Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci.Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno – pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Zamiarem autorów było przybliżenie Czytelnika do odpowiedzi na nurtujące go pytania o rozwój dzieci z zaburzeniami łączonymi.Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju.Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie – dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych. Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia.Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają.W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn.O tym jest ta książka? O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich... [...]
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach. Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
Książka została przygotowana przez specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów.Przybliża wiele zagadnień, przede wszystkim diagnozę i terapię zaburzeń rozwojowych, głównie o podłożu genetycznym i metabolicznym, nieznane, rzadkie choroby wieku dziecięcego lub rozpoczynające się w dzieciństwie, nieprawidłowości rozwojowe i choroby, które prowadzą do niepełnosprawności.Poruszana w książce problematyka jest obszerna i oparta o aktualne badania naukowe oraz obowiązującą literaturę przedmiotu. Może stanowić źródło wiedzy dla studentów pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i medycyny.Opracowanie każdej jednostki chorobowej, zaburzenia czy niepełnosprawności ma wymiar holistyczny i utrzymane jest w duchu humanistycznym, w orientacji personalizmu. Na takie przedsięwzięcie wskazuje chociażby konstrukcja każdego rozdziału.Tytuły wszystkich tekstów rozpoczynają się od wyrażenia „Dziecko z…” po to, aby czytelnik zwrócił uwagę na osobę dziecka uwikłanego w proces diagnostyczno-terapeutyczny, nierzadko wiążący się z przeżywaniem lęku, cierpienia i poczuciem braku bezpieczeństwa.Publikacja powinna zainteresować pedagogów specjalnych, logopedów, rehabilitantów, terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną, a także psychologów klinicznych, prowadzących psychoterapię z dziećmi i młodzieżą chorującą na rzadkie choroby genetyczne i deficyty rozwojowe. Zaciekawi ponadto rodziców i wychowawców dzieci cierpiące na te choroby oraz wyższe uczelnie pedagogiczne, psychologiczne, medyczne i pokrewne, jako źródło wiedzy dla studentów.
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Seria wydawnicza "Przywrócić Pamięć" ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911-1939.Reprint wydania z 1923 r.: WILCZĘTA IZamiast wstępu.Każdy chłopiec, podobnie jak każdy młody wilczek, ma setny "spust". Tu oto Stary Wilk podsuwa wilczętom "żarcie".Jest w nim soczyste "mięso" do spożycia, są i twarde "kości" do zgryzienia.A jeżeli każdy wilczek zabierający się do tej "uczty" popracuje nad "kośćmi", nie poprzestając na spożyciu "mięsa" i dobierając się do "szpiku", można być pewnym, że zaczerpnie z każdego "kąska" siły i mieć będzie niebylejaką "labę".R. B. - P.Aby wytrzymać konkurencję innych narodów w walce zbrojnej oraz w codziennej pracy budowania, Polska winna mieć obywateli, odznaczających się nietylko zdolnościami i rozumem, lecz zarazem zdrowiem i dzielnością.Dotychczas wielkim brakiem wychowania domowego i publicznego w Polsce było zaniedbanie kultury fizycznej, która powinna być szeroko uwzględniona. By ożywić w społeczeństwie zainteresowanie w tym kierunku oraz poprzeć wysiłki Harcerstwa, uważaliśmy za konieczne stworzenie i udostępnienie ogółowi odpowiedniej literatury; w tym celu powstała w Warszawie spółka z ogr. odpow. "Książnica harcerstwa i kultury fizycznej - W. Niklewicz, Sedlaczek, Glass i S-ka".Wychowanie fizyczne nie da u nas dodatnich znaczniejszych rezultatów, o ile Polska nie będzie posiadała wykwalifikowanych kierowników tego działu wychowania, jakimi pochwalić się mogą przodujące nam dzisiaj pod tym względem narody. To też niezbędne jest istnienie na ziemiach polskich wzorowo urządzonej Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego.
Każdy rozdział tej książki poświęcony jest odrębnemu obszarowi chronionemu. Obejmuje charakterystykę ogólną, dane historyczne, statystyczne i geograficzne. Ponadto każdy z rozdziałów zawiera opis środowiska abiotycznego oraz świata roślin i zwierząt. Zakończenie rozdziałów stanowi szczegółowy opis gatunków alaskańskiej fauny, odgrywającej kluczową rolę w ekosystemach danego, przyrodniczego obszaru chronionego.Polecam serdecznie każdą z książek, które uświadamiają czym dla nas wszystkich jest przyroda, bez której świat by nie istniał, a my razem z nim. Czym jest dbałość o wartości, które stanowią sens istnienia i piękno obcowania. Dzięki przyrodzie, roślinom i zwierzętom, mamy szansę być lepszymi istotami, a sens naszego istnienia odniesie sukces!Życzę wspaniałych wrażeń z przeczytania tej, mojej książki, a później po jej przeczytaniu zadumy, niezwykłych refleksji i inspiracji do zmian na lepsze.Autorka
Niniejsza publikacja stanowi zbiór esejów dotyczących powszechnej edukacji muzycznej w Polsce, jej kształtu, uwarunkowań, przemian i kontekstów. Składają się nań teksty w większości publikowane na przestrzeni ponad dwudziestu lat (2002–2023), w niezbędnym zakresie zmienione i uaktualnione, uwzględniając zmiany systemu edukacji. Teksty te zostały dopełnione kilkoma nowymi ujęciami i w całości uporządkowane według wyróżnionych obszarów. Wszystkie traktują o występujących na gruncie systemu powszechnej edukacji muzycznej elementach, zagadnieniach i zjawiskach, które bądź mają charakter uniwersalny, bądź – jako pewne tendencje, wobec braku realnych zmian w założeniach, podstawach programowych i podręcznikach – mimo upływu lat wciąż pozostają składowymi tego systemu.Monografia składa się z pięciu rozdziałów...
Nie bez powodu wybrałam temat tej książki. Książka – wiedza – edukacja to podstawa do nauczenia się życia, rozwiązywania problemów, do stawania się lepszym człowiekiem.Po zrozumieniu i zapoznaniu się z arkanami tematów współuczestniczących w tworzeniu wizerunku człowieka wykształconego, mądrego i zaradnego będzie nam wszystkim, lepiej zrozumieć samych siebie, innych ludzi, świat zwierząt, faunę i florę.Zrozumieć, że uczymy się bardzo długo, czasem całe życie, aby sprostać rozwojowi cywilizacji, zmianom wokół nas, ale przede wszystkim by być liderami postępu i wzoru do naśladowania dla innych ludzi.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Twórcze dziecko – twórcze zabawyNa podstawie przestudiowanej literatury specjalistycznej z wybranych obszarów i otrzymanych rezultatów prowadzonych eksploracji sprecyzowano teorię twórczych zabaw oraz przeprowadzono ich klasyfikację. W ten sposób rozwijamy efektywnie teorię naukową, realizując cele teoretyczny i poznawczy. Na tej podstawie sformułowano postulaty dla praktyki pedagogicznej i rodzinnej – realizujemy więc cel praktyczny. Poczynione generalizacje pozwalają sprecyzować sugestie do dalszych badań i praktyki pedagogicznej. Adresatami monografii są więc nie tylko przedstawiciele środowiska naukowego, ale również nauczyciele i wychowawcy. Przedstawione treści mogą być inspiracją do pracy naukowej, badawczej oraz metodycznej w zakresie pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i pedagogiki twórczości.Adekwatnie do podjętego tematu monografię podzielono na osiem rozdziałów.Sześć pierwszych stanowi studium literatury na obrany temat. Zaprezentowano w nim zachodzące w świecie przemiany, które wpływają na edukację dziecka i jego dzieciństwo, potrzebę i znaczenie twórczości we współczesnym świecie, twórczość dzieci w zabawach. Wyjaśniono fenomen twórczości, jego wymiary i atrybuty, podejście i koncepcje oraz scharakteryzowano twórczość dzieci, jej funkcje i rodzaje.
Oddajemy w ręce Szanownych Czytelników monografię zbiorową, którą rozpoczyna artykuł Małgorzaty Kabat, Ewy Johnsson i Ewy Borowiec na temat form edukacji i ich modyfikacji. Kolejnych pięć rozpraw dotyczy kształcenia i pracy w zawodzie nauczyciela. Ewa Pasterniak-Kobyłecka zastanawia się, jaki jest nauczyciel współczesnej szkoły oraz przytacza wypowiedzi uczniów na temat ich oczekiwań wobec wychowawców pracujących w placówkach oświatowych. Halina Monika Wróblewska ukazuje doświadczenia w obszarze tutoringu jako efektywnej formy edukacji spersonalizowanej na przykładzie programu „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”, który jest realizowany w praktyce akademickiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Mirosława Kanar snuje refleksje dotyczące kształcenia kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i analitycznych przyszłych pedagogów. Paulina Kobyłecka-Bitner zwraca uwagę na potrzebę rozwijania kompetencji moralnych nauczycieli w roli badaczy.Lidia Kataryńczuk-Mania, Jolanta Maciąg i Anna Bąk opisują kompetencje nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji muzycznej.
Szczególną zaletą [] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu - nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. []Walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. [...]
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Żyć w ciekawych czasach.Zapraszamy do sięgnięcia po książkę profesora Marka Pawlikowskiego "Wspomnienia i refleksje"."Życie moje przebiegło, jak mówi chińskie przysłowie-przekleństwo, w ciekawych czasach. Dzieciństwo zostało mi zabrane przez wojnę i niemiecką okupację, młodość - przez stalinizm, a większość aktywnego życia przypadła na PRL pod rządami Gomułki, Gierka i Jaruzelski.Stalin, któremu bystrości umysłu odmówić nie można, twierdził, że Polska nadaje się do socjalizmu jak wół do karety. Niestety wbrew własnym słowom postanowił jednak zainstalować go w Polsce.// Wół zaprzężony do karety musiał ją mimo niezadowolenia ciągnąć, aż w końcu ją rozbił, lącznie z innymi sąsiednimi pojazdami. W miarę normalny czas zaczął się dla nas po 1990 r,. Ale on też był trudny, to czas wybijania się - nie tyle na niepodległość, ile na normalne warunki egzystencji. Niestety po moim definitywnym przejściu na emeryturę z początkiem 2020 r. Nasz kraj i cała kula ziemska zostały dotknięte pierwszą od ponad stu lat epidemią-pandemią o nazwie Covid-19, wywołaną przez chińskiego wirusa SARS-CoV-2. Trwała ona trzy lata. Na dodatek 24 lutego 2022 r. Rosja dokonała agresji na Ukrainę. Wojna rosyjsko-ukraińska trwa nadal, kiedy piszę te słowa. Przyszłość Polski, Europy i świata jest ciągle niepewna".
W książce zostały opisane okoliczności występowania zjawiska śmiechu w czasach kryzysu społecznego związanego z wojną i okupacją. |Dzięki wspomnieniom i świadectwom uczestników dramatycznych wydarzeń w okupowanej Polsce, gettach i obozach koncentracyjnych, oraz wyborowi utworów komicznych z czasów wojny i okupacji, czytelnik zorientuje się, jak istotną funkcję pełnił śmiech jako czynnik m.in. oporu, poprawiania jakości życia i kształtowania wspólnoty.
W kręgu resocjalizacji to zbiór tekstów odnoszących się do zagadnień dotyczących resocjalizacji, czyli działań mających na celu przywrócenie osób, które popełniły przestępstwa lub wykazują dewiacyjne zachowania, do życia w zgodzie z normami społecznymi.Resocjalizacja jest szczególnie ważna w pracy z osobami przebywającymi w zakładach karnych, poprawczych lub innych placówkach zamkniętych, ale dotyczy także tych, którzy poddawani są nadzorowi kuratorskiemu lub uczestniczą w programach resocjalizacyjnych poza zakładami zamkniętymi. Resocjalizacja to trudny i długotrwały proces, który wymaga współpracy wielu specjalistów, w tym psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych oraz kuratorów. Monografia porusza również tematykę skuteczności różnych metod resocjalizacyjnych oraz wyzwań związanych z ich implementacją w praktyce. Istotne jest stworzenie zintegrowanego i kompleksowego systemu wsparcia, który nie tylko przeciwdziała wykluczeniu, ale także aktywnie włącza osoby zagrożone w życie społeczne, ekonomiczne i kulturalne, dając im realne szanse na pełnoprawne uczestnictwo w społeczeństwie.
Kontynuacja bestsellerowej publikacji "Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność"Ta książka kontynuuje temat podjęty w publikacji Kolekcjoner krzywd. Ukryty narcyzm a miłość i seksualność, w której przybliżyłam wiedzę o narcyzmie ukrytym i dynamice miłosnego związku z partnerem o takim stylu osobowości. Uchyla to zasłonę złudzeń, żeby po doświadczeniu takiego związku wyjść z usiłowania zrozumienia tego, co się stało, z wąskiej perspektywy szukania winy i braków w sobie, a rozjaśnić umysł i stopniowo układać sobie przeżycia w głowie, ciele, emocjach, duszy i sercu. Narcystyczne nadużycia w bliskiej relacji sięgają głębokich podstaw człowieczeństwa, a zdrowienie po takim doświadczeniu przebiega w wielu wymiarach istnienia jako człowiek na tym świecie. Używając słowa "zdrowienie", mam na myśli to, że narcystyczna przemoc jest głęboko szkodliwa i potrzebne jest podjęcie twórczego wysiłku oczyszczania swojego wnętrza. Po to, żeby destrukcyjna dynamika psychiczna nie toczyła się dalej i by zyskać dostęp do przestrzeni uzdrawiających energii, odzyskując prawdziwego siebie i swoją naturalną żywotność. Jest to ekstremalnie ciężka sytuacja życiowa, ale można sobie z tym poradzić. Kiedy walą się dotychczasowe podstawowe wierzenia na temat siebie, innych i świata, czemu towarzyszy poczucie zagrożenia, bezsilności, bezbronności i nieufności (a doświadczenie narcystycznej więzi trudno pojąć), budzi to ogromną potrzebę zrozumienia. Wybór, by zdrowieć, i świadomy wysiłek z intencją uzdrowienia prowadzą przez rozwijanie znaczeń tak, żeby bez zaprzeczania trudnościom odkryć konstruktywną dla siebie naukę, odzyskać zaufanie do siebie i poczucie sprawczości w życiu. A w głębi potwornych przeżyć odnaleźć prawdziwe wartości serca i sens życia.
Autorka podjęła w publikacji szereg ważnych i aktualnych problemów dotyczących kształcenia zawodowego i jego głównego animatora - nauczyciela przedmiotów zawodowych. Odwołanie się do opinii studenckich na ten temat uzyskanych w Polsce i Portugalii posiada niewątpliwe walory poznawcze, a ponadto stanowi inspirację do sformułowania rekomendacji i postulatów dla praktyki szkolnictwa zawodowego i edukacji nauczycieli. [] Wartością jest aktualna i reprezentatywna bibliografia oparta na znacznej liczbie źródeł portugalskich. Przeprowadzone badania inspirują do dyskusji i wykorzystania konkretnych sugestii praktycznych.Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława WołkaMonografia składa się z siedmiu rozdziałów. Pięć pierwszych zawiera rozważania teoretyczne, a dwa kolejne to opracowanie empiryczne przeprowadzonych badań. Rozdział szósty prezentuje przyjęte założenia metodologiczne i organizacyjne badań. W rozdziale siódmym omówione zaś zostały wyniki badań analizy porównawczej opinii studentów polskich i portugalskich. Książka zawiera ponadto próbę uogólnienia wyników badań - sformułowane wnioski, postulaty i rekomendacje - oraz krytykę metodologiczną. Zakończenie przedstawia normatywny wizerunek kształcenia zawodowego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?