Powstanie samolotu myśliwskiego Reggiane (Caproni-Reggiane) RE. 2001 "Falco" II to bezpośredni wynik zakupu w 1938 przez firmę Alfa-Romeo licencji niemieckiego silnika lotniczego Daimler-Benz 601Aa, później produkowanego we Włoszech jako Alfa Romeo RA 100 RC 41 la "Monsone" (...) Fragment wstępu
"W chwili wypowiedzenia przez Włochy wojny Wielkiej Brytanii i Francji, 10 czerwca 1940 roku, trzon włoskiego lotnictwa myśliwskiego stanowiły samoloty dwupłatowe, dość wiekowe Fiaty CR. 32 od 1940 roku nazywane "Freccia", i wprowadzone do jednostek, tylko nieco nowocześniejsze Fiaty CR. 42. (...) Udział w II wojnie światowej zamyka historię Fiata CR. 32, który największe sukcesy odnosił podczas zmagań w okresie wojny domowej w Hiszpanii (1936-1939)"
fragment książki
Podczas II wojny światowej armia niemiecka, jako pierwsza w świecie, wprowadziła do uzbrojenia półgąsienicowe transportery opancerzone Sd Kfz 251 - popularne (choć niesłusznie) nazywane "Hanomag". Pierwsza pełna nazwa pojazdu brzmiała mittlere gepanzerte Mannschaftstransportwagen.
Jeden z najbardziej znanych włoskich samolotów wojskowych z okresu II wojny światowej był bombowiec SIAI (Savoia-Marchetti) S.79 (SM.79). Skonstruowany w latach 1934-1935 pozostawał w uzbrojeniu jednostek lotnictwa włoskiego do 1945 roku. Był używany bojowo podczas wojny domowej w Hiszpanii w latach 1937-1939, podczas krótkiej wojny z Francją w czerwcu 1940 roku, kampanii greckiej 1940-1941, walk w Afryce Północnej w latach 1940-1943, kampanii we włoskiej Afryce Wschodniej (1940-1941), ataków na Maltę. Samoloty SIAI S. 79 były z powodzeniem używane do wykonywania ataków torpedowych, m. in. atakowały okręty alianckie w Gibraltarze. Ponadto S. 79 były także używane w jednostkach transportowych.
Druga wojna światowa rozpoczęła się dla Australii w dniu 3 września 1939 roku, i została ją nieprzygotowaną do obrony swego terytorium.Oczywiście wówczas nikt w Krainie Kangurów nie myślał, że kontynent na antypodach może stać się obiektem agresji.Szczególnie trudna sytuacja panowała w lotnictwie wojskowym. Royal Australian Air Force hojne wyposażone w samoloty wielozadaniowe i szkolne, całkowicie pozbawione było nowoczesnych myśliwców i bombowców. Z Niemcami jako przeciwnikiem, zaradzenie tym brakom nie było oczywiście tak pilne, bowiem dywizjony skierowane do Europy, a potem do Afryki otrzymywały standardowy sprzęt RAF-u. Tym niemniej dostrzeżono konieczność przyspieszonego przezbrojenia RAFF i zadanie to otrzymało priorytet na liście wydatków rządowych. Japonia, wobec agresywnych poczynań na terenie Chin i Mandżurii, zaczęła być traktowana jako potencjalny napastnik. We wrześniu 1940 roku podpisała pakt z Niemcami i Włochami. Wojna na Pacyfiku była już tylko kwestią czasu.
Heinkel 100 przeszedł do historii lotnictwa w dwóch zasadniczych powodów. Pierwszym był fakt pobicia na nim światowego rekordu prędkości. Samolot był istotnie jedynym z najszybszych w swojej klasie. (fragment wstępu)
Łodzie latające Blohm und Voss 138 (Bv 138) stanowiły podstawowe uzbrojenie jednostek rozpoznawczych niemieckiego lotnictwa morskiego. Złowróżbny widok Bv 138 był dla marynarzy alianckich zwiastunem rychłego ataku ""wilczego stada"" niemieckich U-bootów lub ataku samolotów bombowych i torpedowych Luftwaffe. Bv 138 operowały głównie z baz w Norwegii na trasie konwojów do Murmańska i Archangielska. Działały także z terenów Francji oraz na Morzu Czarnym i na Morzu Śródziemnym. Jedna łódź latająca Bv 138 MS (Minensuch lub Mausi) została przystosowana do zwalczania min magnetycznych. Bv 138 z racjki kształtu kadłuba był popularnie nazywany ""Der fliegende Holzschuh"" czyli ""latający drewniany sabot"". (ze wstępu)
Niniejsze opracowanie omawia prototypowe działa samobieżne SU-14 na podwoziu czołgu ciężkiego T-35, T-100X i T100Y wykonane w oparciu o czołg ciężki T-100. Działa samobieżne Obiekt 212 i KW-7 zaprojektowanych na podwoziu czołgu ciężkiego KW-1.
Niniejsze opracowanie zostało poświęcone czołgom zdobycznym używanym w armii niemieckiej (Panzerwaffe, Waffen SS, i policji w latach 1940-1945) i stanowi uzupełnienie pierwszej części publikacji Militaria nr 439
Tank Power 484 Sherman 75 mm vol. IMonografia amerykańskiego czołgu średniego M4 Sherman uzbrojonego w armatę kalibru 75 mm. W publikacji opisano wersje używane w czasie II wojny światowej przez armię USA i jej sojuszników.
Niewątpliwie najsłynniejszą armatą armii niemieckiej w okresie II wojny światowej była armata uniwersalna 8,8 cm Flak 18/36/37 kalibru 88 mm. Ten typ uzbrojenia był z powodzeniem używany zarówno do zwalczania celów naziemnych, jak i samolotów. Dopełnieniem arsenału niemieckiej artyleriiprzeciwlotniczej były armaty lekkie kalibru 20 mm a potem 30 mm i średnia artyleria przeciwlotnicza składająca się z armat kalibru 37, 40 i 55 mm.Niniejsze opracowanie omawia podstawowe armaty 2 cmFlak 30 i Flak 38L/65kalibru 20 mm produkcji zakładów Rheinmetall-Borsig i Mauseroraz Oerlikon 2 cm Flak 28/29L/70.Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami, rysunkami i planszami barwnymi.
Monografia amerykańskiego czołgu średniego M4 Sherman uzbrojonego w armatę kalibru 76,2 mm. W publikacji opisano wersje używane w armii USA w czasie II wojny światowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?