Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za bardzo nie skomplikuje!
Książka Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania jest pierwszym w Polsce praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250 porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.
To książka, w której NIE ma:
bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).
Kobiety stanowią ponad połowę naszego społeczeństwa. Są świetnie wykształcone, odporne na frustrację i stres. Doskonale wiedzą, czym jest empatia, i potrafią używać jej na co dzień. W pracy sumienne i dokładne, działają równie kreatywnie, a mniej autokratycznie od swoich kolegów. Ich sposób zarządzania, różny od męskiego, jest kwintesencją stylu demokratycznego — efektywnego, holistycznego, opartego na komunikacji i partnerstwie oraz płaskich strukturach. Dlaczego więc tak niewiele kobiet zajmuje kierownicze stanowiska najwyższego szczebla?
Kobiety tylko w jednym przegrywają z mężczyznami — brakuje im pewności siebie i wiary we własny sukces. Te cechy, z lubością podsycane w zdominowanych przez mężczyzn organizacjach, wypływają ze stosunkowo krótkiego doświadczenia kobiet w sferze publicznej. W szczególny sposób dotyczy to stanowisk menedżerskich. Jednak we współczesnym biznesie potrzebne są inne wartości niż te, które wytworzyła męska kultura pracy. Dzisiejszy rynek opiera się przede wszystkim na gospodarce wiedzy i usług, struktury organizacyjne ulegają spłaszczeniu, a menedżerowie dostrzegają korzyści płynące z różnorodności. Koniec z zarządzaniem przez strach. Przyszedł czas na zarządzanie przez partnerstwo!
Co daje kobiecy styl zarządzania? Pozwala firmie sprawniej wpisać się w potrzeby nowoczesnej gospodarki i osiągać lepsze wyniki finansowe. A wszystko to z wrodzonym wdziękiem i klasą!
Interaktywny styl kierowania, zgodny z życiowym doświadczeniem kobiet-menedżerów.
Nastawienie na współpracę i komunikację międzyludzką.
Kobiece myślenie kontekstowe i postrzeganie firmy jako całości.
Sposoby walki ze szklanym sufitem.
Cel uświęca środkiPonadczasowe dzieło traktujące o władzy, strategii i podstępie ""Ten, kto ma władzę, nie musi nikogo za nic przepraszać"".Niccolo Machiavelli napisał słynnego Księcia prawie pięć wieków temu, zainspirowany osobą Cezara Borgii, syna papieża Aleksandra VI, włoskiego polityka, kardynała, księcia Romanii. Celność nieprzebrzmiałych spostrzeżeń, ich przenikliwość i złożoność sprawiły, że trzymacie Państwo teraz w swoich rękach jedną z najważniejszych książek wszech czasów. Koronną pozycję w dziejach filozofii społecznej, a zarazem wciąż aktualną lekcję, która kształtuje myślenie liderów na całym świecie. ""Chcę iść do piekła, nie do nieba. W piekle będę miał towarzystwo papieży, królów i książąt, a w niebie są sami żebracy, mnisi, pustelnicy i apostołowie"".Słowa Machiavellego wykraczają dalece poza jego epokę i ramy geograficzne. Manipulacje, okrucieństwo, podstęp, okraszone inteligencją i precyzyjnie dopracowaną taktyką... Kto odważy się sięgnąć po tę lekturę, przekona się lub utwierdzi, że opisane metody są praktykowane także dzisiaj - i to z wielkim oddaniem. Bo czy kiedykolwiek przestało być aktualne zdanie:""Politykowi nie wolno być niewolnikiem własnych słów""Tytułowy Książę to współczesny szef, boss, prezes, po prostu - Pierwszy. Człowiek trzeźwo i logicznie myślący, obdarzonym domieszką demonizmu, stawiający cel zawsze wyżej niż środki, używający medialnych sztyletów i zatrutych pomówień. Skuteczne sposoby w polityce, biznesie, życiu nie zmieniły się aż tak bardzo.""Ludzi należy albo zjednywać sobie pieszczotą, albo niszczyć, bo za drobne krzywdy będą się mścili, a doznawszy wielkich, nie będą już w stanie"".
Techniki, narzędzia i sztuczki NLP
Jak to się robi z NLP?
Jak przyciągnąć uwagę słuchaczy i utrzymać ją?
Jak dotrzeć do podświadomości odbiorców?
Jak zachować spokój, równowagę i skupienie?
Jak inscenizować i reżyserować prezentację?
Jeśli pragniesz stać się znakomitym prelegentem, kup tę książkę. Przeczytaj ją. Zrób wszystkie ćwiczenia. Warta jest swojej ceny. Znajdziesz w niej tyle pomysłów na poprawę swoich prezentacji, że wystarczy Ci do końca kariery zawodowej.
Peter Young, autor książki Zrozumieć NLP. Reguły i praktyka
Kompendium technik NLP w prezentacjach i szkoleniach
Nawiązywanie efektywnego kontaktu ze słuchaczami.
Posługiwanie się sugestywnym przekazem werbalnym.
Operowanie gestem w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców.
Wprowadzanie słuchaczy w odpowiedni stan emocjonalny.
Planowanie prezentacji z uwzględnieniem indywidualnych stylów uczenia się.
NLP nie przestaje zadziwiać. Jest prawdziwym rogiem obfitości, z którego wciąż wysypują się nowe możliwości, umiejętności i fascynujące techniki. Zastosowanie programowania neurolingwistycznego w wystąpieniach publicznych i prezentacjach zapewnia magiczne wprost rezultaty.
Ta książka w jasny i czytelny sposób prezentuje liczne techniki wykorzystywane przez najlepszych światowych szkoleniowców, handlowców oraz ludzi show-biznesu. Naszpikowana jest celnymi uwagami i okraszona wymownymi fotografiami. Zawiera wskazówki oraz ćwiczenia kształcące umiejętności, które pozwolą Ci odnaleźć i uwolnić drzemiącą w Tobie energię ? osobistą siłę, dzięki której Twoje prezentacje zadziałają jak magia.
Książka dedykowana jest osobom występującym publicznie oraz trenerom.
Magia wystąpień publicznychSpis treści
Przedmowa (5)
Wstęp (9)
Rozdział 1. Ustalanie ram (15)
Rozdział 2. Programowanie neurolingwistyczne (23)
Rozdział 3. Twój wewnętrzny stan (41)
Rozdział 4. Twoja podświadomość (49)
Rozdział 5. Urzeczywistniające się paradygmaty (53)
Rozdział 6. Sprzężenie zwrotne (63)
Rozdział 7. Etapy uczenia się i treningu (71)
Rozdział 8. Taniec porozumienia (85)
Rozdział 9. Być sobą (109)
Rozdział 10. Energia (121)
Rozdział 11. Pięć zmysłów i język (151)
Rozdział 12. Wykorzystanie przestrzeni (177)
Rozdział 13. Komunikacja niewerbalna (189)
Rozdział 14. System 4MAT (211)
Rozdział 15. Publiczność i stany emocjonalne (225)
Rozdział 16. Wbudowane przypowiastki (241)
Rozdział 17. Twoja prezentacja (265)
Rozdział 18. Podsumowanie (269)
Dodatek A: Jak samemu wykonywać ćwiczenia (273)
Dodatek B: Dodatkowe informacje (275)
Bibliografia (277)
Mind mapping (mapy myśli) to dynamiczne narzędzie biznesowe, służące do zarządzania czasem, pamięcią, projektami, a także porządkujące informacje dzięki zastosowaniu naturalnego dla mózgu sposobu ich zapisuCzy wiesz:
jak rozpoznać kłamstwo, czytając mowę ciała?
jak dużo razy kłamiemy w ciągu 10 minut rozmowy?
jak skłonić kłamcę do przyznania się do winy?
Na te i wiele innych pytań odpowiada ta książka. Autor przekazuje, jak identyfikować i demaskować kłamstwo w różnorakich obszarach życia: w związkach, w pracy, na sali przesłuchań czy w polityce. Omawia symptomy towarzyszące kłamstwu: ekspresje mimiczne, mikroekspresje i mowę ciała, a również technologie stosowane poprzez mężczyźni i kobiety mijające się z prawdą. To wyśmienity poradnik po kłamstwie!
Jarosław Świątek – psycholog, absolwent SWPS, redaktor naczelny i współtwórca portalu Psychologia-Społeczna.pl , w dodatku redaktor merytoryczny portalu Psychologia-Biznesu.pl. Założyciel i prezes Before, korporacji zajmującej się nowatorskimi badaniami reklam. Specjalizuje się w zakresie technik wpływu społecznego, perswazji, afektywnych fundamentów orientacji w sąsiedztwie , a oprócz tego psychologii reklamy.
Mapy myśli — instrukcja obsługi
Mind Mapping
Twórcą koncepcji map myśli jest Tony Buzan.Ten urodzony w 1942 roku londyńczykjuż na studiach zaczął zgłębiać tajniki efektywnego uczenia się, sposobów, w jakie myślimy, przetwarzamy informacje i zapamiętujemy je. Pasjonowało go kreatywne myślenie, twórcze rozwiązywanie problemów i techniki przyspieszenia czytania, czyli wszelkie sposoby najbardziej efektywnego wykorzystania umysłu. By znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania, zgłębiał tajniki psychologii, semantyki, neuropsychologii i neuro-lingwistyki, badał techniki zapamiętywania, a także zagadnienia dotyczące twórczego myślenia. Doszedł w końcu do wniosku, że jedynie synergiczne połączenie wszystkich ludzkich zmysłów i funkcji mózgu może doprowadzić do podniesienia efektywności i wydajności umysłu. W 1971 roku Buzan wydał książkę Ań Encyclopedia of the Brain and Its Use. Po tym wydarzeniu niepełna jeszcze koncepcja map myśli zaczęła nabierać kształtów, trafiła bowiem do szerokiego grona zainteresowanych, którzy zaczęli ją stosować i usprawniać. Od tamtej pory minęło prawie 40 lat, a idea mind mappingu wciąż ewoluuje i grono jej wielbicieli wciąż rośnie. Każdego dnia do tego grona dołączają kolejne osoby, którym kreatywne notatki pomagają w codziennym życiu osobistym i zawodowym.
Tony Buzan jest dziś światowej sławy autorytetem w dziedzinie twórczego wykorzystania umysłu i uczenia się. Napisał wiele książek poświęconych temu zagadnieniu, jest prezesem Fundacji Mózg, założycielem klubów Rusz głowq działających na całym świecie. Prowadzi wiele programów telewizyjnych, jest współtwórcą filmów popularnonaukowych i edukacyjnych, doradza komisjom rządowym i międzynarodowym koncernom. Jest również pomysłodawcą Mernoriady, czyli mistrzostw świata w zapamiętywaniu. Posiada prawdopodobnie najwyższy poziom „twórczego" ilorazu inteligencji na świecie.
Jak wygląda mapa myśli?
Na kolejnych stronach opiszę dokładnie podstawowe cechy map myśli. Jeśli jednak jesteś niecierpliwy, to przyjrzyj się pierwszej mapie w książce (rysunek 2.1), która to mapa w prosty sposób ukazuje najważniejsze właściwości wszystkich map myśli.
Wygląd
Mapy myśli wykorzystują naturalną cechę ludzkiego umysłu, jaką jest umiejętność tworzenia i wykorzystywania skojarzeń. Według Tony'ego Buzana nasze myśli nie biegną wytyczonymi torami kratek czy linijek, ale naturalnie i spontanicznie rozchodzq się promieniście we wszystkich kierunkach\ Jest to zarazem definicja myślenia wielokierunkowego, na którym opiera się cała idea map myśli. Dlatego każda mapa składa się z trzech podstawowych elementów:
1. Centrum mapy stanowi główna idea, słowo, obraz, symbolizujące główną myśl lub tematykę mapy.
2. Główne tematy i zagadnienia wychodzą promieniście z centrum mapy i stanowią jej gałęzie.
3. Tematy bardziej szczegółowe, powiązane z głównymi tematami, wychodzą promieniście z głównych gałęzi, stanowiąc ich podgałęzie, i są tak rozbudowane (mają tyle poziomów szczegółowości), jak tylko wymaga tego temat.
Bardzo możliwe, że czytając powyższy opis, zobaczyłeś oczami wyobraźni drzewo, mające gruby, stabilny pień, z którego wyrastają gałęzie, a z nich mniejsze gałązki zakończone listkami. Niektóre z gałęzi dotykają się, łączą albo zahaczają o siebie. Wszystkie z nich mogą tworzyć samodzielną część, ale razem stanowią piękne, duże drzewo. A może zobaczyłeś ośmiornicę, która ma wiele odnóży, a każde z nich zakończone jest malutkimi mackami przyciągającymi wszystko to, co zechce ich właścicielka. Cokolwiek ujrzałeś pod swoimi powiekami — miałeś rację. Tak właśnie wygląda struktura mapy myśli — centrum i promieniujące z jego wnętrza rozgałęzienia. Jeśli Twoja wyobraźnia jeszcze się nie obudziła, to wesprzyj ją i spójrz na ilustracje znajdujące się na następnych stronach (rysunek 2.2 i rysunek 2.3). Zostało udowodnione, że ludzki umysł potrafi zapamiętać w jednej chwili tylko 7 (±2) elementów. To pojemność naszej pamięci krótkotrwałej, zwanej także pamięcią operacyjną. Pierwszy raz opisał to zjawisko George Miller w swoim słynnym artykule The Magical Number Seven, Plus or Minus Two Do naszej pamięci operacyjnej trafiają bodźce, na które zwróciliśmy uwagę. Ale jeśli te informacje nie zostaną utrwalone (np. poprzez powtórzenie), utracimy je po bardzo krótkiej chwili (trwającej kilka sekund). Jeśli natomiast utrwalimy daną informację, to trafi ona do naszej pamięci długotrwałej, która zawiera w zasadzie wszystko, co wiemy i potrafimy, a jej pojemność jest nieograniczona. Warto zatem zachowywać najbardziej wartościowe dane, abyśmy mogli z nich korzystać w czasie całego naszego życia. Wynika z tego prosty wniosek — liczba głównych gałęzi naszej mapy raczej nie powinna przekroczyć liczby 7 (±2). Dzięki temu mapa będzie bardziej czytelna i łatwiej będzie Ci zapamiętać jej zawartość.
Kształt
Kartki, na których tworzysz mapy, mogą być różne w zależności od tego, do czego dana mapa będzie służyć. Możesz wykorzystać na przykład:
• Stronę w bloku A4, jeśli tak wygląda Twój notes.
• Kartkę w kalendarzu as, jeśli planujesz swój dzień lub tydzień w formie mapy.
• Ekran laptopa, jeśli wykorzystujesz aplikacje do tworzenia map myśli albo zwykłe programy graficzne, w których będziesz je umieszczać.
• Serwetkę w restauracji, jeśli w trakcie lunchu przyszedł Ci do głowy genialny pomysł, który nie powinien umknąć.
Materiałem bazowym może być w zasadzie wszystko, na czym tylko da się coś zapisać. Przypomnij sobie, na czym zwykle notujesz lub zapisujesz na przykład swoje listy spraw do załatwienia, i uświadom sobie, że wszystkie te rzeczy mogą z powodzeniem pomieścić Twoje mapy. Niezależnie od nośnika danych najbardziej funkcjonalne jest ułożenie go w pozycji poziomej (orientacja horyzontalna).
Pisaki, których używasz do rysowania i pisania, także powinny być takie, jakie lubisz najbardziej — poręczne, wygodne, przyjemne w dotyku. Tworzenie map powinno być przyjemnością, bo tylko wtedy możesz liczyć na przypływ kreatywnych pomysłów i trwalszy efekt w zapamiętaniu zanotowanych informacji.
Z mojej praktyki wynika, że nie zawsze będziesz miał ochotę i czas na wykorzystanie rekomendowanych kilku kolorów podczas notowania albo zabraknie Ci pod ręką tych ulubionych pisaków. Idąc na spotkanie biznesowe, weź zatem zwykły długopis, a kolory dodasz podczas przeglądania notatek. Może potem dokleisz do mapy jakąś małą żółtą karteczkę z dodatkową informacją, zdjęcie, ulotkę, a może wizytówkę rozmówcy, aby kojarzyła się z daną rozmową czy spotkaniem. Możliwości jest nieskończenie wiele.
Słowa-klucze
Mapy myśli powstają dzięki Twoim skojarzeniom związanym z danym tematem. Im trafniejsze one będą na etapie tworzenia mapy, tym lepiej skorzystasz z tej mapy w przyszłości, a Twoja pamięć sprawniej odtworzy jej treść. Jednak jak odnaleźć to właściwe słowo, które uruchomi cały łańcuch skojarzeń, doprowadzając Cię potem do właściwego wniosku?
Możesz nie wierzyć, ale zaledwie 10%, a nawet mniej, użytych słów (w tekście czy wypowiedzi) wystarczy do tego, by zrozumieć główne przesłanie i praktycznie odtworzyć sens z pamięci. Praktycznie 90% słów, których używasz w codziennej komunikacji (pisemnej i werbalnej), składa się z tak zwanych słów wypełniających, czyli: oraz, ale, dlatego, to, tamto, jego, może, czy itd. Mapy myśli wykorzystują jedynie te 10% niezbędnych słów. Czy to nie wspaniałe, że zamiast zapisywania ton papieru możemy zanotować jedynie kilka słów i mieć spokojną głowę, że w odpowiednim momencie na podstawie tylko ich zapisu będziemy mogli odtworzyć przebieg każdej rozmowy, spotkania albo treść przeczytanej notatki służbowej?
Słowo-klucz to wyraz niosący ze sobą bardzo szeroki wachlarz skojarzeń. A skojarzenia właśnie dzięki temu słowu zostają przywołane z zakamarków Twojej pamięci. Są jak klucze otwierające właściwe szuflady w Twoim archiwum pamięci. Zawsze kiedy myślę o tych słowach, widzę wielką bibliotekę, w której aby znaleźć pożądaną książkę, przebiegam wzrokiem po regałach z różnymi napisami, l właśnie te nazwy regałów są słowami kluczowymi, które stanowią wspólny mianownik dla wszystkich książek stojących na półkach danego regału, a zarazem opisują ich główną tematykę. Liczba wybranych słów-kluczy zależy od kilku czynników, między innymi od:
• Twojego obycia i znajomości opracowywanego materiału,
• ilości szczegółów, które są w tym materiale dla Ciebie istotne,
• poziomu Twojego zainteresowania materiałem,
• Twojego celu pracy z tym materiałem,
• Twojego zaufania do własnej pamięci.
Niestety wielu ludzi robi notatki w taki sposób, jakby mieli zdawać za chwilę egzamin z pełnej znajomości danej dziedziny. Skutkuje to zwykle przesadą w liczbie zapisywanych słów czy nawet całych sformułowań, zaburza przejrzystość notatki i w zasadzie mija się z jej celem (którym najczęściej nie jest zdawanie egzaminu). A wystarczyło przecież przed przygotowaniem notatki sformułować cel jej powstania i skupić uwagę tylko na istotnych dla nas kwestiach, a nie wszystkich kwestiach poruszanych w opracowywanym materiale.
Zalety słów-kluczy
Przychodzi mi do głowy wiele zalet słów-kluczy, a największymi w przypadku stosowania ich na mapach myśli są na pewno:
• oszczędność przestrzeni,
• łatwość w dostrzeganiu powiązań pomiędzy myślami,
• konieczność szczególnego skupienia uwagi podczas notowania.
Sam proces wybierania właściwego słowa kluczowego i zapisywania go w odpowiednim miejscu na kartce sprawia, że nasza koncentracja wzrasta i automatycznie zwiększa się prawdopodobieństwo zapamiętania głównych treści. Kiedy słowa kluczowe są już wybrane (np. zaznaczyłeś je wcześniej w czytanym tekście), to grupowanie ich w odpowiednie kategorie i gałęzie także jest pobudzaniem wyobraźni. Wielokrotne podejmowanie decyzji podczas notowania sprawia, że jesteś bardziej świadomy tego, co piszesz, a więc więcej zapamiętujesz. Ponadto łatwiej jest wtedy odkryć zależności pomiędzy słowami i pomysłami oraz pobudzić umysł do tworzenia nowych skojarzeń.
Słowa-klucze są lepsze od długich zdań
Kiedy widzisz słowo „odpowiedzialność", na pewno przychodzą Ci na myśl różne skojarzenia. Moje to: dojrzałość, pewność, stabilność, zaufanie, bezpieczeństwo. Kiedy zapiszę takie słowo na mapie ze szkolenia o kierowaniu ludźmi, prawdopodobnie po jakimś czasie od jego zakończenia, kiedy wyciągnę moją mapę, przypomną mi się powyższe słowa, a także wiele innych powiązanych z tym tematem. - Fragment książki
Mapy myśli w biznesie
Spis Treści
Książka z pasji
Rozdział 1. Fascynujący mózg
Co wiemy o działaniu naszego mózgu?
Jak skutecznie wykorzystać ten potencjał?
Rozdział 2. Mapy pomysłu - rozpiska obsługi
Mind Mapping(r)
Jak wygląda mapa pomysłu?
Jak tworzyć mapy pomysłu?
Korzyści płynące ze stosowania map myśli
Zagrożenia i pułapki związane ze stosowaniem map myśli
Jak czytać mapy myśli?
Mapa elektroniczna czy odręczna?
Praktyczne wskazówki
Rozdział 3. Mapy koncepcji codziennymi
Twórcze rozwiązywanie problemów
Planowanie i kontrolowanie
Doskonała prezentacja
Negocjacje
Spotkania
Nauka
Rozdział 4. Mapy myśli w zarządzaniu schematami
Charakterystyka współczesnych projektów
Zakończenie
Powiedz mi coś o sobie!
Daj się poznać, a pokocham Twoje produkty. Zdradź, co lubisz jeść i czytać, a wybiorę Cię na prezydenta. Wzrusz opowieścią o trudnych początkach, a wrócę do Ciebie po jeszcze. Zabaw anegdotką "z życia firmy" a poczuję, że jesteś mi bliski. Kupię Ciebie i Twoją ofertę, i jeszcze polecę Cię znajomym.
Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo — Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek — firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.
Poznaj reguły marketingu narracyjnego i zacznij snuć opowieść:
o sobie (personal branding),
o firmie (komunikacja korporacyjna),
o produkcie (komunikacja produktowa),
o swojej instytucji (stowarzyszeniu, partii),
o miejscu, które kochasz (mieście, regionie, kraju).
Eryk Mistewicz - polski doradca polityczny, twórca strategii marketingu narracyjnego. Studiował zarządzanie kryzysowe i marketing polityczny w Ecole Supérieure des Sciences Commerciale d’Angers we Francji. Laureat najważniejszej nagrody polskich mediów - Polskiego Pulitzera, Nagrody Głównej SDP. W latach 1998 i 1999 obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy "Cannes Lions" w Cannes. Pracuje z osobami publicznymi, firmami, instytucjami i partiami politycznymi w Polsce i we Francji. Promuje na polskim rynku komunikacyjne narzędzia świata 2.0. Stale współpracuje z miesięcznikiem "Forbes", tygodnikiem "Uważam Rze", dziennikiem "Rzeczpospolita", komentuje w TVN24, TVP, Polsat News. Jego komentarze i analizy strategii komunikacyjnych znajdziemy także w "Le Monde", "L"Express", "Financial Times", "Le Point", "La Croix", "L"Atlantico". W roku 2010 napisał - wspólnie z Michałem Karnowskim - książkę pt. Anatomia władzy o zmianach w świecie mediów, marketingu, PR i polityki.
Nigdy się nie poddawaj!
Nie daj się przytłoczyć rzeczywistości
Odszukaj w sobie energię, by osiągnąć wyznaczony cel
Zdobądź umiejętności niezbędne do zrealizowania swoich zamierzeń
Bezbłędne zarządzanie sobą
Zatrzymaj się na chwilę i zadaj sobie proste pytania: "Czy spoglądając na swoje życie zawodowe lub osobiste, możesz śmiało powiedzieć, że znajdujesz się dokładnie w tym miejscu, do którego dążyłeś? A może przynajmniej jesteś na najlepszej drodze do osiągnięcia zamierzonych celów?". Większość ludzi żyje z dnia na dzień, licząc, że sprawy same się poukładają. Pamiętaj jednak — nic nie ułoży się samo. Jeśli Ty nie zadziałasz, ktoś zrobi to za Ciebie! A wtedy nie będziesz zadowolony…
Sukces i spełnienie należą do osób skutecznych. To one realizują najśmielsze nawet plany, to one mają jasną wizję tego, co chcą zrobić — i potrafią wcielić ją w życie. To one posiadają umiejętność dobrej oceny sytuacji, dostrzegania wszystkich istotnych aspektów sprawy i syntetycznego myślenia. Ich motywacja i inspiracja pochodzą od wewnątrz, ale mimo to tacy ludzie mają doskonały kontakt z rzeczywistością. Chciałbyś dołączyć do tego elitarnego grona?
Wybierz najskuteczniejsze rozwiązanie — zainwestuj we własne umiejętności. Naucz się:
nie sabotować własnych wysiłków;
skupiać uwagę na naprawdę ważnych czynnościach;
znajdować odpowiedni nastrój i natchnienie;
radzić sobie z przeszkodami zewnętrznymi;
pokonywać trudności, sprzeciw, lekceważenie i złośliwości;
osiągać satysfakcję osobistą i zawodową.
w sprzedaży bezpośredniej
Dlaczego jedynie w trakcie niektórych prezentacji handlowych nabywcy słuchają i oglądają z wypiekami na twarzy, czują się podekscytowani, z przekonaniem kupują, nigdy nie zwracają towaru i polecają produkt swoim znajomym?…
Jeżeli już jesteś handlowcem i prezentujesz oferty kontrahentom, dobrze znasz wyraz znudzenia na ich twarzach, nieobecne spojrzenia, postawę obronną, podejrzliwość, wahanie się i podchwytliwe pytania…
Niemniej jednak bywa również przeciwnie.
Zdarzyło mi się wiele razy wysłuchać takiej prezentacji, że do dziś pamiętam uczucie fascynacji, narastającą ekscytację, przemykające przez moją głowę marzenia o posiadaniu proponowanego przedmiotu lub korzystaniu z oferowanej usługi.
Towarzyszyło temu coraz intensywniejsze pragnienie, aby to posiadać. W moich myślach uruchamiał się kalkulator, wyliczający różnorakie opcje i sposoby zdobycia kasy na zakup. Cena traciła na znaczeniu, bo najbardziej istotne było pragnienie, aby to mieć! Stan, w jakim się znajdowałem, można podsumować jednym zdaniem: "Wyżebrzę, pożyczę albo ukradnę, niemniej jednak będę to posiadać!".
Jak bardzo zależy Wszyscy na tym, ażeby kontrahenci w taki sposób reagowali na Twoją prezentację?
Jeżeli już już myślisz sobie teraz, że owszem, niemniej jednak nie z Twoimi klientami, nie w dodatku produkcie, nie w tej sytuacji, nie na tym rynku, nie w tym państwie lub mieście, ta książka może okazać się najważniejszą zwrotnicą w Twoim życiu zawodowym. Zwrotnicą, która przekieruje Cię na nowy tor — łatwiejszej pracy, kilkakrotnie większych kasy, dostatku i zrealizowanych marzeń!
Zacznij przyprawiać spersonalizowane handlowe relacje szczyptą hipnozy. Wywołuj u rozmówcy stan, w którym nie może i nie chce oderwać sugestie od Ciebie i Twojej oferty. Stan, kiedy wpływasz na percepcję, emocje i zachowanie drugiego człowieka. Stan kupowania!
Hipnotyczna prezentacja w sprzedaży bezpośredniej Spis Informacji:
Wstęp (9)
Dlaczego tylko w czasie niektórych handlowych kontrahenci słuchają i oglądają z wypiekami na twarzy, czują się podekscytowani, z przekonaniem kupują, przenigdy nie zwracają towaru i polecają produkt swoim znajomym? Dlaczego coraz w niewielu przypadkach tak się dzieje na Twoich prezentacjach?
1. Ale zdarza się, że bywa inaczej... (11)
Niektóre prezentacje handlowe posiadają działanie nawet hipnotyczne. Przykuwają uwagę, rozpalają wyobraźnię i wywołują niepohamowaną chęć i potrzebę funkcjonowania. Co w nich jest takiego?
2. Co hipnoza może mieć wspólnego z prezentowaniem oferty handlowej? (15)
Które detale warsztatu hipnotyzera zwiększają "hipnotyczne" działanie pokazu? Przecież nie wahadełko i okrzyk "Śpijjjj!". Jest w hipnozie coś, czego widz nie zauważa, i co działa najsilniej. W skutecznej przekazu handlowej jest jednakowo.
3. Najistotniejsze narzędzie, czyli Ty (19)
Wyobraź sobie, że za chwilę weźmiesz udział w spotkaniu, od którego zależy, czy będziesz klepał biedę, czy raczej staniesz się szczęśliwym bogaczem. Czy tak jak większość rozsądnych osób zamierzasz się ładnie i elegancko ubrać? Wbrew pozorom, ten rozdział nie będzie poświęcony modzie, kostiumom, garniturom, krawatom czy również butom.
4. Co jeszcze możesz zrobić, by zadbać o swój stan emocjonalny? (27)
Wpływ wyobraźni na Twój stan emocjonalny i sposoby kontrolowania tego wpływu. Od małego drobiazgu w Twojej głowie zależą Twoje zarobki.
5. Dwa mózgi, a tylko jeden kupuje... (31)
Jeżeli myślisz, że dokonujesz rozsądnych i racjonalnych decyzji, to się mylisz. Jednakowo jak Twoi nabywcy. Czy ze 100% pewnością przemawiasz do właściwej półkuli?
6. Etapy przekazu - który jest najważniejszy? (37)
Podstępne pytanie i zaskakująca odpowiedź. Jeżeli już wydaje Inni ludzie się, że odpowiedź brzmi "wszelkie etapy są najbardziej istotne", to znowu się mylisz!
7. Musisz to wiedzieć, zanim zaczniesz stosować strategie hipnotycznej prezentacji! (41)
Jak handlowcy zainstalowali klientom "antysprzedażowy firewall", który obezwładnia i rozbraja Twoją prezentację handlową.
8. W jaki sposób zawalczyć o uwagę klienta, czyli hipnotyczne otwarcie (45)
Jak przy użyciu hipnozy upolować uwagę kontrahenta?
9. "Boję się, że się wygłupię" (51)
Dlaczego lepiej się "wygłupić" i wzbogacić, niż z powagą ledwie wiązać koniec z końcem? Pułapka "pseudoprofesjonalizmu".
10. "Szuflada z przywilejami" (53)
Jak uchronić się przed zamknięciem w niewłaściwej szufladzie? Która szuflada jest właściwa i jak do niej wskoczyć?
11. Hipnotyczne otwarcie, czyli Ty ich g... obchodzisz, tak samo jak Twoja propozycja, Twój produkt i Twoje idee (57)
Co realnie obchodzi kontrahenta i kto jest dla niego , a dodatkowo dla Ciebie najważniejszy?
12. Język żywych zdjęć i gorących uczuć, czyli dwa umysły i dwa języki (61)
Tu zaczyna się prawdziwa hipnoza! Zgadza się, hipnoza. Czy można się nauczyć języka podświadomości i co Ludzie wszyscy ludzie to da? Jak "hipnoza bez hipnozy" i komunikacja "poniżej poziomu radaru" pomaga w sprzedawaniu rzeczy, usług i idei?
13. Zadaniem prezentacji nie jest dostarczanie treści. Co najmniej nie hipnotycznej przekazu handlowej! (71)
Jak handlowcy przeceniają znaczenie informacji i dlaczego wierzą, że klient dokona na jej bazie rozsądnego wyboru? Jak w ten sposób tracą pieniądze na rzecz konkurencji?
14. Maskowanie, czyli jazda poniżej progu radaru! (75)
Iluzjonista pomagał wygrywać wojskowym bitwy - pomyśl, jak to należy należy, co jest ukryte, może pomóc zwyciężyć w trakcie prezentacji i dystrybucji!
15. Poznaj jego ból, rozdrap ranę, pokaż, że jesteś autorytetem, i zaproponuj balsam i lekarstwo, a następnie nakarm rozsądek (81)
Zasady psychologii perswazji i brukowego copywritingu razem tworzą potężne narzędzie sprzedażowe. Dowiedz się, w jaki metodę możesz tego użyć w prywatnej prezentacji handlowej.
16. Nakarm "rozsądek", czyli świadomą, racjonalną część umysłu kontrahenta (85)
A co on lubi jeść? Jaka "dieta" uspokoi głodnego "cenzora"? Praktyczne wskazówki działające jak płynny azot na zapalnik bomby!
17. Szczepionka przeciw "Wujowi Karolowi" (91)
Podobno rozsądek jest słabszy od pożądania, co zostało uwiecznione w wielu porzekadłach na temat przepływu krwi z jednej części ciała do drugiej. Coś w tym jest, też w kontekście dystrybucji. Jak zabezpieczyć się przed znienawidzonym "stornem" w dystrybucji bezpośredniej?
18. Umysł grupowy (97)
Osób łatwiej przekonać, gdy są w grupie, niż każdego z nich osobno. Dlaczego tak jest?
19. Prawa psychologii tłumu i ich korzystanie w przekazu grupowej (101)
Coś więcej niż zasada konformizmu.
20. Organizacja otoczenia, które możesz najwygodniej dla siebie ukształtować, i to zanim goście przyjdą na prezentację (105)
W sytuacji sprzedaży grupowej to wszystko pracuje dla Ciebie. I tylko Ty możesz to spieprzyć! Jak się przed tym uchronić?
21. Zadbaj o miejsce pracy, czyli światło, dźwięk, powietrze (107)
Dlaczego nie wystarczy wręczyć kontrahentowi albo kontrahentom kartki z wydrukowaną informacją i czekać, żeby któryś z nich pod wpływem tych treści dokonał zakupu?
22. Czy systematycznie pamiętasz, co jest Twoim misją? (115)
Najkrótszy rozdział, ale bardzo istotny!
23. Na koniec, czyli na nowy początek (117)
Możesz prezentować swój produkt, swoją usługę albo ideę milionom ludzi równocześnie, gdy wyjdziesz z sali albo pokoju w biurze i wejdziesz do...
Rola podświadomości w wywieraniu wpływu
Poprawianie wrażenia, jakie robisz na innych
Niezawodny sposób na zapamiętywanie imion
Umiejętne stosowanie konstruktywnej krytyki
Mówienie właściwych rzeczy i zadawanie odpowiednich pytań
Pięć kluczy do perswazji i wywierania wpływu
Budowanie prawdziwej empatii
Myślenie długoterminowe i osiąganie zamierzonych celów
Lojalność i wynikające z niej zaangażowanie
Wykorzystywanie unikalności na swoją korzyść
Wywoływanie atrakcyjności emocjonalnej
Kreowanie zaufania na całe życie
Rozrzućcie me prochy w sali konferencyjnej
Wywrotowa i radykalna książka na temat triumfu osobistych wartości, która w sposób unikalny przedstawia tajemnicę sukcesu organizacyjnego.
Warren Bennis, profesor katedry biznesu na Uniwersytecie Południowej Kalifornii, autor Still Surprised: A Memoir of a Life in Leadership
Slap jest autorem książki będącej Świętym Graalem dla firm, które pragną jak najlepiej wykorzystać potencjał swoich menedżerów, i dla menedżerów, którzy chcą jak najlepszych relacji ze swoją firmą. Fascynującej, zmuszającej do zastanowienia i zachęcającej do podjęcia działań. Ta książka nie jest tylko "pozycją obowiązkową" w kontekście lektury… ale wręcz "obowiązkową aktywnością".
Jack Calhoun, prezes Banana Republic
Potencjał tkwi w Twoim sercu
Oto wymykająca się standardom, niezwykła książka biznesowa, pokazująca, jak zdobyć źródło potężnej energii, wartej więcej niż wszystkie finansowe, intelektualne i materialne zachęty razem wzięte.
Każdy menedżer może być pracownikiem produktywnym i entuzjastycznie nastawionym do zatrudniającej go organizacji. Wystarczy, że zostanie odpowiednio zmotywowany finansowo, intelektualnie i materialnie. Jeśli jednak kiedykolwiek spotkałeś człowieka emocjonalnie zaangażowanego w pracę tak, jakby płacono mu miliony, mimo że naprawdę zarabia niewiele, wiesz, że między dobrym pracownikiem a pasjonatem istnieje diametralna różnica. Ten drugi pragnie sukcesu mierzonego w jego własnej skali i zgodnie z własnymi osobistymi standardami oraz kategoriami.
Zatrzymaj się na chwilę w gorączkowej gonitwie po kolejnych szczeblach kariery i zastanów się, czy wierzysz w to, co robisz?
Czy w miejscu pracy chcesz żyć zgodnie z Twoimi najważniejszymi osobistymi wartościami? Chcesz zabierać do pracy to, co najlepszego daje Ci życie? Chcesz po wyjściu z pracy mieć dość energii, by pozostała część dnia nie przypominała życia na przepustce z więzienia?
Czy pragniesz szacunku? Chcesz, aby praca menedżera była doceniana jako po części sztuka i po części nauka? Chcesz, aby płacono Ci za myślenie, a nie za wykonywanie poleceń?
Czy pragniesz kontroli? Chcesz mieć autorytet, który dorównuje Twojej odpowiedzialności? Chcesz pracy interesującej i stawiającej wyzwania, ale nie takiej, w której stałym wyzwaniem jest przetrwanie?
Czy chcesz mieć wpływ? Chcesz wiedzieć, że praca, którą wykonujesz, coś dla kogoś znaczy i sprawia, że świat staje się… jeśli nie lepszy, to przynajmniej nie gorszy?
Ta książka mówi o poważnych sprawach, dotykających samego kośćca Twojej osobowości i prowadzących do konkretnych efektów, mających przełożenie na wyniki finansowe. Będzie dla Ciebie nieocenioną pomocą, jeśli chcesz, by Twoje życie stało się pełne i spójne, jeśli pragniesz, aby Twoje prywatne wartości przyczyniły się do osiągnięcia wielkiego sukcesu.
Uwaga! Podręcznik posługuje się wysoko ocenianą techniką zarządzania, stosowaną przez najlepsze firmy z całego świata. Elementy programu zostały dokładnie przebadane i wsparte wynikami naukowymi oraz praktyką dziesiątek tysięcy najlepszych menedżerów z siedemdziesięciu krajów.
Czy nigdy nie marzyłeś o umiejętności porywania ludzi do działania tak, aby byli przekonani o słuszności swoich decyzji, a jednocześnie podejmowali je zgodnie z Twoim życzeniem? Czy nie chciałbyś niepostrzeżenie, szepcząc do "ucha podświadomości" Twoich rozmówców, przekonywać ich do Twoich pomysłów i idei? Czy nie sądzisz, że warto napełniać ludzkie serca pozytywną energią, a przy tym zdobywać sympatię i akceptację dla Twoich propozycji? Teraz masz szansę to osiągnąć. Trzymasz właśnie w rękach klucz do oddziaływania na ludzkie pragnienia. To przewodnik, który pozwoli Ci z łatwością płynąć przez świat myśli oraz uczuć i kruszyć po drodze skamieniałe serca rozmówców. Dowiedz się, jak podlewać i pielęgnować ogród pozytywnych relacji z innymi. KUSZĄCE, prawda? Czy nie warto skorzystać z tego już teraz?
Komunikacja interpersonalna to proces psychologiczny, polegający na przekazywaniu informacji, pojęć, idei, uczuć za pomocą symboli tworzonych przez słowa, dźwięki, obrazy czy dotyk. Komunikacja jest jak oddech -- trwa, póki żyjesz. Porozumiewasz się ze światem nieustannie. Nawet jeśli nie wypowiadasz ani słowa, Twoje ciało wysyła komunikaty niewerbalne -- sygnały, które zdradzają Twoje nastawienie, postawy, skrywane myśli. Ale by proces ten nie był tylko płytkim łapaniem tlenu, Twój oddech musi zejść głęboko, do przepony. Naucz się precyzyjnego i jasnego wyrażania siebie. Unikaj pułapek i barier komunikacyjnych. Wpływaj na innych. Przeczytaj tę książkę.
Zwiedź galerię międzyludzkich aktów komunikacji, a znajdziesz w niej:
ponadczasowe reguły wpływu społecznego;
zdobycze NLP w tworzeniu skutecznego przekazu;
triki pomagające w budowaniu przyjaznego kontaktu z rozmówcą;
sposoby radzenia sobie z trudnym klientem i w niewygodnych sytuacjach;
techniki lingwistyczne, hipnotyzujące ludzki umysł;
metody na przekonanie każdego do wszystkiego, wszędzie i zawsze!
Milioner na stanowisku
Odkryj dwadzieścia cztery nawyki finansowe, ograniczające Twój majątek
Inwestuj, pracując na etacie
Poznaj dwa podstawowe składniki sukcesu
Wdrażaj Indywidualny Plan Budowania Niezależności
Ośmiogodzinny dzień zarabiania
Nie mając jasno określonego własnego celu, sam siebie skazujesz na realizację celów innych osób. Jednak, by korzystać z niezależności i płynności finansowej, wcale nie musisz porywać się na prowadzenie własnego biznesu. Również wybierając pracę na etacie, możesz uniknąć finansowych problemów czy popadania w długi i zacząć zarabiać więcej niż kwota widniejąca na Twojej umowie.
Budowanie niezależności finansowej możesz zacząć w dowolnym momencie. Dlaczego nie podjąć się tego dzisiaj? Aby osiągnąć wspaniałe rezultaty, zacznij myśleć o tym, co wydaje się nie do pomyślenia. Aby zacząć działać, zrób jeden mały krok.
Na początek zastanów się, czy:
sporządziłeś na piśmie roczny plan inwestycji i wydatków;
podejmujesz decyzje finansowe pomimo niepewności;
Twój majątek jest większy niż Twój dług;
szukasz okazji do zwiększenia swoich przychodów;
utrzymujesz kontakty z ludźmi bogatszymi od siebie;
płacisz kartą kredytową wyłącznie za zaplanowane zakupy;
spłacasz raty kredytu z bieżących dochodów;
obsługujesz konto osobiste przez Internet;
inwestujesz samodzielnie przynajmniej 10% swoich miesięcznych dochodów;
kontrolujesz swoje codzienne wydatki.
Kolejne czternaście pytań znajdziesz wewnątrz książki. Pomogą Ci one określić Twoje nawyki finansowe. Poprowadzą Cię pewnie drogą do zmiany Twojego podejścia do pieniędzy.
Najtrudniejszy dział w firmie w najbardziej kompetentnych rękach!
Szef sprzedawców to pomost między przełożonymi, którzy oczekują przede wszystkim dobrych wyników, i podwładnymi, którzy żądają pomocy i zrozumienia. Musi on stworzyć zgrany i sprawnie funkcjonujący zespół, wykreować i dać swoim ludziom do ręki odpowiednie narzędzia, ustalić jasny i uczciwy system wynagrodzeń. Musi rozsądzać spory między podwładnymi (w tym sektorze zdarzają się one często ? w końcu mamy do czynienia z wojownikami!). Bywa buforem między firmą i niezadowolonym klientem. A w czasach trwającego od kilku lat kryzysu żąda się od niego recepty na zyski o wysokości sięgającej czasów prosperity?
Trzecie wydanie tej bestsellerowej książki powstawało na przełomie 2011 i 2012 roku, w trakcie dużych zawirowań na rynkach finansowych, niepewności co do przyszłości strefy euro i globalnej recesji. Zostało uzupełnione o treści pomagające szefom sprzedaży i handlowcom zwiększyć skuteczność w trudnych czasach, gdy niemal wszyscy oszczędzają i uważnie wydają pieniądze. Zawartość książki stanowi wypadkową wiedzy i doświadczenia Andrzeja Niemczyka-handlowca i przełożonego handlowców oraz Andrzeja Niemczyka-trenera, który od lat szkoli zespoły sprzedażowe firm działających na polskim rynku.
Nie jest łatwo być na szczycie. Zarządzający przechodzą ciągłe sprawdziany -- od najbardziej przyziemnych po najcięższe, zagrażające całej organizacji. Bycie przywódcą to prawdziwe wyzwanie, a umiejętności, które powinien posiadać prawdziwy lider, nie da się zdobyć nawet na najlepszych uniwersytetach. Trudno także zaufać jedynie swojej intuicji. Gra toczy się o zbyt wysoką stawkę - o przyszłość całego przedsiębiorstwa, zespołu, istotnych projektów.
Aby pokonywać przeszkody przy poważnym kryzysie, prosperować w środowisku biznesowym charakteryzującym się szybkimi zmianami i nie stracić orientacji w gąszczu reguł zachowania organizacyjnego, trzeba zdać się na zdobyte wcześniej doświadczenie. Praktyka jest tu wprost nieoceniona. Co jednak ma zrobić początkujący przywódca lub nawet doświadczony menedżer, który znalazł się w zupełnie obcej sobie sytuacji? Skąd czerpać inspirację? Gdzie szukać wskazówek? Ten zbiór przenikliwych artykułów pomoże Ci zmierzyć się z codziennymi wyzwaniami i stać się silniejszym, mądrzejszym i bardziej wiarygodnym liderem.
Autorytety w świecie zarządzania zdradzą Ci, jak:
wykorzystać odwagę i zarządzać ryzykiem;
umiejętnie gospodarować czasem i przyjmowanymi priorytetami;
korzystać z feedbacku;
odnajdywać się w nowym otoczeniu rynkowym;
tworzyć operacyjne, osobiste i strategiczne sieci kontaktów.
Wieczny pośpiech to:
lek na całe zło świata
ukojenie dla Twoich nerwów
możliwość cieszenia się życiem
Brzmi niedorzecznie? Chcesz się przekonać?
Goń pośpiech na własnych nogach!
Ludziom żyjącym w wielkim mieście współczesny świat kojarzy się z życiem w nieustannym biegu. Ciągle gdzieś się spieszysz, próbując dogonić uciekający czas, a pod koniec dnia i tak masz wrażenie, że można było zrobić więcej. Zewsząd pojawiają się sugestie -- zwolnij, wycisz się. Nic z tych rzeczy! Nie zatrzymuj się. Wykorzystaj szanse, jakie przed Tobą stoją, żeby osiągnąć więcej i dojść dalej. Wykorzystaj potęgę szybkości, by za jej pomocą uciec od stresu i zabiegania oraz odnaleźć wewnętrzną równowagę. Brzmi niewiarygodnie?
Szybkość to krwiobieg ery informacyjnej, to siła napędowa biznesu, to czynnik, który pozwala ludziom spędzać mniej czasu na wykonywaniu bezwartościowych zadań, a tym samym ofiarowuje im więcej czasu na dążenie do najważniejszych życiowych celów. Dzięki zrozumieniu mechanizmów nakręcających maszynerię pędzącego świata zdołasz naprawdę odmienić swoje życie osobiste i zawodowe. Otwórz umysł i skoncentruj się na sobie. Naucz się kontrolować szybkość i spraw, by działała na Twoją korzyść.
Jaką rolę pełni szybkość w biznesie?
Jak różne typy osobowości radzą sobie z pędem?
Jak pokonać efekty uboczne życia w ciągłym biegu?
Jakie są pozytywne skutki szybkości w życiu osobistym i zawodowym?
Jak wykorzystać wszystkie te teorie i spostrzeżenia w Twoim własnym życiu?
Przeciążone obwody. Dlaczego zdolni menedżerowie osiągają słabe wyniki
Edward M. Hallowell
Ludzki kontakt w miejscu pracy
Edward M. Hallowell
Sukces wymaga energii
Jim Loehr i Tony Schwartz
Czy pracujesz zbyt ciężko?
Rozmowa z lek. med. Herbertem Bensonem
Niedobór snu. Morderca wydajności pracy
Rozmowa z dr. Charlesem A. Czeislerem z Harvard Medical School
Podejmowanie decyzji. Rozum czy emocje?
Gardiner Morse
Przywództwo z wyczuciem
David Gergen, Daniel Goleman, Ronald Heifetz i inni
Niebezpieczeństwa niskiej samooceny. Czy czujesz się jak oszust?
Manfred F.R. Kets De Vries
Umiejętność odnoszenia sukcesów, relaksacji i utrzymania samokontroli w tych bardzo płodnych, acz chwiejnych czasach wymaga nowych sposobów myślenia i działania.
David Allen, Sztuka efektywności
Nieustanna presja osiągania coraz lepszych wyników. Stres wywoływany chęcią prześcignięcia konkurencji. Konieczność doskonalenia swoich umiejętności i zdobywania nowych doświadczeń. Od kiedy podniosłeś rękawicę rzuconą Ci przez wymagającą karierę, coraz mniej czasu masz na prywatne życie, chwilę oddechu z dala od biznesowego zgiełku, własne hobby. Konsekwencją tego stylu życia może być utrata zdolności koncentracji, pogłębiające się problemy z podejmowaniem trafnych decyzji, rosnąca niechęć do pracy, a w rezultacie wypalenie zawodowe.
Z takim samym oddaniem, z jakim traktujesz pracę, musisz skoncentrować się na swoim życiu osobistym. Równie istotna jest także dbałość o zdrowe środowisko pracy, regenerowanie sił, koncentrowanie energii czy też dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki snu. Te pozornie błahe elementy stanowią fundament Twojego zdrowia fizycznego i psychicznego, a co za tym idzie -- efektywnej, znaczonej sukcesami pracy.
Grupa autorytetów służy Ci radą w kwestii tego, jak:
uniknąć pogarszania się Twoich wyników w pracy,
kontrolować obciążenie organizmu nadmiernym wysiłkiem,
stosować zasady równowagi między pracą a odpoczynkiem,
doceniać swoją wartość, nawet w sytuacjach kryzysowych,
nie tracić elastyczności, poczucia humoru i zdrowego rozsądku.
Ze świecą szukać kogoś takiego jak ona. Amber świetnie rozumie specyfikę mediów społecznościowych i zawsze potrafi wyczuć, w jakim kierunku ewoluują.
Steve Chen,
współtwórca YouTube
Opłaca się mieć wysoko postawionych przyjaciół, a Amber zajmuje bardzo ważną pozycję w świecie mediów społecznościowych. Być może ona nie zostanie Twoją przyjaciółką, ale jej książka lepszą być nie może.
Guy Kawasaki,
autor książek Rewolucyjne pomysły oraz Sztuka rozpoczynania
Amber rozumie, jak ważna jest dla nas wszystkich - osób prywatnych, ale także firm oraz organizacji - umiejętność wykorzystania mediów społecznościowych do budowania relacji z ludźmi tak, by nasze wysiłki zostały uznane za szczere i autentyczne. Sądzę, że jest liderką w tej dziedzinie.
Tony Robbins,
znany na całym świecie ekspert ds. motywacji i przedsiębiorca
Lubię to!
Nie ma Cię w internecie? A zatem prawdopodobnie nie istniejesz. Nie masz profilu na Facebooku albo Twitterze? Zapewne nie posiadasz żadnych przyjaciół. Dziś prowadząc firmę i licząc na jej dynamiczny rozwój, nie możesz pozwolić sobie na brak własnej strony WWW, ale przede wszystkim popełnisz niewybaczalną zbrodnię, zaniedbując media społecznościowe. Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, szefem małej firmy, pracownikiem ogromnej międzynarodowej korporacji, czy aspirujesz do miana króla internetu - to, czego Ci trzeba, by odnieść towarzyski i biznesowy sukces, to zestaw narzędzi internetowych wraz z najskuteczniejszymi technikami ich zastosowania.
Dlaczego ta książka tak bardzo wyróżnia się na rynku? Ponieważ proponuje wyjątkowo skuteczną strategię marketingową - opartą na idei przyjaźni. Jak to działa? Zbierz grupę prawdziwych przyjaciół Twojej marki i pielęgnuj wzajemne relacje w oparciu o szacunek oraz wsparcie. Myśl o odbiorcach Twojego przekazu jak o dobrych przyjaciołach, a potem potraktuj ich tak, jak potraktowałby ich przyjaciel. Możesz nigdy nie spotkać się twarzą w twarz z niektórymi z nich, lecz oni mimo to będą oczekiwali, że postąpisz zgodnie z ustanowionymi standardami przyjaźni. Pamiętaj o autentyzmie. Rozmawiaj z nimi. Słuchaj, co do Ciebie mówią, i nigdy ich nie okłamuj. Już wkrótce z zaskoczeniem odkryjesz, że ten niewielki wysiłek zaskarbił Ci grono oddanych odbiorców i wiernych klientów. Nie wierzysz? Inni już to zrobili!
Przykłady udanych kampanii oraz spektakularnych porażek.
Zarządzanie odrębnymi kontami serwisów społecznościowych.
Tworzenie strategii skutecznych działań w mediach społecznościowych.
Prowadzenie popularnych i ciekawych blogów.
Metody kontaktowania się z klientami przez własną stronę WWW i komunikatory.
Promocja i zasady budowania wiarygodnej marki.
Reguły realizowania materiałów dźwiękowych i wideo.
Filozofia jakości i sukcesu
Zwiększ zyski, zmniejszając koszty
Zdobądź przewagę nad rywalami
Zaplanuj swój sukces
Wreszcie pojawiła się książka zachęcająca do tego, aby koncentrować się nie tylko na produkcji, ale również ulepszaniu działania pozostałych części organizacji. Filozofia Kaizen w biurze to podstawa do ciągłego doskonalenia pracy całej organizacji.
G. Thomas Marsh,
prezes i dyrektor generalny Astronautics Operations,
Lockheed Martin Space Systems Company
Filozofia zmian
Obniżenie kosztów przy zachowaniu dotychczasowej wydajności -- czy to możliwe? Oto pytanie spędzające sen z powiek niejednemu menedżerowi, dyrektorowi i prezesowi. Pozytywna zmiana jakości pracy Twojego biura jest możliwa pod warunkiem, że zastosujesz odpowiednie narzędzia. Jeśli myślisz poważnie o wprowadzeniu konstruktywnych przeobrażeń w swojej firmie, istnieje jedno niezawodne rozwiązanie -- Office Kaizen.
Program oparty na filozofii Kaizen koncentruje się na ciągłym i długoterminowym wprowadzaniu ulepszeń. Proponuje przy tym ujednoliconą, spójną metodę, która umożliwia firmie istotne zwiększenie skuteczności, jakości i wydajności procesów biurowych oraz administracyjnych. Office Kaizen to jeden efektywny zestaw rozwiązań, na który składają się: ścieżka wdrożeniowa, filozofia zarządzania, struktura kierownictwa i komplet gotowych do użycia narzędzi.
Office Kaizen buduje organizację, która:
jest dobrze zarządzana,
jest wysoce produktywna,
po mistrzowsku wprowadza małe i wielkie zmiany,
potrafi zapewnić sobie stałą przewagę nad konkurencją,
wciąż ulepsza podstawowe procesy pracy.
Zamówiłam i rozdałam pracownikom sześćdziesiąt egzemplarzy książki, oceniłam jej wpływ na proces transformacji i zamówiłam dalsze pięćset egzemplarzy. To prawdziwa perełka.
Heidi King,
Departament Obrony
Opowieść dla odważnych dorosłych
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości!
Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian.
Przezwyciężanie problemów i narastających konfliktów.
Identyfikowanie koniecznych działań i utrwalanie wyników.
Wprowadzanie zmian i odnoszenie sukcesów.
Osiem kroków na drodze do realizacji zmian.
Znaczenie procesu myślenia i analiza emocji.
Siła, prostota i efektywność technik, o których piszę w Getting Things Done Sztuka bezstresowej efektywności, zostały sprawdzone w rzeczywistym czasie, rzeczywistych sytuacjach, mających miejsce w rzeczywistym świecie. Oczywiście, forma książkowa wymaga, aby umieścić esencję tej dynamicznej sztuki zarządzania strumieniem pracy i efektywności osobistej w formacie linearnym. Starałem się pisać tę książkę w taki sposób, aby jednocześnie pokazać inspirujący zarys całości i umożliwić Czytelnikowi odczuwanie natychmiastowych rezultatów w trakcie jej czytania.
Książka Getting Things Done Sztuka bezstresowej efektywności podzielona jest na trzy części.
Część I ukazuje całościowy obraz gry, przedstawiając ogólny opis funkcjonowania systemu wraz z wyjaśnieniem, dlaczego jest on tak unikalny i adekwatny do bieżących realiów. W części Getting Things Done, w sposób skondensowany i podstawowy, zaprezentowane zostały też główne metodologie postępowania.
Część II pokazuje, w jaki sposób zaimplementować system. To forma osobistego szkolenia, aplikowanie krok po kroku podstawowych elementów modeli.
Część III jeszcze głębiej wchodzi w szczegóły systemu, opisując mniej oczywiste, acz istotne rezultaty, jakich możecie spodziewać się, jeśli w swoje życie zawodowe i osobiste wdrożycie opisaną tu metodologię i modele.
Chciałbym, abyście spróbowali, byście przetestowali system, a nawet go udoskonalali. Chciałbym, abyście przekonali się, że to, co obiecuję, jest nie tylko realne, ale wręcz natychmiastowo osiągalne dla każdego z Was. Chciałbym też, abyście mieli świadomość, że wszystko, co proponuję, jest łatwe do zrealizowania. Nie musicie zdobywać żadnych nowych umiejętności. Wiecie już przecież, jak koncentrować uwagę, jak robić notatki, jak decydować o działaniach i zakładanych rezultatach, jak rozpatrywać możliwe opcje rozwiązań i dokonywać wyborów. Przekonacie się, że wiele rzeczy, które dotychczas robiliście w sposób instynktowny i intuicyjny, było słuszne. Oferuję Warn nowe sposoby, które, wykorzystując Wasze umiejętności, wyniosą Was na nowy poziom efektywności. Chciałbym zainspirować Was, abyście, wykorzystując moje wskazówki, wypracowali zupełnie nowy zestaw zachowań, który wprowadzi Was w zachwyt.
Na łamach tej książki odnoszę się do materiałów z moich szkoleń i seminariów. Przez ostatnie dwie dekady byłem konsultantem kadr menedżerskich, pracując zarówno w pojedynkę, jak i w niewielkich zespołach. Moja praca polegała głównie na uczeniu technik doskonalenia efektywności osobistej i prowadzaniu seminariów, na bazie metod, które przedstawiłem w tej książce. Wraz z moimi kolegami wyszkoliliśmy ponad tysiąc osób prywatnych, trenowaliśmy dziesiątki tysięcy pracowników i przeprowadziliśmy setki otwartych seminariów. Wszystko to stanowi podstawę moich doświadczeń i bazę dla prezentowanych przykładów.
Jeden z moich klientów bardzo trafnie opisał rezultaty, jakich możecie się spodziewać: „Kiedy z przyzwyczajenia zacząłem stosować reguły tego programu, moje życie zostało ocalone... Kiedy wdrożyłem je z pełną ufnością i wiarą, moje życie uległo zmianie. To lekarstwo na codzienną »walkę z pożarami« (tzn. codziennymi sytuacjami kryzysowymi, wymagającymi natychmiastowego działania) i antidotum na stan utraty równowagi, w który wpędza się wielu ludzi".Getting Things Done
Spis treści
Witam Czytelników Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności (7)
Część I: Sztuka skutecznego realizowania zadań (13)
Rozdział 1. Nowe praktyki w nowej rzeczywistości (15)
Rozdział 2. Jak kontrolować swoje życie: pięcioetapowy proces zarządzania strumieniem zadań (41)
Rozdział 3. Jak kreatywnie zabrać się do realizacji projektu: pięć stadiów opracowywania projektu (77)
Część II: Nauka sztuki bezstresowej efektywności (109)
Rozdział 4. Jak zacząć: wybór czasu, miejsca i narzędzi (111)
Rozdział 5. Kolekcjonowanie: Gromadzenie niezbędnych Ci rzeczy (135)
Rozdział 6. Analiza: Opróżnianie skrzynek spraw przychodzących (157)
Rozdział 7. Porządkowanie: Odpowiednia kategoryzacja zadań (179)
Rozdział 8. Przegląd: Utrzymanie funkcjonalności Twojego systemu (231)
Rozdział 9. Realizacja: Wybór najlepszych opcji działania (243)
Rozdział 10. Przejęcie kontroli nad realizowanymi projektami (265)
Część III: Efekty przestrzegania podstawowych zasad (279)
Rozdział 11. Efekt nawyku kolekcjonowania (281)
Rozdział 12. Efekt podejmowania decyzji zgodnie z zasadą "Najbliższego działania" (295)
Rozdział 13. Efekt ukierunkowania na rezultaty (311)
Podsumowanie (319)
Skorowidz (321)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?