Kontynuacja bestsellerowej publikacji "Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność"Ta książka kontynuuje temat podjęty w publikacji Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność, w której przybliżyłam wiedzę o narcyzmie ukrytym i dynamice miłosnego związku z partnerem o takim stylu osobowości. Uchyla to zasłonę złudzeń, żeby po doświadczeniu takiego związku wyjść z usiłowania zrozumienia tego, co się stało, z wąskiej perspektywy szukania winy i braków w sobie, a rozjaśnić umysł i stopniowo układać sobie przeżycia w głowie, ciele, emocjach, duszy i sercu. Narcystyczne nadużycia w bliskiej relacji sięgają głębokich podstaw człowieczeństwa, a zdrowienie po takim doświadczeniu przebiega w wielu wymiarach istnienia jako człowiek na tym świecie. Używając słowa "zdrowienie", mam na myśli to, że narcystyczna przemoc jest głęboko szkodliwa i potrzebne jest podjęcie twórczego wysiłku oczyszczania swojego wnętrza. Po to, żeby destrukcyjna dynamika psychiczna nie toczyła się dalej i by zyskać dostęp do przestrzeni uzdrawiających energii, odzyskując prawdziwego siebie i swoją naturalną żywotność. Jest to ekstremalnie ciężka sytuacja życiowa, ale można sobie z tym poradzić. Kiedy walą się dotychczasowe podstawowe wierzenia na temat siebie, innych i świata, czemu towarzyszy poczucie zagrożenia, bezsilności, bezbronności i nieufności (a doświadczenie narcystycznej więzi trudno pojąć), budzi to ogromną potrzebę zrozumienia. Wybór, by zdrowieć, i świadomy wysiłek z intencją uzdrowienia prowadzą przez rozwijanie znaczeń tak, żeby bez zaprzeczania trudnościom odkryć konstruktywną dla siebie naukę, odzyskać zaufanie do siebie i poczucie sprawczości w życiu. A w głębi potwornych przeżyć odnaleźć prawdziwe wartości serca i sens życia.
Autorka podjęła w publikacji szereg ważnych i aktualnych problemów dotyczących kształcenia zawodowego i jego głównego animatora - nauczyciela przedmiotów zawodowych. Odwołanie się do opinii studenckich na ten temat uzyskanych w Polsce i Portugalii posiada niewątpliwe walory poznawcze, a ponadto stanowi inspirację do sformułowania rekomendacji i postulatów dla praktyki szkolnictwa zawodowego i edukacji nauczycieli. [] Wartością jest aktualna i reprezentatywna bibliografia oparta na znacznej liczbie źródeł portugalskich. Przeprowadzone badania inspirują do dyskusji i wykorzystania konkretnych sugestii praktycznych.Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława WołkaMonografia składa się z siedmiu rozdziałów. Pięć pierwszych zawiera rozważania teoretyczne, a dwa kolejne to opracowanie empiryczne przeprowadzonych badań. Rozdział szósty prezentuje przyjęte założenia metodologiczne i organizacyjne badań. W rozdziale siódmym omówione zaś zostały wyniki badań analizy porównawczej opinii studentów polskich i portugalskich. Książka zawiera ponadto próbę uogólnienia wyników badań - sformułowane wnioski, postulaty i rekomendacje - oraz krytykę metodologiczną. Zakończenie przedstawia normatywny wizerunek kształcenia zawodowego.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Czy poczucie humoru może być skutecznym narzędziem w nauczaniu i wychowaniu? W jaki sposób pomaga w budowaniu relacji nauczyciel-uczeń? Jakich rekomendacji udzieli Autor wszystkim nauczycielom, wyciągając wnioski z przeprowadzonych badań?Niezwykle interesując publikacja!Książkę poświęconą stylom poczucia humoru nauczycieli i przyszłych nauczycieli warto rozpocząć od prowokacyjnej tezy: Nauczyciele też są ludźmi! Tak, tak, wiem – czasami trudno w to uwierzyć… Jeżeli jednak choć na chwilę założy się, że ludźmi są, to znaczy, że mają także poczucie humoru! Jakieś pewnie mają… To znaczy niektórzy z nich twierdzą, że mają…
W książce zostały omówione elementy harcerskiej kultury śmiechu w Polsce. Oprócz definicji gelotologicznych kategorii pojęciowych, takich jak śmiech, uśmiech, komizm, kultura śmiechu i wspólnota śmiechu, czytelnik znajdzie w publikacji między innymi bogaty wybór przykładów komicznych utworów harcerskich i o harcerzach, analizę wywiadu Harcerskiego Instytutu Badawczego ZHP "Śmiech w harcerskiej edukacji i służbie", uwagi o zjawisku śmiechu w harcerskim Prawie, twórczości i edukacji, a także opowieść o unikalnej działalności harcerzy podczas drugiej wojny światowej w Polsce, którzy również za pomocą śmiechu pomagali potrzebującym.
Książka to, jest propozycją wydawniczą ważną ze względu na istotne znaczenie podjętej tematyki zmian demograficznych.Publikacja jest pod względem zawartości merytorycznej ważnym opracowaniem problemów z zakresu badań demograficznych oraz społeczno-ekonomicznych.Książka składa się z wstępu oraz ośmiu rozdziałów i podsumowania. (fragment z recenzji prof. dr hab. Grażynya Trzpiot UE w Katowicach})
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne – i także na ogół bezmyślne – przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest „normalne”, a co nie jest.Gdy podejmujemy decyzje, wikłamy się w nasze niezrozumienie, co to znaczy, że pewne zdarzenia dzieją się przez przypadek, a inne są spowodowane przez wiele splątanych przyczyn, których nie umiemy rozplątać. Na szczęście istnieją metody mogące nam w tym pomóc. Nie tylko o nich jest ta książka, lecz także o tym, dlaczego wiara w horoskopy, homeopatię, różdżkarstwo i cuda to zabobony niegodne nowoczesnego człowieka, odciągające nas od rozwiązywania prawdziwych problemów XXI wieku.
Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego to książka o tym, jak tworzyć nowe idee z wykorzystaniem prostych sztuczek otwierających nam klapki w głowach. Przeczytamy w niej o tym, jakie są przyczyny porażki geniusza, który chciał w XIX wieku zbudować prawdziwy komputer, oraz o tym, co ma z tym wspólnego system numeryczny, którego używali Majowie. Albo o tym, jak (za wszelką cenę!) nie napisać melodii i odnieść sukces, tak jak udało się to kompozytorom muzyki atonalnej. Albo jak nie zagrać w ogóle ani jednej nuty i zostać współautorem kompozycji, co udało się pewnemu perkusiście zespołu rockowego. Dowiemy się też, czym różni się katoblepas od gryfa, jak wyglądał Jasieński w objęciach chimery oraz co to jest googleinteligencja. |W publikacji opisanych jest wiele metod stymulujących kreatywne myślenie, takich jak burza mózgów (ale w wersji, w której nikt, z wyjątkiem moderatora, nie wie, jaki jest jej temat!), imaginowanie (czyli generowanie skojarzeń na podstawie obrazków) lub używanie słów wybranych za pomocą losowania.Są też przedstawione metody twórcze, które porządkują myślenie i chronią uczestników sesji kreatywności przed presją towarzyską, a polegają na noszeniu kolorowych kapeluszy (zob. okładka). Inne pokazują, że anonimowość może być świetnym lekarstwem na brak kreatywności oraz że należy koniecznie korzystać z inspiracji, które są symetryczne pod względem kobiecości i męskości.A co ma gender z tym wspólnego? O tym opowiada cały rozdział…
Kilka słów wstępu sygnalizuje kontynuację wyrażonych we wcześniejszej książce (Osobista filozofia relacji) myśli, ponieważ nie wyczerpałam wielu podjętych tematów. Warto do nich wrócić. Czuję taką konieczność. Dla mnie pisanie jest drogą wyrażania siebie, obcowania ze sztuką tworzenia, tłumaczenia, ale także przekazywania myśli, spostrzeżeń, które mogą być inspiracją do zmian w myśleniu i zachowywaniu się ludzi w relacjach bardzo bliskich, koleżeńskich, rodzinnych, intymnych czy biznesowych.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Książka - poradnik dla wychowawców jest próbą graficznego przedstawienia pewnych istotnych elementów osobowości powiązanych ze sobą pod względem wpływu na rozwój zachowania asertywnego. Pokazuje, jak można wykorzystać matematykę, a zwłaszcza geometrię wykreślną, do zobrazowania niemierzalnych wielkości, takich jak agresja, asertywność i uległość, które po „obróbce” będą podlegać prawom nauk ścisłych. Niniejsza publikacja może się zatem okazać bardzo przydatna dla nauczycieli-wychowawców, którzy studiowali na kierunkach przyrodniczych i przyzwyczajeni są do określenia problemu za pomocą liczb i wykresów...
Niniejsza publikacja została podzielona na trzy główne części. Pierwsza dotyczy teoretycznych podstaw badań nad spuścizną T. Strumiłły. W drugiej i trzeciej części książki autorka prezentuje wyniki badań własnych. W trzeciej części zrekonstruowała myśl pedagogiczną T. Strumiłły. Książka Justyny Legutko Myśl pedagogiczna Tadeusza Strumiłły… wypełnia lukę w dotychczasowym stanie wiedzy o bezapelacyjnie jednym z najwybitniejszych przedstawicieli chrześcijańskiej pedagogiki humanistycznej okresu dwudziestolecia międzywojennego, doktorze filozofii, Harcmistrzu Rzeczypospolitej. Zarówno we wspomnianym czasie, jak i w okresie dwóch totalitaryzmów Tadeusz Strumiłło wywarł ogromny wpływ na rozwój i jakość wychowawczą elit kadrowych powstałego na ziemiach polskich pod zaborami polskiego ruchu skautowego, a po odzyskaniu niepodległości – ruchu harcerskiego.
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla uczniów rozpoczynających naukę gry na fortepianie. Oparty jest na programie nauczania zatwierdzonym przez Ministerstwo Kultury i Sztuki dla szkół muzycznych I st. Szkoła ghry na fortepianieOdpowiednie ukształtowanie zawartych w nim problemów, pozwoli w możliwie szybkim tempie opanować zamieszczony materiał, w tym podstawowe zasady muzyki. Podręcznik ten został tak opracowany, aby przeciętnie zdolny uczeń mógł zrealizować zawarty w nim materiał tak szybko, jak to możliwe, pod warunkiem, że będzie przestrzegał dyscypliny grania. Naczelna zasada dydaktyki nakazuje bowiem, aby przejść do materiału następnego, należy dokładnie opanować poprzedni. Opuszczenie jakiegokolwiek ćwiczenia, może spowodować trudności w następnym. Utwory zwarte w tej Szkole, to najbardziej znane pozycje światowej literatury muzycznej, których wykonanie powinno sprawiać przyjemność tak grającemu, jak i słuchającemu. Autor pragnie dodać, że instrument, który wybrało się, należy traktować jak najlepszego przyjaciela (wiadomo przyjaciół się lubi), wówczas czas spędzony z nim będzie przyjemny, a efekty będą bardzo szybko zauważalne! Radości grania, słuchania i muzykowania życzyAutor
Książka doktora Arkadiusza Kamińskiego znakomicie wypełnia publikacyjną lukę. Dzięki niej możemy bowiem poznać funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych w Polsce w ciągu trzynastu lat (1981-1994) pod koniec ubiegłego stulecia, w okresie zmian przełomu politycznego. Ponadto dodatkowym walorem recenzowanej rozprawy jest kompleksowa analiza tytułowych instytucji - taki zabieg postrzegam jako nowatorski na gruncie polskiej resocjalizacji. W efekcie powstała monografia stanowiąca istotne źródło wiedzy adresowane nie tylko do osób związanych z resocjalizacją, ale także do nauczycieli, osób zajmujących się studiami nad młodzieżą czy najnowszą historią (zwłaszcza historią wychowania).
Poradnik Gramy literami to pozycja przydatna w edukacji muzycznej. Może być wykorzystany przez różnych odbiorców: dzieci, rodziców czy nauczycieli. Jego czytelna, bogata i bardzo atrakcyjna graficznie forma (ilustracje poszczególnych problemów, rysunki dziecięce, fotografie) będzie pomocna dla tych osób, dla których tradycyjna nauka gry na instrumencie jest szczególnie trudna i mało dostępna.Autorzy książki, Tadeusz Wolak i Józef Pacuła, dookreślają tytuł słowami: "edukacja", "terapia", "rewalidacja" i "korelacja". Jako motto przywołują słowa Franza Schuberta: "Szczęśliwi ci, którzy mają w sercu muzykę i uśmiech na ustach". Edukacja muzyczna i muzykoterapia uzupełniają się wzajemnie. Polecam więc ten nowy poradnik, aby szczęśliwych i uśmiechniętych dzięki muzyce i muzykowaniu było jak najwięcej.
Autorka chciała w książce zwrócić uwagę, na różne, ważne aspekty życia, sytuacje, które nas inspirują do działania, sygnały i reakcje innych ludzi. Swoją książkę wyobraża sobie jako drogowskaz wyboru, sposobu życia, wzorców, które nas inspirują w podejmowaniu decyzji życiowych. Pomysł na napisanie książki już dawno narodził się w jej myślach. W swoim życiu obserwowała zachowania różnych ludzi: obcych, bliskich, poznanych przelotnie i niestety doszła do wniosku, że były one nieracjonalne, nieodpowiedzialne, a często wręcz skandaliczne. Długo zastanawiała się dlaczego tak się działo i nadal dzieje. W swoim życiu też zdarzały się jej epizody przykre i niezrozumiałe. Dlatego postanowiła swoimi obserwacjami i diagnozami podzielić się z czytelnikami. Proszę o cierpliwość, jeśli wyciągnięte wnioski wydadzą się kontrowersyjne. Książkę podzieliła na działy, tematy ogólne, by następnie je uszczegółowić.
Monografia Filozofia edukacji osoby autorstwa Adolf E. Szołtysek oparta jest na sześciu implikacjach... dostępna wersji oprawy miękka, klejona, folia matowa oraz twarda, szyta. Objętość 196 stron
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939. Reprinty wydania z 1937 roku: Kulawy chłopiec. Opowieść dla młodzieży. Tekst opracowano na podstawie: Zofia Bardówna, Kulawy chłopiec. Opowieść dla młodzieży, „Zajmujące Czytanki”, nr 101, Wydawnictwo M. Arcta, Warszawa 1937. fragment: [...] Najpierw bawili się w przekradanie przez żywy mur, który tworzyli chłopcy z rozłożonymi rękami. Władek tak zręcznie poruszał się, nachylał, wymachiwał kulą, że żaden z chłopców nie zdołał przekraść się koło niego. A potem Tadzik podzielił zastęp na dwie grupy i wyznaczył im komendantów: Stasia i Władka. Władek dostał pewną ilość karteczek z różnymi znakami, na rozkaz Tadzia podszedł, tak samo jak i Staś, do swojej grupy i pokazywał każdemu z chłopców inną karteczkę, zapisawszy sobie uprzednio kolejność. Potem chłopcy ustawili się w dwa równoległe rzędy, a Staś i Władek stanęli, każdy naprzeciw swojej grupy na drugim końcu sali i rozsypali karteczki koło siebie na podłodze. Na gwizdek z każdej grupy ruszył pędem ostatni, wybrał zapamiętaną przez siebie karteczkę i wrócił na początek rzędu. Wtedy znów wolno było ruszyć ostatniemu i tak dalej, aż któraś z grup zabrała wszystkie karteczki.
Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939. Reprinty wydania z 1938 roku: Skauting dla chłopców. Do Polskiego Czytelnika. Oto mamy przed sobą cudowną książkę. Miliony chłopców na całym świecie czytało i czyta ją od 30 lat. Milionom chłopców książka ta była bodźcem i pomocą że stali się dzielni, weseli, uczynni, że byli lepszymi ludźmi i lepszymi obywatelami swego kraju. Uczy ona jak być silnym, zdrowym, zaradnym, samodzielnym i rycerskim, jak pomagać innym. Uczy wielu wspaniałych rzeczy, które młodego chłopca, a również dorastającego młodzieńca i przewodnika młodzieży porywają, napełniają entuzjazmem i zachwytem. Trzydzieści lat temu pojawiło się pierwsze wydanie „Scouting for Boys”. Od tego czasu rozeszło się 20 wydań. Ogółem wybito w ciągu tego czasu ponad pół miliona egzemplarzy jedynie w języku angielskim. A przecież ponadto była ona tłumaczona na wszystkie niemal języki świata. Trudno zliczyć jak wielka jest liczba egzemplarzy, które rozsypały się po całym świecie. Książeczka ta spowodowała, że w krajach na całej kuli ziemskiej powstały organizacje skautowe przepojone duchem tej książki.
Książka Edukacja w procesie przemian - realia, perspektywy rozwoju i potencjał innowacyjny jest zaproszeniem do refleksji nad przyszłością edukacji, do dyskusji na temat jej znaczenia w coraz bardziej złożonym i dynamicznym świecie. Dlatego też zachęcamy Czytelników do wnikliwej lektury, by wspólnie poszukiwać odpowiedzi na pytania dotyczące tego, jak przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań, które stawia przed nami przyszłość...
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?