Celem tej książki jest zainicjowanie dyskusji w środowisku praktyków służby zdrowia na temat innowacji organizacyjnych w szpitalach oraz promowanie w środowisku akademickim badań naukowych nad organizacją i zarządzaniem szpitalami. W przekonaniu Autorów innowacje organizacyjne powinny być przedmiotem szczególnej troski zarządzających szpitalami, W książce za prezentowano rozwiązania sprawdzone w warunkach szpitali francuskich, a także wybrane dokonania szpitali polskich. Dotyczą one funkcjonowania oddziałów chirurgii endoskopowej i chirurgii jednego dnia, jako stale rozwijających się dziedzin medycyny, na które jest duże zapotrzebowanie rynkowe. Ponieważ w warunkach transformacji systemowej polskich szpitali dochodzi do przekształceń własnościowych, także i ten obszar znalazł swoje miejsce w książce. Problematyka zarządzania procesowego i zintegrowanego systemu informacji medycznej, wspomagającego funkcjonowanie szpitala, zaprezentowana została na podstawie doświadczeń szpitali francuskich.
Kierowanie szpitalem w coraz większym stopniu opiera się na analizie kosztów wpływających na efektywność wykorzystania zasobów ludzkich i materialnych. Autorzy prezentują więc możliwości unowocześnienia rachunku kosztów, w tym rozwiązania francuskie, które z pożytkiem mogłyby być wykorzystane w szpitalach polskich. W książce omówione zostały także problemy jakości w opiece medycznej. Zaprezentowano nowatorskie metody zarządzania jakością, przytaczając liczne przykłady rozwiązań praktycznych ze szpitali polskich, francuskich i niemieckich.
Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej zaszły dość istotne zmiany w sposobie kształcenia studentów i w programach studiów wyższych. Władze szkolnictwa dążą do dostosowania naszych programów nauczania do programów obowiązujących w Unii. Dotyczy to także studiów pielęgniarskich, które obecnie obowiązują na poziomie wyższym i kończą się egzaminem magisterskim. Zgodnie z duchem tych studiów magister pielęgniarstwa staje się partnerem dla lekarza - przejmuje część jego zadań i podstawowych obowiązków. Tak dzieje się od lat w krajach Unii Europejskiej i takie też są nasze dążenia. Dlatego wiedza, jaką musi dysponować współczesna pielęgniarka czy pielęgniarz, powinna być znacznie większa i głębsza.
Podręcznik Neurologii napisany przez pracowników II Katedry Chorób Układu Nerwowego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi dla słuchaczy wydziałów pielęgniarstwa ma na celu przedstawienie tej wiedzy w kompetentny i przystępny sposób. Szczególna uwagę zwrócono na te jednostki chorobowe, które wymagają hospitalizacji na oddziałach neurologicznych. Personel pielęgniarski tych oddziałów potrzebuje szerszej znajomości tematu, a także głębszej wiedzy dotyczącej obowiązków i problemów, z jakimi może się tu zetknąć. Autorzy zwracają uwagę przede wszystkim na aspekty kliniczne i czynna role zespołów pielęgniarskich w trakcie hospitalizacji. Omówienie i przedstawienie badań dodatkowych ma na celu zilustrowanie procesu patologicznego, świadomie zaś ograniczono część terapeutyczną, uważając, iż wiedza w tym zakresie wyjątkowo szybko ulega dezaktualizacji.
Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystkim z transformacji ustrojowej i integracji Polski z Unią Europejską wymagają nowego spojrzenia na zarządzanie placówką oświatową. Opracowanie kompleksowo przedstawia rolę i zadania dyrektora w zarządzaniu szkołą, zwłaszcza publiczną, w zmieniającej Się rzeczywistości Społecznej XXI wieku Z przeprowadzonej analizy wynika, że proces menedżeryzacji kadry kierowniczej oświaty będzie się pogłębiał.
Publikacja jest nieocenionym wsparciem dla osób zarządzających Szkołami. Może Stanowić podręcznik do nauczania przed miotu Organizacja i Zarządzanie Oświatą, bez względu na kierunek studiów. Oraz innych przedmiotów, które w swych programach podejmują problemy pracy dyrektora szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem podyplomowych studiów poświęconych zarządzaniu oświatą. Przydatne informacje znajdą w niej wszystkie osoby zainteresowane procesem zarządzania szkolą.
Stan prawny na: 1.07.2010
W przedmiotowym komentarzu dokonano analizy przepisów normatywnych regulujących status pracowników samorządowych. Publikacja zawiera także liczne odniesienia do aktów normatywnych regulujących funkcjonowanie administracji publicznej oraz zagadnień ustrojowych państwa. Opracowanie uwzględnia dotychczasowe orzecznictwo, publicystykę oraz publikacje naukowe dotyczące pragmatyki zawodowej o pracownikach samorządowych. Niniejszy komentarz napisany przez praktyków ma na celu przybliżenie Czytelnikom nie tylko kwestii związanych ze stosowaniem przepisów ustawy, ale także wyjaśnienie zagadnień funkcjonowania administracji publicznej.
Prezentowana publikacja poświęcona jest zagadnieniom skutecznego przywództwa na rynku usług zdrowotnych. Przedstawiono w niej zadania przywódcy w budowaniu długofalowej pozycji rynkowej placówek medycznych, koncentrując uwagę na działaniach strategicznych, dobieraniu i motywowaniu pracowników do realizowania wizji rozwoju, jak również sposoby skutecznego zarządzania rozwojem osobistym przywódcy, podejmowania decyzji, unikania pułapek w przywództwie i zarządzania w warunkach kryzysowych oraz ograniczenia związane z przywództwem w placówkach rodzinnych ze wskazaniem na szansę i ograniczenia w przypadku przywództwa kobiet.
Książka adresowana jest przede wszystkim do osób, które pełnią oraz zamierzają pełnić funkcje liderów w podmiotach działających na rynku zdrowia.
W książce Granice sprawiedliwości, sprawiedliwość ponad granicami dokonano próby ogólnego zdefiniowania pojęcia "sprawiedliwość" w rozumieniu współczesnej filozofii liberalnej oraz warunków jakie muszą być spełnione, by zastosować je do świata jako całości. Na tej podstawie przeprowadzona zostaje krytyczna analiza głównych koncepcji sprawiedliwości globalnej, jakie powstały na gruncie współczesnych sporów pomiędzy rozmaitymi nurtami liberalizmu. Obejmuje ona zarówno koncepcje odrzucające redystrybucję dóbr (koncepcje "nieczułe na położenie"), jak i koncepcje przyjmujące w różny sposób zakreśloną redystrybucję dóbr (koncepcje "czułe na położenie"). Celem tych analiz jest znalezienie miejsc wspólnych i miejsc spornych pomiędzy koncepcjami, co pozwala z kolei na sformułowanie pewnych ogólnych tez dotyczących tego, co liberalizm może zaproponować światu jeśli chodzi o sprawiedliwość
Celem książki jest prezentacja szerokiego ujęcia procesu zarządzania personelem nauczycielskim oraz identyfikacja i ocena działań związanych z realizacją tego procesu w szkołach publicznych. W opracowaniu zaproponowano ponadto rozwiązania mające na celu poprawę stanu wynikającego z przeprowadzonych badań w kontekście wzrostu wiedzy organizacyjnej szkoły. Postulowane działania rozpatrzono w kontekście kreowania pozytywnego wizerunku szkoły jako miejsca pracy. Lektura książki dostarczy zatem zarówno wiedzy deklaratywnej, czyli wiadomości o faktach, jak i wiedzy proceduralnej - o metodach (sposobach) wykonywania zadań i rozwiązywania problemów oraz umiejętnościach niezbędnych do zastosowania tych metod.
Niniejsza publikacja napisana została przede wszystkim z myślą o lekarzach, pielęgniarkach, terapeutach, rehabilitantach, którzy chcieliby spojrzeć na prowadzoną praktykę medyczną z perspektywy usług profesjonalnych . Przeprowadzona w książce reinterpretacja profesjonalizmu (bo jest on czymś więcej niż fachowość i czymś innym niż komponent promocyjny) powinna im ułatwić wypracowanie trudnego kompromisu między etyką a biznesem, między powołaniem do wykonywania odpowiedzialnego zawodu a komercją.
Książka może również wzbudzić zainteresowanie menedżerów podstawowej opieki zdrowotnej, choćby dlatego, że znajdą w niej rekonstrukcję konsekwentnie przeprowadzonego procesu implementacji relacyjnego marketingu do usług medycznych. Wdrażanie to, sięgając podstaw, zwiera się jednocześnie w model marketingowego zarządzania organizacją usługową, model osadzony na pełnym czterofazowym cyklu obsługi pacjenta.
Celem pracy jest szeroka prezentacja zakresu przysługujących polskiemu pacjentowi praw. Rozważania obejmują uprawnienia świadczeniobiorców wynikające z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, analizę ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz omówienie obowiązków przedstawicieli zawodów medycznych w zakresie respektowania praw pacjentów. Prowadzone rozważania mają na celu zaprezentowanie dorobku międzynarodowego, europejskiego i polskiego prawa, orzecznictwa sądowego oraz doktryny prawa w dziedzinie ochrony praw pacjenta.
Adresaci:
Niniejsza publikacja jest adresowana do lekarzy, pielęgniarek i położnych, fizjoterapeutów, psychologów i innych osób wykonujących zawód medyczny, oraz do wszystkich, których interesuje problematyka praw pacjenta. Książka przydatna będzie również dla wykładowców i studentów szkół wyższych kształcących w zakresie nauk medycznych, słuchaczy podyplomowych studiów z zakresu ochrony zdrowia oraz członków organizacji działających w zakresie ochrony praw pacjenta.
Stan prawny na 12 października 2009 roku
W książce ukazano rolę rodziców w identyfikowaniu i rozwiązywaniu typowych konfliktów, jakie mają miejsce w związku z nauką ich dzieci w szkole. Wskazano też sytuacje i miejsca, gdzie można szukać pomocy, gdy porozumienie staje się coraz bardziej odległe. Dzięki temu strony konfliktu sprawniej będą prowadzić dialog i łatwiej dochodzić do porozumienia w sytuacji różnicy zdań i rozbieżności poglądów. Korzyści odniosą wszyscy, a w najwyższym stopniu dzieci.
W prezentowanej publikacji po raz pierwszy w polskiej doktrynie prawa w kompleksowy sposób przedstawiono prawa i obowiązki seksualne małżonków, zarówno w perspektywie historycznej, jak i na gruncie aktualnego ustawodawstwa. Ukazano w niej prawne aspekty normalnych i patologicznych zachowań seksualnych, rozstrzygając wiele istotnych i często niejednoznacznych kwestii, związanych z pożyciem seksualnym małżonków oraz z ich wiernością.
W monografii przede wszystkim zostały poruszone zagadnienia prawnokarne, jak też omówiono problematykę prawnorodzinną. Staranność badawcza, przejrzysty układ treści, to jej dodatkowe walory.
Książka pisana pod kątem potrzeb rodziców jest praktycznym przewodnikiem po prawnych i społecznych zagadnieniach powoływania i odwoływania Rad Rodziców, które od września 2007 r. są obligatoryjne w każdej szkole, ich organizacji, kompetencji, miejsca w strukturze szkoły, zadań, prowadzenia dokumentacji, itp. Prezentuje procedury skutecznego działania, kontaktów z innymi organami szkoły, uczy umiejętności niezbędnych do współpracy ze szkołą, innymi rodzicami i uczniami.
Drugie wydanie Niezbędnika uzupełnione zostało o doświadczenia różnych środowisk szkolnych w budowaniu współpracy z rodzicami. W książce zebrano przykłady procedur powoływania i pracy Rad Rodziców w przedszkolach i szkołach, według obowiązującego prawa.
"Poczwórne zwycięstwo" to wygrana obejmująca równocześnie cztery aspekty życia: pracę, dom, społeczność i samego siebie. Celem tej książki jest wskazanie czytelnikowi krok po kroku drogi jej osiągnięcia.
Autor w przystępny i ciekawy sposób prezentuje innowacyjny i zrównoważony model przywództwa, oparty na przemyślanym podejściu do różnych aspektów życia. Stewart D. Friedman, wykładowca Wharton Business School, odwołując się do badań nad związkami między życiem zawodowym a prywatnym, wyjaśnia, jak samodzielnie tworzyć warunki umożliwiające odniesienie sukcesu w tych istotnych obszarach. Szczegółowo omawia trzy zasady, jakimi należy się kierować - autentyczności, spójności i kreatywności - oraz uczy, jak komunikować się z ważnymi osobami, aby realizować cele poprzez dobre relacje.
Książka zawiera wiele praktycznych narzędzi do samodzielnego zastosowania oraz inspirujące przykłady autentycznych historii. Stanowią one konkretne wskazówki pozwalające zrównoważyć wszystkie życiowe zadania oraz osiągnąć pełen sukces w roli lidera.
W książce tej profesor psychologii Adrian Furnham pokazuje, w jaki sposób serce może rządzić rozumem. Pisze o logice i emocjach, poznaniu i jego skutkach. Głosi tezę, że menedżerowie zwykle nie mają pojęcia o ludzkim zachowaniu, a nawet nie są nim szczególnie zainteresowani. Często wydaje się, że wystarcza im bardzo naiwne postrzeganie innych ludzi i słabe zrozumienie mechanizmów ich zachowań. Dobrzy menedżerowie jednak powinni być podobni do mądrych rodziców lub nauczycieli: rozumieć naturę człowieka, ludzkie potrzeby i słabości, a także skomplikowane motywacje. Niezwykle ważna jest również świadomość, że często serce kieruje rozumem, ma to bowiem ogromne znaczenie dla firm i organizacji.
Na książkę składa się blisko 100 błyskotliwych krótkich esejów z dziedziny marketingu i zarządzania, sprzedaży, poczucia bezpieczeństwa i niepewności w pracy. Każdy esej traktuje o innym znanym od dawna zagadnieniu w nowy, prowokacyjny i zabawny sposób. Publikacja ta może być znakomitą lekturą dla osób pragnących zrozumieć skomplikowane emocje kierujące ludzkimi działaniami oraz doskonalić swoje umiejętności współpracy z ludźmi.
W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak:
* znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą,
* określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej,
* działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy.
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.
W dzisiejszym świecie działalność gospodarcza staje się coraz bardziej konkurencyjna. Jeśli "konkurencyjność" nie ma oznaczać jedynie niższych cen i mniejszych zysków, polityka cenowa musi być prowadzona profesjonalnie.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem pokazującym menedżerom, jak zrównoważyć ceny z wartością oferowaną klientom, a tym samym zoptymalizować rentowność przedsiębiorstwa. W logicznym, uporządkowanym układzie ukazuje proces opracowania strategii cenowych dla produktów i usług z jednoczesnym monitorowaniem konsekwencji, jakie każda decyzja w sprawie cen oznacza dla zysków firmy. Najważniejsze z poruszanych problemów ta:
- zasady budowania strategii cenowych oraz ich wdrażania,
- najczęściej spotykane metody ustalania cen, ich wady i zalety,
- taktyka ustalania cen - jak sobie radzić z codzienną presją na ceny,
- wojny cenowe - jak je przewidywać i jak im zapobiegać,
- charakterystyczne cechy klientów na rynkach konsumenckich i przemysłowych,
- podstawowe zasady negocjacji cenowych.
Ilustracje omawianych zagadnień stanowią aktualne, a zarazem uniwersalne przykłady zaczerpnięte z realnego świata działalności gospodarczej. Książka zawiera też ćwiczenia pozwalające czytelnikowi odnieść zamieszczone w niej treści do sytuacji jego firmy. Jest więc cenną pomocą dla tych dyrektorów, menedżerów produktu oraz menedżerów z działów sprzedaży i marketingu małych, średnich, a także większych firm, którzy są odpowiedzialni za ustalanie oraz wdrażanie strategii cenowych.
Niniejsza książka jest doskonałym źródłem nowoczesnych metod zarządzania talentami i planowania ścieżek karier wspomagających efektywne funkcjonowanie całej organizacji. 41 specjalistycznych narzędzi, które zostały tu przedstawione, umożliwia skuteczne:
zidentyfikowanie talentów, których organizacja potrzebuje lub którymi już dysponuje,
pozyskiwanie talentów z zewnątrz,
zaplanowanie rozwoju pracowników oraz ścieżek ich karier, tak by w pełni wykorzystać ich potencjał,
utrzymanie wartościowych pracowników i ochronienie ich przed zakusami konkurencji.
W książce opisano również zalecane działania w razie odejścia kluczowych pracowników.
Książka zawiera listy kontrolne, ćwiczenia i użyteczne wskazówki poparte najlepszymi biznesowymi praktykami.
Autorzy w sposób kompleksowy opisali cały proces zarządzania wartościowymi dla firmy pracownikami, z myślą o przyszłości ich i organizacji - od określenia potrzeb organizacji w tym zakresie po ocenę zastosowanych rozwiązań. Przedstawione w książce metody zostały sprawdzone w wielu organizacjach.
Książka adresowana jest do specjalistów ds. HR, konsultantów i menedżerów.
Jak powinien funkcjonować dział personalny, aby efektywnie wpływał na rozwój pracowników i całej organizacji? Jakie kompetencje powinni posiadać specjaliści ds. HR, aby ich działalność nie sprowadzała się do administrowania, ale była wpisana w strategię organizacji? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w tej książce.
Autorzy poruszają takie zagadnienia, jak:
- nowe modele, struktury i mechanizmy w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
- rola działu personalnego jako partnera strategicznego,
- kontakty i budowanie relacji z różnymi grupami interesów - zarządem, menedżerami liniowymi, pracownikami,
- najnowsze procedury zarządzania personelem i wykorzystanie nowoczesnych technologii (e-HR),
- oszczędność kosztów a rozwój pracowników,
- sposoby monitorowania i oceny działu zasobów ludzkich oraz przedstawiania jego osiągnięć.
Dzięki lekturze książki dowiesz się, jak można osiągnąć maksymalną skuteczność funkcjonowania działu personalnego, uczestniczącego jednocześnie w tworzeniu i realizacji strategii organizacji. Opisane problemy dotyczą zarówno firm prywatnych, jak i instytucji publicznych.
W książce autorzy przedstawili podstawowe zagadnienia analizy ekonomicznej oraz ich zastosowanie w analizie ochrony zdrowia. Szczegółowo omówiono następujące problemy:
• analiza popytu i podaży,
• koszty ochrony zdrowia,
• rola państwa wobec niedoskonałości rynku ochrony zdrowia i zasada sprawiedliwości,
• zasady ubezpieczeń zdrowotnych oraz finansowanie tego sektora,
• teoria podejmowania decyzji, oraz zasady i metody oceny ekonomicznej,
• pomiar efektywności opieki zdrowotnej.
Publikacja zawiera przykłady pochodzące z Wielkiej Brytanii, Kanady, Finlandii, Irlandii, Włoch, Nowej Zelandii, Szwecji, Tajlandii i Stanów Zjednoczonych oraz odwołania do międzynarodowych źródeł, takich jak OECD, ONZ, WHO i Bank Światowy.
Frustracja w pracy dotyka coraz częściej także najbardziej oddanych i cenionych pracowników.
To nie tylko biurowe zrzędy i wiecznie zdemotywowane obiboki. Najbardziej cierpią ci, którym przeszkody organizacyjne utrudniają wykorzystanie pełnego potencjału. Tymczasem wsparcie tych pracowników, aby mogli osiągać sukcesy, daje niezbadane dotąd możliwości w drodze do wyższej efektywności.
W książce Wróg zaangażowania autorzy poruszają następujące zagadnienia:
• istotę i przyczyny frustracji w miejscu pracy,
• wpływ stażu pracy na poziom zaangażowania pracowników,
• strategie ograniczania frustracji pracowników oraz praktyczne sposoby rozwiązywania
istniejących problemów,
• rolę menedżerów jako liderów zmiany w organizacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?