Analiza decyzji jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień - omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak:
- technika oceny wielo atrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej, metoda równych zmian i technika MACBETH),
- podejmowanie decyzji w warunkach niepewności,
- drzewa decyzyjne i diagramy wpływu,
- metody szacowania prawdopodobieństwa,
- metoda delficka. rynki prognostyczne i debaty decyzyjne,
- modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów,
- planowanie scenariuszowe,
- systemy eksperckie.
Monografia stanowi kompleksowe opracowanie zagadnienia dopuszczalności poddawania pracownika kontroli, ukazujące niezwykłe bogactwo poruszanej problematyki zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. Autorka analizuje społeczne, ekonomiczne i przede wszystkim prawne uwarunkowania procesu kontroli pracownika, jednocześnie ustalając miejsce prawa pracodawcy do kontroli pracownika w strukturze stosunku pracy. Definiuje i opisuje warunki dopuszczalności tej kontroli pozwalające na dokonanie oceny legalności każdej formy kontroli pracownika (zarówno unormowanej, jak i takiej, która nie stała się przedmiotem zainteresowania prawodawcy). Dzięki temu publikacja poświęcona aktualnemu obecnie zagadnieniu nabiera znaczenia uniwersalnego.
Książka przybliża sposoby przeciwdziałania mobbingowi oraz zjawiskom dyskryminacji i molestowania w realiach przedsiębiorstw i innych organizacji. Powyższe zagadnienia omówiono w kontekście interesującym pracodawców; przedstawiono również szczegółowe rozwiązania - przede wszystkim proceduralne, organizacyjne i kadrowe.
Istotna część opracowania dotyczy, przyjętej w naszych realiach, praktyki przeciwdziałania mobbingowi i zjawisku dyskryminacji.
W publikacji zamieszczono także przykłady regulacji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych (od zapisów w regulaminach pracy po regulacje specyficzne).
Praca ma charakter praktyczny - wskazówki w niej zawarte nie ograniczają się tylko do rozwiązań formalnych; autor prezentuje wachlarz działań, dzięki którym zarówno pracodawcy, jak i zatrudnieni mogą zdiagnozować niebezpieczeństwa, zminimalizować prawdopodobieństwo ich wystąpienia oraz ograniczyć ich szkodliwe skutki.
Choć mało kto uważa się za profesjonalnego negocjatora, w rzeczywistości wszyscy prowadzimy negocjacje - i to znacznie częściej, niż się nam wydaje. W domu, w pracy, w gronie znajomych, wszędzie konieczne jest porozumienie z innymi ludźmi. Dzięki temu poradnikowi poznasz skuteczne techniki negocjacyjne i nauczysz się je stosować w praktyce. Znajdziesz w nim wskazówki, jakich użyć metod, jaką przyjąć postawę negocjacyjną i jak wykorzystać słabości drugiej strony, aby odnieść sukces w negocjacjach. Dzięki tej książce dowiesz się: - jak przygotować się do negocjacji, - jak wykorzystać mowę ciała podczas prowadzenia negocjacji, - jakie stosować środki taktyczne i sztuczki negocjacyjne, - jak negocjować przez telefon, - jak negocjować z zagranicznymi partnerami. Rozwiązując zamieszczone w książce krótkie praktyczne ćwiczenia i porównując swoje odpowiedzi z zaleceniami ekspertów, nauczysz się tak negocjować, aby w pełni osiągnąć swoje cele.
Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że standard obsługi klienta jest tak samo ważny jak jakość oferowanych produktów: wzmacnia relację z klientem, wzbudza w nim zaufanie, buduje dobrą reputację firmy i stwarza przewagę nad konkurencją. W dobie internetu i mediów społecznościowych jest to szczególnie istotne, ponieważ informacja o każdym potknięciu firmy szybko dociera do szerokiego grona odbiorców. Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów to najnowsze wydanie światowego bestsellera, który od 20 lat inspiruje wszystkich zajmujących się sprzedażą oraz wyznacza nowe standardy obsługi klienta. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: - oczarować klientów jakością obsługi, - kreatywnie i skutecznie rozwiązywać problemy, - postępować w obliczu różnic kulturowych i pokoleniowych, - zbierać i analizować informacje od klientów w celu polepszenia jakości obsługi, - radzić sobie z kłopotliwymi klientami.
Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli, autorka rozważa przyczyny i skutki tych zjawisk oraz towarzyszące im problemy i sposoby ich rozwiązywania.
Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: - zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, - strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, - tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, - marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, - reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, - badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych. Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane.
W publikacji w sposób spójny i kompleksowy omówiono najważniejsze i najbardziej aktualne problemy polityki zdrowotnej na świecie, szczególnie w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo i społecznie.
Zaprezentowano w niej takie zagadnienia jak:
- koncepcja i modele polityki zdrowotnej oraz jej związek z nauką,
- kontrola kosztów i racjonowanie wykorzystania dóbr w ochronie zdrowia,
- korupcja w sektorze ochrony zdrowia.
Celem opracowania jest nie tylko zaspokajanie potrzeb poznawczych, ale także dostarczanie narzędzi pomagających świadomie uczestniczyć w wyrażaniu opinii i zarządzaniu podmiotami leczniczymi. Autor położył szczególny nacisk na współpracę ze środowiskiem naukowym i ekspertami, od których wsparcia zależą w znacznym stopniu decyzje dotyczące polityki zdrowotnej.
David H. Sandler, wybitny specjalista w dziedzinie psychologii sprzedaży, założyciel firmy szkoleniowej Sandler Training, rozpoczynał nie od teorii, ale od zdobywania własnych doświadczeń biznesowych w zakresie sprzedaży. Postanowił dowiedzieć się najwięcej, jak to tylko możliwe, na temat potencjalnych klientów, by zrozumieć, dlaczego zachowują się w określony sposób i co motywuje ich do zakupu. Jego poszukiwania i badania doprowadziły do stworzenia systemu szkoleń sygnowanego jego nazwiskiem, który pomógł wielu sprzedawcom na całym świecie w odnoszeniu stałych, nadzwyczajnych sukcesów.
Książka zawiera zestaw przystępnie, barwnie i przekonująco opisanych zasad stanowiących źródło inspiracji i tworzących gotowy do wykorzystania system, który zapewni zaangażowanemu sprzedawcy osiąganie najlepszych wyników swojej pracy.
Dzięki tej publikacji dowiesz się między innymi:
- jak zachować się w każdej sytuacji sprzedażowej, aby uzyskać zamówienie, i kiedy lepiej wycofać się z procesu sprzedaży,
- jak przejąć kontrolę nad procesem sprzedaży, kierując zachowaniem potencjalnego klienta (prospekta),
- dlaczego prospekci nie mówią prawdy i jakie pytania pozwolą ci tę prawdę odkryć,
- kiedy i w jaki sposób należy klientowi odmówić oferty, o którą prosi,
- dlaczego nadgorliwość w procesie sprzedaży może popsuć twoje relacje z klientem.
Zachęcaj zespół do samodzielnego wyznaczania celów. Podejmij decyzję! Nie czekaj, aż zdobędziesz wszystkie informacje, na których ci zależy. Interesująca książka Shirley i Johna Payne?ów, adresowana zarówno do początkujących menedżerów, jak i osób z dużym doświadczeniem zawodowym, zawiera ponad 100 cennych wskazówek dotyczących zarządzania. Wskazówki te pomogą ci doskonalić umiejętności i uniknąć problemów w pracy, z których możesz nawet nie zdawać sobie sprawy. Zawiera praktyczne informacje na temat jedenastu najważniejszych umiejętności z dziedziny zarządzania, między innymi wyznaczania celów, podejmowania decyzji, zarządzania czasem, komunikacji, motywowania pracowników, delegowania obowiązków i prowadzenia spotkań. Jak twierdzą autorzy, skorzystanie z ich rad nie gwarantuje sukcesu, ale znacznie zwiększa twoje szanse na osiągnięcie wyznaczonych celów!
Książka ta stanowi bogate źródło nieskomplikowanych i niedrogich pomysłów na motywowanie, mobilizowanie oraz nagradzanie pracowników.
Zaprezentowane tu proste, a zarazem skuteczne i innowacyjne rozwiązania oraz zaskakujące czasem, niekonwencjonalne metody są niezawodnym sposobem na zbudowanie organizacji, w której ludzie kochają pracować i lubią przebywać. Pomogą ci sprawić, by twoja firma stała się takim miejscem i osiągnęła cenne korzyści, do których należą:
? Odbudowanie morale pracowników, poczucia sensu własnej pracy i zadowolenia z niej.
? Poprawa wyników zawodowych – jakości pracy i osobistych osiągnięć.
? Lepsza praca zespołowa, większe zaufanie ludzi do siebie nawzajem i do firmy.
? Zwiększony poziom energii i odporności na stres u pracowników.
? Poprawa równowagi między życiem zawodowym a osobistym.
? Wzmożona kreatywność pracowników, entuzjazm i zaangażowanie.
? Poprawa jakości obsługi klientów oraz wykonywania usług.
? Zmniejszenie absencji, wypalenia zawodowego i rotacji załogi.
? Większa wydajność i sprawniejsza organizacja pracy.
Ten ciekawy poradnik, pełen barwnych, wziętych z życia i sprawdzonych w praktyce przykładów skutecznych działań motywujących będzie cenną pomocą dla menedżerów różnych szczebli w poprawie wyników poszczególnych działów i całej firmy oraz źródłem inspiracji dla specjalistów zarządzania personelem.
Nasilanie się konkurencji na rynku powoduje, że coraz większego znaczenia nabiera umiejętność odpowiedzialnego zarządzania. Aby tak zarządzać, menedżer musi mieć wiedzę o współczesnych systemach wytwarzania oraz dobrze się orientować w związanych z tym zagadnieniach technicznych i socjopsychologicznych. Ponieważ każdy system wytwórczy ma charakter społeczno-techniczny, a o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa decydują przede wszystkim zatrudnieni w nim ludzie, ważny jest nie tylko techniczny aspekt zarządzania operacyjnego, lecz także kwestie kadrowe. Dlatego w książce w sposób kompleksowy zostały omówione następujące zagadnienia: * zasady organizacji działalności operacyjnej, * mechanizmy funkcjonowania systemów operacyjnych, * podejmowanie w ich obszarze decyzji strategicznych, * planowanie zadań i zasobów, * organizowanie procesów wytwórczych w czasie i przestrzeni, * logistyka procesów wytwarzania, * kształtowanie jakości w procesie wytwarzania, * informatyzacja i automatyzacja procesów przedsiębiorstwa, * organizacja pracy, * szkolenie, motywowanie i ocenianie pracowników. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków organizacji i zarządzania oraz dla osób zajmujących kierownicze stanowiska w przedsiębiorstwie - zwłaszcza dla menedżerów działających w sferze operacyjnej. „Zarówno w krajowych, jak i zagranicznych publikacjach na temat zarządzania operacyjnego najczęściej ukazuje się jedynie techniczną stronę procesów wykonawczych albo też aspekt ten dominuje w podjętych rozważaniach. Książka pod redakcją Zdzisława Jasińskiego ma odmienny charakter - jest ona przykładem wieloaspektowego spojrzenia na system wykonawczy. Przedstawiono w niej bowiem zarówno jego stronę techniczną, jak i aspekt społeczny". Prof. dr hab. Rafał Krupski
Jest to pierwsza i jedyna na rynku publikacja, w której przeanalizowano problematykę zatrudniania pracowników sądów z perspektywy prawa pracy oraz zarządzania. Autorzy omówili m.in. podstawy zatrudnienia poszczególnych grup zawodowych, w tym dyrektorów sądów, asystentów sędziów i urzędników sądowych.
W opracowaniu zaprezentowano:
- pogłębione teoretyczne wypowiedzi odnoszące się do ogólnych założeń ukształtowania pro futuro statusu prawnego pracowników sądów, podstaw prawnych oraz praw i obowiązków niektórych grup zawodowych,
- analizę wynagradzania pracowników sądów w świetle obowiązujących norm prawnych,
- praktyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, w tym opisy stanowisk pracy oraz wartościowanie stanowisk pracy w sądownictwie.
W książce zamieszczono pierwszy w historii sądownictwa powszechnego raport z badania poziomu i struktury wynagrodzeń wszystkich pracowników sądów (z wyjątkiem sędziów), w tym dyrektorów, referendarzy sądowych, zawodowych kuratorów sądowych, asystentów sędziów, urzędników i pracowników sądów oraz pracowników rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla osób zarządzających sądami, w tym prezesów i dyrektorów sądów, pracowników sądów oraz związków zawodowych działających w sądach i prokuraturach. Z całą pewnością zainteresuje także przedstawicieli nauki prawa pracy i zarządzania. Będzie ponadto pomocnym źródłem w pracy urzędników służb legislacyjnych zajmujących się projektowaniem aktów prawnych dla pracowników sądów i prokuratury, w szczególności pracowników Ministerstwa Sprawiedliwości.
Drugie wydanie cieszącej się niesłabnącym zainteresowaniem książki znanej autorki. Pozycja daje przegląd zagadnień, które należy rozważyć, wdrażając system ocen oparty na kompetencjach. Opisano w niej szczegółowo sposób przygotowania i wprowadzania takiego systemu. Omówiono także metody integrowania systemu ocen z innymi dziedzinami III, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka jest cennym źródłem wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania.
"Książka została opracowana przez cenioną autorkę, łączącą kompetencje pracownika naukowego i dydaktyka oraz konsultanta. [...] Widoczna jest tu równowaga między aspektami teoretycznymi i praktycznymi. Autorka wykazuje się dobrą znajomością zarówno rozległej literatury przedmiotu, jak i szeregu rozwiązań stosowanych w praktyce. Książkę wzbogacają studia przypadków oraz opisy systemów stosowanych w praktyce". - dr hab. Tadeusz Oleksyn, prof. UJ
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomystami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Dzięki nim jesteśmy pewniejszymi siebie nadawcami komunikatów. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują się tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie poprzez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
Autorka książki głosi tezę, że zadaniem współczesnego menedżera jest zadawanie większej liczby właściwych pytań, a umiejętność komunikacji stanowi esencję sukcesu. Nie uważa jednak, że menedżerowie zadają za mało pytań. Często zadają nieodpowiednie pytania. Jedni nie pytają w sposób, który prowadzi do szczerych, głębokich odpowiedzi, inni nie wiedzą, jak słuchać odpowiedzi i jak zbudować klimat, w którym zadawa¬nie pytań będzie pożądanym standardem. Dlatego powstała ta książka. Dzięki jej lekturze staniesz się silniejszym liderem, nauczysz się, jak zadawać właściwe pytania, jak efektywnie słuchać i jak kreować atmosferę, w której zadawanie pytań jest czymś naturalnym.
Publikacja jest adresowana do menedżerów różnych szczebli, zarówno tych, którzy dopiero zaczynają karierę i nabywają umiejętności kierowania zespołami, jak i prezesów firm oraz dyrektorów zarządzających.
Praca w wirtualnym zespole sprzyja szybszemu podejmowaniu decyzji i zmniejsza ogólne koszty pracy. Jednak brak osobistych kontaktów może utrudniać budowanie więzi i zaufania pomiędzy członkami grupy, tak ważne przy pracy zespołowej, a także ograniczać innowacyjność i kreatywność członków zespołu.
Książka zawiera liczne gry i ćwiczenia ułatwiające kształtowanie sprawnie działających wirtualnych zespołów przy użyciu wszelkich dostępnych platform cyfrowych, w tym poczty elektronicznej, urządzeń mobilnych, internetowych aplikacji telekonferencyjnych oraz portali i aplikacji społecznościowych. Wykorzystanie zamieszczonych w książce gier szkoleniowych pomoże:
- wzmocnić więzi i ograniczyć konflikty w grupie,
- zwiększyć poziom zaangażowania współpracowników,
- zlikwidować bierność, opory i wyzwolić kreatywność członków zespołu,
- zbudować relacje oparte na zaufaniu,
- pokonać bariery wynikające z braku osobistego kontaktu.
Każda z gier zawiera m.in. opis celów i zasad, szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Opracowanie jest unikatową publikacją, w której omówiono złożone problemy prawne opieki nad zabytkiem nieruchomym, pojmowanej nie tylko jako realizacja uprawnień właściciela zabytku, ale przede wszystkim jako wykonywanie ważnego zadania publicznego. Autor umiejętnie połączył interdyscyplinarną analizę obowiązków i uprawnień opiekuna zabytków z przedstawieniem praktycznych aspektów sprawowania opieki nad zabytkiem, szczególną uwagę zwracając na źródła nieporozumień - a w konsekwencji sporów toczonych przed sądami - między właścicielami zabytków a organami ochrony zabytków.
W publikacji przedstawiono takie zagadnienia jak:
- nabycie i sprzedaż zabytku nieruchomego,
- wpis do rejestru zabytków jako forma prawnej ochrony,
- współpraca z organami gminnymi, powiatowymi i wojewódzkimi w opiece nad zabytkami,
- współpraca z organami ochrony zabytków,
- opieka nad zabytkami nieruchomymi w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- współczesne funkcje zabytków nieruchomych.
W książce problematyka opieki nad zabytkiem nieruchomym została ujęta jako samodzielny przedmiot badań, a nie tylko jako zagadnienie wchodzące w skład szeroko pojmowanego prawa ochrony zabytków.
Kobiety potrafią doskonale sobie radzić w sferze biznesu. Wciąż jednak istnieją obszary funkcjonowania, w których wiele z nich poszukuje wzorca, działając metodą prób i błędów lub kierując się stereotypami społecznymi, co w efekcie prowadzi do osłabienia ich pozycji w organizacji.
Książka zawiera wiele wartościowych, praktycznych wskazówek, które pomogą kobietom budować swoją pozycję i autorytet w dzisiejszej biznesowej rzeczywistości, doskonalić umiejętność kierowania zespołem i motywowania pracowników, rozwijać umiejętności komunikacyjne i świadomie budować swój wizerunek.
Cenną inspiracją dla nich może się okazać także sześć wywiadów z niezwykłymi kobietami, które przebyły własną drogę w sferze biznesu – sześć porywających historii zwieńczonych happy endem. Nie każda z bohaterek tych rozmów wiedziała od razu, że biznes to jej przeznaczenie, ale każda bez wahania oddała się swojej pasji. Wszystkie odniosły sukces, choć dla każdej z nich ten sukces co innego znaczy.
Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu, uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych specjalnościach medycznych.
Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.:
- odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja,
- właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi,
- zasad przekazywania prawdy klinicznej,
- korzystnych i niekorzystnych metod stosowanych w komunikacji z dzieckiem,
- komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w zależności od jego stanu psychicznego,
- skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym.
Jeff Jarvis w bardzo przystępny sposób stara się nam to wyjaśnić, dowodzi również, że Google to nie tylko amerykańska firma internetowa, to nie tylko produkt tej firmy, czyli najsłynniejsza na świecie wyszukiwarka, lecz także nowy model rzeczywistości. Według Jarvisa nie moglibyśmy już dzisiaj funkcjonować bez Google, który przeniknął do naszego życia i stał się jego nieodłącznym elementem. Odpowiedzi na pytanie postawione w tytule należy szukać niemal wszędzie, w każdej sferze, branży czy instytucji.
Do tego właśnie namawia nas autor. Z kart tej książki dowiecie się:
- jak patrzeć na świat oczami Google,
- jak wykorzystywać mądrość Google, aby zaistnieć w gąszczu społeczności internetowych,
- jak pracować i prowadzić interesy według zasad Google,
- jak wykorzystywać władzę, jaką dał nam Google,
- wreszcie - jak poznać siebie dzięki Google.
Książka zachęca do odkrywania potęgi Google, wykorzystywania możliwości, jakie nam daje. Dostarcza cennych wskazówek dla każdego, bez względu na branżę, w jakiej działa, i bez względu na to, czy wykorzystuje internet w celach zawodowych, rozrywkowych czy towarzyskich.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?