Utalentowani, ambitni pracownicy pozostaną w firmie tylko wtedy, gdy zyskają odpowiednie możliwości rozwoju i poczują się zmotywowani. Samo wysokie wynagrodzenie może jednak nie wystarczyć. Książka pokazuje, jak zarządzać potrzebami poszczególnych pracowników i całej organizacji, jak rozpoznać aspiracje i oczekiwania najlepszych, najbardziej uzdolnionych jednostek oraz jak efektywnie nimi kierować.Proces ten wymaga zastosowania technik pozwalających na ocenę sposobu myślenia, zachowań, wiedzy i umiejętności pracowników, a następnie zorganizowania skutecznych szkoleń, wdrożenia programu rozwojowego i zarządzania wydajnością pracy.
W książce szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak:
- pozyskiwanie, rozwój i wynagradzanie utalentowanych pracowników,
- budowanie strategii zarządzania talentami,
- opracowywanie i wykorzystywanie testów psychometrycznych,
- korzyści wypływające z ewaluacji wiedzy,
- zasady edukacji i szkolenia utalentowanych pracowników i menedżerów,
- metody oceny wyników pracy,
- wykorzystanie infrastruktury informatycznej w procesie zarządzania talentami,
- tworzenie systemu zarządzania talentami na podstawie najlepszych praktyk.
Publikacja zawiera wiele przykładów i studiów przypadków, które pomogą czytelnikowi zrozumieć praktyczne zastosowania poszczególnych metod i zachęcą do wdrożenia programu zarządzania talentami w firmie.
Tajemnica sukcesu firmy Rosenbluth International, której właścicielem jest autor tej książki, jest prosta: firma koncentruje się przede wszystkim na swoich pracownikach, a dopiero potem na klientach. W książce udowodniono, że ten kontrowersyjny, lecz niezawodny przepis, sprawdzony przez trzecie co do wielkości przedsiębiorstwo turystyczne na świecie, może być gwarancją sukcesu każdej firmy, niezależnie od branży, wielkości i lokalizacji. Przeprowadzenie koniecznych zmian w organizacji ułatwi zamieszczony tu zbiór praktycznych wskazówek:
- jak zatrudniać odpowiednich ludzi i jak ich szkolić,
- jak uczynić pracowników rzecznikami idei firmy,
- jakie programy mogą zostać użyte dla wprowadzenia zmian w kulturzeorganizacji,
- jakimi metodami monitorować zadowolenie pracowników i postępy w ich efektywności.
Opisano też wynikające z tego podstawowego założenia praktyki zarządzania oraz implikacje dla wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych, planowania strategicznego i nawiązywania relacji partnerskich w biznesie.
W książce omówiono teoretyczne i praktyczne aspekty strategicznego zarządzania firmami medialnymi i rozrywką. Dynamiczne zmiany i związane z nimi nowe wyzwania rynkowe wymagają od mediów długookresowego planowania oraz przewidywania trendów.
Autor podejmuje tak istotne zagadnienia jak:
- zarządzanie zmianą w firmach medialnych,
- analiza procesu podejmowania decyzji i ich rodzaje,
- kształtowanie portfolio firm medialnych,
- opracowanie planów finansowych i budżetów, decyzje dotyczące inwestycji,
- marketing mediów i koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej,
- wizja przyszłości mediów i rozrywki oraz kierunków rozwoju poszczególnych ich rodzajów.
W opracowaniu przedstawiono również specyfikę mediów i przemysłów medialnych w stosunku do innych obszarów praktyk biznesowych i rynkowych. Informacje te zostały wzbogacone licznymi przykładami zaczerpniętymi z praktyki firm globalnych i krajowych.
Publikacja pozwala lepiej zrozumieć procesy zachodzące w grupach i systemach oraz wykorzystać tę wiedzę w codziennych działaniach w celu efektywnego przewodzenia ludziom, zarządzania oraz świadczenia profesjonalnych usług na rzecz grup i organizacji. Autor zwraca uwagę na możliwość wykorzystania podejścia psychoanalitycznego do zrozumienia relacji międzyludzkich, do wspierania rozwoju ludzi w organizacji, a także samej organizacji. Pokazuje zarówno poziomy nieświadomego działania jednostki, jak i przełożenie tych mechanizmów na działanie grupy.
Ukryta dynamika przeznaczona jest dla czytelników, którzy pragną lepiej poznać samych siebie i swój wpływ na dynamikę rodziny, grupy, organizacji i społeczeństwa oraz dążą do zrozumienia ogólnych procesów zachodzących w życiu. Jest to ważna lektura dla menedżerów i liderów w różnego typu organizacjach oraz trenerów, coachów i negocjatorów, a także nauczycieli akademickich i studentów zajmujących się rozwojem organizacji, dynamiką grupy, zasobami ludzkimi i innymi kwestiami z zakresu zarządzania.
Lionel F. Stapley udowadnia, że zastosowanie psychoanalitycznego myślenia jest możliwe nie tylko w gabinecie psychoanalityka. Praktyczne przykłady ilustrujące działanie opisywanych mechanizmów sprawiają, że książka jest pozycją inspirującą oraz skłaniającą do refleksji.
dr hab. Adela Barabasz, prof. UE we Wrocławiu
Jubilat od kilku dekad odgrywa istotną rolę w życiu naukowym polskich prawników. Był współzałożycielem Towarzystwa Naukowego Prawa Karnego i jest jego wieloletnim przewodniczącym. W latach 1990–2011 był redaktorem naczelnym Przeglądu Więziennictwa Polskiego, a obecnie jest honorowym przewodniczącym kolegium redakcyjnego tego kwartalnika. Trudno zliczyć dziedziny badań w obszarze wywodzącej się od Batawii kryminologii pozytywistycznej, na których Jubilat odcisnął swoje piętno w ostatnim półwieczu. Należały do nich: recydywa; readaptacja byłych więźniów do życia na wolności; badania longitudinalne losów nieletnich i młodocianych przestępców; zagrożenia alkoholizmem młodzieży; postępowanie z młodocianymi więźniami; kobiety w więzieniu; zasady prawa karnego wykonawczego; probacyjne środk i karne; skuteczność instytucji prawa karnego, postawy społeczne wobec podstawowych instytucji prawa karnego oraz wobec instytucji stosujących to prawo; wpływ czynników ustrojowych na przestępczość, konfrontacja standardów polskich ze standardami Rady Europy w postępowaniu z osobami skazanymi.
Za wybitne zasługi na rzecz umacniania demokratycznego państwa prawnego prof. Teodor Szymanowski został odznaczony 9 sierpnia 2004 r. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Ze wstępu.
Książka stanowi analizę koncepcji komunikowania politycznego, poglądów praktyków i wypowiedzi teoretycznych, odnoszących się głównie do myśli politycznej i teorii komunikowania politycznego.
W poszczególnych rozdziałach omówiono ewolucję komunikowania politycznego w nowoczesnym państwie, uwzględniając takie zagadnienia jak:
– komunikowanie polityczne wczesnej metropolis,
– dzieje i charakterystyka kampanii wyborczej,
– propaganda polityczna i public relations,
– marketing polityczny,
– kampanie społeczne.
Publikacja adresowana jest do studentów wydziałów politologicznych, komunikowania, filozofii, historii oraz filologii polskiej i klasycznej, a także do pracowników naukowych.
Tematem książki jest analiza wybranych koncepcji zarządzania uczelnią oraz propozycje rozwiązań, które byłyby najlepsze w dynamicznym, niepewnym i nieprzewidywalnym współczesnym otoczeniu. Autor opiera się na wynikach własnych badań przeprowadzonych w polskich publicznych uczelniach technicznych oraz na wybranych statystykach dotyczących szkolnictwa wyższego. Rozważania te stanowią inspirację do zaprezentowania dwóch nowych koncepcji: uniwersytetu podporządkowanego wiedzy oraz uniwersytetu społecznie odpowiedzialnego. Autor szczegółowo je omawia oraz wskazuje ich zalety i wady.
Książka wzbogacona jest o wywiady z rektorami szkół wyższych oraz przemyślenia na temat przyszłości uczelni w Polsce.
Adresaci:
Publikacja może stanowić niezwykle cenną pozycję dla osób związanych zawodowo ze szkolnictwem wyższym: reprezentantów władz uczelni, pracowników administracji uczelnianej, urzędników ministerialnych, a także menedżerów i wszystkich zainteresowanych rozwojem nowoczesnego szkolnictwa wyższego w Polsce.
Głównym celem książki Struktury wynagradzania pracowników jest przedstawienie, w prosty i zrozumiały sposób, zarówno podstaw, jak i zaawansowanej problematyki wynagradzania. Autorka omawia klasyczne i innowacyjne sposoby kształtowania systemów wynagradzania, kategorie i funkcje płac oraz metody przeciwdziałania dyskryminacji w wynagradzaniu. Na podstawie najnowszej literatury, studiów własnych i długoletnich badań empirycznych dokonuje nowatorskiej syntezy i klasyfikacji zjawisk, czyniąc to z zamiarem ukazania czytelnikom problemów wynagradzania z innej perspektywy i zachęcenia do poszukiwania oryginalnych i ciekawych rozwiązań w systemach wynagradzania, uwzględniających dobro pracowników. Przedstawia także obowiązujące akty prawne wraz z ich interpretacją merytoryczną oraz sposoby i wymogi uwzględniania tych aktów w systemach wynagradzania.
Publikacja zawiera szerokie spektrum narzędzi wspomagających kształtowanie sprawiedliwych, efektywnych i nowoczesnych systemów wynagradzania. Uwzględnia różne punkty widzenia i oceny poszczególnych kwestii przez pracodawców, pracowników i związki zawodowe, wskazując możliwości godzenia interesów i oczekiwań wszystkich stron. Zaprezentowane narzędzia, instrumenty, pomysły i sugestie mogą być bezpośrednio wykorzystywane w praktyce. Większość omawianych kwestii osadzona jest bowiem w realiach gospodarki polskiej i ma bezpośrednie odniesienie do rozwiązań stosowanych obecnie w różnych organizacjach.
Monografia przedstawia pogłębioną analizę przyczyn mogących prowadzić do niepoczytalności i poczytalności ograniczonej oraz ich następstw w postaci zniesienia albo ograniczenia w znacznym stopniu zdolności rozpoznania znaczenia czynu lub pokierowania swoim postępowaniem przez sprawcę czynu zabronionego.
W pracy omówiono także zagadnienia nierozerwalnie związane z problematyką niepoczytalności i poczytalności zmniejszonej:
- stan odurzenia sprawcy,
- działanie w afekcie,
- zaburzenia osobowości czy
- zaburzenia preferencji seksualnych.
Wnioski przedstawione w opracowaniu stanowią również rezultat badań aktowych, które jego autorka przeprowadziła w wybranych sądach okręgowych w Polsce.
Stan prawny na 14 sierpnia 2013 roku.
Komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych jest kompletnym i wielowątkowym omówieniem wszystkich przepisów i instytucji zawartych w samorządowym prawie urzędniczym, z uwzględnieniem nowelizacji dokonanej ustawą z dnia 10 maja 2013 r., która weszła w życie 1 września 2013 r.
Na szczególną uwagę zasługuje wstęp autorstwa Sędziego Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku Jerzego Stępnia - jednego z twórców polskiego samorządu terytorialnego z 1990 r., Prezesa Trybunału Konstytucyjnego w latach 2006-2008, przedstawiający genezę, rozwój oraz status prawny osób pełniących zawodowo funkcje w samorządzie.
W opracowaniu zaprezentowano szczegółową wykładnię przepisów o zatrudnianiu i rozwiązywaniu stosunków pracy pracowników samorządowych, ich wynagradzaniu oraz ważne i skomplikowane zagadnienia z zakresu czasu pracy.
Autorzy uwzględniają bogate orzecznictwo, w tym Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego, oraz wszystkie najważniejsze publikacje doktryny prawa urzędniczego.
W publikacji szczegółowo omówione zostały metody szacowania tzw. Kosztów pośrednich, ponoszonych przez społeczeństwo w wyniku choroby jednostki, rozumianych jako wartość produktu (mierzonego np. przez PKB) utraconego w wyniku tego, że choroba obniża wydajność pracy, zwiększa absencję chorobową lub w ogóle powoduje wycofanie się osób z aktywności zawodowej. Celem książki jest przybliżenie koncepcji kosztów pośrednich, metod kalkulacji tych kosztów oraz ich znaczenia w procesie oceny technologii medycznych z uwzględnieniem w szczególności:
? specyfiki gospodarki Polski w zakresie aktywności gospodarczej społeczeństwa (przekładającej się na wielkość generowanych kosztów pośrednich),
? interakcji występujących miedzy pracownikami wewnątrz firmy i firmami na rynku,
? satysfakcji z życia osób aktywnych i nieaktywnych zawodowo,
? specyfiki epidemiologii chorób (np. chorób przewlekłych),
? preferencji i doświadczeń decydentów działających na polskim rynku ochrony zdrowia oraz środowisk eksperckich.
W książce przedstawiono obecny stan wiedzy w obszarze metod obliczania kosztów pośrednich na podstawie istniejącej literatury i badań empirycznych, opisano metody kapitału ludzkiego, kosztów frykcyjnych i metodę gotowości do zapłaty.
Philip Kotler to postać przez wielu menedżerów i marketerów uważana za guru i prekursora nowoczesnego marketingu i zarządzania. To on jako jeden z pierwszych wskazał na konieczność przeniesienia punktu ciężkości komunikacji marketingowej i zarządzania markami z produktu na klienta oraz wyjaśnił, jak to zrobić.
W tej publikacji stara się wraz z innymi autorytetami z dziedziny marketingu i zarządzania odpowiedzieć na 5 najważniejszych pytań dotyczących istoty działania każdej firmy i organizacji: Co jest misją mojej firmy? Kim są nasi klienci? Co cenią nasi klienci? Jakie naprawdę są wyniki naszych działań oraz jak powinien wyglądać plan tych działań?
Książka prezentuje obowiązujący w Polsce system prawny postępowania z nieletnimi sprawcami czynów karalnych lub wykazującymi inne przejawy demoralizacji. W publikacji przedstawiono m.in. zagadnienia dotyczące:
– szczególnego statusu prawnego dzieci i młodzieży,
– systemu środków prawnych przewidzianych do stosowania w sprawach nieletnich,
– postępowania przed sądem rodzinnym w sprawach nieletnich oraz postępowań odwoławczych,
– postępowania wykonawczego w sprawach nieletnich.
Autorka omawia nie tylko unormowania dotyczące postępowania z nieletnimi w Polsce, ale także wskazuje na obowiązujące w tym względzie standardy międzynarodowe oraz na rozwiązania systemowe przyjęte w innych krajach europejskich.
Walorem opracowania jest to, że oprócz szczegółowej analizy obowiązującej regulacji prawnej dotyczącej postępowania z nieletnimi, zawiera jej ocenę i konkretne propozycje zmian.
Publikacja jest adresowana do prawników praktyków (sędziów, prokuratorów, adwokatów i aplikujących w tych zawodach), osób uczestniczących w procesie legislacji, do teoretyków prawa karnego i postępowania z nieletnimi, a także do studentów prawa, administracji, bezpieczeństwa wewnętrznego i resocjalizacji.
Książka jest pierwszą na rynku monografią porównawczą w zakresie systemów prawnych odnoszących się do karnych aspektów działalności medialnej.
Czytelnik sięgając po opracowanie, znajdzie w nim odpowiedź na wątpliwości i problemy związane z funkcjonowaniem mediów we współczesnym społeczeństwie. Publikacja prezentuje liczne orzeczenia polskich i francuskich sądów w sprawach prasowych oraz poglądy doktryny.
W monografii przedstawiono m.in.:
? definicję przestępstwa prasowego i jego sprawcy;
? porównanie konkretnych grup czynów zabronionych takich, jak: prowokowanie, usprawiedliwianie i zaprzeczanie, znieważanie czy zniesławianie;
? analizę przepisów umożliwiających w konkretnych przypadkach wyłączenie bezprawności zachowania;
? wnioski de lege ferenda, które mogą posłużyć ustawodawcy do zmian w polskim systemie prawnym w zakresie przestępczości prasowej.
Marketing bez tajemnic to książka proponująca nowe podejście do rozwiązań marketingowych, od określenia produktów i rynków po ustalanie cen, promocję i dystrybucję.
Autor podkreśla konieczność uwzględniania badań w wyborach marketingowych i przestrzega przed "intuicyjnym" podejmowaniem decyzji w tym obszarze. Swoje refleksje przedstawia w wyjątkowo zabawny, błyskotliwy i bezpośredni sposób. Wyjaśnia:
* jak połączyć formuły 4P i 4C,
* na czym naprawdę polega przyjmowanie perspektywy klienta,
* jak kształtować własny rynek,
* jak nie współpracować z agencjami reklamowymi,
* dlaczego opłaca się być uczciwym.
Dzięki przejrzystemu wywodowi oraz przykładom wpadek i sukcesów różnych firm każdy menedżer z łatwością przełoży rady autora na własną praktykę. Książka dostarczy mu świeżych pomysłów, zainspiruje do działania oraz zmieni sposób, w jaki postrzega on własne rynki i swoją rolę.
Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakresie, a także ich rolę jako dostawców i odbiorców informacji zarządczej. Na konkretnych przykładach przedstawiono działania, jakie mogą zostać podjęte w oddziale szpitalnym i na bloku operacyjnym w zakresie zarządzania kosztami oraz pokazano best practices dotyczące włączania pielęgniarek oddziałowych w proces zarządzania i płynące stąd korzyści. Doświadczenia polskie, zebrane w ramach empirycznych badań ankietowych i studiów przypadku, zostały przedstawione na tle doświadczeń zagranicznych.
Stan prawny na 1 lipca 2013 roku.
Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak promować firmę, produkt, osobę czy usługę, wykorzystując najnowsze sposoby komunikacji w internecie.
Autorzy opowiadają w niej o fenomenie mediów społecznościowych, które stały się potężnym orężem w rękach marketingowców i specjalistów od public relations. Jak z nich korzystać, ale także jakie niosą ze sobą zagrożenia? Jak zastosować je do budowania pozytywnego wizerunku albo jak wykorzystać w sytuacji kryzysowej? Co zrobić, by te działania nie wzniecały internetowych pożarów?
Autorzy udzielają odpowiedzi w książce, przytaczając dziesiątki przykładów działań, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych.
Omawiają szczegółowo takie zagadnienia, jak:
? rodzaje mediów społecznościowych i źródła ich popularności,
? marketing i PR w mediach społecznościowych,
? reklama i promocja na Facebooku oraz w NK.pl,
? prowadzenie dobrego fanpage?a na Facebooku,
? konkursy, aplikacje i reklamy na Facebooku,
? sytuacje kryzysowe i sposoby wychodzenia z nich,
? metody promocji w społecznościach profesjonalistów,
? marketing szeptany i wirusowy w mediach społecznościowych,
? prowadzenie bloga firmowego i promowanie się na blogach,
? badanie skuteczności działań promocyjnych w mediach społecznościowych,
? zasady odpowiedzialności za komentarze na forum internetowym i na Facebooku,
? prawo autorskie a publikacje w internecie.
To interesująca propozycja dla przedsiębiorców, menedżerów oraz specjalistów ds. marketingu i PR wykorzystujących media społecznościowe w działaniach promocyjnych, a także dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką, a zwłaszcza aktywnych użytkowników Facebooka, Twittera, blogosfery.
Poradnik wskazuje, jak konsekwentnie dążyć do celu i realizować swoje plany i marzenia, nie tracąc przy tym kontroli nad własnym życiem i karierą. Menedżer dowie się z lektury, jak samodzielnie ustalać swoje priorytety oraz świadomie kształtować relacje prywatne i zawodowe.
W książce Lider bez maski autor udziela odpowiedzi na ważne dla każdego lidera pytania:
• Czym jest sukces?
• Jak go odnieść?
• Czy każdy może pełnić funkcję lidera?
• Jak odkryć, kim jesteśmy naprawdę?
David Taylor udowadnia, że aby odnieść sukces, wystarczy spełnić kilka prostych warunków:
• zrozumieć, gdzie tak naprawdę jesteśmy,
• określić, gdzie chcemy być,
• zdefiniować, co i kiedy należy zrobić, aby dotrzeć w pożądane miejsce.
Kompleksowy zestaw 71 narzędzi coachingowych z materiałami online do wykorzystania w coachingu biznesowym oraz życiowym, w pracy z klientem indywidualnym i zespołowym. Zawiera wersje elektroniczne materiałów zarówno dla coacha, jak i dla klienta, umożliwiające szybki wydruk gotowych formularzy i arkuszy, a także - w razie potrzeby - ich dowolną edycję i modyfikację w celu dopasowania poszczególnych narzędzi do indywidualnych potrzeb konkretnych klientów. Są one dostępne na stronie www.coaching.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w segregatorze kodu aktywacyjnego.
Autorzy przedstawili własne narzędzia oraz dokonali przeglądu narzędzi wykorzystywanych w różnych podejściach i stylach coachingu, od koncepcji ericksonowskich po prowokatywne, związane z praktyką opartą na dowodach (evidence-based) i z podejściem intuicyjnym. Wszystkie zaprezentowane w zestawie narzędzia stosowane w coachingu zostały przedstawione jako bogaty poznawczo i emocjonalnie proces interakcji, a nie tylko proceduralnie opisana technika. Narzędzia mają różne źródła inspiracji - wywodzą się z praktyki terapeutycznej, biznesowej, edukacyjnej, z treningu sportowego, inżynierii, a nawet filozofii. Stworzone zostały na podstawie wiedzy psychologicznej, socjologicznej, zarządczej i osiągnięć metodologii badań, odwołują się też do rozwoju duchowości człowieka. Uporządkowano je według kryterium celu ich zastosowania, odnosząc się do najistotniejszych aspektów procesu coachingu. W zbiorze można znaleźć materiały:
• służące badaniu potrzeb,
• wspomagające całościowe kształtowanie formy pracy z klientem,
• pomagające w budowaniu relacji,
• wspierające tworzenie i obieranie celów,
• ułatwiające pracę z wartościami i motywacją klienta,
• rozwijające kreatywność,
• wzbudzające pogłębioną refleksję,
• pomagające w przełamaniu impasu,
• służące monitorowaniu i ewaluacji procesu.
Publikacja jest przeznaczona dla coachów jako źródło konkretnych narzędzi, wiedzy, inspiracji, a także wskazówek dotyczących możliwych innowacji lub udoskonaleń w pracy.
"To wyjątkowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Autorzy przekazują Czytelnikowi wypracowany przez lata praktyki zestaw narzędzi wspierających prowadzenie sesji coachingowych. Prezentowane narzędzia pochodzą z różnych nurtów coachingu. W praktyce realizowana jest tu zasada, iż punktem wyjścia powinna być konkretna osoba i jej potrzeby rozwojowe, a nie dogmatyczne traktowane podstawy teoretyczne szkoły, z której wywodzi się coach.
Najważniejsze narzędzie coacha stanowi jego osobowość - to prawda, której nie sposób zakwestionować. Ważna jest jednak także znajomość innych narzędzi - przedstawiona książka może stać się nieocenioną pomocą w tej dziedzinie"
dr Małgorzata Sidor-Rządkowska
Książka stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszej Polsce należy uważać za obowiązującą zasadę wolności zabudowy, w wyniku której interes publiczny — w szczególności wymogi lądu przestrzennego — zajmuje miejsce podrzędne wobec prawa własności, a efektem jest rosnący nieład przestrzenny.
W opracowaniu przedstawiono m.in.:
— idee zorganizowania przestrzeni i ich konfrontację z rzeczywistością — w kategoriach abstrakcyjnych („miasto idealne") i praktycznych („miasto realne");
— ideologie urbanistyczne niezależne od ogólnych ideologii politycznych i społecznych, które zaciążyły na urbanistyce XX w.;
— rolę, jaką odgrywały i odgrywają w procesie kształtowania przestrzeni władza publiczna, przede wszystkim jako wyrazicielka interesu publicznego, oraz własność;
— inne prawa podstawowe, które mogą dotyczyć urbanistyki i architektury - prawo do mieszkania, dobrego środowiska, dobrego rządzenia, a może już także do dobrej przestrzeni w ramach prawa do miasta.
Publikacja adresowana jest do prawników zajmujących się problematyką urbanistyki i architektury, urbanistów oraz wszystkich zainteresowanych urban studies, w tym socjologią miasta.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?