Społeczna odpowiedzialność biznesu jest koncepcją coraz szerzej wdrażaną w zarządzaniu firmami. Ogólnie polega ona na połączeniu działań mających budować przewagę konkurencyjną z podejmowaniem inicjatyw korzystnych dla otoczenia firmy i środowiska. Autorka przedstawiła: Powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji.Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza ekonomii, zarządzania, marketingu, a także socjologii i dziennikarstwa. Może też być przydatna dla obecnych i przyszłych menedżerów i przedsiębiorców oraz specjalistów w zakresie public relations.
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną i wielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych.
Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych.
Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi, a także dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swoich działań.
Kompendium obejmuje w sposób syntetyczny ogrom wiedzy z obszaru inżynierii produkcji, prezentując: organizację i zarządzanie produkcją i usługami; inżynierię procesów wytwarzania; zarządzanie innowacjami; zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi; zarządzanie łańcuchami dostaw; zarządzanie jakością; systemy wspomagania decyzji; zarządzanie wiedzą produkcyjną; prognozowanie w przedsiębiorstwie; modelowanie i symulację komputerową; kształtowanie środowiska pracy i jej bezpieczeństwo; efektywność, produktywność i doskonalenie organizacji przedsiębiorstw. Kompendium jest adresowane do bardzo szerokiego grona odbiorców, zarówno do pracowników naukowych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów uczelni technicznych, rolniczych i ekonomicznych jak i menedżerów oraz praktyków zarządzania produkcją, którzy chcą podnosić swoje kwalifikacje.
W książce zostały zaprezentowane narzędzia, wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem we współczesnej gospodarce. Przystępnie przedstawiono koncepcje teoretyczne i rozwiązania metodyczne zaawansowanej rachunkowości zarządczej, umożliwiające optymalizację decyzji podejmowanych przez menedżerów i przedsiębiorców. Autor omówił: zakres zaawansowanej rachunkowości zarządczej; wyznaczanie funkcji regresji kosztów i przychodów; prognozowanie sprzedaży i kosztów; analizę progu rentowności w długim okresie; podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka; dyskontowe metody oceny projektów decyzyjnych; rachunek odpowiedzialności; ocenę wyników restrukturyzacji i pomiaru wartości przedsiębiorstwa; budżetowanie rezultatów działalności przedsiębiorstwa; kontrolę zarządczą i ocenę realizacji strategii przedsiębiorstwa.
Książka przeznaczona jest dla: studentów kierunków ekonomicznych uczelni różnego typu; słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich; uczestników kursów z rachunkowości; menedżerów, doradców i analityków finansowych.
Usługi gastronomiczne są ważną częścią sektora usług. Autorzy przedstawili m.in. krótką historię gastronomii, istotę gastronomii i usługi gastronomicznej, pojęcia stosowane w gastronomii, podstawowe wyposażenie placówki gastronomicznej, produkt gastronomiczny i jego atrakcyjność turystyczną, rolę promocji informacji w gastronomii oraz trendy w rozwoju współczesnej gastronomii.Książka jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków turystycznych, hotelarskich, technicznych (technologia żywności) i rolniczych (technologia żywności, żywienie człowieka, agroturystyka), uczniów szkół policealnych i uczestników szkoleń o profilu gastronomicznym, turystycznym i hotelarskim. Książka z pewnością zainteresuje również właścicieli i zarządzających placówkami gastronomicznymi.
Książka zawiera pogłębioną interpretację i identyfikację podstawowych procesów logistycznych oraz analizę zarządczego, integracyjnego i procesowego wymiaru logistyki, zorientowanego na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem nastawionym na osiągnięcia sukcesu rynkowego. Autor kompleksowo przedstawił problematykę współczesnej logistyki w skali przedsiębiorstwa i łańcuchu dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania procesów logistycznych, rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw, przedsięwzięć strategicznych w logistyce.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Gospodarka odpadami jest obecnie jednym z głównych elementów strategii ukierunkowanych na ochronę środowiska. Autorzy uznając znaczenie tej gospodarki dla funkcjonowania gmin, miast regionów i państw, przedstawili: przyczyny powstania odpadów i gospodarowania nimi; uwarunkowania gospodarki odpadami; logistykę w kształtowaniu strumieni zwrotnych; logistykę zwrotną w systemach gospodarki odpadami, logistykę zwrotną w łańcuchach dostaw.
Książka jest przeznaczona dla studentów logistyki, zarządzani, ochrony środowiska. Może być również przydatna dla przedsiębiorców, menedżerów oraz osób profesjonalnie zajmujących się planowaniem, projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań proekologicznych.
Sprawozdania finansowe są najważniejszym źródłem informacji o rezultatach działalności jednostki gospodarczej. Autor przedstawił ogólne zagadnienia analizy sprawozdań finansowych (w tym: system sprawozdawczości finansowej, założenia analizy sprawozdań finansowych, metody analizy ekonomicznej wykorzystywane w analizie sprawozdań finansowych), zestawienia składające się na sprawozdanie finansowe (w tym: bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w kapitale własnym, skonsolidowane sprawozdanie finansowe) oraz zastosowanie wskaźników finansowych do opisu sytuacji finansowej jednostki gospodarczej (w tym: wskaźniki rentowności, wskaźniki płynności finansowej, wskaźniki rotacji). W książce uwzględniono zmiany w sprawozdawczości finansowej wprowadzone nowelizacjami ustawy o rachunkowości z 2014 r. i 2015 r., a obowiązujące od 2016 r.Książka jest przeznaczona dla studentów ekonomii, zarządzania, finansów i rachunkowości, słuchaczy studiów podyplomowych oraz uczestników kursów i szkoleń z wymienionych dziedzin. Może też być przydatna dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, przedsiębiorców.
W gospodarce rynkowej bankowość odgrywa szczególną rolę, dlatego ważna jest aktualna wiedza o działaniu specyficznych podmiotów, jakimi są banki. Autorzy zaprezentowali podstawy funkcjonowania współczesnej bankowości, a przede wszystkim omówili: cele i zasady funkcjonowania banku komercyjnego, rolę banku centralnego i nadzoru bankowego, miejsce banku w systemie bankowym, bank jako instytucję zaufania publicznego, operacje i usługi bankowe, operacje pasywne, operacje aktywne, kredytowe i działalność kredytową banków, operacje płatnicze i gwarancyjne, zarządzanie środkami finansowymi banku i wyniki finansowe banku, ryzyko walutowe i ryzyko stopy procentowej w działalności banku. Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych uczestników życia gospodarczego, w tym studentów wyższych uczelni różnych typów, słuchaczy studiów podyplomowych z ekonomii, zarządzania, finansów, bankowości, rynku kapitałowego.
Książka obejmuje wiedzę z zakresu logistyki Miasta, która nabiera coraz większego znaczenia w związku z rozrastaniem się miast i intensyfikacją procesów urbanizacji. Autor przedstawił: procesy tworzenia się miast i ich rozwój; istotę, cele i zadania logistyki Miasta, problematykę kształtowania przepływu osób w miastach, poruszających się i pieszo, i różnymi środkami transportu; logistykę przepływów dóbr materialnych w miastach i jej wpływ na obsługę transportową dostawców i odbiorców tych dóbr; logistykę kształtowania przestrzeni miast (w tym warunki decydujące o jakości życia w mieście i dostosowania miasta do potrzeb różnych grup ludzi, np. seniorów, niepełnosprawnych); całościową koncepcję zarządzania logistycznego miastem.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, logistyki, administracji, słuchaczy studiów podyplomowych z wymienionych dziedzin, a także pracowników administracji samorządowej oraz osób profesjonalnie zajmujących się procesami logistycznymi.
Książka obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu prowadzenia rachunkowości przez jednostki gospodarcze. Autor omówił w niej:
- ogólne zasady prowadzenia i organizacji rachunkowości,
- zasady wyceny i sposoby ewidencji różnych składników aktywów i pasywów,
- zasady ustalania i ewidencji przychodów, kosztów i wyników finansowych,
- zasady i metody sporządzania, badania i analizy sprawozdań finansowych.
Prezentowane rozwiązania uwzględniają zarówno krajowe, jak i międzynarodowe regulacje dotyczące rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i rewizji finansowej (również te wprowadzone w 2016 r.).
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników różnego rodzaju kursów i szkoleń. Może być też przydatna dla osób, które samodzielnie chcą poznać podstawy rachunkowości i rozwiązania w niej obowiązujące.
Książka obejmuje podstawową wiedzę o finansach przedsiębiorstw z punktu widzenia finansowych skutków podejmowanych decyzji. Poszczególne problemy zostały zaprezentowane na przykładach w kontekście konkretnych sytuacji decyzyjnych, aby można było tę wiedzę wykorzystać w praktyce. W niniejszym wydaniu zostały uwzględnione zmiany, które zaszły w polskim prawie w zakresie rachunkowości i podatków. Książkę wzbogacają też prezentacje najnowszych trendów w podejściu do analizy i zarządzania finansami firm.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, a także dla menedżerów, kadr zarządzających przedsiębiorstw oraz osób profesjonalnie zajmujących się analizami ekonomicznymi i finansowymi.
We współczesnym świecie następuje coraz szybsza profesjonalizacja i komercjalizacja sportu. Zmienia się więc i rozwija także marketing sportu, istotę marketingu sportu i jego uwarunkowania, rynek i produkty sportu oraz zasady ich kształtowania, ceny i dystrybucję produktów sportu, promocję organizacji sportowych, rolę nowych mediów w marketingu sportu oraz problematykę sponsoringu. Omawiane zagadnienia zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i wychowania fizycznego, a także osób profesjonalnie zajmujących się marketingiem w klubach sportowych, stowarzyszeniach sportowych, różnych organizacjach związanych ze sportem oraz sponsorów klubów czy stowarzyszeń.
Podręcznik obejmuje wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu finansów zarówno w ujęciu makro-, jak i mikroekonomicznym. Autor przedstawił m.in. istotę finansów i rozumienie tego pojęcia we współczesnej gospodarce, kategorie finansowe, główne teorie finansów, funkcje pieniądza w przeszłości i obecnie, podmioty systemu ekonomicznego w warunkach pieniężnych, krążenie pieniądza i dochodu w gospodarce, czynnik czasu w działalności gospodarczej i wartość pieniądza w czasie, oszczędności pieniężne i ich transformację w kapitał, system finansowy, politykę finansową, instrumenty finansowe, kryzysy finansowe, globalny system finansowy, strukturę finansową polskiej gospodarki.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych.
Hotelarstwo jest jedną z najbardziej dochodowych gałęzi przemysłu turystycznego. Z każdym rokiem można zauważyć coraz bardziej dynamiczny rozwój tej dziedziny aktywności gospodarczej, związany nie tylko z rosnącą mobilnością społeczeństwa, ale także z postępem w tworzeniu nowoczesnych technologii. W takich warunkach rosną również oczekiwania osób korzystających z najróżniejszych rodzajów bazy noclegowej. W związku z tym każdy obiekt hotelowy musi mieć odpowiednie przygotowanie poparte dogłębną wiedzą o gałęzi gospodarczej, w której działa, oraz podjąć się realizacji wielu wyzwań, aby sprostać oczekiwaniom klientów i utrzymać się na bardzo konkurencyjnym rynku. W książce Autorzy, korzystając z własnej pracy naukowej oraz dorobku i doświadczeń wielu osób związanych z hotelarstwem, w uporządkowany sposób przedstawili najważniejsze zagadnienia dotyczące tej tematyki w Polsce, takich jak: historia hotelarstwa w Polsce i na świecie; organizacje i stowarzyszenia hotelarskie; charakterystyka podstawowych obiektów bazy noclegowej; analiza usługi hotelarskiej; struktura funkcjonalno-organizacyjna hotelarstwa; trendy w rozwoju usług hotelarskich w XXI w. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla praktyków i teoretyków związanych z turystyką, zwłaszcza hotelarstwem.
W podręczniku są zawarte podstawowe informacje pozwalające zrozumieć działanie systemu produkcyjnego i usługowego oraz poznać procesy, za pomocą których zasoby tych systemów są przekształcane w gotowe produkty. Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji, a także dla studentów innych wyższych uczelni i pracowników przedsiębiorstw.
Liczne badania dotyczące gospodarek narodowych i regionów świata dowodzą, że szeregi czasowe reprezentujące zmienne makroekonomiczne są generowane przez niestacjonarne procesy stochastyczne. Poprawna weryfikacja hipotez ekonomicznych polega na poszukiwaniu relacji kointegrujących w ramach modeli jedno- lub wielowymiarowych, opisanych w dwóch pierwszych rozdziałach niniejszej książki. W kolejnych rozdziałach autorzy pokazują zastosowanie analizy kointegracyjnej do modelowania procesów makroekonomicznych oraz prezentują kompletny makromodel kwantyfikujący najważniejsze sprzężenia zachodzące w gospodarce narodowej Polski.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także analityków finansowych.
Praktyka i teoria zarządzania projektami koncentruje się przede wszystkim na problemach i rozwiązaniach dynamicznych, czyli przebiegu projektów; problemy i rozwiązania statyczne, czyli organizacji realizacji projektów, rzadziej są przedmiotem rozważań. Dzieje się tak ze szkodą dla rezultatów projektów, niewłaściwe rozwiązania organizacyjne są bowiem częstymi przyczynami ich niepowodzeń. Problemom organizacji projektowej jest poświęcona niniejsza książka. Jej celem jest przedstawienie zarówno podstaw teoretycznych, problemów praktycznych, jak i propozycji rozwiązań organizacji projektowej. Publikacja składa się z pięciu części.
•Część I zawiera wprowadzenie do organizacji projektowej.
•W części II jest omówione funkcjonowanie organizacji macierzystej, czyli realizującej projekt.
•Cześć III zawiera przegląd modelowych rozwiązań organizacji projektowej.
•Część IV dotyczy specjalnych zagadnień organizacji projektowej.
•Część V jest poświęcona projektowaniu organizacji projektowej.
Książka jest adresowana w pierwszej kolejności do specjalistów od zarządzania projektami. Poza tym może być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna do zajęć z zakresu zarządzania na wyższych uczelniach ekonomicznych, technicznych, uniwersytetach i w szkołach biznesu, a także do szkoleń z zakresu zarządzania projektami na studiach podyplomowych i kursach specjalistycznych.
Trzecie wydanie książki Strategia organizacji zawiera nowatorskie ujęcie problematyki strategii firmy, integrując dorobek praktyki i wielu dyscyplin naukowych. Autor dokonał przeglądu głównych koncepcji strategii organizacji, a także przedstawił metody strategicznej diagnozy otoczenia i samej firmy, procedury budowy i wdrożenia strategii w konkretnych sytuacjach rynkowych, w których działają obecnie firmy światowe i polskie. Połączenie doskonałego przeglądu teorii z wieloma trafnie dobranymi studiami przypadków małych i dużych firm produkcyjnych i usługowych, międzynarodowych i lokalnych, a także komunikatywny język i wartki tok narracji są ogromnymi walorami tej książki. Książka jest obowiązkową lekturą i przewodnikiem dla menedżerów i doradców, słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów wyższych lat studiów zarządzania i ekonomii.
Oto książka, w której przedstawiono warunki dobrego zaplanowania całego procesu szkoleniowego oraz sprawnej i skutecznej jego realizacji. Poruszono problemy związane z identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych. Opisano działania i narzędzia umożliwiające zaspokojenie tych potrzeb. Omówiono różne metody szkoleniowe pod kątem ich przydatności, uwzględniając specyfikę uczenia się osób dorosłych. Podkreślono znaczenie pracy grupowej, a także doboru miejsca i czasu szkolenia. Zwrócono uwagę na cele i sposoby oceny jego efektów oraz na pomiar jego skuteczności. Przedstawiono najważniejsze wymagania stawiane trenerom, od umiejętności których w dużej mierze zależą wyniki przedsięwzięcia szkoleniowego.
Książka jest przeznaczona dla obecnych i przyszłych szkoleniowców. Skorzystają z niej zarówno osoby mające przygotowanie pedagogiczne, jak i te, które go nie mają. Będzie też z pewnością przydatna dla studentów, którzy przygotowują się do działalności trenerskiej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?