Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach. Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów.Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności.Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału.Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia „Dziecko z…” po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa.Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów.
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Seria wydawnicza "Przywrócić Pamięć" ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911-1939.Reprint wydania z 1923 r.: WILCZĘTA IZamiast wstępu.Każdy chłopiec, podobnie jak każdy młody wilczek, ma setny "spust". Tu oto Stary Wilk podsuwa wilczętom "żarcie".Jest w nim soczyste "mięso" do spożycia, są i twarde "kości" do zgryzienia.A jeżeli każdy wilczek zabierający się do tej "uczty" popracuje nad "kośćmi", nie poprzestając na spożyciu "mięsa" i dobierając się do "szpiku", można być pewnym, że zaczerpnie z każdego "kąska" siły i mieć będzie niebylejaką "labę".R. B. - P.Aby wytrzymać konkurencję innych narodów w walce zbrojnej oraz w codziennej pracy budowania, Polska winna mieć obywateli, odznaczających się nietylko zdolnościami i rozumem, lecz zarazem zdrowiem i dzielnością.Dotychczas wielkim brakiem wychowania domowego i publicznego w Polsce było zaniedbanie kultury fizycznej, która powinna być szeroko uwzględniona. By ożywić w społeczeństwie zainteresowanie w tym kierunku oraz poprzeć wysiłki Harcerstwa, uważaliśmy za konieczne stworzenie i udostępnienie ogółowi odpowiedniej literatury; w tym celu powstała w Warszawie spółka z ogr. odpow. "Książnica harcerstwa i kultury fizycznej - W. Niklewicz, Sedlaczek, Glass i S-ka".Wychowanie fizyczne nie da u nas dodatnich znaczniejszych rezultatów, o ile Polska nie będzie posiadała wykwalifikowanych kierowników tego działu wychowania, jakimi pochwalić się mogą przodujące nam dzisiaj pod tym względem narody. To też niezbędne jest istnienie na ziemiach polskich wzorowo urządzonej Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego.
Każdy rozdział tej książki poświęcony jest odrębnemu obszarowi chronionemu. Obejmuje charakterystykę ogólną, dane historyczne, statystyczne i geograficzne. Ponadto każdy z rozdziałów zawiera opis środowiska abiotycznego oraz świata roślin i zwierząt. Zakończenie rozdziałów stanowi szczegółowy opis gatunków alaskańskiej fauny, odgrywającej kluczową rolę w ekosystemach danego, przyrodniczego obszaru chronionego.Polecam serdecznie każdą z książek, które uświadamiają czym dla nas wszystkich jest przyroda, bez której świat by nie istniał, a my razem z nim. Czym jest dbałość o wartości, które stanowią sens istnienia i piękno obcowania. Dzięki przyrodzie, roślinom i zwierzętom, mamy szansę być lepszymi istotami, a sens naszego istnienia odniesie sukces!Życzę wspaniałych wrażeń z przeczytania tej, mojej książki, a później po jej przeczytaniu zadumy, niezwykłych refleksji i inspiracji do zmian na lepsze.Autorka
Niniejsza publikacja stanowi zbiór esejów dotyczących powszechnej edukacji muzycznej w Polsce, jej kształtu, uwarunkowań, przemian i kontekstów. Składają się nań teksty w większości publikowane na przestrzeni ponad dwudziestu lat (2002–2023), w niezbędnym zakresie zmienione i uaktualnione, uwzględniając zmiany systemu edukacji. Teksty te zostały dopełnione kilkoma nowymi ujęciami i w całości uporządkowane według wyróżnionych obszarów. Wszystkie traktują o występujących na gruncie systemu powszechnej edukacji muzycznej elementach, zagadnieniach i zjawiskach, które bądź mają charakter uniwersalny, bądź – jako pewne tendencje, wobec braku realnych zmian w założeniach, podstawach programowych i podręcznikach – mimo upływu lat wciąż pozostają składowymi tego systemu.Monografia składa się z pięciu rozdziałów...
Nie bez powodu wybrałam temat tej książki. Książka – wiedza – edukacja to podstawa do nauczenia się życia, rozwiązywania problemów, do stawania się lepszym człowiekiem.Po zrozumieniu i zapoznaniu się z arkanami tematów współuczestniczących w tworzeniu wizerunku człowieka wykształconego, mądrego i zaradnego będzie nam wszystkim, lepiej zrozumieć samych siebie, innych ludzi, świat zwierząt, faunę i florę.Zrozumieć, że uczymy się bardzo długo, czasem całe życie, aby sprostać rozwojowi cywilizacji, zmianom wokół nas, ale przede wszystkim by być liderami postępu i wzoru do naśladowania dla innych ludzi.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Twórcze dziecko – twórcze zabawyNa podstawie przestudiowanej literatury specjalistycznej z wybranych obszarów i otrzymanych rezultatów prowadzonych eksploracji sprecyzowano teorię twórczych zabaw oraz przeprowadzono ich klasyfikację. W ten sposób rozwijamy efektywnie teorię naukową, realizując cele teoretyczny i poznawczy. Na tej podstawie sformułowano postulaty dla praktyki pedagogicznej i rodzinnej – realizujemy więc cel praktyczny. Poczynione generalizacje pozwalają sprecyzować sugestie do dalszych badań i praktyki pedagogicznej. Adresatami monografii są więc nie tylko przedstawiciele środowiska naukowego, ale również nauczyciele i wychowawcy. Przedstawione treści mogą być inspiracją do pracy naukowej, badawczej oraz metodycznej w zakresie pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i pedagogiki twórczości.Adekwatnie do podjętego tematu monografię podzielono na osiem rozdziałów.Sześć pierwszych stanowi studium literatury na obrany temat. Zaprezentowano w nim zachodzące w świecie przemiany, które wpływają na edukację dziecka i jego dzieciństwo, potrzebę i znaczenie twórczości we współczesnym świecie, twórczość dzieci w zabawach. Wyjaśniono fenomen twórczości, jego wymiary i atrybuty, podejście i koncepcje oraz scharakteryzowano twórczość dzieci, jej funkcje i rodzaje.
Szczególną zaletą [] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu - nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. []Walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. [...]
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Żyć w ciekawych czasach.Zapraszamy do sięgnięcia po książkę profesora Marka Pawlikowskiego "Wspomnienia i refleksje"."Życie moje przebiegło, jak mówi chińskie przysłowie-przekleństwo, w ciekawych czasach. Dzieciństwo zostało mi zabrane przez wojnę i niemiecką okupację, młodość - przez stalinizm, a większość aktywnego życia przypadła na PRL pod rządami Gomułki, Gierka i Jaruzelski.Stalin, któremu bystrości umysłu odmówić nie można, twierdził, że Polska nadaje się do socjalizmu jak wół do karety. Niestety wbrew własnym słowom postanowił jednak zainstalować go w Polsce.// Wół zaprzężony do karety musiał ją mimo niezadowolenia ciągnąć, aż w końcu ją rozbił, lącznie z innymi sąsiednimi pojazdami. W miarę normalny czas zaczął się dla nas po 1990 r,. Ale on też był trudny, to czas wybijania się - nie tyle na niepodległość, ile na normalne warunki egzystencji. Niestety po moim definitywnym przejściu na emeryturę z początkiem 2020 r. Nasz kraj i cała kula ziemska zostały dotknięte pierwszą od ponad stu lat epidemią-pandemią o nazwie Covid-19, wywołaną przez chińskiego wirusa SARS-CoV-2. Trwała ona trzy lata. Na dodatek 24 lutego 2022 r. Rosja dokonała agresji na Ukrainę. Wojna rosyjsko-ukraińska trwa nadal, kiedy piszę te słowa. Przyszłość Polski, Europy i świata jest ciągle niepewna".
W kręgu resocjalizacji to zbiór tekstów odnoszących się do zagadnień dotyczących resocjalizacji, czyli działań mających na celu przywrócenie osób, które popełniły przestępstwa lub wykazują dewiacyjne zachowania, do życia w zgodzie z normami społecznymi.Resocjalizacja jest szczególnie ważna w pracy z osobami przebywającymi w zakładach karnych, poprawczych lub innych placówkach zamkniętych, ale dotyczy także tych, którzy poddawani są nadzorowi kuratorskiemu lub uczestniczą w programach resocjalizacyjnych poza zakładami zamkniętymi. Resocjalizacja to trudny i długotrwały proces, który wymaga współpracy wielu specjalistów, w tym psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych oraz kuratorów. Monografia porusza również tematykę skuteczności różnych metod resocjalizacyjnych oraz wyzwań związanych z ich implementacją w praktyce. Istotne jest stworzenie zintegrowanego i kompleksowego systemu wsparcia, który nie tylko przeciwdziała wykluczeniu, ale także aktywnie włącza osoby zagrożone w życie społeczne, ekonomiczne i kulturalne, dając im realne szanse na pełnoprawne uczestnictwo w społeczeństwie.
Kontynuacja bestsellerowej publikacji ""Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność""Ta książka kontynuuje temat podjęty w publikacji Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność, w której przybliżyłam wiedzę o narcyzmie ukrytym i dynamice miłosnego związku z partnerem o takim stylu osobowości. Uchyla to zasłonę złudzeń, żeby po doświadczeniu takiego związku wyjść z usiłowania zrozumienia tego, co się stało, z wąskiej perspektywy szukania winy i braków w sobie, a rozjaśnić umysł i stopniowo układać sobie przeżycia w głowie, ciele, emocjach, duszy i sercu. Narcystyczne nadużycia w bliskiej relacji sięgają głębokich podstaw człowieczeństwa, a zdrowienie po takim doświadczeniu przebiega w wielu wymiarach istnienia jako człowiek na tym świecie. Używając słowa ""zdrowienie"", mam na myśli to, że narcystyczna przemoc jest głęboko szkodliwa i potrzebne jest podjęcie twórczego wysiłku oczyszczania swojego wnętrza. Po to, żeby destrukcyjna dynamika psychiczna nie toczyła się dalej i by zyskać dostęp do przestrzeni uzdrawiających energii, odzyskując prawdziwego siebie i swoją naturalną żywotność. Jest to ekstremalnie ciężka sytuacja życiowa, ale można sobie z tym poradzić. Kiedy walą się dotychczasowe podstawowe wierzenia na temat siebie, innych i świata, czemu towarzyszy poczucie zagrożenia, bezsilności, bezbronności i nieufności (a doświadczenie narcystycznej więzi trudno pojąć), budzi to ogromną potrzebę zrozumienia. Wybór, by zdrowieć, i świadomy wysiłek z intencją uzdrowienia prowadzą przez rozwijanie znaczeń tak, żeby bez zaprzeczania trudnościom odkryć konstruktywną dla siebie naukę, odzyskać zaufanie do siebie i poczucie sprawczości w życiu. A w głębi potwornych przeżyć odnaleźć prawdziwe wartości serca i sens życia.
Autorka podjęła w publikacji szereg ważnych i aktualnych problemów dotyczących kształcenia zawodowego i jego głównego animatora - nauczyciela przedmiotów zawodowych. Odwołanie się do opinii studenckich na ten temat uzyskanych w Polsce i Portugalii posiada niewątpliwe walory poznawcze, a ponadto stanowi inspirację do sformułowania rekomendacji i postulatów dla praktyki szkolnictwa zawodowego i edukacji nauczycieli. [] Wartością jest aktualna i reprezentatywna bibliografia oparta na znacznej liczbie źródeł portugalskich. Przeprowadzone badania inspirują do dyskusji i wykorzystania konkretnych sugestii praktycznych.Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława WołkaMonografia składa się z siedmiu rozdziałów. Pięć pierwszych zawiera rozważania teoretyczne, a dwa kolejne to opracowanie empiryczne przeprowadzonych badań. Rozdział szósty prezentuje przyjęte założenia metodologiczne i organizacyjne badań. W rozdziale siódmym omówione zaś zostały wyniki badań analizy porównawczej opinii studentów polskich i portugalskich. Książka zawiera ponadto próbę uogólnienia wyników badań - sformułowane wnioski, postulaty i rekomendacje - oraz krytykę metodologiczną. Zakończenie przedstawia normatywny wizerunek kształcenia zawodowego.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Czy poczucie humoru może być skutecznym narzędziem w nauczaniu i wychowaniu? W jaki sposób pomaga w budowaniu relacji nauczyciel-uczeń? Jakich rekomendacji udzieli Autor wszystkim nauczycielom, wyciągając wnioski z przeprowadzonych badań?Niezwykle interesując publikacja!Książkę poświęconą stylom poczucia humoru nauczycieli i przyszłych nauczycieli warto rozpocząć od prowokacyjnej tezy: Nauczyciele też są ludźmi! Tak, tak, wiem – czasami trudno w to uwierzyć… Jeżeli jednak choć na chwilę założy się, że ludźmi są, to znaczy, że mają także poczucie humoru! Jakieś pewnie mają… To znaczy niektórzy z nich twierdzą, że mają…
W książce zostały omówione elementy harcerskiej kultury śmiechu w Polsce. Oprócz definicji gelotologicznych kategorii pojęciowych, takich jak śmiech, uśmiech, komizm, kultura śmiechu i wspólnota śmiechu, czytelnik znajdzie w publikacji między innymi bogaty wybór przykładów komicznych utworów harcerskich i o harcerzach, analizę wywiadu Harcerskiego Instytutu Badawczego ZHP "Śmiech w harcerskiej edukacji i służbie", uwagi o zjawisku śmiechu w harcerskim Prawie, twórczości i edukacji, a także opowieść o unikalnej działalności harcerzy podczas drugiej wojny światowej w Polsce, którzy również za pomocą śmiechu pomagali potrzebującym.
Książka to, jest propozycją wydawniczą ważną ze względu na istotne znaczenie podjętej tematyki zmian demograficznych.Publikacja jest pod względem zawartości merytorycznej ważnym opracowaniem problemów z zakresu badań demograficznych oraz społeczno-ekonomicznych.Książka składa się z wstępu oraz ośmiu rozdziałów i podsumowania. (fragment z recenzji prof. dr hab. Grażynya Trzpiot UE w Katowicach})
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne – i także na ogół bezmyślne – przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest „normalne”, a co nie jest.Gdy podejmujemy decyzje, wikłamy się w nasze niezrozumienie, co to znaczy, że pewne zdarzenia dzieją się przez przypadek, a inne są spowodowane przez wiele splątanych przyczyn, których nie umiemy rozplątać. Na szczęście istnieją metody mogące nam w tym pomóc. Nie tylko o nich jest ta książka, lecz także o tym, dlaczego wiara w horoskopy, homeopatię, różdżkarstwo i cuda to zabobony niegodne nowoczesnego człowieka, odciągające nas od rozwiązywania prawdziwych problemów XXI wieku.
Myślenie kreatywne, czyli coś z niczego to książka o tym, jak tworzyć nowe idee z wykorzystaniem prostych sztuczek otwierających nam klapki w głowach. Przeczytamy w niej o tym, jakie są przyczyny porażki geniusza, który chciał w XIX wieku zbudować prawdziwy komputer, oraz o tym, co ma z tym wspólnego system numeryczny, którego używali Majowie. Albo o tym, jak (za wszelką cenę!) nie napisać melodii i odnieść sukces, tak jak udało się to kompozytorom muzyki atonalnej. Albo jak nie zagrać w ogóle ani jednej nuty i zostać współautorem kompozycji, co udało się pewnemu perkusiście zespołu rockowego. Dowiemy się też, czym różni się katoblepas od gryfa, jak wyglądał Jasieński w objęciach chimery oraz co to jest googleinteligencja. |W publikacji opisanych jest wiele metod stymulujących kreatywne myślenie, takich jak burza mózgów (ale w wersji, w której nikt, z wyjątkiem moderatora, nie wie, jaki jest jej temat!), imaginowanie (czyli generowanie skojarzeń na podstawie obrazków) lub używanie słów wybranych za pomocą losowania.Są też przedstawione metody twórcze, które porządkują myślenie i chronią uczestników sesji kreatywności przed presją towarzyską, a polegają na noszeniu kolorowych kapeluszy (zob. okładka). Inne pokazują, że anonimowość może być świetnym lekarstwem na brak kreatywności oraz że należy koniecznie korzystać z inspiracji, które są symetryczne pod względem kobiecości i męskości.A co ma gender z tym wspólnego? O tym opowiada cały rozdział…
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?