Oszustwa i manipulacje księgowe a rachunkowość kreatywna
-
Autor: Hołda Artur
- ISBN: 978-83-208-2429-2
- EAN: 9788320824292
- Oprawa: miękka
- Wydawca: PWE
- Format: 250x176mm
- Język: polski
- Liczba stron: 162
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: 3 - 5 dni
-
Brak ocen
-
27,07złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,40 zł
x
Celem rozważań prowadzonych w książce jest przedstawienie istoty systemu rachunkowości
oraz usystematyzowanie wiedzy na temat różnić między rachunkowością kreatywną a oszustwem
księgowym. Postawiona hipoteza główna brzmi, że rachunkowość kreatywna nie jest pojęciem
tożsamym z oszustwem księgowym. W ramach prowadzonych analiz oraz krytycznego przeglądu
literaturowego dokonano klasyfikacji przestępstw gospodarczych ze szczególnym określeniem
skali, częstotliwości występowania i skutków gospodarczych fałszowania danych
sprawozdawczych. Przedstawiono wybrane techniki manipulowania i oszustw, jak również
zaprezentowano metody i modele ich wykrywania: technikę czerwonych flag, model Benforda
oraz model Beneisha, którego skuteczność w polskich realiach gospodarczych zweryfikowany na
próbie wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. W książce przedstawiono także
wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na grupie księgowych i biegłych rewidentów.
W ramach badań ankietowych sprawdzono, jak jest rozumiane pojęcie kreatywnej rachunkowości,
jak również próbowano zbadać skalę dokonywanych manipulacji finansowo-księgowych.
oraz usystematyzowanie wiedzy na temat różnić między rachunkowością kreatywną a oszustwem
księgowym. Postawiona hipoteza główna brzmi, że rachunkowość kreatywna nie jest pojęciem
tożsamym z oszustwem księgowym. W ramach prowadzonych analiz oraz krytycznego przeglądu
literaturowego dokonano klasyfikacji przestępstw gospodarczych ze szczególnym określeniem
skali, częstotliwości występowania i skutków gospodarczych fałszowania danych
sprawozdawczych. Przedstawiono wybrane techniki manipulowania i oszustw, jak również
zaprezentowano metody i modele ich wykrywania: technikę czerwonych flag, model Benforda
oraz model Beneisha, którego skuteczność w polskich realiach gospodarczych zweryfikowany na
próbie wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. W książce przedstawiono także
wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na grupie księgowych i biegłych rewidentów.
W ramach badań ankietowych sprawdzono, jak jest rozumiane pojęcie kreatywnej rachunkowości,
jak również próbowano zbadać skalę dokonywanych manipulacji finansowo-księgowych.