KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo PWE

Okładka książki Zachowania konsumentów na współczesnym rynku Perspektywa marketingowa

69,90 zł 47,32 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Rynkowe zachowania konsumentów powinny być dla przedsiębiorstw źródłem inspiracji oraz podstawą kształtowania decyzji rynkowych. Celem książki jest:przedstawienie głównych megatrendów w zachowaniach konsumentów, ich reakcji na działania marketingowe przedsiębiorstw oraz kierunków i sposobów wykorzystania tej wiedzy na poszczególnych etapach formułowania i realizowania strategii marketingowych,wskazanie roli klienta w kreowaniu wartości opartej na koncepcjach open innovation, a także przedstawienie nowych koncepcji zarządzania związanych z klientem,przedstawienie głównych uwarunkowań, instrumentów oraz kierunków działań służących umieszczaniu konsumenta w centrum strategii marketingowej przedsiębiorstwa.Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych oraz innych szkół wyższych kształcących na kierunkach zarządzania, marketingu socjologii i psychologii oraz do praktyków gospodarczych odpowiedzialnych za stosowanie marketingu w przedsiębiorstwie oraz zarządzanie relacjami z klientami.
Okładka książki Wykorzystanie beaconów w komunikacji marketingowej

49,90 zł 30,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,25 zł

Współczesny konsument za sprawą technologii cyfrowych podczas zakupów coraz częściej balansuje na granicy świata rzeczywistego i wirtualnego. Otoczony wszechobecną nowoczesnością oczekuje atrakcyjnych i wyróżniających się komunikatów marketingowych. Angażujący dialog z marką mogą wspierać między innymi rozwiązania z obszaru internetu rzeczy. Jako jedną z perspektywicznych technologii wskazać można beacony, które pełnią funkcję punktów kontaktowych konsumenta z marką. Urządzenia te lokalizują użytkownika w przestrzeni i przesyłają mu pakiet spersonalizowanych informacji, wspierając go na ścieżce zakupowej. Umożliwiają realizację wielowymiarowych kampanii marketingowych opartych na tworzeniu indywidualnej relacji z odbiorcą.Książka przedstawia beacony jako technologię z obszaru internetu rzeczy w kontekście ich wykorzystania w komunikacji marketingowej. Można z niej dowiedzieć się między innymi:jakie możliwości prezentują beacony w obszarze komunikacji marketingowej,jakie oczekiwania mają konsumenci wobec tej technologii,w jaki sposób te sensory mogą wspierać działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu i wyrównywania szans,jakie są główne niebezpieczeństwa związane z wykorzystaniem beaconów w przedsiębiorstwie,jakie jest miejsce tych urządzeń w systemie komunikacji marketingowej.Książka stanowi wprowadzenie do dalszej dyskusji na temat znaczenia technologii cyfrowych w biznesie oraz możliwości ich wykorzystania do kształtowania relacji z konsumentem.
Okładka książki Skuteczne systemy wynagradzania w biznesie i sektorze publicznym

49,90 zł 39,94 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,70 zł

Wynagrodzenia stanowią jeden z najważniejszych obszarów zarządzania kapitałem ludzkim, dlatego nieprzerwanie znajdują się w centrum zainteresowań teorii i praktyki. Imperatywem systemu wynagrodzeń w okresie rozwoju gospodarki rynkowej była efektywność wynagrodzeń wyrażona maksymalizacją zwrotu z kosztów pracy, to znaczy produktywności na jednostkę tych kosztów. Takie podejście nie odpowiada współczesnym warunkom funkcjonowania, które wymagają zróżnicowanych i elastycznych strategii biznesowych, dostosowanych do funkcjonowania w świecie VUCA oraz zmieniającej się hierarchii celów i oczekiwań pracowników. Dlatego kryterium oceny współczesnych systemów wynagrodzeń powinna stanowić ich skuteczność, która oznacza kompleksowe podejście do celów zarządzania wynagrodzeniami. Obok istotnych celów ekonomicznych uwzględnia także cele pozaekonomiczne, takie jak satysfakcja i zaangażowanie pracowników, oceniane z perspektywy kluczowych interesariuszy. Tworzenie systemu wynagradzania w organizacji jest jednym z trudniejszych wyzwań jakie stoją przed menedżerami w procesie zarządzania. Pogłębia ją obiektywna potrzeba ciągłej modernizacji systemu, wymuszona zmiennością otoczenia (np. sytuacją na rynku pracy) i warunków wewnętrznych (np. zmianą struktury zatrudnienia). Dlatego celem niniejszej monografii jest dostarczenie kompendium informacji pomocnych w procesie zarządzania wynagrodzeniami. Omawiane zagadnienia zostały przedstawione na tle uniwersalnej i utrwalonej wiedzy dotyczącej kształtowania wynagrodzeń w szerokim spectrum organizacji: w firmach biznesowych, instytucjach sektora publicznego, a także w organizacjach non-profit. Treści merytoryczne uzupełnione są komentarzami na temat realiów polskiej gospodarki. Praca jest efektem studiów literaturowych i badań własnych autorów dokonywanych podczas realizacji różnorodnych prac badawczo-wdrożeniowych w reprezentujących różne sektory przedsiębiorstwach działających w Polsce. Przedstawiane w książce wyniki badań dostarczają materiału na temat diagnozy i tendencji w kształtowaniu systemów wynagrodzeń w organizacjach działających w latach 2019-2020. Celem ich prezentacji, poza aspektem informacyjnym, jest konfrontacja z dorobkiem nauki oraz inspiracja czytelników do samodzielnej analizy i oceny rzeczywistości. Mamy nadzieję, że przedstawione w monografii rozwiązania i tendencje spotkają się z zainteresowaniem czytelników i będą stanowiły inspirację do dalszych badań w tym obszarze.
Okładka książki Metody i techniki projektowania innowacji

64,90 zł 53,97 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,84 zł

Zadowolenie przyszłego klienta to najważniejszy cel działalności biznesowej i równocześnie cel monografii pt. Metody i techniki projektowania innowacji, kolejnej pozycji w cyklu Nauka i Praktyka Innowacji. Książka jest przeglądem metod planowania i projektowania innowacji, które zostały zaprezentowane z perspektywy rozważań teoretycznych oraz zilustrowane przykładami ich stosowania w praktyce biznesu. Autorzy uwzględnili wielowymiarowy charakter innowacji i złożoność procesu projektowania innowacji od opracowania i rozwoju strategii technologicznej w przedsiębiorstwie, przez projektowanie otwartych innowacji i podejścia popytowego w projektowaniu innowacji, po projektowanie zmian w produkcji. W książce zawarto studia przypadków obrazujące różnorodne przykłady wykorzystania metod i technik projektowania innowacji w praktyce oraz wskazano, jak przyczyniły się one do sukcesu prezentowanych przedsięwzięć biznesowych. Monografia powinna zainteresować specjalistów, którzy już teraz lub w przyszłości chcą tworzyć innowacyjne produkty, usługi lub procesy i wdrażać je w praktyce przemysłowej, oraz pracowników uczelni, doktorantów i studentów.
Okładka książki Oszustwa i manipulacje księgowe a rachunkowość kreatywna

39,90 zł 27,01 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł

Celem rozważań prowadzonych w książce jest przedstawienie istoty systemu rachunkowościoraz usystematyzowanie wiedzy na temat różnić między rachunkowością kreatywną a oszustwemksięgowym. Postawiona hipoteza główna brzmi, że rachunkowość kreatywna nie jest pojęciemtożsamym z oszustwem księgowym. W ramach prowadzonych analiz oraz krytycznego przegląduliteraturowego dokonano klasyfikacji przestępstw gospodarczych ze szczególnym określeniemskali, częstotliwości występowania i skutków gospodarczych fałszowania danychsprawozdawczych. Przedstawiono wybrane techniki manipulowania i oszustw, jak równieżzaprezentowano metody i modele ich wykrywania: technikę czerwonych flag, model Benfordaoraz model Beneisha, którego skuteczność w polskich realiach gospodarczych zweryfikowany napróbie wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. W książce przedstawiono takżewyniki badań ankietowych przeprowadzonych na grupie księgowych i biegłych rewidentów.W ramach badań ankietowych sprawdzono, jak jest rozumiane pojęcie kreatywnej rachunkowości,jak również próbowano zbadać skalę dokonywanych manipulacji finansowo-księgowych.
Okładka książki Łańcuchy wartości w zarządzaniu organizacjami. Wyzwania innowacyjno-kryzysowe

59,90 zł 42,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,31 zł

Kreowanie łańcuchów wartości uznaje się za konsekwencję rozszerzania współpracy międzyorganizacyjnej w gospodarce. Współpraca tworzy nowe płaszczyzny decyzyjne w organizacjach powodując zmiany jakościowe w zarządzaniu łańcuchami wartości. Ich istota koncentruje się na procesach dodawania wartości dla klienta, który jest jednocześnie pierwszym ogniwem i podmiotem generowania łańcuchów wartości. Wymagają one wskazania na zasoby przedsiębiorstw tworzących organizacje wielopodmiotowe o charakterze łańcuchów oraz uwzględnienia uwarunkowań i wyzwań rynkowych. Ważnym zagadnieniem jest integracja zasobów w łańcuchu wartości, która na bazie potencjałów kapitałowych przedsiębiorstw, poprzez współpracę badawczo - rozwojową i innowacyjność wpływa na efektywność i konkurencyjność organizacji na rynku. Rynek precyzuje wyzwania dla zarządzania łańcuchami wartości poprzez przedstawienie oferty nowych produktów i usług dla klientów wraz z generowaniem nowych potrzeb. Pozycja klientów zyskuje nowy wymiar wartości identyfikowany z innowacjami wartości, występującymi w zarządzaniu łańcuchami wartości. Procesy zarządzania łańcuchami wartości  łączą krańcowo różne zjawiska w relacjach łańcuchowych, Charakter relacji determinuje z jednej strony wzrost wartości, ale z drugiej strony istnieje możliwość wywołania zdarzeń negatywnych - kryzysowych. Konsekwencje kryzysowe powodują ograniczenie zakresu działalności, zmniejszenie liczby podmiotów w łańcuchach wartości oraz likwidację działalności łańcuchów wartości. Zagrożenia i konsekwencje kryzysowe są inspiracją do działań w sferze zarządzania kryzysowego bazującego na potencjale niszczącym, ale też tworzącym okazje dla łańcuchów wartości. Zarządzanie kryzysowe zapoczątkowane i realizowane w okresie dezorganizacji tworzy szansę stabilizacji oraz rozwoju łańcucha wartości w wyniku podejmowania właściwych decyzji. W procesie decyzyjnym istotne jest określenie prawidłowego modelu zarządzania kryzysowego, który jest dostosowany do warunków rynkowych oraz priorytetów łańcuchów wartości.Łańcuchy wartości mają szanse przezwyciężenia kryzysów na bazie analiz kontekstualnych wyzwań i wskazań na opcjonalne wybory. Dotyczą one problematyki zrównoważonego zarządzania organizacjami, w tym łańcuchy wartości, ze względu na ich potencjał zasobowy, innowacyjność oraz kreowanie wartości dla klienta - konsumenta wartości.  Zrównoważone zarządzanie powinno zapewnić integrację celów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych. Procesy integracyjne w wielu sytuacjach zapewniają eliminację czynników kryzysogennych oraz pokonanie kryzysu wraz z wyznaczeniem bazy zrównoważonego rozwoju w działaniach łańcuchów wartości. Uwzględnienie współpracy międzyorganizacyjnej oraz wymogów zrównoważonego rozwoju umożliwia w zarządzaniu  łańcuchami wartości generowanie efektów  - wartości dla klientów - konsumentów. Wartość tworzy znaczącą opcję w zarządzaniu organizacjami, umożliwiającą wzrost pozycji konkurencyjnej łańcuchów wartości na rynku.
Okładka książki Luka informacyjna w przedsięwzięciach informatycznych. Problemy i rozwiązania

59,90 zł 36,74 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 59,90 zł

Monografię uważam za bardzo cenną i potrzebną. Książka systematyzuje podjęte zagadnienia, które dotychczas w polskiej literaturze przedmiotu były tylko sygnalizowane. Na tle innych publikacji z tej dziedziny oceniane opracowanie wnosi do niej twórczy i inspirujący ferment teoretyczny i badawczy. Autor wykonał olbrzymią pracę badawczą, kompetentnie dokonując identyfikacji ważnych problemów badawczych i eksploracji towarzyszących im zagadnień. Prof. dr hab. Wiesław Babik Instytut Studiów Informacyjnych, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Podjęta w recenzowanej pracy problematyka luki informacyjnej w kontekście zarządzania projektami informatycznymi nie była dotąd w piśmiennictwie polskim ujęta tak dogłębnie i szeroko. Autor znakomicie przy tym balansuje między naukowym i praktycznym punktem widzenia, płynnie łącząc wyniki własnych obserwacji i wywiadów z wiedzą literaturową. Dlatego przedłożone do recenzji opracowanie stanowi bardzo wartościową pozycję, użyteczną tak dla badaczy, jak i praktyków zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. dr hab. Jakub Swacha, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego Instytut Informatyki w Zarządzaniu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego Tematyka luki informacyjnej w przedsięwzięciach IT jest ukierunkowana na rozpoznanie i wyjaśnienie rodzajów, zakresów i form występowania luki informacyjnej w owych projektach, jej przyczyn i skutków, a wreszcie także określanie sposobów redukowania, wykazuje wszelkie cechy doniosłości poznawczej i aplikacyjnej, aktualności i oryginalności. Zakres tematyczny i problemowy pracy zawiera się w jednym z głównych i perspektywicznych nurtów współczesnej teorii (i praktyki) zarządzania. Prof. dr hab. Jan Lichtarski Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstwa, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Okładka książki Statystyka społeczna. Procesy społeczne, źródła danych i metody analizy

69,90 zł 42,88 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Podręcznik „Statystyka społeczna. Procesy społeczne, źródła danych i metody analizy” jest poświęcony metodom analizy ilościowej społecznych aspektów procesów ekonomicznych i demograficznych oraz polityki publicznej. Badania procesów społecznych zajmują poczesne miejsce we współczesnej ekonomii, a ich wyniki stanowią cenne źródło informacji dla instytucji publicznych. Znaczenie analiz zjawisk i procesów społecznych wzrosło szczególnie w ostatnich kilkunastu latach, czego wyrazem są z jednej strony priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej (zwłaszcza Biura Statystycznego UE – Eurostatu) i organizacji międzynarodowych (przede wszystkim Organizacji Narodów Zjednoczonych i Banku Światowego), z drugiej zaś – nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii przyznane A. Senowi, J. Stiglitzowi, A. Deatonowi oraz A. Banerjeemu, E. Duflo i M. Kremerowi. W Polsce znaczący rozwój badań poświęconych zjawiskom i procesom społecznym nastąpił wraz z odchodzeniem od gospodarki centralnie planowanej. Członkostwo Polski w Unii Europejskiej narzuca nowe wymagania zarówno w zakresie organizacji badań, jak i zakresie analiz prowadzonych na ich podstawie. Autorzy podręcznika wychodzą z założenia, iż informacje na temat zjawisk i procesów społecznych powinny być przedstawiane odbiorcom w formie możliwie precyzyjnej, co nie tylko zachęca, ale wręcz zmusza do sięgnięcia po metody analizy ilościowej. Ich stosowanie wymaga jednak korzystania z odpowiednich danych oraz metod analizy rozpatrywanych zjawisk i procesów. Triada: zjawiska i procesy społeczne, dane, metody analizy opisuje zwięźle podejście badawcze zaproponowane w tej książce. Jednocześnie intencją Autorów było ukazanie statystyki społecznej jako elementu systemu instytucji publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem Polski i Unii Europejskiej. Omawiane zagadnienia są ilustrowane przykładami empirycznymi – podręcznik ma dostarczać informacji o określonych aspektach zmian społecznych dokonujących się w Polsce i Europie. Autorom podręcznika zależy jednocześnie, aby przy przedstawianiu określonych miar i sposobów ich wykorzystania w analizie poszczególnych obszarów warunków życia pokazać także, jak dochodzimy do określonych miar, czyli zapoznać Czytelników z metodami ich wyznaczania. Konieczne jest także podkreślenie, że analizy różnych aspektów warunków życia ludności są dokonywane przede wszystkim z punktu widzenia oceny poziomu zaspokojenia potrzeb ludności. Podręcznik został przygotowany przede wszystkim z myślą o studentach kierunków ekonomicznych – zarówno dziennych, jak i zaocznych. Mogą, a nawet powinni korzystać z niego także studenci innych kierunków. Co więcej, wiedza o stosowanych w statystyce społecznej pojęciach, źródłach danych i podstawowych metodach analizy powinna stanowić punkt wyjścia dla badaczy różnych zjawisk i procesów społecznych. Podręcznik przeznaczony jest też dla pracowników instytucji zajmujących się polityką społeczną oraz pracowników urzędów statystycznych. Ocena efektowności prowadzonej polityki społecznej wymaga umiejętności stosowania odpowiednich metod ilościowych. Podręcznik ułatwi także czytelnikowi orientację w zagadnieniach związanych z koniecznymi reformami modelu polityki społecznej w Polsce i Europie, a także zrozumienie przesłanek ich wprowadzania.
Okładka książki Wprowadzenie do ekonomii rozwoju trwałego

49,90 zł 30,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,25 zł

Celem monografii jest prezentacja – w ujęciu historycznym – głównych nurtów ekonomii i ich wpływu na rozwój cywilizacyjny, krytyczna ocena dominującego w ostatnich dekadach podejścia do polityki gospodarczej oraz określenie cech modelu dalszego rozwoju przy uwzględnieniu współczesnych uwarunkowań społecznych, ekologicznych i gospodarczych. Monografia składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym scharakteryzowano rozwój cywilizacyjny świata i doktryny ekonomiczne, które miały dominujący wpływ na kształt procesów gospodarczych do początków XX wieku, a gdzieniegdzie na świecie, w tym również w Polsce – do końca lat 90. XX wieku. W szczególności zwrócono uwagę na przedklasyczną myśl ekonomiczną, dokonania Adama Smitha i innych klasyków ekonomii oraz zaprezentowano podstawowe założenia socjalistycznego porządku gospodarczego. Sięgnięcie do źródeł myśli ekonomicznej ma na celu zwrócenie uwagi na ewolucję znaczenia kapitałów w tworzeniu dochodu. W rozdziale drugim skoncentrowano się na wybranych współczesnych nurtach myśli ekonomicznej, które zachowały swoją aktualność. W rozdziale omówiono keynesizm, ordo- i neoliberalizm oraz nowe nurty w ekonomii, które stopniowo zyskują zwolenników. Niewątpliwie współczesna myśl ekonomiczna, a przede wszystkim ustrój oparty na zasadach konkurencji rynkowej będzie stanowił podstawę przyszłych relacji gospodarczych. W rozdziale trzecim podjęto problemy związane z ustaleniem arystotelesowskiego „celu ostatecznego” aktywności bytowo-gospodarczej człowieka. Omówiono w nim teoretyczne aspekty pomiaru PKB, kontrowersje i implikacje wynikające z jego wykorzystania w życiu społecznym, gospodarczym oraz politycznym. Zwrócono uwagę na wielowymiarowość pojęcia szczęścia i jego ewolucję od starożytności po współczesność. Ponadto wyjaśniono relacje pomiędzy życiem szczęśliwym a umiarem. Ostatni rozdział monografii zawiera rozważania dotyczące determinant rozwoju cywilizacyjnego. Szczególną uwagę skierowano na społeczne, ekologiczne i gospodarcze czynniki utrudniające utrzymanie wysokiej jakości życia. Ponadto omówiono wpływ cyklów koniunktury na rozwój gospodarek opartych na zasadach wolnorynkowych. W tej części podjęto próbę identyfikacji czynników sprawczych kolejnego ożywienia gospodarczego. Książka jest skierowana do szerokiego grona odbiorców, a przede wszystkim do studentów i całego środowiska akademickiego. Z uwagi na prezentację tematyki rozwoju trwałego w zasadzie od podstaw książka powinna być interesującą lekturą nie tylko dla ekonomistów, ale także inżynierów. Treści zawarte w monografii pozwolą dostrzec w postępie technicznym równocześnie aspekt społeczny i środowiskowy. Zgodnie z zamierzeniem autora publikacja ma stanowić zachętę do refleksji nad historią rozwoju cywilizacyjnego świata i dotychczasowymi metodami sterowania procesami gospodarczymi. Ma również pomóc w odpowiedzi na pytanie o sens uporczywego budowania dobrobytu materialnego, nawet kosztem obniżenia jakości życia. Rzetelna wiedza jest również źródłem budowania świadomości na temat sposobów przezwyciężania pojawiających się trudności, pozytywnego postrzegania przyszłości i wyboru adekwatnego modelu rozwoju społeczno-gospodarczego, zapewniającego trwałe zaspokojenie potrzeb ludzkości, sprawiedliwość społeczną i poprawę jakości życia.
Okładka książki Komercjalizacja i transfer technologii

64,90 zł 45,95 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,86 zł

Książka pt. Komercjalizacja i transfer technologii jest kolejną publikacją z serii „Nauka i Praktyka Innowacji” wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z procesami komercjalizacji i transferu technologii, z uwzględnieniem warunków istniejących w Polsce. Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz zawiera praktyczne ich przykłady. W pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i komercjalizacji technologii, jak i na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i centrów transferu technologii).
Okładka książki Kształtowanie relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług

64,90 zł 45,95 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,86 zł

W pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym również na pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań mających na celu pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej. Służą one m.in. zacieraniu granic i podziałów między państwami przygranicznymi czy też kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to m.in. do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany w zachowaniach polskich oraz czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury. Rynku bardzo specyficznego (chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd bardzo słabo rozpoznanego oraz opisanego. Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii oraz sfery kultury. Przyjętym celom pracy oraz postępowaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze. W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii, jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn – Czeski Cieszyn. Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym. W rozdziale szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych. Skoncentrowano się zwłaszcza na działaniach marketingowych realizowanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku, jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych.
Okładka książki Finanse zrównoważone. Rozwój. Ryzyko. Rynek

59,90 zł 36,74 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,46 zł

Monografia jest jedną z pierwszych na rynku wydawniczym, które w sposób kompleksowy podejmują problematykę finansów zrównoważonych z perspektywy rynków, instytucji, ryzyka oraz powiązań między kategoriami rozwoju zrównoważonego, zrównoważonej adaptacji oraz finansów zrównoważonych. Oryginalne podejście zaprezentowane w opracowaniu wyraża się m.in. w: usystematyzowaniu pojęć i kategorii z zakresu finansów zrównoważonych, kompleksowej klasyfikacji subdyscyplin finansów zrównoważonych oraz propozycji koncepcji zrównoważonych systemów finansowych, propozycji scenariuszy rozwoju finansów zrównoważonych oraz nowatorskim spojrzeniu na rolę finansów w zapewnianiu efektywnego finansowania rozwoju zrównoważonego.Monografia jest efektem badań prowadzonych w ramach grantu NCN, OPUS 13 nt. Finansowanie rozwoju zrównoważonego. Determinanty-Efektywność-Modelowanie . Wyniki badań oraz rozważania przedstawione w opracowaniu dedykowane są wszystkim osobom, które naukowo i zawodowo interesują się problematyką finansów w aspekcie wyzwań i konieczności dostosowania do potrzeb zrównoważonego rozwoju.
Okładka książki Wydatki publiczne

69,90 zł 49,48 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,38 zł

Zagadnienie wydatków publicznych jako przedmiot zainteresowania nauk ekonomicznych jest stosunkowo słabo rozpoznane, np. w porównaniu z dochodami publicznymi, a zwłaszcza podatkami. Jeśli już, to wydatki publiczne najczęściej analizowane są z punktu widzenia ich wpływu na gospodarkę w ujęciu zagregowanym, w ramach badań nad przebiegiem cyklu koniunkturalnego. Rzadziej natomiast dokonuje się prób uchwycenia wpływu wyodrębnionych kategorii wydatków na wzrost gospodarczy i rozwój społeczny kraju. Takie zdezagregowane podejście do wydatków publicznych – według funkcji i zadań państwa – jest cechą charakterystyczną dla wyników badań zaprezentowanych w książce. Ekonomiczne i społeczne znaczenie wydatków publicznych, których wielkość i struktura wyznaczają poziom fiskalizmu, zasługuje na większą uwagę zarówno ze strony teoretyków, jak też polityków. Źródłem każdego wydatku publicznego są w ostateczności daniny publiczne. Lepiej alokowane i efektywniej wykorzystane wydatki publiczne mogą zatem skutecznie wpływać na ograniczanie ciężarów podatkowych (fiskalizmu). Nowatorskie podejście do mierzenia efektów wydatków publicznych może znacznie zwiększyć korzyści społeczeństwa. Autorzy książki wyrażają nadzieję, że przedstawione w niej wyniki będą inspiracją do dalszych pogłębionych badań teoretycznych i skłonią polityków do głębszej refleksji przy podejmowaniu decyzji o wykorzystaniu środków publicznych.
Okładka książki Microsoft excel w pracy finansisty. Analiza i modelowanie danych finansowych

49,90 zł 34,55 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,70 zł

Przeglądasz oferty pracy i wszędzie wymagana jest bardzo dobra znajomość programu MSExcel, zwłaszcza w zakresie pracy z danymi finansów? A może w pracy wykorzystujesz Excela i wieleczasu zajmuje ci wykonywanie standardowych, codziennie powtarzanych czynności, a efekty twoichanaliz nie są zadowalające? Chciałbyś się nauczyć sprawnie i efektywnie posługiwać Excelem,wykorzystując jego wszechstronne możliwości? Chciałbyś poznać i zrozumieć modele finansowesłużące do wyceny różnego rodzaju inwestycji finansowych, a przede wszystkim nauczyć się w praktyceprzeprowadzać tego typu analizy? A może potrafisz już to wszystko robić, ale szukasz inspiracji dotworzenia interaktywnych raportów finansowych i przedstawiania wyników w formie profesjonalnychkokpitów menedżerskich (dashboards)? Jeśli choć na jedno z pytań odpowiedź jest twierdząca, oznaczato, że ta książka została napisana właśnie dla Ciebie!Książka, którą trzymasz w rękach, powstała na bazie szkoleń i stanowi zbiór praktycznych zastosowańExcela do modelowania finansowego. Całość prezentowana jest w formie warsztatowej, w myśl zasadyLearning by doing. Nie znajdziesz tu suchej teorii. Stawiamy na praktykę! Dlatego jednymz ważniejszych elementów tej książki są pliki Excela, w których znajdują się rozwiązania wszystkichopisanych w niej zagadnień. Rekomendowanym systemem pracy jest równoległe czytanie książkii wykonywanie ćwiczeń w Excelu. Pliki Excela znajdują się nastronie: https://labmasters.pl/ksiazki/excel-finansowy/Do pełnego zrozumienia wszystkich omawianych w książce zagadnień i przykładów aplikacyjnychwymagana jest znajomość programu MS Excel na poziomie co najmniej średnio zaawansowanym.Książka została opracowana dla polskiej wersji programu ME Excel.Książka składa się z 8 rozdziałów poświęconych modelowaniu finansowemu. W kolejnych rozdziałachprzedstawiamy zagadnienia związane z wartością pieniądza w czasie, analizą lokat oraz kredytów,oceną projektów inwestycyjnych, wyceną akcji i obligacji, tworzeniem efektywnych portfeliinwestycyjnych oraz ich oceną i prognozowaniem zwrotu. Tematyka ta nie jest prosta, ale niezwykleużyteczna na rynku pracy. Zaawansowane przykłady aplikacyjne dołączone do każdego rozdziałupozwolą na przećwiczenie poznanych zagadnień i mogą być inspiracją do tworzenia własnych narzędzianalitycznych.
Okładka książki Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie. Perspektywa czwartej rewolucji przemysłowej

49,90 zł 30,61 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,25 zł

Celem monografii, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest próba opracowania modeluobjaśniającego wpływ czynników technologicznych powiązanych z czwartą rewolucjąprzemysłową na zarządzanie projektami rozwoju nowych produktów (NPD) w przedsiębiorstwie.W książce:scharakteryzowano obecne trendy w działalności projektowej w organizacjach;omówiono podejście procesowe w zarządzaniu projektami;przedstawiono koncepcję ładu projektowego oraz jego operacjonalizacji;opisano czwartą rewolucję przemysłową (genezę i istotę pojęcia, jego niejednoznaczność,wzajemne relacje koncepcji z działalnością projektową przedsiębiorstwa, implikacjedla zarządzania projektami NPD, aktywatory czwartej rewolucji przemysłowej);określono wpływ aktywatorów czwartej rewolucji przemysłowej na zarządzanie projektemw przedsiębiorstwie;przedstawiono autorski model zarządzania projektami NPD w czwartej rewolucji przemysłowej.
Okładka książki Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej społecznej i zarządczej

49,90 zł 33,77 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,70 zł

Rynek pracy podlega zmianom, a analiza zagadnień związanych z kapitałem ludzkim nabiera corazwiększego znaczenia. Z tego powodu wzrasta zainteresowanie analizą sprawiedliwegowynagradzania z perspektywy zarówno pracowników, jak i zarządzających organizacją. Złożonośćtego problemu wymaga jednak przeprowadzenia analizy z kilku perspektyw: jakościowych cechwynagrodzenia za pracę, skuteczności systemu wynagrodzeń w organizacji oraz percepcjiindywidualnego pracownika.Książka ""Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej, społeczneji zarządczej"" to jedna z pierwszych tak interdyscyplinarnych publikacji omawiającychsprawiedliwość wynagradzania w różnych aspektach: z perspektywy zarówno zarządzaniakapitałem ludzkim, prawa, polityki społecznej, jak i dyskursu medialnego. Jej celem jesteksploracja teoretyczna i empiryczna istoty sprawiedliwości wynagradzania oraz sprawiedliwościopodatkowania z uwzględnieniem szerokiej perspektywy badawczej. Monografia zawiera takżeocenę różnych aspektów sprawiedliwego wynagradzania na podstawie opinii pracownikówznajdujących się na różnych szczeblach kariery. Dzięki tak szerokiemu podejściu do problemubadawczego publikacja może stać się pozycją obowiązkową zarówno dla praktyków, jaki teoretyków prawa, zarządzania, polityki społecznej czy komunikacji wewnętrznej w firmach. Wpracy poruszone zostały także aspekty związane z budowaniem sprawiedliwego systemuopodatkowania, w tym opodatkowania dochodów z wykonywanej pracy.
Okładka książki Strategie konkurowania międzynarodowych korporacji hotelowych

69,90 zł 58,14 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,22 zł

Oddawana do rąk Czytelników książka jest pierwszą wydaną w ostatnich latach pracą naukową analizującą w sposób kompleksowy zagadnienia konkurencyjności, strategii konkurowania oraz zasobów umożliwiających umocnienie przewagi konkurencyjnej międzynarodowych przedsiębiorstw z sektora usług hotelarskich. Książka dotyczy nowych, niezwykle złożonych zjawisk organizacyjnych i ekonomicznych oraz wnosi istotne wartości poznawcze do dorobku naukowego dotyczącego konkurencyjności międzynarodowych przedsiębiorstw hotelowych. Wyróżnia się analizą badanego problemu z perspektywy teorii tworzenia zasobowokompetencyjnej przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem elementów teorii kosztów transakcyjnych oraz teorii umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. Zaprezentowano w niej konkurencyjność organizacji z perspektywy identyfikacji źródeł i czynników pozycjonowania strategicznego oraz wskazania na wyróżniające zasoby przedsiębiorstw świadczących usługi noclegowe, a także określenia elementów składowych strategii konkurowania korporacji hotelowych w warunkach internacjonalizacji i globalizacji rynku usług turystycznych. Ponadto na przykładzie korporacji hotelowej Accorhotels przedstawiono praktyczne aspekty implementacji strategii konkurowania. Książka może stanowić pomoc zarówno w procesie praktycznego zarządzania przedsiębiorstwami dla menedżerów, jak i teoretycznych rozważań podjętej problematyki wśród pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów.
Okładka książki W stronę rynku. Wybór publicystyki ekonomicznej z przełomu lat 80. i 90. XX wieku

39,90 zł 24,48 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,19 zł

Impulsem do wydania niniejszego zbioru stała się 30. rocznica wdrożenia w Polsce wielkiego programu transformacji gospodarczej. Przełom polityczny, który dokonał się w naszym kraju w 1989 roku, umożliwił przebudowę gospodarki w kierunku systemu wolnorynkowego. Polska gospodarka definitywnie pożegnała się ze scentralizowanym socjalizmem i weszła na drogę kapitalistycznego rozwoju. Książka zawiera wybór tekstów na temat pożądanych kierunków reformowania gospodarki i polityki makroekonomicznej, napisanych w latach 1986–1993 i opublikowanych w polskich czasopismach. Układ tekstów w książce jest chronologiczny, dzięki czemu wyraźnie widać ewolucję poglądów, jaka zachodziła w owym czasie w Polsce, przede wszystkim pod wpływem zmieniających się szybko uwarunkowań politycznych. Będąc uczestnikiem i obserwatorem tamtych wydarzeń, przedstawiam Czytelnikom moje ówczesne oceny i poglądy. Oczywiście, gdy dziś czyta się teksty z tamtego okresu, niektóre z nich można uznać za niedojrzałe, idealistyczne, niekiedy naiwne. Ale pokazują one, jak silnie ugruntowane były już wówczas proreformatorskie przekonania, a zarazem jaką rolę w procesie reform odgrywały ówczesne uwarunkowania zewnętrzne i ograniczenia polityczne. Będąc zwolennikiem radykalnych i kompleksowych reform prorynkowych, cieszę się, że Polska od początku poszła tą właśnie drogą. Niezależnie od błędów i zaniechań, które popełniono w procesie transformacji, przełomowe reformy dokonane w tamtym czasie stały się fundamentem szybkiego rozwoju naszego kraju w następnych latach. Dariusz Rosati
Okładka książki Strategie budowania marki i rozwoju handlu

59,90 zł 36,74 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,46 zł

Monografię Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu oceniam wysoce pozytywnie. Przygotowana ona została przez siedmioosobowy Zespół Autorów Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji — na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego — pod kierunkiem i redakcją naukową prof. Tomasza Domańskiego. Ma dwie części, które są logicznie i merytorycznie ze sobą powiązane. Poszczególne rozdziały są napisane klarownym językiem, narracja jest czytelna i odpowiada kanonom rozważań naukowych. W wymiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej strategii kreowania marki w różnych obszarach i środowiskach oraz strategii rozwoju handlu. Książka spotka się z uznaniem środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami handlu i marketingu, w tym także doktorantów i studentów. Ma także duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw handlowych i galerii handlowych, kadry kierowniczej jednostek samorządu oraz dla twórców przekazu reklamowego. z recenzji prof. dr hab. Jana W. Wiktora Recenzowana monografia jest wartościową pracą naukową pod względem poznawczym i aplikacyjnym. Jej walorem jest przedstawienie szerokiego spektrum zagadnień wskazujących na nowe obszary badawcze w zakresie kreowania marki i problematyki rozwoju współczesnego handlu. Z tego względu może ona być przydatna dla badaczy zajmujących się problematyką zarządzania marką, dla studentów uczelni ekonomicznych oferujących specjalności marketingu i handlu, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz menedżerów marketingu. z recenzji prof. dr hab. Marii Sławińskiej
Okładka książki Kapitał intelektualny przedsiębiorstw w Polsce

39,90 zł 33,18 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,12 zł

Monografia (…) stanowi istotną pozycję na rynku wydawniczym. Będzie ona przydatna zarówno dla osób prowadzących badania na temat kapitału intelektualnego organizacji, jak i studentów zgłębiających tę złożoną materię. Z kolei jej aplikacyjne elementy i prezentowane wyniki badań własnych Autorów powodują, iż powinna spotkać się również z zainteresowaniem praktyków zarządzania, a w szczególności w kontekście analiz i dyskusji nad problemami rozwoju kapitału intelektualnego organizacji w warunkach turbulentnych zmian ich otoczenia. z recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Ryszarda Borowieckiego, dr h. c. mult. (…) monografia stanowi interesujące podejście do badań nad kapitałem intelektualnym organizacji (…). Ważne jest przy tym włączenie w te rozważania kwestii związanych z zarządzaniem różnorodnością. Zestawienie dwóch tak istotnych dla współczesnych organizacji zagadnień stanowi nowum w badaniach nad kapitałem intelektualnym, dostarczając cennej wiedzy zarówno dla naukowców zajmujących się tą problematyką, studentów, jak i praktyków – menedżerów i osób odpowiedzialnych za projektowanie interwencji publicznej kierowanej do przedsiębiorstw. Jej dużą zaletą jest interdyscyplinarność. z recenzji wydawniczej dr hab. Justyny Wiktorowicz, prof. UŁ
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,61 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj