Książka przedstawia cywilnoprawne aspekty związane z udostępnianiem muzealiów w celach wystawienniczych. Autorka dokonuje analizy stosunku zobowiązaniowego, na podstawie którego muzea udostępniają swe zbiory innym podmiotom w celu ich zaprezentowania na wystawie. Omówiono m.in. takie zagadnienia jak:
- charakter prawny umowy użyczenia muzealiów,
- prawa i obowiązki stron tej umowy,
- odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
- kwestie naruszeń majątkowych i osobistych praw twórcy w czasie prezentowania dzieł na wystawie,
- problem ubezpieczeń i gwarancji państwowych.
Zaprezentowane w monografii uwagi są wynikiem analizy umów stosowanych w praktyce przez muzea polskie i zagraniczne. Wyjaśnienia dotyczące konstrukcji umowy pomogą w skomplikowanym nieraz procesie organizowaniawystawy i będą przydatne w prawidłowym formułowaniu postanowień umownych.
Jak przekonać inwestora, że twój pomysł zrewolucjonizuje rynek? Jaką długość powinny mieć biznesplan, e-mail do kontrahenta czy prezentacja multimedialna oraz jakich treści nie należy w nich poruszać? Jak pisać oferty pracy, żeby nie odstraszyć kompetentnych kandydatów? Są to kwestie, przed którymi staje każdy przedsiębiorca w trakcie swojej kariery. Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w książce Guya Kawasakiego.
Tytuł oryginału: Reality Check: The Irreverent Guide to Outsmarting, Outmanaging, and Outmarketing Your Competition
Powrót do rzeczywistości to książka dla wszystkich, którzy chcieliby:
- zasięgnąć porady u prawdziwego geniusza marketingu, współautora między innymi legendarnej kampanii marketingowej Apple Macintosh z 1984 roku,
- uniknąć najczęstszych błędów i pułapek w zakładaniu i prowadzeniu przedsiębiorstwa,
- znaleźć praktyczne i poparte doświadczeniem wskazówki i dowiedzieć się, jak naprawdę działa świat biznesu.
Książka ta obfituje w zabawne historie i anegdoty z Doliny Krzemowej, lekkie i humorystyczne, a jednocześnie pouczające i zapadające w pamięć.
Poradnik Badania Lekarskie Pracowników - niezbędna pozycja w bibliotece każdego pracownika kadrowego.
Książka Badania Lekarskie Pracowników ma formę przystępnego, praktycznego poradnika, w którym w sposób kompleksowy i przystępny zostały omówione przepisy dotyczące profilaktycznych badań lekarskich pracowników.
Przedstawiono również obowiązujące od 1 kwietnia 2015 r. nowe zasady kierowania pracowników na badania wstępne. Nie zabraknie również wyjaśnia wątpliwości związanych z wystawianiem skierowań na badania według nowego wzoru i analizą warunków pracy wskazanych w orzeczeniach lekarskich dostarczonych przez kandydatów na pracowników.
Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia rachunkowości zarządczej w podmiotach leczniczych. Jej celem jest przedstawienie omawianej dyscypliny jako niezbędnej w procesie efektywnego zarządzania współczesnymi organizacjami. Uzyskane tą drogą informacje mogą zostać wykorzystane zarówno przez zarządzających podmiotem leczniczym, jak i przedstawicieli organów właścicielskich, którzy zapewniają źródła ?nansowania, współdecydują o ważnych zakupach inwestycyjnych i są zaangażowani w proces kontroli.
W publikacji omówiono m.in.:
– różnice w projektowaniu systemów rachunkowości zarządczej dla podmiotów komercyjnych oraz organizacji z sektora publicznego i non pro?t,
– wpływ specy?ki działalności leczniczej na potrzeby informacyjne zarządzających i system informacji zarządczej,
– nowoczesny rachunek kosztów jako źródło informacji do zarządzania i wyceny usług zdrowotnych,
– ograniczenia rachunkowości ?nansowej jako źródła informacji dla zarządzających, – sposoby wykorzystania informacji z nowoczesnego rachunku kosztów w procesie zarządzania rentownością i efektywnością,
– rachunek kosztów zmiennych i analizę koszty–rozmiary produkcji–zysk,
– wykorzystanie rachunkowości zarządczej w procesie realizacji nowych projektów inwestycyjnych,
– zasady budowania systemów planowania i kontroli w podmiotach leczniczych,
– koncepcję zrównoważonej karty dokonań (Balanced Scorecard).
Książka przeznaczona jest dla zarządzających podmiotami leczniczymi, pracowników NFZ oraz studentów uczelni medycznych i ekonomicznych. Z pewnością przyczyni się ona do lepszego zrozumienia znaczenia dobrej informacji przy podejmowaniu decyzji zarządczych.
Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:
- W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
- Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
- Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
- Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego. Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".
Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.
Przemoc w rodzinie jest ciężką formą naruszenia praw człowieka. Ofiarami przemocy w rodzinie stają się przeważnie kobiety i dzieci. Coraz częściej jednak przemoc rodzinna dotyczy także osób starszych, niepełnosprawnych oraz mężczyzn. Skala zjawiska przemocy w rodzinie (przemocy domowej) jest ogromna. Świadczą o tym statystyki policyjne i sądowe. Znaczna liczba osób zetknęła się, w różnym charakterze, z przemocą domową, która jest w każdym przypadku naruszeniem godności stanowiącej istotę praw człowieka.
W publikacji szczegółowo przedstawiono:
- zadania organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- zakres pomocy udzielanej przez wskazane podmioty osobom dotkniętym taką przemocą oraz
- zasady postępowania wobec osób stosujących przemoc w rodzinie.
W komentarzu omówiono nowe regulacje wynikające z ustawy o ochronie i pomocy dla pokrzywdzonego i świadka, a także z tzw. dużej noweli kodeksu postępowania karnego oraz zmian do kodeksu karnego mających związek ze stosowaniem przepisów o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Autorzy odnoszą się również do orzecznictwa sądów oraz poglądów wyrażonych w literaturze przedmiotu.
W publikacji omówiono różne aspekty eutanazji, w tym m.in.:
- pojęcie i rodzaje eutanazji,
- różnice w regulacjach dotyczących eutanazji na przykładzie wybranych państw,
- relację między eutanazją a udziałem w samobójstwie,
- społeczne spostrzeganie eutanazji na podstawie przeprowadzonych badań.
W pracy przedstawiono również eutanazję w ujęciu historycznym, na tle orzecznictwa Sądu Najwyższego oraz Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
Książka stanowi zbiór referatów zaprezentowanych podczas VI Lubelskiego Seminarium Karnistycznego zorganizowanego przez Instytut Wymiaru Sprawiedliwości oraz Katedrę Prawa Karnego i Kryminologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Zbiór dokładnych instrukcji przeprowadzenia 201 ciekawych i nieschematycznych grupowych ćwiczeń i gier, przeznaczony dla trenerów i szkoleniowców prowadzących sesje różnego typu i o różnej tematyce. Obszerny zestaw materiałów w wersji elektronicznej jest dostępny na stronie www.przelamywanie-lodow.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w segregatorze kodu aktywacyjnego.
Zaprezentowane tu gry przeznaczone są zarówno dla dużych grup, jak i małych, kilkuosobowych zespołów. Pozwalają urozmaicić długą lub monotonną sesję szkoleniową, mogą być znakomitym sposobem na rozpoczęcie spotkania lub wprowadzenie nowego tematu, umożliwiają uczestnikom szkoleń odprężenie się i rozluźnienie, będąc okazją do wspólnej zabawy. Pomagają prowadzącemu podtrzymać zainteresowanie uczestników tematem sesji i zaktywizować ich, i to nie tylko dzięki gimnastyce umysłu, ale także ciała.
Gry zostały podzielone na kategorie odzwierciedlające ich zastosowania i cele, takie jak autoprezentacja i otwarcie się na innych, rozpoczęcie spotkania, wzajemne zapoznanie się, ożywienie monotonnej wypowiedzi, ćwiczenia dodające energii, integracja grupy, wyciszenie i relaks, ćwiczenia w plenerze i inne.
Opis każdego z ćwiczeń zawiera informacje dotyczące:
- celów i proponowanych zastosowań,
- liczby uczestników, dla której dane ćwiczenie jest przeznaczone,
- poziomu aktywności fizycznej i zaangażowania,
- przybliżonego czasu trwania, niezbędnych rekwizytów,
- przebiegu ćwiczenia krok po kroku.
Opisy uzupełnione są dodatkowymi wskazówkami dla prowadzącego oraz propozycjami modyfikacji w celu dostosowania do specyficznych potrzeb grupy. Do wybranych gier i ćwiczeń dołączono arkusze z materiałami pomocniczymi dla prowadzącego i uczestników.
Książka przedstawia problematykę funkcjonowania sfery realnej i instytucjonalnej gospodarki narodowej z punktu widzenia problemów dotyczących całego obrotu gospodarczego. Chociaż głównym tematem tej publikacji jest zarządzanie, to związanych z nim procesów nie można rozpatrywać, pomijając społeczne aspekty wykorzystania zasobów w ekonomii, aspekty prawa czy szeroko definiowanych finansów. Połączenie teoretycznego ujęcia tematu z ujęciem praktycznym, z uwzględnieniem aktualnych problemów gospodarczych, służy pragmatycznemu podejściu do zagadnienia procesów gospodarczych.
W publikacji omówiono m.in. kwestie dotyczące:
- zarządzania strategicznego we współczesnych przedsiębiorstwach,
- zarządzania wartością przedsiębiorstwa,
- zarządzania ryzykiem podatkowym, kontroli realizacji zobowiązań podatkowych,
- szans i zagrożeń rozwoju gospodarczego oraz szacowania bezpieczeństwa finansowego Polski,
- luki podatkowej dotyczącej utraconych wpływów podatkowych w kontekście agresywnej optymalizacji podatkowej oraz uchylania się od opodatkowania,
- asymetrii zagrożeń w gospodarce, związanej z nieuczciwą konkurencją czy innymi metodami destabilizowania legalnych procesów ekonomicznych.
Publikacja Ruch kadrowy w szkołach i przedszkolach w sposób praktyczny wyjaśnia zasady nawiązywania nauczycielskich stosunków pracy oraz zasady ich wypowiadania na gruncie Karty Nauczyciela oraz ustawy o systemie oświaty. Opracowanie poparte zostało orzecznictwem sądów powszechnych rozstrzygającym najbardziej kontrowersyjne problemy pojawiające się w tej tematyce. Ponadto zostało ono wzbogacone specjalistycznymi wzorami dokumentów powszechnie stosowanymi w praktyce szkolnej oraz procedurą nawiązania, rozwiązania oraz wygaśnięcia stosunku pracy z nauczycielem.
Dyrektorze, dowiesz się m.in.:
– jak zawrzeć umowę o pracę na czas zastępstwa nauczyciela przebywającego na zwolnieniu lekarskim,
– czy w publicznym przedszkolu istnieje możliwość zatrudnienia nauczyciela na umowę o pracę na podstawie przepisów kodeksu pracy,
– czy asystent nauczyciela przed zatrudnieniem powinien przedłożyć dyrektorowi zaświadczenie o niekaralności,
– czy wójt gminy może zobowiązać dyrektorów szkół i przedszkoli do dostarczenia aktualnych zaświadczeń o niekaralności z KRK,
– z jaką datą należy przekształcić stosunek pracy w związku z uzyskaniem przez nauczyciela wyższego stopnia awansu zawodowego,
– czy nauczycielowi mianowanemu, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn organizacyjnych, należy wypłacić odprawę,
– czy dyrektor może udzielić nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia po złożeniu mu wypowiedzenia stosunku pracy,
– na jakiej podstawie prawnej należy dokonać rozwiązania stosunku pracy z emerytem,
– czy wygaśnięcie stosunku pracy należy traktować jednoznacznie z rozwiązaniem umowy o pracę.
Publikacja przeznaczona jest dla dyrektorów szkół i przedszkoli, przedstawicieli organów prowadzących oraz wszystkich pozostałych osób zainteresowanych omawianą tematyką.
W publikacji omówiono zagadnienia niezbędne do nowoczesnego, progresywnego zarządzania w ochronie zdrowia, którego istota polega na łączeniu licznych dyscyplin wiedzy (ekonomii, prawa, psychologii, socjologii) przy jednoczesnym uwzględnieniu perspektywy mikro i makrospołecznej oraz społecznych uwarunkowań dotyczących procesu decyzyjnego. Autorzy podjęli próbę rozpoznania problemów niezbędnych do zrozumienia procesów zachodzących w sferze zdrowia, które wymuszają nowe, dogłębne podejście do zarządzania. Dodatkowo omówili metody wykorzystywane w zarządzaniu progresywnym podmiotem leczniczym.
Książka Zarządzanie progresywne zdrowiem. Kierunki, strategie, metody wzbogacona została o liczne propozycje konkretnych rozwiązań, które ułatwią każdemu podmiotowi leczniczemu oraz instytucjom sterującym sektorem ochrony zdrowia podejmowanie strategicznych decyzji.
Książka w przystępny sposób przedstawia złożoną rzeczywistość ochrony zdrowia. Podaje sposoby rozwiązywania problemów organizacyjnych ochrony zdrowia, opisuje istotne elementy składające się na organizację ochrony zdrowia oraz wskazuje różnorodne przykłady narzędzi zarządczych.
W publikacji zaprezentowano m.in.:
- system ochrony zdrowia oraz instytucje funkcjonujące w jego ramach;
- charakterystykę podmiotów leczniczych i źródła ich finansowania, a także metody zakupu usług zdrowotnych;
- rynkowe i nierynkowe uwarunkowania funkcjonowania systemu ochrony zdrowia;
- przedsięwzięcia, plany i narzędzia zarządcze zastosowane w organizacjach ochrony zdrowia;
- zmiany w zakresie liczby zakładów i świadczeń zachodzące w ostatnich latach w polskim systemie ochrony zdrowia, a także problemy dotyczące restrukturyzacji organizacji działających w tym sektorze;
- wyzwania, przed którymi stoi system ochrony zdrowia w Polsce.
Drugie, rozszerzone, wydanie książki wzbogacone zostało m.in. o wiele dodatkowych studiów przypadków, ukazujących codzienne problemy zarządcze i możliwości ich rozwiązania. Przykłady te zawierają odwołania do doświadczeń międzynarodowych i polskich publicznych i niepublicznych podmiotów leczniczych oraz organizacji zajmujących się świadczeniem usług zdrowotnych i obrotem lekami.
Książka stanowi kompleksowe opracowanie podejmujące zagadnienie wolności wypowiedzi przedstawicieli poszczególnych, czasami wysoce specyficznych, zawodów prawniczych. Autorzy publikacji przedstawiają rozważania m.in. na temat:
- zakresu, w jakim można krytykować przedstawicieli poszczególnych zawodów prawniczych,
granic swobody wypowiedzi w zależności od tego, czy korzysta się z niej w ramach toczącego się postępowania, czy też poza nim,
- zakresu wolności słowa sędziego w kontekście sprawowania przez niego w sądzie funkcji administracyjnych i powstających w związku z tym relacji interpersonalnych ze współpracownikami.
Rozważania uzupełnione są ciekawymi przykładami z orzecznictwa organów dyscyplinarnych korporacji prawniczych, Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego i Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.
Wśród autorów książki są uznani profesorowie, samodzielni pracownicy nauki oraz liczne grono młodszych, ale mających już niemały dorobek, pracowników naukowych. Są to w większości osoby, które wykonują (bądź też wykonywały) zawody prawnicze, co wprowadza do monografii niezwykle ważny element empirii.
Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.:
- funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności,
- kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja,
- współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje,
- infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych,
- audyt zarządzania wiedzą,
- różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich,
- metody pracy infobrokera - strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.
Książka będzie przydatna nie tylko praktykom i teoretykom infobrokeringu, ale również bibliotekarzom, menedżerom, studentom zarządzania informacją i kierunków pokrewnych oraz innym osobom związanym z działalnością informacyjną.
PRAWO NIE MUSI BYĆ TRUDNE
Publikacja Kontrola zarządcza w oświacie zawiera szerokie omówienie zagadnienia kontroli zarządczej ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za jej wprowadzenie i realizację oraz kwestii zarządzania ryzykiem. W opracowaniu zostały przedstawione również najważniejsze zmiany w zakresie audytu i kontroli finansowej.
Opracowanie pozwoli dyrektorom szkół, przedszkoli i pozostałych placówek oświatowych na praktyczne przeanalizowanie i dostosowanie opracowanych rozwiązań w taki sposób, aby - zgodnie z przeznaczeniem kontroli ? jednostka osiągała wyznaczone jej cele w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Dyrektorze, dowiesz się m.in.:
- w jaki sposób dyrektor szkoły powinien dokumentować realizację kontroli zarządczej,
- czy nadzór pedagogiczny podlega kontroli zarządczej,
- jakie zmiany należy wprowadzić w szkole w związku z wymogiem stosowania kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych,
- czy organ prowadzący może powołać komisję do przeprowadzenia kontroli w placówce,
- czy w regulaminie kontroli zarządczej przygotowanym przez kierownika jednostki organizacyjnej musi zostać przygotowana karta samooceny dla pracowników jednostki.
Warunkiem rozwoju nowoczesnej firmy jest stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników. Szkolenie jest procesem złożonym i długotrwałym, wymagającym profesjonalnego przygotowania i dostosowania do potrzeb przedsiębiorstwa. Książka zawiera uniwersalny i kompletny zbiór informacji na temat tego przedsięwzięcia. W systematyczny sposób prezentuje kolejne etapy procesu szkolenia, do których należą:
? rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych firmy,
? planowanie i projektowanie programów szkoleniowo-rozwojowych,
? projektowanie i przeprowadzanie treningów i sesji szkoleniowych,
? ocena efektów programów szkoleniowo-rozwojowych.
Książka może stanowić nieocenioną pomoc dla menedżerów i specjalistów ds. szkoleń, pracowników działów personalnych i trenerów. Zainteresuje również osoby prowadzące wszelkiego rodzaju szkolenia, np. nauczycieli i psychologów. Zastosowanie odpowiednich, szczegółowo omówionych w tej książce metod pozwoli im skrócić czas konieczny do przygotowania szkolenia i zwiększyć jego efektywność.
Trener bez maski jest książką kierowaną do liderów biznesu, trenerów, specjalistów HR, konsultantów, którzy na co dzień wykorzystują coaching. Autor zaprasza do odbycia wraz z nim sześciu podróży, w czasie których czytelnik będzie mógł odnaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania:
? Czym jest coaching?
? Jak znaleźć odpowiedniego trenera?
? Czym jest autocoaching?
? Jaką rolę może odgrywać coaching w budowaniu relacji z ludźmi?
? Jakie znaczenie ma coaching w życiu zawodowym i prywatnym?
David Taylor nie napisał tej książki, by skłonić do myślenia, lecz by zainspirować do skutecznego działania. Sugeruje, by przestać myśleć „mogę to zrobić" i zacząć myśleć „zrobię to". Za pomocą konkretnych przykładów i przypowieści pokazuje, jak odrzucić to, co hamuje naszą aktywność, a także jak osiągać sukces oraz powtarzalne i trwałe korzyści finansowe.
Konsekwentnie realizuj wyjątkowe projekty, nie przekraczając terminów i budżetu!
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz zarządzać projektami, czy masz już za sobą kilka lat doświadczenia - jeśli chcesz osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w swoich działaniach, ta książka Ci w tym pomoże.
Richard Newton na podstawie wyjątkowo bogatego własnego doświadczenia omawia umiejętności, które odróżniają świetnego kierownika projektu od przeciętnego. Wychodząc z założenia, że projektami kierują nie procedury, lecz ludzie, unika opisywania powszechnie znanych formalnych metodyk, skupiając się tylko i wyłącznie na działaniach, których sprawne wykonanie jest prawdziwym kluczem do sukcesu.
Wyjaśnia m.in.:
- jak rozpocząć projekt, aby zwiększyć prawdopodobieństwo jego powodzenia,
- jak umiejętnie komunikować się ze wszystkimi interesariuszami,
- jak najlepiej zdefiniować zakres projektu,
- jak zwiększyć możliwości zespołu projektowego,
- w jakich okolicznościach nie zgadzać się na podjęcie projektu,
- jak ograniczać ryzyko projektu i zarządzać zmianą.
Książka zawiera przegląd narzędzi zarządzania projektami i sprawdzonych praktycznych rozwiązań, prezentuje też skuteczne style zarządzania i rolę czynnika ludzkiego w sukcesie projektów.
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposobów podejścia do budowania zaangażowania pracowników. Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji, poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na kluczowe pytania:
- Jakie elementy są potrzebne do budowania zaangażowania pracowników?
- W jaki sposób specjaliści ds. HR i konsultanci mogą pomóc w osiągnięciu zaangażowania?
- Kto powinien włączyć się w ten proces?
Szczegółowe wytyczne zawarte w książce pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi we własnej organizacji.
Narzędzia dotyczą następujących zagadnień:
- badanie zaangażowania pracowników,
- tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań,
- kształtowanie zaangażowania zespołów,
- wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników,
- sposoby angażowania interesariuszy,
- rekrutacja nastawiona na zaangażowanie,
- nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania,
- komunikacja nastawiona na zaangażowanie,
- podejście do nauki i rozwoju służące zwiększaniu zaangażowania.
Każda organizacja musi się zmieniać, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Przełamanie status quo jest często bardzo trudne, zarówno dla kadry zarządzającej, jak i specjalistów ds. HR. W książce zaprezentowano zestaw ponad stu narzędzi pozwalających na efektywne wprowadzanie zmian w organizacji i kierowanie jej rozwojem. Jest to komplet materiałów potrzebnych, aby opracować i wdrożyć projekt zmiany, a następnie odpowiednio nim zarządzać i ocenić efekty podjętych działań.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania:
- jak pokonać opór członków organizacji,
- jak opracować plan wdrożenia zmiany organizacyjnej, odpowiedni dla danej organizacji,
- co zrobić, by organizacja stała się bardziej innowacyjna,
- jak wesprzeć członków organizacji w rozwoju osobistym.
Przedstawione w książce narzędzia dotyczą następujących zagadnień:
- rozwój organizacyjny,
- zarządzanie zmianą,
- proces zmian organizacyjnych,
- uzasadnienie biznesowe planowanych zmian i innowacji,
- tworzenie kultury innowacyjnej w organizacji,
- psychologia zmiany,
- ocena wprowadzenia zmian.
Szczegółowe wytyczne i obszerne materiały zawarte w opracowaniu pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?