Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- ISBN: 9788375266962
- EAN: 9788375266962
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Format: 16.8x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 320
- Rok wydania: 2009
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
43,34złCena detaliczna: 59,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,34 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,
Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,
Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.