I połowa lat 50. Władza ludowa umacnia się w Polsce, namawia chłopów, posiadających małe gospodarstwa rolne, do wstąpienia do spółdzielni, obiecując również szybką elektryfikację wsi oraz budowę bloków mieszkalnych spółdzielczych. Ludzie jednak ciągle są nieufni wobec zmian, mówi się, że 'co wybudujesz, podatkami obłożą, czym się pochwalisz, to doniosą komu trzeba, a ci naślą kontrolę'. Na tym tle Autorka w sposób barwny i optymistyczny pokazuje wieś Pawłowice, w której mieszkające dwie rodziny: Jasnotów i Rucińskich przygotowują się do ślubu Cześka z Zuzią, są obecne podczas uroczystości ślubu w kościele i bawią się hucznie na weselu. Poznajemy charaktery, postawy i sądy poszczególnych biesiadników, w tym charakterystycznego skrzypka z Błonia oraz księdza proboszcza, choć popierającego obecną władzę i lubianego przez mieszkańców wsi, to będącego na cenzurowanym w Urzędzie Bezpieczeństwa.
Czyta: Ryszard Nadrowski
1. Dziś nadzieja rodzi się (sł. Jacek Cygan) 2. Bóg się rodzi 3. Cicha noc 4. Pójdźmy wszyscy do stajenki 5. Gdy się Chrystus rodzi 6. Anioł pasterzom mówił 7. Hej bracia czy śpicie 8. Mizerna, cicha 9. Przybieżeli do Betlejem 10. Jezus malusieńki 11. W żłobie leży 12. Hej, w dzień narodzenia 13. Wśród nocnej ciszy
Trzecia część trylogii o Judycie i jej rodzinie. Judyta to szalona nastolatka, wychowywana bez ojca, uważająca się już za bardzo dorosłą pannę, która wszędzie węszy intrygi. Jej starsza siostra, Paulina, choć ma pracę i swoje życie towarzyskie, próbuje wychowywać tę młodszą. Poza nimi spokój krakowskiego mieszkania burzy Julian – wieloletni wielbiciel matki obu pannic – oraz stryj Karol, babcia i koleżanka Katarzyny.
Czas trwania: 7 godz. 50 min.
Czyta: Hanna Kidner-Kiss
Druga część trylogii o Judycie i jej rodzinie. Judyta to szalona nastolatka, wychowywana bez ojca, uważająca się już za bardzo dorosłą pannę, która wszędzie węszy intrygi. Jej starsza siostra, Paulina, choć ma pracę i swoje życie towarzyskie, próbuje wychowywać tę młodszą. Poza nimi spokój krakowskiego mieszkania burzy Julian – wieloletni wielbiciel matki obu pannic – oraz stryj Karol, babcia i koleżanka Katarzyny.
Czas trwania: 4 godz. 56 min.
Czyta: Hanna Kidner-Kiss
1. Domowe przedszkole (wstęp) 2. Nasze uszy słyszą świat 3. Jesień 4. Jesień, Jesień, Jesieniucha 5. Jarzębina 6. Pan Listopad gra 7. Piosenka o jaśku 8. Wesoła choinka 9. Strojnisia choinka 10. Sanna 11. Bal baloników 12. Kolorowe kredki 13. Marzec - czarodziej 14. Wełniany baranek 15. Zimno, ciepło 16. Na cztery i na sześć 17. Czarna krowa 18. Czereśnie i dzieci 19. Szła kaczuszka 20. Dobrze z tatą iść 21. Domowe przedszkole (zakończenie)Wykonawcy: Łucja Prus - śpiew; Włodzimierz Nahorny - fortepian; Janusz Skowron - instrumenty klawiszowe; Wojciech Kowalewski - instrumenty perkusyjne oraz Urszula Smoczyńska - kierownictwo artystyczne i Dzieci.
Kompilacja najpiękniejszych rockowych piosenek legendarnych polskich zespołów takich jak Budka Suflera, TSA, Rezerwat, Sztywny Pal Azji, Perfect oraz Lady Pank. Po obu stronach czarnej płyty znalazły się takie wyciskacze łez jak „Zaopiekuj się mną”, „Nie płacz Ewka”, „Za ostatni grosz”, „Rzeka miłości, morze radości, ocean szczęścia” oraz „51”. Czas spędzony z tą płytą to piękne wspomnienia, wielkie wzruszenia oraz przysłowiowy powrót do najwspanialszych lat młodości.
Debiutancki album Magdy Ruty pt. „Nie wiem, czy będę” stanowi pogłębiony obraz dosyć skomplikowanego życia wewnętrznego kobiety z całą masą wątpliwości, słabości, lęków, tęsknot, pragnień, ograniczeń, ocen innych ludzi.
Miłość, o której pisze Magda, ma wiele barw i odcieni. Artystka w odważny sposób zagląda w głąb siebie.
Dwanaście piosenek zawartych na albumie to bardzo osobista wypowiedź. Melodie i harmonie czasem podbijają emocje, a czasem wprowadzają w trans, dając czas na bycie tak po prostu z muzyką. Nie ma na tej płycie kalkulacji, daje się za to odczuć muzyczną wrażliwość i smak. Nie brakuje też odważnych rozwiązań jak na przykład połączenie syrenich syntezatorów rodem z nurtu electro z kobiecym głosem i żywą sekcją rytmiczną czy surowymi gitarami. Magda współtworzyła swoja płytę z Tomkiem „Serkiem” Krawczykiem, producentem muzycznym, doświadczonym muzykiem znanym z wielu ciekawych projektów, oraz z młodymi kreatywnymi muzykami, z którymi udało jej się stworzyć prawdziwy, organiczny zespół.
Wybujałe
Rzeki
Nie wiem, czy będę
Sanatoria
Zamarznę
22
Jak to będzie
Niebiescy
Blask
Nie popędzaj
Patchwork
Dobre zakończenie
„Adam Palma Meets Chopin” to płyta szczególna w dyskografii Adama Palmy. Światowej klasy wirtuoz gitary nie tylko zmierzył się na niej z repertuarem jednego z najwybitniejszych kompozytorów wszech czasów, ale dokonał również czegoś wyjątkowego – dał utworom Fryderyka Chopina nowe życie. Tym samym utworom, które do tej pory kojarzyły się przede wszystkim z fortepianem. Palma wspiął się na wyżyny swojej wrażliwości muzycznej i stworzył płytę jedyną w swoim rodzaju.
Kunszt, którym nasycona jest ta płyta, docenił sam Al Di Meola: Chopin, zagrany przez Adama Palmę na gitarze z nowoczesnym podejściem rytmicznym, jeszcze nigdy nie brzmiał tak oryginalnie. Muzyczna koncepcja Palmy jest niezwykła w najlepszym znaczeniu tego słowa, zarówno w warstwie dźwiękowej, jak w kategoriach czystego muzycznego piękna. Kto powiedział, że muzyka Chopina przypisana jest wyłącznie do fortepianu? Adam Palma śmiało przenosi ją na instrument nie kojarzony do tej pory z Chopinem. Oto dzieło prawdziwej twórczej pasji. Brawo!
Album „1999 Harmolodic Odyssey” został nagrany w trakcie niezwykłego spotkania artystycznego czterech artystów: Janusz Yanina Iwański, Henryka Gembalskiego, Krzysztofa Majchrzaka oraz Michała Zduniaka. Ich wspólny koncert odbył się 23 kwietnia 1999 roku w OPK Gaude Mater w Częstochowie. Po ponad dwudziestu latach od zarejestrowania ten wyjątkowy materiał koncertowy doczekał się wydania na nośniku fizycznym.
Tracklista:
1. Gwiazda podwójna (Double Star)
2. Gwiazda druga (Secondo Star)
3. Gwiazda trzecia (Third Star)
4. Gwiazda czwarta (Fourth Star)
5. Gwiazda ostatnia (Last star)
Płyta z utworami słynnego czeskiego pieśniarza i poety Karela Kryla w wykonaniu warszawskiego barda Antoniego Murackiego. Muracki pokusił się tu o zupełnie nowe i całkowicie autorskie tłumaczenia tekstów Kryla, dzięki którym słuchacz może odkryć je na nowo. Nagrania zostały zarejestrowane w 2019 roku podczas koncertu, który odbył się w studiu Radia Gdańsk. Antoniemu Murackiemu towarzyszą Rafał Grząka na akordeonie oraz Joachim Łuczak na skrzypcach oraz instrumentach perkusyjnych.
1. Karavana mraků/ Mroczna karawana
2. Veličenstvo kat/ Przewielmożny kat
3. Bratříčku, zavírej vrátka/ Braciszku, zamykaj furtkę
4. Nevidomá dívka / Niewidome dziewczę
5. Maškary/ Maszkary
6. Pasážová revolta/ Spacerowa rewolucja
7. Tráva/Trawa
8. Jeřabiny/ Jarzębiny
9. Děkuji/ Dziękuję
10. Lásko/ Miła
11. Tak Vás Tu Máme/ Bracia Kainowi
12. Srdce a kříž/ Serce i krzyż
13. Anděl / Anioł
14. Ukolébavka/ Kołysanka
Płyta, na której zespół Piramidy wyszedł obronną ręką z zadania zinterpretowania słynnych utworów największego rosyjskiego barda i poety Bułata Okudżawy. Grupa Piotra Kajetana Matczuka – m.in. Dyrektora Międzynarodowego Festiwalu Piosenki „Szlakiem Bardów” w Warszawie – w tradycyjnych tłumaczeniach wykonała m.in. takie pieśni jak „Wróżba”, „Czarny kot”, „Cudowny walc”, „Modlitwa” oraz „Majster Bułat”.
1. Wróżba
2. Czarny kot
3. List do mamy
4. Pieśń o żołnierskich butach
5. Aleksander Siergiejewicz Puszkin
6. Piosenka o Mozarcie
7. Cudowny Walc
8. Wańka Morozow
9. Piosenka o Arbacie
10. Ballada amerykańskiego żołnierza
11. Piosenka o młodym ułanie
12. Mała orkiestra nadziei
13. Piosenka o otwartych drzwiach
14. Ballada o głupcach
15. Modlitwa
16. Majster Bułat
Dwoje ludzi, którzy mimo skrajności charakterów tworzą jeden, dziki organizm muzyczny. Piosenki, które tworzą, swą prostotą i transowością nawiązują do bluesa, często jednak wykraczając poza jego klasyczną formę. Pola jest wokalistką oraz autorką tekstów. Adam to gitarzysta i kompozytor. Podczas koncertów, często uzupełnianych przez perkusję, własne utwory przeplatają psychodelicznymi i awangardowymi improwizacjami. Ich źródła inspiracji to w takim samym stopniu rdzenne work songs, Muddy Waters i Skip James, jak Bjork czy Radiohead. Płyta ukazała się nakładem wytwórni Fonobo Label.
Płyta, na której tradycja polskiej piosenki spotkała się ze współczesną interpretacją. „Jesienne dziewczyny” to najpiękniejsze i najważniejsze utwory Kaliny Jędrusik w wykonaniu charyzmatycznych wokalistek młodego pokolenia. Wśród wyselekcjonowanych utworów znalazły się te, które słuchacze pamiętają i wspominają do dziś, w tym m.in. „Kalinowe serce”, „Czy musimy być na ty”, „Szukam wiatru w polu”, „Ja nie chcę spać” oraz „Mój pierwszy bal”.
Hołd dla wspaniałej i jedynej w swoim rodzaju Kaliny Jędrusik złożyło aż siedem pięknych i utalentowanych artystek: Pola Chobot (znana z duetu z Adamem Baranem), Jagoda Kret, Maria Tyszkiewicz, Olga Polikowska, Faustyna Maciejczuk, Monika Kowalczyk oraz Hela Mirecka. Każda z nich zaśpiewała absolutnie po swojemu nadając tym szlagierowym już kompozycjom zupełnie nowe, często bardzo zaskakujące oblicza.
Reedycja jednej z najważniejszych płyt w dyskografii Haliny Kunickiej. Oryginalnie została wydana w 1984 roku nakładem firmy Pronit i znalazły się na niej takie kompozycje jak „Kiedy ciemno i smutno”, „Obudź się moje serce”, „Śpij mój świecie”, „Ja w pierwszej dorosłej sukience” oraz przede wszystkim „Co się stało z moją klasą”, jeden z najważniejszych utworów wykonywanych przez artystkę.
Mój dziadek był jak stare drzewo
Uchroń mnie Panie
Kolęda na cały rok
Ja w pierwszej dorosłej sukience
Co się stało z moją klasą
Mamo wyjdę przed dom
Kiedy ciemno i smutno
Synek jedzie na koniu drewnianym
Obudź się moje serce
Śpij mój świecie
„Polskie szlagiery” to przekrojowa seria kompilacji najważniejszych polskich utworów z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Trafiły na nią nagrania zespołów, które w tamtych czasach odnosiły największe sukcesy, zdobywały szczyty list przebojów oraz podbijały parkiety dyskotek w całym kraju. Okazało się, że wiele spośród tamtych kapel na długie lata podbiły też serca słuchaczy, a ich utwory stały się prawdziwymi szlagierami.
„Filmowa Polska”, czyli wszystko to, co najlepszego ma do zaoferowania polska muzyka filmowa. Na kompilacji znalazły się m.in. tematy przewodnie z takich kultowych filmów jak „Noce i dnie”, „Kariera Nikodema Dyzmy”, „Uprowadzenie Agaty” czy „Kochankowie z Marony”, z równie ważnych seriali, takich jak np. „Polskie drogi”, „Dom” oraz „Janosik”, a także słynne szlagiery znane ze szklanych ekranów – „Umówiłem się z nią na dziewiątą”, „Całuję Twoją dłoń, madame” oraz „Uciekaj moje serce”.
Strona A
Umówiłem się z nią na dziewiątą
Całuję Twoją dłoń, madame
Temat z serialu „Dom”
Od nocy do nocy (Temat z filmu „Noce i dnie”)
Temat z serialu „Chłopi”
Temat z serialu „Janosik”
Temat z filmu „Kariera Nikodema Dyzmy”
Strona B
Suita bohaterska (Pan Wołodyjowski, Janosik, Czarne chmury, Czterej pancerni, Bandyta)
Wielka miłość (Temat z filmu „Uprowadzenie Agaty”)
Lejdis Tango
Kochankowie z Marony
„Filmowa Polska”, czyli wszystko to, co najlepszego ma do zaoferowania polska muzyka filmowa. Na kompilacji znalazły się m.in. tematy przewodnie z takich kultowych filmów jak „Noce i dnie”, „Kariera Nikodema Dyzmy”, „Uprowadzenie Agaty” czy „Kochankowie z Marony”, z równie ważnych seriali, takich jak np. „Polskie drogi”, „Dom” oraz „Janosik”, a także słynne szlagiery znane ze szklanych ekranów – „Umówiłem się z nią na dziewiątą”, „Całuję Twoją dłoń, madame” oraz „Uciekaj moje serce”.
Umówiłem się z nią na dziewiątą
Całuję Twoją dłoń, madame
Temat z serialu „Polskie drogi”
Uciekaj moje serce
Temat z serialu „Dom”
Temat z serialu „Janosik”
Od nocy do nocy (Temat z filmu „Noce i dnie”)
Temat z serialu „Chłopi”
Temat z filmu „Kariera Nikodema Dyzmy”
Kobieta w Kapeluszu
Wielka miłość (Temat z filmu „Uprowadzenie Agaty”)
Suita bohaterska (Pan Wołodyjowski, Janosik, Czarne chmury, Czterej pancerni, Bandyta)
Lejdis Tango
Wszyscy jesteśmy Chrystusami
Kochankowie z Marony
„Polskie szlagiery” to przekrojowa seria kompilacji najważniejszych polskich utworów z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych dwudziestego wieku. Trafiły na nią nagrania zespołów, które w tamtych czasach odnosiły największe sukcesy, zdobywały szczyty list przebojów oraz podbijały parkiety dyskotek w całym kraju. Okazało się, że wiele spośród tamtych kapel na długie lata podbiły też serca słuchaczy, a ich utwory stały się prawdziwymi szlagierami.
Słodkiego miłego życia
Śmierć dyskotece
Śpiewaj i tańcz
Fryzjer na plaży
Twoja Lorelei
Królewski poker
Holy Stranger
Jestem automatem
Stańcie przed lustrami
Papierosy i zapałki
Nienormalny świat
Wszystko zacznij jeszcze raz
Au, sza la la la
Kocham Cię jak Irlandię
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?