Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- ISBN: 9788375266962
 - EAN: 9788375266962
 - Oprawa: Miękka
 - Wydawca: Wolters Kluwer
 - Format: 16.8x24.0cm
 - Język: polski
 - Liczba stron: 320
 - Rok wydania: 2009
 - Wysyłamy w ciągu: niedostępny
 - 
                    
                    Brak ocen
 - 
                    43,25złCena detaliczna: 59,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,25 zł
 
Artykuł chwilowo niedostępny
                    
                    x
        
                    
            Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną, 
Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego, 
eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania, 
metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów, 
sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania, 
prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa, 
Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.