet propozycjami alternatywnymi. Autorzy książki przedstawiają szczegółowy, metodyczny opis zarządzania wartością dla klienta oraz wdrażania go w praktyce. Przybliżają zagadnienie pojęcia wartości i przechodzą dalej aż do kwestii zysków z dostarczanej klientom wartości. Podają również liczne przykłady firm z różnych branż i krajów w celu przejrzystego zilustrowania przedstawionej koncepcji. Dzięki książce można dowiedzieć się, jak;
? formułować ofertę opartą na wartości,
? uzasadniać i dokumentować wartość swojej oferty,
? dostosowywać ofertę do klienta,
? opierać sprzedaż na wartości, a nie na cenie.
Publikacja pomoże dyrektorom, kierownikom działów marketingu i kierownikom działów sprzedaży czerpać korzyści z wartości oferowanej docelowym klientom przez własną propozycję rynkową,
James C. Anderson, Nirmalya Kumar i James A, Narus, naukowcy specjalizujący się w dziedzinie marketingu, rozwijali i doskonalili sposoby podejścia do sprzedaży przez wiele lat, doradzając klientom z różnych rynków oraz badając praktyki zarządzania.
Prezentowana książka jest pierwszą na rynku publikacją, która w sposób kompleksowy ujmuje zagadnienia związane z indywidualnym prawem pracownika do informacji. Celem pracy nie jest tylko opis i koncentracja na poszczególnych obowiązkach informacyjnych pracodawcy wobec pracownika, ale analiza systemowa tego zagadnienia. Chodziło o skonstruowanie aparatu pojęciowego służącego do jego opisu oraz wydobycie ogólniejszych prawidłowości, którymi się on rządzi.
Niezależnie od licznych wniosków o charakterze teoretycznoprawnym, opracowanie zawiera również rozbudowane fragmenty o charakterze praktycznym, pomocne każdemu pracodawcy. Omawiana jest tu bowiem treść i zakres obowiązków informacyjnych pracodawcy wobec pracownika, chwila ich powstania, termin wypełnienia oraz metody realizacji.
Wyzwaniem dla każdego pracodawcy jest zatrudnienie odpowiednich osób. To ludzie są kapitałem przedsiębiorstwa decydującym o jego sukcesie.
? Jak wybrać najlepszego pracownika spośród innych kandydatów?
? Jak zachęcić ludzi do pozostania z pracodawcą na dłużej?
? Co zrobić, aby ci najlepsi motywowali do działania swoich współpracowników?
Na te i wiele innych kluczowych dla pracodawcy pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce.
Product placement to przedstawienie produktu, usługi, logo lub innych identyfikatorów firmy bądź marki w sposób dźwiękowy lub wizualny w różnych nośnikach rozrywki: filmach fabularnych, serialach i innych programach telewizyjnych, słuchowiskach radiowych, spektaklach teatralnych, powieściach, komiksach, tekstach piosenek, teledyskach, grach komputerowych itp. W ostatnich latach obserwuje się dynamiczny wzrost popularności tej formy promocji zarówno w kinie, jak i w innych środkach przekazu.
W książce szczegółowo omówiono:
? istotę i znaczenie product placement, cechy wspólne i rozbieżne z reklamą, sponsoringiem, public relations/publicity,
? przykłady stosowania product placement oraz korzyści i ograniczenia z nim związane,
? możliwości kreacji product placement,
? planowanie i organizację działań z zakresu product placement,
? problemy etyczne i prawne związane ze stosowaniem product placement,
? kierunki rozwoju product placement w przyszłości oraz modele oddziaływania product placement na konsumenta,
? wyniki badań skuteczności product placement.
W publikacji są także zawarte odpowiedzi na pytania, które najbardziej nurtują praktyków, m.in.: Czy marka w filmie powinna być koniecznie przedstawiona w sposób wizualno-dźwiękowy? Czy prominentna ekspozycja zawsze jest lepsza od ekspozycji subtelnej? Jak ważne jest powiązanie marki z treścią nośnika (np. filmu)? Z jakimi bohaterami (filmów, seriali, gier) najlepiej łączyć markę?
Cennym uzupełnieniem jest przegląd najnowszych badań prowadzonych w Polsce i za granicą, a także wyniki badań własnych autora dotyczących product placement różnych marek.
Celem publikacji jest wskazanie, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując pracowników do funkcjonowania w zróżnicowanym kulturowo środowisku, by zderzenie odmiennych poglądów, przekonań, systemów wartości, perspektyw postrzegania, schematów odczuwania, myślenia oraz wnioskowania nie prowadziło do istotnych zaburzeń w obrębie procesu komunikowania się, a w rezultacie - do spadku efektywności współdziałania osób wywodzących się z różnych środowisk narodowych i kulturowych.
Główne z omawianych zagadnień to:
- proces komunikowania się i jego modelowe ujęcia,
- efektywność procesu komunikowania się w organizacji,
- zarządzanie w warunkach zróżnicowania kulturowego organizacji,
- kulturowy wymiar komunikowania się - zależność kultury i komunikacji,
- szkolenia komunikacyjne - ich rola i zasady projektowania.
Książka prezentuje aktualne zagadnienia dotyczące funkcjonowania placówek ochrony zdrowia i ich zespołów pielęgniarskich w odniesieniu do współczesnych problemów organizacji ochrony zdrowia. Wielopłaszczyznowe ujęcie tematu bazujące na doświadczeniach zawodowych autorów pozwala na zapoznanie się z konkretnymi przykładami rozwiązań organizacyjnych, wynikami ich zastosowania w praktyce oraz oceną ich skuteczności.
Publikacja składa się z dwóch części, w których przedstawiono m.in.:
- kształtowanie bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy kadry pielęgniarskiej w podmiotach leczniczych;
- różnice pomiędzy zatrudnieniem pracowniczym a niepracowniczym personelu pielęgniarskiego;
- specyfikę relacji pielęgniarka-pacjent oraz specyfikę działań zespołów lekarsko-pielęgniarskich;
- praktyczne aspekty pracy pielęgniarki w lecznictwie ambulatoryjnym w zakresie podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej;
- metody szacowania zapotrzebowania na opiekę pielęgniarską, doskonalenie i rozwój zawodowy pielęgniarek, organizowanie stanowisk pracy oraz organizowanie opieki nad pacjentem i dbanie o jej jakość w szpitalach;
- zagadnienia z zakresu pielęgniarstwa rehabilitacyjnego.
Działania w sektorze badawczo-rozwójowym mają za zadanie tworzenie unikatowych produktów, usług, procesów, w celu zapewnienia innowacyjności organizacji, sektora lub kraju. Książka stanowi źródło kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania takimi projektami. W publikacji poruszono m.in. zagadnienia dotyczące:
- charakterystyki projektów badawczo-rozwojowych, ich roli i znaczenia,
- formułowania koncepcji, realizacji projektów, procedury i ryzyka,
- modelowania projektów badawczo-rozwojowych - modeli podstawowych, złożonych, hybrydowych,
- modeli definiowania i realizacji projektów,
- realizatorów projektów i narzędzi wspomagania,
- kontroli zarządczej, audytu i ewaluacji projektów badawczo-rozwojowych.
Zarządzanie wynagrodzeniami polega na formułowaniu i wdrażaniu strategii i procesów, których celem jest należyte wynagradzanie pracowników za pomocą środków finansowych i niefinansowych. Wiąże się ono z projektowaniem, wdrażaniem i obsługą systemów wynagrodzeń uwzględniających potrzeby zarówno firmy, jak i jej grup interesów. Ogólnym zadaniem zarządzania wynagrodzeniami jest sprawiedliwe i spójne wynagradzanie pracowników zgodnie z tworzoną przez nich wartością, w sposób ułatwiający firmie realizację celów strategicznych.
Książka Michaela Armstronga to kompleksowy podręcznik dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii, polityki i procedur dotyczących wynagradzania pracowników lub chce zdobyć wiedzę w tym zakresie. Jego treść jest zgodna ze standardami zawodowymi w zakresie wynagradzania pracowników opracowanymi przez Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD). Stanowi on cenną pomoc dla wykładowców i studentów, a specjalistom ds. zasobów ludzkich i zarządzania wynagrodzeniami oferuje wiele porad i wskazówek.
W podręczniku przedstawiono zarówno ramy pojęciowe, jak i praktyczne aspekty zarządzania wynagrodzeniami. Czytelnik znajdzie tu wiele informacji o najważniejszych teoriach i najlepszych praktykach wynagradzania pracowników. Są one przedstawione w sposób przejrzysty i zrozumiały, uzupełnione listami kontrolnymi, diagramami i podsumowaniami.
Oto najważniejsze tematy omówione w książce:
* podstawowe założenia i ramy pojęciowe zarządzania wynagrodzeniami
* wartościowanie stanowisk pracy i zależności między nimi
* struktura płac i kategorii zaszeregowania
* płace uwarunkowane sytuacyjnie
* zarządzanie wynagrodzeniami wybranych grup pracowników
* świadczenia pracownicze i programy emerytalne
* procedury i przypadki dotyczące zarządzania wynagrodzeniami
Przedstawiono ponadto wyniki badań przeprowadzonych przez firmę e-reward oraz przykłady ponad 30 najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania wynagrodzeniami. Ważne zagadnienia, takie jak budowanie zaangażowania, programy premiowania czy wynagradzanie pracowników wiedzy zostały przedstawione w nowym świetle.
Paul Elkin w precyzyjny i klarowny sposób opisuje kluczowe koncepcje oraz umiejętności i techniki z zakresu tworzenia niezawodnych planów biznesowych i strategii.
Z publikacji można dowiedzieć się m.in.:
• jak prawidłowo wyznaczać cele biznesowe,
• co to jest analiza strategiczna,
• jak przeprowadzać kompleksową analizę rynku,
• jak zastosować najważniejsze narzędzia i modele zarządzania oraz wskaźniki efektywności.
Przejrzysty układ treści poszczególnych rozdziałów, obejmujący: kluczowe koncepcje zarządzania, najlepsze praktyki, kluczowe pytania, kontrolną listę działań, kluczowe punkty szkoleniowe oraz zadania, ułatwia zarówno przyswojenie wiedzy, jak i korzystanie z poradnika jako źródła praktycznych wskazówek.
Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów, którym niedawno powierzona została strategiczna rola w organizacji, przedsiębiorców zarządzających własną firmą, menedżerów ds. marketingu, finansów lub produkcji oraz studentów zarządzania i biznesu.
Książka wprowadza w tajniki zarządzania talentami. Jej autorzy - doradcy wielu międzynarodowych korporacji, takich jak Xerox, Oracle, Ford - podpowiedzą ci, jak:
- rozpoznać, kiedy twoi ludzie dobrze pracują (a kiedy nie!),
- zmierzyć ich pracę, aby wprowadzać dalsze udoskonalenia i utrzymać jej satysfakcjonujący poziom,
- pomóc pracownikom rozwijać profesjonalne umiejętności,
- odkryć ich potencjał i maksymalnie go rozwinąć,
- przyciągnąć do firmy ludzi obdarzonych dużymi zdolnościami,
- zatrzymać najlepszych.
Talenty są wszędzie. Trzeba tylko wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi pokierować!
Ta publikacja pokazuje, jak rozwinąć w sobie talent do wydobywania z podwładnych tego, co w nich najlepsze.
Stuart McAdam, doświadczony dyrektor HR i coach, opisuje wszystkie aspekty coachingu kadry kierowniczej (executive coaching). Wyjaśnia, jakie mogą być realne efekty tego procesu i jak zadbać o to, aby był on wartościowy dla firmy i zatrudnionych w niej osób.
Dzięki książce dowiesz się m.in.:
- czym jest coaching kadry kierowniczej,
- jakie są różnice między coachingiem, doradztwem osobistym i konsultingiem,
- na czym polega rola coacha i czego należy od niego oczekiwać,
- jak dopasować coaching do potrzeb firmy i jej pracowników.
Autor przedstawia zagadnienie coachingu z trzech perspektyw: coacha, menedżera go zatrudniającego (sponsora) oraz klienta lub uczestnika.
Russell E. Palmer dzieli się w książce swoim doświadczeniem zdobytym podczas sprawowania funkcji lidera jednej z największych firm audytorskich na świecie, rektora Wharton School oraz właściciela firmy inwestycyjnej.
Autor udziela menedżerom cennych wskazówek dotyczących różnych aspektów przywództwa: sposobu kierowania pracownikami, radzenia sobie z kryzysem czy wprowadzania zmian kultury korporacyjnej. Opisane w publikacji zagadnienia zilustrowane są przykładami z praktyki różnych organizacji: biznesowych, non profit i akademickich.
Dzięki publikacji dowiesz się, jak:
? skutecznie wprowadzać strategiczne zmiany,
? sprawnie reagować w sytuacji kryzysu,
? osiągnąć sukces w sytuacji dużego zróżnicowania grup interesów,
? stworzyć organizację równoprawnych partnerów.
Autorami książki są wykładowcy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania nieruchomościami prowadzonych przez Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Stowarzyszeniem Zarządców Nieruchomości w Bydgoszczy. W swoich opracowaniach prezentują tematy związane zarówno z ich zainteresowaniami naukowymi, jak i praktycznymi problemami przedstawianymi przez studentów w ramach zajęć.
W publikacji omówiono takie zagadnienia, jak:
- zarządzanie a administrowanie nieruchomościami,
- polityka mieszkaniowa,
- podatki i opłaty w obrocie nieruchomościami,
- ekonomiczne podstawy rynku nieruchomości,
- funkcjonowanie wspólnot mieszkaniowych,
- zarząd nieruchomością przez zarządcę przymusowego w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości,
- umowy o korzystanie z cudzej rzeczy,
- związki pomiędzy procesem budowlanym a ochroną środowiska,
- zarządzanie nieruchomością zabytkową,
- obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie postępowania z odpadami komunalnymi,
- środowiskowe uwarunkowania wywłaszczenia nieruchomości,
- sylwetka i status prawny zarządcy nieruchomości,
- odpowiedzialność za wykroczenia w związku z zarządzaniem nieruchomościami.
Adresatami publikacji są studenci studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych, w ramach których poruszane są problemy z zakresu prawa nieruchomości lub zarządzania nieruchomościami. Książka zainteresuje również uczestników praktyk zawodowych organizowanych przez zrzeszenia zarządców nieruchomości oraz zarządców nieruchomości.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie problematyki zachowań klientów indywidualnych w warunkach stale zmieniającego się rynku usług ubezpieczeniowych. Dogłębne poznanie tych zachowań i wpływających na nie czynników jest dla zakładów ubezpieczeń warunkiem koniecznym do opracowania skutecznych działań marketingowych, które mają na celu odróżnienie produktów od ofert konkurencji, zdobycie i utrzymanie klienta, a tym samym umocnienie pozycji na rynku.
Autorka w monografii:
? prezentuje charakterystykę rynku ubezpieczeniowego, regulacje prawne oraz specyfikę usługi ubezpieczeniowej,
? identyfikuje potrzeby klientów indywidualnych na polskim rynku ubezpieczeniowym oraz wykorzystywane przez nich źródła informacji,
? charakteryzuje postępowanie klientów na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego, wyodrębnia segmenty rynku usług ubezpieczeniowych oraz grupy typologiczne klientów indywidualnych według ich zachowań,
? wdraża nowe metody oceny działań marketingowych wpływających na postępowanie klientów.
Zwalczanie zakażeń szpitalnych jest wyzwaniem stojącym nie tylko przed szeregowymi pracownikami ochrony zdrowia, ale także ich kierownikami, komitetami ekspertów (również międzynarodowych), laboratoriami diagnostycznymi. Wprowadzenie właściwych metod zapobiegawczych zależy od wiedzy i przekonania co do konieczności stosowania procedur przestrzegania higieny.
W książce zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących uwarunkowań prawnych i organizacyjnych zapobiegania zakażeniom. Ponadto omówiono etiologię, patogenezę i szybką diagnostykę zakażeń oraz specyfikę zakażeń na poszczególnych oddziałach ? co jest szczególnie ważne w działalności oddziałów intensywnej opieki medycznej oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych.
Publikacja stanowi kontynuację refleksji naukowej zapoczątkowanej wydaniem podręcznika Zakażenia szpitalne. Wybrane zagadnienia (2012). Skierowana jest do lekarzy, pielęgniarek oraz pozostałej służby medycznej; przydatna będzie także studentom medycyny.
Stan prawny na 1 kwietnia 2013 roku.
W książce w sposób kompleksowy i przystępny omówiono zagadnienia związane z odpowiedzialnością pracowniczą, zarówno kompensacyjną, jak i niekompensacyjną. Analizie poddana została odpowiedzialność materialna, porządkowa oraz dyscyplinarna.
Autorka wykorzystuje bogate orzecznictwo Sądu Najwyższego, które pozwala wyjaśnić wiele wątpliwości interpretacyjnych oraz kontrowersji pojawiających się na płaszczyźnie stosowania odpowiedzialności pracowniczej. Walor praktyczny zwiększają liczne przykłady oraz wzory pism i umów związanych z przedstawioną tematyką.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do pracodawców. Pogłębiona analiza przepisów prawa oraz wykorzystane bogate orzecznictwo sądowe powoduje, że z opracowania mogą korzystać również przedstawiciele zawodów prawniczych ? sędziowie, adwokaci, radcy prawni.
Stan prawny na 1 maja 2013 roku.
Organizacja ma charakter społeczny, co oznacza, że o jakości jej funkcjonowania decyduje czynnik ludzki, zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zbiorowym. Jeśli organizacja chce się rozwijać, musi zwiększać efektywność poszczególnych osób, zespołów roboczych i większych grup działających w jej strukturze. Książka ta stanowi próbę określenia i opisania najważniejszych ścieżek rozwoju organizacji poprzez poprawę efektywności pracowników. Na podstawie analizy wyników badań, studiów przypadków i doświadczeń gromadzonych podczas działań doradczych dla różnych firm i organizacji, autor pokazuje relacje między rozwojem pracowników i rozwojem organizacji. Opierając się na modelu zwiększania efektywności HPI (Human Performance Improvement), wskazuje konkretne propozycje działań dla zarządów, kadry menedżerskiej i przedstawicieli działów HR.
Zwiększenie skuteczności działania opieki zdrowotnej wymaga - podobnie jak w przypadku innych gałęzi gospodarki - podejścia marketingowego do tego sektora. Konieczne jest ponadto uwzględnienie w strategii marketingowej złożonego i wielowymiarowego systemu przepływów finansowych i przepływu informacji, właściwych sektorowi opieki zdrowotnej.
Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej to pionierski podręcznik ujmujący w przekrojowy sposób najważniejsze zagadnienia marketingu strategicznego oraz jego rolę w sektorze usług zdrowotnych. W książce autorzy zawarli m.in.:
- opis sektora usług zdrowotnych oraz roli, jaką odgrywa w nim marketing;
- analizę procesów psychologicznych, które wpływają na decyzje pacjentów dotyczące usług zdrowotnych;
- omówienie problemu asymetrii informacji oraz systemów jej rozpowszechniania wśród konsumentów opieki zdrowotnej;
- tematy związane z segmentacją rynku oraz pozycjonowaniem poszczególnych usług medycznych;
- zagadnienia polityki cenowej oraz budowania marki w sektorze zdrowia;
- kwestie związane z promocją usług medycznych.
Książka stanowi kompendium wiedzy związanej z zarządzaniem podmiotem leczniczym. Autorzy w przejrzysty sposób scharakteryzowali zarówno twarde obszary zarządzania placówką ochrony zdrowia, dające się wyrazić w formie konkretnych wielkości matematycznych i stanowiące fundament działań zarządczych, jak i miękkie, dotyczące kompetencji psychologicznych w zarządzaniu. Położyli również nacisk na praktyczne aspekty zastosowania wiedzy teoretycznej w zarządzaniu organizacją.
W publikacji szczegółowo omówiono m.in. takie zagadnienia jak:
- mechanizmy zarządzania podmiotem leczniczym,
- zarządzanie zasobami rzeczowymi i finansowymi oraz zasobami informacji w placówce ochrony zdrowia,
- zarządzanie zespołem i budowanie optymalnej motywacji do pracy,
- doskonalenie kompetencji w zakresie rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem.
Stan prawny na 1 kwietnia 2013 roku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?