Opowieść o Dorze Maar (1907-1997), modelce i kochance Pabla Picassa, słynnej malarce i fotografce, odrzuconej przez kapryśnego kochanka. Pełna emocji powieść o kobiecie, która w imię miłości była zdolna do wszystkiego. Mieszkająca w Paryżu kubańska pisarka przygotowuje powieść o Dorze Maar, jednej z najbardziej utalentowanych artystek doby surrealizmu do chwili, gdy w jej życiu pojawił się Pablo Ruiz Picasso. Była kochanką, muzą, a w końcu ofiarą genialnego malarza. Inspiracją dla pisarki staje się kilkudniową podróż Dory do Wenecji, w towarzystwie Bernarda Minoret i Jamesa Lorda. Podróż ta stanie się punktem zwrotnym w życiu Dory. Po powrocie z Wenecji do Paryża usunie się ze świata i zamknie na zawsze w swoim paryskim mieszkaniu. Zo Valds (ur. 1959 w Hawanie), kubańska pisarka, poetka i krytyk filmowy, z wykształcenia filolog. W latach 1984-88 pracowała w delegacji kubańskiej dla UNESCO w Paryżu. Była także edytorką magazynu ""Cine Cubano"". Mieszka z mężem i córką w Paryżu. Opublikowała 5 tomów wierszy i 22 powieści, opowiadania i książki dla dzieci. Jej książki były tłumaczone na ponad trzydzieści języków, spotykając się z nadzwyczajnym przyjęciem ze strony krytyków i czytelników. W Polsce ukazały się dotychczas 3 powieści: Oddałam ci całe życie (1999),Cud w Miami (2004), Piratki z Karaibów (2010). Dora Maar (1907-1997; z Picassem 1936-1944); prawdziwe nazwisko Henriette Theodora Markovitch, pół Francuska, pół Chorwatka. Utalentowana artystka i fotografka, ikona surrealistów (fotografował ją Man Ray). Otaczała ją nieco tragiczna aura - jak sądził Picasso, przede wszystkim dlatego, że nie mogła mieć dzieci. Po rozstaniu do końca życia pozostała samotna, żyjąc w otoczeniu zakurzonych pamiątek po Picassie.
Nowy Jork z przełomu XIX i XX wieku.Historia dwóch kobiet, które dzieli stulecie, lecz łączą dążenie do niezależności, talent do interesów oraz wyzwania, jakie stawia przed kobietą każda epoka.Amanda Rosebloom jest właścicielką butiku z ubraniami vintage ""Astor Place"". Pewnego dnia spotyka się ze starszą zamożną damą, która chce wycenić i sprzedać swoje dawne suknie. W jej mieszkaniu w kufrze ze strojami przypadkiem znajduje zaszyty w mufce dziennik. To zapiski Olive Westcott, młodej kobiety, która w 1907 roku zamieszkała na Manhattanie. Chociaż Olive żyła przed stu laty, Amanda wkrótce pojmuje, że łączy je ze sobą niezwykle silna więź.
Książka to swoista sesja terapeutyczna, w trakcie której człowiek może nauczyć się zmierzyć z Przekleństwem Bycia Miłym. Stanowi niezbędne źródło wiedzy dla wszystkich osób mających problem z mówieniem nie. Autorka zabiera czytelnika w podróż do poznania siebie i własnych potrzeb. Wyjaśnia przyczyny i mechanizmy zjawiska bycia miłym, nie ocenia ludzkich zachowań, lecz daje szczegółowe wskazówki, jak zrozumieć i zmienić męczące nas postępowanie – pokazuje, jak skończyć z zapominaniem o własnych potrzebach, zacząć szanować siebie i nauczyć się być miłą dla samej siebie. Liczne przykłady prawdziwych życiowych historii oraz pełne humoru podejście autorki oraz dystans do samej siebie pozwalają w pełni zobrazować problem i sprawiają, że staje się on bardziej zrozumiały i czytelny. O autorce Jacqui Marson jest dyplomowanym i certyfikowanym psychologiem. Pracowała w wielu różnych zakładach lecznictwa w Londynie, między innymi w więzieniu Holloway, w szpitalu św. Tomasza, a obecnie prowadzi praktykę prywatną w Covent Garden. Bardzo często wypowiada się jako ekspert z dziedziny psychologii w BBC, w programach telewizyjnych i radiowych. Publikuje w branżowych czasopismach poświęconych psychologii.
Dziennik Mai
Maya, amerykańska nastolatka, dorasta pod opieką swojej chilijskiej babci Nini i jej męża Popo, otoczona ciepłem i miłością. Śmierć ukochanego Popo wstrząsa całym światem Mai. Dziewczyna zaczyna szukać zapomnienia w alkoholu i narkotykach. Z ośrodka leczenia uzależnień ucieka do Las Vegas i ląduje wkrótce w kryminalnym półświatku. Pracuje dla złodzieja, narkomana i dealera, pije, ćpa, stopniowo traci świadomość tego, co dobre i złe. Kiedy w końcu udaje jej się wrócić do babci, ta chcąc ratować wnuczkę przed zemstą mafii, wysyła ją na chilijską wyspę Chiloé. Tam, wśród prostych, serdecznych ludzi żyjących w zgodzie z naturą, Maya zrozumie, co jest w życiu naprawdę ważne.
Pierwsza książka autorki jednego z najpopularniejszych blogów kulinarnych w Polsce. Tych przepisów nie znajdziecie na blogu!
Paulina Stępień to jedna z najbardziej rozpoznawalnych blogerek w Polsce. Od pięciu lat prowadzi blog kotlet.tv. Z jej przepisów korzystają setki tysięcy osób miesięcznie.
W książce znalazło się 130 nowych przepisów na atrakcyjne potrawy, dobranych tak, aby sprawdziły się zarówno podczas niedzielnego obiadu, jak i w tygodniu, gdy brakuje czasu na gotowanie, aby było smacznie i dla całej rodziny. Każdy przepis to sprawdzony pomysł na danie. Swoje pomysły na potrawy Paulina wynajduje w starych rodzinnych zeszytach, ale też podróżując i odkrywając lokalne polskie przysmaki.
Celem serii Poczytajki pomagajki jest wzmocnienie dzieci, szczególnie tych, które z domowego zacisza trafiają do grup przedszkolnych czy szkolnych, oraz pokazanie im, że: każdy jest inny, cechy charakteru i wyglądu często decydują o akceptacji nas przez innych, dlatego warto pracować nad sobą, sukces może przyjść w każdej, nawet najmniej spodziewanej chwili, a dzięki przyjaciołom nasze życie staje się lepsze i ciekawsze. O czym poczytamy w tomie Dokuczalska? O pewnej dziewczynce, która była niemiła dla swoich kolegów, potrafiła kogoś uszczypnąć, a nawet uderzyć. Dokuczalska musi zrozumieć, że nie jest fajnie być krzywdzonym. Pomaga jej w tym przygoda z rękami i dzieci z przedszkola. Dowiaduje się, że zawsze warto próbować, bo podobnie jak inni bohaterowie naszej serii: Nieśmiałek, Nowa w przedszkolu, ChoroWitek, Sama, ArcyBolek czy Gadulska, k a ż d y j e s t w a ż n y! Autorzy wszystkich opowiadań to doskonali obserwatorzy dzieci, ich środowiska, problemów i radości; często czerpali z własnych doświadczeń.
Czy próbowaliście kiedykolwiek "obierać banana"? Albo jeździć na "koniku na biegunach"? Strzelać z "miłosnej kuszy"? "Obierać łupinkę"? Jak to... Nie wiecie, co to takiego? Jeśli nie znacie takich pozycji miłosnych, a już na pewno ich nie próbowaliście, to niniejsza książka stanowi dla Was lekturę obowiązkową! Wewnątrz znajdziecie jasne i pikantne rady, jak zacieśnić wasz miłosny związek dzięki oryginalnym pozycjom, z którymi być może dotychczas się nie zetknęliście, a ponadto intrygujące warianty bardziej znanych konfiguracji. Nie brak w niej też użytecznych sugestii, jak przełamać łóżkową rutynę, rozbudzić libido i przydać uprawianiu miłości świeżych barw!
Pisania, jak każdego zawodu, można się nauczyć. Kurs kreatywnego pisania Katarzyny Bondy, królowej polskiego kryminału, da początkującym pisarzom narzędzia, by mogli swoje pisarskie pomysły realizować pewnie, świadomie i coraz doskonalej. Wyjaśni, jak wygląda struktura powieści i w przystępny sposób uporządkuje teorię konstruowania tekstów literackich. Pomoże także przyszłym pisarzom w odkrywaniu ich mocnych stron, otworzy ich na inną percepcję świata, nauczy samodyscypliny oraz tego, jak szukać tematów i pomysłów.Tak, uczę ludzi pisać. Lubię dzielić się swoją wiedzą, pomagać adeptom, wydobywać ich z odmętów grafomanii. Spokojnie, to nie przytyk, gdyż każdy pisarz jest trochę grafomanem. Nie piszę za moich podopiecznych, nie redaguję, nie narzucam im swojej percepcji świata. Staram się jedynie - jak akuszerka - pomagać w ich literackich porodach. Bo pisanie książek to nie poezja, gdzie pocałunek Muzy zapładnia twórcę do napisania wiersza, zaś iluminacja jest cenniejsza niż warsztat. Pisanie książek to ciężka, także fizyczna, praca. By napisać kilkaset stron powieści trzeba mieć naprawdę twardy koniec kręgosłupa, a przy tym jednak nadal pozostać artystą. Moim zdaniem to właśnie literatura a nie film, jak przekonywał towarzysz Lenin jest królową sztuk. I choć kiedyś sama nie wierzyłam, że to ma sens, bojkotowałam, wyśmiewałam, kpiłam, dziś odszczekuję publicznie: pisania można, a nawet trzeba się nauczyć!.
W tej książce znajdziesz wszystko, czego potrzeba, aby zrozumieć zachowanie, dźwięki oraz język ciała kotów i dobrze opiekować się swoim pupilem.
Nauczysz się odczytywania nastrojów kota: koty bardzo dobrze posługują się głosem – miauczą, prychają, mruczą, a nawet śpiewają.
Poznasz sposoby porozumiewania się kotów miedzy sobą: robią to przede wszystkim za pomocą języka ciała. Komunikują się poprzez ułożenie uszu, wąsów, koci grzbiet. A zostawione we właściwym miejscu na korze drzewa zadrapanie informuje bez słów, kto tu rządzi.
Zdobędziesz umiejętność nawiązywania kontaktów z kotem, odbierania sygnałów: oznak przyjaźni i ostrzeżeń przed atakiem wysyłanych przez kota poprzez włosy czuciowe, oczy, uszy i ogon.
Hubert Meyer popełnił błąd w profilu i porzucił pracę w policji. Stary przyjaciel prosi go o pomoc w przesłuchaniu młodej kobiety, w związku z zaginięciem jej 9-letniej córki. Policjanci próbują łączyć tę sprawę z bestialskim zabójstwem 11-letniego Amadeusza, którego matka jest szanowaną w mieście florystką. Okazuje się, że była ona ostatnią osobą, która widziała Zosię żywą.Florystka początkowo pomaga w poszukiwaniach, ale gdy ciało dziecka odnajduje się na tym samym cmentarzu, gdzie pochowano Amadeusza, staje się główną podejrzaną.
Profiler policyjny musi rozwikłać zagadkę śmierci śmieciowego barona, którego ciało znaleziono w jednej z katowickich kamienic. Wszystkie poszlaki wskazują na biznesowe porachunki, ale Hubert Meyer czuje, że sprawa może mieć związek z morderstwem sprzed 17 lat.
Diagnostyka, zabiegi terapeutyczne, przeciwdziałanie cierpieniu i próby przedłużenia życia są stare jak ludzkość. Można je zaliczyć do najdawniejszych i najbardziej podstawowych dziedzin wiedzy. W kolejnej publikacji z popularnej serii "Ocalić od zapomnienia" Autorka opisuje choroby w wierzeniach i pierwotnej diagnostyce. Następnie przybliża wiedzę o dawnych lekach, lekarzach i cyrulikach oraz terapii (np. puszczaniu krwi, bańkach, pijawkach, kąpielach leczniczych, ziołach).
W książce znalazły się obszerne informacje o afrodyzjakach, profilaktyce, położnictwie i higienie. Końcowy rozdział dotyczy pierwszych szkół, uczelni medycznych i starych podręczników.
Autorka zadaje pytanie: medycyna tradycyjna to zabobon czy zapomniana bezcenna wiedza wielu pokoleń?
Książka jest bogato ilustrowana starymi rycinami i zdjęciami.
W książce podano wartości kaloryczne ponad 20000 produktów spożywczych oraz wartości spalania kalorii podczas pracy i uprawiania sportu. Jak kontrolować spożycie kalorii, jak utrzymać prawidłowy ciężar ciała, zapotrzebowanie na kalorie, płynne granice nadwagi - oto niektóre z omówionych w książce problemów.
Chiny zostają zaatakowane przez Japonię. Dla każdej rodziny w tym ogromnym kraju Japończycy są teraz wrogiem, a czas wojny jest czasem kataklizmu bez precedensu. Chińczycy przechodzą drogę od posłuszeństwa i poddania się własnemu losowi do potajemnej, partyzanckiej walki z okupantem, w której udział biorą całe rodziny. Bohaterem zbiorowym tej historii jest rodzina wieśniaków: mąż i żona, ich trzech synów, dwie córki i dalsi krewni. Pytanie, jakie stawia autorka książki, to czy możliwe jest zachowanie człowieczeństwa i moralnej wyższości nad wrogiem, jeśli postępuje się tak samo jak on. Pytanie to nie zostaje rozstrzygnięte, jednak Buck sygnalizuje, że tym, co pozwoli ludziom pozostać ludźmi, jest miłość. Miłość erotyczna ludzi młodych, miłość ludzi starych, będąca przywiązaniem i pełnym poznaniem drugiej osoby, miłość do kraju czy miłość do skrawka ziemi, który należał do rodziny od wielu pokoleń. Miłość we wszelkich swych przejawach.
Jest to opowieść o miłości mającej bohaterów opisywanych wydarzeń odgrodzić od wspomnień, wnieść w ich życie jakiś ład, wiarę w dni, które nadejdą. Dlatego rabin w mieście N. - Łodzi lat pięćdziesiątych - decyduje się na małżeństwo z sierotą, uczennicą gimnazjum. Wczasach ideologicznych i programowo antyreligijnych wywołuje to burzę. Staje się sprawdzianem postaw w środowisku żydowskich komunistów, detonatorem intrygi personalnej organizowanej przez szefa Wojewódzkiego Urzędu Bezpieczeństwa o mentalności i cechach charakteru Moczara. Chyba po raz pierwszy czytelnik dowiaduje się o podziałach wewnątrz ocalonych z Holocaustu Żydów, o dramatach tych, co wierzyli w Jedynego i przestrzegali ustalonych przez niego norm moralnych i obyczajowych, o sytuacji ówczesnego mieszczaństwa tzw. prywatnej inicjatywy. Ambicją autora było zobaczenie całej złożoności tego małego i strasznego świata oczyma postaci tak różnych jak pisarz nawrócony na socrealizm, stary komunista z łagrowym stażem, chłopiec zaczadzony obowiązującą ideologią, konspirator z akowską przeszłością. Dużo w tej powieści jest ironii, elementów czarnego humoru, zadumy nad tym, co zwykliśmy nazywać - pociemniałym życiem.
· niezbędny poradnik dla chłopców w wieku 5-10 lat, którzy chcą zostać nieustraszonymi piratami · tygodniowy plan pomoże poznać smak życia piratów · specjalna tekturowa kieszonka na trzeciej stronie okładki zawiera: kapelusz piracki, przepaskę na oko, piracki plakat do kolorowania, naklejki, żetony, kolczyk Znakomita podpowiedź dla rodziców, jak umożliwić dziecku zabawę w pirata, zamienić jego pokój w pokład pirackiego statku, jak i gdzie ma ono chować łupy i co jeść, żeby nie dostać szkorbutu. Książka dostarczy również pomysłów na pirackie gry i zabawy.
W mrocznej, niebezpiecznej i niespokojnej Barcelonie lat dwudziestych, młody pisarz, żyjący obsesyjną i niemożliwą miłością, otrzymuje od tajemniczego wydawcy ofertę napisania książki, jakiej jeszcze nie było, w zamian za fortunę i, być może coś więcej...
Z niezwykłą precyzją powieściopisarską i w charakterystycznym dlań, oszałamiającym stylu, autor „Cienia wiatru” ponownie przenosi nas do Barcelony Cmentarzyska Zapomnianych Książek, by obdarować nas niezwykłą intrygą, romansem i tragedią poprzez labirynt tajemnic, gdzie czar książek, namiętności i przyjaźni splatają się w mistrzowskiej opowieści.
Kiedy następnym razem będziesz chciał uratować jakąś książkę nie ryzykuj życia...
Zaprowadzę cię do tajemnego miejsca gdzie książki nigdy nie umierają i nikt nie może ich zniszczyć.
Untitled documentAleksy Zorba - człowiek wolny, żyjący w ścisłym związku z naturą, poddający się jej prawom, czerpiący radość ze wszystkiego, co go otacza - niczym Odys błądzi po morzach i lądach, a także między teoriami i systemami. Zorba, bez zniekształcającego pryzmatu rozsądku, odczuwa istnienie ziemi, wody, zwierząt i Boga. W momentach silnych wzruszeń, kiedy nie potrafi znaleźć odpowiednich słów, bierze w dłonie santuri, gra i tańczy, wyrażając tańcem swój zachwyt, cierpienie, radość i ból, swoją filozofią życia.
Dwujęzyczny album Rafała Olbińskiego. Publikacja zawiera 20 prac artysty oraz tyleż opowiadań powstałych z odwrócenia normalnej kolejności w pracy ilustratora. Najpierw bowiem stworzył on obraz. Opowiadania te są próbą jego osobistej, niekoniecznie jedynej interpretacji obrazów, które na ogół powstawały o wiele wcześniej. W trakcie ich malowania artysta nie myślał o jakichkolwiek późniejszych literackich adaptacjach. Jego zamiarem nie był wierny przekład plastycznej wizji na słowa. Obraz traktował tylko jako pretekst do opowiedzenia interesującej historii. Opisać to, co się widzi, jest łatwo; trudniej z tego opisu stworzyć dramat, zamknąć go w nawiasach początku i końca, obudzić intelekt i serce. A to artyście doskonale się udało. Materiał ilustracyjny pochodzi z prywatnego archiwum malarza, ale także z zagranicznych galerii i muzeów.
Ta historia dzieje się tu i teraz. Jej bohaterowie wkraczają w dorosłość w 1980, który w zbiorowej świadomości Polaków zapisał się jako początek przełomu. Żyją w równoległych, zupełnie odmiennych światach. Tolek Tolak, monter konstrukcji stalowych, jest warszawiakiem, a dokładniej grochowiakiem z dziada pradziada; Jurek Ratayec, politolog, jak wielu innych do Warszawy przyjechał na studia. Przypadek, a może los, sprawia, że ich ścieżki się krzyżują, i to w dramatycznych okolicznościach. W końcu wychodzą temu naprzeciw. Spotykają się każdego grudnia, w rocznicę, czasem na tarasie widokowym Pałacu Kultury. Jakby z dachu miasta wszystko, co ważne, widać było inaczej. Rodzi się między nimi specyficzna więź: rozumieją się wbrew wszystkim różnicom i odnajdują zawsze, kiedy mogą być sobie potrzebni.To pierwsze pokolenie, przed którym 1989, jak zwykło się uważać, otworzył nową szansę. Czy im, Tolkowi i Jurkowi, się powiodło? Kim są i jacy są w 2010, kiedy już wiedzą, jak niewiele zostało przed nimi? Zobaczmy. Być może w ich historii jak w lustrze odbija się kawałek także naszego życia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?