Zwykle zakładamy, że duże zmiany wymagają dużych inwestycji. Są jednak sytuacje, w których systemowe i trwałe zmiany na wielką skalę są wprowadzane przez jednostki początkowo niemające żadnych środków oprócz własnej pasji, kreatywności i przedsiębiorczego sposobu myślenia - można powiedzieć, że w jakiś sposób uzyskują coś z niczego. Jednostki te nazywane są przedsiębiorcami społecznymi, a książka przedstawia specyficzną "magię" ich podejścia.
Jest coś intrygującego w przedsiębiorcach społecznych, którzy zwykle koncentrują się na rozwiązywaniu najbardziej palących i - z pozoru - nierozwiązywalnych problemów społecznych. I robią to z sukcesem - nie tylko wprowadzają innowacyjne metody, ale także zmieniają nastawienie ludzi i społeczności. Niezależnie więc od celów, takich jak walka z bezrobociem, rozwój zaniedbanych gmin, integracja osób niepełnosprawnych, nowe metody edukacji, równouprawnienie kobiet, ochrona natury - inicjują oddolny proces, rodzaj łańcucha zmian wpływających na ludzi i społeczności.
W książce przedstawiono teorię i praktykę uzyskiwania zmiany społecznej, szczególnie takiej, która jest długofalowa, nieodwracalna, tworzy obywatelski kapitał społeczny, daje perspektywy, optymizm i otwiera drogę do nowych umiejętności. Zmiana zainicjowana przez przedsiębiorców społecznych staje się wtedy endogenna - uzyskiwana jest bowiem dzięki potencjałowi tkwiącemu w ludziach i społecznościach, nie jest przynoszona z zewnątrz przez ekspertów.
W opracowaniu zaprezentowano badania, które wskazują na cechy osobowości sprzyjające budowaniu kapitału społecznego, oraz wprowadzono nową definicję lidera - osoby działającej poprzez upodmiotowienie społeczności. Przedstawiono także nowe podejście do dynamicznej przedsiębiorczości społecznej wraz z szeregiem rekomendacji dotyczących najlepszych sposobów działania.
Książka zawiera opisy kilkudziesięciu gier szkoleniowych, których celem jest ułatwienie zespołom zrozumienia istoty konfliktu jako naturalnego elementu ich funkcjonowania, znalezienia sposobów jego rozstrzygania i twórczego przekształcania we współpracę.
Zaprezentowane tu ciekawe, wciągające gry zapewniają:
- poprawę komunikacji w zespole,
- zrozumienie znaczenia różnorodności grupy dla skuteczności jej działania,
- zwiększenie wzajemnego zaufania,
- zmianę perspektywy postrzegania konfliktu i docenienie wagi różnych punktów widzenia,
- rozwinięcie inteligencji emocjonalnej, wrażliwości i empatii,
- doprowadzenie do efektywnej współpracy w zespole.
Stan prawny na 10.08.2015 r.
Publikacja zawiera tekst ustawy - Kodeks wyborczy wraz z przepisami wprowadzającymi.
Artykuły ustaw zostały opatrzone tytułami objaśniającymi ich sens - zaakcentowano je kolorowym tłem.
W książce znajduje się skorowidz rzeczowy pomocny w odnalezieniu poszczególnych zagadnień.
Zbiór przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów prawa i administracji, a także dla aplikantów oraz praktyków prawa.
Książka zawiera opisy kilkudziesięciu gier szkoleniowych ułatwiających integrację zespołów i osiągnięcie przez nie wysokiego stopnia zmotywowania oraz wysokiej efektywności. Można je wykorzystywać w trakcie szkoleń, spotkań zespołów i w programach rozwojowych, zarówno w trakcie tradycyjnych sesji szkoleniowych, jak i ćwiczeń na świeżym powietrzu. Są niezwykle użytecznym i przynoszącym wymierne efekty narzędziem dla trenerów i szkoleniowców, ponieważ:
- rozwijają kreatywność, elastyczność, umiejętności rozwiązywania problemów i przystosowania się do zmian,
- pozwalają członkom zespołu lepiej się poznać, zachęcają ich do otwartej komunikacji, nawiązania bliższych relacji interpersonalnych i przełamywania barier,
- podnoszą morale zespołu, wprowadzają do spotkań element zabawy i swobodnej atmosfery,
- wzmacniają wzajemne zaufanie, dają okazję do wymiany poglądów i doświadczeń, uczą rozumieć i uwzględniać przeciwstawne opinie,
- pomagają liderom utrwalać właściwe zachowania u członków zespołu, by utrzymać motywację na stałym, wysokim poziomie.
Każda z gier zawiera szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Coraz szybsze tempo pracy i nasilająca się konkurencja sprawiają, że przed działami sprzedaży stawia się wiele nowych zadań, a kadra kierownicza potrzebuje efektywniejszych sposobów szkolenia i motywowania handlowców. Autor zaspokaja tę potrzebę, prezentując w książce praktyczny i łatwy do systematycznego stosowania system coachingu, dzięki któremu można rozwinąć i w pełni wykorzystać potencjał zespołu sprzedawców.
Szczegółowo opisane w książce metody pozwalają na:
- szybką poprawę postawy i wydajności zespołu sprzedawców,
- przyciąganie do firmy i zatrzymywanie w niej najbardziej utalentowanych sprzedawców,
- wykształcenie u sprzedawców zdolności do samodzielnej motywacji,
- radzenie sobie z trudnymi pracownikami,
- wykorzystanie modelu coachingu LEADS do uczenia sprzedawców samodzielnego rozwiązywania problemów i przyjęcia pełnej odpowiedzialności za swoje wyniki.
Autor wyjaśnia, w jaki sposób powinno się na co dzień prowadzić trening osobisty podwładnych, by uzyskać widoczne i trwałe efekty, czyli ukształtować najwyższej klasy zespół sprzedawców i szybko osiągnąć namacalne rezultaty sprzedażowe.
Monografia w sposób kompleksowy przedstawia tematykę wykorzystywania przez prasę materiałów chronionych (potencjalnie) prawem autorskim. Publikacja ma wymiar zarówno praktyczny, jak i teoretyczny, opisuje zagadnienia, które są przedmiotem najbardziej aktualnych dyskusji o kształcie prawa autorskiego, w tym o umieszczaniu treści w internecie i przyszłości prasy.
Książka prezentuje także zagadnienia bardziej ogólne, takie jak oryginalność jako taka oraz potrzeba ochrony drobnych utworów. W opracowaniu wykorzystano bogate orzecznictwo oraz zawarto odwołania do różnych doktryn, a nawet systemów prawnych.
Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji oraz wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania:
- Jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego?
- Jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji?
- Jakie są główne ścieżki wzrostu?
- Jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych?
- Jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji?
Książka w sposób kompleksowy przedstawia zagadnienia dotyczące pojęcia, podstaw prawnych i celu tworzenia jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego oraz możliwości ich zmiany w aktualnym stanie prawnym. Obejmuje analizę przepisów ustrojowych regulujących tę materię oraz zawiera odniesienie do kwestii finansowych, przesądzających o efektywności i gospodarności w zakresie rozpatrywanych transformacji strukturalnych.
Problematyka poruszana w pracy została zaprezentowana w ujęciu teoretycznym i praktycznym, a także wzbogacona licznymi przykładami i propozycjami rozwiązań wraz z wzorami i schematami działań. Publikacja uwzględnia aktualne orzecznictwo, doktrynę i poglądy wyrażone w piśmiennictwie prawa administracyjnego, prawa handlowego oraz publicznego prawa gospodarczego. Dodatkowo autorzy wskazują na wady i zalety poszczególnych form działalności oraz korzyści i zagrożenia wynikające z przyjętych rozwiązań.
W podręczniku przedstawiono:
- zasady odpowiedzialności nieletnich za naruszanie przez nich obowiązującego prawa, także w ujęciu historycznym,
- czynności Policji dokonywane przed wszczęciem postępowania w sprawach nieletnich,
- przebieg postępowania w sprawach nieletnich.
W trzecim wydaniu autorka szczegółowo omawia rozwiązania przyjęte przez ostatnią dużą nowelizację ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich z 2013 r., która w znaczącym stopniu zmieniła model postępowania w sprawach nieletnich, wprowadzając nowy kształt postępowania sądowego opartego niemal w pełnym zakresie na procedurze cywilnej. Bardzo wnikliwie przedstawia nowe przepisy ustawy oraz daje praktyczne wskazówki w zakresie ich stosowania. Ponadto istotną część trzeciego wydania podręcznika stanowi analiza prawna oraz ocena przepisów ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich w świetle standardów europejskich.
Książka nie ma charakteru wyłącznie teoretycznego, uwzględnia bowiem problemy stosowania przepisów ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich w praktyce na tle orzecznictwa Sądu Najwyższego.
Wielu menedżerów próbuje wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach metodologię pomiaru zwrotu z inwestycji (return on investment - ROI) w programy szkoleniowe. Sama znajomość tej metodologii nie gwarantuje jednak, że firma z sukcesem wprowadzi ją we wszystkich działach i na wszystkich stanowiskach. Potrzebne są do tego określone techniki i narzędzia. W książce przedstawiono najważniejsze informacje o metodologii ROI oraz sposoby rozwiązywania problemów i pokonywania barier związanych z wdrażaniem tego procesu.
Szczegółowo omówiono między innymi:
- sposoby oceny gotowości firmy do wdrożenia modelu ROI,
- strategie i narzędzia, które należy zastosować,
- najważniejsze etapy i obszary wdrażania modelu ROI,
- czynniki ułatwiające lub utrudniające jego wprowadzenie,
- strategie tworzenia systemów oceny w firmie,
- sposoby reagowania na osłabienie efektów pierwszych pomiarów rentowności inwestycji.
Dołączona do książki płyta CD zawiera kilkadziesiąt narzędzi, instrumentów i szablonów, które ułatwią pracę osobom i zespołom odpowiedzialnym za wdrażanie modelu ROI. Można na niej znaleźć obszerną analizę przypadku z odniesieniami do każdego rozdziału podręcznika, ilustrującą podstawy i sposoby podejmowania decyzji, a także szablony ułatwiające gromadzenie danych, plan analizy ROI, plan działania oraz arkusz kalkulacji kosztów.
Książka zawiera ponad 270 wzorów odnoszących się do stosunków zatrudnienia na podstawie pragmatyk służbowych.
Wzory - przygotowane przez specjalistów prawa pracy będących jednocześnie praktykami w tej dziedzinie - obejmują zarówno dokumenty wymagane na etapie nawiązywania stosunku zatrudnienia, jego obowiązywania, jak i w przypadku, gdy jest on rozwiązywany. W zbiorze znalazły się również przykłady regulaminów i aktów wewnętrznych określających zasady zatrudniania na podstawie pragmatyk służbowych. Każdy wzór został opatrzony komentarzem omawiającym najważniejsze zagadnienia, na które należy zwrócić uwagę podczas jego stosowania.
W opracowaniu można znaleźć wzory regulujące zatrudnienie na podstawie:
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
- ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury,
- ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji,
- ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej,
- ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych.
Książka podejmuje tematykę kampanii społecznych rozumianych jako działania socjotechniczne, ukierunkowane na rozwiązywanie ważnych problemów społecznych.
Szczegółowo omówiono w niej:
- problematykę inżynierii społecznej traktowanej jako socjotechniczna próba przebudowy świata, zgodnie z systemem wartości dominującym w danej kulturze,
- kwestie pojęciowe oraz charakterystykę terminów: marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna,
- elementy krytyki kampanii społecznych ukazujące je jako swoisty wyrzut sumienia społeczeństwa konsumpcyjnego, socjotechniczne i prakseologiczne źródła kampanii społecznych,
- związki marketingu społecznego z marketingiem komercyjnym,
- zagadnienie cause related marketing i społecznej odpowiedzialności biznesu,
tematykę kampanii profrekwencyjnych, stanowiących specyficzną postać kampanii społecznych związanych z legitymizacją władzy w systemach demokratycznych,
- perspektywy nowych mediów jako narzędzia popularyzowania reklam społecznych.
Autorzy książki zajmują się problematyką socjotechniki i marketingu, w tym marketingu społecznego, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Wspaniałe rzeczy nie dzieją się w próżni. Stworzenie przestrzeni do kreatywnego myślenia i innowacyjności może okazać się ogromnym wyzwaniem. Jak tego dokonać w swojej firmie? Odpowiedź może cię zaskoczyć: poprzez gry biznesowe.
Autorzy książki prezentują narzędzia i techniki stosowane przez innowacyjnych profesjonalistów. Gamestorming to unikatowy zestaw ponad 80 gier, które pomagają przełamywać bariery oraz zachęcają do angażowania się i kreatywnego myślenia, a jednocześnie pomagają organizować pracę w firmie.
Dzięki tej publikacji dowiesz się, jak:
- zażegnać konflikt i zwiększyć zaangażowanie pracowników,
- poprawić współpracę i komunikację dzięki technikom myślenia wizualizacyjnego,
- pogłębić wzajemne zrozumienie przez wcielanie się w role klienta i użytkownika,
- skracać spotkania i sprawiać, że staną się bardziej produktywne,
- zidentyfikować źródło problemu i odkryć drogi prowadzące do jego rozwiązania.
W książce omówiono teoretyczne i praktyczne obszary wykorzystywania reguł pochodzenia towarów w zarządzaniu działalnością eksportową przedsiębiorstwa. Szczególną uwagę poświęcono budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu regulacji celnych dotyczących pochodzenia eksportowanych towarów.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla menedżerów wysokiego i średniego szczebla w firmach eksportujących towary poza Unię Europejską oraz przedsiębiorców produkujących towary. Zainteresuje również doradców podatkowych, agentów celnych i pracowników służby celnej.
Poradnik dotyczy zagadnień szeroko rozumianego prawa dziecka do ochrony zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem prawa do świadczeń opieki zdrowotnej. Omówiono w nim uwarunkowania konstytucyjne dotyczące prawa dziecka do ochrony zdrowia oraz szczególnej opieki zdrowotnej, a także główne regulacje prawa międzynarodowego dotyczące omawianej tematyki. Wskazany został również tryb dochodzenia roszczeń, w przypadku gdy prawa dzieci w przedmiotowym zakresie są łamane lub w niewłaściwy sposób realizowane.
Publikacja umożliwia sformułowanie, na bazie wskazanych uwag praktycznych i w oparciu o podane piśmiennictwo i orzecznictwo, roszczeń egzekwujących prawa dzieci w przedmiotowej materii - dzięki czemu będzie pomocna w uzyskaniu przez dzieci i ich rodziców lub innych opiekunów prawnych należytego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej.
Książka dotyczy tematyki komunikacji marketingowej, która stanowi element komunikacji społecznej, a jednocześnie część systemu działań przedsiębiorstwa zmierzających do identyfikowania i kształtowania zachowań uczestników rynku: konsumentów, pośredników handlowych i konkurentów. Autorka opisuje w niej sposoby wykorzystania mechanizmów perswazyjnych związanych z kształtowaniem opinii, postaw i zachowań klientów wobec przedsiębiorstw i ich ofert. Wskazuje na funkcję konkurencyjną komunikacji marketingowej będącej ważnym elementem rywalizacji podmiotów rynkowych o uwagę, wybory i lojalność konsumentów.
Szczegółowo przedstawia m.in.:
- istotę komunikacji marketingowej, jej cechy i funkcje,
- zadania komunikacji marketingowej oraz wykorzystywanych do ich realizacji narzędzi i kanałów przekazu,
- specyfikę komunikacji marketingowej wybranych kategorii dóbr oferowanych na rynku,
- uwarunkowania projektowania i realizacji komunikacji marketingowej,
- czynniki wpływające na osiąganie zakładanych przez przedsiębiorstwo celów komunikacji marketingowej,
- modele ujmowania i pomiaru efektów komunikacji marketingowej,
- rezultaty komunikacji marketingowej w czasie (m.in. mediowe, komunikacyjne i biznesowe, kapitał marki i kapitał relacyjny).
W publikacji Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży zostały omówione najważniejsze problemy związane z organizacją wycieczki szkolnej (krajowej i zagranicznej), kwalifikacjami oraz odpowiedzialnością opiekunów i kierownika wycieczki, ich zatrudnieniem oraz rozliczaniem czasu ich pracy. W opracowaniu poruszono także ważne zagadnienie, jakim jest zapewnienie uczestnikom odpowiedniej – zgodnej z przepisami prawa – opieki i bezpieczeństwa.
Dzięki fachowym wyjaśnieniom specjalistów, zebranej dokumentacji oraz szczegółowo opisanej procedurze organizacji wycieczek szkolnych dowiesz się m.in.:
– jakie kwalifikacje powinien posiadać kierownik wycieczki szkolnej, a jakie opiekun,
– czy wycieczka zagraniczna organizowana przez dwie szkoły powinna być zgłoszona w kuratorium oświaty,
– czy uczniowie podczas wycieczki szkolnej powinni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków,
– jak należy rozliczać czas pracy nauczycieli podczas wycieczki wielodniowej,
– czy zielone szkoły mogą funkcjonować w okresie wakacyjnym i feryjnym.
Opracowanie przeznaczone jest dla dyrektorów szkół i nauczycieli. Zainteresuje też rodziców uczniów.
Książka jest kontynuacją części pierwszej publikacji pt. Zagrożenia zdrowia publicznego. Wybrane zagadnienia, stanowiącej analizę problematyki zapewnienia obywatelom bezpieczeństwa zdrowotnego, omawiającej wiele zagrożeń zdrowotnych oraz skutecznych metod przeciwdziałania im.
W części drugiej autorzy skupili się na zagadnieniu związku zdrowia człowieka z szeroko rozumianym środowiskiem i podjęli próbę odpowiedzi na pytania, jak zwiększyć efektywność opieki zdrowotnej bez nadmiernego wzrostu kosztów oraz jak sprawić, by każdy z nas w większym stopniu odpowiadał za własne zdrowie.
W publikacji Czytelnik znajdzie między innymi wiadomości na temat:
- znaczenia czynników biologicznych wpływających na nasze zdrowie,
- ekologii człowieka, epidemiologii, aspektów psychologicznych zdrowia, mikrobiologii środowiskowej, uwarunkowań środowiskowych, chorób infekcyjnych, alergicznych i nowotworowych,
- poszukiwań nowych leków, medycyny niekonwencjonalnej, chorób jatrogennych oraz wad wrodzonych,
- opieki zdrowotnej nad osobami niepełnosprawnymi.
Opracowanie wychodzi naprzeciw wzrastającemu zainteresowaniu społeczeństwa badaniami zmian zachodzących w środowisku i ich wpływu na zdrowie publiczne. Środowisko oddziałuje na zdrowie fizyczne, powoduje też zmiany psychologiczne i społeczne.
W książce Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy w przystępny sposób omówiono istotę przywództwa edukacyjnego jako swoistego rodzaju wyzwania. Autorka proponuje nowy sposób myślenia o szkole i dyrektorze szkoły, ujawnia tajniki stawania się liderem oraz sposoby jego skutecznego działania.
Opracowanie zachęca do namysłu nad praktyką kierowania szkołą i pomaga odpowiedzieć na szereg ważnych pytań, m.in.:
- dlaczego dyrektor szkoły powinien być liderem, co może go do tego motywować,
- czy liderem się jest, czy też się staje,
- co kryje się za przywództwem edukacyjnym,
- jak być skutecznym przywódcą edukacyjnym, na co położyć szczególny nacisk.
Opracowanie zawiera rozwiązania i interpretacje 50 najistotniejszych zagadnień z zakresu przepisów normujących czas pracy, sprawiających najwięcej problemów pracodawcom i pracownikom działów kadr.
Czytelnicy znajdą tu wyjaśnienia dotyczące m.in.:
- właściwego planowania czasu pracy, sporządzania rozkładów czasu pracy oraz ewidencji czasu pracy,
- możliwości wydłużania okresu rozliczeniowego,
- zastosowania równoważnego systemu czasu pracy lub ruchomego czasu pracy,
- zasad odpracowywania wyjść z pracy w celach prywatnych,
- rozliczania i rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych i w dni wolne,
- zagadnień związanych z czasem pracy szczególnych grup pracowników, np. zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy, pracowników niepełnosprawnych, zatrudnionych w ramach zadaniowego czasu pracy.
Autorzy - uznani specjaliści w dziedzinie prawa pracy - omawiają konkretne stany faktyczne i wskazują prawidłowe sposoby rozwiązania problemowych sytuacji.
Czytelnicy znajdą tu również wybrane wzory dokumentów z zakresu czasu pracy oraz wyciąg właściwych przepisów Kodeksu pracy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?