KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Szczególna teoria zatrudnienia

49,90 zł 41,42 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,42 zł

Co zrobić, żeby praca była atrakcyjna, dostosowana do naszych potrzeb, a nie taka, w której człowiek jest jej przedmiotem?W książce, którą oddajemy do rąk Czytelników, Autor daje odpowiedź na to pytanie. Za Johnem Maynardem Keynesem jedni powiadają, że pracę zawdzięczamy państwu, inni za Josephem Schumpeterem, że zawdzięczamy ją przedsiębiorcom, a jeszcze inni za Friedrichem Hayekiem, że zawdzięczamy ją rynkom. Wszyscy mają tylko trochę racji. Parafrazując Miltona Friedmana, można powiedzieć, że zatrudnienie jest zjawiskiem pracy, tak jak inflacja jest zjawiskiem pieniądza. Miejsca pracy tworzymy sobie sami jako gospodarstwa domowe.Szczególna teoria zatrudnienia (STZ), opracowana przez Autora niniejszej książki, jest oparta na hipotezie, że w historii myśli ekonomicznej zbyt dużą wagę przypisywano substytucyjności i komplementarności dóbr, zbyt małą natomiast współproduktywności dóbr. Współproduktywność dóbr to wzajemne zdobywanie dostępu do jednego z dóbr na skutek wykorzystywania (konsumpcji) dobra drugiego. STZ wykorzystuje zjawisko współproduktywności dóbr i zakłada, że atrakcyjna praca zależy od samych gospodarstw domowych, a rynki, państwa i przedsiębiorstwa mogą tylko pomóc w jej kreowaniu dzięki nabywaniu i tworzeniu przez gospodarstwa domowe dóbr współproduktywnych. Największy potencjał współproduktywności mają dobra ekologiczne, intelektualne i społeczne.
Okładka książki Społeczność wokół marki. Geneza. Koncepcja. Badania

49,90 zł 41,42 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,42 zł

Społeczność wokół marki wzbudza zainteresowanie podmiotów rynkowych. Geneza powstania tej formy społeczności sięga czasów, kiedy to lokalnie funkcjonujące społeczności inspirowały się wzajemnie do podejmowania decyzji zakupowych.Dziś członkowie grupy gromadzącej się wokół marki dzielą się miedzy sobą informacjami o marce, inspirują się jej symboliką, przesłaniem, misją. Kreuje to w efekcie lojalność klientów do marki.W prezentowanej książce została opisana społeczność wokół marki, mechanizm jej powstawania i korzyści, jakie z niej czerpią poszczególne podmioty rynkowe. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród fanów Legii Warszawa pokazane zostały niuanse kreowania lojalności wobec marki w odniesieniu do rynku sportowego. Adresatami publikacji są wszyscy czytelnicy zainteresowani tematyką marki, zwłaszcza menedżerowie i pracownicy uczestniczący w budowaniu strategii marki, osoby z agencji reklamowych, badawczych oraz studenci marketingu uczelni ekonomicznych.
Okładka książki Wartość luksusu. Perspektywa konsumentów i przedsiębiorstw
nowość

64,90 zł 45,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Globalna fala demokratyzacji luksusu i dynamicznie rosnące grupy aspirujących konsumentów z szybko rozwijających się gospodarek skłaniają do pytań o to: • jak współcześnie jest postrzegany luksus, co obecnie stanowi o jego wartości? • jakie cechy luksusu konsumenci z nowych rynków cenią najwyżej i dlaczego? • jak zmienia się globalny biznes luksusu i dokąd zmierza? Książka Wartość luksusu. Perspektywa konsumentów i przedsiębiorstw jest próbą odpowiedzi na te pytania. Ukazano w niej, jak konsumenci postrzegają i hierarchizują poszczególne składniki wartości dóbr uważanych za zbędne, a których sprzedaż od dekad dynamicznie rośnie. Opisano też zawiłości pojmowania luksusu i rozwoju rynku dóbr luksusowych przez pryzmat stopniowych odstępstw od reguł, którym hołdowano przez wieki. W monografii podjęto też próbę empirycznego zbadania, jak postrzegają dobra luksusowe konsumenci na wschodzących rynkach luksusu (z Polski, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Indii i Portugalii) i jakie czynniki różnicują to postrzeganie w kategoriach wartości, które symbolizują w porównaniu z konsumentami z tzw. starej kolebki luksusu. Wykazano, że to segmenty konsumentów skonstruowane na podstawie kryteriów psychograficznych najtrafniej przedstawiają zróżnicowane podejście do oceny wartości luksusu w skali międzynarodowej.
Okładka książki Hotelarstwo Usługi Zarządzanie Procesy koncentracji

64,90 zł 45,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,86 zł

Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu.Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3 prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora.Książka jest adresowana głównie do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku turystyka i rekreacja. Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu podstawy hotelarstwa. Może być także przydatna osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi.
Okładka książki BIURO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI (PMO)

64,90 zł 53,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,88 zł

Każda organizacja funkcjonująca w globalnej gospodarce jest zmuszona nieustannie podejmować wyzwania dotyczące m.in. wdrożeń nowych produktów i procesów, aby móc utrzymać się w konkurencyjnym i ciągle zmieniającym się otoczeniu. Powszechną praktyką staje się więc powoływanie w przedsiębiorstwach jednostek organizacyjnych zarówno planujących, organizujących, jak i nadzorujących realizowane przedsięwzięcia. Aż 71% badanych firm przyznaje, że w swoich strukturach organizacyjnych posiada biuro zarządzania projektami, które obecnie jest jednym z najlepszych narzędzi wdrażania zmian oraz ulepszania i podtrzymywania dotychczasowej działalności.
Okładka książki Zarządzanie finansami organizacji z wykorzystaniem alternatywnych źródeł finansowania

49,90 zł 35,25 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,40 zł

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie jest w głównej mierze oparte na decyzjach dotyczących finansowania działalności. Wybór odpowiedniego źródła finansowania powinien obecnie uwzględniać nie tylko dostępne do tej pory, znane, tradycyjne metody pozyskiwania kapitału, lecz także ich odpowiedniki na rynku alternatywnym, dlatego pojawia się pytanie o różnice i podobieństwa oraz wady i zalety każdego z proponowanych rozwiązań. Niniejsza publikacja stara się wyjść naprzeciw współczesnym wyzwaniom i z jednej strony ukazać najważniejsze czynniki wpływające na decyzje o wyborze odpowiedniego źródła finansowania, z drugiej zaś ocenić propozycje alternatywne w świetle tych czynników oraz porównać je do odpowiedników na rynku tradycyjnym. Zaletą książki jest wnikliwa i pogłębiona analiza alternatywnych źródeł finansowania pod kątem możliwości ich wykorzystania w przedsiębiorstwie. Ocenie poddano nie tylko stan i perspektywy rozwoju poszczególnych źródeł, lecz także procedury pozyskiwania środków, koszty finansowania oraz ryzyko z nimi związane. Każde źródło zostało również porównane z tożsamymi produktami na rynkach tradycyjnych. Książka może stanowić cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów oraz osób podejmujących decyzje finansowe, a więc wszystkich, którym nie jest obca przedsiębiorczość w szerokim ujęciu tego słowa.
Okładka książki Organizacja i zarządzanie procesami innowacyjnymi

64,90 zł 53,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,88 zł

Kolejna książka z cyklu Nauka i praktyka innowacji, którą oddajemy do rąk czytelników, jest poświęcona problematyce organizacji i zarządzania procesami innowacyjnymi, czyli kwestiom kreowania, wdrażania, komercjalizacji i dyfuzji innowacji. Organizacja i zarządzanie procesami innowacji podlegają nieustannym zmianom za sprawą pojawiających się nowych wyzwań i możliwości. Książka konfrontuje ugruntowane podejścia z najnowszymi trendami przedstawianymi w literaturze zachodniej. Można w niej znaleźć odpowiedzi na dwa kluczowe pytania, jak strukturalizować proces innowacji i jak kształtować i rozwijać skuteczne wzorce zachowań uczestników procesu innowacji podczas jego realizacji na bieżąco, na co dzień.Treści przedstawiono w książce w ten sposób, by prowadzić czytelnika od ogólnych problemów i rozlicznych podejść dotyczących innowacji i innowacyjności w otoczeniu gospodarczym, poprzez charakterystykę natury procesów innowacyjnych, ich źródeł i efektów, aż do ich uwarunkowań w skali makro-, mezo- i mikroekonomicznej. Książkę można uznać za kompendium wiedzy naukowej o innowacjach i procesach innowacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem polskiej gospodarki.
Okładka książki Transport międzynarodowy

64,90 zł 43,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,84 zł

We współczesnej gospodarce znaczenie transportu systematycznie rośnie. Zwiększa się też zapotrzebowanie na wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu poszczególnych gałęzi transportu.Autor przedstawił: rolę transportu w globalnej gospodarce, podaż usług na międzynarodowym rynku transportowym, transport intermodalny, transport ładunków specjalnych, politykę transportową Unii Europejskiej, spedycję międzynarodową, kontrolę ilościowo-jakościową towarów, bezpieczeństwo w transporcie międzynarodowym, zarządzanie procesem transportowym w handlu zagranicznym.Prezentowany podręcznik ma służyć przede wszystkim studentom takich specjalności jak handel zagraniczny, stosunki międzynarodowe, transport czy logistyka. Może również zainteresować właścicieli i pracowników w przedsiębiorstwach realizujących transakcje w handlu zagranicznym, zainteresowanych efektywnym, terminowym i bezpiecznym transportem towarów
Okładka książki Historia myśli ekonomicznej

59,90 zł 40,46 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,46 zł

Podręcznik prezentuje rozwój myśli ekonomicznej na tle zmieniającej się gospodarki - od XVIII do końca XX wieku. Od XVIII wieku główną formą gospodarowania jest gospodarka rynkowa, dlatego ówcześnie sformułowane teorie i powstałe nurty myśli ekonomicznej są w dużej części nadal aktualne i wykorzystywane w formułowaniu wytycznych dla polityki gospodarczej. Z tego powodu poznanie historii myśli ekonomicznej jest niezbędne dla zrozumienia zasad funkcjonowania współczesnej gospodarki.Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz prawa, historii, dziennikarstwa, politologii w wyższych uczelniach różnych typów. Zainteresuje też Czytelników, którzy chcą się zapoznać z dawnymi teoriami ważnymi również współcześnie.
Okładka książki Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw

59,90 zł 42,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,50 zł

Z przykładów przytoczonych w książce Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw wyłania się obraz dużego, ale niewykorzystanego na rynku międzynarodowym potencjału polskich przedsiębiorstw. Kwalifikacje, połączone z wiarą we własne siły, mają zatem decydujące znaczenie w podejmowaniu działań w zakresie internacjonalizacji. Niniejsza monografia nie jest popularnonaukowym zbiorem jedynie słusznych reguł i wskazówek, jak zarządzać firmą, aby osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej. Gdyby uprawianie biznesu polegało jedynie na stosowaniu się do wytycznych teoretyków, byłoby być może mniej wolne od frustracji i upadłości, ale prawdopodobnie nie przyniosłoby spektakularnych rozwiązań, pozwalających zarabiać pieniądze wbrew głoszonym regułom, i nie odkryto by zbyt wielu nowych obszarów dla ludzkiej aktywności gospodarczej. Jaka jest więc ostateczna, najistotniejsza puenta prowadzonych w niniejszej książce rozważań? Pokornie zgłębiaj teorię internacjonalizacji i zarządzania międzynarodowego, ucz się od najlepszych w biznesie, ale nie myśl, że sukces jest przypisany tylko im. Wszystko zależy od Twoich umiejętności, wiedzy, determinacji i entuzjazmu. Biznes nie musi być lokalny, bo od stuleci nie uznaje granic za barierę. Książka jest przeznaczona dla kadry naukowej i studentów uczelni ekonomicznych, praktyków i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zarządzania międzynarodowego.
Okładka książki Zarządzanie projektami we wdrażaniu innowacji
nowość

59,90 zł 42,31 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,16 zł

„Autorka podjęła ważną i złożoną problematykę, w pełni wywiązując się z postawionych celów, które określiła we wstępie monografii. Badania przeprowadzone dla potrzeb monografii mają charakter oryginalny i w pewnym stopniu pionierski. Za pionierskie należy uznać w szczególności dobór tematyki badawczej, integrującej zarządzanie projektami i innowacjami oraz przeprowadzenie badań empirycznych. Autorka wykazała się dużą zdolnością do samodzielnego stawiania problemów badawczych w oparciu o krytyczną analizę literatury przedmiotu i własne poszukiwania badawcze”. z recenzji prof. dr. hab. Krystyny Poznańskiej „Monografia łączy osiągnięcia teoretyczne zarządzania projektami i zarządzania innowacjami. Na tej kanwie podejmuje próbę konceptualizacji zarządzania projektami zorientowanymi na wdrażanie innowacji oraz uszczegóławia charakter projektów innowacyjnych. Praca dokonuje przeglądu koncepcji, metod i technik zarządzania projektami w odniesieniu do selekcji, przygotowania i wdrożenia przez przedsiębiorstwa innowacji. Obszerna część przeglądowa zilustrowana jest autorskimi badaniami dotyczącymi wybranych aspektów zarządzania przedsięwzięciami innowacyjnymi przez młode firmy, jak i korporacje międzynarodowe. Praca przedstawia interesujące rekomendacje dla praktyki, szkicuje też pewne propozycje badań na przyszłość”. z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Dyducha
Okładka książki EKONOMETRIA

74,90 zł 50,59 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,59 zł

Ekonometria to podręcznik prezentujący szeroki wachlarz metod ekonometrycznych. Zawiera opis zarówno tradycyjnych metod estymacji, testów i procedur, jak i najnowszych osiągnięć. Wykład jest prowadzony nowocześnie, przejrzyście i zgodnie z aktualnymi tendencjami światowymi. Autor wprowadza Czytelnika w świat ekonometrii stopniowo, zaczynając od statycznego modelu regresji liniowej z jedną zmienną objaśniającą, aby później przejść do przypadku wielu zmiennych, a następnie modeli wielorównaniowych. Wyczerpująca dyskusja dotyczy modeli dynamicznych i hipotez zagnieżdżonych. Odrębny rozdział został poświęcony symulacjom i analizie właściwości układów równań. Dużo miejsca zajmują zagadnienia prognozowania, w tym zwłaszcza na podstawie modeli wielorównaniowych. Dwa ostatnie rozdziały dotyczą konstrukcji modeli i weryfikacji hipotez na podstawie szeregów generowanych przez niestacjonarne procesy stochastyczne, które dominują w obszarze ekonomii.Ekonometria nawiązuje do innych książek Autora, ale jest zupełnie nową pozycją na rynku wydawniczym, adresowaną do pracowników naukowych oraz studentów wszystkich kierunków ekonomicznych, a także praktyków wykorzystujących metody ekonometryczne w procesie podejmowania decyzji.
Okładka książki ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI KONCEPCJE PRAKTYKI WYZWANIA

69,90 zł 47,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,21 zł

Wiedza, umiejętności, zdolności, zdrowie, motywacja i wyznawane wartości przez osoby świadczące pracę decydują o ich zatrudnialności, stanowią źródło konkurencyjności organizacji oraz pomyślności regionów i krajów. Upowszechnianie się tego faktu w świadomości społecznej prowadzi do wzrostu profesjonalizmu w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, które ewoluuje od rutynowego administrowania w kierunku zrównoważonego zarządzania, integrującego w strategiach i metodach rozwiązywania kwestii HR aspekty ekonomiczne, społeczne i ekologiczne.Zarządzanie zasobami ludzkimi, jako dziedzina badań oraz wdrożeń praktycznych rozwiązań dotyczących funkcjonowania ludzi w organizacji i na rynku pracy, jest związane z wieloma wyzwaniami, które determinują jego obecny i przyszły rozwój. Zaliczyć do nich należy zmiany technologiczne, które zmieniają charakter pracy oraz polityki i praktyki HR, czyniąc je coraz bardziej sieciowymi, zdalnymi i wirtualnymi. Zmiany demograficzne, generacyjne, w połączeniu z rosnącą mobilnością na rynkach pracy, to kolejne wyzwanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, które wiąże się z rosnącą różnorodnością. Należy też pamiętać o presji płynącej z rynków pracy na wzrost efektywności pracy, optymalizację kosztów i innowacyjność usług HR.Zasygnalizowane powyżej kwestie stanowią przedmiot rozważań w książce, w której autor przedstawia problematykę zarządzania zasobami ludzkimi całościowo, łącząc jego teoretyczne i praktyczne aspekty oraz podkreślając znaczenie kontekstu w rozwijaniu teorii i doskonaleniu praktyki w tej dziedzinie zarządzania.Książka jest przeznaczona dla osób prowadzących badania w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, studentów ekonomii, zarządzania, socjologii na wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów dla menedżerów, kadry zarządzającej, pracowników i innych praktyków HR.
Okładka książki Marka modowa.

59,90 zł 40,46 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,46 zł

Marka modowa. Jak zrozumieć konsumenta i stworzyć markę szytą na miarę? stanowi spójną tematycznie publikację, przedstawiającą w sposób oryginalny i twórczy wielowymiarowe związki między kształtowaniem zachowań konsumentów a modą. To nie jest książka o projektowaniu odzieży, ale o budowaniu marek modowych. Ambicją Autorów było dostarczenie osobom zainteresowanym wykreowaniem lub wzmocnieniem już istniejącej marki modowej niezbędnej wiedzy oraz wielu praktycznych wskazówek. W książce połączono zatem aspiracje naukowe z praktyką biznesową, a także spojrzenie socjologiczne z podejściem typowo marketingowym. Podstawą jej przygotowania były obszerne badania konsumentów mody, zrealizowane za pomocą wielu, głównie jakościowych metod. Niniejsza publikacja jest przeznaczona nie tylko dla kadry naukowej i studentów zarządzania i marketingu oraz kierunków związanych z projektowaniem mody, ale także dla osób rozpoczynających swoją przygodę w branży odzieżowej oraz menedżerów z pewnym doświadczeniem zawodowym, którzy szukają dla siebie inspiracji lub starają się pogłębić wiedzę na temat marek modowych.
Okładka książki Morska turystyka żeglarska

59,90 zł


Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest wyjątkową monografią dotyczącą żeglarstwa morskiego. Świetna znajomość problematyki przez autora, poświadczona oczytaniem w literaturze oraz bogatymi doświadczeniami praktycznymi, dała bardzo interesujący wynik. Powstała praca nowatorska na polskim, a nawet światowym rynku, porządkująca oraz wnosząca wiele nowych ustaleń do wiedzy o żeglarstwie morskim, a zwłaszcza o morskiej turystyce żeglarskiej.Opracowanie składa się z piętnastu rozdziałów, które stanowią logiczną całość opisującą w sposób uporządkowany współczesną morską turystykę żeglarską w jej różnych aspektach. Pierwsze dwa rozdziały zawierają analizę zakresu znaczeniowego samego pojęcia turystyki żeglarskiej oraz jej relacjom z innymi formami turystyki morskiej i aktywnej. Jako rezultat przeprowadzonej dyskusji została zaproponowana tu definicja morskiej turystyki żeglarskiej, stanowiąca podstawę do dalszych rozważań. W trzecim rozdziale Czytelnik znajdzie charakterystykę typologiczną żeglarzy jako podmiotów tej formy aktywności turystycznej. W kolejnych rozdziałach omówiono naturalne oraz historyczno-kulturowe, jak również społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju morskiej turystyki żeglarskiej. Następne części książki dotyczą aspektów przestrzennych morskiej turystyki żeglarskiej. Przedstawiono w nich główne światowe akweny, ze szczególnym uwzględnieniem Morza Bałtyckiego, w obrębie których morska turystyka żeglarska ma szczególnie dobre warunki rozwoju. Scharakteryzowano także najważniejsze szlaki oceanicznej turystyki żeglarskiej w układzie międzykontynentalnym lub globalnym. W następnych rozdziałach przedstawiono zarys historii rozwoju światowego jachtingu oraz żeglarstwa krajowego, z uwzględnieniem lokalnych uwarunkowań i specyfiki wybranych państw. W kolejnych częściach pracy scharakteryzowano morskie jachty żaglowe oraz infrastrukturę niezbędną do uprawiania żeglarstwa, co stanowiło podstawę do analizy żeglarskich produktów turystycznych. Wreszcie syntezę rozważań na temat uwarunkowań rozwoju morskiej turystyki żeglarskiej zawarto w rozdziale poświęconym morskiej żeglarskiej przestrzeni turystycznej. Książkę kończy zaś część poświęcona kwalifikacjom formalnym i morskim certyfikatom żeglarskim, głównie w aspekcie bezpieczeństwa żeglugi
Okładka książki Ocena ryzyka wdrażania innowacji

64,90 zł 43,84 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

W książce zaprezentowano autorską metodę oceny ryzyka wdrażania innowacji technicznych. Zawiera ona również wiele praktycznych wskazówek dla innowatorów oraz rad, w jaki sposób ocenić ryzyko realizowanej innowacji. Specyfika metody wyraża się w proponowanych zagrożeniach, które w zależności od branży, rodzaju innowacji czy firmy będą wymagały poszerzenia i uzupełnienia. Jednakże sposób postępowania może zostać zaadaptowany przez wiele firm, bez względu na branżę i profil. Publikacja ma na celu przybliżenie również innych metod oceny ryzyka inwestycji jako przykładów standardowych metod oceny.Książka stanowi kompleksowe źródło informacji, które posłuży zwłaszcza innowatorom zajmującym się innowacjami produktowymi i procesowymi. Jest ona swego rodzaju przewodnikiem dla osób wdrażających innowacje, które chcą podejść do ich realizacji w sposób odpowiedzialny i kompleksowy. Może być również przydatna jako podręcznik dla studentów wszystkich uczelni, na których są wykładane przedmioty z zakresu ryzyka wdrażania innowacji procesowych i produktowych.
Okładka książki Analiza ekonomiczna w przedsiębiorstwie

69,90 zł 47,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Książkę należy traktować jako kompendium wiedzy analityka zajmującego się szeroko pojętą oceną działalności przedsiębiorstwa. Publikacja zawiera charakterystyki i wzorce oceny poszczególnych komponentów sprawozdania finansowego, a także aspekty przekrojowej ich analizy, a mianowicie płynności w ujęciu statycznym i dynamicznym, zadłużenia i zdolności do jego obsługi oraz oceny aktywności i rentowności działalności przedsiębiorstwa. Zaprezentowano również wskaźniki i wzorce oceny pozycji przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym oraz badania jego zagrożenia upadłością. Uwzględniono też zagadnienia związane z prognozowaniem potrzeb finansowych podmiotu oraz analizą jego wartości, a także regulacje nadzoru korporacyjnego. Rozważania teoretyczne zostały wzbogacone przykładami liczbowymi, a ostatni rozdział książki stanowi przykład kompleksowej analizy i oceny działalności przedsiębiorstwa. Autorami książki są nauczyciele akademiccy mający nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz także duże doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej oraz doradztwa finansowego.Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków dokonujących wieloaspektowych analiz finansowych przedsiębiorstw. Może być również przydatna dla kadry zarządzającej przedsiębiorstwami i członków rad nadzorczych.
Okładka książki Strategie rozwoju przedsiębiorstw
nowość

64,90 zł 45,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,55 zł

Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju
Okładka książki Rynkowy system finansowy

69,90 zł 47,22 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Naczelną ideą podręcznika jest całościowe, systemowe ujęcie problematyki finansów gospodarki narodowej. Omawiane zagadnienia zostały podzielone na trzy części. Pierwsza część dotyczy pieniądza i niepieniężnych instrumentów finansowych. Część drugą poświęcono podmiotom systemu finansowego: finalnym wierzycielom i dłużnikom oraz pośrednikom finansowym. W trzeciej części natomiast przedstawiono rynki finansowe: natychmiastowe (spot) i terminowe. Szczegółowo opisano mechanizm funkcjonowania rynków o podstawowym znaczeniu dla gospodarki, tj. rynków walutowych, lokat międzybankowych, kapitałowych.Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, kształcących się w zakresie zarządzania, finansów i bankowości. Jest adresowana zarówno do osób zawodowo związanych z pośrednikami oraz rynkami finansowymi, jak i korzystających z ich usług.
Okładka książki Transfer wiedzy w warunkach ekspatriacji
nowość

64,90 zł 45,86 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,48 zł

We współczesnej gospodarce światowej przedsiębiorstwa dążą do zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, wykorzystując różne mechanizmy łączące zasoby wiedzy i zdolności na wielu rynkach. Ponieważ przepływ wiedzy napotyka wiele trudności, coraz większego znaczenia nabierają takie jego metody, które umożliwiają bezpośredni kontakt między ludźmi, w tym wzajemną obserwację, dialogi i współdziałanie. Do takich metod należy ekspatriacja, rozumiana jako ogół stosowanych w korporacjach form mobilności międzynarodowej, których istotą jest czasowe oddelegowanie pracowników z jednostki korporacyjnej działającej w jednym kraju do innej funkcjonującej w innym kraju w celu realizacji określonych zadań. Autorka przedstawiła ekspatriację jako mechanizm wewnątrzkorporacyjnego transferu wiedzy, a swoje rozważania wsparła badaniami empirycznymi. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi czy zarządzaniem wiedzą, a także profesjonalistów w wymienionych dziedzinach, chcących uzupełnić lub poszerzyć znajomość omawianych zagadnień.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,90 zł
Okładka książki Złota Księga

37,90 zł
39,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,80 zł
Okładka książki Kapłanka Tafti

35,90 zł
49,49 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj