Książka stanowi pierwsze szerokie opracowanie w literaturze polskiej poświęcone regule Bolara upoważniającej do korzystania z chronionego wynalazku w celu rejestracji produktu, która została wprowadzona najpierw w Stanach Zjednoczonych, a następnie w prawie Unii Europejskiej i jej państw członkowskich.
W monografii przedstawiono:
- funkcję reguły Bolara w prawie patentowym i jej podmiotowy oraz przedmiotowy zakres w prawie polskim (art. 69 ust. 1 pkt 4 p.w.p.) oraz w ustawodawstwach zagranicznych;
- warunki dozwolonego korzystania z chronionego wynalazku w celu rejestracji;
- pojęcie wyłączności patentowej oraz ograniczenia wykonywania patentu.
Publikacja stanowi zaktualizowaną wersję rozprawy doktorskiej, która w 2017 r. otrzymała nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego RP za najlepszą pracę doktorską w XV edycji konkursu na najlepsze prace naukowe z dziedziny własności intelektualnej organizowanego przez Urząd Patentowy RP.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat ochrony danych osobowych w stosunkach pracy.Czytelnik znajdzie tu nie tylko kompleksowe omówienie uregulowań rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), które będą bezpośrednio stosowane od 25.05.2018 r., lecz także konkretne rozwiązania, jakie pracodawca może zastosować w celu dostosowania swojej praktyki do nowych wymogów.Wartość tego przystępnego poradnika podnoszą:- liczne praktyczne przykłady, pomocne w interpretowaniu wymogów RODO,- odwołania do orzecznictwa oraz opinii i wytycznych Grupy Roboczej Art. 29,- wzory dokumentów stosowanych w sprawach z prezentowanej dziedziny.
Książka jest pracą zbiorową autorów z kilku ośrodków naukowych w Polsce (Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Uniwersytetu Śląskiego, Uczelni Jana Wyżykowskiego w Polkowicach), jak również wybitnych praktyków specjalizujących się na co dzień w zagadnieniach prawa pracy i ochrony danych osobowych.
Autorzy postanowili podjąć wybrane zagadnienia związane z ochroną danych osobowych w zatrudnieniu, poczynając od zagadnień ogólnych związanych z genezą ochrony danych osobowych, kończąc na analizie regulacji bardziej szczegółowych, takich jak monitoring, ochrona wizerunku czy różne formy zatrudnienia elastycznego pracowników (telepraca, praca tymczasowa). Omawiają także wpływ kwestii związanych z ochroną danych osobowych na regulacje ustaw szczególnych, jak choćby projekt ustawy o jawności życia publicznego czy przepisy zbiorowego prawa pracy. Poszczególne artykuły wyrażają poglądy własne ich autorów, którzy prezentują indywidualne spojrzenie na omawiane instytucje i problematykę.
Suplementem do tej pierwszej edycji są wzory umów i pism, które mogą stanowić pomoc praktyczną w stosowaniu omawianych regulacji.
Oddając do rąk Czytelnika omawianą publikację, autorzy mają nadzieję, iż będzie ona pomocna w rozwiązywaniu przynajmniej jakiejś części pojawiających się problemów związanych z ochroną danych osobowych w zatrudnieniu, a zarazem będzie stanowić kolejne pole do wymiany poglądów naukowych oraz inspirację do nowych dyskusji. Poruszana na prawie 500 stronach tematyka jest wyjątkowo świeża i w związku z przygotowywanym szeregiem nowych regulacji sektorowych z pewnością będzie jeszcze długo stanowiła przedmiot ożywionej dyskusji.
Stan prawny na 25 maja 2018 roku
W publikacji zaprezentowano organizację spółek kapitałowych oraz osobowych. Autorzy omawiają zarówno zagadnienia ogólne – możliwe modele organizacji spółek – jak i kwestie szczegółowe, takie jak pozycja, usytuowanie i wzajemne relacje organów spółki i ich członków, podział kompetencji zarządczych i nadzorczych, sytuacja prawna wspólników i akcjonariuszy, odpowiedzialność funkcjonariuszy spółki. Uwzględniono również specyfikę omawianej problematyki w spółkach z udziałem Skarbu Państwa, a także w spółkach publicznych.
Opracowanie jest zbiorem artykułów naukowych i wystąpień zaprezentowanych podczas XI Zjazdu Katedr Prawa Handlowego, który odbył się 21–22 września 2017 roku na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Książka może być cennym źródłem informacji na temat corporate governance dla notariuszy, doradców podatkowych, adwokatów, radców prawnych pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych, menedżerów firm i zarządów spółek. Zainteresuje również pracowników naukowych i studentów uniwersyteckich wydziałów prawa i administracji, ekonomii i zarządzania oraz wyższych szkół ekonomicznych.
Publikacja prezentuje problematykę stalkingu (uporczywego nękania) w ujęciu interdyscyplinarnym, ze szczególnymi uwzględnieniem aspektów prawnokarnych (analiza ustawowych znamion przestępstwa nękania, kwestie zbiegu przepisów, normatywne przesłanki tożsamości czynu zabronionego z art. 190a § 1 k.k., stalking w orzecznictwie SN). Poruszono również kwestie psychologiczne, socjologiczne, kryminologiczne i cywilistyczne. W książce zaprezentowano także wiele innych aspektów związanych z problematyką stalkingu, takich jak:- ujęcie przestępstwa stalkingu w ustawodawstwie innych państw,- obowiązki państwa w zakresie ochrony człowieka przed istotnym naruszeniem prywatności,- statystyczny obraz przestępstwa uporczywego nękania,- stalking w literaturze i filmie,- stalking w orzecznictwie sądowym;- wpływu Internetu na zjawisko stalkingu.Publikacja zawiera zbiór referatów wygłoszonych podczas IX Lubelskiego Seminarium Karnistycznego pt. ""Stalking"", zorganizowanego przez Katedrę Prawa Karnego i Kryminologii WPiA UMCS w Lublinie.
Książka stanowi zbiór odpowiedzi na pytania zadawane w związku z pojawiającymi się w praktyce problemami związanymi z tworzeniem oraz z funkcjonowaniem aptek (również szpitalnych) i punktów aptecznych. Wskazuje rozwiązania problemów rzeczywiście pojawiających się w praktyce ich działalności.
Tematyka uwzględniona w publikacji obejmuje m.in.:
-zatrudnianie pracowników w aptekach,
-obowiązki kierowników aptek,
- zmiany podmiotowe w zezwoleniu na prowadzenie apteki,
- wykonywanie obowiązku zapewnienia dostępności leku przez aptekę,
- zasady realizacji recept, w tym recept zawierających błędy,
- zasady sporządzania leków recepturowych,
- zasady przechowywania leków, dzielenia ich opakowań,
- zasady zwrotów leków do apteki,
- możliwości sprzedaży czasopism o tematyce zdrowotnej w aptece,
- zakaz reklamy aptek.
Kierownicy aptek znajdą wskazówki dotyczące m.in. właściwego wypełniania obowiązków związanych z kierowaniem apteką, prawidłowego wyznaczania zastępcy. Natomiast osobne rozdziały zostały poświęcone aptekom szpitalnym i działom farmacji szpitalnej oraz problemom związanym z nadzorem inspekcji farmaceutycznej nad aptekami.
Meritum HR to profesjonalny i kompleksowy poradnik z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. W sposób przystępny przedstawia zagadnienia związane z podstawowymi czynnościami funkcji personalnej, a także rozbudowane aspekty zarządzania pracą.
Celem publikacji jest ułatwienie osobom zajmującym się w swojej pracy zawodowej zarządzaniem zasobami ludzkimi, korzystania i stosowania użytecznej wiedzy z obszaru HR.
Zawiera:
- kompleksowe omówienie tematyki HR w jednej publikacji bez konieczności sięgania do innych rozproszonych źródeł i informacji na ten temat,
- warsztat narzędziowy, czyli zestaw wzorów dokumentów (regulaminów, procedur), a także formularze ułatwiające i porządkujące wybrane przedsięwzięcia HR, przykłady: procedury postępowania, arkusze, itp.
Autorami są specjaliści-praktycy z zakresu HR: doradcy personalni, trenerzy, psychologowie, szkoleniowcy i twórcy programów szkoleniowych.
Czytelnik ma możliwość korzystania ze zgromadzonych w publikacji materiałów w sposób przystępny i szybki dzięki zastosowanym zabiegom edytorskim, takim jak:
- układ treści umożliwiający łatwe odszukanie informacji poprzez podział na zwięzłe fragmenty,
- wyraźne wyodrębnienie przykładów,
- zamieszczone do praktycznego wykorzystania wzory dokumentów, procedur, regulaminów itp.
- szczegółowy indeks rzeczowy, przyjazna szata graficzna.
Publikacja Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu omawia regulacje wprowadzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej obowiązującym od 1 września 2017 r. Konieczność przyjęcia nowego rozporządzenia wynikła z uchylenia art. 35 ust. 6 i in. przepisów ustawy z 7.09.1991 r. o systemie oświaty, dotyczących nadzoru pedagogicznego w ramach Zasadnicze zmiany dotyczą:
- sposobu i warunków przeprowadzania ewaluacji i kontroli,
- wymagań wobec przedszkoli, szkół i placówek (usunięcia ich z rozporządzenia),
- zakresu zadań dyrektora szkoły dotyczących nadzoru pedagogicznego,
- wprowadzenia regulacji dotyczących dostępu do elektronicznej platformy nadzoru pedagogicznego oraz
- dodania nowych stanowisk do wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych w kuratoriach oświaty, a także w urzędach innych organów sprawujących nadzór pedagogiczny lub podległych im jednostkach organizacyjnych.
Dzięki fachowym wyjaśnieniom dowiesz się m.in.:
- czy wizytator kuratorium może przyjść do szkoły na kontrolę bez jej zapowiedzenia?
- czy w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i wicedyrektora powinny być sporządzane protokoły z kontroli, czy monitorowania?
- czy dyrektor ma obowiązek w roku szkolnym 2017/2018 przedstawić sprawozdanie ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego po I półroczu?
Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja.Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych, refleksyjnych, długofalowych procesów krytycznej świadomości. W publikacji autorka przedstawiła warunki wyzwalania się szkoły i edukacji z systemowych, administracyjnych i politycznych ograniczeń i restrykcji. Kultura szkoły została ukazana z perspektywy procesu jej emancypacji z uwzględnieniem obecnych realiów życia polityczno-społecznego oraz historycznego kontekstu specyfiki kultury instytucji edukacyjnej, w tym specyficznych dla niej symboliki i języka.
Arkusz organizacji to jeden z podstawowych dokumentów określających zasady funkcjonowania szkoły i placówki oświatowej. Jest opracowywany na dany rok szkolny i zawiera przede wszystkim określenie liczby oddziałów w danej szkole, godzin zajęć oraz przydział tych godzin poszczególnym nauczycielom.
Sporządzenie arkusza, począwszy od roku szkolnego 2017/2018 i lata następne różni się od sposobu ustalonego w dotychczasowych regulacjach. W opracowaniu omówiono:
- nowe podstawy prawne opracowania arkusza szkoły,
- harmonogram opracowania arkusza organizacyjnego,
- sposób dokonywania zmian w arkuszu organizacyjnym,
- udział zakładowych organizacji związkowych w procesie tworzenia arkusza organizacji szkoły,
- udział rady pedagogicznej w opiniowaniu arkusza,
- zagadnienia udostępniania arkusza na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych.
W publikacji przytoczono opinie i wyjaśnienia resortu edukacji oraz organów nadzoru pedagogicznego, a także zawarto odpowiedzi na pytania najczęściej pojawiające się podczas tworzenia arkusza organizacji pracy szkoły.
Arkusz organizacji to jeden z podstawowych dokumentów określających zasady funkcjonowania przedszkoli. Jest opracowywany na dany rok szkolny i zawiera przede wszystkim określenie liczby oddziałów w danym przedszkolu, godzin zajęć oraz przydział tych godzin poszczególnym nauczycielom.
Sporządzenie arkusza, począwszy od roku szkolnego 2017/2018 i lata następne różni się od sposobu ustalonego w dotychczasowych regulacjach. W opracowaniu omówiono:
- nowe podstawy prawne opracowania arkusza organizacji pracy przedszkola,
- harmonogram opracowania arkusza organizacyjnego,
- sposób dokonywania zmian w arkuszu organizacyjnym,
- udział zakładowych organizacji związkowych w procesie tworzenia arkusza organizacji przedszkola,
- udział rady pedagogicznej w opiniowaniu arkusza,
- zagadnienia udostępniania arkusza na gruncie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych.
W publikacji przytoczono opinie i wyjaśnienia resortu edukacji oraz organów nadzoru pedagogicznego, a także zawarto odpowiedzi na pytania najczęściej pojawiające się podczas tworzenia arkusza organizacji pracy przedszkola.
Książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zostały zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty coachingu kariery. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom takim jak:
- specyfika działań składających się na coaching kariery,
- podobieństwa i różnice między coachingiem kariery a poradnictwem (doradztwem) zawodowym,
- współczesne podejście do zagadnień kariery zawodowej i obecne modele kariery,
- pojęcie "zatrudnialności" oraz budowanie marki osobistej (personal branding),
- coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami,
- charakterystyka narzędzi coachingu kariery,
- elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych,
- praca z różnymi pokoleniami oraz z wybranymi grupami klientów, w tym m.in. z osobami niepełnosprawnymi.
Publikację uzupełniają liczne i zróżnicowane studia przypadków oraz wybrane narzędzia przydatne w coachingu kariery.
Przedstawiana publikacja jest najobszerniejszym na polskim rynku wydawniczym podręcznikiem mediacji. Autorzy wykładowcy akademiccy i mediatorzy współpracujący z Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego dzielą się z Czytelnikami wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania konfliktów.Książka zawiera kompendium wiedzy o mediacji i jej zastosowaniu w różnych dziedzinach stosunków społecznych i prawnych i jest uzupełniona przykładami zaczerpniętymi z bogatej praktyki mediacyjnej autorów, dotyczącymi mediacji: cywilnych, gospodarczych, rodzinnych, pracowniczych, karnych, administracyjnych, w sporach społecznych i konsumenckich. Czytelnicy znajdą w niej omówienie historycznych i kulturowych uwarunkowań mediacji w Polsce oraz kierunków jej potencjalnego rozwoju w przyszłości, np. w zakresie sporów związanych z handlem elektronicznym i internetem.Książka jest skierowana do wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów, a także do mediatorów oraz rosnącego grona uczestników mediacji, którzy chcieliby wzbogacić swoją wiedzę na jej temat.
Publikacja zawiera porównanie przepisów ustawy z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. (RODO) wraz z wprowadzeniem, w którym wyjaśniono przyczyny, charakter i zakres regulacji, a także wskazano na nowe prawa podmiotów przetwarzających dane i obowiązki administratorów. W książce zamieszczono również tekst rozporządzenia.
Przejrzyste zestawienie zmian w formie tabeli opatrzone jest praktycznymi uwagami, w których autor wyjaśnia różnice między nową regulacją RODO a dotychczasowym stanem prawnym.
W opracowaniu wyjaśniono m.in.:
- jakie są przyczyny nowej regulacji, nowe zasady i przesłanki przetwarzania danych osobowych,
- jak zmieniają się prawa podmiotów danych i obowiązki administratorów,
- jakie są nowe zasady transferów danych do państw trzecich.
Publikacja jest pierwszym na polskim rynku opracowaniem dotyczącym utworu architektonicznego w prawie autorskim.
Autor szczegółowo omawia m.in.:
– wzajemne relacje pojęcia utworu i architektury;
– jakie dobra niematerialne stanowią utwory architektoniczne w rozumieniu prawa autorskiego;
– które składniki utworu architektonicznego podlegają ochronie prawa autorskiego.
Analiza twórczości architektonicznej obejmuje ponadto twórczość niesamoistną, gdy na chronioną formę utworu składa się twórczość wielu osób, a wkład przynajmniej jednej z nich można przypisać do dziedziny architektury. Publikacja zainteresuje zarówno prawników specjalistów z zakresu własności intelektualnej, jak i architektów.
Poradnik zawiera wiele aktualnych informacji i przydatnych wskazówek, które stanowią cenne źródło wiedzy dla osób opiekujących się starszymi członkami rodziny lub sprawujących opiekę nad seniorami w ramach pracy zawodowej.
Czytelnik dowie się z książki m.in.:
- jak opiekować się seniorem, pamiętając o jego bezpieczeństwie, codziennej aktywności i budowaniu relacji z młodszymi pokoleniami;
- jak wspierać osobę starszą w zmaganiu się z najbardziej typowymi chorobami wieku senioralnego oraz z zaburzeniami emocjonalnymi i poznawczymi;
- jak rozmawiać z seniorem o starzeniu się oraz zmianach zachodzących w jego życiu i organizmie;
- jakie znaczenie w życiu seniora ma religia;
- jakie są najważniejsze zagadnienia prawne dotyczące seniora;
- jak opiekun seniora może zadbać o siebie (szczególnie w okresie wypalenia zawodowego i braku wsparcia).
Publikacja przedstawia kompleksową analizę podstaw prawnych podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej ze wskazaniem postulatów de lege ferenda. Autor omawia:
- zjawisko chmury obliczeniowej,
- źródła prawa, które mają zastosowanie do chmury obliczeniowej,
- przedmiot działalności gospodarczej w chmurze obliczeniowej,
- strony stosunków prawnych w chmurze obliczeniowej,
- wymogi związane z zawieraniem umów w chmurze obliczeniowej, wskazując ich istotne postanowienia,
- nadzór nad działalnością w chmurze obliczeniowej.
Analiza prowadzona jest przy uwzględnieniu specyfiki usług świadczonych w chmurze obliczeniowej, roli podmiotów uczestniczących w świadczeniu tych usług oraz barier prawnych, technicznych, organizacyjnych i edukacyjnych.
Autor, omawiając prezentowane zagadniania w odniesieniu do aktualnego stanu prawnego, uwzględnił rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, które wejdzie w życie 25.5.2018 r. Powołuje bogatą literaturę zagraniczną, gdyż brak odpowiednich regulacji w polskim dyskursie prawniczym.
- Czym jest tutoring?- Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?- Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrzuczeń w murach szkół i uczelni.W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami.Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:- część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,- ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.
Publikacja odpowiada m.in. na następujące pytania:Kto podlega kontroli w administracji rządowej i kto jest upoważniony do jej przeprowadzenia?Jak ustalić kryteria oraz cel kontroli?Jak zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić kontrolę w administracji rządowej?Jak poprawnie udokumentować wyniki kontroli?Jakie są uprawnienia i obowiązki stron postępowania kontrolnego, tj. kontrolowanego i kontrolującego?Komentarz uwzględnia aktualne zmiany Standardów kontroli w administracji rządowej dokonane w dniu 31 sierpnia 2017 r., które są jednym z podstawowych (po komentowanej ustawie) dokumentów odnoszących się do postępowania kontrolnego prowadzonego w sektorze rządowym.Opracowanie zawiera ponad 30 wzorów pism - stosowanych zarówno przez kontrolerów, jak i przez kontrolowanych - które mogą być wykorzystywane w toku kontroli.Książka pomoże w pracy zarówno kontrolerów, koordynatorów, kierowników komórek do spraw kontroli, jak i pracowników różnych stopni zarządzania w jednostce kontrolującej. Będzie istotnym wsparciem w zakresie korzystania z uprawnień przysługujących jednostkom objętych kontrolą, wywiązywania się z obowiązków związanych z postępowaniem kontrolnym, czy też możliwości odwoływania się od wyników kontroli.
15. wydanie cenionego przez czytelników kompendium wiedzy z zakresu prawa pracy, w którym w sposób przystępny omówiono zasady stosowania przepisów w praktyce.
W kolejnej edycji czytelnicy dowiedzą się:
- Jak w prawidłowy sposób wypełniać obowiązki związane ze stosunkiem pracy?
- Jakie obliczenia należy wykonać, aby ustalić, że minimalna stawka godzinowa z tytułu wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia została zagwarantowana w wysokości obowiązującej od 1 stycznia 2018 r.?
- Jakie nowe informacje zamieszcza się w treści świadectwa pracy?
- Jak obliczyć ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy w oparciu o współczynnik ekwiwalentowy obowiązujący w 2018 r.?
- Czy w przypadku kontynuacji zatrudnienia pracodawca powinien wydać świadectwo pracy nawet gdy nie zawnioskuje o to pracownik?
- Ile wynosi termin na wydanie nowego świadectwa pracy lub jego uzupełnienie w związku z koniecznością sprostowania dokumentu?
- Jaki jest dopuszczalny limit godzin pracy dla pracownic w ciąży pracujących na stanowiskach z monitorami ekranowymi?
- Jakie zmiany obowiązują przy zatrudnianiu pracowników tymczasowych?
- Jakie zasady obowiązują przy zatrudnianiu szczególnych grup pracowników, np. niepełnosprawnych, młodocianych?
Atutem książki jest poradnikowe ujęcie prezentowanej tematyki. Zastosowany w opracowaniu przystępny język, pozbawiony "żargonu" prawniczego pozwala na korzystanie z książki także osobom zajmującym się sprawami kadrowymi, które jednak nie posiadają wykształcenia prawniczego. Nowoczesna formuła książki umożliwia jej bieżącą kwartalną aktualizację w formie elektronicznej przez cały rok.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?