KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Harmonia podręczniki

Okładka książki Uczę się z kartami pracy część 2

39,50 zł 29,38 zł


UCZĘ SIĘ Z KARTAMI PRACY część 2Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Z elementami przysposobienia do pracy.Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Okładka książki Uczę się z kartami pracy część 1

39,50 zł 29,38 zł


Karty pracy przygotowano z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów szkół przysposabiających do pracy, ale można ją także wykorzystać w szkołach specjalnych podstawowych i gimnazjach, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych i klasach integracyjnych.Karty są skonstruowane tak, aby nauczyciel korzystał z gotowych poleceń, a stosując zasadę indywidualizacji sam mógł je modyfikować, dostosowując zadania do możliwości intelektualnych ucznia. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN z 27 sierpnia 2012 roku.
Okładka książki Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży

65,00 zł 48,83 zł


Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
Okładka książki Tacy jesteśmy

47,00 zł 34,94 zł


Dzięki kartom pracy Tacy jesteśmy uczniowie poznają swoje cechy charakteru i emocje, które najczęściej się u nich pojawiają. Uczą się nad nimi panować, dowiadują się, z czego one mogą wynikać i do czego prowadzić. Poznają również sposoby rozwijania dobrych cech charakteru oraz skutecznego zapanowania nad tymi złymi. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z problemami emocjonalnymi, a także problemami z zachowaniem i wyrażaniem oraz nazywaniem emocji. Karty pracy zawierają zarówno zadania, dzięki którym uczeń może na podstawie tekstu lub ilustracji opowiedzieć o cechach charakteru, stanach emocjonalnych, przeanalizować różne sytuacje społeczne, jak i takie, podczas wykonywania których aktywność dziecka polega na rysowaniu, kolorowaniu, wycinaniu oraz wklejaniu.
Okładka książki Rozwijanie komunikacji

45,00 zł 33,48 zł


Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się.Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.
Okładka książki Funkcjonowanie osobiste i społeczne Zima

39,50 zł 29,38 zł


FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ -ZimaFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: ZIMA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także:Teczka 1: JESIEŃ,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:ważnych świąt przypadających na okres zimy,cech charakterystycznych zimy,odpowiedniego ubioru,członków rodziny,zwierząt i ptaków w okresie zimy,bezpieczeństwa podczas zabaw i sportów zimowych.
Okładka książki Dźwięki naszego otoczenia

39,50 zł 29,68 zł


W tej publikacji znajduje się 20 zagadek. Każda składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to 3 dźwięki. Na początku zabawy wybieramy jedną zagadkę i rozkładamy pomieszane kartoniki przed dzieckiem. Puszczamy mu odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Maluch układa obrazki i wkłada je do kieszonek. Jeśli dziecko prawidłowo rozwiązało zagadkę, po odwróceniu planszy otrzyma nagrodę: obrazek tematycznie związany z zadaniem. Zagadki dotyczą rzeczy znanych i bliskich dziecku, takich jak czynności higieniczne czy odgłosy z ulicy. Dzięki nim można jednak poszerzać wiedzę małego człowieka. Układając obrazki, dziecko może usłyszeć dźwięki, których do tej pory nie znało, na przykład odgłos pisania na maszynie. Rozwiązywanie zagadek może być także doskonałym wstępem do rozmowy. Dźwięki naszego otoczenia to pozycja przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które dzięki niej nauczą się czegoś nowego, udoskonalą swoje zdolności słuchowe i będą się wspaniale bawić.
Okładka książki Funkcjonowanie osobiste i społeczne Jesień

39,50 zł 29,68 zł


FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ JesieńFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ukażą się także:Teczka 2: ZIMA,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.
Okładka książki Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu Nastaw się na sukces

29,51 zł 19,64 zł


Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka "Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu" zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: - zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka - stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć - sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie - dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się. Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku szkolnym z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), to na pewno masz już pewne pojęcie na temat edukacji domowej. Być może od zawsze uczysz dziecko w domu, a może zaskoczyło cię zamknięcie szkół z powodu COVID-19. Być może twoja rodzina wciąż przebywa głównie w domu. Nauczyliście się zachowywać dystans fizyczny, stosować maseczki i często myć ręce, ale wasza szkoła może nie jest jeszcze gotowa na ponowne otwarcie. Jeśli jest czynna, ale masz w rodzinie osoby z grup ryzyka, być może wybrałeś opcję nauki w domu. Nawet jeśli dziecko jest w stanie regularnie uczęszczać do szkoły, może mu się przydać pewien rodzaj organizacji w weekendy i w trakcie wakacji. Może nawet zdecydujesz się na naukę hybrydową. Niezależnie od tego, jakie masz powody, szukasz wsparcia w realizacji edukacji domowej nastawionej na dzieci z autyzmem (fragment wstępu).
Okładka książki Co zrobisz? Jak się zachowasz?

35,00 zł 26,02 zł


W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji.Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:1 - nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;2 - rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;3 - rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy;4 - myślenia przyczynowo - skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań;5 - wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
Okładka książki Lubię mówić Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy Część 4

39,50 zł 29,39 zł


Publikacja przeznaczona jest dla małych dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, do pracy w gabinecie logopedycznym lub do samodzielnej pracy z dorosłymi w domu. Pomoc może być wykorzystana także przez rodziców prawidłowo rozwijających się maluchów jako stymulacja rozwoju mowy. Ma na celu uczyć dzieci konstruowania prostych zdań.
Okładka książki Lubię mówić Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy Część 3

39,50 zł 29,38 zł


Prezentowana publikacja obejmuje ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Jeśli dziecko opanowało umiejętność posługiwania się wyrazami prostymi dwu- i trzysylabowymi niezawierającymi zbitek spółgłoskowych, możemy rozpocząć kolejny etap pracy. Trzecia część Lubię mówić zawiera materiał obejmujący wyrazy trudniejsze z grupami spółgłoskowymi. Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice.
Okładka książki 8-elementowe historyjki obrazkowe

44,00 zł 33,06 zł


8-ELEMENTOWE HISTORYJKI OBRAZKOWE Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 8 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak rosną pomidory lub owoce) i nauczy zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. pomagania chorym zwierzętom). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. rolnika) i procesy (np. budowania domu, pisania i wysyłania listu).
Okładka książki Wędrówka przez pory roku Wiosna
zapowiedź

49,90 zł 27,44 zł


Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” uwzględniono m.in. następujące tematy:pierwsze oznaki wiosnyobliczenia kalendarzowe i zegaroweśrodowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeńzachowania proekologiczneinstytucje kulturalnezasady zachowania w miejscach publicznych.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:•    czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem•    zadania z obliczeniami zegarowymi•    tworzenie prostych infografik•    kodowanki•    zagadki•    i wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.Joanna Hryń – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in. liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym pakiet materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.Krystyna Rapiej – oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Regularnie uczestniczy w szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych „Aktywni zawodowo” z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj