Zmień marzenia w osiągnięcia! Dążenie do upragnionych celów w pracy, relacjach z ludźmi czy sporcie wymaga dużo czasu i wysiłku. W rezultacie jedynie nieliczni mają siłę, odwagę i cierpliwość, by sięgnąć po sukces, szczęście i wpływy. Jak możesz zatem połączyć to, co mówisz i czego pragniesz, z konkretnymi działaniami? Potrzebujesz motywacji zorientowanej na cel ? dzięki niej pokonasz długą i niepewną drogę do wymarzonych życiowych sukcesów. Brian Tracy pokazuje, jak rozwinąć w sobie ten rodzaj motywacji, utrzymać ją nawet w trudnych chwilach i wpisać na stałe w codzienne życie. Krótko mówiąc – jak być nie do zatrzymania! Zadaj sobie pytanie, czego tak naprawdę oczekujesz od życia. Wybierz jeden ważny dla ciebie cel i włóż cały wysiłek w jego realizację, bez względu na to, ile czasu to zajmie. To ty decydujesz o swoim sukcesie. Każdy ma potencjał, by osiągnąć coś nadzwyczajnego, a z tej książki dowiesz się, jak to zrobić. Brian Tracy jest prezesem i dyrektorem zarządzającym Brian Tracy International, firmy specjalizującej się w szkoleniach i rozwoju ludzi i organizacji. Jego misją jest pomaganie w osiąganiu osobistych i biznesowych celów szybciej i łatwiej, niż można to sobie wyobrazić. Brian doradzał ponad tysiącu firm, a jako szkoleniowiec i mówca publiczny przemawiał do ponad pięciu milionów uczestników ponad pięciu tysięcy seminariów w USA, Kanadzie i 55 innych krajach.
Nie rodzisz się liderem – liderem się stajesz Ta książka to praktyczny przewodnik dla liderów. Spojrzysz na wyzwania, z którymi się mierzysz, przez pryzmat najnowszych badań dotyczących psychologii, socjologii i neurobiologii. Zawarte w niej ćwiczenia pozwolą ci zrozumieć, jak ty możesz podejść do każdego z tych wyzwań w sposób, który pasuje do ciebie. Nie ma przy tym znaczenia, na jakim etapie drogi zawodowej znajdujesz się jako lider. Zaplanowany na 12 tygodni trening liderski to pełna przygód podróż, która pomoże ci zajrzeć w głąb siebie. Dzięki niej stworzysz własny, niepowtarzalny styl przywództwa, eksperymentując i wykorzystując proces projektowy — taki sam, dzięki któremu powstają najciekawsze rozwiązania biznesowe i nie tylko. Program liderski Agi Szóstek pomoże ci: - zrozumieć, jakim liderem chcesz być - eksperymentować w poszukiwaniu dopasowanego do ciebie sposobu działania - odnaleźć najlepszą wersję siebie - przewodzić z wizją - określić swój rytm - poszerzyć punkt widzenia - zapracować na zaufanie - działać odważnie - budować trwałe relacje - podejmować trafne decyzje - być wpływowym liderem - osiągnąć przywódcze wabi-sabi Dr Aga Szóstek jest strateżką doświadczeń i autorką książki Strategia Umami. Pomaga liderom i firmom w pełnym wykorzystywaniu ich potencjału. Swoim podejściem inspiruje wiele organizacji do tego, by wyróżniać się na rynku dzięki doświadczeniom. Jest współzałożycielką World Experience Organization oraz współprowadzącą podcast „Catching the Next Wave”. Pracowała m.in. z takimi markami jak Google, Philips, Canon, Samsung, EY, Santander, ING czy Orange. Doktorat obroniła na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Politechniki w Eindhoven w Holandii, a projektowanie doświadczeń wykłada na całym świecie.
Zaufaj swoim talentom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać! Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od ?rm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony. Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces? Z tej książki dowiesz się: • dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski, • jak prawidłowo określić swoje mocne strony, • co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność, • jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz. To książka, która otworzy przed tobą i twoją ?rmą nowe i niezbadane jeszcze obszary. Odkryj swoje mocne strony i rozwiń skrzydła. Wykorzystaj swoje silne strony to nadzwyczaj praktyczny poradnik dla każdego menedżera, który chce zbudować zespół osiągający świetne wyniki. Absolutna rewolucja w podejściu do rozwoju pracowników i zespołów. Marcus Buckingham w bardzo precyzyjny sposób pokazuje, jak w sześć tygodni – wykonując sześć prostych kroków – znacząco zwiększyć swoją motywację i podnieść efektywność własnych działań. Daje też dokładne wskazówki, jak ukierunkować swoje otoczenie na mistrzostwo. Tę książkę polecam każdemu, kto chce z bardzo dobrego stać się wybitny. Wojciech Herra, mówca, trener, specjalizuje się w zwiększaniu efektywności sprzedaży MARCUS BUCKINGHAM przez 17 lat pracował w Instytucie Gallupa, w którym zajmował się badaniem tego, co wyróżnia najlepszych liderów i świetnie działające przedsiębiorstwa, przyczynił się też do opracowania Testu Gallupa. Wyniki tych badań zainspirowały go do napisania książek Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony, które stały się bestsellerami. Jego sylwetkę przedstawiano w „New York Timesie” oraz w „Fortune”, „Business Week” i „Fast Company”. Obecnie prowadzi własną ?rmę konsultingowo-szkoleniową pomagającą identyfikować i rozwijać talenty.
Dąż do doskonałości i osiągaj imponujące rezultaty. Niech ta książka będzie twoim przewodnikiem na drodze do sukcesu. Przekonaj się, jak praca nad sobą i stworzenie jasnego obrazu tego, czym chcesz się cieszyć w przyszłości, mogą zmienić twoje życie. To powolny proces. Jeśli jednak będziesz wytrwały i skupisz się na mówieniu i robieniu właściwych rzeczy we właściwy sposób, wkrótce osiągniesz rezultaty znacznie przewyższające włożony wysiłek. Tylko od ciebie zależy, jaki kształt nadasz swojej przyszłości. Przygotuj się na wielką przygodę, jaką będzie reszta twojego życia! Spełnij swoje marzenia! Dowiedz się, jak: - wyznaczać sobie wielkie cele, - postanowić, że będziesz bogaty, - przejąć kontrolę nad swoim życiem, - myśleć jak geniusz, - uwolnić potencjał swojego umysłu, - doładować mocą swoje myślenie, - wykreować swoją przyszłość, - cieszyć się życiem. Niezwykła! Wykorzystaj sprawdzony program „mentalnego oprogramowania” przedstawiony w tej książce, żeby sięgnąć po swoje niezmierzone wewnętrzne zasoby i zamienić w rzeczywistość marzenia o idealnym życiu. ?dr Ken Blanchard, współautor książek Jednominutowy Menadżer® i Wiesz, możesz ?DZIAŁAJ! Brian Tracy jest jednym z czołowych mówców biznesowych i motywacyjnych na świecie. Przemawiał do ponad pięciu milionów ludzi podczas pięciu tysięcy seminariów i warsztatów prowadzonych w siedemdziesięciu pięciu krajach. Jest prezesem Brian Tracy International. Napisał osiemdziesiąt książek na temat zawodowego i osobistego sukcesu, które sprzedały się w milionach egzemplarzy i które przetłumaczono na dwadzieścia cztery języki. Prowadzi szkolenia i seminaria w takich dziedzinach jak: sprzedaż, zarządzanie, przywództwo i osobista produktywność.
Jak AI zmienia biznes i jego otoczenieDowiedz się, jak wygląda obecnie wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym a także adaptacja tych oraz innych pojawiających się technologii przez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziesz znakomite i krytyczne wprowadzenie do zagadnienia wykorzystania AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą. Podejście autorów dobrze wyraża tytuł jednego z rozdziałów: "AI jest tutaj. Co teraz?". Omawiają potencjalne zyski i ryzyka związane z AI, opisują, jak firmy mogą kreować wartości dzięki AI, szukają możliwych przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania oraz czekających nas wyzwań, a na końcu zastanawiają się nad możliwymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu. To pierwsza, a na pewno jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie.Spójrz na potencjalną przyszłość sztucznej inteligencji przez pryzmat współpracy, dostępności, otwartości i demokratyzacji.Podsumowanie wygenerowane przez mechanizm "TL;DR' stworzony przez OpenAI:Sztuczna inteligencja z pewnością pozostanie z nami i będzie coraz bardziej powszechna w naszym życiu. Ważne jest, aby być realistą w kwestii jej potencjału i ograniczeń. Jak w przypadku każdej nowej technologii, nadejdzie okres dostosowania, podczas którego będziemy uczyć się, jak skutecznie z niej korzystać.Aleksandra Przegalińska - profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. w: "The Atlantic", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", "Harvard Business Review". Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w "Newsweek Polska", "Gazecie Wyborczej", "Polityce", a także w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę Sztuczna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium oraz Escola S.A.Dariusz Jemielniak - prof. dr hab.,kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: Netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technologicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
Pięknie drukowany przewodnik kieszonkowy dla turystów (jak również i mieszkańców), którzy chcą po zabytkowym osiedlu Księży Młyn w Łodzi i poznać kilka sekretów, tak jakby opowiadał im to przewodnik miejski.
Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach. Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować. W książce znajdziesz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości, a także wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie budować odporność w interakcjach międzyludzkich. „Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie”. —DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna „Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym”. —ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa”; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?” oraz „How’s Work?” „Przystępna, praktyczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie”. —ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa” pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife” W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo prezentuje skuteczny i praktyczny model radzenia sobie z trudnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole”. —DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z renomowanym czasopismem „Harvard Business Review” oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work”. Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów skuteczniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.
Dzięki tej książce ty i twoja firma poznacie strategie wykorzystywania zdobywanej wiedzy w praktyce! Dlaczego tak wiele rzeczy, których uczymy się przecież z dużym wysiłkiem, zupełnie nam się nie utrwala? Ponieważ całą energię wkładamy w nabywanie nowych umiejętności i kształtowanie lepszych nawyków, brakuje nam natomiast skutecznych narzędzi, dzięki którym moglibyśmy zapamiętać wszystkie te przydatne informacje i zacząć je stosować. W niniejszej książce Ken Blanchard, Paul J. Meyer oraz Dick Ruhe opowiadają historię pisarza, którego nurtują pewne pytania, i przedsiębiorcy, który potrafi na nie odpowiedzieć. Całość stanowi prosty i uporządkowany opis metody, pozwalającej skuteczniej się uczyć i wykorzystywać zdobytą wiedzę, a także wprowadzić w swoim życiu trwałe zmiany. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: • poradzić sobie z zalewem informacji, czyli uczyć się „mniej, ale częściej zamiast więcej, ale rzadziej”, • dostroić swój wewnętrzny filtr informacji, aby nauczyć się myśleć przez pryzmat zielonego światła, • określić plan kontynuacji, aby wykorzystać nowo zdobytą wiedzę w praktyce. Wreszcie poznasz też odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mimo iż wiem, że powinienem coś robić, nadal tego nie robię?”. Ta książka to brakujące ogniwo, które dostarcza narzędzi niezbędnych do wypełnienia luki między wiedzą a działaniem! *** Poruszająca i niezwykle praktyczna książka trzech wybitnych autorów daje nam wyraźne wskazówki, jak wypełnić lukę między nabywaniem kompetencji a faktycznym wykorzystywaniem ich w codziennych wyzwaniach. Daje organizacjom rozwiązanie w obszarze, w którym najczęściej nam go brakuje. Gorąco polecam! Paweł Kopijer, prezes 2C Consulting, wykładowca na Uniwersytecie SWPS, certyfikowany Coach LMI™ To prosta i niezwykle wartościowa książka dla każdego, kto chce się uczyć. Blanchard i jego partnerzy osiągnęli kolejny sukces. Pokazują, jak korzystać z posiadanej wiedzy i zmieniać życie własne oraz najbliższych. Lektura obowiązkowa! Elliott Masie, prezes The Learning Consortium Książkę, którą trzymasz w ręku, powinieneś przeczytać niezależnie od tego, ile masz lat oraz jaka jest twoja sytuacja życiowa, zawodowa czy rodzinna, ponieważ zawiera ona prawdy uniwersalne. Autorzy koncentrują się na tym, co decyduje o rozwoju człowieka i jego adaptacji do ciągle zmieniającego się otoczenia. To swoisty traktat o rozwoju oparty na konkretnych wnioskach i praktycznych rozwiązaniach. Wnioskach, które dotyczą również ciebie. Rozwiązaniach, które od zaraz możesz zacząć skutecznie (!) wdrażać. Życzę ci, aby ta książka skutecznie i trwale zmieniła również twoje życie. Ireneusz Bisikiewicz, prezes Leadership Management Polska sp. z o.o. *** Ken Blanchard główny patron Ken Blanchard Companies. Jest autorem i współautorem ponad czterdziestu książek, w tym bestsellerowej serii Jednominutowy Menedżer. Paul J. Meyer przedsiębiorca i założyciel ponad czterdziestu firm, które prowadzą działalność na całym świecie i osiągają przychody przekraczające łącznie 2 miliardy dolarów, w tym Success Motivation Institute, Inc. oraz Leaderskip Management International, Inc. Był autorem wielu książek, między innymi The 5 Pillars of Leadership czy 24 Keys That Bring Complete Success. Dick Ruhe niezwykle popularny mówca motywacyjny, szanowany konsultant i utalentowany trener. Jest starszym wspólnikiem w Ken Blanchard Companies oraz autorem programu szkoleniowego Blancharda, zatytułowanego „Total Quality Leadership”.
Andrzej Zdanowski (praktyk/trener sprzedaży i zarządzania/autor) przeprowadził warsztaty z praktycznego wykorzystania typologii osobowości dla kilkuset firm m.in. YES Biżuteria, X-KOM, Samsung, Huawei, Agata Meble, Żabka, PGE, Mondolez, Profbud, JYSK, IKEA, Profi, Inter Cars, T-MOBILE, SuperPHARM, Tarczyński SA, AmRest, EXPO XXI, Port Gdańsk i wiele innych. Drogi Czytelniku trzymasz w rękach drugie wydanie książki, po poprawkach oraz z dodatkowymi historiami. Jak podkreślają czytelnicy – PRAKTYKA, ŻYCIOWE PRZYKŁADY, PROSTO I Z HUMOREM. To m.in. zadecydowało o sukcesie czytelniczym książki. W książce jak na jego warsztatach 20% koniecznej teorii i 80% praktycznych przykładów z życia, by w najprostszy sposób zrozumieć a następnie wykorzystać i wdrożyć poznaną wiedzę (w książce gotowe ściągawki) w codziennych sytuacjach. Chcesz wiedzieć jakim typem osobowości jesteś i jak konkretne cechy i zachowania wpływają na Twoje życie? Jesteś dominującym i władczym Lwem, czy poukładanym i perfekcyjnym budowniczym Bobrem? A może cenisz relacje z innymi i jesteś spokojnym, wrażliwym i miłym Spanielem lub może kreatywną, towarzyską i żywiołową Łasicą? Przeczytaj a następnie wykorzystaj, by : •podnieść własną skuteczność i radzić sobie z trudnymi sytuacjami •ułatwić sobie codzienną komunikację oraz relacje z innymi •poprawić skuteczność zarządzania i efektywność zespołu •zwiększyć efektywność sprzedaży, negocjacji. Możesz też podarować książkę osobie, która powinna dzięki niej lepiej ZROZUMIEĆ CIEBIE – TWOJE POTRZEBY I ZACHOWANIA.
Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają ogromny wpływ na odbiór naszych pomysłów i na to, jak jesteśmy postrzegani. Te pozornie niewinne sygnały mogą wzmocnić nasze przesłanie albo je osłabić. Jeśli kiedykolwiek przerwano ci podczas spotkania, nie dostrzeżono twojego potencjału lub zignorowano twoje pomysły, problem może tkwić w sygnałach, które nieświadomie wysyłasz innym. Vanessa van Edwards odkrywa przed nami sekretny język i uczy, jak pokazać siłę, charyzmę i skuteczne przywództwo oraz wzbudzać zaufanie i sympatię. Z jej książki dowiesz się: jak mową ciała przekazać: „Jestem liderem. Oto dlaczego powinieneś do mnie dołączyć”; które sygnały wokalne sprawiają, że brzmisz bardziej przekonująco; jakich komunikatów werbalnych użyć w CV, brandingu i wiadomościach e-mail, aby wzbudzić w odbiorcy zaufanie i ekscytację na myśl o waszym spotkaniu; jakie sygnały wizualne wysyłasz poprzez swój ubiór, zdjęcia profilowe i markę korporacyjną. Niezależnie od tego, czy negocjujesz ofertę pracy, próbujesz przekonać potencjalnego inwestora czy prowadzisz trudną rozmowę ze współpracownikiem, ta książka pomoże ci poprawić relacje, wyrazić empatię i nawiązać kontakty, które będą miały trwały pozytywny wpływ na twoje życie. „Sukces twojego pomysłu nie leży w samym pomyśle, lecz w tym, jak błyskotliwie potrafisz go przedstawić. Przeczytaj tę książkę, a twoje pomysły ożyją”. JOHN JANTSCH, autor Duct Tape Marketing i The Ultimate Marketing Engine „Ten poradnik to lektura obowiązkowa. Van Edwards wskazuje, co zrobić, aby wzmocnić pewność siebie i zdobyć szacunek oraz wywrzeć silniejszy wpływ na innych. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak zwiększyć swoją moc, pozostając wiernym sobie”. MEL ROBBINS, autorka bestsellerów Nawyk przybijania piątki i Reguła 5 sekund „Jeśli chcesz podnieść jakość swojej komunikacji i pogłębić relacje z ludźmi, van Edwards jest ekspertką, która ci w tym pomoże”. TOM BILYEU, współzałożyciel Quest Nutrition oraz współzałożyciel i gospodarz programu Impact Theory „Wspaniałe narzędzie do odszyfrowania subtelnych sygnałów społecznych, które stale ci umykają”. OLIVIA FOX CABANE, autorka Mitu charyzmy „Energia van Edwards i jej bezcenne strategie zwiększania siły przekazu sprawią, że staniesz się najlepszą wersją siebie”. NIR EYAL, autor książek Skuszeni i Nierozpraszalni „Z niezliczonych rozmów z przedsiębiorcami wynika pewien morał: masz wszystko, czego ci trzeba, aby osiągnąć swoje cele. Potrzebujesz tylko cudownej książki van Edwards – ona pokaże ci, jak to zrobić”. JOHN LEE DUMAS, gospodarz podcastu Entrepreneurs on Firei autor poradnika Droga do własnej firmy. 17 kroków do sukcesu i wolności finansowej „Van Edwards to geniuszka interakcji z ludźmi. Dzięki jej książce staniesz się mistrzem komunikacji”. JOE GEBBIA, filantrop i współzałożyciel Airbnb „Nareszcie pojawiła się książka zwracająca uwagę na wiele subtelnych i ważnych sygnałów, które wysyłamy każdego dnia. Van Edwards udziela precyzyjnych wskazówek, jak wykorzystać te potężne komunikaty, niezbędne do zrozumienia innych ludzi”. XIMENA VENGOECHEA, autorka Listen Like You Mean It „Aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę, musisz umiejętnie komunikować się z ludźmi. Sięgnij po tę praktyczną, wnikliwą książkę i zacznij o niebo lepiej współpracować ze swoim zespołem”. CHARLIE GILKEY, wielokrotnie nagradzany autor Start Finishing Vanessa van Edwards jest badaczką, prelegentką i autorką bestseller owych książek o kompetencjach społecznych oraz inteligencji interpersonalnej . Jej wykład na konferencji TEDxLondon zyskał ogromną popularność, a jej kanał na YouTubie odwiedzają dziesiątki milionów osób. Zapraszano ją między innymi do CNN i CBS, a o prowadzonej przez nią firmie Science of People pisały „Fast Company, Inc.”, „USA Today” i magazyn „ Entrepreneur ”.
Ta książka zmieni nastawienie do negocjacji nawet u najbardziej opornych. Pojęcie „dzielenie tortu” jest powszechne w negocjacjach, jednak większość ludzi dzieli niewłaściwy tort, skupiając się jedynie na własnym interesie. Barry Nalebuff, profesor fundacji Miltona Steinbacha w Yale School of Management, oferuje rozwiązanie – nową, sprawdzoną metodę prowadzenia negocjacji, która: – pomaga określić faktyczną wartość przedmiotu negocjacji, czyli tytułowego tortu, – ukazuje prawdziwą siłę negocjujących graczy i sprawiedliwie uwzględnia ich wkład, – pozwala się skupić na stworzeniu jak największego tortu dzięki współpracy, – gwarantuje, że każda ze stron dostanie równą część negocjowanej wartości. Autor podaje wiele praktycznych przykładów i dokonuje wnikliwej analizy wybranych przypadków. Zobaczysz, jak podejście Nalebuffa pomogło przeformułować negocjacje o wysoką stawkę, gdy koncern Coca-Cola kupował Honest Tea – firmę, którą Barry założył wspólnie z Sethem Goldmanem. Dowiesz się, jak dzięki jego metodzie negocjować umowę najmu albo odkupić nazwę domeny. Nauczysz się lepiej dzielić koszty między partnerów, gdy korzyści są nierówne. Przekonasz się, jak sprytni nowojorscy prawnicy, zajmujący się nieruchomościami, wykorzystują koncepcję tortu, aby odbić sobie niekorzystny domyślny podział oszczędności podatkowych i zyskać w ten sposób dodatkowe kilka tysięcy dolarów dla swoich klientów. Dzielenie tortu to zdroworozsądkowe zobowiązanie do sprawiedliwości i uczciwości, które działa zarówno w biznesie, w polityce, jak i w życiu codziennym. Usuwa niepotrzebne obawy i stres, przez które wielu ludzi nie lubi negocjować. Nareszcie jest sposób na negocjowanie z wyższym celem, coś, z czego korzystam przez wiele lat. Z tą książką ty również możesz nauczyć się tego pomysłowego, nowego sposobu negocjowania.
Rozwiń pięć psychologicznych supermocy, które już niedługo staną się kluczowe w życiu zawodowym, oraz dowiedz się, jak wykształcić umysł jutra – przystosowany do wyzwań stawianych przez zmienne środowisko pracy. Automatyzacja, globalizacja i restrukturyzacja to nowa trójca obecnej rzeczywistości zawodowej. Żyjemy w świecie, w którym możemy stracić pracę, bo jakaś apka albo sztuczna inteligencja okaże się lepszym pracownikiem. Dlatego warto wiedzieć, jakie umiejętności i kompetencje pozwolą nam osiągać sukcesy zawodowe – zarówno dziś, jak i w niepewnej przyszłości.
Autorka bestsellera "Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza" wraca z nową książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić - tu i teraz - by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy.Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem - nawet nieświadomie - wykluczamy, nie doceniamy i nie w pełni wykorzystujemy potencjał jednych ludzi, równocześnie angażując, przeszacowując i awansując innych. W naszej codziennej pracy możemy mieć do czynienia z różnymi problemami: stereotypami, uprzedzeniami, nękaniem, dyskryminacją, atakami słownymi czy przemocą fizyczną, które są nie tylko niesprawiedliwe, ale prowadzą też do braku efektywności. Nie można jednak rozwiązać problemów, których nie chcemy dostrzec.Kim Scott pokazuje, jak rozpoznawać niewłaściwe postawy i zachowania, wywołujące rzeczywiste szkody. Pomaga zrozumieć, w jaki sposób mechanizmy te utrwalają nierówność i niesprawiedliwość, a przez to uniemożliwiają twojemu zespołowi i całej firmie odniesienie prawdziwego sukcesu. Przedstawia także odpowiednie strategie i sposoby postępowania dla wszystkich, którzy spotykają się z toksycznymi postawami w pracy, a więc:DLA OFIAR - jak bronić się przed niewłaściwymi zachowaniamiDLA ŚWIADKÓW - co zrobić, by przestać być biernym świadkiem niesprawiedliwości i zacząć działaćDLA SPRAWCÓW - jak dostrzec błędy w swoim zachowaniu, zrozumieć, w jaki sposób może ono negatywnie wpływać na współpracę w zespole i jak to zachowanie zmienićDLA LIDERÓW - w jaki sposób zapobiegać przypadkom niesprawiedliwości w miejscu pracy i co zrobić, gdy - pomimo starań - już do tego dojdzieToksyczne miejsce pracy to kompletna strategia budowy kultury, w której panuje atmosfera szacunku pozwalająca wszystkim efektywnie ze sobą pracować. To niezwykle potrzebny przewodnik po tym, w jaki sposób liderzy i ich zespoły powinni tworzyć miejsce pracy umożliwiające wszystkim pokazanie pełni swoich możliwości i odczuwanie radość ze wspólnego działania.Kim Scott jest autorką książki Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza oraz współzałożycielką firmy Radical Candor. Wspólnie z Trier Bryant założyła również firmę Just Work, której celem jest pomoc organizacjom i klientom indywidualnym w budowie bardziej sprawiedliwych miejsc pracy. Kim przez wiele lat pracowała jako coach przedstawicieli kadry wyższego szczebla w takich firmach jak Dropbox, Qualtrics, Twitter oraz innych przedsiębiorstwach wysokich technologii. Była członkiem kadry Apple University oraz stała na czele zespołów AdSense, You Tube and Double-Click w Google. Kim zarządzała także kliniką pediatryczną w Kosowie i była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania diamentów w Moskwie. Obecnie wraz z rodziną mieszka w Dolinie Krzemowej.
Patrick Lencioni, bestsellerowy autor "New York Timesa," stworzył prawdziwie przełomowy model, który na zawsze zmieni sposób naszego myślenia o pracy i zespołach. Umożliwia on taki dobór pracowników i podział zadań między nimi, aby jako zespół wzajemnie się uzupełniali, osiągali wyznaczone cele, a jednocześnie odczuwali autentyczną satysfakcję z pracy.Rozbieżności między naszą pracą a talentamiLudzie pracujący na stanowisku zgodnym ze swoimi predyspozycjami i naturalnymi zdolnościami, niezależnie od tego, czy są dyrektorami generalnymi, liderami czy świeżo zatrudnionymi pracownikami, czują się bardziej spełnieni i odnoszą większe sukcesy.Problem pojawia się jednak wtedy, gdy chcemy wykorzystać naszą osobowość i nasze preferencje podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych oraz we współpracy z kolegami z zespołu obdarzonymi innymi zdolnościami.Jakim typem geniusza jesteś w pracy?Lencioni wyróżnił sześć typów talentu, pozwalających określić, jaki rodzaj pracy sprawia danej osobie radość i dodaje energii oraz czego powinna ona unikać, by nie wywoływać u siebie frustracji i nie doprowadzić do wypalenia zawodowego. Model Lencioniego nie tylko oferuje schemat pozwalający na szybkie zrozumienie własnych talentów, ale też umożliwia menedżerom i liderom odkrycie oraz właściwe wykorzystanie naturalnych predyspozycji członków ich zespołów. Jest on w takim samym stopniu modelem osobowości, jak i narzędziem poprawy produktywności, prowadzącym do zwiększenia osobistej i zespołowej energii, wzajemnego zrozumienia i lepszej współpracy.Lepsza droga do zrozumienia swojego talentu, frustracji i zespołuW pierwszej części książki Lencioni opowiada intrygującą, choć fikcyjną historię Bulla Brooksa, przedsiębiorcy, męża i ojca, który postanawia rozwiązać problem swojej frustracji w pracy i odnajduje nowy sposób myślenia. Dzięki niemu inaczej postrzega własną pracę, zespół, a nawet małżeństwo. Druga część książki stanowi szczegółowy przegląd modelu i daje konkretne narzędzie do zrozumienia swoich naturalnych uzdolnień oraz do identyfikacji talentów, predyspozycji, ale i frustracji członków zespołu. Praca z modelem pozwala na lepsze wzajemne zrozumienie i uwidacznia braki w zespole, a także pokazuje pomysły na zmiany i reorganizację.Patrick M. Lencioninapisał kilkanaście bestsellerowych książek, między innymi "Pięć dysfunkcji pracy zespołowej," "Motywacje lidera" czy "Odkryj się". Pionier ruchu zdrowej organizacji oraz jeden z najbardziej pożądanych mówców na świecie. Jego firma, The Table Group, oferuje liderom produkty i usługi, dzięki którym mogą zapewnić swoim organizacjom większą efektywność, zespołom większą spójność, a pracownikom poczucie spełnienia. Od wczesnej młodości zafascynowany naturą pracy, jest przekonany, że jednym z najlepszych sposobów wpływania na kulturę i społeczeństwo jest zapewnienie większego zaangażowania i poczucia godności w pracy. Więcej na temat modelu osobowości zawodowych dowiesz się na stronie WorkingGenius.com.
Trendy przyszłości. Następna granica, którą przekroczymy dzięki technologii, znajduje się wewnątrz naszych ciał. Biologia syntetyczna zrewolucjonizuje sposób, w jaki będziemy diagnozować choroby, przeciwdziałać starzeniu się organizmów, budować domy, rozmnażać się, a także to, co będziemy jeść. Ta błyskawicznie rozwijająca się dziedzina – wykorzystująca komputery do modyfikowania lub pisania DNA od podstaw – stworzyła przełomowe rozwiązania, takie jak szczepionki mRNA przeciwko COVID-19, zapłodnienie in vitro czy laboratoryjną hodowlę mięsa, które smakuje jak prawdziwe. A w ciągu najbliższej dekady pozwoli nam z łatwością programować najlepszy superkomputer świata – żywą komórkę i nadawać jej nowe zdolności. Dzięki biologii syntetycznej będziemy mogli stawić czoło globalnym problemom i kryzysom m.in.: chorobom cywilizacyjnym, zmianom klimatu, niedoborom żywności czy ograniczonemu dostępowi do paliwa. Projekt Genesis. Jak biologia syntetyczna pomoże nam naprawić nasz świat, uchronić się przed chorobami i rodzić zdrowsze dzieci. Amy Webb i Andrew Hessel dokonują przekrojowej analizy nadchodzącej epoki biologii syntetycznej. Przyglądają się fuzji biologii i komputerów, która ma na celu stworzenie nowego, lepszego kodu genetycznego, który zmieni dotychczasowe reguły gry rządzące naszą rzeczywistością. Skupiają się nie tylko na nadchodzących zagrożeniach i dylematach moralnych wynikających z projektowania życia, ale także na ogromnych możliwościach, jakie mamy w zasięgu ręki: od wyleczenia się z poważnych chorób poprzez personalizowane leki po mięso bez zabijania zwierząt. Rozwiązania biotechnologiczne mogą pomóc poradzić sobie z najbardziej palącymi problemami świata, takimi jak rozprzestrzenianie się plastiku w oceanach, nasilenie ekstremalnych zjawisk pogodowych czy też stale aktualne ryzyko pojawienia się groźnych wirusów i kolejnych pandemii. Czytając ich książkę, dowiesz się m.in.: jak szybko (lata? dekady?) będziesz w stanie kontrolować swoje genetyczne przeznaczenie i edytować swój kod jak arkusz Excela; czy ludzie zaczną żyć dwukrotnie dłużej i jaki to może mieć wpływ na społeczeństwo; jak inwestycje wpłyną na kształt tworzącej się biogospodarki; które firmy mogą wygrać w wyścigu biotechnologicznym; że najświeższe sushi na świecie może być wkrótce hodowane w laboratorium w Nebrasce; że komórki można zaprogramować tak jak komputery; oraz że wirusy niekoniecznie są naszymi wrogami. Poznasz też pięć intrygujących scenariuszy przyszłości: przeczytasz przewodnik gastronomiczny z 2037 roku, dowiesz się, jak FBI zareagowało na wyciek śmiercionośnego patogenu z laboratorium, poznasz 90-latków, którzy nie chcą przejść na emeryturę, i będziesz śledzić przebieg konkursu zorganizowanego przez Elona Muska w ramach przygotowań do kolonizacji Marsa. Przyszłość budujemy codziennie, dokonując wyborów. Biologia syntetyczna umożliwi wielką transformację ludzkości – transformację, która już się rozpoczęła. Wkrótce życie nie będzie tylko dziełem przypadku, lecz wynikiem projektowania, selekcji i wyboru. Jeśli dzisiaj pogłębimy nasze rozumienie biologii syntetycznej i wypracujemy strategię jej wykorzystania, będziemy mogli sprawić, iż nieuchronny postęp w dziedzinie genetyki pomoże ludzkości, zamiast nieodwracalnie jej zaszkodzić. Książka Projekt Genesis dotyczy również ciebie i twojego życia oraz decyzji, które będziesz musiał podjąć.
Autorbestsellerowej książki Ekonomia kryzysu uważa, że zmierzamy ku największej katastrofie gospodarczej naszego życia, która nastąpi, jeśli nie stawimy czoła dziesięciu megazagrożeniom. Światowej sławy ekonomista Nouriel Roubini był nazywany Doktorem Zagładą (ang. Dr Doom), dopóki nie spełniły się jego ostrzeżenia przed kryzysem na rynku nieruchomości w 2008 roku i wielkim kryzysem finansowym z lat 2007–2009. Ale wtedy było już za późno. Dzisiaj wraca ze znacznie bardziej przerażającymi przewidywaniami, których naprawdę nie powinniśmy bagatelizować. Definiuje dziesięć nakładających się na siebie i wzajemnie ze sobą powiązanych zagrożeń, które są tak poważne, że postanowił nazwać je megazagrożeniami. Każde z nich potencjalnie wzmacnia pozostałe. Jeżeli je zignorujemy, sami będziemy sobie winni. Najgorszy kryzys zadłużenia w historii, państwa nadmiernie zwiększające podaż pieniądza i potencjalnie wywołujące inflację, zamknięcie granic dla przepływu pracowników i wielu rodzajów dóbr, coraz bardziej intensywna rywalizacja dwóch supermocarstw – Stanów Zjednoczonych i Chin, pandemie i globalne zmiany klimatu uderzające w najludniejsze miasta świata, likwidowanie miejsc pracy na skutek wprowadzania sztucznej inteligencji – wisi nad nami nie jedno, nie dwa, ale dziesięć potencjalnych przyczyn katastrofy. Istnieje niewielka szansa, że uda nam się uniknąć tragedii, musimy jednak bezzwłocznie podjąć konkretne działania. Roubini nie tylko jasno zarysowuje globalne impasy, ale i pokazuje, co możemy jeszcze dziś zrobić, aby zapewnić sobie i naszym dzieciom bardziej pokojową i dostatnią przyszłość. *** „Nie spotkałem się jeszcze z bardziej trzeźwą i szczegółową analizą naszej sytuacji finansowej. Roubini nie owija w bawełnę, pisze przy tym z jasnością, którą rzadko spotyka się u ekonomistów. Na lekturze tej książki skorzysta każdy, kto ją przeczyta, a gdyby tak jej przesłanie wzięli sobie jeszcze do serca szefowie banków centralnych, świat stałby się lepszym miejscem”. - Nassim Nicholas Taleb, autor książek Czarny łabędź i Na własne ryzyko „Nikt tak dobrze jak Nouriel Roubini nie zmrozi ci krwi w żyłach. Jego poglądy są tak ważne wcale nie dlatego, że przerażają, tylko dlatego, że on często ma rację. W tej książce przechodzi jednak sam siebie: opisuje dziesięć megazagrożeń, a każde z nich jest zarówno straszne, jak i zupełnie realne. Lepiej jest się przygotować na to, co niesie nam przyszłość. Czytaj uważnie!” - Martin Wolf, główny ekspert ds. ekonomicznych, „Financial Times” „Przegląd najważniejszych sił i czynników z dziedziny ekonomii, finansów, historii, stosunków międzynarodowych oraz bogatych osobistych doświadczeń Nouriela Roubiniego. […] Ta zmyślna analiza sytuacji jest dzisiaj bardzo na czasie. Roubini w przystępny sposób opisuje teraźniejsze i przyszłe zagrażające nam zjawiska, a także wyjaśnia, w jaki sposób błędne decyzje, niewłaściwe kierunki polityki oraz ignorowanie ograniczeń przyrodniczych doprowadziły wspólnie do powstania zagrożeń, które zawisły nie tylko nad naszym pokoleniem. Jeśli zignorujesz tę książkę, zrobisz to na własne ryzyko!” - Mohamed A. El-Erian, autor książek The Only Game in Town oraz When Markets Collide, bestsellerów „New York Timesa” „Roubini ze spokojem, jasno, a może nawet i proroczo opisuje długoterminowe zagrożenia dla światowej gospodarki, posługując się w tym celu trafnymi analogiami historycznymi, szerokim omówieniem bieżących trendów oraz przenikliwą analizą ekonomiczną. Lektura może i mroczna, ale z pewnością genialna”. - Kenneth Rogoff, współautor książki This Time Is Different *** Nouriel Roubini jest emerytowanym profesorem ekonomii w Stern School of Business przy New York University oraz założycielem i przewodniczącym rady dyrektorów Roubini Macro Associates, a także głównym ekonomistą w Atlas Capital Team. Pracuje w Białym Domu oraz w Departamencie Skarbu Stanów Zjednoczonych. Mieszka w Nowym Jorku.
Osiągnij mistrzostwo w psychologicznej grze sprzedaży! Brian Tracy jest dziś jednym z najlepszych zawodowych mówców i trenerów technik sprzedaży. Przeszkolił ponad 500 tysięcy handlowców na całym świecie. Doszedł do wniosku, że największym przełomem w jego dążeniu do sukcesu było odkrycie „psychologii sprzedaży”, na postawie której stworzył cały program treningowy dla profesjonalnych sprzedawców. Jego książka Psychologia sprzedaży jest kontynuacją i rozwinięciem tego cyklu treningowego. To lektura obowiązkowa dla każdego handlowca, który chce sprzedawać więcej, szybciej i łatwiej wymagającym klientom na szalenie konkurencyjnym rynku. Dzięki tej książce poznasz sposoby ludzkiego myślenia oraz sprawdzone najskuteczniejsze techniki sprzedaży i perswazji. A także: • Odkryjesz obawy i prawdziwe przyczyny zachowań swoich klientów. • Uwolnisz się od myślenia i postaw, które obniżają twoją sprzedaż. • Stworzysz z klientami więzi sprzedające za ciebie. • Poznasz skuteczne metody na klientów różnego typu. • Zmienisz swoją prezentację handlową w arcydzieło sztuki perswazji. Tracy zapewnia, że kiedy posiądziesz tę wiedzę i wprowadzisz ją w życie, „zwiększysz dwukrotnie, trzykrotnie, a nawet czterokrotnie swoją sprzedaż i zysk w parę miesięcy albo i w parę tygodni”.Zaczniesz osiągać znakomite wyniki nawet w gwałtownie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Psychologia sprzedaży to punkt zwrotny twojej kariery! *** Brian Tracyuczy, jak postępować z różnymi klientami w różnych sytuacjach. Ta książka daje dokładnie to, czego potrzebujesz, żeby lepiej sprzedawać siebie i swój produkt. Beverly Kave, założycielka i dyrektor zarządzająca znanej agencji rozwoju kariery Career Systems International, autorka książki Up Is Not the Only Way Chcesz sukcesu, o jakim marzysz? Jeśli tak, musisz koniecznie zrozumieć psychologię stojącą za procesem sprzedaży. Ta książka to twój klucz, którym otworzysz umysły klientów. Tom Hopkins, autor książki Jak odnieść sukces – przewodnik Toma Hopkinsa *** Brian Tracy jest jednym z czołowych mówców biznesowych i motywacyjnych na świecie. Przemawiał do ponad pięciu milionów ludzi podczas pięciu tysięcy seminariów i warsztatów prowadzonych w siedemdziesięciu pięciu krajach. Jest prezesem Brian Tracy International. Napisał osiemdziesiąt książek na temat zawodowego i osobistego sukcesu, które zostały sprzedane w milionach egzemplarzy i przetłumaczone na dwadzieścia cztery języki. Prowadzi szkolenia i seminaria w takich dziedzinach jak: sprzedaż, zarządzanie, przywództwo i osobista produktywność.
To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost. Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy – firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka Maszyna kreatywności. Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji. Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się: 1. Uwiedzenie: Jak otworzyć się na zaskoczenie 2. Idea: Jak generować nowe pomysły 3. Zderzenie: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistego 4. Epidemia: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innych 5. Nowa zwyczajność: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistość 6. Na bis: Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proces Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość. *** W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się. – Jorgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Group Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych.
Nie musisz być specem od pisania, aby tworzyć skuteczne treści – po prostu zacznij działać. Budujesz markę osobistą w sieci? Jesteś soloprzedsiębiorcą? Chcesz rozwijać bloga i social media, ale nie wiesz, jak i o czym pisać? Ta książka pomoże ci to zmienić. Znajdziesz w niej wiedzę niezbędną do tego, aby pisać, publikować i działać w internecie, a także ćwiczenia i zadania, dzięki którym niemal natychmiast zaczniesz to robić. Ważne, aby zdobyta wiedza nie zostawała wyłącznie w twojej głowie, ale przekładała się także na praktykę. Twoi odbiorcy czekają na to, aż ich zachwycisz, przekonasz do siebie albo po prostu zainteresujesz na dłużej! Dzięki tej książce dowiesz się, jak: tworzyć treści, które realizują twoje cele, lepiej pisać (i robić to regularnie!), docierać do właściwych odbiorców, posługiwać się językiem korzyści, szukać tematów na teksty, tworzyć treści „dobre pod SEO”, odkrywać i doskonalić styl pisania, skutecznie działać w social mediach, ułatwić sobie pracę dzięki odpowiednim narzędziom, zaplanować strategię treści. Jako bonus otrzymasz 40 uniwersalnych pomysłów na wpisy, które wykorzystasz na blogu i w mediach społecznościowych! Niczego więcej nie potrzebujesz. Po prostu… pisz, publikuj i działaj! *** Klaudyna Maciąg – jako dziecko stwierdziła: „Będę żyć z pisania” i konsekwentnie się tego trzyma. Od 2002 roku pracuje jako copywriterka i content writerka, uczy innych, jak pisać, oraz wspiera firmy i twórców w opracowywaniu strategii treści. Autorka poradnika dla początkujących transkrybentów oraz bestsellerowego Dziennika Wieloletniego. Od 2010 roku prowadzi bloga klaudynamaciag.pl poświęconego freelancingowi i rozwojowi, nagrywa też podcast „Zacznijmy od słowa” dla twórców i freelancerów, którzy chcieliby tworzyć lepsze treści i skuteczniej działać w internecie.
Jak wykorzystać ludzką skłonność do unikania wysiłku i chodzenia na skróty, by lepiej komunikować się, zarządzać i sprzedawać? Choć nie zawsze to dostrzegasz, spotykasz się z nią na każdym kroku. Zasada najniższej energii to naturalna, ewolucyjna ludzka skłonność do oszczędzania energii – powód, dla którego nie robimy rzeczy, które powinniśmy robić, a kiedy już je robimy, wybieramy tę łatwiejszą drogę. Ta niepozorna tendencja okazuje się mieć niebagatelne znaczenie dla naszej komunikacji, kształtowania dobrych i złych nawyków, dla sposobu, w jaki łączymy się w grupy i pary, sprzedajemy i kupujemy, w jaki projektujemy nasze otoczenie, zarządzamy swoimi zespołami, ale też w jaki podlegamy zarządzaniu jako podwładni. Dzięki analizie tego zjawiska dowiesz się między innymi: •Jak drogą najmniejszego oporu poprowadzić klienta do decyzji o kupnie. •Jak reklamować, by być zauważonym i skłonić do działania. •W jaki sposób ustalać zasady, które będą przestrzegane. •Jak kształtować nawyki swoje i innych. •W jaki sposób formułować pytania, by uzyskać prawdziwą i precyzyjną odpowiedź. •Czemu łatwiej jest być szefem despotą i czemu warto nim jednak nie być. •Jak szybko dostać odpowiedź na email. Przy okazji odkryjesz, co naprawdę sprzedajemy, kiedy pracujemy, czemu pierścionek zaręczynowy powinien kosztować dwie wypłaty i dlaczego warto stosować emotikony. A także: co ma wspólnego tresura psów z codzienną rozmową z bliskimi oraz kiedy i dlaczego warto pomyśleć o zmianie pracy. To książka dla każdego, kto chce doskonalić swoje zdolności komunikacyjne i sprzedażowe oraz umiejętności przywódcze i strategiczne lub też pragnie lepiej zrozumieć motywacje stojące za ludzkimi decyzjami. Została napisana zgodnie z zasadą, którą opisuje – tak by łatwiej było kontynuować czytanie niż je przerwać: jest podzielona na krótkie rozdziały i podrozdziały, bogata w obrazowe przykłady, odniesienia, historie i ciekawostki, a także uzupełniona o notatki ułatwiające powrót do najważniejszych zagadnień i wniosków. *** Michał Słotwiński – menedżer, lider i ekspert od ponad dziesięciu lat związany z branżą contact center. Zafascynowany sztuką skutecznej komunikacji. Obsługą klienta, sprzedażą, wsparciem rekrutacji oraz badaniami rynku zajmuje się na rynkach polskim, czeskim i słowackim. W przeszłości recenzent poetycki i teatralny oraz kompozytor muzyki teatralnej. Zasada najniżej energii jest jego debiutem. Wcześniej publikował między innymi w magazynie literackim „Odra”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?