W 1936 roku Dale Carnegie napisał do czytelników pamiętne zdanie: „Prawdopodobnie największym problemem, z jakim człowiek musi się zmierzyć, są relacje z innymi ludźmi". Stanowi ono fundament książki How to Win Friends and Influence People -wyd. polskie, Dale Carnegie, Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1993 - i nie przestaje być aktualne do dziś. Opracowywanie strategii rozwoju relacji z ludźmi to sprawa skomplikowana.
Obecnie komunikujemy się w sposób błyskawiczny. Liczba środków komunikacji od 1936 roku uległa spotęgowaniu. Kręgi znajomych wykraczają poza granice państw, branż i ideologii. Ale mimo tak poważnych zmian książka Carnegie'ego nie zestarzała się. Przeciwnie - zawarte w niej zasady są dziś bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadal stanowią podstawę każdej rzetelnej strategii pokierowania relacjami z ludźmi - obojętnie czy chodzi o promowanie marki, przeproszenie żony, czy namówienie kogoś do inwestycji. Jeśli źle do tego podchodzimy, łatwo nadać niepoprawny komunikat, urazić drugą stronę lub całkowicie minąć się z celem. „W czasach chwiejnej równowagi - twierdzi amerykański pisarz James Thurber - gdy błędnie dobrane lub źle zrozumiane słowo może spowodować tyle samo zamieszania, co pochopne i nieprzemyślane działanie, w komunikowaniu się ważna jest precyzja.
Thurber pisał te słowa 50 lat temu. W dzisiejszych czasach równowaga jest jeszcze bardziej rozchwiana. Wzrosły też stawki. Trudno rozeznać się w mnogości rodzajów środków przekazu. Każde słowo, każdy werbalny i pozawerbalny przekaz jest wnikliwiej niż kiedykolwiek rozbierany na czynniki pierwsze. Jeden błędny ruch powoduje znacznie poważniejsze komplikacje niż dawniej. Niemniej jednak w każdej relacji z drugim człowiekiem, między „dzień dobry" a „dowidzenia", istnieje szansa na zdobycie przyjaciela i wywarcie pozytywnego wpływu. Ci, którym w życiu codziennym się to udaje, odnoszą sukces. Ma on jednak cenę, którą nie każdy chce zapłacić. I nie chodzi tylko o uzyskanie biegłości w posługiwaniu się mediami społecznościowymi.
Doradca prezydenta James Humes powiedział, że „sztuka komunikacji to mowa przywództwa"2. Innymi słowy umiejętne utrzymywanie relacji z ludźmi prowadzące do wywierania na nich wpływu, w takim samym stopniu dotyczy nadawcy komunikatu - swego rodzaju lidera - co środka komunikacji. Dzięki książce Carnegie'ego zrozumiesz, dlaczego tak się dzieje. Przeczytało ją ponad 15 milionów czytelników z różnych krajów, w tym światowi przywódcy, ważne osobistości branży medialnej, słynni biznesmeni i autorzy bestsellerów. Każdy musi zdać sobie sprawę, że nie ma czegoś takiego jak „kontakt neutralny". Po kontakcie z drugim człowiekiem zawsze czujesz się albo trochę lepszy, albo gorszy3. Najlepiej każdym skinieniem głowy, każdym spojrzeniem, każdym gestem sprawiać, aby inni czuli się lepsi. Takie zachowanie na co dzień przynosi wspaniałe wyniki.
Poprawia relacje i ułatwia pozyskiwanie ludzi. A dzieje się tak dlatego, że przyjęcie tego rodzaju podejścia rozwija nasz charakter i pogłębia wyrozumiałość. A czyż dobroć nie ujmuje wszystkich?
„Interesując się innymi, w dwa miesiące zdobędziesz więcej przyjaciół, niż próbując innych zainteresować sobą przez dwa lata". To twierdzenie Carnegie'ego, jakkolwiek sprzeczne z intuicją, nadal pozostaje aktualne, ponieważ przypomina, że w epoce cyfrowej sekret rozwoju relacji z ludźmi wciąż polega na wyzbywaniu się egotyzmu.
Żyjemy w bezprecedensowej erze samodoskonalenia i auto-promocji. Obserwujemy na YouTube, jak filmiki typu Double Ra-inbow w dwa tygodnie uzyskują taką popularność, o jaką dawniej ludzie musieli zabiegać przez całe lata, a nawet dziesiątki lat. Widzimy, jak dzięki rzekomo nieumyślnie upublicznionemu wideo o treściach erotycznych, ktoś z dnia na dzień staje się cele-brytą. Oglądamy, jak politycy i eksperci, w celu poszerzenia swego elektoratu, mieszają rywali z błotem. Codziennie nakłaniają nas, abyśmy uwierzyli, że najlepszym sposobem dotarcia do opinii publicznej jest stosowanie montażu i parodii w środkach przekazu zapewniających najszybsze upowszechnianie. Wielu nie jest w stanie się temu oprzeć. Jednak ci, którzy rozumieją zasady relacji międzyludzkich, mogą działać w sposób znacznie bardziej pozytywny, szlachetniejszy i skuteczniejszy.
Autopromocja i samodoskonalenie nie są z gruntu złe. Problem pojawia się wówczas, gdy proces postępu odnosimy tylko do siebie. Należysz przecież do grona siedmiu miliardów ludzi -twój postęp nie dotyczy tylko ciebie.
Im wcześniej prawda ta zacznie kształtować twój sposób porozumiewania się z ludźmi, tym wcześniej dostrzeżesz, że metoda najszybszego rozwoju zawodowego i osobistego nie polega na robieniu wokół siebie wielkiej wrzawy, lecz na dzieleniu się sobą z innymi. Żaden autor nie pokazał tego wyraźniej niż Dale Car-negie. Ale zapewne nawet on nie wyobrażał sobie, że ścieżka prowadząca do istotnej współpracy między ludźmi zamieni się w autostradę umożliwiającą uzyskiwanie trwałych, wartościowych wpływów.
- Fragment książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej"
Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA Podstawy porozumienia
1. Zakopcie bumerangi
2. Afirmuj, co dobre
3. Docieraj do najważniejszych pragnień
CZĘŚĆ DRUGA Sześć sposobów na wywarcie trwałego wrażenia
1. Zainteresowanie cudzymi sprawami
2. Uśmiech
3. Imiona i nazwiska
4. Naucz się słuchać
5. Rozmawiaj o tym, co dla nich ważne
6. Niech po rozstaniu z tobą ludzie czują się trochę lepsi
CZĘŚĆ TRZECIA Jak zdobyć zaufanie i go nie stracić
1. Unikaj sporów
2. Nigdy nie mów „mylisz się"
3. Przyznawaj się do winy szybko i z empatią
4. Rozpoczynaj w przyjazny sposób
5. Szukaj podobieństw
6. Nie zabiegaj o uznanie
7. Okazuj empatię
8. Odwołuj się do szczytnych aspiracji
9. Podążaj wspólną drogą
10. Rzucaj wyzwania
Dlaczego rady Carnegie'ego nie tracą aktualności .
CZĘŚĆ CZWARTA
Jak pokierować zmianą, aby nikogo nie urazić i wyeliminować opór
1. Najpierw pochwal
2. Przyznawaj się do swoich wad
3. Wobec cudzych błędów zachowuj się dyskretnie
4. Nie wydawaj poleceń, zadawaj pytania
5. Umniejszaj porażki
6. Podkreślaj postępy
7. Wystawiaj wysokie oceny, a ludzie będą chcieli na nie zasłużyć
8. Trzymaj się wspólnego gruntu
Jak utrzymywać mądre relacje z innymi
Wszyscy w taki czy inny sposób współpracujemy z ludźmi; każdy z nas niemal nieustannie ma do czynienia z innymi. Dlatego warto sięgnąć po korzyści ukryte w lekcjach tego niezwykle praktycznego poradnika. Mel Silberman i Freda Hansburg odkrywają tajniki ośmiu podstawowych umiejętności, składających się na inteligencję interpersonalną, oraz proponują skuteczne działania, pomocne w radzeniu sobie we wszelkiego typu kontaktach międzyludzkich - z szefem, współpracownikami, współmałżonkiem, krewnymi i przyjaciółmi.
"Inteligencja interpersonalna. Jak utrzymywać mądre relacje z innymi" zawiera praktyczne przykłady, twórcze ćwiczenia i dostarcza narzędzi do ich wykonania. Pomaga tworzyć zdrowe relacje i więzi, porozumiewać się z innymi, prawidłowo odpowiadać na potrzeby otoczenia, a jednocześnie proponować to, co sami mamy do zaoferowania.
Inteligencja interpersonalna
Spis treści:
Wstęp
Co to znaczy „utrzymywać mądre relacje"
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
Jak dobrze radzisz sobie w kontaktach z innymi?
Umiejętność interpersonalna 1.
Rozumieć innych
Umiejętność interpersonalna 2.
Jasne wyrażanie się
Umiejętność interpersonalna 3.
Dbanie o własne potrzeby
Umiejętność interpersonalna 4.
Wymiana opinii
W zielonej książeczce "Osiągaj zamierzone cele" Jeffrey Gitomer uczy jak mówić, pisać, przedstawiać siebie, przekonywać, wywierać wpływ na innych i zjednywać sobie ludzi.
Wszyscy, którzy przeczytają tę książkę, nabiorą umiejętności przekonywania innych do siebie, wiary w siebie, zrozumieją zasady, na jakich opiera się podążanie własną drogą w życiu. Dowiedzą się, jak skutecznie dążyć do odniesienia zwycięstwa na światową skalę. Ta książka pomoże Ci zdobyć wiedzę o tym, jak rozmawiać z ludźmi i prezentować im siebie oraz skutecznie przekonywać innych, a nie manipulować nimi. Nauczy cię sztuki zjednywania sobie ludzi. Podpowie, jak okraszać humorem proces ich przekonywania. Pokaże, w jaki sposób nadawać twym opowieściom zwartość i atrakcyjność. Zaznajomi cię ze sposobami operowania w mowie i piśmie dojrzałym stylem oraz walorami brzmieniowymi języka, jakim się posługujemy. Pomoże ci w osiąganiu kolejnych życiowych sukcesów, o których zawsze marzyłeś. Czytając tę książkę strona po stronie zapoznasz się z metodami wprowadzania w czyn moich idei i strategii ? zrozumiesz je ,przyjmiesz za swoje odnosząc z tego wiele korzyści, udoskonalisz umiejętność stosowania ich w życiu, co ci umożliwi kroczenie własną drogą, inni zaś nabiorą do ciebie szacunku i uznania.
Mądre, odkrywcze i ponadczasowe Prawo Parkinsona pozostaje dzisiaj równie aktualne jak w chwili pierwszego wydania w 1958 roku. Opierając swe obserwacje na hipotezie głoszącej, że ,,praca rozrasta się tak, aby wypełnić czas przeznaczony na jej wykonanie"", Parkinson analizuje ludzkie zachowania w warunkach biurokratycznych. Nie teoretyzuje, tylko dowcipnie pisze o tym, jak ludzie rzeczywiście funkcjonują w organizacjach. W tej książce Leo Gough uwypukla aktualność obserwacji Parkinsona, przytaczając współczesne przykłady i pokazując, w jaki sposób te obserwacje odnoszą się do wszystkich firm i jednostek administracyjnych, niezależnie od wielkości. Ta błyskotliwa interpretacja książki będącej jednym z najważniejszych klasycznych dzieł ubiegłego wieku, pomaga z powodzeniem przedzierać się przez żargon teorii zarządzania, likwidować niepotrzebne przedsięwzięcia, uczyć się prawidłowego nawiązywania znajomości i sprawnie poruszać się pomiędzy biurokratycznymi zasadzkami i pułapkami.
Od czasu pierwszego wydania Drogi do dobrobytu w latach pięćdziesiątych osiemnastego stulecia, miliony przedsiębiorców z aspiracjami zastosowało rady Benjamina Franklina, żeby stworzyć, rozwinąć i zachować dochodowe firmy. Wiele z wymienionych tu maksym i przysłów takich jak ,,Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje"", czy ,,Od miodu słodsze są tylko pieniądze"", stało się częścią kultury zachodnich społeczeństw. Franklin zakończył życie w bogactwie i do dziś jest wymieniany na liście 100 najbogatszych ludzi w historii Ameryki. Steve Shipside dokonał interpretacji tekstu Franklina, dostosowując ją do współczesnych warunków.Jego interpretacja nie jest substytutem oryginału - ma na celu zilustrowanie ponadczasowej mądrości i podpowiada, jak wprowadzić ją w życie, zajmując się swoimi finansami we współczesnych warunkach. Ta błyskotliwa interpretacja Drogi do dobrobytu jest cenną wartością dodaną do jednej z najsłynniejszych i najbardziej inspirujących książek, jakie kiedykolwiek zostały napisane.Steve Shipside jest niezależnym dziennikarzem specjalizującym się w finansach i informatyce. Jest autorem książek Get Fit!, Get Rid of your gut, The Manly Man Manual, Podcasting.
"Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla menedżerów zaangażowanych w fuzje i przejęcia, jak i dla konsultantów pomagających skutecznie i w miarę możliwości „bezboleśnie” przeprowadzić te skomplikowane procesy biznesowe. Wielkim atutem książki jest rzetelny przegląd formalno-prawnych uwarunkowań fuzji i przejęć.Dlaczego kończą się (nie)powodzeniem
Dojrzewanie rynków, postępująca globalizacja oraz coraz ostrzejsza walka konkurencyjna powodują, że firmy, aby odnieść sukces (bądź zwyczajnie przetrwać) muszą się nieustannie rozwijać. Część z nich dokonuje tego w oparciu o własne zasoby, podczas gdy inne dążą do wzmocnienia swojej pozycji poprzez różnego rodzaju alianse strategiczne oraz fuzje i przejęcia. Zainteresowanie połączeniami firmowymi jest obecnie tak duże, że zjawisko to uważa się niemal za powszechne. W ostatnim dziesięcioleciu na rynku światowy wystąpiła wręcz lawina tego typu transakcji. Sukcesywnie padają kolejne rekordy liczb i wartości sprzedaży. I choć dane statystyczne pokazują, że po 2008 roku odnotowano ich istotny spadek, to jednak skala tego zjawiska wciąż jest ogromna.
Współczesne fuzje i przejęcia mają często charakter ponadnarodowy, co oznacza, że ich konsekwencje wywierają wpływ na całą gospodarkę światową. W ich efekcie następuje konsolidacja rynku i ograniczanie liczby konkurentów, przy jednoczesnym zaostrzeniu rywalizacji między nimi. Poza skutkami makro- i mikroekonomicznymi transakcje takie wiążą się z określonymi konsekwencjami dla jednostek, ich rodzin oraz całych grup społecznych. Zagrożenie utratą pracy oraz konieczność reorganizacji dotychczasowego życia stają się źródłem ogromnego stresu, który ze względu na swą specyfikę został nawet nazwany merger syndrom. Z badań wynika, iż pod koniec lat 90. połączenia dotyczyły ok. 45 procent pracującego społeczeństwa. Biorac pod uwagę późniejszy wzrost liczby tego typu transakcji odsetek, ten należałoby jednak obecnie uznać za znacznie wyższy.
Fuzja bądź przejęcie to zawsze punkt zwrotny w historii organizacji, który powoduje zmiany we wszystkich obszarach jej funkcjonowania. Dotyczy to zarówno kwestii własnościowo-prawnych, działalności produkcyjnej i sprzedażowej, jak również wszelkich zagadnień kadrowo-organizacyjnych i finansów. Podstawową zaletą tego typu transakcji jest to, iż w sposób spektakularny pomagają one zrealizować strategię wzrostu przedsiębiorstwa, przy czym nie mniej istotne jest także ich znaczenie marketingowe. Połączenia stają się, z jednej strony, pretekstem do tego, aby firmy przypomniały opinii publicznej o swoim istnieniu (efekt promocyjny), z drugiej natomiast powodują nowe pozycjonowanie przedsiębiorstwa i jego produktów. Fuzje i przejęcia zaliczone zostały ponadto do jednych z 10 najważniejszych niewyjaśnionych fenomenów finansów korporacyjnych.
Choć fuzje i przejęcia nie są czymś nowym, to jednak dopiero stosunkowo niedawno zaczęto je dokładniej badać i opisywać (dotyczyło zwłaszcza ich aspektów psychologiczno-socjologicznych, wcześniej niemal zupełnie pomijanych). Jednocześnie w literaturze przedmiotu nie ma jak dotąd zgodności co do tego, jak pojęcia te należy definiować. W praktyce granica między tymi dwoma rodzajami połączeń ma charakter umowny: dlatego pomijając kwestie prawne, a koncentrując się jedynie na perspektywie rynkowej, wydaje się uzasadnione, omawianie ich łącznie - jako jeden typ zjawiska. W przeszłości zdarzało się bowiem iż to, co w początkowych zamierzeniach miało być fuzją, okazywało się przejęciem, podczas gdy przejęcie nie wykluczało zachowania równowagi i harmonii między partnerami, czyli typowych atrybutów fuzji.
Książka Fuzje i przejęcia. Dlaczego kończą się (nie)powodzeniem stanowi próbę przekrojowej prezentacji najważniejszych zagadnień związanych z procesem łączenia firm. Omówiono tu poszczególne etapy transakcji, tzn. od jej przygotowania aż po integrację pofuzyjną, przy czym najwięcej uwagi poświęcono kwestiom psychologicznym i kulturowym. Niektóre rozdziały książki mają charakter czysto teoretyczny i obejmują niezbędną systematykę pojęć; inne są bardzo praktyczne i zawierają konkretne wskazów-
ki dotyczące pożądanego sposobu postępowania. Takie zestawienie wydaje się właściwe, ponieważ z jednej strony - pozwala uporządkować wiedzę i przemyślenia, z drugiej natomiast - ułatwia zrozumienie mechanizmów rządzących tym rynkiem. Ostatni rozdział to swego rodzaju podsumowanie i jednocześnie odpowiedź na pytanie zawarte w tytule książki. Znalazły się tutaj rozważania i uwagi na temat czynników powodzenia fuzji i przejęć, jak również barier uniemożliwiających osiągnięcie zamierzonego celu. Niniejsza pozycja adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków. Mogą nią być zainteresowani studenci kierunków ekonomicznych, jak też socjologicznych oraz osoby, które na co dzień mają do czynienia z planowaniem i realizacją połączeń firmowych, a w szczególności zarządzaniem integracją pofuzyjną.
Ze wstępu do książki Fuzje i przejęcia Spis treści
Wstęp
1. Wprowadzenie do tematyki fuzji i przejęć
1.1. Fuzje i przejęcia - systematyka pojęć
1.2. Fuzja jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Klasyfikacja rodzajów powiązań między firmami
1.4. Cele i motywy połączeń firmowych
1.5. Analiza historyczna rynku fuzji i przejęć
1.6. Charakterystyka współczesnego rynku fuzji i przejęć
2. Przygotowanie transakcji
2.l. Fazy fuzji
2.2. Uczestnicy procesu transakcyjnego
2.3. Rozwiązania organizacyjne dotyczące transakcji
2.4. Konsultanci zewnętrzni a fuzja
2.5. Klimat przejęcia
3. Zarządzanie procesem fuzji
3.1. Planowanie strategiczne a fuzja
3.2. Modele integracji po fuzji
3.3. Transformacja po fuzji
3.4. Wprowadzanie zmian w firmie
3.5. Pierwsze 100 dni
Psychologiczne aspekty łączenia firm
4.1. Emocje towarzyszące połączeniom firmowym
4.2. Merger syndrom
4.3. Potrzeby informacyjne pracowników
4.4. Ludzie a zmiana
4.5. My kontra oni
5. Zarządzanie zasobami ludzkimi po połączeniu
5.1. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście fuzji,
5.2. Zatrzymanie kluczowych pracowników po fuzji
5.3. Obsadzanie stanowisk w nowo powstałej firmie
5.4. Zwalnianie pracowników
5.5. Rola zarządu i kadry kierowniczej w okresie scalania firm
6. Integracja pofuzyjna - planowanie i realizacja
6.1. Integracja jako proces
6.2. Integracja działalności operacyjnej
6.3. Integracja międzyludzka
6.4. Integracja w czasie
6.5. Rola i zadania menedżera integracji i zespołów integracyjnych
7. Komunikacja w czasie fuzji i przejęć
7.1. Funkcja i fazy komunikacji w procesie łączenia firm
7.2. Analiza otoczenia i grupy docelowe strategii komunikacji
7.3. Planowanie i warunki skutecznej komunikacji
7.4. Ogłoszenie fuzji
7.5. System komunikacji wewnętrznej po fuzji
8. Kultura organizacyjna po połączeniu
8.1. Istota i elementy składowe kultury organizacyjnej
8.2. Klasyfikacja i metody identyfikacji kultury organizacyjnej
8.3. Dynamika kultury organizacyjnej
8.4. Zarządzanie kulturą organizacyjną połączonych przedsiębiorstw
8.5. Zmiana kultury organizacyjnej po fuzji - metody i narzędzia
8.6. Różnice kulturowe jako bariera integracji i przyczyna niepowodzenia fuzji
9. Warunki (nie)powodzenia fuzji i przejęć
9.1. Kryteria oceny fuzji i przejęć
9.2. Bariery powodzenia
9.3. Czynniki sukcesu
Bibliografia
O pieniądzach, kobietach i uczciwym wynagradzaniu
Mika Brzezinski, znakomita dziennikarka, gwiazda telewizji NBC, córka prof. Zbigniewa Brzezinskiego odziedziczyła po ojcu inteligencję, niebywałą trafność ocen i styl. Dlatego w ostatnio wydanej książce "Znaj swoją wartość" pisze lekko, z polotem, nieco autoironicznie, bazując na własnych doświadczeniach o roli i miejscu kobiet w życiu zawodowym. Próbuje dociec, dlaczego kobiety w pracy czują się (i często są) niedowartościowane, zdecydowanie gorzej wynagradzane, pomijane przy awansach. Jak niwelować różnice między kobietą a mężczyzną (funkcje, stanowiska, płace), aby wreszcie dostrzec fakt, że współczesna kobieta musi godzić karierę zawodową z zarządzaniem gospodarstwem domowym. Autorka dochodzi do ciekawych wniosków i formuje szereg cennych rad kierowanych do żeńskiej części świata pracy wspierana przez znane, zajmujące wysokie szczeble w amerykańskiej hierarchii społecznej amerykanki, takie z pierwszych stron gazet.
Poczucie własnej wartości to klucz do wszelkiego rozwoju - osobistego i zawodowego, do utrzymania zdrowia i osiągnięcia zadowolenia z życia.
Knowing Your Yalue Miki Brzeziński przeczytałam jesienią 2011 roku. Przyjaciółka właśnie wróciła ze Stanów Zjednoczonych i sprezentowała mi świeżo wydaną tam książkę o kobiecym poczuciu własnej wartości oraz postrzeganiu świata kobiet i mężczyzn w zakresie możliwości awansu i rozwoju profesjonalnego. Temat był fascynujący. Opowiadałam o książce w różnych miejscach, wykorzystywałam zaczerpnięte pomysły we własnym życiu i w ramach coachingu. Po kilku miesiącach zdecydowaliśmy, że Deloitte zostanie partnerem jej polskiego wydania - Znaj swoją wartość.
Dlaczego poczucie własnej wartości jest tak istotne? Dr Ewa Woydyłło, wybitny psycholog i psychoterapeuta, na spotkaniu założonego przez Deloitte klubu dla kobiet biznesu SheXO stwierdziła, że budowanie poczucia własnej wartości jest najbardziej efektywnym narzędziem pracy nad sobą i osiągania celów, a także podstawą do zbudowania wszelkich innych cech oraz kompetenqi potrzebnych do szczęścia i rozwoju.
Czy poczucie własnej wartości ma wymiar kobiecy? W książce Miki Brzeziński zdecydowanie tak.
Znaj swoją wartość przedstawia drogę autorki w budowaniu poczucia własnej wartości w oparciu o doświadczenia Miki, a także innych amerykańskich kobiet ze świata biznesu i polityki. Uświadamia kobietom, jak zadbać o siebie i wziąć odpowiedzialność za własne życie.
Dr Christiane Northrup w książce Ciało kobiety, mądrość kobiety zwraca uwagę, że żyjemy w kulturze, która każe kobietom stawiać potrzeby innych ponad własnymi potrzebami. W dzieciństwie większość z nas uczono, że swoje prawdziwe uczucia należy skrywać pod maską „bycia miłą". Mika Brzeziński pokazuje, jak można to zmienić, jak przestać być miłą dziewczynką i zadbać o własne zarobki, a w konsekwencji, w jaki sposób odważyć się sięgać po cele, które chcemy uzyskać.
Znaj swoją wartość uczy brania za siebie odpowiedzialności! Tak jak w przypadku każdej wartościowej książki (czyli takiej, która doprowadza do naszej transformacji) warto wejść między rady, jakich udziela Mika Brzeziński i iść dalej własną drogą do spotkania samej siebie. Napełnia nas także wiarą, że biorąc odpowiedzialność we własne ręce możemy osiągnąć nasze cele i marzenia. Jest to książka inspirująca do zajęcia postawy opartej o nasze wewnętrzne centrum dowodzenia, do poznania siebie i swojej wartości, niezależnie od opinii zewnętrznego otoczenia. Otrzymaliśmy świetny przykład o samostanowieniu.
Fragment Ksiażki
Iwona Georgijew
partner Deloitte, coach, kieruje klubem dla kobiet biznesu
SheXO i wewnętrznym programem Diyersity
Znaj swoją wartość
Spis treści
WSTĘP DO WYDANIA POLSKIEGO
PODZIĘKOWANIA
WSTĘP Sukces i porażka, wszystko naraz
ROZDZIAŁ 1.
Moja historia: Jak to się zaczęło
ROZDZIAŁ 2.
Na drodze do kariery: Nie szkodźcie same sobie
ROZDZIAŁ 3.
Ile warta jest kobieta? Rozbieżność pomiędzy wynagrodzeniami mężczyzn i kobiet, a poczucie własnej wartości
ROZDZIAŁ 4.
Stosowne zachowanie: Ku przestrodze - opowieść o kobietach postępujących w pracy jak mężczyźni
ROZDZIAŁ 5.
Co wiedzą mężczyźni: Nie możemy postępować jak oni, ale możemy się od nich uczyć
ROZDZIAŁ 6.
Przy negocjacyjnym stole: Gry i manewry taktyczne
ROZDZIAŁ 7.
Wrogowie i sojusznicy: Mężczyźni docenieni od nowa, ostrzeżenie przed kobietami
ROZDZIAŁ 8.
Macierzyństwo: Zmiana reguł gry
PODSUMOWANIE
Moja historia: Jak się kończy... na razie
Indeks
Przedstawiamy nowy język zbiorowego przywództwa.W naszym świecie w równym stopniu mamy do czynienia ze współpracą, jak i konfliktem, ze współdziałaniem, jak i rywalizacją.Liderzy szkoleni zgodnie z zasadami zarządzania opartego na ,,dowodzeniu i kontroli"" zdają sobie sprawę, że nawet jeśli styl ten sprawdza się w określonych warunkach, to stosując go, często nie są w stanie skłonić ludzi do prawdziwego zaangażowania. W rezultacie analitycy zarządzania ogłosili koniec ery stylu ,,dowodzenia i kontroli"", a początek nowego stylu zarządzania partycypacyjnego. Dlaczego jednak ograniczać się jedynie do dwóch stylów współpracy? Przez ostatnie dwa lata firma Deloitte zainwestowała w zakrojoną na szeroką skalę inicjatywę Projekt As One, aby zbadać efektywne modele współpracy. Projekt ujawnił istnienie wielu stylów ,,działania As One"", których efektywność uzależniona jest od określonych sytuacji. Niniejsza książka w sposób usystematyzowany przedstawia zasady działania As One i wnikliwymi przykładami zasypuje przepaść między teorią a praktyką.As One wyłania osiem archetypów relacji pomiędzy liderem i podwładnymi: Gospodarza i Lokatorów, Organizatora i Wolontariuszy, Dyrygenta i Orkiestry, Producenta i Zespołu artystycznego, Generała i Żołnierzy, Architekta i Budowniczych, Kapitana i Drużyny oraz Senatora i Obywateli. Analizując ponad 60 przypadków udanego działania kolektywnego z wielu różnych sytuacji, autorzy wykorzystali zaawansowane rozwiązania analityczne w celu wskazania głównych cech charakteryzujących dany archetyp oraz pokazania, w jaki sposób można zastosować go w twojej organizacji.As One wyznacza nowy sposób przywództwa oraz zachęcenia zespołu do pracy na rzecz wszystkich celów. Wyobraź sobie, co można by osiągnąć, gdybyśmy uwolnili moc As One w skali globalnej.
Wydane w 1776 roku ""Bogactwo narodów"" Adama Smitha było pierwszą pracą w całości poświęconą ekonomii politycznej. Dzisiaj uchodzi za najbardziej wpływową książkę wszechczasów, a jej autor zyskał tytuł ojca klasycznej ekonomii. Uczynił dla tej dziedziny tyle samo, co Darwin dla nauk biologiczno-fizycznych. Karen McCreadie interpretuje tę inspirującą książkę na potrzeby współczesnych finansów, ekonomii i biznesu, a ponadczasowe idee Smitha ilustruje przykładami z dwudziestego pierwszego wieku. W tej ciekawej książeczce znajdziesz: ● sposoby na poprawę wydajności ● metody unikania rządzenia przez dzielenie ● powody, dla których należy solidnie wynagradzać pracowników ● wyjaśnienie, dlaczego tak ważne jest myślenie perspektywiczne ● wytłumaczenie, dlaczego loteria nie stanowi alternatywy dla strategii gospodarczej Nie wiadomo, co Smith powiedziałby o nadużyciach kapitalizmu, z jakimi mamy dzisiaj do czynienia, ale wiele przedstawionych tu koncepcji pokazuje, że ""Bogactwo narodów"" odnosi się do naszych czasów w nie mniejszym stopniu niż do roku 1776. Jego teorie dotyczące wolnego handlu, obiegu gospodarczego i państwowego protekcjonalizmu należą obecnie do ekonomicznej wiedzy podstawowej.
Machiavelli pisząc ,,Księcia"" wykorzystał swoje głębokie zrozumienie ludzkiej natury. Ta krótka rozprawa o prawidłowościach władzy i umiejętności rządzenia wywołuje kontrowersje i inspiruje od czasu swojej pierwszej publikacji niemal pięćset lat temu. Analiza sposobu, w jaki ludzie zdobywają, utrzymują, a potem tracą władzę, była pierwszą wykładnią Realpolitik, i stała się podręcznikiem pokazującym, jak manipulować wydarzeniami, by osiągnąć korzyści. Tim Phillips interpretuje tekst Machiavellego dla dzisiejszego świata biznesu, zwracając uwagę na ważne, kardynalne pytania: ● Dlaczego stracisz władzę, jeśli nie będziesz jej używał ● Jak stawiać sobie trudne cele ● Dlaczego powinieneś zaprzyjaźnić się z wrogiem swojego wroga ● Jak komunikować swoją postawę czynami, a nie słowami ● Dlaczego nic nie kończy się taką porażką, jak sukces Interpretacja Tima Phillipsa nie stanowi substytutu oryginału; jej celem jest zilustrowanie ponadczasowej natury uwag Machiavellego przykładami z dzisiejszego świata biznesu i polityki. Ten błyskotliwy komentarz do ,,Księcia"" towarzyszy jednej z najbardziej użytecznych i znanych Książek na świecie. Bo tak naprawdę, w głębi duszy, niewielu z nas wierzy, że władzę i wpływy można osiągnąć wyłącznie dzięki talentowi. Zjawiska takiej jak ,,polityka firmy"" czy ,,public relations"" są zdecydowanie machiaweliczne. Wykorzystanie wszystkich pomysłów Machiavellego nie jest możliwe w dzisiejszym świecie. On nie pisał o Zachodniej Europie XXI w. Na pewno jednak globalny biznes, wrogie przejęcia i światowe rynki finansowe wydałyby mu się znajome.
Opublikowany w roku 1876 ,,Kapitał"" Karola Marksa jest jego najważniejszym wkładem w światową ekonomię polityczną. W świetle Marksowskiego krytycyzmu wobec fluktuacji wolnego rynku kapitalistycznego możemy głębiej zrozumieć ostatni kryzys finansowy. Uważa się ,,Kapitał"" za jedno z dzieł, które wywarły największy wpływ na nauki ekonomiczne i społeczne. Steve Shipside w swej nowoczesnej interpretacji dzieła Marksa sięga po liczne przykłady z dziedziny ekonomiki nowoczesnej, dowodząc inspirującej przydatności Marksowskiego tekstu dla współczesnego świata biznesu i ekonomiki. Dowiedz się: ● Dlaczego wielki biznes niekoniecznie jest biznesem lepszym. ● Jak rozwijać siłę roboczą przez rozbudzenie kreatywności pracowników. ● Dlaczego skuteczny biznes potrzebuje rozwoju świadomości społecznej. ● Jak najlepiej zastosować nowe strategie, nowe systemy i nowe technologie w Twoim przedsiębiorstwie ● Dlaczego powinieneś dbać o sprawność, stan zdrowia i uzyskiwanie satysfakcji z pracy przez Twoich pracowników. Nazwisko Marks nie dla wszystkich jest synonimem zła. Dla niektórych jawi się ono wciąż jako symbol czegoś dokładnie przeciwnego: jako wyzwolenie z wszelkiego zła świata i obietnica harmonijnej przyszłości. Od śmierci Marksa nie było chyba żadnego ruchu wyzwoleńczego, który nie powoływałby się na niego. Poglądy Marksa często zawierają ostry krytycyzm, dający się odnieść do dzisiejszych praktyk stosowanych w biznesie, oraz tchną proroczą intuicją antyglobalistyczną, co czyni ,,Kapitał"" dziełem równie żywym jak przed 130 laty.
Czy da się opowiedzieć historię myśli ekonomicznej poprzez książkę, która przebija sprzedażą Kod da Vinci i Harryego Pottera, a później zrobić z tego sztukę teatralną? Tomáš Sedláček udowadnia, że tak. W fascynującej książce ""Ekonomia dobra i zła"", która przebojem podbiła czeski i słowacki rynek wydawniczy autor prowadzi czytelnika od eposu o Gilgameszu do myśli, które współcześnie napędzają światowe rynki. W jasny i przystępny sposób, a jednocześnie erudycyjny i angażujący czytelnika tłumaczy najważniejsze zjawiska światowej ekonomii i stawia tezę: wszystko sprowadza się do ludzkich motywacji, do ekonomii dobra i zła.
Doskonały poradnik dla każdego, kto pomyśli o karierze menedżera i chciałby zajrzeć za kulisy administrowania wielkimi korporacjami. Jest to jednak absolutna antyteza „Przewodnika korporacyjnego szczura”. Sławomir Lachowski przedstawia czytelnikowi swoją autorską wizję zarządzania, w której fundamentalną rolę odgrywają wartości i drugi człowiek. Autor przekonuje – i robi to z powodzeniem, że nie można być skutecznym menedżerem, jeśli nie dąży się do bycia dobrym człowiekiem. Maciej Witucki, prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej SA
Jestem pod dużym wrażeniem książki; mądrej, aktualnej, napisanej z pasją i przekonaniem, wysoce erudycyjnej. Rzadko się zdarza, aby udało się w tak umiejętny, interesujący sposób połączyć doświadczenia osobiste, wynikające z bogatej ścieżki ścieżki do sukcesu zawodowej Autora z przemyśleniami, których osnową zostały bestsellery światowej i polskiej literatury w dziedzinie administrowania. Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki
SGH, Prezes Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa
Droga ważniejsza niż cel, fragment
Wyzwania przyszłości w biznesie
Szereg wynalazków wdrożonych na przełomie XVIII i XIX wieku, udoskonalanych następnie na przestrzeni prawie 100 lat, całkowicie zmieniło sposób produkcji i dystrybucji towarów oraz stosunki społeczne i polityczne. Maszyny zastąpiły siłę mięśni w sferze produkcji dóbr i energii potrzebnej do ich wytwarzania. Zastosowanie powszechnie dostępnych surowców umożliwiło produkcję masową i wzrost dobrobytu. Maszyna przędzalnicza, maszyna parowa, wytop żelaza i stali z pomocą węgla, kolej i inne wynalazki popchnęły świat do przodu w ciągu wieku więcej niż przez 1000 poprzednich lat. Rozwój cywilizacji nie jest procesem liniowym, następujące po sobie fale szybkiego wzrostu i spowolnienia wynikają z twórczej siły innowacji, których masa krytyczna powoduje okresowo gwałtowne przyspieszenie. Ciągła nieciągła zmiana określa trajektorię rozwoju gospodarki i cywilizacji.
Innowacje z zakresu technologii informacyjnej, które pojawiły się w ostatnich 50 latach, zyskały masę krytyczną o sile pozwalającej na całkowitą zmianę stylu życia i sposobu pracy jednostki, zasad działania przedsiębiorstw, spo-^bu funkcjonowania partii politycznych, organizacji społecznych, a wreszcie całokształtu życia społecznego i gospodarczego w wymiarze narodowym t &obalnyitt. Żyjemy w okresie rewolucji technologicznej przechodzącej...
Droga ważniejsza niż cel
Spis Treści
Podziękowania
Zamiast wstępu
Rozdział l. Wartości zwykłych ludzi
Wartości w życiu człowieka
Szczęście jest miarą sukcesu
Moja DROGA wartości
Wartości w kulturze masowej
Rozdział 2. Zwykli ludzie i wspaniałe przedsiębiorstwa
mBank: pasja tworzenia
ABCXXI - cała Polska czyta dzieciom: gotowość
i odpowiedzialność
Mondragon Corporacion Cooperativa: wartości w działaniu
Rozdział 3. Przełomowe idee i wielcy guru zarządzania
Rozdział 4. Wyzwania przyszłości w biznesie i zarządzaniu Biznesem w Nowej Gospodarce
Wyzwania przyszłości w biznesie
Wyzwania w zarządzaniu biznesem
Rozdział 5. Zarządzanie przez wartości
Wartości w życiu przedsiębiorstw
Fundamenty zarządzania przez wartości
Kultura organizacyjna - niewidzialna siła, prawdziwa moc wartości
Zarządzanie przez wartości odpowiedzią na wyzwania przyszłości w biznesie
Rozdział 6. Mapa Drogowa zarządzania przez wartości
Identyfikacja wartości - opis procesu dla małych i dużych firm?
Zarządzanie przez wartości — przekładanie zasadniczych wartości na działania we wszystkich płaszczyznach
Zarządzanie poprzez wartości w procesie doboru personelu - szukamy właściwych, a nie najlepszych pracowników
Rozwój kompetencji opartych na wartościach
Rola wartości w zapewnianiu realizacji wysokich wyników
Rola wartości w budowaniu zaangażowania pracowników i kultury organizacyjnej
Wartości w zarządzaniu produktami, sprzedażą i wynikiem finansowym
Przywództwo przez wartości
Bibliografia
To pionierska rozprawa podejmująca bajecznie istotne zagadnienia biznesowe. Zawiera w sobie kilka lat doświadczeń, praktycznych przemyśleń, porad i wniosków zebranych podczas codziennych zmagań zawodowych wszystkich tych, którzy zdecydowali się wziąć udział w tym skomplikowanym, interdyscyplinarnym projekcie książkowym.
Waldemar Podel
Radca prawny, wykładowca i praktyk z bogatym doświadczeniem eksperckim, prezes zarządu i fundator Fundacji na rzecz promocji przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS. Prowadzi swoją Kancelarię od 1996 r.
Robert Krool
Doradca reorganizacyjny, lider zespołów eksperckich, wiceprezes zarządu i fundator Fundacji na rzecz promocji przedsiębiorczości INSTYTUT COPERNICUS. Prowadzi prywatne firmie od 1988 r.
Uwielbiam gotować. Gdy wchodzę do kuchni, wszystko się do mnie uśmiecha. Może powiecie, że to przejaw jakiegoś wariactwa, ale tak nie jest. Gotowanie w domu jest moją wielką pasją i, obok kociołkowania w plenerze, daje mi mnóstwo satysfakcji. Skąd pomysł na rzymskie garnki?
Przeniosłam kociołkowanie w ogrodzie, które uwielbiam, do domu. Po to, by móc biesiadować z rodziną przy zdrowych, pysznych daniach jednogarnkowych przez cały rok. Dlaczego właśnie rzymski garnek? Bo gotowane w nim potrawy mają niesamowity smak i zapach, są zdrowe i można je przyrządzać bez używania tłuszczu. Jest świetny zarówno do mięs, ryb, jak i warzyw. Idealny na wieczorne biesiady dla każdego, kto kocha wspaniałe smaki.
Autorka
Całkowity przełom w dbaniu o siebie
Wyobraźmy sobie... Telewizja, gazety zamieszczają reklamę wspaniałego środka o udowodnionej skuteczności w leczeniu wielu schorzeń. Dowiadujemy się, że na rynku niebawem pojawią się pigułki poprawiające nastrój, wspomagające leczenie depresji, cukrzycy, a nawet raka. Mają też poprawiać pamięć i opóźniać starzenie się mózgu, zapewnić młodszy wygląd i wyższą samoocenę. Dzięki nim nasze kości, stawy i serce będą zdrowsze. Możemy zażywać je śmiało, ponieważ nie powodują żadnych działań niepożądanych! Któż nie chciałby kupić takich pigułek? Iluż z nas natychmiast pobiegłoby do aptek! A teraz dobra prawdziwa wiadomość! Taki „magiczny" środek naprawdę istnieje. Jest nim aktywność fizyczna, l nie musimy płacić, możemy mieć ją za darmo...
Nieustannie zadziwia mnie, że zdecydowana większość pacjentów, których spotykam w mojej pracy, dbanie o swoje zdrowie utożsamia tylko i wyłącznie z wizytami w przychodni po kolejne recepty na leki. Kiedy mówię o wielkiej roli ćwiczeń w utrzymaniu dobrej kondycji, najczęściej słyszę: „Ależ pani doktor, kto miałby na to czas...". Smutne, że tak rzadko pamięta się, iż ruch jest również skutecznym lekiem. A nawet lekiem, którego nie sposób zastąpić. Przeprowadzone w ostatnich latach badania udowodniły ogromne znaczenie odpowiedniej aktywności fizycznej dla naszego zdrowia. Wiemy z całą pewnością, że brak ćwiczeń przyczynia się do powstania wielu chorób (niektóre nowotwory, cukrzyca, choroby układu krążenia, osteoporoza, zmiany zwyrodnieniowe stawów). Aktywność fizyczna pomaga leczyć raka! W opublikowanej niedawno analizie stwierdzono, że pacjentki leczone z powodu raka piersi i utrzymujące aktywność fizyczną na odpowiednim poziomie zmniejszają ryzyko nawrotu choroby, a tym samym utraty życia, o 40 procent, zaś ćwiczący odpowiednio dużo pacjenci po leczeniu raka jelita grubego aż o 50 procent.
Seana Foya spotkałam po raz pierwszy kilka lat temu, kiedy uczestniczyłam w sesji treningowej 4ł3ł2łl. Potem kilkakrotnie miałam okazję z nim rozmawiać i nie mogłam się doczekać, kiedy pojawi się polska wersja książki jego autorstwa - The 10-Minute Total Body Breakthrough. To rewolucyjna książka i napisana w bardzo przystępny sposób. Przedstawia program ćwiczeń, który jest szansą dla wielu ludzi, nieuprawiających ćwiczeń z powodu braku czasu lub braku wiedzy jak należy ćwiczyć. Bo przecież prawdą jest, że w codziennym zabieganym życiu, kiedy po ośmiu lub więcej godzinach spędzonych w pracy musimy zająć się domem, rodziną, bardzo trudno jest wygospodarować czas, żeby dojechać na basen czy siłownię. Ale dzięki proponowanemu przez Seana Foya programowi 4»3»2» l nawet osoby bardzo zajęte mogą wypracować sobie lepsze zdrowie, samopoczucie i formę. Wielkim atutem tego programu jest jego udowodniona skuteczność oraz to, że stoją za nim solidne podstawy naukowe. Jest świetnym poradnikiem jak ćwiczyć w sposób najbardziej efektywny, angażując jednocześnie całe grupy mięśni i, dzięki metodzie ćwiczeń interwałowych, maksymalnie zwiększając zużycie energii. Tak więc wskazówki Seana Foya pomocne są również osobom już trenującym i sprawią, że ich treningi będą jeszcze bardziej skuteczne.
lekarz medycyny Katarzyna Świątkowska Masz 10 minut Zainwestuj w swoje zdrowie Spis Treści
Wstęp: dr med. William Sears
Najwyższy czas
Fitness nadążający za tempem życia
Jakie jest Twoje „dlaczego”?
Naukowe podstawy 4-3-2-1
Nowe Spojrzenie na odżywianie
Gotowy do dzieła... Start!
Poziom I: Wreszcie zaczynasz się ruszać!
Poziom II: Przechodzimy Wyżej
Poziom III: Robimy Postępy
Dzienne Instrukcje
Prawdziwi Ludzie, Prawdziwe Wyniki
podziękowania
Stwórz siebie
osobisty trening 4-3-2-1
Karty
Jest to książka absolutnie wyjątkowa, jakiej na polskim rynku jeszcze nie było. Autorzy - wybitny ekonomista teoretyk oraz finansista praktyk od lat zajmujący się Chinami - dokonują analizy chińskiego fenomenu, udowadniając, jak dalece w świadomości ludzi zakorzenił się z gruntu fałszywy obraz Państwa Środka jako kraju Trzeciego Świata, producenta tanich i prostych wyrobów.
Opierając się na najnowszych danych, Guichard i Brunet uzmysławiają nam, że Chiny są już dziś potęgą gospodarczą, największym w świecie konsumentem podstawowych surowców, ale także wierzycielem niemal wszystkich państw Zachodu, ze Stanami Zjednoczonymi na czele. To Chiny dyktują dziś warunki światu, to one decydują o sytuacji na światowych rynkach finansowych, wreszcie - to od nich zależy rozwiązanie obecnego kryzysu, za który w dużym stopniu odpowiadają! Na dowód tej tezy Guichard i Brunet przytaczają dziesiątki liczb i zestawień.
Skąd sukces Chin i ta pobłażliwość zachodnich potęg wobec nich? Sukces wynika ze stosowanej przez Chiny praktyki merkantylizmu gospodarczego, polegającej na stałym i konsekwentnym uzyskiwaniu nadwyżek w handlu zagranicznym. Skąd zaś się biorą nadwyżki? Mają dwa źródła: wyjątkowo tanią robociznę w Chinach i absolutne niedoszacowanie chińskiego pieniądza wobec dolara czy euro.
Celem Chin nie jest żadna współpraca, tylko hegemonia. Osłabiają Zachód, Stanami Zjednoczonymi na czele, pragnąc zająć ich miejsce. A Zachód jest pobłażliwy. Dlaczego?
Bo działa potężne chińskie lobby reprezentowane przez wielkie koncerny. One inwestując w Chinach, zakładając filie i wchodząc tam w spółki, osiągają wielkie zyski. Ale to, co korzystne dla nich, wcale nie musi być dobre dla zachodnich demokracji. To one muszą się ocknąć - póki jeszcze pora!
Kto z nas, by nie chciał pracować ciężko, bawić się i zmieniać świat?
Ta książka traktuje o poszukiwaniu pomysłów, które mają szanse zmienić świat, i wyboistej drodze ich realizacji w biznesie. Bazuje na osobistych doświadczeniach i wiedzy, którą autor miał okazję sprawdzić w praktyce. Jest to także świadectwo czasu przełomu technologicznego i cywilizacyjnego, który stał się udziałem naszego pokolenia. Głównym ?bohaterem? książki jest innowacja, nowatorskie rozwiązania, które pozwalają osiągać sukces w biznesie, wywierać wpływ na rzeczywistość i cieszyć się tym.
Strategia innowacji, czyli umiejętność znajdowania i wdrażania nowatorskich pomysłów, jest najlepszym napędem wzrostu przedsiębiorstw i całej gospodarki.
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka ?Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi? od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie?go okazała się być bestsellerem wszechczasów.
Czyta Tomasz Kućma.
Co warto zrobić teraz i z myślą o wnukach
Oddajemy w ręce Czytelników książkę „wybuchową” i „wyzywającą” . Wybuchową, w tym sensie, że powinna wywołać dyskusje i spory, i wyzywającą, ponieważ wymaga od nas, abyśmy zastanowili się nad jutrem. Nie nad przyszłością za dwadzieścia czy trzydzieści lat, którą z trudem sobie wyobrażamy, ale nad perspektywą tuż za progiem – najbliższych trzech do siedmiu lat. Nad tym, co możemy zrobić w tym czasie – jeśli zechcemy. Jeśli autorzy nas przekonają, że warto i można.
CO WARTO ZROBIĆ?
Równe czterdzieści lat temu udało nam się opublikować książkę, wymierzoną przeciw panującemu wówczas zastojowi. W miesiąc po ukazaniu się książki sekretarz KC, towarzysz Bolesław J., kazał wycofać ją z księgarń – na szczęście, za późno, bo już się rozeszła. Książka nosiła tytuł „Gra o jutro” i stała się sensacją, choć mówiła jedynie o tym, co się dzieje i co się robi w gospodarkach zachodnich, ukazywała ówczesny przewrót w zarządzaniu przemysłem i gospodarką. Ale przekonywała też (argumentacją wówczas wywrotową), że tylko sprzedaż i pieniądz mogą sprawdzać efekty działalności gospodarczej, a nie wskaźniki czy wykonanie planu. Chodziło, innymi słowy, o zainstalowanie rynku… Po dwudziestu latach Leszek Balcerowicz przy poparciu pierwszego demokratycznego rządu Polski zainstalował w Polsce rynek.
Jak wówczas, tak i w tej książce nie zajmiemy się wszystkimi problemami. Skupimy się na tym tylko, na czym się znamy – na czym znają się nasi bliscy przyjaciele, koledzy i znajomi, a my dzięki nim. Przez ponad czterdzieści lat staraliśmy się utrzymywać na różne sposoby kontrakt z fachowcami z wielu dziedzin ważnych dla rozwoju Polski – i z niemałą satysfakcją możemy powiedzieć, że współpracowaliśmy z najciekawszymi ludźmi naszego kraju, kompetentnymi i twórczymi. Im dedykujemy tę książkę – dziś zatytułowaną: „Gra o jutro 2”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?