Fascynująca i inspirująca historia człowieka, która odkryje przed tobą tajemnice skutecznego inwestowania w wartość.
Kronika niesamowitej transformacji Guya, zuchwałego i egoistycznego młodego bankowca, który przeistacza się w odnoszącego sukcesy zarządzającego funduszem hedgingowym, a przy tym gra wedle własnych reguł. Rozwój ten był możliwy dzięki introspekcji, nawiązywaniu przyjaźni z najwybitniejszymi inwestorami na świecie oraz dzięki lunchowi spożytemu w towarzystwie Warrena Buffetta, za który Guyowi przyszło zapłacić 650 100 dolarów.
W jego opowieści nie brakuje ważnych, a często zaskakujących wskazówek dotyczących inwestowania, biznesu i podejmowania istotnych decyzji. Spier wyjaśnia między innymi, dlaczego tak ważne są wzory do naśladowania, w jaki sposób elitarna edukacja może człowiekowi zaszkodzić oraz jak można zarobić dzięki odcięciu się od krótkoterminowego zgiełku rynkowego. Najważniejsza lekcja płynąca z tej książki dotyczy jednak znajomości samego siebie jako narzędzia umożliwiającego oczyszczenie procesu myślowego i podejmowanie lepszych decyzji inwestycyjnych – decyzji, które nie będą motywowane rywalizacją, zawiścią, niepewnością lub lękiem.
Guy Spier od siedemnastu lat prowadzi fundusz hedgingowy Aquamarine Fund, osiągający rewelacyjne zwroty, znacznie przekraczające wyniki szerokiego rynku. Jest pilnym uczniem Warrena Buffetta. Regularnie występuje w mediach w roli komentatora. Pojawiał się między innymi na antenie CNN, CNBC, Bloomberg Television oraz Fox Business News.
Taka praca nie ma sensu! należy do tych nielicznych książek, które mają moc dogłębnego zmieniania naszego życia zawodowego i osobistego.Wymagania przewyższają nasze możliwości. Etyka ""więcej, szybciej"" powoduje powstawanie niewidzialnych, lecz uciążliwych kosztów, które szkodzą naszej kreatywności, koncentracji, energii i pasji. Codziennie niemal 75 procent pracowników na całym świecie czuje się nie w pełni zaangażowanych w pracę. Książka przedstawia przełomowe podejście do regeneracji życia w taki sposób, aby uzyskiwać większą satysfakcję i wydajność, zarówno w pracy, jak i poza nią.Zestawiając odkrycia wielu dziedzin nauki zajmujących się osiąganiem wysokich wyników, Tony Schwartz w przekonujący sposób argumentuje, że ignorujemy cztery podstawowe potrzeby, których zaspokajanie daje nam energię do osiągania wybitnych wyników: potrzebę równowagi (fizyczną), bezpieczeństwa (emocjonalną), samorealizacji (umysłową) i znaczenia (duchową). Najlepiej funkcjonujemy nie wtedy, gdy przed długi okres pracujemy na wysokich obrotach, jak komputer, lecz gdy regularnie przechodzimy od zużywania do regenerowania energii związanej z każdą z tych czterech potrzeb.Organizacje przeszkadzają w osiąganiu optymalnych wyników, bo ciągle wymagają coraz więcej. Tymczasem powinny raczej starać się zaspokajać cztery podstawowe potrzeby ludzi, aby codziennie uwalniać i rozniecać w nich wszystko co najlepsze.W oparciu o szeroką współpracę z takimi instytucjami, jak Google, Ford, Sony, Ernst & Young, Shell, IBM, Los Angeles Police Department i Cleveland Clinic, Schwartz kreśli mapę ukazującą drogę do nowych sposobów pracy. Na poziomie osób indywidualnych wyjaśnia, w jaki sposób tworzyć codzienne rytuały, które intensywny wysiłek równoważą regularną regeneracją, wyczerpanie emocjonalne niwelują ćwiczeniami zapewniającymi większą odporność, krótkotrwałe skupienie na najpilniejszych sprawach zamieniają w myślenie bardziej kreatywne i strategiczne, a krótkowzroczne zaangażowanie w doraźne wyniki zastępują przestrzeganiem wartości prowadzącym do wyższego dobra. Na poziomie organizacyjnym przedstawia nowe praktyki, kierunki działania i przekazy kulturowe, które z powodzeniem wykorzystują jego klienci.Książka daje instytucjom, liderom i osobom indywidualnym praktyczne, sprawdzone strategie lepszego radzenia sobie z coraz większymi wymaganiami, z jakimi mamy do czynienia w tym coraz bardziej skomplikowanym świecie.
„Człowiek w kasku” to opowieść, której nie da się zapomnieć: prawdziwa historia bezinteresownego, lojalnego, pełnego entuzjazmu, pracowitego, ambitnego i empatycznego sportowca, lidera i członka zespołu. Jaki wpływ wywarł na swoją drużynę i cały program sportowy swojej uczelni? Czego my możemy się od niego nauczyć?
W książce znajdziesz:
- prawdziwą historię George'a Boiardiego i jego drużyny oraz spuściznę ich wspólnych doświadczeń;
- 21 rad, jak stać się wybitnym członkiem zespołu;
- życiowe lekcje płynące z przemyśleń trenerów i kolegów George'a;
- 21 ćwiczeń, które pozwolą ci zbudować wspaniały kolektyw.
Pełna praktycznych spostrzeżeń i zmieniających życie lekcji, ta książka zainspiruje cię, by stawać się coraz lepszym współpracownikiem i zbudować wspaniały zespół.
Jon Gordon jest autorem licznych bestsellerów, a jego mowy motywacyjne inspirują publiczność na całym świecie. Wyznawane przez niego zasady zostały przetestowane przez niezliczone firmy wyróżnione w rankingu Fortune 500, szkoły, szpitale, drużyny sportowe i organizacje typu non-profit.
Występujesz publicznie, robisz dużo prezentacji, często prowadzisz spotkania biznesowe? Jesteś coachem, mówcą, a może studentem, który dużo notuje?
Ta książka jest właśnie dla ciebie! Uchwyć swoje myślenie wizualnie, naucz się jaśniej przedstawiać najważniejsze informacje.
Autorzy pokazują, jak włączyć techniki wizualizacji rysunkowej w proces tworzenia notatek i prezentacji – niezależnie od twoich umiejętności artystycznych. Już nie musisz się obawiać przedstawiania na rysunku ludzi czy prostych obiektów.
Podręcznik wyjaśnia krok po kroku praktyczne techniki wizualnych notatek sporządzanych we własnym tempie, jak również w czasie rzeczywistym podczas spotkań i szkoleń.
Kompleksowa formuła przeprowadzi cię przez cały alfabet myślenia wizualnego:
- rysowanie ludzi
- techniki pisania
- podkreślanie treści
- ikony biznesowe
- podstawy wizualizacji danych
- gotowe szablony i schematy planowania przestrzeni
Karolina Jóźwik - Certyfikowany Trener Biznesu z zakresu sprzedaży i rysunku biznesowego. Ekspert z zakresu komunikacji z klientem i metod pozyskiwania klientów na rynku. Na swoich szkoleniach uczy umiejętności wykorzystania rysunku jako elementu wspierającego procesy sprzedażowe.
Szymon Zwoliński - ekspert z zakresu optymalizacji procesów biznesowych i podnoszenia efektywności sprzedaży. Pasjonat zarządzania wizualnego i eksperymentowania. Prowadzi szkolenia z zakresu Lean Management, rozwiązywania problemów, sprzedaży i zastosowania rysunku w biznesie.
Zbiór zredagowanych wpisów z najbardziej poczytnego bloga we wszechświecie. To idealny rozwiązanie dla milionów czytelników, którzy uwielbiają wszystko, co związane z freakonomią. Ta książka – zaskakująca, elokwentna i dowcipna – to kolejny dowód geniuszu autorów. To ten sam geniusz, za sprawą którego odnieśli oni międzynarodowy sukces: 7 milionów sprzedanych egzemplarzy książki w 40 językach. Po publikacji Freakonomii jej autorzy założyli blog, który prowadzą do dziś. Piszą tam w mniej oficjalnym i bardziej osobistym stylu, a ich przemyślenia są czasem jeszcze bardziej szalone niż te zawarte w książce. W niniejszym tekście odpowiadają na szereg dość niecodziennych pytań:
Dlaczego obsługa pokładowa samolotu nie dostaje napiwków?
Jaką metodę ataku byś wybrał, gdybyś był terrorystą?
Dlaczego w KFC co chwila brakuje smażonego kurczaka?
Przez ostatnich dziesięć lat Steven D. Levitt i Stephen J. Dubner opublikowali na Freakonomics.com ponad 8 tysięcy wpisów. Sami otwarcie przyznają, że wiele z nich jest do niczego. Postanowili je wszystkie przejrzeć i wybrali te najlepsze z najlepszych. Dzięki temu dowiesz się, na jakie tematy ludzie kłamią, dlaczego warto rozważyć wprowadzenie podatku od seksu oraz… tak, tak… kiedy warto obrabować bank (odpowiedź: nigdy, zwrot z inwestycji jest strasznie marny). Levitt i Dubner piszą tu również sporo o własnych zainteresowaniach i pasjach, od hazardu, przez golfa i tryktraka, aż po wycofanie z obiegu jednocentówek.
Czy jesteś dobrym szefem?Czy złym szefem?Czy twoi pracownicy - gdyby mieli wybór - chcieliby jeszcze kiedykolwiek dla Ciebie pracować?A co najważniejsze - czy masz pojęcie o tym, jak to jest dla Ciebie pracować?Trzy pytania:Jeżeli chcesz być Dobrym Szefem, o co musisz dzień w dzień dbać?Jeśli masz Złego Szefa, to co możesz z tym zrobić?Krótko mówiąc, czym charakteryzuje się Dobry Szef ... a jakie są najgorsze wady Złego Szefa?Dr Robert Sutton napisał Dobrego szefa, złego szefa, aby odpowiedzieć na powyższe trzy pytania. Zainspirowały go tysiące e-maili, artykuły, wpisy na blogu oraz rozmowy, jakie stanowiły odzew na jego bestseller ""The No Asshole Rule"". Dr Sutton zastosował swoje zdroworozsądkowe podejście, aby pokazać, czym wspaniali szefowie naszego świata różnią się od tych, którzy są tacy sobie albo, co gorsza, zupełnie niekompetentni. Jeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali?Sutton, przeplatając przykłady z życia ze stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie. Dobry szef, zły szef to ostateczny plan działania dla każdego, kto kiedykolwiek został wyniesiony na stanowisko władzy oraz droga wybawienia dla tych, których szefowie nie rozumieją problemu.
Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film PIĘKNY UMYSŁ i zacząłeś się zastanawiać, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia.Ta książka powie, jak to zrobić!Pamiętasz, jak ostatnio targowałeś się z własnym dzieckiem, o której godzinie powinno pójść spać?A może zastanawiasz się właśnie, jak twoja firma powinna zareagować na cięcie cen rywala?Czy udało ci się kiedykolwiek dotrzymać postanowień noworocznych?Każdy z nas codziennie napotyka niezliczoną ilość sytuacji, które wymagają strategicznego działania. Możesz jakoś brnąć dalej w nadziei na łut szczęścia, albo możesz dowiedzieć się, jak rozpoznawać, a nawet przewidywać takie sytuacje i nauczyć się, jak wtedy reagować.Avinash K. Dixit i Barry J. Nalebuff to światowi eksperci w teorii gier.Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w nauczaniu i praktyce zrozumieli, że najlepszym sposobem wyłożenia tej nauki i przekształcenia jej w użyteczne narzędzie dnia codziennego jest zilustrowanie pojęć mnóstwem historii i przykładów.SZTUKA STRATEGII pełna jest opowieści ze świata biznesu, polityki, sportu.Znajdziesz tu coś o muzyce, coś o negocjacjach,coś o filmach.Niezależnie od tego, czy autorzy omawiają sposoby zrzucenia wagi, zdobycia upragnionej rzeczy na eBayu, czy też to, jak stać się lepszym negocjatorem,rodzicem, tenisistą, zawsze dostarczają czytelnikowi sporej dawki rozrywki i wnikliwych spostrzeżeń.Dzięki lekcjom zawartym w książce dowiesz się, jak wyprowadzić rywali w pole, ale również jak znaleźć z innymi wspólny język i osiągnąć to, do czego dążysz.A jeśli chcesz grać czysto,poleć tę książkę swoim rywalom.
Książka przedstawia nowe podejście i zestaw narzędzi niezbędnych dla menedżerów pragnących doprowadzić firmę do szczytowych wyników na dojrzałych rynkach.
Chip i Dan Heathowie, autorzy bestsellerów Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić oraz Made to Stick, podejmują jeden z najważniejszych problemów towarzyszących nam zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym: jak podejmować lepsze decyzje.
Badania psychologiczne dowodzą, że na proces podejmowania decyzji wpływają liczne uprzedzenia i kwestie irracjonalne. Jesteśmy zbyt pewni siebie. Szukamy informacji, które potwierdzają nasze z góry założone tezy, i lekceważymy fakty, które im przeczą. Ulegamy chwilowym emocjom. Wydaje się, że nasze mózgi wcale nie są dobrym instrumentem podejmowania decyzji. Niestety, sama świadomość tych trudności nie wystarczy, by rozwiązać problem, podobnie jak wiedza, że jesteśmy krótkowidzami, wcale nie pomaga nam lepiej widzieć. Pytanie brzmi więc: jak to usprawnić?
Opierając się na bogatej literaturze, bracia Heath proponują czteroetapowy proces, który pomoże nam pokonać problemy związane z podejmowaniem decyzji. Napisana żywym językiem książka zabiera czytelnika w niezapomnianą podróż przez pouczające sytuacje – od sztuczek stosowanych przez gwiazdy rocka, poprzez przykłady katastrofalnych w skutkach przejęć w świecie biznesu, aż po rozwiązania trudnych problemów, jakim musimy stawić czoła w życiu prywatnym.
Po drodze poznajemy odpowiedzi na bardzo istotne pytania typu:
Jak przerwać krąg ciągłego namyślania się nad decyzją i w końcu ją podjąć?
Jak podejmować decyzje zespołowe, unikając przy tym wewnętrznych tarć i gierek politycznych?
Jak zyskać pewność, że nie przeoczymy żadnej dobrej okazji do zmiany dotychczasowego kursu działania?
Decyduj! to najważniejsza i najlepsza z dotychczasowych książek braci Heath, gdyż zawiera zarówno nieschematyczne strategie, jak i praktyczne narzędzia pozwalające nam lepiej podejmować decyzje. Pamiętajmy, że właściwa decyzja, podjęta w odpowiedniej chwili, naprawdę może zmienić wszystko.
Każdy pragnie, by jego życie miało znaczenie. Prawdopodobnie chcesz czynić dobro, być pożytecznym, uczynić coś szlachetnego i znaczącego. Wątpisz, że to wszystko jest w twoim zasięgu? Czy uważasz, że aby zrobić coś pozytywnego dla świata, musisz osiągnąć określony wiek, mieć sporo pieniędzy, sławę czy wpaść na doskonały pomysł? Dobra wiadomość jest taka, że żadna z tych rzeczy nie jest konieczna, by czynić dobro i pozostawić po sobie jakiś ślad. Aby nadać swemu życiu znaczenie, trzeba po prostu żyć świadomie. Jeśli pragniesz zmieniać świat, wysoko cenisz ludzi i jesteś gotów z nimi współdziałać, wartościowe życie jest w twoim zasięgu. John Maxwell uważa książkę Świadome życie za najważniejszą, jaką kiedykolwiek napisał. Opowiada w niej o swojej własnej ścieżce ku szlachetności i wskazuje, jakie dokładnie kroki ty musisz podjąć, by się na niej znaleźć. Pokazuje, jak zacząć od małych kroków, lecz mieć wielkie aspiracje, odnaleźć swą życiową misję i przeżywać każdy dzień tak, jakby był naprawdę ważny- ponieważ taki właśnie jest! John C. Maxwell jest autorem bestsellerów z listy „New York Timesa”, coachem oraz mówcą, którego książki sprzedały się w nakładzie ponad dwudziestu pięciu milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na pięćdziesiąt języków. W 2014 roku został uznany za wiodącego lidera w biznesie przez American Management Association® i za najbardziej wpływowego eksperta w dziedzinie przywództwa na świecie przez magazyny „Business Insider” oraz „Inc.”.
Manifest motywacji to elokwentne, inspirujące, płomienne wezwanie do upominania się o własną, osobistą moc. Światowej sławy trener Brendon Burchard tłumaczy w tej książce, że podstawowym czynnikiem motywującym ludzkość do działania jest dążenie do poszerzania granic wolności osobistej. Wszyscy pragniemy większej swobody w zakresie dysponowania własnym czasem, w dziedzinie społecznej i finansowej, ale także w sferze duchowej.Burchard przekonuje, że wolność osobistą można osiągnąć tylko poprzez jasne określenie własnych zamiarów i przedstawienie deklaracji niezależności że musimy odwołać się do własnej wewnętrznej siły i aż do skutku przeciwstawiać się tkwiącym w nas wątpliwościom oraz wszystkim czynnikom zewnętrznym rozpraszającym naszą uwagę. Nawołuje nas do wyzwolenia się od strachu i przejęcia raz na zawsze kontroli nad własnym życiem.
Zatroszcz się o swoich klientów, bądź ktoś inny zrobi to za ciebie!
KEN BLANCHARD, jeden z najbardziej wpływowych na świecie ekspertów w dziedzinie zarządzania, współzałożyciel i szef The Ken Blanchard Companies. Współautor 60 książek, które sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 21 milionów egzemplarzy, w tym kultowego Jednominutowego Menedżera.
KATHY CUFF jest konsultantem w firmie The Ken Blanchard Companies i współautorką programu szkoleniowego o nazwie Legendarna Obsługa Klienta. Jest znaną trenerką, konsultantką i prelegentką, prowadzi szkolenia dla organizacji z całego świata.
VICKI HALSEY jest wiceprezesem ds. szkoleń stosowanych w The Ken Blanchard Companies. Jest współautorką programu szkoleniowego Legendarna Obsługa Klienta i popularną na całym świecie trenerką, konsultantką, autorką materiałów szkoleniowych i prelegentką.
Każda firma chciałaby być znana z doskonałej obsługi klienta, a jednak większość ludzi uważa, że uzyskuje w najlepszym wypadku przeciętny poziom obsługi. Firmy, które odnoszą sukcesy, rozumieją związek między legendarną obsługą klienta a zyskami i rozwojem – wiedzą też, że sposób, w jaki ich pracownicy traktują klientów, jest bezpośrednio związany ze sposobem, w jaki oni sami są traktowani przez przełożonych.
Kelsey Young to młoda, ale już pozbawiona złudzeń pracownica działu sprzedaży, która łączy pracę z nauką. Świat otwiera się przed nią otworem w momencie, gdy jeden z profesorów zachęca ją do budowy kultury służenia opartej na pięciu komponentach kursu Legendarnej Obsługi Klienta. Chociaż Ferguson’s, sieć, w której pracuje Kelsey, z całą pewnością nie słynie z dobrej obsługi, studentka wierzy, że może to zmienić. Szybko okazuje się, że zmiana kultury organizacji nie jest łatwa, ale Kelsey dowiaduje się także, że jej rola sprzedawczyni – pracownika na pierwszej linii kontaktu z klientem – jest ważniejsza niż mogłoby się wydawać.
Napisana w charakterystycznym stylu Blancharda, książka Legendarna Obsługa Klienta. Troska jest najważniejsza stanowi niezwykle pouczającą, ale przy tym lekką lekturę dla pracowników na każdym szczeblu organizacji, bez względu na branżę, w jakiej ta firma działa. Zastosowanie zawartych tu idei i wskazówek w praktyce będzie miało ogromny wpływ na doświadczenie twoich klientów. Bez względu na to, czy jesteś dyrektorem naczelnym, czy pracownikiem na część etatu, każdy może coś zmienić, a obsługa klienta jest przecież zadaniem wszystkich.
Ta książka przeznaczona jest dla wszystkich liderów odpowiedzialnych za zarządzanie zmianą w swojej organizacji. To pierwsza książka dr. Adizesa w dwutomowej serii, w której prezentuje opracowaną przez siebie teorię cyklu życia organizacji oraz zasady wprowadzania zmian organizacyjnych, które stosuje w praktyce i wciąż udoskonala od ponad czterdziestu lat. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jaki jest cykl życia firmy, skąd biorą się problemy dojrzałych firm i co zrobić, by im zapobiec, jak najszybciej sięgnij po pracę prof. Ichaka Adizesa. Znajdziesz w niej opis błyskotliwej metody pozwalającej wlać nowe życie w skostniałe struktury firmy i doprowadzić ją do rozkwitu. Prezentowana tu teoria poparta jest wieloma konkretnymi przykładami, a najlepszym dowodem na skuteczność proponowanych działań jest fantastyczny rozwój organizacji takich jak Bank of America czy Domino’s Pizza, które stosują tę tajemniczą metodę.
Metodologia Adizes przyczyniła się do poprawy komunikacji wewnętrznej w firmie oraz pomogła nam zaakceptować zmianę jako naturalne zjawisko i szansę na ciągły rozwój.
Samuel H. Armacost, były prezes Bank of America
Metodologia Adizes okazała się przydatna w procesie podejmowania decyzji politycznych.
David Oddsson, były premier Islandii
Metodologia Adizes jest głęboka w swej prostocie. Dzięki niej stałem się lepszym menedżerem, ponieważ poznałem swoje mocne i słabe strony, a następnie zbudowałem zespół złożony z uzupełniających się osób.
Charles Schwab, założyciel domu maklerskiego
Dr Ichak Kalderon Adizes – wybitny ekspert w dziedzinie zarządzania, wykładający na czołowych amerykańskich uniwersytetach. Doradca wielu premierów, członków administracji publicznej, właścicieli startupów i firm z listy „Fortune 100”, autor 20 książek przetłumaczonych na 26 języków.
Jak prowadzić firmę jest książką nie tylko dla dyrektorów, lecz dla każdego, kogo interesują czynniki mające decydujące znaczenie w trudnych warunkach, w jakich działają dziś firmy, gdy wymagania i oczekiwania rosną, a konkurencja się zaostrza. W jednym tomie zebrano mądrość i doświadczenie ludzi, którzy w tych niezwykłych czasach stoczyli na owym polu niejedną bitwę. Jak prowadzić firmę to instrukcja dla tych, który w dwudziestym pierwszym wieku chcą odnieść sukces. Dennis C. Carey, wiceprezes firmy Spencer Stuart, zajmuje się rekrutacją dyrektorów dla największych firm o światowym zasięgu. Jest założycielem grupy G100 i twórcą CEO Academy, współautorem książek CEO Succession i The Human Side of M&A.
• Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy
• Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj
• Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie
• Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie
Na końcu każdego rozdziału znajdziesz szczegółowe ćwiczenia oraz 'Czas mentoringu' – część przeznaczoną dla tych, którzy chcą pomagać innym w rozwoju z wykorzystaniem tej książki.
Zdobywanie wiedzy na temat przywództwa przypomina odkrywanie złotej żyły. Nie chodzi jednak o gromadzenie nic niewartych kamieni, tylko szlachetnego kruszcu. Znajdziesz go właśnie tutaj.
Każdego roku niezliczone rzesze ludzi proszą o radę międzynarodowego eksperta w dziedzinie przywództwa, Johna C. Maxwella. Jak jeden człowiek może uczyć tak wiele osób rozproszonych po całym świecie? Odpowiedzią jest właśnie ta książka.
Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też 'złote bryłki' mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa.
'Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki – mówi Maxwell. – Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota'.
Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości.
O AUTORZE
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services.
Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League.
Jego książki zostały uznane za bestsellery przez 'New York Times', 'Wall Street Journal' i 'Business Week'. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy.
Bądź skutecznym menedżerem! Osiągaj sukcesy z Brianem Tracy!Delegowanie & kontrolowanieZarządzaj zespołem efektywnie. Dowiedz się, jak:- określić zadania, przydzielić je oraz ustalić sposób pomiaru ich wykonania;- dobrać umiejętności do wymagań na danym stanowisku;- zapewnić szybką opinię zwrotną i uzyskać aktywny udział członków zespołu;- zapewnić sobie więcej czasu na zadania o charakterze strategicznym.MotywowanieBądź menedżerem, który stwarza satysfakcjonujące i wyzwalające energię warunki pracy. Dowiedz się, jak:- wyzwalać pasję pracowników w wykonywaniu przydzielonych im zadań;- stawiać pracownikom wyzwania, które pomagają im w rozwoju;- zaspokajać ich potrzebę poczucia niezależności, a jednocześnie przynależności do zespołu;- ograniczać obawę przed porażką i usuwać przeszkody z ich drogi rozwoju zawodowego;- zapewniać opinię zwrotną niezbędną do osiągnięcia sukcesu.NegocjowanieNegocjacje stanowią ważny element prawie wszystkich naszych relacji osobistych i zawodowych. Dowiedz się, jak:- wykorzystać sześć najważniejszych stylów negocjacji;- wykorzystać czas w celu osiągnięcia przewagi;- przygotować się jak zawodowiec i przystąpić do negocjacji z pozycji siły;- klarownie analizować obszary porozumienia i różnicy zdań;- kiedy i w jaki sposób przerwać negocjacje.PrzywództwoWybitne przywództwo jest umiejętnością, której można się nauczyć. Dowiedz się, jak:- pozyskiwać zaufanie ludzi i cieszyć się ich lojalnością;- budzić poczucie celu w organizacji;- podejmować właściwe ryzyko;- jasno mówić o celach i strategiach oraz zdobywać poparcie dla nich;- pielęgnować wartościowe relacje i wykorzystywać prawo wzajemności.Zarządzanie czasemTwoja umiejętność zarządzania czasem decyduje o sukcesie bardziej niż cokolwiek innego. To proste: im lepiej wykorzystasz czas, tym więcej osiągniesz. Dowiedz się, jak:- radzić sobie z nieustającymi zakłóceniami, naradami, wiadomościami e-mailowymi i rozmowami telefonicznymi;- przeznaczać dostateczną ilość czasu na sprawy najważniejsze;- pokonać skłonność do zwlekania;- planować i określać zadania, które mogą być delegowane.
Nowy Jednominutowy MenedżerNOWE wydanie, oparte na ponadczasowym biznesowym klasyku zaktualizowane tak, aby współczesny czytelnik mógł szybciej odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie.Zwięzła lektura dla wiecznie zajętych menedżerów. Osiągnięcie sukcesu w zarządzaniu swoją pracą i życiem nigdy nie było tak istotne jak teraz.Poznaj sekrety Nowego Jednominutowego Menedżera i wykorzystaj je w praktyce.Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespołyAutorzy opisują cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności: rozpoznanie, niezadowolenie, integrację i produkcję. Wyjaśniają, w jaki sposób powinien działać menedżer, by każda grupa stała się w pełni efektywna szybko i praktycznie bezstresowo.Jednominutowy Menedżer i przywództwoKsiążka ta w jasny i prosty sposób uczy menedżerów sztuki Przywództwa Sytuacyjnego® prostego systemu, w którym nie uznaje się tradycyjnej postawy, polegającej na traktowaniu wszystkich podwładnych w ten sam sposób.Jednominutowy Menedżer spotyka małpęNie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się, jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić.Jednominutowy Menedżer: Równowaga życia i pracyZdrowy tryb życia kluczem do sukcesuTa łatwa w odbiorze książka zawiera cenne wskazówki na temat radzenia sobie ze stresem i dbania o dobrą kondycję fizyczną. Autorzy napisali ją z myślą o wiecznie zabieganych ludziach biznesu, których harmonogramy są zawsze przepełnione ważnymi i niecierpiącymi zwłoki zadaniami.Techniki Jednominutowego Menedżera w praktyceTo kolejny etap prostego i wyjątkowo skutecznego programu mającego niebagatelny wpływ na kształt nowoczesnego biznesu. Skorzystaj z tej unikalnej wiedzy już dzisiaj! Poznaj praktyczne tajniki jednominutowego zarządzania organizacją.
Finanse, Marketing i PR, Zarządzanie i strategiaMBA w dziesięć dniMBA w dziesięć dni? To jest możliwe!Z książką Stevena Silbigera opanujesz wiedzę wykładaną w najlepszych szkołach biznesu w Stanach Zjednoczonych. Dowiesz się, jak:- czytać i interpretować sprawozdania finansowe;- opracowywać i wdrażać skuteczne i przejrzyste plany marketingowe;- rozumieć zasady i metody rachunkowości;- zarządzać relacjami z szefem;- opracowywać strategie;- wyceniać akcje, obligacje i opcje.Dobry szef, zły szef. Jak być najlepszym... i uczyć się od najgorszychJeżeli jesteś szefem, to czy jesteś tym dobrym? W jaki sposób możesz nieustannie szlifować swoje umiejętności i dopingować ludzi, aby dawali z siebie wszystko i byli dumni z faktu, że dla ciebie pracują? Czy zdajesz sobie sprawę, jak twoje słowa i czyny (i twoje miny) wpływają na podwładnych? Co oni tak naprawdę o tobie myślą? Czy jesteś świadom tego, jak cię widzą, czy też żyjesz w świecie złudzeń? Gdyby twoi pracownicy mieli wybór, czy nadal by u ciebie pracowali? Sutton, przeplatając przykłady z życia stosownymi naukowymi badaniami behawioralnymi, przedstawia staranny i miejscami zaskakujący raport na temat tego, co robią najlepsi szefowie.Czas wypłatyZadbaj o godną emeryturę dla siebie. Już dziś zaplanuj swój własny CZAS WYPŁATY. Z tą książką nauczysz się podstawowych zasad długofalowego inwestowania. Phil Town rekomenduje wolną od ryzyka strategię, którą nazywa kumulowaniem akcji. Dowiedz się, jak:- obliczyć kwotę pozwalającą na godziwe życie na emeryturze;- myśleć i inwestować jak Warren Buffett i podobni do niego inwestorzy, którzy nie tracą pieniędzy;- uniknąć utraty połowy pieniędzy, które mógłbyś wykorzystać na emeryturze, na rzecz menedżera funduszu wzajemnego;- zarabiać DUŻE pieniądze bez ryzyka;- osiągać skumulowane roczne stopy zwrotu rzędu 35%.
Organizacje nieustannie starają się osiągać lepsze wyniki mniejszym nakładem środków, a w związku z tym coraz częściej sięgają po metodologię lean, opartą na tych samych zasadach, dzięki którym po drugiej wojnie światowej udało się zrewolucjonizować japoński przemysł. Sekretem filozofii lean jest kompleksowe podejście do zarządzania, istotnie różne od tego nauczanego w szkołach biznesowych. W rezultacie rzadko zdarza się, aby działania prowadzone w duchu lean podejmowane były przez przedstawicieli najwyższego kierownictwa, przez co rzadko skutkują one trwałymi zmianami. Niniejsza książka ukazuje prawdziwy potencjał metodologii lean dzięki obszernym wywiadom z dyrektorami generalnymi, którzy nie ograniczyli się wyłącznie do przyjęcia nowych narzędzi, a zaprowadzili ogólnokorporacyjny system zarządzania zgodny z filozofią lean. Autor rozmawiał z 28 gwiazdami zarządzania wywodzącymi się z najróżniejszych organizacji, takich jak globalne firmy produkcyjne Ingersoll-Rand i Barry-Wehmiller, ikony branży ochrony zdrowia Thedacare i Virgina Mason, stany Connecticut czy Waszyngton czy legendy historyczne takie jak Wiremold. Dyrektorzy generalni własnymi słowami opisują, w jaki sposób wdrażali filozofię lean w celu osiągnięcia zrównoważonych wyników finansowych, upełnomocnienia i zmotywowania podwładnych, przełamania wewnętrznych kominów organizacyjnych oraz budowania trwałych relacji z klientami i dostawcami. Ich relacje stanowią prawdziwy skarbiec praktycznych porad dotyczących: przewodzenia ludziom i ich upełnomocnianie, budowania zaufania i przejrzystości uzgadniania decyzji strategicznych z codzienną działalnością operacyjną, kształtowania ogólnoorganizacyjnej kultury sprzyjającej bezpieczeństwu i jakości, budowania organizacji uczącej się. W przemyślny, a czasem wręcz brutalny sposób wspomniani tu liderzy rozprawiają się z wieloma tradycyjnymi świętymi krowami biznesu, takimi jak rachunek kosztów normatywnych, zarządzanie hierarchiczne czy dzisiejsza obsesja na punkcie danych i komputerów. Kreślą też mapę drogową dla wszystkich przedsiębiorstw dążących do doskonałości. Jacob Stoller jest dziennikarzem i moderatorem, specjalizującym się w komunikacji między ekspertami a laikami w takich dziedzinach jak zarządzanie zgodne z metodologią lean, IT, rachunkowość czy projektowanie.
KIERUJ DZIAŁAJ ŻYJ jest klasyczną książką z zakresu zarządzania. Fredmund Malik omawia w niej wszystko, co powinni wiedzieć szefowie i eksperci zajmujący stanowiska kierownicze. W książce można znaleźć uniwersalne zasady, zadania i narzędzia skutecznego zarządzania innymi oraz samym sobą. Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie książki, która jest jedną ze 100 najlepszych książek o tematyce biznesowej, skierowane jest do nowego pokolenia menedżerów. Wiedza, mocne strony, talent, kreatywność i odwaga w innowacyjnym myśleniu i działaniu są bardzo ważne. Jeszcze ważniejsza jest jednak skuteczność. KIERUJ DZIAŁAJ ŻYJ pomoże czytelnikom stawić czoła 'Wielkiej Transformacji XXI wieku' – tym mianem Malik określa przełomowe zmiany w gospodarce i społeczeństwie. Jest to książka o tym, jak tworzyć dobrze funkcjonujące organizacje w ciągle zmieniającym się społeczeństwie, w którego centrum znajduje się skuteczny człowiek. Malik, który od 30 lat jest czołowym wizjonerem biznesowym krajów niemieckojęzycznych, wyjaśnia w swojej książce, co kryje się pod pojęciem 'właściwego i dobrego zarządzania' oraz jak ważne jest ono w rozwiązywaniu problemów w firmach i organizacjach. Holistyczne teorie zarządzania Malika pokazują, że dobrego zarządzania można się nauczyć, a zdobyta wiedza zaowocuje również w zarządzaniu naszym życiem prywatnym. 'FOCUS' 'Fredmund Malik jest czołowym europejskim analitykiem, ekspertem i doradcą w dziedzinie zarządzania. Jest ważną postacią w kształtowaniu zarówno teorii, jak i praktycznych zasad zarządzania'. Peter F. Drucker Kieruj działaj żyj jest klasyczną książką z zakresu zarządzania. Fredmund Malik omawia w niej wszystko, co powinni wiedzieć szefowie i eksperci zajmujący stanowiska kierownicze. W książce można znaleźć uniwersalne zasady, zadania i narzędzia skutecznego zarządzania innymi oraz samym sobą. Książka ta jest jedną ze 100 najlepszych książek o tematyce biznesowej. Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie skierowane jest do nowego pokolenia menedżerów, dla których skuteczność jest kluczem do sukcesu. Ukazuje, w jaki sposób można przemienić wiedzę, mocne strony, talent, kreatywność i innowacyjne myślenie w rezultaty. Kieruj działaj żyj pomoże czytelnikom stawić czoła 'Wielkiej Transformacji XXI wieku', mianem której Malik określa przełomowe zmiany w gospodarce i społeczeństwie. Jest to książka o tym, jak tworzyć dobrze funkcjonujące organizacje w ciągle zmieniającym się społeczeństwie. Fredmund Malik jest jednym z najbardziej wpływowych wizjonerów biznesowych w Europie. 'Business Week'
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?