W książce w sposób kompleksowy, a zarazem syntetyczny przedstawiono zagadnienia oraz narzędzia wspomagające zarządzanie całym cyklem życia produktu: od koncepcji, poprzez projektowanie konstrukcji i technologii, produkcję, eksploatację, aż do wycofania produktu z eksploatacji, recykling i w końcu utylizację. Współczesne systemy zarządzania cyklem życia produktu (Product Lifecycle Management, PLM) są przykładem zastosowań wielu technologii Przemysłu 4.0, w tym AI, VR/AR, modelowania, symulacji i innych, które w radykalny sposób zmieniają sposób pracy inżynierów, sprzyjają poprawie jakości prac projektowych i skracaniu czasu wprowadzania nowych wyrobów na rynek. Książka jest adresowana do studentów, praktyków pracujących w działach B+R, przygotowania produkcji czy rozważających zakup systemów PLM, a także wszystkich tych, którzy po prostu interesują się postępem, jaki dokonał się w ostatnim czasie w zakresie metod, organizacji pracy i narzędzi wspomaganego komputerowo projektowania wyrobów i technologii.
Książka pt. Komercjalizacja i transfer technologii jest kolejną publikacją z serii „Nauka i Praktyka Innowacji” wydawanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Podstawowym celem opracowania jest usystematyzowanie wiedzy, a także zidentyfikowanie współczesnych wyzwań związanych z procesami komercjalizacji i transferu technologii, z uwzględnieniem warunków istniejących w Polsce. Książka różni od innych pozycji spotykanych na rynku polskim, co jest ważną jej zaletą. Dotyka ona zagadnień komercjalizacji technologii oraz zawiera praktyczne ich przykłady. W pracy starano się całościowo, ale syntetycznie spojrzeć zarówno na zagadnienia procesów transferu i komercjalizacji technologii, jak i na kluczowe elementy systemu wsparcia. Książka skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, technicznych i innych (np. przyrodniczych), menedżerów oraz pracowników naukowych. Należy ją polecić przede wszystkim menedżerom ośrodków wsparcia innowacyjnego biznesu (inkubatorów, parków naukowo-technologicznych, akademickich spółek celowych i centrów transferu technologii).
RFID od koncepcji do wdrożenia. Polska perspektywa
„Oddawana do rąk Czytelnika książka poświęcona jest identyfikacji radiowej RFID. Jest to pierwsza publikacja na ten temat w Polsce. RFID jest innowacyjną technologią automatycznej identyfikacji coraz częściej stosowaną przez przedsiębiorstwa w procesach logistycznych. (…)
Jak wiele innych przełomowych innowacji, również RFID ma wielu ojców. Początkowo była to technologia o przeznaczeniu wojskowym, stosowana m.in. w okresie II wojny światowej do identyfikacji samolotów przez własne systemy radarowe (systemy identyfikacji „swój-obcy”). Od tamtego czasu technologia RFID niebywale się rozwinęła, czego wyrazem jest m.in. różnorodność i powszechność zastosowań, miniaturyzacja oraz przystępność cen (niektórych) transponderów RFID.”
Niniejsza książka, będąca kompendium wiedzy o zastosowaniu technologii identyfikacji radiowej (RFID), ukazuje zarówno jej aspekty techniczne, jak również organizacyjne. Przedstawiono przypadki wdrożeń RFID z naciskiem na nowe możliwości realizacji procesów logistycznych wspieranych przez RFID oraz korzyści stąd płynące.
Lektura książki zapewni uzyskanie podstaw technicznych oraz poznanie przypadków wdrożeń technologii RFIF w polskich i zagranicznych organizacjach. Studia przypadków są zaprezentowane na postawie jednolitego szablonu, co umożliwia łatwą analizę przypadków i prowadzenie porównań.
Będzie się m.in. można dowiedzieć:
· jakie są standardy dla technologii RFID,
· jak działa i jaka jest architektura sieci EPCglobal,
· jak przeprowadzić proces przygotowania do wdrożenia technologii RFID,
· jakie korzyści odniesiono dzięki wdrożeniu tej technologii w magazynie wyrobów gotowych, terminalu przeładunkowym, muzeum, centrum logistycznym itp.
Książkę ze względu na swoją uniwersalność kierujemy do szerokiego kręgu odbiorców – zarówno do studentów uczelni politechnicznych z wykładaną logistyką, studentów wyższych szkół logistycznych, osób studiujących nauki związane z transportem, nowymi technologiami, telekomunikacją. Ze względu na duży udział praktycznych case study w książce, treści w niej przedstawione mogą okazać się cenne dla menedżerów firm logistycznych i wszystkich zainteresowanych nowoczesną technologią identyfikacji radiowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?